vendysek

vendysek

Vašek Tintěra

okres Kladno

17 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 5.12.2013  22:31
    Hon (2012)
    odpad!

    To, co se odehrává po Lucasově obvinění z "něčeho", se může zdát brilantní, protože je to (bohužel naentou) věrohodné. Ano, lidé jsou hloupí a zlí, a z ušlechtilého člověka se vinou toho snadno stane štvaná zvěř. Jenže - celé obvinění stojí na vodě. Ne, hůř. Stojí na vyložených nesmyslech. Ředitelka mateřské školy, co bezvýhradně věří dětem? Psycholog(?), co si je vinou jistý prostě proto, že obvinění je příliš vážné na to, aby to byl jen výplod fantazie malé holčičky? Ale prosím. Křivda dovádí k šílenství a drží v napětí, avšak na takhle laciné křivdě postavit chytrý společenskokritický příběh nejde. Tedy jde, ale zbaští to jen... skoro každý.

    • 16.7.2012  17:09

    Vynikající romantický film, který se může pyšnit docela opravdovou hlavní postavou a krásnými obrázky Benátek. (Jen by mě zajímalo, co mohl onen italský číšník donést paničce ze Států, když si v italské kavárně objednala "kafe".)

    • 24.2.2012  22:35

    Vezměme si z Arthura ponaučení a nebuďme pořád tak lhostejní, když dnes máme takové možnosti, jaké máme.

    • 12.1.2012  00:02

    Když se Fincher pouští do knihy, dobře to dopadne, poněvadž vidí věci tak, jak jsou psané černé na bílém, a přesto ve vlastní zajímavě zabarvené interpretaci. Není to špatná adaptace; sluší se říct, že je téměř precizní. Akorát mě zpětně trochu popuzuje, jak citelné je v některých momentech vyklouznutí z propracované psychologie postav a zároveň jak je znát kombinace postupů ozkoušených v režisérově předchozí tvorbě, z nichž na mě při sledování snímku ani nemůže naplno dýchnout osobitý styl, který rve koule, protože jsem to prostě už jednou nebo dvakrát viděl a zřejmě vyžaduju další a další překvapivé inovace.

    • 1.1.2012  15:10
    P.F. 77 (TV film) (2003)
    *****

    Bojím se, že vinou náznakovosti a nechození okolo horké kaše ve věcech dobově zřejmých nebude tento film příštími generacemi zcela pochopen. Dej Bůh, aby v nich po zhlédnutí přetrval alespoň pocit hnusu, který zláká k touze po znalosti vlastní historie, bez níž je nemožné vidět všechny souvislosti a reálně se orientovat v dnešní oligarchické kvazi-demokracii.

    • 6.8.2011  00:19
    Lovná zvěř (1992)
    odpad!

    Zpočátku velice havajská atmosféra, dále dokonce spousta nadupaných svlíkaček, neskrotného plážového sexu, odzbrojujícího plážového střílení a vesměs čupr akce. Patrně nejskvělejší film o kristronovém relé, jaký byl kdy vyplozen.

    • 3.8.2011  00:29

    Ne, díky. Přesto uznávám, že na děti kojené splašky kanálu Disney nelze jít jinak.

    • 31.7.2011  21:26

    Dnes už nikterak zábavná ztřeštěná taškařice.

    • 9.7.2011  15:41
    Nataša (2010)
    ***

    Pozitivní v tom, jak nahlíží Strelets na sílu okamžiku a význam setkání s chudákem Natašou. Přece jenom jsme živočišný druh a dokud žijeme, tak je to celkem úspěch. Experimentální forma zde dává docela smysl.

    • 9.7.2011  15:23
    Laurentie (2011)
    *****

    Jediné, co v tomhle světě můžeme dělat s opravdovou blízkostí, upřímností a bez ostychů, je onanie. Skvostný film o tom, jak nás sere všechen ten styl a rádoby nekonvenční konvence všude okolo.

    • 9.7.2011  15:18
    Claes (2011)
    *****

    Tento dokument je záznamem života jednoho zvláštního asociála, který aniž by prozrazoval cokoli z jeho minulosti, tak je úžasným psychologickým rozborem s obecným přesahem, týkající se obav z vnějšího světa. Martina Carlstedt dokázala, že je možné filmem pomáhat.

    • 9.7.2011  15:09
    Le Havre (2011)
    *****

    Nádherný příběh. Chovejme se k sobě a k ostatním dobře a rozkvete nám na dvorku třešeň. Co víc můžeme chtít?

    • 9.7.2011  15:08

    Více než o nenatočeném filmu je tento dokument spíše o Fullerově osobnosti a myšlenkách, které našly bod extrémního souladu v jednom indiánském kmeni.

    • 9.7.2011  15:00

    Hloubka bezmoci a blbost socialistického paradoxu v kriticky upřímném filmu. Perfektně zpracovaná vzpomínka, která jednak věrně a tedy působivě odráží skutečný pohled hlavního hrdiny, jednak celkovou náladu doby. Velice si tohoto snímku vážím.

    • 9.7.2011  14:47
    Modrý pták (2011)
    ***

    Modrý pták je velice silný film, který musíte chtít chápat, což leckdy není lehký úkol, protože se můžete ihned hladce ztratit v nejasných tvůrčích záměrech. Každopádně - obchod s bílým masem ano/ne, dobrý/špatný?

    • 9.7.2011  14:41
    Romeo 11 (2011)
    ****

    Tento důvěrný snímek je natočen navýsost dobře, abychom se dokázali sžít s pocity bloudícího postiženého chlapce, kluka s pramalou vnitřní sebedůvěrou, která je navíc neustále nakopávána zvnějšku.

    • 9.7.2011  14:34
    Pokoj 304 (2011)
    **

    Obrazově určitě velice podmanivé, ale obsahově a vypravěčsky tak trochu bezduché. Přicházíme, odcházíme, nevpouštíme k sobě, nepřipouštíme si to. Bla bla.

    • 9.7.2011  14:28
    Attenberg (2010)
    ****

    Velmi atraktivní film o tom, jak dospět v normálního člověka. Tato cesta je složitější a složitější, když jsme si čím dál vzdálenější a projevení nespoutaných animálních pudů je o tolik snazší.

    • 9.7.2011  14:19

    Zajímavé téma, hnusné prostředí, chladný ruský odstup. Ve výsledku však jen nepřístupná sonda do marnosti žití při neschopnosti činu, jež pro diváky, kteří nemají stejně pesimistický pohled na svět, může být jen kulisou pro čiré utrpení.

    • 9.7.2011  14:11
    On (2011)
    odpad!

    Jalový námět, nevkusné provedení, trapní herci. Hloupé a zbytečné.

    • 20.6.2011  15:29

    Zaplaťpánbu za jemné zpomalení oproti šílenému tempu epizod, které pro dospělého člověka nemusí být snadno stravitelné. Tahle zfilmovaná dětská hra je respektuhodným rozborem školákovy fantazie a zábavně připomíná, jaké to bylo, když naší nejčastější činností byla právě hra, v níž se kromě různých fascinací odrážely také vlastní zkušenosti a první poznávání vzorců chování a postupů ve společnosti.

    • 16.6.2011  17:15
    Network (1976)
    ****

    Dokud se všichni lidé neseberou a nezačnou naplno žít, tak bude infotainment neustále přitahovat, uvazovat k televizi. To lidé pochopitelně neudělají... proto jsou televizní praktiky tak nebezpečně zvrácené. Je velká škoda, že postavy filmu jsou napsány příliš schematicky, aby každá v nerozkreslené podobě symbolizovala určitou pohnutku (různorodé deformace lidstva) a znázorňovala stav věcí (nevysoká obtížnost deformování lidstva). Svému účelu to ale jistě posloužilo a Sidney Lumet s těmito figurkami rozehrál hru, která je ve výsledku syrovější než leckterý dokument na toto nechutné téma.

    • 6.6.2011  23:58

    Většina z nás je hnusnými konzumenty. Někomu se to líbí, jinému ne. Ať už žereme jakkoliv, do prohlubně pod námi budeme padat všichni stejně. Tak bacha, žerme s ohleduplnou mírou, ať si můžeme v některém patře alespoň ohřát své zhýčkané zadnice.

    • 24.5.2011  23:15
    Ararat (2002)
    ***

    Atom Egoyan napsal tento film dobře, na můj vkus však až zbytečně pokorně (což je nejspíš umělecká hříčka). Postavy mají svůj účel a čitelnou hloubku, chybí však něco, co by opravdu pojilo všechny citlivě režírované výpady do jednoho respektovaného celku. Vznikl snímek, který dává vědět o zapomínané genocidě, se kterou je těžké se vypořádat bez vypořádání Turka, o současném nazírání na toto a související témata, o víře, s níž je otřásáno. Díky nepospolitosti celku je možné zamyslet se nad významem různých scén, které na první pohled působí nevykresleně a nudně. Těch obsahuje Ararat velkou škálu, po nějaké chvíli ale zjišťuji, jak rafinované tyto obrazy ve skutečnosti jsou. Vážím si autorových ambicí, ale byl bych skutečně radši, kdyby natočil silný film, jenž by mohl každý uchopit ze správného konce. Tato látka si to jistě zasluhuje. Problémem tedy je, že obsah snímku přerůstá v něco většího, než je prostá výpověď o arménské otázce. Zvláštní. To, co je jinde kuprospěchu, je v tomto případě největší chybou.

    • 22.4.2011  19:59

    Nesnáším systém remakingu sotva dotočených filmů, ale Paul Haggis dovedl vlažnou původní látku k zasrané dokonalosti.

    • 6.4.2011  19:26
    Červená Karkulka (2011)
    odpad!

    Odvážně plytká a hloupě proticírkevní stmívačinka. Chápu, proč se nám toto točí, ale netoužím být urážen. Rozhořčení z postav (zejména z lovce Solomona a zbytečně nevybouřené hlavní hrdinky) házím za hlavu, když vidím neskonale trapné pojetí filmu jako celku. Uvědomím-li si, že je tohle móda, tak musím řvát: "Zavřete mě raději do slona!"

    • 4.4.2011  21:25
    Svolení (2004)
    ****

    Cením si nápadu, i když pravděpodobně nebylo cílem zastesknout si nad tím, kdyby to tak bylo možné. Kdybychom si vše hned na začátku mohli vyjasnit podle platných právních norem a jít v pohodě na věc. Normy jsou však postaveny jinde, proto nás tento film baví, proto dochází ke zbytečným konfliktům.

    • 30.3.2011  23:09
    Hlad (1966)
    *****

    Dokonale tíživá krása vyobrazení jedince bloumajícího společností, odděleného od ní samotné svou neunesenou jsoucností, jehož mravní zkažeností je přetvářka pro zachování prachmizerné důstojnosti a neuvědomělost zbytečnosti takového počínání, neschopnost proražení bariéry a přiznání ohavného "já". Hlavní je myslet si, že takovou situaci zvládneme, aniž bychom ztratili povýšený nos, který nám společnost přidělila a jakživ ho po nás žádala, alespoň v našich tmě vystavených očích, jež dávky světla dostávají zásadně po lžičkách s obavami, s touhami. Odkrýt pravou tvář však nelze, jedině povýšenecké masky udrží nitro ve chtěném stavu, ty stejné nepravé obličeje však zadělávají na jeho ztrápenou implozi. Vybouchnout navenek se nesmí, pokud nechceme padnout před autoritou, ať už pozemskou, či tou vyšší. To raději pojít hladem, než poznat sebe, než napříč celou societou ztratit fantaskní hrdost a čest. Je to takové dobré, dobré dílo.

    • 29.3.2011  15:13
    Odcházení (2011)
    *****

    Náramně dráždivé podobenství - všestranně vzdělané, urputně uvědomělé, odevzdaně zábavné, řemeslně potěšující, evokující chvíle palčivé a jinak vyložené pod chytrým, na jedničku vyvedeným hávem stylizace autorova pera. Děkuji.

    • 25.3.2011  18:29
    Rubber (2010)
    *****

    Guma je vtipná, satirická a ví přesně, co chce říct. Sděluje to přímočaře, ale přesto okouzluje extremismem chápání současného stavu filmu, přístupu k filmu a dělaní filmu, potažmo výstavby dějové linie. Bojuje proti přirozenému vývoji kinematografie, uchylování se ke stereotypům z nedostatku tvůrčí invence a přechytračenosti divácké obce. Nadsazuje chytře... a důvod jistě má.

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace