Vančura

Vančura

okres Praha

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
    • 11.11.2018  20:22

    Nejnudnější film pod sluncem. Uspal mě k smrti, vůbec jsem ho nepochopil a už krátce po zhlédnutí jsem skoro zapomněl, o co tam šlo. Označovat tento horor za "přelomový", jak jsem se kdesi dočetl, mi přijde zcela nemístné.

    • 10.11.2018  23:07

    Výtečná věc, která mě hodně bavila (spíš thriller než horor - obecně nechápu, proč je na ČSFD jako horor označený pomalu každý druhý film, ačkoli s tímto žánrem nemá nic společného). Zpočátku jsem se k tomu stavěl trochu rezervovaně a přišlo mi to jako strašný psycho, který mi bylo skoro fyzicky nepříjemný sledovat (ta kafkovsky absurdní situace, kdy je nevinný člověk zčistajasna zavřený za zdmi nějakého ústavu, odkud se nemůže dostat, je asi moje nejhorší noční můra). Když jsem se v tom ale postupně konečně zorientoval a ten film naplno vyloží své karty, už mě to hodně bavilo, a někdy v poslední půlhodině mě už ten film naprosto dostal, a jeho závěr mě vyloženě nadchnul - napínavý děj končí přesně tak, jak bych si přál, aby končil. Claire Foy v hlavní roli je herecky velmi dobrá (jak mi byla nedávno protivná ve filmu První člověk, zde se mi hodně líbila), stejně tak ostatní herci nemají chybu, a když si z děje odmyslím některá ohraná klišé, nemám tomu v podstatě jinak co vytknout. Btw. že to bylo natočené na iPhone jsem se dočetl až zde po zhlédnutí filmu, sám bych to nepoznal, a nepřijde mi to nijak důležité.

    • 10.11.2018  18:52
    Vraždící opice (TV film) (2013)
    *

    Od filmu s tak směšným názvem snad ani nejde mít nějaká větší očekávání, skutečnost však předčila ty nejhorší obavy. Dějově je to neuvěřitelně dementní, herecky naprosto tragické, a celkově je to prostě tak stupidní a amatérské, až to není možné. Naprostá ztráta času, která nestojí za vidění.

    • 10.11.2018  18:42

    Coenovic prvotina pro mě nakonec byla spíše zklamáním. Jednak jsem nikdy moc nemusel Frances McDormand a ani zbytek castu mě příliš nenadchnul, a jednak mi prostě přišlo, že Coeni později natočili lepší filmy - tomu srovnání se nešlo ubránit. K Zbytečné krutosti jsem si tak cestu moc nenašel a navzdory relativně krátké stopáži se mi těch 97 minut nepříjemně vleklo. Své kvality to jistě má, ale asi jsem už viděl příliš žánrově podobných filmů. aby mě takovýto mix motivů ještě dokázal nějak víc zaujmout.

    • 10.11.2018  18:20

    Jsem rád, že jsem se od toho filmu nedal odradit jeho debilním názvem nebo zdejší modrou barvou (aktuální hodnocení "jen" 66 %), protože jsem se u něj nečekaně skvěle pobavil a hltal jsem to až do napínavého konce. Hlavní postava, v hereckém podání Roberta Sheehana, mi sice byla krajně nesympatická, o to víc mě ale bavil excelentní David Tennant v roli Calea, kterému jsem nakonec i cynicky fandil, aby mu to všechno prošlo. Pro mě osobně výtečný filmový objev a velmi příjemně strávených 111 minut.

    • 10.11.2018  18:02

    Výtečný film, plný spousty atraktivních Asiatek, krve, násilí a temnoty, čili je tam přesně vše, co stačí ke štěstí. Bavil jsem se u toho maximálně, natočeno je to mimořádně zdařile, a vyjma jisté nereálnosti stran toho, co všechno hlavní postavy dokáží přežít, tomu snad nejde nic vytknout - byť ano, ten závěr mohl být asi lepší. Pro mě osobně velmi příjemný filmový objev. Btw. nepochopil jsem, proč se to jmenuje I Saw the Devil - nevidím v tom názvu žádnou vazbu k ději.

    • 3.11.2018  17:31

    Velmi dobrý film, u něhož si asi nejvíc cením jeho umělecké výpovědi, abychom nepodléhali rychlým soudům a nedali se strhnout davem a mediálním lynčem, který má o vině předem jasno (na mysl se kupříkladu dere z nedávné doby hojně medializovaný případ zdravotní sestry z Rumburku, u níž média bezprecedentním způsobem porušila pravidlo presumpce neviny). Přijde mi to jako velmi závažné a výsostně aktuální téma (u filmu, který jinak za těch 15 let neobyčejně zastaral), obzvláště je-li zde vztaženo k problematice trestu smrti, který by mnozí i dnes u nás rádi znovu zavedli. Film myslím přesvědčivě ukazuje, proč by se měl všude zrušit - vysoké riziko justičního omylu a popravení nevinného je příliš vysoká cena za potrestání skutečných pachatelů, kteří by si trest nejvyšší očima lidového mínění zasloužili. Bohužel mi však přišlo, že toto sdělení je zde podáno nepříliš zajímavým filmařským způsobem - film má naprosto fádní zpracování, kamera ani herecké výkony nijak nenadchnou, tempo vyprávění je minimálně první hodinu velmi utahané a dlouho trvá, než se tam konečně začne dít něco zajímavého - a samotné závěrečné rozuzlení, jakkoli jsem ho nečekal, pro mě přesto vlastně nijak překvapivé nebylo, protože to prostě do sebe všechno zacvaklo a dávalo to tak smysl, ale dovedu si představit, že pro spoustu lidí mohl ten závěr mít hodně wow efekt. Každopádně za sebe jsem rád, že jsem na tento film narazil, a považuji ho za obohacující.

    • 2.11.2018  18:28
    Climax (2018)
    ****

    Hodně se mi to líbilo, byť ne bezvýhradně. Vadil mi ten zdlouhavý úvod s nesnesitelně banálními interview se všemi protagonisty, nesedla mi tam ta Angie na konci (Stouny jsem nikdy moc nemusel a tato jejich notoricky ohraná skladba na mě v kontextu jinak bezchybného soundtracku působila jako pěst na oko) a konečně mi občas vadila chaotická kamera, která mi bránila vnímat, co se vlastně děje na scéně. Jinak za mě ale velké nadšení - ten film má strašně zajímavý výběr herců, ta dlouhá taneční scéna je naprosto geniální, dokonalá hudební a obrazová stránka je kapitola sama o sobě, a celkově jsem v kině u Climaxu prožíval pocit, že jsem takový film asi nikdy neviděl. Takže už jen za tu velkou porci filmařské invence palec nahoru.

    • 29.10.2018  23:08
    El bar (2017)
    ****

    Strašná sranda, nasmál jsem se u toho dost a dost. Strašidelné to sice není ani trochu - nechápu proto označení horor - ale zato to má energie a scenáristické hravosti na rozdávání. Skoro jako bych za tím až cítil tu radost, kterou museli tvůrci při psaní scénáře pociťovat, když si tak říkali, co by se asi tak teď mohlo našim postavám stát. Místy mi to sice přišlo lehce předvídatelné - a ani zdaleka jsem si z toho nesedl tak na zadek jako kdysi z Balady o smutné trumpetě - ale přesto jsem tím filmem víceméně nadšený, a jeho objev pro mě znamenal velmi příjemné překvapení (už kvůli Blance Suárez, která mě v každém záběru přiváděla do mdlob - ona je zde absolutně bezchybná).

    • 28.10.2018  21:14
    Upgrade (2018)
    ***

    Film je vcelku obstojný, nijak zvlášť mě ale nezaujal. Dojem u mě zaprvé srazilo obsazení samými no name herci a jejich průměrné herecké výkony (obzvláště představitel hlavní role je herecky mimořádně nevýrazný a nezajímavý), a za druhé mi příběh přišel scenáristicky nepříliš invenční a velmi předvídatelný (hned v několika momentech jsem přesně odhadl budoucí vývoj děje). Nevybavuji si ani, že by tam byl nějaký zajímavý soundtrack nebo jakýkoli moment, který by utkvěl v paměti - podle mě je toto film, který se za pár dní bezpečně vykouří z hlavy.

