mirliflore

mirliflore


9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 4.1.2013  21:25
    Skyfall (2012)
    ****

    Je to promyšlené, je to výtečně řemeslně zpracované, jde to vlastní cestou, ale zároveň využívá to nejlepší z celé Bondovské série, ale v konečném výsledku je to jaksi... ne zcela uspokojivé. Nicméně Skyfall za shlédnutí zcela jistě stojí.

    • 3.1.2013  12:25
    Chudák Petr (1892)
    **

    Z historického pohledu zajímavé, ale jinak k uzoufání nudné.

    • 3.1.2013  12:24
    The Beauty Inside (TV seriál) (2012)
    ***

    Nápad je velmi zajímavý, provedení dosti kvalitní jak po stránce režijní, tak herecké, ale nakonec nepříliš promyšlené a nedostatečně využité. Ta holka měla holt fakt štěstí, že se Alex proměnil naposledy v přitažlivého svalovce, a ne starou černošku (to by byl panečku zvrat!). No, nejsem asi moc romantik :-)

    • 3.1.2013  12:20
    Mistrův syn (1978)
    ***

    Neuvěřitelné ulítlé, záměrně nijak sofistikované ale vcelku zábavné. Choreografie perfektní.

    • 3.1.2013  12:00

    POZOR - MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY! Tak čím začít - klady nebo zápory? Asi přeci jen tím pozitivním. Za prvé, obecně vzato jsem to čekal horší. Herci jsou dobří, Thorin má patřičné charisma a Martin Freeman je správně hobití a jako Bilbo je velmi dobrý, zcela uvěřitelný a velmi důstojným následovníkem Iana Holma. Většinu doby je to docela příjemná podívaná, nenudil jsem se, nekoukal na hodinky, nepřál si, ať už konečně přestanou kecat a pohnou se dál (dialogové scény jsou ostatně obecně vzato ty nejlepší). Spousta výtek se aspoň pro mě osobně nenaplnila. Dokonce ani akce ve skřetích dolech mě nevadila, i když je přepálená - ať už to byl záměr nebo ne, působilo to jako zábavná a efektní nadsázka. PJ udělal mnoho změn, ale dost jich je OK a v mezích a některé vyloženě prospívají (např. scény s Glumem jsou dost povedené i přes pár úprav, které vůbec nevadí). To, že PJ natahuje, mě taky nevadilo, zvlášť v oněch dialogových scénách, protože většinou si zachovaly patřičnou atmosféru. Párkrát jsem si i zasmál (zamýšlenému!) vtipu - humor překvapivě není příliš infantilní, což je další plus. Co se týče splývání trpaslíků, do určité míry je to pravda (někteří, jako např. Bombur - což je pro mě v jeho případě dost překvapivé - neřeknou skoro kloudnou větu), ale příliš mě to nevadilo, protože jsem z publikovaných materiálů dobře věděl, kdo je kdo. V tomhle případě na tom asi byl kupodivu lépe ten, kdo v průběhu produkce sledoval fotky a videoblogy. ### V průběhu filmu trochu kazilo dojem, že se sem tam objevila scéna, u které si člověk musel říkat "Co je to za nesmyslu?" Nekritizuju apriori každou změnu, chápu, že film je jiné médium a že co funguje v knize, v něm fungovat nemusí (dalším příkladem OK změn je například scéna se zlobry). Jenže sem tam prostě PJ přijde s nějakou hloupostí, která mě vůbec nedávala smysl. Proč přišel Thranduil k Osamělé hoře s vojskem? (Ano, chápu, aby byla vysvětlená zášť trpaslíků, ale to opravdu nestačí vysvětlit, že trpaslíci a elfové se od nepaměti nemají rádi?) Jak se dostal Radagast - který je mimochodem jako postava ještě v normě - tak rychle z Temného hvozdu přes Mlžné hory? Jak to, že Moudří nevědí, že Sauron je znovu na scéně, když přišli do Středozemě bojovat přímo proti němu? (Pomíjím zmínku o tom, že král Angmaru je již mrtev) Navíc z toho, jak Elrond tvrdí, že už je 400 let mír, tak být nepoučený divák, asi bych si myslel, že Sauron byl zničen právě 400 let před událostmi z Hobita (vím, že je to asi narážka na Ostražitý mír, ale ta celá scéna je prostě hrozně zavádějící). Vůbec se mi těžko přizpůsobovalo tomu, že PJ se rozhodl ukázat návrat zla do Temného hvozdu