Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Dobrodružný
  • Thriller

Recenze (49)

plakát

Doba železná (1982) (seriál) 

Na tento pocin jsem se chystala s velkym potesenim, nebot finska mytologie a vubec seversky davnovek je oblast, do ktere se norim rada. Ouha! Dostalo se mi jineho kafe! Filmu jsem udelila tri hvezdicky, ale nejsou to hvezdicky cisteho prumeru, jsou to hvezdicky s pridanou hvezdou polovicni, oscilujici mezi 2,5 a 3,5 hodnocenim. Film trpi (tot otazka) jednim zvlastnim neduhem: absenci jednoty casu a deje, coz by tak nevadilo,kdyby byl dusledne dodrzovan tok fiktivniho/realneho casu, v nemz se hrdinove (vlastne antihrdinove) pohybuji. Dily jsou sledem poetickych obrazu, ktere trpi naprostou roztristenosti,ztratou vnitrni struktury, vubec cely filmovy pocin Rauta Aika (Doba železna) je prehlidkou cele jedne nekonzistentnosti. Netusim,zda to byl zamer, ale reziser natocil de facto demytizaci Kalevaly: Väinamöinen je vychcaný mluvka s vizazi pasaka neno prazskeho taxikare, kovar Ilmarinen je manicky blazen s typickou karelskou vizazi, ktery se vselijak ksichti a vydava skreky, dobrodruh Lemminkäinen je za chcipaka, ale ma paradoxne prosedivele vlasy a jeho zaliba v zenach je ve filmu vyjadrena hadkami s matkou na tema dcera severu a jeji prefiknuti. Je asi muj problem,ze mi hned nedoslo, ze divka ,ktera se Vainamoinenovi utopila pred ocima, je Aino, ktera tak ucinila dobrovolne. Ve filmu to vypada jako by se sla s usmevem koupat. Film prevraci vse naruby, rozhodne necekejte mytologicky nasup, pravdepodobnejsi je,ze budete pretacet zrychlovaci mod. Jediny prinos vidim v realistickem ztvarneni davnovekeho kovarstvi a stavitelstvi lodi, za to ta pulhvezda hore. Budu velmi rada,kdyz mi nekdo osvetli, jaky byl zamer tohoto filmu - tvrzeni,ze toto bylo natoceno podle nametu Kalevaly, shledavam za vrcholnou drzost.

plakát

Westender (2003) odpad!

Hlavni hrdina je sice smolar, ale muze si za to sam,protoze je tak blbej, ze vetsiho vola fiktivni stredovek jeste nezazil. Hrdina se potaci (at uz strilzlivy nebo opily, zivy nebo mrtvy) lesy,horami,poustemi, udolimi,zumpami, bazinami, kadibudkami,hospodami, skalnimi roklinami a janevimjesteco, a ro rychlosti chuze jeden metr za minutu. BlackJag to trefil s paralelou Malicka - reziser (analne vybeleny teplak) a kameraman (taky analne vybeleny teplak) se snazi prinutit divaka k zamysleni (cilene hypnoze?) nad osudem jednoho vola v rezave zbroji prostrednictvim predlouhych radoby hypnotickych zaberu, kdy kamera temer nespousti ,,oko,, z hrdinova zmuceneho obliceje (rozumej nedokoncena onanie), ktery vzpomina na jakousi podivnou zenstinu a na ktereho vzpomina jina podivna zenstina. Divak celou dobu ceka,co se stane, nebot hrdina asi 90% filmu kraci odnekud nekam, z letargie ho probudi teprve to, ze hlavni shitwalker zdola vrcholek jedne skaly a najde tam jineho zmrzleho teplaka v conanovske poze,kteremu sebere zbran,kterou vyuzije zrejme mimo film ku asi sadomaso hratkam. Pojmenovani Ritka video v souvislosti s vydanim tohoto filmu nebylo jeste nikdy tak aktualni!!!!

plakát

Dokonalý únik (2009) 

Dokonalá poctivá filmařina...perfect getaway je film, který jsem si užívala všemi doušky...Řadím do TOP10

plakát

Tři mušketýři: Pomsta Milady de Winter (1961) 

Souhlasím s 5150 - přeci jen v Lesterově verzi jsou více vykreslené postavy, na Olivera Reeda, Michaela Yorka, Richarda Chamberlaina a Faye Dunaway nemohu zapomenout. Čoudím 70.léta, ni Borderieho 60.tá, a líbí se mi! Nesnáším bodré sedláky, vtipné žonglování, létající židle, dlouhotrvající držkoúdery, prostě cirkus emo franko. Gérard Barray byl výborný, ale Michael York byl větší grand..a navíc, Lesterka má lepší hudbu :-)

plakát

Fantom Amsterdamu (1988) 

Bobkovina mého dětství...chlupy až za ušima, chci to vidět ještě jednou...prosím na kolenou! Archetypální detektýva s archo postavičkama - akorát Monique van de Ven /čekala jsem slišnějčí Noorde Holland geuse maedde/, snad kvůli scéně, kde vylejzá po žebříku před inspektora, jsem se dala na potápění, alespoň srdcem :-)Scéna, kdy dvě děcka jdou ke kanálu..je jiné to hodnotit ve školáckém věku, ale věřím, že bych i dnes dala současné hodnocení, plnokrevná krimi v atraktivním prostředí a kouzlo navíc, porevoluční filmflák, kdo by nešel?

plakát

Maso a krev (1985) 

Ech, mnooo. je to film mého srdce, pouštím si to dokola a sním o tom, že takto dopadnu :-))) Atmosféra středověku je tu vykreslena jako nikde jinde, občas mě napadla spojitost s Jestřábí ženou, který je tenžto o něco sofistikovanější a to ne proto, že je tam Ruitger Hauer, kterýho můžu kdykoli a všude..bohužel, ztloustnul a hraje sr..č...ový role, ale vždy měl něco do sebe. Nesmím opomenout kameru, která zabírá nádhernou středověkou krajinu ...sice je ve filmu Western Europe 1501, ale je jasný, že je to italská (l/ombardská krajina), tem středověk to sice není, na to už je to o něco dýl za Kolumbem, ale stejně je tu středověk zachycen tak, jak pravděpodobně vypadal, Bohatí a chudí- silná a přece tenká hranice mezi nimi, stačí jeden pád a jste na opačné straně. Brutalita....pod tím si předtavím texaský masakr apod, ale je to zatraceně syrový viz porod v bahně a pohřbívání mimina v bahně a ukázkovej sex naschvál jeptuchám a pobožnosti.... Hudba....eňo néno... Znovu....film myho srdce..

plakát

Nový svět (2005) 

Je mi líto, čekala jsem daleko víc živější prozaičtější vyprávění, které by naplňovalo význam slova dobrodružný. Když na to nahlédnu jako člověk, který se chce zamyšlet, musím dát více, ale mé zaujetí nedalo jinak. Příliš zkratkovitého vyprávění, kdy si divák musí domýšlet a necítiti se jak blbec, je to mnoho. Citlivka ale ve mně odporuje a říká: ,,Poetický příběh o lásce, která se neměla naplnit" -dobře, ale mnohatvárné proslovy k sobě, lineárně se vlekoucí prostě uspávaly pozornost... Zkrátka mezi 3 a 4 *, dávám nižší, zklamána jsme bohužel byla, The Thin red Line byla o něco lepší, a to mám prosím ráda období kolonizátorů, zejména kolonizace Nového světa!!!§

plakát

Gejša (2005) 

Mám ráda Ziyi Zhang a ještě více Kena Watanabeho, ale tady se jim to nepovedlo, tedy herci jsou výborní, ale pro tento film jich bylo škoda. Vyumělkovaná studená krása držící jen díky nánosům vizuálně úchvatných obrazů, které jsou samoúčelné. Příběh není nezajímavý, ale stejně tak by mohl být natočen jako x dílný film (Prsten, Zoja..), ale jelikož to podle předlohy Arthura Goldena, tak je vidno, že ji Rob Marshall náramně ochudil. Díkybohu za happy end.

plakát

Tristan a Isolda (2006) 

Váhala jsem mezi 4 až 5 *. nakonec jsem dala nižší hodnocení z důvodu, že mi ve filmu NĚCO sakra chybělo...něco, co by film posunulo o trochu výše. Jamese Franca bych neztracovala, talentu má dost, jenže Tristan je holt tady ploše napsaná postava a i vůbec, středověký rytíř neměl na výběr než mezi ,,dvěma kravskými" výrazy:-) Myslím, že svůj žal, kdy Isoldě na nádvoří hradu u jakiéhosi stánku vyčítá její ,,štěstí" s Markem, je velmi dobře zahraný( skoro se mu rozskočila štítná žláza). Sophie Myles je úžasná, skvostná, nepřehrává, její Isolda je živoucí, plnokrevná postava se všemi strastmi mládí, které se ztrácí s příchodem ,,ženství" a královské odpovědnosti. Ale Rufus Sewell -ten nemá snad nikdy chybu, už v Nebezpečné kráse dokázal, že něco v něm je, i ve Smrtihlavovi, ale co ukáže film The Illusionist? Tak na ten se těším. Mít chlapa jako je lord Marke v podání Rufuse Sewella, tak si nestěžuji :-). Technicky: kamera Arthura Reinhardta je vynikající, navozuje atmosféru temného středověku,temných věků, oněch „darke ages". Výprava, kostýmy - autentické, žádná smršť hedvábí a brokátu -látky, které stěží mohly být v dobách po odchodu Římanů snadno k dostání a nošení, jen plátno, bavlna, atd. -žádné výkřiky barev. Dopsívám k závěru, že výtka by směřovala ke scénaři - tenhle jedenapůl konec, ..no podívejte se na to, prostě nepslnil legendu jako takovou. A propos - prý na jejich hrobech rozkvetly růže, ale uznejme , že vrba je o něco originálnější :-)

Ovládací panel
5 bodů