    • 27.10.2018  22:17

    Jednička byla úžasná, dvojka výrazně slabší, a trojka mi přišla někde mezi nimi (mimochodem oceňuji, že film funguje i pro lidi, kteří předchozí díly série neviděli). Naprosto mě nadchla nádherná animace, která místy působí až fotorealisticky (to světlo na palubě Titanicu! ten bermudský trojúhelník!). Super je podle mě taky původní dabing, Selena Gomez a spol. nemají chybu (v českém znění jsem viděl jen dvojku a bylo to strašné). Taky mi to přišlo hodně vtipné - vrcholem je podle mě let v rozpadajícím se letadle, ale skvělý homor je rozeset i ve spoustě jiných scén. Film by ovšem mohl být podle mě trochu kratší - pokud je to natočené primárně pro dětského diváka, přijde mi těch 97 minut hodně dlouhých (na tak jednoduchý příběh - děj je navíc dokonale předvídatelný, což film opět subjektivně natahuje). Navíc si myslím, že spoustu vtipů tam děti nepochopí, a že si to spíš užijou rodiče. Každopádně jak animáky obecně nemusím, tahle transylvánská série je pro mě v podstatě taková srdcovka. Btw. závěrečné animované titulky nemají chybu.

    • 23.10.2018  22:16
    Hra na vraha (1980)
    **

    Nejnudnější film pod sluncem. Strašidelný - nebo nedejbože napínavý - není ani omylem, a ačkoli nemá ani 1,5 hodiny, táhne se to fakt neskutečně. Děj je zcela stupidní a nic tam nedává smysl, všechny postavy se chovají jak idioti, a pokud na tom filmu bylo někdy něco dobrého, bezpečně to odvál čas. Nesnesitelně mě to nudilo a nevidím důvod, proč to ještě dnes chtít vidět.

    • 21.10.2018  20:02

    Těžká depka, vztek, bezmoc. Dokument, který mnou hluboce otřásl. Myslím, že jsem nikdy nic depresivnějšího neviděl. Po zhlédnutí tohoto dokument se najednou díváte na svět jinýma očima.

    • 17.10.2018  22:30
    Tina a Vore (2018)
    ***

    Trailer mi přišel zajímavý, ale samotný film mě nebavil a ke konci jsem už jen útrpně vyčkával, kdy naběhnou titulky. Postrádal jsem tam nějaký poutavější příběh, který by si více získal pozornost. A celkově jsem si k tomu nenašel cestu a přišlo mi to nesympaticky bizarní a místy dost nechutné - pár lidí se v jistém momentu zvedlo z kina a vůbec jsem se jim nedivil.

    • 16.10.2018  23:00
    Halloween (2018)
    *****

    Jít do kina na nový Halloween bezprostředně poté, co člověk viděl jedničku a dvojku, je fakt něco. Patřím k lidem, kterým se víc líbila dvojka, protože mi přišla výrazně zábavnější než jednička, ale to, s čím přichází verze z r. 2018, mě naprosto rozsekalo. Ta nekončící brutalita, které není skoro nikdo ušetřen, ty šílený jatka, to démonické vzezření Michaela Myerse, z kterého se zde stal dokonalý stroj na zabíjení (pokud jím samozřejmě nebyl už předtím), to všechno má v sobě razanci, která mě naprosto uzemnila - dlouho jsem nebyl z nějakého hororu tak ohromený (byť je otázka, jestli to není spíš thriller). Už proto nemohu nedat plné hodnocení, byť mi tam pár věcí vadilo. Ještě v pohodě mi přišlo, že film dějově ignoruje dvojku, v níž Michael Myers na konci zemřel; s jistou nelibostí už jsem ale nesl to, že na mě film působil jakýmsi nepříjemně feministickým dojmem (s vrahem - mužem zde aktivně bojují hlavně ženské postavy, které jsou navíc v přesile, a hodně zvláštní je i to, že postava Allyson si vyrazí na halloweenský večírek se svým přítelem v kostýmu Bonnie a Clyda, a ona je převlečená za Clyda a její přítel za Bonnie! Přijde mi to hodně symptomatické pro dnešní dobu), všichni policajti jsou zde nepochopitelně neschopní, a na pováženou je také to, že Michael Myers disponuje v 61 lech nebývalou fyzickou silou, u které není jasné, kde k ní přišel, když celý život strávil zavřený v ústavu, kde měl asi jen těžko přístup k posilovně. I přes tyto výtky (kombinované s mým odvěkým odporem k sequelům) vyjadřuji z mé strany obrovské nadšení - už pro ty narážky na jedničku, které jsou zde různě rozesety, nebo pro těch několik momentů, kdy jsem absolutně netušil další vývoj děje, a byl jím příjemně překvapený (k tomu je samozřejmě nutné si zde o filmu nic předem nečíst ani nekoukat na trailer).

    • 16.10.2018  16:36
    Halloween 2 (1981)
    ****

    Pro mě osobně výrazně zábavnější než jednička - a proto i lepší. Zatímco skvělí herci, soundtrack i kamera zůstaly, děj je propracovanější a má lepší spád, přibylo mrtvých i krve, dovysvětlily se nějaké věci z jedničky a všechno do sebe náhle lépe zapadá (osobně jsem byl překvapený, jak MOC ten film navazuje na jedničku a odehrává se dokonce ve stejnou noc, což z obou filmů dělá v mých očích neoddělitelnou dvojici, kterou dává smysl zhlédnout jen současně po sobě, má-li dnešní člověk tu možnost - tehdejší diváci si na to museli počkat dlouhé 3 roky). Chápu, že někomu může jednička připadat jaksi čistší a původnější, stejně jako může někomu ve dvojce vadit ta až absurdní nesmrtelnost Michaela Myerse, ale za sebe mám jasno v tom, který film se mi líbil více - zatímco jednička mě zoufale nudila, u dvojky jsem se královsky bavil.

    • 16.10.2018  16:07
    Halloween (1978)
    ***

    Nemyslím si nutně, že je první Halloween přeceňovaný, ale osobně mi jeho příběh přišel tak nesnesitelně prostoduchý, až to prostě bolí. Týpek uteče z ústavu a vraždí náhodně vybrané lidi, a to je prostě celé! Myslím, že hlavně kvůli tomu jsem se u toho dost nudil, byť jinak tomu filmu nelze upřít spoustu (formálních) kvalit, jako je dokonalý soundtrack (Halloween mě po hudební a obrazové stránce nadchnul podobně jako o 9 let mladší Vládce temnot) či perfektní kamera (některé záběry - nikoli však už scény - skutečně JSOU strašidelné). A přišlo mi, že zasazení děje do 31. října, kdy se slaví Halloween (který dal filmu i název), zde nemá vlastně žádné opodstatění, a ten film by se klidně mohl odehrávat jakýkoli jiný den v roce, a nic by se na něm nemuselo měnit (pokud si člověk odmyslí těch pár dýní za oknem). Musel jsem si paradoxně pustit až dvojku, která některé události z jedničky dovysvětluje, abych tento film více docenil, ale ten dojem strašné nudy z toho stupidního děje stejně přetrvává. Na můj vkus (a na dnešní dobu) je ten film navíc i málo krvavý a chybí mu občas rychlejší spád, a teprve dvojka tyto dva deficity dokonale napravila - i proto mi z toho pomyslného srovnání vychází jako lepší film.

    • 7.10.2018  19:12

    Film, který je podle mě protivně přesexualizovaný, odtržený od reality, beznadějně zaseklý v době svého vzniku a celkově nesnesitelný i svou délkou. Hlavní hrdina nemusí chodit do práce, tudíž má dostatek času řešit jakési pseudoumělecké problémy, klátit ženský (není bez zajímavosti, že všechny jsou ostříhané na krátko) a pořád se někam přemísťovat autem, což je ve výsledku skutečně úmorné. Dokoukat to bylo utrpení - tematicky podobný Fellini je úplně někde jinde.

    • 7.10.2018  13:52

    Určitě je to dobrý film, byť jsem se do něj musel poněkud nutit, neboť jeho vyprávěcí tempo jsem shledal dosti úmorné, a samotné téma manželské nevěry (a potažmo milostných vztahů) mě už asi nebaví, protože filmů, které jsem o něm viděl, už bylo příliš (to platí pro Truffautovu filmografii i obecně). Příliš mě neoslovilo ani obsazení, Jean Desailly mi přišel herecky nepříliš zajímavý (a ne nepodobný Paroubkovi), a na Françoise Dorléac jsem nenašel nic, co by nějak vzbudilo můj zájem - z profilu ještě ujde, ale en face vypadá jak nějaká seschlá čtyřicítka. Podle mě je toto film, který hodně zestárnul a který mi toho moc nedal - vybavil jsem si u něj spoustu lepších filmů podobného ražení (např. Nevěrná žena, Moderato cantabile, Výtah na popraviště či Milenci). Mimochodem nepochopil jsem název filmu, v němž o žádnou "hebkou kůži" nikde nejde, snad s výjimkou úvodních titulků, pod nimiž běží záběry na propletené mužské a ženské ruce - snad odtud ten název?

    • 6.10.2018  22:23
    Verdikt (1974)
    *****

    Mistrovský film, který mě vtáhnul od první minuty. Napínavý příběh, skvěle napsané dialogy, dokonalé obsazení a závěr, který nemůže nikoho nechat chladným. Sophia Loren je zde ve svých 40 letech stále velice atraktivní a její postava Teresy Leoni je neobyčejně zajímavá (třeba už tím, že není jasné, jak moc ona sama je či není součástí zločineckého podsvětí, ve kterém působil její manžel), taktéž její herecký protějšek Jean Gabin je zde coby předseda soudu Leguen absolutně bezchybný a charismatu má na rozdávání. V jedné scéně, kdy Leguen navštíví Teresu u ní doma, nechá si od ní nalít koňak, sedí těsně vedle ní, zatímco ona si přehodí nohu přes nohu a je nesmírně žádoucí v tom svém poloprůsvitném oblečení, jsem dokonce na chvíli myslel, že se ti dva spolu vyspí - byť Gabinovi v té době už bylo 70 let a za 2 roky zemřel; pravděpodobně by už tedy stejně nebyl v té době ničeho schopen - což vzápětí i Teresa sama nadhodí: "Než porotce, radši chci dobýt vás. Co jiného mi zbývá, než násilí? Jenom postel. Chtěla jsem, považte. Ale bylo by to na nic. Kdybych se s vámi vyspala, měl byste mě za děvku. A muž jako vy, by děvce slovo nedal." - nejenom v tomto momentu jsem se v dalším vývoji děje spletl - překvapivý příběh jde proti obvyklým diváckým očekáváním. Verdikt je výtečné drama, které je překvapivě moderní a napínavé do poslední minuty - těch 1,5 hodiny uteče jako nic. Film má mimochodem skvělý český dabing.

    • 6.10.2018  19:45

    Značná část filmu mi přišla dosti nezáživná a potvrdila mi, proč nemám rád životopisný žánr - mj. pro jeho nesnesitelnou předvídatelnost (pojednává-li film o někom známém, člověk předem ví, k čemu tam dojde; těžko tedy kupříkladu považovat scény s Armstrongovými trénínkovými lety za napínavé, když předem víte, že je musí přežít, aby se mohl dostat na Měsíc) a zahlcenost detaily z osobního života, které mě nezajímají (osobně mi je fuk, jestli měl Armstrong nějakou dceru, manželku apod. a jaký měl s nimi vztah a co se jim dělo apod. - mě zajímá jen to, co dokázal on). Zajímavé mi to přišlo až někdy v momentě, kdy KONEČNĚ vzlétá raketa s Armstrongem a spol. na Měsíc (neskutečně nádherná a působivá scéna), což je tak někdy v poslední půlhodině - a vše co následuje v podstatě nemá chybu, a osobně jsem byl v kině vyloženě nadšený, že mi ten film nechal prožít, jaké to asi muselo být, stanout jako první člověk na Měsíci (a současně jsem si vzpomněl na svůj odvěký vztek vůči všem těm idiotům, kteří věří tomu konspiračnímu nesmyslu, že Američani na Měsíci nikdy nebyli). Takže až ten závěr vytáhl můj dojem nahoru a přivedl mě skoro k nadšení, jinak mi to přišlo spíš slabší, mj. i kvůli Ryanu Goslingovi, který podle mě nikdy nebyl moc dobrý herec, což bohužel platí i zde.

    • 5.10.2018  14:41
    Tchyně a uzený (TV film) (2011)
    ***

    Ačkoli jsem nikdy neměl o Monyové valné mínění, tento film mě vcelku příjemně překvapil. Některé situace tam mi sice přišly trochu přehnané, ale jinak v podstatě souhlasím s názory ostatních, že film působí dojmem, že je hodně ze života. Sandra Nováková zde má možná jednu z nejhezčích rolí, v jaké kdy hrála, Libuše Švormová je naprosto fantastická, a bavila mě tam i ta Čvančarová, která je v roli té rajdy neskutečně sexy. Jak podobnou televizní produkci v podstatě ignoruji, tento náhodný objev mě nečekaně chytnul a nepustil až do konce.

    • 5.10.2018  14:29
    Černé ovce (2006)
    **

    Když jsem Černé ovce viděl před lety poprvé ve Varech, atmosféra půlnoční projekce udělala své a film mě nadchnul. Na nové zhlédnutí po 11 letech kouzlo vyprchalo a už mi to přišlo jako nevtipná dementní sračka, která se skoro nedala dokoukat do konce. Příšerní herci, stupidní repliky, hromada žánrových klišé a vyloženě hrozný scénář; celkově to působí jako laciný a strašný béčko, který nestojí za vidění - minimálně ne za střízliva.

    • 5.10.2018  14:03

    Tvorbu Tomáše Pavlíčka mám velmi rád, proto jsem v podstatě už předem věděl, že se mi ten film bude líbit (už samotný trailer mi přišel super). Na Chatě na prodej oceňuji - kromě skvělého námětu - kvalitní scénář i obsazení (všichni herci jsou velmi dobří), úžasné lokace, a samostatnou kapitolou je delikátní soundtrack - ani jednu píseň z filmu jsem neznal a o to víc se mi líbily! Rád se na ten film časem podívám znovu (předpokládám, že za čas půjde v České televizi), protože mi jeho humor hodně sednul a protože mi u něj v kině bylo dobře, jako už dlouho ne.

    • 5.10.2018  13:43
    Candyman (1992)
    ****

    Překvapivě skvělý film s atraktivní Virginií Madsen v hlavní roli, skvěle zvolenými lokacemi a fantastickou hudbou Philipa Glasse. Když jsem Candymana viděl poprvé někdy v pubertě, umíral jsem u něj hrůzou. Na nové zhlédnutí po letech už mi nepřišel strašidelný skoro vůbec (obzvláště samotná titulní postava Candymana, respektive všechny jeho stupidní repliky, jsou spíš trapas; navíc na včelách prostě nic strašidelného není, a to ani když je má někdo v puse), o to víc jsem tam nově docenil tu metarovinu s urban legends a skutečně delikátní soundtrack, který mě bezmezně nadchnul. Vážně mě to strašně bavilo - sledovat tu postupnou cestu Helen ke zkáze je zde velmi působivé, a znovu mě pobavil i samotný závěr, kdy dojde i na nevěrného manžílka. Candyman je podle mě pozoruhodný úkaz v jinak nevalné filmografii Bernarda Rose a současně sympatický závan starých dobrých devadesátek, který s lety jen získává na zajímavosti.

    • 27.9.2018  22:26

    Scénář tohoto filmu je neuvěřitelně dementní a nic v něm nedává smysl. Monica Vitti ve mně ještě jakž takž dokáže vykřesat nějaké náznaky sympatií k její postavě, ale jinak už jsem na tom filmu nic pozitivního nenašel - Dívka s pistolí je v podstatě srovnatelně nevtipná sračka, jako o 3 roky mladší Monicelliho Mortadela, v němž se postava energické Italky vydává pro změnu do Ameriky. (Mimochodem soudím, že pokud na tom filmu bylo kdy něco dobrého, dokonale to zabil příšerný český dabing, v němž mi bylo souzeno film zhlédnout - Eva Jiroušková dabující Monicu Vitti mi fakt trhala uši, a ten Josef Bek coby Carlo Giuffrè taky katastrofa). Myslím, že od Monicelliho už nikdy nic vidět nechci, těch pár setkání s jeho děsivou filmografií mi už asi stačilo.

    • 23.9.2018  23:47

    Z mé strany nenaplněná očekávání a nepochopení (spousta scén tam podle mě prostě nedává smysl) hraničí až s averzí (scéna společného honění v autě je megatrapná; a co to udělali s Eliškou Křenkovou, že tam vypadá tak ošklivě?). Hnusné lokace, nesympatické obsazení, a naprosto strašlivý soundtrack. Oceňuji na tom filmu asi jenom tu formu, kdy se současnost střídá s retrospektivou, až se v závěru obě časové roviny efektně protnou (ke kvalitám scénáře by asi ještě šel počítat dobře odposlouchaný slang dnešních teenagerů, byť je kvůli tomu ten film protivně vulgární). Od filmu tvůrců, o kterých VÍM, že umí, jsem čekal výrazně víc - Všechno bude se podle mě vykouří z hlavy hodně rychle. Mimochodem trochu mi to připomnělo 3 roky starý studentský film Road-Movie, u něhož jsem v kině pociťoval podobné pocity nepochopení a otrávenosti, proč bych měl sledovat nějaké dvě nesympatické postavy (o nichž v podstatě film nesdělí vůbec nic), které - v podstatě odtrženi od reality - jedou odnikud nikam. Po prvních dvou skvělých filmech, které jsem velmi chválil, šlápl podle mě Omerzu do třetice vedle, chvále většiny kritiků navzdory.

    • 22.9.2018  20:51

    Jsem názoru, že tento film vzniknout neměl, neboť jen jitří staré rány pozůstalým, přiživuje Breivikovu nechvalnou proslulost, a může inspirovat další choré mozky, aby udělaly něco podobného. A pokud už vzniknul, mělo se tak dít jinou formou. Toto zpracování, kdy v celém filmu není ukázán ani Breivik a v podstatě ani jeho oběti (ono tam není vlastně ukázáno téměř nic a zastřelených těl i krve je ve filmu naprosté minimum), a namísto toho sledujeme celou dobu v reálném čase jednu postavu, která se buď někde schovává nebo někoho zachraňuje (tak trochu Mirek Dušín v ženském podání), je podle mě hodně nešťastné a filmařsky i divácky nezajímavé. Očekával jsem krvavá jatka, psychický teror a šíleného střelce, zkrátka film, který by mě nechal prožít tu hrůzu, která se tam tehdy stala - místo toho jsem dostal nejnudnější film pod sluncem o holce, která se věčně válí někde v jehličí - aby ji - SPOILER alert - Breivik v samotném závěru nakonec zastřelil - takový konec považuji téměř za podvod na divákovi. Souhlasím s Mattym, že je to zbytečný film - nechápu, proč vlastně vzniknul.

    • 22.9.2018  16:40
    Slimáci (1988)
    **

    O existenci tohoto filmu jsem se dozvěděl z komentářů pod filmem Červi, a ten název a námět mi přišly tak strašně vtipné, že jsem zatoužil to vidět. Během sledování Slimáků jsem bohužel zjistil, že ten název je na tom asi to jediné vtipné, protože ten film je jinak neobyčejně dementní (to byli zmínění Červi taky, ale ti byli aspoň zábavní), a především strašně nudný - v podstatě celou dobu se tam nic moc neděje, a i to finále v kanálech je takové nemastné neslané. Děsivou tečku pak představuje strašlivě špatný soundtrack, tragické herecké výkony, směšně stupidní dialogy a primitivní speciální efekty, které musely být k smíchu už tehdy. Nemluvě o tom, že na tom filmu není strašidelné absolutně nic - jaký chorý mozek mohl vymyslet udělat horor o něčem, co je tak neškodné - dobře, možná jsou slimáci nechutní, ale i kdyby byli kvůli zmutování masožraví, tak jsou pořád tak extrémně pomalí, že normální člověk by jim v pohodě ̶u̶t̶e̶k̶l̶ odešel, nebo je zašlapal nebo tak něco - příšerně mě na tom filmu iritovalo, jak uráží jakoukoli elementární diváckou inteligenci, když se například snaží vyvolat dojem, že by ty zabijácký slimáci ohlodali člověka na kost rychleji jak piraně, nebo když je ukazuje vyvolávat zvuky podobné řekněme chřestýšům - slimáky, zřejmě nejtišší zvířata vůbec! Občas je to jakž takž (ne)chtěně k smíchu, ale jinak ta sračka vážně za vidění nestojí.

    • 22.9.2018  16:16
    Hmyz (2018)
    ***

    Na film jsem byl zvědavý, protože mám jeho tvůrce v oblibě, bohužel jsem se ale neubránil značnému zklamání. Ten scénář, forma nebo co to vlastně je, je zde tak - nenapadá mě jiné slovo než - zvláštní, že jsem si k tomu prostě cestu nenašel, celou dobu to sledoval značně nezúčastněně, místy až znuděn. Občas jsem u toho zasmál - to když z filmu sem tam probleskne starý dobrý Švankmajer - ale jako celek mě to neoslovilo, a asi jsem to nepochopil (protože mi přišlo, že Švankmajer je zde zcela suverénní a naprosto každý záběr a scéna tam má pro něj svůj smysl, což mě fascinuje, protože já to tam prostě nevidím, bohužel). A dost by mě zajímalo, co si o tom mysleli herci během natáčení, jestli to prostě brali jako práci jako každou jinou a mysleli si o tom své, nebo jestli je fakt Švankmajer přesvědčil a viděli v tom ten smysl, který tolika divákům snímku včetně mě unikl.

<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace