Pavkan

Pavkan

Pavel Novák

okres Praha


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 2.3.2018  07:38

    Po sérii několika úderů do ksichtu českého filmu konečně domácí film, u kterého jsem se nestyděl. U Tátovy volhy jsem měl několikrát pocit, že sleduju pokračování Teorie tygra. Také je to lidská komedie, která přesně a přitom zábavně odpozorovává situace z normálního života, navíc s podobným obsazením. Je to skvělý film o rodinných tajemstvích a jejich odhalování, na který pošlu rodiče, kteří jinak chodí do kina jen jednou za Uherský rok. Pořád mi tvrdí, že dobré české filmy se už netočí, tak ať vidí.

    • 12.4.2017  08:48

    Je to čistá radost. V rámci žánru naprostá lahůdka, která vás trefí jako Rockem nasměrovaný torpédo. Ani na vteřinu nikdo ze zúčastněných nesundá nohu z pedálu plynu přilepenýho na podlaze, všichni skvostně hláškujou a Charlize jako záporačka je taky bezchybná. Kino je povinnost.

    • 24.1.2017  22:15
    La La Land (2016)
    *****

    Normálně jsem se zabouchnul. A to mě varovali. Málokdy se mi stane, že zapomenu na to, že jen sedím v sále, a příběh na plátně prožívám. Nemusí být 3D, ani 4D, stačí když se filmařský um skloubí se schopností dostat z člověka nějaké emoce. Z nirvány mě jen na chvíli vytrhli mí sousedi, kteří se se slovy "To snad není možný" zčistajasna zvedli a odešli. Bylo mi jich líto. Na druhou stranu je krásné, že jsme tak rozdílní. Věc, která jednoho naštve tak, že v půlce představení odejde, může někoho jiného převálcovat (v pozitivním smyslu slova). Rád patřím k převálcovaným.

    • 9.9.2016  15:03

    Viděl jsem Bridget na premiéře a příšerně mě bolela pusa od toho, jak jsem ji měl celou dobu od ucha k uchu. Obklopen ženami sršícími pozitivní hysterií jsem si sice připadal lehce nepatřičně, ale dvě hodiny strávené se starší, hubenější, ale stále vysoce zábavnou Bridget Jonesovou rozhodně patří mezi mé osobní nejlepší časové investice za posledních pár let.

    • 3.3.2016  09:17
    Polednice (2016)
    **

    Bohužel asi zůstanu u Erbena, nebo Franty Brabce. Nápad měli hoši dobrý, ale zůstalo jen u něj. Už ho nějak nedokázali přetavit v nosný scénář. A když hlavní hrdince nevěřím ani nos mezi očima, těžko se můžu nechat oblbnout výbornou kamerou a optimálně zneklidňující hororovou hudbou. Snad poprvé v životě jsem měl pocit, že to hraní Aně Geislerové nejde, což ještě akcentovaly scenáristické nedostatky příběhu. Byl to prostě horor.

    • 10.11.2015  15:54
    Steve Jobs (2015)
    *****

    Nejlepší film roku 2015. A to říkám při plném vědomí. Geniální Sorkinův klíč k životopisnému příběhu přesně padl do efektního zámku Dannyho Boylea. A k tomu ještě ti fantastičtí klíčníci, jimž dominují Fassbender a Winslet. Chtělo se mi tleskat.

    • 6.11.2015  20:23

    Je to velmi zábavné, skvěle natočené, odvážně rýpavé a zatraceně chytré. Rukopis Petra Zelenky mi skoro vždycky sedne a jinak tomu nebylo ani tentokrát. Přidanou hodnotou bylo, že podobně naladění byli i ostatní diváci ve slušně zaplněném sále.

    • 4.11.2015  22:11

    Tenhle příběh možná není tak propracovaný, jako bylo Villeneuveovo geniální Zmizení, ale atmosféru má podobně hutnou. Vyšel jsem z kina před pár hodinami, ale stále si ty obrazy přehrávám. Je to silné a není to jen tématem. Absolutní filmový zážitek.

    • 14.10.2015  09:09

    Procházku v oblacích podává Zemeckis tak přesvědčivě a intenzívně, že jsem měl problém se na tu krásu dívat, a to žádným strachem z výšek netrpím. Film je ale moc fajn i ve chvílích, kdy se drží jen těsně nad zemí. Příběh neustále blanacuje na hraně z prstu vycucané báchorky a životopisného filmu, a když tu hru společně s francouzským přízvukem sympatického Gordona-Levitta přijmete, budete se bavit.

    • 30.7.2015  09:14

    Nessun dorma je moc dobrá operní árie. V kombinaci se zákulisní rvačkou a šikovně rozmístěnými ostřelovači je to ale pravá lahůdka. A takových skvělých momentů má pátý díl série Mission: Impossible mnohem víc. Člověku je hned líp, když vidí hrdinu, který neřeší žádná osobní traumata, nenosí elasťáky, mimozemské kladivo ani speciální pancíř a místo komiksových superschopností používá jen poctivou ruční práci. Je také fajn, že když už se začal Bond brát smrtelně vážně, našla se jiná skvělá akční série, která opakovaně přesvědčuje o tom, že akce a vtip mohou vedle sebe fungovat naprosto přirozeně. Byly to skvěle prožité dvě hodiny.

    • 16.7.2015  07:56
    Slow West (2015)
    ****

    Film se táhne jako med na lžíci a to mám rád. Navíc neletí přímočaře jako kulka vystřelená z hlavně revolveru, ale občas na diváka vypouští momenty, které ho v dobrém slova smyslu překvapí. A některé dialogy by se daly tesat do kamene ve Skalistých horách. A klidně mohli oba hrdinové Rose hledat o hodinu déle, protože v tomhle případě už krásně nasnímaná cesta byla vlastně cílem.

    • 4.6.2015  08:02

    Na plakátě k filmu píšou, že ho v Rusku cenzura zakázala. Mělo by takhle zafungovat po celém světě, protože exportu blbosti je skutečně třeba se bránit. Našinec má v tomhle ohledu smůlu, díky zdejšímu natáčení a slavným českým hercům v němých rolích je tenhle kousek tak trochu náš. Mimochodem, hra na hledání českých herců může být způsob, jak Dítě číslo 44 přežít a ještě si ho užít. S prostým koukáním si nevystačíte. Proč postavy mluví anglicky s ruským přízvukem? Proč se v Rusku chvilku žádné vraždy nevyšetřují, protože v ráji se přece nevraždí, a pak zase jo? Proč? Protože proto. Asi tak se dá shrnout práce tvůrců, kterým se film rozpadl pod rukama, a tak si na plac pozvali Náhodu, aby ho dotočila za ně.

    • 20.5.2015  08:02

    Mám Julianne Moore jako herečku moc rád, ale tohohle filmu jsem se bál, protože jsem očekával slzopád plný citového vyděračství a klišé, které k tomuto typu příběhů tak nějak patří. Bál jsem se zcela zbytečně, protože kromě zaslouženě oscarové herečky jsem viděl neuvěřitelně uvěřitelný a silný příběh, který má celou řadu emotivních vrcholů a navzdory všudypřítomnému smutku je místy i mrazivě vtipný. Máloco se mnou dokáže pohnout, ale tady jsem "knedlík v krku" měl a nestydím se za to.

    • 30.4.2015  08:25
    Lore (2012)
    *****

    Jak všichni slavíme to sedmdesáté výročí vítězství, rozhodl jsem se podívat na konec války i z pohledu poražených. Příběh Lore, které se nikdo neptal, jestli chce mít za rodiče prominentní nacisty, je mimořádně mrazivý a silný. Během vteřiny přichází o všechny dosavadní jistoty a dospívá s každým krokem z miliónů kroků, které udělá na cestě z jihu Německa k babičce do Hamburku. Je to fascinující obraz krajiny po apokalypse, kde je vše dovoleno a v níž ještě doznívají zvuky slepé víry v moc nacionálního socialismu. A když už si na to zvyknete a myslíte si, že vás nic nezaskočí, překvapí vás konec. Šťastný a přitom brutální.

    • 1.4.2015  14:23

    Žůžo dobrodrůžo! Že to nedává smysl? Nevadí! Zvlášť když jsou všechny ostatní smysly pohlceny vizuální lavinou, ve které plavete, ani nevíte jak. Ano, včetně olefaktorní a taktilní složky vašeho Já. Už představení hlavního záporáka a jeho neomezených schopností je na jedničku s hvězdičkou. A podobných lahůdek nabízí film požehnaně. Už to dávno není jen o rychlosti a zběsilosti, ale také o schopnosti dělat si ze sebe a z celé ságy srandu, což se tvůrcům daří mistrně, stejně jako se jim podařilo důstojné rozloučení s Paulem Walkerem. Ať máte sebevytuněnější káru, konec uvidíte přes vodu v očích hodně rozmazaně.