přímo na scéně, což je zcela mimo historii 3. věku. Na druhou stranu říkám, že člověk knihami a dodatky nepolíbený může poslední dvě námitky zcela směla a v klidu ignorovat, protože pocházejí od člověka, co Středozemi docela zná. Mě osobně tyto změny v časové linii neštymují, ale nezaujatý divák s tím nejspíše nebude mít problém. Pro film samotný nejsou podobné změny až tak tragické, pořád je to vcelku příjemná a zábavná podívaná, u které se mi prostě jen občas na chvíli zastavil rozum, ale celkem by to bylo na pěkné 4 hvězdičky. Jo , ještě jsem zapomněl říct, že ten tlustý skřetí král je hodně nepovedený, jak co se týče CGI, tak co se týče hlasu (v originále), tak co se týče postavy jako takové. Ale není tam moc dlouho, takže bych to ještě přešel. ### Proč tedy ***? Protože jsem se nezmínil o jedné změně, která mi vadila hodně, a to nejen proto, že to není v knize, ale protože vážně zasahuje film samotný. Mluvím o Azogovi a celé dějové lince okolo něj. Samozřejmě, musí být v bitvě s trpaslíky, ale to, co následuje, si PJ mohl opravdu odpustit. Za prvé jsem nepochopil, proč byl Azog od počátku (ještě než přišel o ruku) tak zaujatý zrovna proti Durinovu lidu - Balin říkal, že ho přísahal vyhladit hned na počátku svého vyprávění. Motivace naprosto nevyjasněná. Ano, PJ chtěl mít nějakého záporáka. Azog vypadá opravdu pěkně, opět uznávám. Ale celá ta zápletka je tak hrozně násilná, vycucaná z prstu a vůbec se do toho nehodí (a to i z hlediska filmu), že prostě musím jít ještě o hvězdičku dolů. Závěrečná scéna je úplný vrchol. Thorin se jde pomstít, Bilbo v sobě najde hrdinství, zachrání ho, získá si respekt, všichni jsou šťastní. K výslednému dojmu ještě chybělo, aby Gandalf symbolicky plivnul do kamery. ### Nakonec, i když je tempo vyprávění docela dobré a nepůsobilo na mě natahovaně, stejně si musím smutně povzdechnout, jaká je to škoda, že z Hobita nejsou filmy dva, ale tři. Dvoudílná verze by z hlediska vyprávění a vývoje postav působila mnohem lépe. Kdyby skončili po zajetí elfy trpaslíky, bylo by dost času na vývoj Bilbova charakteru z "hokynáře" do odvážného lupiče. Dramatický oblouk by byl zakončen epickou bitvou s trpaslíky, Bilbo by si vysloužil kýžený respekt už v prvním díle (aby ho následně v druhém díle ztratil a znovu získal - každý dramaturg by musel být spokojen). Bylo by to mnohem přirozenější a nenásilnější (v knize je ten vývoj zachycen skutečně dobře). Prostě téměř všechno s Azogem je hrozně násilné, nepřirozeně vecpané a činí z postupně budovaného vývoje postav frašku (to, co Bilbo udělá, je prostě v daném okamžiku zcela mimo jeho postavu). Skutečně, škoda přeškoda. Závěr to skutečně zkazil hodně. Přes všechna pozitiva nakonec nemůžu jít výš než 60%.

    • 11.1.2012  13:35
    Dr. Horrible's Sing-Along Blog (TV seriál) (2008)
    *****

    No, řeknu to takhle - kéž by všechny komiksové filmy měly tak zajímavé postavy, dobré herce, promyšlenou zápletku, uvěřitelnou psychologii, chytlavou hudbu a geniální hlášky. Jednoduše výborné :-)

    • 26.12.2011  23:33

    Na Sherlocku Holmesovi se Ritchiemu asi nejvíc povedlo obsazení. Robert Downey jr. i Jude Law do svých rolí pasují - je to sice něco trochu jiného, než nač jsme zvyklí z předchozích doyleovských filmů o geniálním detektivovi, ale docela to funguje. Jenže jen docela. Obsazení, pěkné kostýmy a vcelku povedený Londýn nevynahradí nepříliš zajímavou zápletku, což je asi největší slabina. A celkově tomuhle novému zpracování něco i chybí, i jako detektivce, i jako buddy movie. Je to slušné, ale není to nezřízená zábava. Když to porovnám s novou minisérii zasazenou do současnosti, tak musím říct, že Britům se "jiný pohled na Sherlocka Holmese" v povedl zkrátka líp - a to ve všech ohledech.

    • 26.12.2011  20:17
    Micimutr (2011)
    **

    Je to nudné a v zápletce je děr jak v ementálu. Zápletka s cestováním mezi naším a pohádkovým světem vůbec nefunguje a nedovedu přijít na to, proč ji tam vlastně dávali (kromě pragmatického důvodu, aby něčím zaplácli čas, když zjistili, že nemají příběh ani na hodinu). Hlavní hrdina rozumu taky moc nepobral, když ho nenapadlo, že zničením loutky by se vyřešily všechny jeho potíže. Ale on za to vlastně nemůže, když to nenapadlo scénáristu, že. Doufám, že příští rok se dostane na televizní obrazovky něco lepšího.

    • 26.12.2011  20:12
    Tajemství staré bambitky (TV film) (2011)
    ***

    Do zlatého fondu českých pohádek se to nedostane, ale vyloženě špatné to taky není. Asi je to i proto, že Tomáš Klus je princ - ač působí poněkud hloupě - vcelku sympatický a Kamile Janovičové to dost sluší. Příběh nijak oslnivý, ale nudou jsem taky nezíval. Tohle je čistokrevných 50%.

    • 4.12.2011  21:46
    Santiniho jazyk (TV film) (2011)
    *

    To, co říká jedna z postav na konci filmu ("Vždyť to nedává žádnej smysl!") vcelku dobře vystihuje, o čem tenhle film je. Hezké záběry světla v chrámech těžko můžou přebít skutečnost, že motivace a smysl jednání postav jsou nevystopovatelné, některé postavy mění strany či názory o 180° i v průběhu jedné minuty. Vlastně nejlepší vysvětlení děje filmu by bylo, že to celé byl jen sen (můžete si vybavit takřka libovolný sen, který se vám zdál, a nebude o nic méně smysluplný než tohle dílo). To si pak ani člověk není jistý, že nebyla myšlena vážně taková perla jako hláška "Proč se zamykáte?" určená lidem v místnosti, přičemž klíč byl zvenčí (!). A proč dávám 1*? Ani nevím, ale asi za ty hezké záběry architektury.

    • 15.7.2011  17:04

    Dvěma slovy: skvělá jízda!

    • 21.2.2011  22:55

    A tak jo, dívat se na to dá, minimálně jednou. Toho cukru je na Lásce nebeské hodně, ale (až na pár výjimek) ve stravitelné míře, protože humor vcelku funguje. Převážně britské herecké smetánce dominuje v komentářích často zmiňovaný Bill Nighy (nechtělo se mi věřit zvěstem, že zde zastínil Alana Rickmana, ale opravdu to tak je), jeho stárnoucí rocker má fakt grády. Párkrát jsem se od srdce zasmál ("To je špatná zpráva. Potřebujeme Kate a potřebujeme Lea, a potřebujeme je hned."), celkem asi 10krát, a jelikož se od romantické komedie nedá čekat, že vám po jejím shlédnutí budou muset sešívat prasklou bránici, dá se mluvit o spokojenosti. O nejlepší romantický film se nejedná, ale když už se člověk dostane do situace, že se na nějaký ten slaďák musí podívat, Láska nebeská poslouží docela dobře a nezanechá po sobě žádný významný pocit znechucení. 70%.

