Recenze (1 746)
Volejte Saulovi - Podle plánu (2022) (epizoda)
// Je na čase do filmového a seriálového slovníku zařadit slovo "odhankovat". Například v téhle epizodě Gilligan už zase odhankoval moji oblíbenou postavu, parchant.
Jurský svět: Nadvláda (2022)
// Třetí Jurský svět je kupodivu zábavná dinosauří jízda s velice dobrou režií Colina Trevorrowa, která ale doplácí na přeplácaný scénář, utahanou stopáž a taky pocit jisté zbytečnosti. Kdyby se nic z toho nestalo, svět by byl pořád stejný. Na druhou stranu i nastavovaná kaše může občas chutnat celkem dobře. Lidé tíhnoucí ke zvířatům a přírodě si užijí poselství o tom, jak je lidská existence ve výsledku nicotná, ostatní pak z filmu dostanou nejvíc, pakliže zkrotí svá očekávání na minimum a racionální uvažování nechají před sálem. 7/10
Obi-Wan Kenobi - Část IV (2022) (epizoda)
// Konečně epizoda, která mě bavila. Jenom škoda, že ji netočil Lucas kolem roku 2005.
Město patří nám (2022) (seriál)
// Čekal jsem The Wire říznutý Jednotkou od Winslova a dostal jsem spíš hraný dokument o vyšetřování policejního skandálu z Baltimoru, což popravdě není tak úplně ani jedno z toho. Bokem toho se ale furt jedná o komplexní kvalitně zahranou i natočenou minisérii, ze které při minimálním zamyšlení mrazí, a při jakémkoli větším už pak na člověka rovnou leze deprese. Silných 8/10.
Obi-Wan Kenobi - Část III (2022) (epizoda)
// To bolelo. První setkání po letech a odehraje se to mezi hromadou šutrů, je to natočené jak amatérský fan film a nakonec to zabije jinak docela dobře budovaný děj. Meh, buď si ho ještě měli schovat, nebo to aspoň mohl natočit někdo, kdo umí akci. Definice anticlimaxu.
Love, Death & Robots - V klenutých sálech pohřbený (2022) (epizoda)
// Nemůžu uvěřit, že v roce 2022 je tohle maximum z Lovecrafta, co můžeme dostat. Ale kčertu s tím, i tak slintám blahem, celovečerák hned prosím!
Love, Death & Robots - Tým zabijáků (2022) (epizoda)
// "This is where I come to jerk off." bude aspirovat na hlášku roku.
Stranger Things - Kapitola čtvrtá: Drahý Billy (2022) (epizoda)
// Nejlepší epizoda celýho seriálu.
Stranger Things - Kapitola druhá: Vecnova kletba (2022) (epizoda)
// Po dvou epizodách: Vypadá to víc jako film do kin než většina filmů, co Netflix vypouští ven. Má to furt tu boží 80s atmosféru. Každá série včetně téhle zvládá během pár expozičních scén posouvat charaktery dětí dál a dál s tím, jak dospívají, zatímco furt stíhá představovat nové a nové zajímavé postavy, tentokrát tu tedy máme vášnivého D&D dungeon mastera a kytaristu v jednom, který má náběh na nového oblíbence. Záporák se zatím profiluje jako jeden z nejlepších, přitom už ten loňský nastavil laťku dost vysoko. Kolem a kolem jsou ST zpátky v nejlepší formě, a kdo tvrdí, že ne, ten si akorát lže do kapsy, nebo už zapomněl, o čem tenhle seriál v jádru odjakživa byl a furt je.
Obi-Wan Kenobi - Část II (2022) (epizoda)
// Po dvou epizodách cajk, výhrady bych měl, ve srovnání s Mandalorianem nebo sračkoidním Fettem je to ale výhra. Táhne to jednoznačně McGregor, Moses Ingram ovšem není daleko za ním. Production value to má, dozvuky prequelové trilogie jsou z hlediska atraktivity příběhu super a byť to má zatím slabou akci, to nejlepší logicky teprve přijde, a tam nemám strach, že by si to tentokrát Lucasfilm nepohlídal. Jsem tak vcelku spokojenej, poslední roky mě ale naučily v tomhle univerzu opatrnosti, takže očekávání do dalších epizod budu raději držet při zemi.