    • 24.2.2015  08:39

    Jéžišmarjá! Vedle jak ta jedle. Panoptikum bizarních figurek v zapadlé vesnici točil už Bohdan Sláma nebo Marek Najbrt, ale dělali to neskonale lépe než debutující Miroslav Krobot. Ten se sice obklopil hereckou elitou, která však bohužel nemá moc co hrát. Každý dialog navíc brutálně devastuje podivuhodné nářečí, které je tady jednoznačně navíc. Až do konce filmu jsem čekal na nějaký geniální zvrat, který mi kompletně změní optiku. Tolik jsem Mirkovi věřil. Jenže pak přišly závěrečné titulky...

    • 22.2.2015  21:55

    Famózní. Mádl má moře talentu. Ani k němu nemusí jezdit. Pro mě naprosté zjevení.

    • 22.2.2015  09:48
    Whiplash (2014)
    ****

    Mám v souvislosti s tímhle filmem veliký handicap, protože mě podobný saďour kvůli nedostatku talentu vyhodil z lidušky hned u přijímaček, takže nevím, o čem ta muzika úplně je. Simmons je bez diskuze dokonalý tyran, jen jsem měl problém pochopit ty lidi, kteří navzdory dechberoucí šikaně dobrovolně zůstávali pod jeho taktovkou. I proto mi trvalo, než se mi Whiplash dostal pod kůži. Ovšem těch posledních zhruba 15 minut, to je nepopsatelné a jasný argument pro oscarovou nominaci za nejlepší film.

    • 22.2.2015  09:42
    John Wick (2014)
    ***

    Keanu Reeves mi v posledních letech připadá "jakési ztuhlé". Je fajn, když z toho někdo udělá přednost. Není ale fajn, když na sobě člověk pozoruje známky rostoucího věku a zjišťuje, že to, co mu stačilo v devadesátkách, už mu zdaleka nestačí. Bez mučení přiznávám, že ať John Wick dělal, co dělal, občas jsem si klimbnul. Škoda, že ve scénáři nebylo víc perel typu "hotel pro zabijáky a jeho pravidla".

    • 12.2.2015  08:14

    Když se žena unavená žitím na dvě hodiny promění v dychtivou pannu lačnící po prvním sexuálním kontaktu, je to zázrak srovantelný snad jen s kruhy v obilí. U Padesáti odstínů šedi nelze hodnotit tradiční složky jako jsou režie, scénář, herecké výkony či střih. Pro mě jako pro chlapa je to neznámá půda, kterou ani nemám chuť prozkoumat, ale když vidím tu sílu, s jakou působí na maminy, intelektuálky, důchodkyně, pubescentky, nezbývá mi než smeknout a udělit plné skóre.

    • 19.1.2015  08:52
    Případ pro exorcistu (TV seriál) (2015)
    *****

    Po druhém díle jsem nadšený. Viděl jsem originální dvojici vyšetřovatelů v seriálu Most a myslel jsem si, že u nás něco takového není možné. Až mně to vyvrátila dvojice Melíšková - Krobot. Ti dva jsou naprosto sví, přitom přesní a zábavní. Navíc mě nečekaně baví, jak dobře Hřebejk prolíná "odlehčené" špičkování v policejním týmu s napětím plynoucím z dalších zločincových aktivit. Zajíci by se samozřejmě měli počítat až po honu, ale po včerejším nadšení nemůžu jinak.

    • 28.11.2014  13:30

    Pohled na svět dětskýma očima může nabízet zcela nečekanou perspektivu. Juraj Nvota s přehledem potvrdil, že je nejlepší slovenský režisér (Bacha, žádné Jednooký mezi slepými králem), konečně někoho napadlo postavit vedle sebe Libuši Šafránkovou a Milana Lasicu, malý Richard Labuda potvrdil, že herecký talent se může přenášet v genech... Za mě velká spokojenost a příjemné překvapení.

    • 22.11.2014  20:24

    Vzpomněl jsem si mimoděk na sovětské válečné filmy. Hrdinové se nebáli jít do předem prohraných soubojů. Nepřátele kosili po stovkách, protože vykazovali zoufalou inteligenci a šli před kulomety "těch našich" jako ovce na porážku. Přesto hrdinové nakonec zhasli. V tu chvíli na pár vteřin jako by zázrakem palba utichla, aby se divák mohl s právě padlým bohatýrem nerušeně rozloučit. Tak přesně taková jsou Železná srdce ve své poslední třetině - nesnesitelná. Škoda. První dvě třetiny se prezentuje jako slušný válečný film se zajímavými, byť nijak originálními postavami, pak ale na jedné křižovatce scénář stejně jako tank najel na minu a bylo vymalováno.

    • 4.11.2014  23:20
    Interstellar (2014)
    *****

    Možná i proto, že je ten film o relativitě času, jsem si hned po jeho skončení uvědomil, jak je čas relativní. Uběhly skoro tři hodiny a já toho pořád ještě neměl dost. Každý rok se těším aspoň na jeden filmový zážitek, který mě kompletně unese. Letos už mám splněno. Christopher Nolan je vážně jinde než jeho režírující současníci.

    • 1.10.2014  09:48

    Velmi příjemné překvapení. Od propojení Alice Nellis s Michalem Vieweghem jsem raději příliš nečekal, ale dostal jsem andělský zážitek. Herecky je film excelentní, jak bývá u Alice zvykem, kamera Matěje Cibulky snímá nápaditě a filmově, soundtrack bych rád poslouchal samostatně a originální závěr filmu ve mně bude ještě chvíli rezonovat. Přesně takové filmy potřebuje česká kinematografie ke své rehabilitaci.

    • 15.8.2014  20:34
    Tři bratři (2014)
    *****

    Bezstarostná pohádková jízda v podání Svěrák a Svěrák. Věděli, co chtěli natočit a taky to natočili. Do kina jsem se vydal se čtyřletou dcerou a nadhledem, který mě neopustil, ani když došlo na velmi odvážný rým "kulky - Karkulky". Je úžasné, když v současném lehkém domácím kinematografickém marasmu přijde tvůrce, který dokáže naplnit kino. Za to první hvězda. Druhá za originální svěrákovské slovní vtípky, třetí za vlka, čtvrtá za to, že si moje dítě i pár hodin po kině zpívá texty z filmu, a pátá za vznik další vánoční televizní klasiky.

    • 16.5.2014  14:03

    Konečně velkofilm, u kterého jsem se bavil od první do poslední minuty. Je to chytré, dostatečně efektní, vyskytuje se v tom spousta humoru a originálních nápadů, a když víte, že k plnokrevné postavě nestačí superschopnosti, ale že potřebujete výborné herce, pak je to Óda na radost. Kdo tenhle film v kině vynechá, bude hořce litovat.

    • 14.5.2014  08:21
    Godzilla (2014)
    *

    Na úvod musím přiznat, že katastrofické filmy nejsou můj šálek, mistrovsky gradované trailery mě ale přesvědčily, že mám udělat výjimku. Bohužel jsem ji udělal a přesvědčil se o tom, že katastrofické filmy skutečně nejsou pro mě, zvlášť pokud tvůrci veškerou energii a invenci vloží do přerostlých ještěrek a jejich destruktivní činnosti a vše lidské zredukují na jalového Aarona Taylora-Johnsona a jeho stejně jalově trpící ženu v podání Elizabeth Olsen, kteří se tak nějak potácejí příběhem, v jehož průběhu se mi podařilo několikrát klimbnout. Možná za to mohlo to úplně zbytečné 3D a tím pádem i výrazně tmavší plátno. Ještěrky napříště jedině v ZOO.

    • 7.5.2014  10:43
    Sousedi (2014)
    *****

    Komedie s koulema, která kašle na realitu a prostě sprostě baví. Je to typ filmu, u kterého jsem se místy styděl za to, že se směju. Bohužel jsem si nedokázal pomoct...

    • 30.4.2014  14:57
    Hany (2014)
    *

    Hany jsou mimořádně povedená filmová provokace. Dialogy zdánlivě o ničem mi trochu připomněly "tlachání" z některých filmů nové české vlny, na první poslech prázdné, přitom ale precizně vypointované. A ta zvolená forma - hoši mají pro strach uděláno, to se musí nechat. Přeskakování z hrdiny na hrdinu, aby se udrželo pravidlo jednoho záběru mi připomnělo nesení olympijské pochodně. Točit filmy tak, aby byly úplně pro všechny, už zjevně přestává fungovat (jak ukazují výsledky většiny letošních premiér), tak proč nenatočit film pro ty, kdo se nebojí do lesa, tedy do kina. Film, který nepoučuje, nevysvětluje, film, který prostě je a plyne.

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace