sunfreedom

sunfreedom

L. F.

okres Praha

5 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 24.9.2019  22:33
    Ad Astra (2019)
    **

    Tady vidim velký špatný. Každý podobný film se musí poprat s problémy na několika frontách. V první řadě by mělo u podobných spektáklů platit, že na place je přítomen alespoň jeden fyzik. Proč ale všechny ty filmy jedou, jedou, jedou... a pak se to pokazí. Gravitace, Marťan a teď tohle. Jenomže zatímco Gravitace přinesla alespoň něco nového a fakt se snažila a Marťan byl když nic jiného tak trochu vtipný, tady je naprosto o ničem děj, vizuální stránka i realističnost. Brad Pitt a Max Richter to fakt nezachrání. Přemýšlel jsem, jestli sem vypisovat všechny poznatky. Třeba jak realistické asi bude proletěl prstencem Neptunu jen ve skafandru. Ale zanechám tu jen to, co se ozvalo z řady expatů sedících za mnou v kině, hned jak naběhly titulky. "I am sorry guys..."

    • 29.8.2019  01:11

    Ne, ne, ne. Finále neospravedlňuje totální nudu po zbytek filmu. A i to finále je jakože o ničem. Tohle už QT nemůže snad projít. I když, jak tak koukám na hodnocení...

    • 20.8.2019  20:20
    Mercury 13 (2018)
    *****

    Příjemně krátký hodinový dokument nahlížející na dnes již více jak padesátiletou historii pokusů dostat ženy do vesmíru. Od šovinismu 60. let po první pilotku NASA v 90. letech. Možná zbytečně mnoho času stráveného na začátku životními příběhy hlavních protagonistek (nečekaně, všechny chtěly létat a astronautika byla pak přirozeným vývojem), ale jinak velmi zdařilé a oči otevírající.

    • 14.8.2019  10:12
    Apollo 11 (2019)
    *****

    Domnívám se, že tohle musí mít buď 5* nebo nic. Buď se o to zajímáte, zažili jste to, fascinuje vás to - pak není co řešit. Nebo to jde mimo vás, pak taky není co řešit. Některé komentáře tady jsou docela mimo. Stěžovat si, že to není v HD, když se to točilo na 70mm film je... no zvláštní. Srovnávat s First Man je úplně mimo. Je to geniální, skvělý, úchvatný... ale jen pokud vás to zajímá. Jinak budete hodinu a půl zbytečně trpět.

    • 14.8.2019  10:02

    Já nechápu jen jednu věc. Proč všichni autoři filmů o přistání na Měsíci řeší, jestli a do jaké míry byl Buzz Aldrin č***k? Teď jsem znova po asi 20 letech sjel FTETTM od HBO a tam je to to samý. Ano, je to svérázný člověk, ale nechápu, proč musí všude být za magora. Stále čekám na film, kde tomu tak nebude. Třeba se ho ještě dožiju. Jinak vynikající.

    • 14.8.2019  09:48
    Zombieland (2009)
    ****

    Viděno s desetiletým zpožděním díky Netflixu. Tři hvězdy za film, příběh, herce a nápad. Půl hvězdy za fakt, že jsem se na to dodíval i já, kterej zásadně nekouká na filmy, kde lidi lezou za tmy do sklepa. Druhá půlhvězda za... Emmu Stone. Ehm.

    • 14.8.2019  09:45
    Bodyguard (TV seriál) (2018)
    *****

    Dlouho jsem čekal na nějakou podobně vystavěnou práci. Mile mě to navrátilo do časů, kdy jsme nevěděli, kdo je v první sérii Homelandu terorista.

    • 15.4.2019  15:07

    Absolutně nechápu, proč má tenhle film tak super hodnocení a hlavně... jak mohl vyhrát Českého lva. Příběh absolutně o ničem, bez výpovědní hodnoty. Křenková naprosto špatná. Naštěstí to má jen necelou hodinu a půl. Nevěřil jsem tomu filmu skoro nic a závěrečné vysvobození už vůbec ne.

    • 8.4.2019  09:15
    Rapl - Série 2 (série) (2019)
    **

    Myslím, že málokde bychom hledali takový příklad euforie u první a totálního propadáku u druhé série. Zaprvé, Kuneš tu prakticky nehraje. Domnívám se, že Hynek Čermák souhlasil s natáčením, ale měl toho hodně, tak hotl v té druhé sérii hrají jiní. Vyjma dílu ze Sázavy ho nelze považovat za hlavní roli. V osobě Rohana si asi tvůrci chtěli vyzkoušet stvoření nasrávací postavy ála Joffrey "I am the King" Lannister, bohužel to nevyšlo a tak je Alexej Pyško jen nudným dodatkem i tak šílených dialogů. Zatímco v první sérii byl hlavní tým souborem kriminalistů a občas se projevovaly jejich charaktery, je druhá série dlouhou nudnou pasáží plnou konverzací jak z Ulice, kde občas taky někdo udělá policejní práci. Když pak hned po závěrečném dílu běží pokračování Zkázy Dejvického divadla a v jedné ze scén říká fanoušek Čermákovi "byl jste skvělej v Raplovi...", nelze se ubránit smíchu.

    • 4.3.2019  16:44
    MOST! (TV seriál) (2019)
    *****

    Dvojice Prušinovský – Kolečko a jejich další odhalení díry kdesi v Česku. Asi nemá moc cenu řešit příběh a kvalitu zpracování. Ty je zaručena. Most! hraje na podobné city jako Okresní přebor. Tedy ten nenápadný vnitřní chtíč, že bychom všichni rádi seděli se štamgasty v hospodě a řešili maximálně fotbal nebo ženský. Žádná politika. Jen benzín do sekačky, Braník a mražená pizza z večerky. Pro spoustu z nás jsou to i obrazy z prostředí, které důvěrně známe. Pro mě je Most městem, na které bylo vidět z našich oken. „To co tam svítí za Počeradama, to už je Most“, říkávala mi vždycky babička. Byl stejně blízko jako rypadla, která se nenávratně zakousla do jeho historie a mého kraje. Přečetl jsem několik diskusí, zda toto dílo vlastně bojuje se stereotypy nebo je podpoří. Myšleno ty direktované na Romy, transky, lidi na dávkách atd. Nevím a je mi to úplně jedno. Úspěch tohoto seriálu ale vnímám jako trojjediný. Prvně přinese jistě trochu pozitivní karmy a vnitřní hrdosti městu, které by jinak tyto těžko hledalo jinde a jinak. Za druhé, pokud náhlý zájem o tento kus naší země přinese i plody v tom, že se lidé budou zajímat, jak je možné, že něco takového uprostřed Evropy existuje, možná se chytnou za nos. A je úplně jedno, jestli se to projeví u voleb nebo u příštího pokusu srovnat se zemí Horní Jiřetín. A za třetí, je to neskutečná prdel a lovestory s geniálním soundtrackem. No need to laugh, or cry, it's a wonderful, wonderful life. Nemůžete chtít víc. Tak… dycky Most!

    • 11.2.2019  10:35

    Mám rád, když jsou apokalyptické filmy dotažené alespoň trochu do konce. Takže u mě nikdy moc nezaboduje něco, co může být řemeslně a vizuálně zajímavé, leč budu každých pět minut nacházet rozpor se základní premisou. Např. pokud stačí být u vodopádu, aby mě nikdo neslyšel, zjevně stačí se přestěhovat na pláž a přežije půlka civilizace. Nebo bydlet u D1.

    • 14.8.2018  21:31
    Máš ji! (2018)
    ***

    Je to dobré, ale ne zas tak dobré. Určitě to doporučuji jako večerní zábavu k vínu s manželkou. Ale že bych z toho byl odvařenej, to zase ne. Konec trochu divnej. Nicméně největší zábava asi bylo číst ty reálné články o těch chlapech, podle kterých to bylo natočené. Ty doporučuju rozhodně.

    • 13.8.2018  10:50
    Miss Hanoi (2018)
    ***

    Přiznám se, že jsem od toho čekal víc. Přitom námět je to skvělý a určitě se z toho dalo vytřískat víc. Z toho, co mi vadilo nejvíc, bych uvedl dvě věci. Zaprvé, náhled do vietnamské komunity se nekoná. Někomu to možná přijde fajn, že se to tam tolik neřeší, protože by to zase mohlo sklouznout do druhého extrému, ale když už se o tom píše i v popisech filmu, čekal bych víc. Nicméně tohle je ještě v pohodě, za mnohem horší u krimi filmu považuji druhou věc... a to je rozuzlení. Film totiž končí jak podle šablony majora Zemana. Detektiv na nic v podstatě nepřijde a pachatel se přizná sám. První vražda se vyřeší zcela mimo děj filmu nálezem jednoho předmětu, po čemž následuje asi čtyřminutová sekvence, kde se celá věc uzavře. Kapitán Kříž pak ještě zatčenému řekne, proč to udělal. Geniální. Když už si myslíte, že horší to nebude, vyřeší se i druhá vražda. Během pěti minut, přiznáním pachatele, které kdyby se nestalo, vůbec vám to nepřijde divné. Prostě takové malé závěrečné WTF. Celkem to shazuje první tři čtvrtiny filmu. Chtělo by to znovu a lépe.

    • 6.8.2018  20:31
    Patrick Melrose (TV seriál) (2018)
    ****

    První díl naprostá bomba, zbytek trochu pokulhával, ale celkově to působí dobře a koherentně. Benedict se do této role naprosto hodí, ať už je ta poloha v prvním díle (ta mu šla fakt nejlíp), nebo jakékoliv psycho, které následovalo. Možná bych doporučil se nenechat zmást recenzí, že se jedná o seriál o nějakém bonviánovi. Jde tu o mnohem víc

    • 30.7.2018  15:22

    Ano, četl jsem knihu. A ano, proto je moje hodnocení tak nízké. Můžete říkat, že jde o kvalitu filmu, můžete říkat, že to nikdy podle knihy nepůjde... a jistě budete mít pravdu. Já se ale domnívám, že pokud se rozhodnete knihu zpracovat, přebíráte zodpovědnost za to, jak to dopadne vůči originálu. Pokud by se Spielberg rozhodl udělat film oslavující kulturu 80. a 90. let, asi by to bylo v pohodě. Pokud ale převezme název a ideu knihy, nemůže se na to úplně vysrat. A co je úplně nejhorší, ono to nesedí ani když si knihu odmyslíte. Postavy se najednou zjevují bez příčiny a paradoxní je, že právě jen pokud jste knihu četli tak víte, co tam vlastně dělají. To, že se události hlavního hrdiny ve filmu stanou jiným postavám, to mi až tak nevadí. Ale že celá podstata děje je úplně jiná a s knihou to vlastně pojí jen pár momentů, to je otřesné. Spielberg měl natočit film s jiným názvem a nemusel se nechat svazovat scénářem předlohy. Možhá by to tolik nebolelo. Dvakrát. Jednak kvůli znalosti knihy, podruhé kvůli nesourodosti děje. Jesti jste to četli, nekoukejte na to. Fakt ne.

    • 25.7.2018  10:15

    Jsem asi špatnej pozorovatel, ale... tam fakt nebyl střih, že jo?

    • 25.7.2018  10:13

    Trochu se ten film bije s tím, co jsem slyšel od lidí, kteří v Íránu byli, ale i tak je to asi zajímavá sonda.

    • 28.5.2018  10:03

    Ale jo. V hierarchii "doprovodných" story je to určitě za Rogue One, to je bez diskuse. V celkové hierarchii pak asi sice za Rogue One, ale před posledním hlavním dílem. Ten WTF moment těsně na konci asi budu ještě potřebovat vysvětlit (you know what I mean), ale jinak pěkná SW oddechovka, která neinterferuje s hlavní dějovou linií. Tedy, snad. Kvalitativně, myšleno i příběhem, tak někde na úrovni Iron Mana 3, čímž zároveň podotýkám, že se ue SW opravdu stávají druhý Avengers. To já nechci, ale nic s tím nenadělám.

    • 19.5.2018  22:43

    Nechci se vůbec pouštět do debat na téma černí x bílí herci apod. Přijde mi to absolutně pod úroveň. Ten film je špatný dějem, (ne)akčností a vůbec vším. Superhero, který svoje schopnosti použije třikrát za film, z toho jednou aby zlikvidoval nějaké "špatné lidi". Nuda, nuda, nuda.

    • 14.4.2018  23:24

    "I never thought it would be you..." Tenhle kousek ja naprosto geniální v jedné věci. Pokaždé, když se chcete zasmát, nebo se i zasmějete, tak si uvědomíte, že je to spíš k pláči. A že se vlastně smějete situaci, za kterou se v realitě skrývaly naprostě masakry. Doslova. Jinak celkem dobře zpracované a pro mě osobně je highiltem celého filmu role maršála Žukova. Inu, věšák na medaile.

    • 14.4.2018  23:21

    Tento film jsem viděl poprvé v životě dnes, když ho ČT vysílala mimořádně kvůli úmrtí Miloše Formana. Je to dobrý film, ale nic na co bych se podíval znovu. Asi nemám tu správnou krevní skupinu, ale jiná díla od Formana se mi líbila o dost víc.

    • 14.4.2018  23:15
    Okupace (TV seriál) (2015)
    ****

    Hranice mezi službou vlasti a zradou je tenčí než kdy jindy. A i když zrovna v případě Norska se snad takovéhoto scénáře bát nemusíme, vůbec bych se nedivil, kdyby se pár plánovačů v Kremlu třáslo strachy, jestli jim někdo nešlohnul jeden z dokumentů.

    • 3.3.2018  11:15

    Geniální. Všechno se mi vrací a jsou to skvělé vzpomínky. A jako bonus doporučuji koukat na to s někým, kdo byl tehdy moc mladý na to, aby to sledoval.

    • 29.1.2018  16:25

    Vlastně pořád nevím, co si o tom filmu mám myslet. Jedno vím ale jistě, ta směs napětí, smíchu a pláče mě držela ve střehu až do úplného konce a úplně ze mě nespadla ani po odchodu ze sálu. Tohle mám s málokterým filmem.

    • 29.1.2018  16:23

    První polovina ujde a je hezké, že se někdo zaměřil konečně i na vnitropolitické bitvy v roce 1940. Jenže druhá polovina už je zase o svíjení se v křesle a patosu, který snad musí vadit i Britům. Za vrchol považuji scénu v metru, za kterou by se snad nemusel stydět ani Mel Gibson.

    • 15.1.2018  11:05

    Když jsem na webu četl, že v posledním díle se Marcele stále nedaří a ještě se přidávají problémy se synem, čekal jsem všelicos. Ne ale, že matka skončí mezi chatkou u Berounky a automatama, zatímco synek si, sice s trávou a cigaretkou, ale přeci jen vybuduje normální život ve vlastním bydlení. Na jednu stranu by bylo hrozně snadné říct, že ve třetím díle si za to už Marcela může tak trochu sama, ale v tomto konkrétním případě jsem fakt dalek soudit.

    • 3.1.2018  23:24

    Kdysi se celej svět mohl podělat z Císaře a když Darth Vader vstoupil do místnosti, polovina vojáků Impéria si preventivně nasrala do kalhot. Druhá polovina skončila po jeho odchodu mrtvá nebo alespoň mrtvá strachy. Kdysi jsme byli naštvaný, že jsou ve SW roztomilí medvídci. To byl jejich největší fail. Dnes je tu puberťák s pseudomaskou a náhražku za Emperora lze evidentně rozetnout ve dví po třech minutách. Každých 20 minut musí být alespoň jeden vtip, ať už ironie nebo sarkasmus, prostě musí být. Ale já nekoukám na béčko s Arnoldem. Vraťte mi moje Star Wars.

    • 3.11.2017  16:47
    Milada (2017)
    **

    Mohl to být skvělý hold a vzdělávací materiál pro budoucí léta. Nakonec je z toho naprostá prázdnota, kterou jsem v kině protrpěl. Ano, i ve špatném filmu se člověk neubrání nějakým těm pocitům, obzvláště během závěru, ale o tom snad ten film být neměl. Jestli to viděla Marta Semelová, musela si mnout ruce. Zatím kandidát na nejhorší film roku, a to jsem už viděl Po strništi bos.

    • 7.9.2017  00:18

    Ok, taky jsem byl malý, taky mám vzpomínky. Nebylo to zrovna za války a nejsem Svěrák, takže fakt nečekám, že by to někoho zajímalo. Ale je Svěrákovou odpovědností poznat, že ty jeho útržky budou stejně nezajímavý jako ty moje. Některý scény, zejména ty mezi malýma klukama, byly fakt utrpení. Ondřeje Vetchého muselo fakt bolet, jak táhnul celý film a ještě musel snést jako manželku Voříškovou. Neskutečná nuda, nic, žádný příběh. Ještěže jsem byl na promítání zdarma, jinak bych snad poprvé chtěl regulérně vrátit vstupné.

    • 20.7.2017  23:19
    Dunkerk (2017)
    *****

    Na celém filmu mi přijde nejlepší, jak ty největší hvězdy nejsou skoro celou dobu vidět. Je tak dle mého podtrhnut příběh těch lidí a ne známost jejich tváří. Linka se třemi časovými pásmy je ze začátku trochu složitější, ale má svůj smysl. Nikdy to nebude tak dobré jako Bitva o Británii, ale možná že časem z toho bude dost podobná klasika. Potenciál to určitě má.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8