    • 24.1.2011  13:14

    Velmi silné tři hvězdičky. Nejvíc bodů získává Jak vycvičit draka na hudbě a na lítacích sekvencích - sice nevím, jak draci fungují po aerodynamické stránce, ale přesto mi animace v tomhle ohledu přišla velice realistická a užíval jsem si ji. Další plus jsou sympatický hlavní hrdina a hrdinka, i když u většiny dalších postav se tohle úplně říct nedá (ale zas to není žádná tragédie). Příběh v rámci mezí docela ujde, rodinná a romantická linie ho ale sráží trochu dolů - žádný doják se nekonal. Bránicirvající humor se taky nekoná, ale jinak se na Jak vycvičit draka dívá dobře a na hodinu a půl dokáže tenhle animák zabavit slušně. 70%.

    • 23.1.2011  19:53

    No, ani nevím, proč jsem se nakonec rozhodl po 3 hvězdičky. Film je čistých 50%, takže něco mezi 2* a 3*. Vyšší hodnocení dávám asi proto, že mám rád Jakea Gyllenhalla. Ale k filmu. Akce standard, triky taky - neurazí ani nenadchne. Příběh nebudu moct rozpitvávat, přeci jen od filmu založeném na počítačových hrách nelze čekat Shakespeara. Jediné momenty, které stojí za to, jsou odlehčené scény Jakea a Gemmy, v nich funguje správná chemie a které protagonistům vyložené sedly. Horší už to bylo ve vážnější poloze - v těch momentech se na plátno/obrazovku/monitor skoro nedá dívat. Ostatní herci včetně Bena Kingsleyho předvádějí svůj průměr. Abych to shrnul, určitě existují horší způsoby, jak zabít dvě hodiny, ale taky mě napadá dost lepších. Kdo viděl, nic nezískal, kdo neviděl, nic neztratil.

    • 25.12.2010  21:19
    Škola princů (TV film) (2010)
    ****

    Škola princů se možná nedá úplně zařadit mezi ty největší české pohádkové klenoty, ale v produkci posledních let podle mého názoru reprezentuje nadprůměr. Místy vtipná, ale ne příliš pitvorná, docela sympatičtí herci (i Matouš Ruml) a na televizní film dobré souboje s meči (nedají se samozřejmě srovnat se souboji v akčních hollywoodských spektáklech, ale na pohádku dobré). Já jsem spokojen. 75% si Škola princů podle mě zaslouží.

    • 16.12.2009  13:42

    Velmi vtipná záležitost. Nejlepší jsou scény, ve kterých se jemně (no, možná spíš dost tvrdě) ukazuje na některé chybičky v Lucasově sáze. Jako třeba v rozhovoru dvou imperiálních důstojníků po zničení druhé Hvězdy smrti v E6: -Soustřeďte všechny lodě na Endor! Měsíc zničte a povstalce vymažte ze světa! -Je mi líto, pane, ale bohužel nemůžeme. Povstalci vyhráli. -Jak to myslíš, vyhráli? Máme desítky tisíc lodí. -To jo. -Ovládáme nespočet planet. -To jo. -Velíme milionům vojáků. -Ale oni právě zničili druhou Hvězdu smrti a zabili císaře. -Takže? -Takže to znamená, že vyhráli. -Proč by to to mělo znamenat? První Hvězdu smrti zničili už před lety a bojovalo se dál. -To jo, ale nezabili císaře. Museli udělat obojí. -A nemůžeme jim to vrátit? -Ne, je mi líto. Tohle je konec Impéria. Vážně.

    • 2.9.2009  23:23

    Tonari no Totoro nemá možná propracovanou zápletku a je určen spíš pro děti, ale co by ne, je to přece pohádka. A pěkná pohádka, plná fantazie a krásné, do detailů propracované animace. Některé scény v Totorovi svojí krásou a pozitivnem (divné slovo, co? ale přijde mi výstižné) přímo uchvacují - nejlepší je ta s rostoucím stromem, ale i Meiino pronsledování malých Totorů (ten prostřední se mi líbil nejvíc) nebo jízda v kočičkobuse - a spousta dalších - opravdu stojí za to a dokonale pohladí dušičku. Kvůli takovýmhle scénám se koukám na filmy. Škoda jen, že scén s Totorem nebylo víc. 90%.

    • 22.8.2009  00:01
    Wanted (2008)
    ***

    Hodně slabé 3*. Jen pro pořádek, dokážu se docela dobře přenést přes fakt, že fyzika se při Wanted musela asi obracet v hrobě. Relativně bych snesl i to, že na propracovanou psychologii a motivaci postav nezbyl čas, že se Berkambetovovi očividně nechtělo přemýšlet nad logickou soudržností všech zákonitostí světa, kterého vyvtořil, a když zavřu jedno oko a druhým se dívám jinam, přehlídl bych těch pár děr v příběhu (který ostatně není sám o sobě žádný zázrak). Koneckonců, jedná se přece o komiksový akční film, že. Jenže tady je jádro pudla. 1. půlka je sice docela zábavná jízda, jenže to nevydrží. Jakmile se ukáže, jak je to ve skutečnosti, stává se z Wanted dost nudná podívaná. Akce, i když povedená, už nepřináší nic nového a jen opakuje, co už jsme viděli v první polovině, a prostě to nefunguje. Jediný zábavný moment je zabití řezníka, které mi připomnělo styl starých dobrých naivních akčních filmů z 80. let. Když k tomu všemu připočtu poměrně slabé herecké výkony (promiň, Morgane, ale je to tak), z nichž jediný McAvoy za něco stál, suma sumárům se Wanted jen tak tak přehoupne přes 50%. P.S. Fakt bych chtěl tu Ladu, co si vypůjčila Angelina Jolie - fakt by mě zajímalo, co to bylo za Moraváka, který ji vytunil tak, že dokázala dohnat Pendolino :)

    • 20.8.2009  19:39
    Motýlek (1973)
    ***

    Tak nejdřív klady - herecké výkony jsou opravdu výborné, Dustin Hoffman exceluje, a Stevu McQueenovi musí jeho proměnu uvěřit snad každý. Také některé scény stojí za to - třeba celá samotka je dechberoucí, a i závěr, podložený krásnou hudbou, stojí za to ("Hey, bastards, I'm still here!"). Jenže tím to taky končí. Knížní předlohu jsem nečetl, a zvlášt v druhé polovině jsem toho litoval, protože jsem měl pocit, že jsem byl o to nejlepší ochuzen a že to, co se dělo na plátně, muselo být v (podrobnější) písemné podobě mnohem působivější. Druhá polovina byla celkově nějaká slabší, dost se tam přeskakovalo a tak působila nekompaktně. Celkově to vidím, zejména díky hercům, na 70%.

    • 20.8.2009  15:09

    Přemýšlím, přemýšlím, jak Rodáky ohodnotit, ale nakonec musím přece jenom z původně zamýšlených 4* dát plný počet. On totiž celý film plyne velmi nenápadně a pro mě dokonce i bez výrazných emocí (aspoň většinou), ale teď, po skončení filmu, ve mě Všichni dobří rodáci něco zanechali, jemný pocit melancholie a smutku ze zbytečné ztráty něčeho krásného. Na polích se už nezpívá... Jinak k ději a obsahové výpovědi asi nemá moc smysl něco dodávat, tady mluví film sám za sebe. Vy jste to teda zrychtovali...

    • 17.8.2009  19:09
    Komando (1985)
    ***

    Jo, v osmdesátých letech se s tím nepárali. Na začátku zemře pár bývalých žoldáků, pak je nám ve dvou minutách ukázán idylický Matrixův život s dcerou, a pak už se jen střílí, mlátí a hláškuje. Samozřejmě, hlášky jsou šroubované, akce buďto přehnaná nebo blbě natočená, děj prostinký, postavy pitomé, ale všechno to dohromady nějakým zvláětním způsobem funguje. Komando se totiž nebere úplně vážně, ale zase se bere dost vážně na to, aby to nebyla čistokrevná parodie. Výsledek je čirá nefalšovaná zábava, která svým osobitým způsobem vypovídá i o době, kdy byl film natočen. Kdyby se celý film držel v tempu a stylu, který byl nastaven v první polovině, byly by to hezké 4*, jenže v druhé polovině tomu celému trochu dochází dech. Ještě že závěrečný souboj zase stojí za to, jinak by byl výsledný dojem možná ještě o hvězdičku slabší.

    • 16.8.2009  20:12
    Poznání na Planetě opic (TV film) (1980)
    *

    Dost intenzivní nuda. Dokoukal jsem se na to jen proto, že jsem nevěřil, že by mohl mít nějaký film tak banální zápletku, a očekával jsem, že se na konci stane něco, co přinese aspoň trochu vzrušení. No, nestalo se. Na druhou stranu, odpadový film to není. Nebylo mi z toho špatně, jen jsem se u toho nudil.

    • 13.5.2009  22:46
    Ovečka Shaun (TV seriál) (2007)
    *****

    Jsem nadšen! U tohohle se musí bavit snad každý, bez ohledu na věk, vzdělání a sociální skupinu. Plastelínové postavičky jsou skutečně roztomilé (můj favorit je kocour Pidsley, ten vypadá prostě dokonale), příběhy milé a... a co budu povídat, tohle zkrátka musíte vidět :)

    • 8.5.2009  22:02

    "Nám je už hej, už s námi táhne zubatej, už s námi táhne zubatej..." No, co k tomu dodat. velice silný film, u kterého člověk, zvlášť v kontextu doby, kdy byl natočen, nemůže nemyslet na procesy v 50.letech. Zážitek umocňuje výborná hudba, které je sice málo, ale výrazná a pan Vávra ji využil na 100%. Herci byli veskrze výborní (nejvíc se mi líbil pan Kemr a samozřejmě pan Lohniský s velice podmanivým hlasem), ale i ostatní se vyznamenali. Zvlášť výslechy a naučené výpovědi mučených působily velice realisticky, až z toho mrazilo. Plný počet však nedávám proto, že kniha se mi přeci jen líbila víc, a trochu mě rušila ona zhuštěnost - v podstatě to celé vypadalo jako záležitost několika týdnů či měsíců, a když jediné, co ukazuje, že tomu tak nebylo, jsou vousy děkana Lautnera, nepřijde mi to úplně dostatečné. To jsou však jen drobné vady na kráse, jinak je Kladivo na čarodějince samozřejmě výborný film, který nutí člověka přemýšlet.

    • 19.2.2009  12:56

    Podle mě jen průměr - výborné vtipy jsou proloženy dost hluchými (a dlouhými) místy a příliš mnoho gagů je založeno na tom, že někdo někde spadne nebo se do něčeho praští, což mě nijak zvlášť neuspokojuje. Na druhou stranu musím ocenit, že Žhavé výstřely nejsou nijak trapné (samozřejmě, občas jsou záměrně kýčovité, ale to je jen dobře), nicméně v tomto žánru zůstává stále neotřesitelně na prvním místě Vražda na večeři.

    • 11.2.2009  19:22

    Některé momenty jsou dokonalé a úžasně vtipné - např. když Lancelot vyvražďuje svatební hosty nebo pokušení a záchrana sira Galahada, ale přece jenom - celkově MPaSG až tak bránicervoucí není. Krátké úderné skeče na tenhle humor sedí lépe. Pořád je to ale povedené dílko, ze kterého je cítit, s jakou láskou bylo děláno a jak moc si všichni "Pajtni" své roličky uživali. Silné 3*. Kdyby to nebyli právě Monty Pythoni, u kterých jsem zvyklý jenom na to nejlepší, šel bych s hodnocením asi ještě výš. Holt ta relativita, no.

    • 2.2.2009  22:22
    Psycho (1960)
    ****

    Tak jsem se právě vrátil z kina z Projektu 100 a musím říct, že jsem spokojen. Psycho sice už něco ze své hrůzostrašnosti za těch pár pátků ztratilo, ale pořád se jedná o výjimečné dílo. O kvalitě režie se snad ani nebudu rozepisovat, ale jedno říct musím - Anthony Perkins byl prostě dokonalý! Všechny scény s ním byly opravdovou lahůdkou, kterou jsem si mohl vychutnávat znova a znova. Opět třikrát hanba Akademii, že ho při Oscarech úplně pominuli. No, ale, škoda mluvit. Plný počet však Psychu nedávám zejména za to, že přes všechny nesporné kvality už na mě nepůsobilo všechno, jak má, a hlavně za doslovný závěr, který mě docela zamrzel. I když zase úplně závěrečná scéna je zase výborná, tak nevím, no :)

    • 2.1.2009  15:06

    I přes poněkud klišovitý závěr velmi soldiní drama, které nepochybně stojí za shlédnutí - Oscary jsou v tomto případě zasloužené. Herecké výkony jsou, jak už bylo ostatně řečeno, výborné, Dustin Hoffman je brilantní, ale pro mě všechny zastiňuje Meryl Streep, a to přesto, že její postava nemá až tak velký prostor (ostatně, paní Kramerová byla i při oněch Oscarech brána jen jako vedlejší role). To, co převedla zde, je vskutku projev čiré herecké geniality - její svědecká výpověď před soudem je chuťově dokonalým bonbónkem, nad kterým jsem se přímo rozplýval blahem. A celkově k příběhu - ač by se mohlo zdát, že je to jasný případ, kdy by bylo absolutně správné nechat Billyho u otce, není to tak. Celá tahle problematika je velmi citlivá, je nutno ji posoudit z různých úhlů pohledu a já sám nevím, komu bych být na místě soudce nakonec Billyho přiřkl. Oboje možnosti jsou podle mého názoru docela dobře obhájitelné.

    • 20.12.2008  23:53
    Krtek (1970)

    El Topo je opravdu zvláštní film. Protože Alejandro Jodorowski je očividně zvláštní režisér. Ale umí. El Topo je film oplývající atmosférou, kterou by mu mohla závidět většina snímků všech žánrů. Některé scény jsou sice svým způsobem slabší, jenže slabší jen v porovnání s ostatními. Většina těch surrealistických psychedelických minipříběhů totiž nedává divákovi vydechnout, některé si ho přikovají k židli úplně (například dokonalá scéna se mší a ruskou ruletou). Škoda, že Jodorowski buď neumí nebo nechce vyprávět trochu souvisleji - kdyby totiž uměl nebo chtěl, byl by El Topo jeden z nejlepších filmů, co jsem viděl. Ale i přes tu epizodičnost skýtá snímek mimořádný zážitek. Stačí nepřemýšlet příliš nad smyslem symbolů nebo nad příběhem, a nechat se prostě unášet těmi úchvatnými pohyblivými obrázky. 85%

    • 17.12.2008  21:31

    Takže nejdřív klady. Má to slušný nápad, hezkou hudbu - hlavně hlavní motiv-, krásné oči hlavní hrdinky a pár celkem hezkých scén (například první rozhovor se starým malířem nebo jízda v zámku hrůzy). Jo, a vcelku dobrý úvod. Jenomže to samo o sobě nemůže stačit. Hlavní výtky bych směřoval k samotnému způsobu vyprávění - osobně výrazně preferuju vyprávění obrazem, a i když jsem si vědom, že to, že do všech scén kecá vypravěč, tady tak má nejspíš být, a že to nejspíš je promyšlený záměr režiséra, stejně to nic nemění an tom, že mi to Amélii dost zkazilo (dobře, abych nebyl nespravedlivý, na úplném začátku filmu mi to ještě nevadilo). A když už to sem tam začínalo vypadat dobře, protože se komentář už dlouho neobjevil, tak to Jeunet pokazí takovým s prominutím hnusem, jako je mluvící fotografie. Dále mi trochu vadila groteskní stylizace některých postav (např. zelinář), a znovu jsem si potvrdil, že jediní filmaři, kteří dovedou stvoři takovou tu správně lehce groteskní postavu, aby v sobě kloubila přesně správný poměr kýče, humoru a slizkosti, jsou ti britští. Jiné národy tohle prostě neumějí, nemůžu si pomoct. A ty postavy nefungovaly ani v Amélii. Nepůsobily sice vyloženě špatně, to ne, byly prostě jenom nemastné neslané. Jinak řečeno zbytečné. U ostatních postav bylo občas těžko rozluštitelné, co vlastně chtějí (zvlášť u Amélie samotné, tam jsem občas její pohnutky fakt nechápal - zvlášť ty, co se týkaly Nina). No, a nebudu chodit okolo horké kaše, prostě až na pár momentů to byla podívaná lehce nudná, vcelku bez silnějších momentů, a občas jsem si už říkal kdy bude konečně konec. Poetika filmu mě prostě nějak úplně minula. Třeba bych po druhém shlédnutí změnil názor, ale myslím, že se mi to nebude chtít vidět znovu po hooodně dlouhou dobu. Jestli vůbec někdy.

<< předchozí 1 2 3 4 5
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace