Vančura

Vančura

Márvy Čistič

okres Praha
Žižkovský dobrodruh

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
    • 18.11.2017  15:34

    Film samozřejmě dementní až hrůza, podobně jako kupříkladu jiná "perla" podobného ražení, V pařátech smrti (oba snímky ostatně krátce po sobě odvysílala stejná televize, jejíž dramaturgie je na podobných sračkách z velké části postavená). Celkovou stupiditu ještě umocnil mizerný český dabing a tragická úroveň trikových záběrů - je znát, že tenhle film byl hodně nízkorozpočtový a že nikdy ani nešel do kin. Osobně mi to ale prostě přišlo tak špatné, až je to vtipné, a celkem slušně jsem se u toho pobavil (nemluvě o tom, že na Lindsey Sporrer ve spodním prádle se dívá velmi dobře). Ten film snad ani nikdo nemohl nikdy myslet vážně, je to prostě odpočinková věc na jedno použití, která se ideálně nejlíp sleduje s nějakou tou hladinkou v krvi. Ještě teď se směju tomu, jak je ten film debilní - takže u mě vlastně dobrý.

    • 18.11.2017  15:22

    Neobyčejný film, který pravděpodobně nepřipomíná nic, co jsem zatím viděl (námětem o nevysvětlitelném zmizení hlavních postav mi pouze vzdáleně připomněl vynikající ruský snímek Den v Jurjevu, v němž podobně záhadně zmizí matce její dospívající syn - budiž to zde zmíněno pro úplnost). Svým způsobem mě tahle podívaná vyloženě okouzlila - krásným soundtrackem, jedinečnými australskými lokacemi, symbolickým vyzněním a především nezapomenutelnou atmosférou, která se dá slovy jen těžko popsat. Film to samozřejmě není pro každého a některé netrpělivé diváky může nudit, protože se za celou dobu nedočkají toho, že by se tam "konečně něco začalo dít", ale to je čistě jejich problém, nikoli toho filmu. Jem velmi rád, že jsem ho mohl vidět - film mě zaujal už samotným svým názvem - a osobně mi přijde vzrušující se domýšlet, jaké vysvětlení by asi ono tajemné zmizení mohlo mít. Výjimečný filmový zážitek, jaký se poštěstí jen jednou za čas.

    • 18.11.2017  14:59
    Špína (2017)
    ****

    No vida, kdo by si před lety pomyslel, že z té roztomilé Slovenky z filmu 10 pravidel jak sbalit holku bude jednou režisérka (i když u dcery z filmařské rodiny to vlastně žádným překvapením není). Film je to podle mě vcelku zdařilý - líbila se mi kamera (i když na můj vkus nadužívá detailních záběrů), skvělý soundtrack i herectví Dominiky Morávkové (i když ve filmu Pírko se mi přece jenom líbila víc). Samotné téma mě už tolik neoslovilo a původně - když jsem o filmu ještě nic nevěděl - jsem se domníval, že bude o něco originálnější (námět o znásilnění mi přijde velmi ohraný a osobně by mě více zajímal - a přišel v dnešní době i zajímavější - film o muži, který byl ze znásilnění obviněn neprávem - samozřejmě nechci trauma ze znásilnění zlehčovat nebo jakkoli obhajovat, ale čistě z uměleckého hlediska mi přijde, že v literatuře i filmu už bylo toto téma reflektováno "dostatečně", a z toho důvodu by měl zajímalo se na to podívat z druhé strany, mj. i v kontextu současné kauzy #metoo). Jinak veskrze souhlasím s výtkami, které na adresu tohoto snímku přede mnou adresoval Martin Svoboda, v konečném hodnocení ale tak příkrý nejsem, a za sebe nemám problém dát 4 hvězdy.

    • 18.11.2017  14:13
    P. I. Čajkovskij: Evžen Oněgin (divadelní záznam) (2013)
    *****

    Anna Netrebko v posledních letech hodně zestárla (pro roli Taťány je podle mě už stará) a ztloustla (mateřství si vybralo svou daň), ale pořád je pro mě nejlepší operní zpěvačka současnosti - a každý záznam nějaké její opery odvysílaný v telce je pro mě malý svátek. Zde tomu nebylo jinak.

    • 11.11.2017  00:02
    Maléna (2000)
    *****

    Zpočátku mě to nebavilo a měl jsem k tomu filmu spoustu výhrad. Přišlo mi kupříkladu nepravděpodobné, aby Renato žil s Malènou ve stejném městě - v němž budila takový povyk! - a poprvé se o ní dozvěděl, resp. ji spatřil, teprve ve svých 13 letech (při detailnější úvaze si to ale samozřejmě představit lze). Ani samotná postava Malèny mě zpočátku příliš nezaujala - přišlo mi, že je psychologicky plochá (v podstatě jediné, co o ní člověk zpočátku ví, je to, že je krásná, což je na titulní postavu trochu málo - a mnohem zajímavější postavou mi přišel Renato, který je hlavním aktérem i vypravěčem současně (teprve v závěru se odhalí, že celý příběh je vyprávěn retrospektivně z pozice starce, který vzpomíná na své mládí). Postupně - jak je postava Malèny víc a víc přibližována (přičemž její charakteristika je v převažující míře realizována prostřednictvím jejího chování - Malèniných replik je v celém filmu velice poskrovnu), mě však ten film začal víc a víc vtahovat do sebe, a ke konci jsem jím byl už zcela ohromen - a sice v momentě, kdy je Malèna vystavena lynči. K samotné Monice Bellucci zde budiž napsáno, že její úchvatný zjev zde byl zachycen pravděpodobně na svém samém vrcholu v jejích tehdejších 36 letech - a každý záběr na ni doslova bere dech, tak moc překrásná žena to je. V těch dobových kostýmech jí to navíc mimořádně sluší, a když si k tomu člověk připočte, že se zde i několikrát odhalí, vychází z toho velice výjimečný filmový zážitek, který se rovná malému zázraku. Rozdýchávat to, čeho jsem byl v tomto filmu svědkem, budu ještě dlouho. Film byl navíc natočen v úžasných lokacích, obsahuje spoustu humorných situací, je podbarven krásnou hudbou Ennia Morriconeho, celé je to nasnímáno mistrnou kamerou - a hlavní postava Renato je obrovský sympaťák, ve kterém jsem si našel hodně ze sebe a poznal se v něm (pro mě osobně navíc není bez zajímavosti, že jeho herecký představitel je starý stejně jako já, což mi ho opět přibližuje). Nádherný film, v jehož závěru jsem stíral slzy dojetí. Za sebe nemám problém napsat - bezprostředně po doběhnutí závěrečných titulků, kdy jsem ještě celý pohnutý dojetím a okouzlený Monikou Bellucci - že toto byl jeden z mých nejhezčích filmových zážitků, a že Monica Bellucci je zde asi nejkrásnější žena, jakou jsem kdy viděl - je absolutně bezchybná.

    • 7.11.2017  22:28

    Film jsem chtěl dlouho dopředu vidět, protože Kusturicovu starší tvorbu mám hodně v oblibě (btw. přijde mi zarážející, že zde na ČSFD je to v době psaní mého komentáře 57. nejoblíbenější režisér, který má 1 372 fanoušků - ale k dnešnímu dni - téměř po půl roce od premiéry filmu v českých kinech - zde má film pouhých 167 (!) hodnocení a žalostných 17 komentářů - osobně bych čekal, že když s novým celovečerním filmem Kusturica přijde po tak dlouhé - 9 leté - tvůrčí pauze, že se - minimálně u svých fanoušků - setká s větším zájmem. Kam se podělo těch 1300 lidí, kteří ho mají vyplněného v desítce svých oblíbených režisérů? Nebo už poslední Kusturicův film nezaujal ani je a odradilo je nízké hodnocení recenzentů / špatné ohlasy, něco dalšího? Kdo ví...). Za sebe jsem se bohužel neubránil značnému zklamání, které dokonce částečně zpětně ovlivňuje moje vnímání režisérových starších filmů - buď nebyly tak dobré, jak jsem si kdysi myslel, nebo byl Kusturica v 90. letech na vrcholu svých tvůrčích si, a nikdy už to nedokáže překonat. Buď jako buď, obě varianty jsou smutné, minimálně pro člověka, který se považuje za Kusturicova fandu. Ano, občas tam probleskují náznaky "starého dobrého Kusturicy" (podobně jako lze kupříkladu i v děsivě špatných DONŠAJNECH - chraňbůh, abych měl tendenci oba snímky jakkoli srovnávat - občas identifikovat náznaky Menzelových dřívějších schopností), ale spíše se tam vkrádá trpký dojem, že se jedná o vykrádání sebe samého - snímek NA MLÉČNÉ DRÁZE občas dosti výrazně připomíná Kusturicův snímek ŽIVOT JE ZÁZRAK z r. 2004, a podobností s jeho staršími filmy by se zde našlo víc (příznačné je už dobové zasazení snímku do časů války, které se už Kusturica v minulosti věnoval). Celkově si myslím, že je to film, o kterém by se toho dalo hodně napsat, ale není to dané bohužel tím, že by to byl výjimečný filmový zážitek. Kupříkladu pokud jde o obsazení, osobně jsem měl s hereckými představiteli hlavních rolí poměrně problém - v případě Kusturicy obecně nejsem příznivcem toho, aby byl režisér a představitel hlavní role jedna a ta samá osoba (jeho herectví mě navíc nijak zvlášť neoslnilo), a v případě Moniky Bellucci jsem se pro změnu nemohl ubránit dojmu, že na svůj věk samozřejmě vypadá výborně a tak, ale při detailních záběrech na její ruce bylo dobře vidět, že jsou to ruce staré ženy, a člověku, který ji viděl na vrcholu její krásy ve filmech BYT (1996) či MALÉNA (2000), je smutno z toho, jak strašně už zestárla. A když už zmiňuji herce, bez zmínky by nemělo být i to, že toto je film, kde mají zvířata pravděpodobně stejně velký význam jako lidští herci - celý film je zvířaty zaplněn a mnoho jich ve filmu i zemře, což je u Kusturicy něco nového a pro mě osobně poměrně překvapivého. Z věcí, které naopak nepřekvapily - protože jsem je u Kusturicy tak nějak čekal - bych určitě zmínil skvělý soundtrack a nádherné lokace - obojí mě velmi potěšilo. Nelíbilo se mi naopak, že téměř celá druhá polovina filmu je věnována útěku Kosti a nevěsty před nesmyslně vraždícími vojáky - na můj vkus si to v celém filmu zabralo neúměrně dlouhou část, a film kvůli se kvůli tomu rozpadá na dvě části - před útěkem a útěk. Psát by se o tomto filmu dalo ještě dlouho, jak jsem již uvedl, ale za mě by asi takto bylo řečeno přibližně to nejdůležitější. Jak obecně nemám rád skuhrání typu "od tohoto režiséra jsem čekal víc / má na víc / zklamal mě", apod., zde se tomu prostě člověk ubránit nemůže, má-li na paměti výjimečné zážitky z Kusturicových starších filmů - bohužel.

    • 1.11.2017  23:28
    Policajt (1972)
    ***

    Pro mě osobně bohužel strašné zklamání. Ani by snad tolik nevadilo, že jsem film zhlédl v telce v českém dabingu (Pavel Trávníček coby Alain Delon je dabér více než schopný). Úroveň celkového zpracování mi však přišla velmi špatná, dějově mi to subjektivně přišlo ne moc zajímavé a tak nějak divně zmatené, a už pár dní od zhlédnutí filmu si téměř nepamatuji, o co tam šlo (kromě toho, že se v tom filmu všichni vozí samými nádhernými starými vozy, typu Mercedes-Benz 250 SE [W108] či Jaguar Mk.II). Ani Catherine Deneuve mě zde překvapivě bohužel moc nebavila. Jak to začínalo velmi slibně, na konci to byla skoro úleva z naběhnutí závěrečných titulků - bohužel.

    • 1.11.2017  23:16

    Autorský záměr je zde myslím zcela patrný, a po zhlédnutí dokumentu ve mně opět o něco narostl obdiv k osobě Víta Klusáka. Mám ho čím dál tím radši a velmi si cením jeho občanských i uměleckých postojů. Svět podle Daliborka mě bezmezně nadchl, sledoval jsem ho s nevěřícným údivem, a mnohokrát jsem vybuchl spontánním smíchem nad neuvěřitelnou bizarností sledovaného děje. Závěr v Osvětimi, kdy Klusák vystoupí zpoza kamery a pustí se do svého antihrdiny, je velmi silný. Btw. samotná postava Daliborka na mě působila velmi odpudivě, někteří lidé v jeho okolí mi však přišli jako ještě větší lidský odpad než on. Celkově mi z toho bylo nakonec dost smutno, že i takoví lidé žijí mezi námi (a mají mj. volební právo) - v tom dokumentu je neobyčejně mnoho látky k přemýšlení.

    • 1.11.2017  23:05
    Samec (2009)
    ***

    Film dosti povrchní a prostoduchý, k tomu na ohraný námět. Navíc na mě působil nepříjemně laciným dojmem, jako nějaká nízkorozpočtová televizní produkce (obzvláště všechny sexuální scény jsou zde vyloženě trapas). Jistou zábavnost tomu ovšem upřít nelze - v tomu filmu se vyskytuje celá řada hezkých holek (s výjimkou Anne Heche, která je neobyčejně fádní) a Ashton Kutcher v hlavní roli je výborný. Z hlavy se ten film ovšem vykouří po mém soudu až nepříjemně rychle.

