Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (122)

plakát

Adaptace (2002) 

Tohle najdete na netu při vyhledávání významu slova Meta. Charlie Kaufman napsal film sám o sobě. O scénáristovi, který piše scénář podle knihy, která je nesfilmovatelná. Do toho se zapojí Charlieho fiktivní dvojče Donald, které se naučí psát scénář během týdne a nakonec pomůže svému bezradnému bratrovi v jeho na první pohled zbytečné bitvě s psaním scénáře. Do toho ale zjišťujete, že scénář, který píše/píšou se vlastně odehrává na plátně přímo před vámi a v tom okamžiku už jen čumíte a nevěříte, co všechno si Kaufman dovolí. Je to jako byste si při sexu s Jennifer Aniston představovali, že spíte s Jennifer Aniston a že vás při tom sleduje váš bratr, který se na vás ale ve skutečnosti opravdu kouká. Nicolas hraje jako o život a je to jedna z jeho nejlepších rolí. Zdatně mu tu sekunduje Cooper, který se vyžil v roli bezzubého pěstitele orchideí a kupodivu Meryl hraje až druhé housle, i když ke konci dostává prostor se předvést a vhozenou rukavici hbitě zvedá a omlátí s ní Cage přes jeho obří břicho. Ke konci to trochu chřadne, ale jinak výborná šílenost, která nemohl režírovat nikdo jiný než Jonze. Jasné 4 hvězdy.

plakát

The Frame (2014) 

Miluju mindfuckoidní filmy. I když je většina lidí zatracuje a já rád dodávám, že film nepochopili. Ale tohle pánové...a kvaziumělci...tohle mě nasralo skoro stejně jako Mr. Nobody. Dvě hodiny koukáte na celkem dobrý film, který ke konci sice klopítá, ale pořád baví (pokud ovšem máte rádi pomalu vyprávěné filmy), aby jste na konci zjistili, že to vlastně nedává absolutně žádná smysl. Že je to celé jenom scenáristické cvičení, které mělo zůstat v šuplíku dozorujícího profesora, který v záchvatu paniky a nedostatku chlastu prohlásil tento scénář za veledílo a přemluvil studenta k jeho celovečernímu zpracování. Čtyři prsty do ánusu a jeden do nozdry by byli příjemnější než tohle vidět po druhé. Na druhou stranu se mi líbila kamera, světla a některé nápady. Celé to mělo dosti osudový nádech, ale k tomu potřebujete konec s pointou a ta tu, stejně jako vlasy na hlavě prince Williama, není.

plakát

Osm hrozných (2015) 

Je to jako sledovat egoistického režiséra, který chce divákům dokázat, že dokáže 2 a půl hodiny bavit dialogy, aby následně po té vystřílel ne zas tak moc střel a zabil všechny kromě koní. Už jenom to, že si do filmu nemohl napsat svoji malou roli a proto přerušil film, aby do něj mohl na 15 vteřin vstoupit jako vypravěč, mě jen přesvědčilo o tom, že to nebylo jenom Jako sledovat egoistův film, on to totiž je egoistův film. Stejně si myslím, že ten film napsal jenom kvůli tomu, že věděl, že konečně ukecá Morriconeho. Proto to nebylo moc originální, ani propracované po logické stránce. Ale zase na druhou stranu, když mělo být něco vtipné, bylo to sakra vtipné a to včetně kuřby černýho lofasa....amigo negro!

plakát

Noc oživlých mrtvol (1968) 

Béčkovost tomu upřít nelze. Některé slovní výměny a projevy byly jak z parodie na filmy Eda Wooda. Nicméně jako bible zombie horroru je film očividně nesmrtelný, nebo spíše nemrtvý. Závěr je pak vyloženě výborný a patří do ranku konců á la Sedm. Povinnost pro všechny milovníky horroru a chodících ohlodanců zvlášť. Já osobně budu nyní vyzdvihovat tvurce, kteří posunuli zombie žánr dále. A že jich není zas tak moc...

plakát

Padesátka (2015) 

Kotek opět potvrdil, že z uličnické dvojce Madl&Kotek je ten tvurčně slabší. Vlastně ani nevím, co by Padesátka měla být. Černohumorná severská komedie? Povídkový film? Klasická česká zimní komedie? Je tam od všeho něco akorát to pohromadě nefunguje. Na druhou stranu některé sketche jsou výborné, těch slabích až vyloženě trapných je ale víc. Zkrátka a jednoduše je to jakoby to natocil Troška, ktery chytil druhy dech. Pokud by to tak bylo šel bych o hvezdu výš, ale jelikož tenhle přihlouplý humor by mel opravdu tocit jen výše zmíněný kudrnatý buzík a ne mladý perspektivní muž s filmovou školou, hodnotim za 2*. P.S. Dejte Schmitzerovi kulovnici, vysaďte do lesa s chatou plnou teenagerů a rikám vám, že se z toho posereme všichni! Scény, kdy chodil jako nasraný myslivec Kuna po lese byly asi nejlepší

plakát

Marťan (2015) 

Celkem solidní nuda. Skvělé natočená, ale pořád jenom nuda. Vlastně od začátku víte, že Matt to dá a vrátí se zpátky. Když se pokusí tvůrci přinést trochu napětí, sami na to upozorní předem. Takový ten pokus o vtip typu : Tohle se přeci nemůže nikdy stát. V dalším záběru se tak stane. Jen škoda, že to není vtipné a že je to dost průhledné. Věřím, že knížka je super a věřím, že kdyby film vznikl v britské produkci, byl by o dost vtipnější, dsnější a zábavnější. Tohle byla bohužel další sázka na jistotu. Lepší než Prometheus, ale pořád nic objevného....asi jako když zkusíte onanovat druhou rukou. Chvilku si myslíte, že poznáváte něco nového, ale nakonec zjistíte, že dospějete k samému výsledku,

plakát

Citizenfour: Občan Snowden (2014) 

Je krásné vidět téměř v reálném čase průběh této kauzy. Kamera a zvuk jsou sice stejně špatné jako pohnutky NSA, ale na druhou stranu to dodává dokumentu autenticitu a pocit, že jste svědky něčeho tajného (což vlastně jste). Největší plus filmy je jednoduše jeho obsah, tedy to, to se v něm odehrává a to jak se mění motivace některých postav. Snowden je kupodivu téměř neměnný a očividně si jde za svým a velmi mě překvapilo, že neuhnul ze svých morálních zásad a ze svého plánu. Tady se hodí pouze klobouček a úklon tak hluboký, aži s přetrhám šlachy a rozseknu čelo a to samé platí pro Greenwalda, ve kterém si USA a mistr Potus našli velkého protivníka, který na závěr filmu odhalí ještě možná něco víc, než sám Snowden...Ale co to bylo, to se dozvíme zřejmě v dalším filmu nezadržitelné Laury Poitras. Tedy aspon doufám...

plakát

Jurský svět (2015) 

Možná jsem znuděný všemi těmi stejně vypadajícími blockbustery, možná jsem příliš velký hnidopich, který nedokáže překousnout, že fešná, leč řádně tupá zrzka absolvuje cestu džunglí a zbořeným parkem a vlastně celým filmem v lodičkách s jehlou stejně tenkou, jako okousanou čínskou hůlkou, kterou si podávali v zajateckých táborech, snažíc se vykousat z ní poslední kousky zaseklého jídla. Logika postav a jejich mluva je občas na stejné úrovni, jako ve filmech uwe bolla. Spousta motivů, spousta scénáristických odboček, které nikam nevedou, spousta náhod, které by se nestaly snad ani kdyby vám píchli koňskou dávku viru štěstí a spousta hloupých chyb, které celý film tahají do hlubin Země zítřka - viz. nikdy jsme nezjistili, že dokáže měnit barvu, teplotu, že je inteligentní, nevadilo nám, že sežral svého bratra, že rozbíjí ta nejpevnější ochranná skla a že je vyšší než zeď, která ho má držet zpátky. Má vynikající čich a loví i na základě tepelné stopy, ale chrisse pratta jednak necítí (dobře, polil se benzínem), ale ani nevidí teplo, kterým bych já a určitě mnozí další roztavili adamantium, protože když máte 20 centimetrů od slzejících očí rypák prehistorického mutanta (který má geny žáby), váš rektál přímo pulzuje. Ty dvě hvězdy jsou za to, že i když šlo o rodinný film, umírali tam lidi a to celkem drsně.

plakát

Jupiter vychází (2015) 

Můj první 4DX zážitek a musím říct, že můj názor na akční scény je tím dost ovlivněn, protože jejich průběh se dá shrnout jako shluk rozmazaných a rychle se pohybujících předmětů. Nicméně film samotný pro mě byl zklamáním. Velké pozitivum filmu byla hlavně "mytologie" - Ta byla nesmírně originální, nesmírně propracovaná a z fleku bych si přečetl kompletní scénář a zápisky režisérů, protože tady bylo zaděláno na nové Star Wars. Bohužel to celé bylo naroubované na tuctový příběh, který jako kdyby z pera scénáristy mexických telenovel vypadl. Děj je vlastně o tom, že Mila Kunis někam přijde, naivně uvěří všemu, co jí namluví. Načeš se objeví vlčák Tatum a zachrání ji. Tohle se stane během filmu třikrát a vězte, že na konci filmu si budete chtít klepat na čelo takovou silou, že by vám při následném ohledání těla vyndavali kousky mozku z pod nehtu. Ani mi nepřišlo, že to točili Wachowští. Jejich styl byl zřejmě zatlačen tlakem studia, protože (a to bohužel) po propadáku s jménem Atlas mraků byli hollywoodští hlavouni asi dost nespokojení. Akční scény (aspon ty co jsem viděl ostré) byli slušně řečeno obyčejné. Žádná invence, žádná scéna, u které byste si řekli wow a uznali pokývali hlavou. Prostě nic a za nic jsou dvě hvězdy možná i moc.

plakát

Top Gear: Patagonský speciál (2014) (pořad) 

Když máte pověst buřičů a sejdou se dohromady až neuvěřitelné okolnosti, máte zaděláno na kvalitní lynč kdesi v Argentině, kde i policie zmůže totální hovno. Škoda, že to takhle skončilo, věřím, že i když celý nápad dílu nebyl originální a všechno už jsme viděli, že na konci si hoši vymysleli, něco co by nám vytřelo zrak a všichni bychom byli spokojení. Ale jelikož konec byl poznamenaný tupostí Argentinců, dostali jsme dva tempem rozvláčné díly, kde vám největší radost udělalo Jamesovo zranění. Nicméně jsem měl zase pocit, že sleduji díl, který nebyl tolik založený na pevně daném scénáři, což už se mi u Top Gearu dlouho nestalo! A po Americe máme další akční konec, takže tři hvězdičky a vztyčený prostředníček směrem k Panské 895/6, 110 00 Praha 1, kde má Argentina velvyslanectví.