Reklama

• Drama

Deníček (17)

Praha-Česká Republika-2 a CHORVATSKO-cesta

Co se dále tohoto výletu týká,že jsme si ho jednoduše užily.Od pochodu na Petřín(lanovkou),přes výlety Prahou až po prohlížení významných míst.Těch 5 dnů utekly rychle a následovala cesta vlakem zpět.Už vté chvíly jsem přemýšlel jak asi bude v Chorvatsku,co tam budeme dělat,jestli se někam vydáme a tak podobně.Počínaje nad ránem o 2 týdny později jsme se vydaly autem vstříc dovolené v Chorvatsku ve městě Baška voda.To jsme se ještě při cestě stavovaly k mé prababičce i tetě a strýci a pokračovaly v cestě.Vše proběhlo v klidu a v 20:00 jsme byly opět na cestě.Ještě téhož dne jsme přejely hranice Chorvatska a zastavily na odpočinek.A jaké pak potom bylo překvapení,že nenaskočil motor a mi uvízly v neznámé zemi u motorestu a nevěděly co dělat...--Holusacek--

Praha-Česká Republika-1

Vlak jsme našly bez obtíží a dobré místo také,ted nás čekala čtyřhodinová cesta vlakem rovnou do Prahy,vlastně s jedním přestupem.Minuta za minutou ubívaly,kilometry přibívaly,bezpočet měst projetých.Blížily jsme se ke směru Praha hlavní nádráží,když vtom vlak postupně ubíral na rychlosti,pak zastavil úplně.Zajímalo mě proč vlastně,ale kvůli tomu že by přijal na nádraží dřív než v čas a počkal by o chvíly dýl,by snad nevadilo.Vlak se rozjel možná po třech minutách a v pohodě jsme dojely až na hlavní.Setkaly jsme se zde s tátou a ten nás rázem provedl místy jako byl parlament,dovedl nás na Pražský hrad či Petřín a poté dále na ubytovnu.Večer se ještě zpříjemnil díky kinu,které se nacházelo pár kroků od vchodu ubytovny.Den jsme si užily.--Holusacek--

Šturovo-Slovensko 4

Sedm dní uplynulo co nevidět a my už jely domů.Jen co jsme přijely z Budapeště,čekal nás nepříjemný den.Bouřilo,pršelo,byla zima.V den odjezdu bylo však pěkně.Rozloučily jsme se,vyfotily a již ujížděly zpět domů.Cesta uplynula rychle a byly jsme doma.Čas letních prádnin jsem proseděl v nepříznivých počasích doma,v slunečních venku.Rychle se blížil i menší rodinný výlet do Prahy,obkouknout památky nebo tak něco.Zatím čas doma plynul pomalu.Vše bylo v normálu něco bylo v některé dny jiné atd.Byl 19.7. brzké ráno.Vstávaly jsme i když by jsem ještě chvíly ležel.Autobus ze zastávky odjížděl a my byly v něm.Po chvíly jsme byly na nádraží,kde jsme hledaly patřičný vlak.

Budapešt-Madarsko 4

Blížily jsme se k bazilice sv.Štepána a mně připadala pořád hezčí a hezčí (na obrázku).Ještě jsme se chvíly ,,kochaly´´pohledem a už pro nás byl autobus.Měly jsme jet na Rybářskou baštu.Zpočátku nikdo v autobude nechápal,ale až jsme byly na místě,průvodkyně nám to vysvětlila.Pak jsme měly rozhod,zase,tak jsme se nejprve podívaly na Rybářskou baštu a poté oblédly kostel,hotel Hillton a muzeum marcipánů,jen pouze přes sklo a musely jsme jít ke kašně kde čekala průvodkyně,a tak jsme celé okolí ještě jednou obešly s průvodkyní a jejím výkladem a potom jsme šly pěšky dále.Zastavily jsme někde u sídla prezidenta nebo tak něco a tam se rozhlížely.Potom už nás čekal autobus na cestu zpět do Štúrovova.No co nám zbývalo,jely jsme.--Holusacek--

Budapešt-Madarsko 3

Ze zjevů Mickey Mouse a Michaela Jacksona jsem už jakžtakž vzpamatoval,to bylo ještě předtím než jsme dorazily do Budapeště,kde začal výklad k náměstí hrdinů(aspon myslím,že se tak jmenovalo),zastavily jsme a vystoupily z autobusu a hrnuli se k sochám sedmý jezdů Kondovi,Ondovi,Teténym,Tasem,Hubou,Elonem a Arpádem,ty jména si pamatuju jako by to bylo zčera.Na náměstí jsme hodnou chvíly zůstaly a já viděl příležitost se najíst.Za chvíly jsme opět nasedaly do autobusu a jely jsme cestou k parlamentu.Samozřejmě,že jsme tam chvíly zůstaly a měly výklad,ale potom jsme se přemístily k bazilice sv.Štěpána,která nevím proč,ale líbila se mi podstatně více než ta Ostrihomská.----Holusacek----

Budapešt-Madarsko 2

Tik,tik,tik,u vchodu strašilo hrozivé monstrum(na předchozí fotce)a vypadalo,že prahne po pomstě.No radši jsme šly do horního patra podívat se na něco co by mi zlepšilo náladu.Celý vrch muzea byl rozdělen do různých oddílů,muzika,pravěk atd.Ale ani to mi nazahnolo strašlivou věc u vchodu.Ještě chvíly jsme tak chodily po marcipánovém muzeu (marcipánové exponáty byly naštěstí za sklem,jinak by bylo po nich),když už nás pomalu začal tlačit dříve hodinový čas.Trochu rychlejším tempem jsme se dostaly do oddělení hudba a áááááááááá!!!!!Toto mi smazolo vidinu obřího Mickey Mouse a já měl muzea už taktak.Jednak časem jsme už z muzea odešly a vrhly se k autobusu.Po cestě jsme samozřejmě koupily památky a pak už šly.Ale na toto zjevení nezapomenu.----Holusacek----

Budapešt-Madarsko 1

Jen jsme se vrátily z baziliky,čekala nás druhý den cesta autobusem do Budapeště.Těch půl dne uplynulo jako voda a my už stály na zastávce,čekajec na autobus.Zanedlouho přijel a já,bratranec Roman a Gabča jsme už jely do Ostrihomu,poté do Vyšehradu,do msta jehož jméno jsem zapomněl a poté do Budapeště.Cesta obsahovala něco kolem 50ti kilometrů,ale i se zastávkama a procházkama to uteklo rychle.Jako první jsme zastavily ve Vyšehradu na vyhledce,po druhé v městě,kde jsme měli hodinový rozchod.V tom městě jsme se rozhodly že zajdeme do marcipánového muzea taky že jsme tam šly.Teda ne že bych se polekal,ale to zjevení u vchodu bylo děsivé.----Holusacek----

Šturovo-Slovensko 3

Vzbudil jsem se.Bylo teprve kolem sedmé hodiny ranní,ovšem já věděl že je čas vstávat.Jak jsem později zjistil ostatní byli taktéž již na nohou,nebot byl den kdy jsme měli téměř celá rodina jet malým vláčkem do měta Ostrihom a také do baziliky.Zanedlouho jsme vztanuli z vláčku a uviděli 100metrů od nás baziliku.Byla obrovská a aby ne,když je 11největší na světě.Po chvilce jsme měli hodinový rozchod a mohli jít na jakoukoliv prohlídku baziliky.Já si právě vybral cestu na kupuli a to bylo něco přes 300-400schodů.Cesta nahoru byla za námi a nám se naskytl obrovský výhled ze 111ti metrové výšky,museli jsme však spěchat,zanedlouho jel vláček zpět a kdo by nepřišel na čas byl by na místě ponechán.--Holusacek--

Šturovo-Slovensko 2

Další pěkně strávený den byl za mnou a já v něm prožil věci jako třeba jízdu na tobogánech,pobyt v nafukovací kouli i třeba něco jiného.Mezitím jsme šli objednat menší zájezd vláčkem do Ostrihomské Baziliky a zájezd autobusem přes města Ostrihom,Vyšehrad,město jehož název jsem zapomněl a poté do Budapešte.To mně čekalo však zítra a pozítří a si mohl nerušeně dál užívat příjemný den.Když jsem měl z bazénu už plné zuby rozhodl jsem jít na automaty...a to se mi vyplatilo hrál jsem hru a nejenže jsem udělal rekord,ale zapsal jsem se mezi 20 nejlepších na osmém místě,takže jsem byl 8 nejlepší hráč co to na tomto automatu kdy hrál a pak jsem jen mohl říct:,,Dnes byl skvělý den!´´--Holusacek--

Šturovo-Slovensko 1

Bylo to tady.Nadešel čas balení a po této noci už budeme na týdenní dovolené v areálu koupaliště Vadaš ve Šturově.A po pěti hodinách cesty jsme byli na místě.Já,máma a táta se sestrou jsme vystoupili z auta a ubytovali se ve velké chatě která se skládala z více místností pro více rodin na ubytování.Byli jsme z naši rodiny ůplně poslední kdo na chatu přijel,ale zvykli jsme si rychle a po hodině vybalování jsme šli na koupaliště.Po chvíli kdy jsem se rozkoukával jsem už našel 2 herny,3 stánky na zmrzlinu,3 stánky suvenýrů,1 trafiku a mnoho dalších.Vše svědčilo o bezva dovolené kterou si užijeme celá rodina.Jen jsem se těšil co přinese další den.--------Holusacek--------

Chorvatsko-7 Jak to všechno začalo

Bylo pozdní odpoledne kdy jsme se vydaly k babi,aby jsme brzo ráno mohly vydat na cestu do Chorvatska.Šly jsme spát už po deváté a vstávaly něco po třetí až čtvrté.V autě jsem to zalomil a spal jsem asi po 80 ujetém kilometru.Bylo to v Olomouci a vzbudil jsem se v Bratislavě.Bylo ráno a dál jsem neusnul.Celou tu dobu co jsem se díval na filmy a občas spal. Poprchávalo,bylo zataženo a chladno.Zastavily jsme.Byly jsme v Madarsku v MC Donaldu a ke vší smůle to nebyla zastávka na jídlo ,nýbrž na toaletu.Další zastávka byla ještě jednou v Madarsku a pak jsme byly za hranicí Chorvatska.Protože už byl skoro večer ubylovaly jsme se v chate a tam přespaly noc.----Holusacek-------

Chorvatsko-6

Dnes byl den 7-den odjezdu.Každý by rád ještě zůstal,ale počasí také rozhodlo.Byl první zatažený den co jsme byly u moře(pokud nepočítám ten příjezd),takže nám ani tentokrát Plytvické jezera nevyšly.Cesta trvala opě okolo 8-10 hodin ,protože jsme jely autem.Já se opět i cestou zpět díval na DVD a byl jsem stejně přece rád že jsme doma.Ale bylo hodně na co vzpomínat a možná že jsem to ani zde všechno nestačil popsat.Jel jsem do Chorvatska s Karolínou-sestřenice,s babi a s dědou a strejdou Milanem.Ujely jsme něco okolo 1000km a to jenom cestou tam.Celkově jsme byly na dovolené 8dnů i s příjezdem a odjezdem.Ještě jsem však nevylíčil jak to všechno začalo.------Holusacek------

Chorvatsko-5

Když jsme dojely do chatky,začalo se stmívat.Nemělo cenu jít zase k moři.Uznaly jsme že se projdem a pak zamíříme do chaty.Večery jsme trávily budto na posedu před chatou nebo jsem se spíš častěji koukal na filmy na přenosném DVD.Byl zhruba 5 den a my jsme měly odjet 7 den.Poslední dny jsme trávily také převážně u moře ,občas jsme zašly na zmrzlinu či nanuk a jednou dvakrát jsme byly v restauraci ve stylu staré vesnice (na obrázku) kde byly i suvenýry a příjemně se tam sedělo.Jednou jsme dokonce zašly do středu té vesničky ,kde byla nějaká slavnost,hrála tam hudba ,vše už bylo nachystané a seděly jsme tam a nevnímaly že je to nejspíš slavnost soukromá.Raději jsme šly.-Holusacek-

Chorvatsko-4

Měly jsme se dobře.Každý den co jsme vyšly ráno z chaty jsme se vrátily v poledne do chatky na oběd a zase jsme odpoledne vyšly moři ,ale na večeři do restaurace,jednou i do pizzérie.Čas plynul a byly jsme v Chorvatsku už tři dny.Během té doby jsme chodily hrát minigolf,já chodil na obrovskou osmitrampolínu,byly jsme v Šibeníku na zeleninovém trhu a také ve velkém nakupním středisku.To však nebylo nic proti tomu co nás čekalo 4 den.Plánovaly jsme zajet o Splitu.Ve Splitu bylo mnoho zajímavostí ,nejvetší však (myšleno nejlepší i celkově největší do výšky) byl Diocleciánův palác( nebo jak se to píše),ale i také mnoho jiných věcí.------Holusacek---------

Chorvatsko-3

Cesta utekla co nevidět a my byly v Šibeníku.Odkud jsme se vydaly směr do kempu k moři.Než jsme se však vybalily byl už večer a my šly obejít celou pláž a po cestě se dívaly na různé věci,restaurace,suvenýry,hotely a nevím co ještě.Po malé obchůzce jsme se rozhodly že je čas jít do chatky ve které jsme byly ubytovaní.Měla sice jen 3 místnosti,ale bylo v ní fajn.V okruhu bylo celkem okolo 50 stejných chatek Tereza určené převážně pro Českou komunitu.Před chatkou byl stůl a židle kde jsme trávily všechny večery.Na proti chatek byl přes cestu vidět hotel , do kterého jsme chodily ,protože  tam byl internet.Pobyt byl v Chorvatsku dobrý,ale ještě jsme nevěděly co nás čeká další den.------Holusacek-----

Chorvatsko-2

Byly jsme ohromeni.Zejména já .Před námi se rozprostřelo moře,slunce,bezmračné počasí,ale mně pořád zajímalo-¨jak?¨Zastavily jsme na bezninové pumpě ,jelikož jsme byli unavení a potřebovaly načerpat energii i benzín.Při otevírání dveří jsem se zarazil -nešlo otevřít! Když mi děda pomohl ,vystoupil jsem a radši utíkal dovnitř.Byly jsme totiž v horách a pekelně foukal vítr.Poté co jsme odjížděly jsem na horami uviděl nepěkné mračna a byl tu důvod toho hezkého počasí.Jen co jsme už dál ujížděly,míjely jsme radary a čím dal jsme byly tím tepleji bylo.I když ani moc teplo nebylo .Bylo něco okolo 16-17stupnů,ale mi byly rádi že aspon počasí se vydařilo.--------Holusacek-------

Chorvatsko

Když jsme se vzbudily,bylo ještě šero.My však věděly že je čas vstát.Chatka ve které jsme přespávaly noc působila zprvu dojem omšele.Ale zdání klame a uvnitř se rozprostírala moderní kuchynka,obyvak s televizi a hlavne druhe patro.Cestovaly jsme do Chorvatska k moři.Místo toho nás potkal lijak a celou cestu v Chorvatsku pršelo.Měly jsme příšernou náladu a krom toho ospalý,znechucený výraz.Před náma ležely hory a v nich tunel,jehož jméno jsem zapomněl.6kilometru dlouhá tunelova cesta mě fascinovala,ale obrovsky ohromilo počasí na druhé starně.Když jsme vyjely nevěřily jsme vlastnim očím:před náma vysvitlo slunce! A my věděly že to je zcela nový začátek.-------Holusacek-----