Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (1 368)

plakát

The Orville (2017) (seriál) 

"Alara, you want to open this jar of pickles for me?" Miluji humor Setha MacFarlanea. Všechny jeho filmy naprosto žeru. Ono jich taky moc není. A to je ten problém! Trvalo mi tak moc neuvěřitelně dlouho podívat se na The Orville. A pak jsem celé tři série slupnul jako malinu. Parodie na Star Trek, co je lepší než poslední Star Trek že? To fakt sedí. Orville není vykrádačka, ale krásná inspirace legendou. Navíc Seth jí vdechl neuvěřitelný humor. Efekty jsou na seriál hodně povedené. Scénáře jednotlivých epizod mě bavili. Některé díly opravdu hodně. I když musím napsat, že Nové obzory a délka jejich dílů byla pro mě hodně ubíjející. Přesto si díly berou překvapivě na paškál hodně těžká témata. Třeba příběh s láskou z uměle vytvořené vzpomínky mě fakt dostal. Nebo bojování se strachem pro celou posádku. Nebo mutagenní virus. Těch nápadů má seriál vážně hodně. A mě Orville bavil plnými doušky. Teď už vás jen prosím pane Sethe abyste se vrátil točit filmy. Zoufale chci dalšího Teda. Díky moc za Orville! (95 %)

plakát

Wednesday (2022) (seriál) 

"I don't bury hatchets. I sharpen them." Moment, kdy Netflix s Timem ťali do živého... (Ehm mrtvého). Tenhle seriál je naprosto dokonalým a splněným snem, od doby, kdy jsem viděl první Burtonův film. Wednesday je krásný příklad, jak můžete vzít oblíbenou franšízu a udělat z ní nový příběh. Wednesday je totiž naprosto fantastický charakter a udělat o něm celý seriál by mě samotného nenapadlo. Ale díky obsazení Ortegy je fenomén prostě na světě. Jenna Ortega je totiž naprosto úchvatná. Její Wednesday je sarkastická, bezcitná s dokonalým černým humorem. Její komunikace s každou živou osobou je tak směsicí geniálně zahraného charakteru a jejího fantastického herectví. Nemluvě o dalším obsazení, které je super. "Moje strana pokoje je v pořádku. To jen u Tebe to vypadá, že se vyzvracela duha." Díky fantastické vizualizaci z mysle pana Burtona ožívá skvělý detektivní a hororový příběh o pátrání po minulosti samotné školy Nevermore. Nechybí samozřejmě i velké monstrum. Osm dílů mi uteklo jako nic a hned bych si přál druhou sezónu. Málokdy chytnu takovýhle hype, obzvlášť ne u seriálu. Ale Wednesday je jednoduše dokonalá. Pro mě láska na první pohled. Chci víc! (95 %)

plakát

Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023) 

Nejlepší je vždy očekávat nic, pak se vám dostane zpravidla dobrý pocit. Poslední DDčko je přesně takové jako byste chtěli nebo právě očekávali. Je zábavné, je epické, vtipné, vizuálně parádní, výpravné... A generické až běda. U filmu dostane přesně to, co si jako diváci zasloužíme. Fantasy svět plný krásných lokací, výpravu ve stylu Hobbita (I ten Šmak nechybí, jen chodil moc do McDonaldu), klasický vtípkovací humor, který je na každém kroku, zvraty se nekonají a všechny hrdiny čeká osudová bitva. To vše je nazvučené, atraktivní a kdesi cosi. Za úspěch jistě může i herecké obsazení, kdy Pine je rozený komediant, Rodriguez je zase ranařka, ale umí všechny krásně setřít, takže kudos pro ni. Smitha jsem si oblíbil loni ve hře The Quarry, takže parádní volba a Sphia Lillis je fantastická už od To. Z té něco dobrého vyroste. Hlavně ať zůstane zrzavá. Čest zlodějů mě bavila od začátku do konce, i když měla trošku slabší místa, přesto jsem si odnesl parádní vysokorozpočtovou popcornovku, která svůj účel plní na maximum. Bohužel je však tak moc předvídatelná a generická, že se bojím, že za rok už si na ní těžko vzpomenu a zůstane jen kvalitním jedním filmovým zážitkem v kině. [Imax] (78 %)

plakát

Vřískot 6 (2023) 

"We have to finish the movie. - Who gives a fuck about movies!" Přesně před rokem jsem si užil krásnou nostalgickou jízdu s mojí oblíbenou hororovou značkou. Pro Vřískota mám zkrátka slabost a na jeho výlet do New York city jsem se těšil. Zaprvé musím říct, že tleskám tvůrcům, že se jim tohle povedlo uvařit během jednoho roku. Obvykle tyhle rychlokvašný končí strašným průšvihem. VI naštěstí ne a dopřává nám další krvavou jízdu plnou děsivého vraha s maskou ducha a mrazivým hlasem Rogera Jacksona. Proboha nekoukejte na to s dabingem! Ten hlas je prostě boží. Ze starší trojice se nám vrací jen Monika. Teda Gale (Courteney Cox), ale zmínka o Sidney naštěstí nechybí. Taky se nám vrací oblíbená Hayden Panettiere, která přežila tehdy start nové trilogie. Vřískot VI vlastně nehraje moc na jistotu, zkouší nové prostředí a nostalgicky vrací strunu osudu nejen na předchozí díl, ale opět i na začátek. Svatyni já prostě kvituji. Ale já jsem prostě nezapomenutelný nostalgik. Vraždy jsou tentokrát skutečně brutální a tvůrci zase posouvají laťku výš. Hlavně jsou skutečně děsivé a mrazivé. Scéna s brokovnicí byla skvělá. Za mě je Vřískot VI velmi povedeným sequelem, který krásně uzavírá celou značku a já tvůrcům děkuji za ten kolotoč. Ale možná už bych si přál, aby tohle bylo poslední vřískání. V dobrém se má přestat a linky osudu se uzavřeli. Nechceme tohle dojit donekonečna ne? Co kdyby se to příště nepovedlo... (88 %)

plakát

Buď chlap! (2023) 

Na české filmy vyrážím do kina velmi zřídka. Většinou je tedy obsazená moje oblíbená Terezka Ramba. Ani tohle není výjimkou. Po traileru jsem čekal něco trošku jiného, ale i tak jsem se docela bavil. Jakub Prachař mi bohužel nedokázal, že umí být sympatický. Prostě ne. Ondra Sokol naopak vystupuje z davu a baví po většinu filmu. "Tak. Klik vole." Scény s ním byly vysloveně za odměnu a několikrát jsem se zasmál. Tak nějak jsem si přestavoval zbytek filmu. To bohužel zbytek filmu není a jedná se jen o směsici české klasické komedie, které se někomu libí, někdo je nenávidí. Ač se snažím najít jen to pozitivní, tak pro mě byl zbytek až moc cringe. Ale návštěvy kina nelituji, jak říkám, docela jsem si to užil. I když těch skutečně vtipných scén je jako šafránu. (49 %)

plakát

65 (2023) 

Film nechci zbytečně srážet, ale fakt je, že 65 nemá absolutně nic, co bychom už x-krát neviděli. Hezký vizuál, parádní dinosaury (kterých si moc neužijeme), jakoustakous zápletku, trošku emocí, srdíčka a konec. Adam Driver je absolutně nevýrazný, což by se dalo přejít, ale v tomhle případě ne, jelikož se jedná o two-people show. Chápu, že tvůrci chtěli navodit co nejvíc emocí otec-dcera, ale tohle není prostě ničím výrazné, ani nic co bychom už neviděli. Když pak musí strejda Rex otočit raketu, aby mohli odletět, měl jsem pocit, že koukám na jiný žánr. 65 není úplně špatný. Jen opakuje tolikrát viděnou formuli a nenabídl nic navíc. Absolutně nevýrazný film, který si bohužel za chvíli nebudu pamatovat. (45 %)

plakát

The Last of Us (2023) (seriál) 

"It can't be for nothing..." Prokletí filmových zpracování videoher je zlomeno! Třikrát sláva s pět dní se radujme... A způsobil to HBO a Neil Druckmann, který si pohlídal každou píď světa, který vybudoval on společně s Naughty Dog už před deseti lety. Poslední z nás je fantastická videohra, která mě provází po dvě generace konzolí (o třetí se stále ještě uvažuje...) a její příběh je něco zcela výjimečného. Proto jsem koukal na seriálovou adaptaci velmi přísným okem. Víme, jak třeba dopadlo loni milované Halo. A musím říct, že jsem spokojen. Věřím, že příběh a svět Last of Us je tak strašně skvěle vymyšlený, že si zaslouží, aby si ho užili i nehráči mezi námi. Ta myšlenka, se kterou přišlo Naughty dog je strašně děsivá a zakládá se na reálných faktech. Jejich vize postapo světa je děsivá, krutá, depresivní a nic není černobílé. V tomhle světě už nikdo nemůže být dobrák a všichni se pouze snaží přežít. Ostatně to dělá i Joel (Pedro Pescal), který se snaží najít svého dávno ztraceného bratra. A tak kývne na velmi jednoduchou práci. Jelikož je pašerák, tak se má postarat o náklad, který převeze z bodu A do bodu B. Náklad je Ellie (Bella Ramsey), která je v tomhle světě sama. Jejich komplikovaná cesta skrz Spojené státy je náročná, těžká a plná emocí. Oba totiž už něco v životě ztratili. A jejich pouto se ukáže být silnější než cokoliv jiného. Na seriálu musím nejvíce ocenit lokace a prostředí, protože s tím si tým neskutečně vyhrál. Herecky je Bella skvělá a Pedro k zulíbání. Navíc velmi cením, že si do seriálu našli cestu i "původní" herci z videohry. "Skutečná" Ellie je prostě krásné překvapení. A na konci dokonce se mihne i moje oblíbená Laura Bailey. Hudba je velmi podobná té ze hry - aby taky ne, dělá jí stejný člověk. Za mě je tedy Last of Us velmi podařenou seriálovou adaptací a jsem velmi rád, že umožní dalším lidem prožít příběh Joela a Ellie, tak jako mě před deseti lety a od té doby i několikrát potom. (90 %)

plakát

Vlčí bouda (1986) 

Další z kolekce filmotéky "rodiče doporučují". Vlčí bouda jsou hororový Sněženky a machři (1982). Ovšem s bandou hereckých kopyt a divné kamery. Jasně, styl je bohužel hrozný a neherci "hrají" příšerně jako v ledajakém studentském filmu. Ovšem myšlenka filmu je naprosto výborná. Resp. vyznění a tajemství celého filmu je strašně děsivé na několika úrovních a samotné finále má dost odporných momentů. Dokážu si velmi dobře představit nějaký remake s klasickou kamerou a kvalitními herci. Potom by takovýhle film mohl být hotový majstrštyk. Na zápletku filmu však hned tak nezapomenu. (62 %)

plakát

Prvotní strach (1996) 

Výborně napsaný devadesátkový thriller. Richard Gere jako nafoukaný a známý právník se chopí případu vystrašeného mladíka, který je podezřelý z vraždy. Nikdo kromě něj nevěří v jeho nevinu. Ovšem to proč je film tak skvěle výpravný je herec samotný. Edward Norton předvádí naprosto fantastický herecký výkon. A o to víc je to bravurní, protože se jednalo o jeho herecký debut. Kdybych film viděl před lety, tak jednoduše řeknu, že z toho kluka něco bude. No - a je. Norton je jeden z nejtalentovanějších herců a tady ve své první roli dokazuje, jak moc je dobrý. Temná soudní kriminálka možná trvá přes dvě hodiny, ale bavila mě od začátku do konce. A samotné finále je filmový majstrštyk. (80 %)

plakát

Nesnesitelná tíha obrovského talentu (2022) 

Nesmrtelný Nicolas Cage se vrací na scénu jako... Nico Cage. Divné? Ani ne. Možná trošku. Ale jak udělat comeback než film o sobě. Na druhou stranu Nicolas Cage nemusí dělat comeback, on totiž nikdy nikam neodešel že? Groteskní cringe komedie o návratu jedné filmové legendy. Utahuje si sama ze sebe, a ještě z nejčastějšího filmového žánru. Vlastně jsem se dobře bavil, i když jsem měl občas pocit, že je film příliš překombinovaný a dlouhý. Přesto průměrná zábavná oddechovka, která má občas čtyřhvězdičkové pasáže. Jízda v autě je prostě meme materiál jako řemen. (60 %)