    • 1.11.2017  22:52

    Zatím jediný Kaurismäkiho film, který mě bohužel neoslovil (jinak mám filmy tohoto autora v nesmírné oblibě). Nesedl mi hlavně humor - přišlo mi to bohužel dost nevtipné (třeba ty šílené účesy - které si z toho filmu asi budu pamatovat už navždy - mi přišly prostě jen jako bizarní kuriozita, ne nutně komická). Na to, že to má jen 78 minut, mi to subjektivně přišlo jako mnohem delší film, a některé věci jsem tam asi nepochopil, nebo mě to prostě jen nedokázalo vtáhnout do děje, a sledoval jsem to s dosti vlažným zájmem. Nadchla mě ovšem použitá muzika - hudební produkce Kovbojů mě vážně bavila, a taky mám strašně rád herectví Mattiho Pellonpää (a je mi líto, že umřel tak mladý), takže za sebe nemám problém tomu filmu přiznat jeho kvality, a celkově si myslím, že je velmi dobrý - do mého vkusu se ale bohužel netrefil.

    • 1.11.2017  22:37
    Hledá se táta a máma (TV pořad) (2010)
    ***

    Formát seznamovací reality-show patří k jedněm z mých nejoblíbenějších, takže jsem na tuhle věc reagoval se zvýšeným zájmem. Výběr protagonistů v aktuální sérii mě dosti šokoval - takové defilé zoufalců se skutečně jen tak nevidí. Někteří z nich jsou dokonce tak beznadějné případy, že mi je jich spíš líto, a měl bych skoro tendenci se divit, proč se lezou ztrapňovat do televize - kdybych ovšem dávno nevěděl (dle zkušeností s pořady typu Prostřeno nebo Výměna manželek), že někteří lidi na toto prostě nemají dost soudnosti, a ani jim nedojde, jak moc se znemožní. Bohužel mi ale přijde, že potenciál formátu zde není využitý v úplnosti, a už druhá epizoda, kterou jsem zhlédl, mě strašně nudila. Koukat na to asi budu dál, ale čím dál víc mi do toho vstupuje moje dlouhodobá averze k veškeré primácké produkci jako takové, která ráda dělá na diváky různé habaďúry - nejistota, co v tom pořadu je autentické a co inscenované, je u mě hlavní překážkou, která mě připravuje o to, aby to bylo moje čisté guilty pleasure - bohužel (plus ta zmíněná nuda z toho, jak se tam nic zajímavého vlastně neděje).

    • 1.11.2017  22:16
    Trestanec (2017)
    ***

    Nebavilo mě to, přišlo mi to úmorně dlouhé, hlavní postava mi byla nesympatická, a celkově to podle mě trpí nedostatkem nějaké větší scenáristické invence. Odhlédne-li se ale od faktu, že podobných filmů už vznikly mraky, pak se filmu jisté kvality upřít nedají. Nikolaj Coster-Waldau v hlavní roli je například herecky velmi přesvědčivý, a některé scény jsou relativně silné. Za sebe ale tento typ filmů nevyhledávám, a konkrétně zde mi ta chlapácká drsnost přišla místy poněkud nevěrohodná - a celkově jsem měl dost problém věřit ději, takže u mě ten film prostě bohužel nezafungoval.

    • 18.10.2017  21:18
    matka! (2017)
    **

    Nemám Aronofskyho filmy rád a Matkou jsem si to jen potvrdil (samotný název filmu "matka!" mi mimochodem přijde debilní). Ne že by nebyly dobře natočené, zahrané a tak, ale jde o to, že mi jsou divácky subjektivně nepříjemné, a sledovat Matku mě vyloženě bolelo. Ten film mě udržoval v permanentní úzkosti, která k závěru vygradovala až do nesnesitelných rozměrů - sledovat, jak hromada pošuků ubližuje těhotné ženě, mi prostě přijde strašně zlé, a je mi jedno, jestli se to má brát nějak symbolicky nebo ne. Během projekce jsem si uvědomoval, že je to stále ten stejný Aronofskyho drásavý styl, který mi nikdy nesednul, a z kina jsem odcházel vyloženě rozladěný. Jsem si jistý, že své fandy si to najde, ale osobně bych se tomu filmu podruhé obloukem vyhnul.

    • 17.10.2017  02:31
    Rec 2 (2009)
    ***

    I když si odmyslím svou averzi k sequelům jako takovým, pořád mi ten film přijde strašně zbytečný. Fajn, lépe se tam vysvětlí původ viru a spousta věcí, které byly v jedničce zahaleny nejasnostmi, ale to mohlo být už v jedničce, a žádné pokračování by tak nebylo nutné. Obzvláště mě zde iritovaly postavy teenegerů, kteří se do děje dostanou naprosto debilním způsobem, a kvůli nulovým sympatiím k nim mi bylo jedno, co s nimi bude. Film mi navíc vůbec nepřišel strašidelný, místy spíše působí dojmem počítačové hry. Jinak platí většina toho, co jsem napsal u jedničky - permanentní natáčení kameramana nedává smysl (film už se navíc ani moc nesnaží tvářit jako found footage a "kameramanů" je zde víc) a nějaké scenáristické invence je zde jako šafránu - v tom filmu v podstatě není nic, co bychom neviděli stokrát jinde, včetně klišoidního závěru.

    • 17.10.2017  02:17

    Film, který na Nově reprízují tak nesnesitelně často, až ho znám v podstatě nazpaměť, a už mě nebaví. Pár fórům se tam sice ještě pořád dá zasmát a pokoukat na Jitku Kocurovou též nikdy neomrzí, ale jinak to rozhodně není film, který by stál za opakované zhlédnutí. Naopak si tam člověk o to víc uvědomí všechny ty chyby, které tam jsou (některé herecké výkony jsou dost hrozné, product placement zde bije do očí, a celkově je hlavní slabinou snímku jeho scénář, což je zase dáno hlavně tím, že vzniknul podle špatné předlohy - odvěké "z hovna bič neupleteš" zde zkrátka platí jako vždy). A celkově myslím, že cokoli psát k tomuto 11 let starému filmu, který všichni viděli, je jen zbytečným nošením dříví do lesa a plácáním prázdné slámy.

    • 17.10.2017  01:58
    V pařátech smrti (TV film) (2011)
    *

    Neuvěřitelně dementní film, který je tak špatný, až je vtipný. Herecké výkony jsou něco příšernýho, triky jsou k pláči, přejetá cikánka ve skutečnosti žádná cikánka není, nic tam nedává smysl, celé je to debilní až hrůza, a krajně nesympatické postavy se tam chovají jak idioti, takže je vám úplně jedno, co s nimi bude. Ten film je prostě tak neuvěřitelně hrozný, že se musím smát, jak mohlo něco tak debilního vůbec vzniknout, a celé mi to je prostě strašně k smíchu.

    • 17.10.2017  01:50
    REC (2007)
    ****

    Na druhé zhlédnutí po letech mě to už tak nebralo jako kdysi. Úvodní rozjezd u hasičů mi přišel strašně zdlouhavý (a především nezáživný), postava reportérky mě tam strašně iritovala, a skutečně strašidelné to začne být až na konci, když vejdou do toho podkrovního bytu. Nově mi u toho filmu i vadí v podstatě nulová scenáristická originalita (Záhada Blair Witch byla prostě první a všechny ty pozdější found footage filmy pro mě budou už navždy jen kopie), jakož i nelogické chování kameramana, který natáčí i v momentech, kdy by normální člověk kameru dávno zahodil a snažil se zachránit si život (film si to ostatně velmi dobře uvědomuje a opakovaně se snaží smysl permanentního natáčení nějak obhajovat, ale stejně mu to prostě nevěříte). A konečně hrozné mi i přijde, že původně slušný nápad na horor byl později rozmělněn do 3 zbytečných pokračování (a jednoho remaku), čímž ten film potvrdil osud, který stihne většinu jen trochu úspěšných hororů, ze kterých se tvůrci snaží dalšími díly vytřískat prachy, dokud to jde. Každopádně ale atmosféru to má solidní a i po letech to pořád celkem stojí za vidění.

    • 11.10.2017  09:01

    Výborný film, který díky krátké stopáži rychle dospěje ke svému skličujícímu rozuzlení. Bylo mi z toho smutno, ale čistá depka to není - film příjemně oživuje decentní humor. Současně jsem tam cítil totéž, co jsem identifikoval i v pozdějších Kaurismäkiho filmech - silný humanismus a lásku k lidem, zdánlivým outsiderům (v tom mi hodně připomíná literární tvorbu B. Hrabala). V neposlední řadě mě tam velmi bavil hudební podkres - ve filmu zazní spousta skvělé muziky. Vztato kolem a kolem, zase mám Kaurismäkiho o něco víc rád.

    • 9.10.2017  22:59
    Teorie tygra (2016)
    ***

    V podstatě souhlasím s kritikou Kamila Fily (ty scény s VŠ přednáškou z neexistujícího oboru jsou fakt vrchol demence), přesto k tomu filmu nemám potřebu být až tak příkrý. Navíc mi tam osobně spíš vadily jiné věci - herecký výskyt celé řady jmen, které nemůžu vystát (Balzerová, Kohák, Janžurová...), hodně nudný děj, povětšinou nevtipný humor, a mně osobně hodně nesympatické postavy (zčásti dáno obsazením, ale i kdyby to hrál někdo jiný, stejně bych asi jen těžko v tom filmu někomu fandil). Původně jsem ten film vůbec vidět nechtěl - námět mi přišel absolutně nezajímavý a vadilo mi, jak před tím filmem nešlo jeden čas nikde utéct, protože byl všude - ale nakonec jsem rezignovaně přijal možnost ho vidět - abych se jen utvrdil v tom, že moje intuice měla opět pravdu, a ten film byl v mém případě naprostá ztráta času. A pokud už se míjím s většinovým vkusem, většinou aspoň racionálně chápu, co se ostatním tak líbí, ale zrovna v tomto případě se tedy přiznám, že mi vysoký úspěch i hodnocení tohoto filmu v podstatě uniká...

    • 9.10.2017  22:42

    Naprostá klasika, která mě na nové zhlédnutí po letech v telce nečekaně nudila - v dětství jsem ten film měl v oblibě výrazně víc. Jasně, trio Streep & Willis & Rossellini nemá chybu, ovšem Goldie Hawn jsem tam vedle nich vnímal jako dosti nežádoucí prvek, a to nejenom proto, že mi osobně přijde velice ošklivá, a herecky v podstatě nezajímavá (viděl jsem ji vlastně už jen v jediném dalším filmu a asi mi to bohatě stačí, a nemám potřebu s ní někdy vidět cokoli dalšího). Většinu vtipů ve filmu jsem odzíval s kamennou tváří a celkově mi zde humor prostě nesedne. Líbí se mi tam ta satira na dnešní posedlost mládím, ale jinak je to celé na mě až příliš krotké a divácky "přístupné" - osobně bych u takové látky ocenil výrazně krvavější a černohumornější zpracování, ale chápu, tehdy se prostě filmy točily takto (resp. tento typ mainstreamové produkce). Mimochodem český dabing se mi zde hodně líbí.

    • 9.10.2017  22:00

    Na tehdy 20 letou Sarah Michelle Gellar se zde kouká více než dobře, jinak ten film ale není nic jiného než dementní teenagerská sračka, s absolutně nefunkční atmosférou, děsivě špatnými hereckými výkony a stupidním dějem, jehož nelogičnost je vyloženě směšná. Při novém zhlédnutí v telce po letech tam jen o to víc vyvstanou všechny chyby, které tehdy člověk nevnímal, dílem kvůli své divácké nezkušenosti, dílem kvůli obecně špatnému vkusu, jako u většiny teenagerů. A když tak nad tím přemýšlím, chápu, že se to někomu mohlo líbit tenkrát, ale dnešního přesyceného fandu hororů musí podle mě tento film uspat k smrti - strašidelný není ani trochu, efekty taky dvakrát neoslní, a samotný děj dnes působí neobyčejně ohraně. Osobně tenhle typ filmů - jako Tajemství loňského léta - řadím k filmovým hříchům 90. let, které už dnes za vidění v podstatě nestojí, a klidně bych je už navždy nechal někde spát v archivu.

    • 1.10.2017  13:45

    Je to zajímavé, ale s Ninou Hoss jsem zatím asi neviděl žádný vyloženě špatně film - vždy se jednalo o velice zdařilé snímky, a zde tomu není jinak (byť herecký prostor její postavy zde bohužel není velký). Totéž bych vlastně mohl říct i o Moritzi Bleibtreu - také on si vybírá role v samých perfektních filmech. Hodně mě tam bavila i Franka Potente, a i zbytek herců je super (za zmínku stojí např. velmi atraktivní Martina Gedeck). Houellebecqovy knihy mám celkem v oblibě, takže když jsem náhodou na tenhle film narazil, byl jsem na něj zvědavý, a velmi mile mě překvapil. Strašně mě to bavilo, jsou tam hodně silné emoce, odehrává se to často na nesmírně zajímavých místech (především v dějové lince s Brunem), a samotný závěr mě naprosto dostal. Velmi povedená adaptace, která rozhodně stojí za vidění.

    • 1.10.2017  10:41
    Cyberbully (TV film) (2015)
    ****

    Výborná věc, která mě od začátku vtáhla do sebe, a hodně mě to bavilo. Byť se samozřejmě stále dere na mysl srovnání s o rok mladším snímkem Odebrat z přátel (který je na ČSFD podle mě nedoceněný) - a to hlavně tou formou, kdy v obou filmech sledujeme v reálném čase něčí komunikaci přes internet, včetně takových detailů, jako je rozepsání nějaké věty nebo slova, a jeho následné korekce jinou formulací (oba filmy díky tomu působí mimořádně autenticky). Hodně mě bavila Maisie Williams v hlavní roli, která to v podstatě utáhne celé sama v jedné místnosti - film navíc dost uteče i díky krátké stopáži pouhých 62 minut. Celkově si myslím, že je dobré (ne-li přímo záslužné), že vznikají takovéto filmy, které reflektují aktuální online svět dnešních teenagerů - otázka jen, zda budou ještě někoho zajímat, řekněme, třeba za takových 20 let, až bude všechno zase jinak.

    • 1.10.2017  10:26

    Zatím asi jedna z nejzajímavějších rolí M. Valverde, které to v těch dobových kostýmech mimořádně sluší (a navíc v 36. minutě na kameru vystaví svoje dokonalá ňadra, čímž mi málem způsobila srdeční zástavu). Také mi přišlo, že velmi zapracovala na své angličtině a její španělský přízvuk je zde již téměř neznatelný (byť postava, kterou zde ztvárnila, bude dle jména - Aveline Ortega - nejspíš stejně španělského původu). Vzato kolem a kolem, měl jsem v tom filmu oči jen pro ni, a zbytek mě moc nezajímal. Příběh v podstatě neobsahuje nic, co bychom už neviděli někde jinde, herectví Billa Nighyho mě nikdy moc nebralo, Olivia Cooke mě taky moc nebavila (vedle MV je to jen šedá myš), a celkově mi ty viktoriánské kulisy přijdou už strašně ohrané (a to nejenom kvůli do omrzení omílané podobnosti se snímkem Z pekla). Film mi nadto subjektivně přišel hodně dlouhý, samotný závěr se mi ale docela líbil. Btw. ten Karl Marx mi tam přišel jako trapas.

    • 29.9.2017  12:03

    Film jsem chtěl vidět, protože mě zaujal jeho plakát a protože se mi líbil Šmídmajerův předchozí film Probudím se včera; jsem z něj ale nakonec velmi zklamaný (byť oba filmy spojuje nadprůměrný výskyt hezkých holek, v tomto filmu dokonce i často zcela nahých). První nelibost - obsazení. Václav Jílek s Denisou Nesvačilovou jsou oba stejným dílem nehezcí a nezajímaví a jejich herectví mě nebavilo (DS v některých záběrech vypadá jako pes). Role Davidovy matky v podání Taťjany Medvecké je vyloženě trapná a nepochopil jsem, proč o ní Davidův otec (herecky naprosto tragický Vladimír Kratina) mluví jako o ženě v přechodu, když jí v době natáčení bylo 63 let (tedy ve věku, kdy už měla klimakterium zaručeně dávno za sebou). V tom filmu se dál vyskytuje celá řada herců, které nemůžu ani vystát: Marek Vašut - děsivě špatný jako vždy, Rostislav Novák - jeden z nejošklivějších lidí co znám, Miroslav Táborský - na stará kolena hrající v čím dál větších kravinách, Josef Alois Náhlovský - zrůdně špatný neherec, a další. Herecky mě tam bavili jen mí oblíbenci Hana Vagnerová a Zdeněk Žák, prostor jejich postav ve filmu je ale bohužel jen malý. Druhá - snad ještě větší nelibost - product placement vyvedený do obludných rozměrů. Miloslav Šmídmajer se podle mě stává nekorunovaným králem českého product placementu, respektive toho, jak skrze něj dokonale film zprasit. Kdysi jsem s ním četl rozhovor, kde uvedl, že bez PP už dnes není možné natočit celovečerní film. Fajn, tak radši nic netoč, já na to - než přivádět na svět takovéto sračky, které jsou PP prolezlé skrz na skrz a vyloženě to křičí z každého záběru (vrcholně dementním příkladem za všechny je asi scéna, kdy David vstoupí do prodejny, kde se cizí žena ptá prodavačky: "Opravdu mi Donna Hair zlepší kvalitu vlasů?"). No a konečně mě ten film iritoval i tím svým pseudoartovým laděním, které se projevovalo například tím, že většina postav ve filmu nosí oblečení modré barvy (do modra jsou vymalované i stěny bytu Davidovy matky - po chvíli už vám ta všudypřítomná modrá začne lézt krkem), nebo že David o Tereze pronese, že "když běží, vypadá jako od Chagalla" - omg, ten, kdo mohl tak stupidní repliku napsat, nikdy žádný Chagallův obraz vidět nemohl. Celkově jsem z toho filmu byl skutečně hodně rozmrzelý a myslím, že je dobře, že chudák Jaroslav Papoušek už není mezi živými, jinak by se asi dost podivil.

    • 29.9.2017  11:30
    Arachnofobie (1990)
    ***

    Nejbéčkovější béčko, kterému však nelze upřít nemalý díl zábavnosti. Film jsem myslím viděl už někdy v dětství, kdy jsem se u něj snad i bál (v tomto ohledu bych ho řadil někam k filmům typu Piraňa), dnes mi už ale vůbec strašidelný nepřijde - místo hororu mi to dnes už přijde prostě jen jako sranda - mj. vydatně podpořená komickou postavou desinsektora Delberta McClintocka (ve výborném hereckém ztvárnění Johna Goodmana), naopak Jeff Daniels v hlavní roli doktora Rosse Jenningse mě moc nebavil. Možná ten film nemůžu vnímat jako horor i proto, že záběr na několik pavouků lezoucích po zemi se mnou prostě nic nedělá a pavouci mi nijak nevadí. Nepřišlo mi to vlastně ani napínavé, protože tam ti pavouci prostě jen postupně oddělají pár postav, které mi stejně nijak sympatické nebyly, takže mi byl jejich osud ukradený. Ovšem jak říkám, narazit po letech na tenhle film v telce bylo takovým příjemným návratem do starých dobrých devadesátek se vším, co k tomu patřilo (mj. kvalitní dabing). A co mě ještě napadá, ten film má i velice dobrou hudbu, která v některých záběrech skvěle podporuje atmosféru. Mimochodem velmi se mi u tohoto filmu líbí i jeho plakát.

    • 29.9.2017  11:09
    Splice (2009)
    **

    Zpočátku mě to celkem bavilo, ale postupně mi to přišlo čím dál víc dementní a nudné (nebavilo mě ani obsazení). Skrz naskrz divný film, k němuž jsem si cestu prostě nenašel - mj. i kvůli tomu, jak je plný vědeckých nesmyslů.

    • 25.9.2017  23:34
    Wind River (2017)
    *****

    Mazec. Nic jsem o tom předem nevěděl a zpočátku se mi tam vkrádaly náznaky lehké znuděnosti, ale postupně mě to vtahovalo do děje, a neskutečné finále mě nakonec zcela dostalo. Výtečné, místy hodně silné, mrazivé a s dokonalou atmosférou, fantastickým soundtrackem a perfektním obsazením (byť Elizabeth Olsen je herecky slabší). Falcon po dlouhé době přišel s trefou do černého!

    • 25.9.2017  23:18
    Elysium (2013)
    ***

    Srovnání s filmy District 9 a Chappie se Elysium nevyhne - a z této trojice se mi jeví jednoznačně jako nejslabší. I když své kvality samozřejmě má - skvělá kamera, perfektní soundtrack, úchvatný design kosmické lodi a v neposlední řadě i výborné speciální efekty. Z herců mě nejvíc bavil Sharlto Copley, míň už Matt Damon, a zestárlá Jodie Foster mi tam přišla vyloženě jako trapas. Dějově mi to přišlo poněkud nepřehledné, místy jsem se v tom ztrácel, a nepřišlo mi to nakonec ani tak zábavné, jak by člověk od Blomkampa čekal. Dost špatný televizní dabing, s nímž jsem to zhlédl, u mě potom film dorazil - vidět to v kině v původním znění, asi bych jednu hvězdu přihodil, takto tedy "jen" za 3.

    • 25.9.2017  22:48

    Samozřejmě je to blbé až hrůza, ale! Uvažme, že je to film určený pro nenáročné ženské publikum - s přihlédnutím k tomuto faktu se následně většina kritických výtek vůči filmu jeví nemístně. Náročnější divák bude samozřejmě zklamán, ale z tak špatné předlohy prostě dobrý film vzniknout nemohl - z hovna bič neupleteš, jak se říká! Jsou tam dva atraktivní mladí herci? Jsou. Odehrává se to v luxusním prostředí, do kterého se většina normálních lidí nikdy nedostane? Odehrává. Odpovídá Christian Grey prototypu muže, po kterém touží 80% žen? Odpovídá. Tak kde je jaký problém, haha. Mně osobně to třeba přišlo hodně nudné, zbytečně rozvleklé, protivně prolezlé product placementem (toto je snad první zahraniční film, kde jsem si PP nejenom všiml, ale vyloženě mě iritoval), soundtrack mě moc nebral, a ta zestárlá Kim Basinger tam je vyloženě trapas, ale prostě asi mám slabost pro Dakotu Johnson, a Jamieho Dornana jsem po Anthropoidu též začal uznávat, což je pro mě dostatečným důvodem - spolu se skutečností, že v kinech podle mě občas běží i horší filmy - proč nakonec hodnotit relativně velkorysými 2 hvězdami. Pokud má s tím filmem někdo takový problém, absolutně nechápu, proč na něj vůbec koukal.

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace