Vančura

Vančura

Márvy Čistič

okres Praha
Žižkovský dobrodruh

58 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
    • 15.1.2018  22:38

    Až do cca. 51. minuty mě to v podstatě moc nebavilo a pořád jsem nechápal, proč zde ten film má tak vysoké hodnocení. Teprve když mi v tomto čase došlo, co se chystá vzápětí udělat postava šerifa Willoughbyho, vyvolal se ve mně obrovský údiv a zájem, který vydržel až do konce. A to i navzdory tomu, že moc nemusím Frances McDormand. Za sebe tedy nesouhlasím s názorem, který zde často zaznívá, že druhá polovina filmu je první než lepší - osobně to vidím přesně naopak. Jinak nejvíc mě tam asi bavila postava, kterou ztvárnil Sam Rockwell, a potom skvělý humor, kterým je dramatický děj oživen (ve své podstatě je to film primárně o bolesti - každá postava v něm nějak trpí, ať už fyzicky, nebo psychicky). Naštval mě ovšem otevřený závěr, který obecně považuji za zločin na divákovi. Celkově ovšem za mě nadšení a skvělý zážitek z dobře udělaného filmu.

    • 15.1.2018  21:53

    Zpočátku jsem se k tomu stavěl dost rezervovaně, ale nakonec mě to dostalo - samozřejmě hlavně herectvím Garyho Oldmana (a pak scénou v metru, která mi v kině přišla jako vrchol filmu, než jsem si ve dvou recenzích přečetl shodný názor, že ta scéna je naopak z toho filmu to nejhorší, čemuž jsem dal nakonec za pravdu). Kromě Oldmana mě tam ještě bavila Lily James, kterou jsem si oblíbil v Popelce z r. 2015. Celkově mi je trochu líto, že jsem z kina odcházel dosti nadšený, ale když si tak čtu kritické ohlasy jiných, veskrze s nimi souhlasím, a tak svůj původní kladný názor bohužel zpětně reviduji. Nicméně stále považuji za malý zázrak, že ačkoli jsem nikdy nemusel filmy J. Wrigtha ani filmy z časů WW2, a už vůbec ne filmy životopisné, přesto mě tento snímek velmi oslovil, a podnítil ve mně zájem o Churchillovu osobu (která mě veskrze nikdy nezajímala), což asi mělo být jeho cílem, takže za mě přese všechno stále palec hore.

    • 9.1.2018  08:20

    Jsem upřímně překvapený vysokým hodnocením, které zde tento film má (a které z něj mj. dělá Mastroianniho nejlépe hodnocený film na ČSFD). Podle mě ten film beznadějně zastaral a dnešního diváka musí nudit - alespoň mě nebavil skoro vůbec; na můj vkus mi navíc přišel zahlcený příliš velkým množstvím postav, v nichž je složité se vyznat. Líbila se mi tam pouze dějová linka se zmíněným Mastroiannim (který se na scéně objevuje až v 47. minutě filmu!; film je celkem dlouhý 98 minut), která jediná podle mě z filmu nezestárla a stojí dodnes za vidění. Jinak si myslím, že Monicelli natočil později lepší filmy.

    • 7.1.2018  23:38
    Musarañas (2014)
    ****

    Jak mě to z počátku nebavilo, ke konci už jsem z toho byl nadšený. Určitě bych to neoznačoval jako horor - podle mě je to spíše thriller, ale na tom vcelku nesejde. Vynikající obsazení (mého oblíbence Luise Tosara jsem zatím neviděl v žádném vyloženě blbém filmu) a skvělé herecké výkony, perfektní budování atmosféry a postupné gradování děje až do výtečného krvavého finále - na tom filmu mi sedlo téměř vše, snad s výjimkou lehce nudného rozjezdu. Rovněž děj mi občas přišel lehce předvídatelný či nelogický, ale ve výsledku to nebylo nic, co by mi nějak extra vadilo. Musarañas je skvělý španělský film, který jsem si hodně užil, a jsem rád, že jsem se o něm dozvěděl. Btw. trochu mi to připomínalo film Oklamaný.

    • 7.1.2018  23:28

    Nevtipný filmový hřích raných devadesátek, který už dávno nestojí za vidění (otázka, zda za to někdy stál, je pro mě samozřejmě jen řečnická). Děj je zcela stupidní, herecké výkony vesměs naprosto tragické, a celkově mi uniká nejen to, proč tento film čas od času české televize stále reprízují, ale i to, jak se to prase Depardieu kdy mohlo stát populárním hercem. Zdroje jeho (dřívější) popularity mi skutečně unikají a mám na toho herce strašnou alergii - a to je zde ještě relativně "normální", než se vyžral a prochlastal do své dnešní podoby. Marie Gillain je zde ovšem roztomilá, byť český televizní dabing bohužel nikdy neumožnil slyšet její hlas. Dvě hvězdy tedy hlavně za ni.

    • 7.1.2018  23:03
    Lajka (2017)
    ***

    Pro mě osobně bohužel spíše zklamání. Na Lajku jsem se hodně těšil od chvíle, kdy jsem viděl na ulici plakát (už ani nepamatuji, kdy mě naposledy nějaký film dostal do kina na základě svého plakátu), protože mě nadchnul námět o prvním zvířeti ve vesmíru, jakož i výtvarné zpracování (Klimtovo Fimfárum mám strašně rád). Film má určitě celou řadu pozitiv - již zmiňovaná výtvarná stránka je podle mě prostě úžasná, líbilo se mi namluvení všech postav, kvalitní sound design, jakož i to, že se tam vyskytuje azbuka, a občas je to vtipné (byť spoustu vtipů nemohou děti pochopit, což mě spolu s 85 minutovou stopáží přivádí k otázce, zda je Lajka skutečně primárně určena dětským divákům, protože je podle mě pro ně prostě moc dlouhá). První zklamání se ale dostavilo už ve chvíli, kdy jsem zjistil, že je to muzikál (což jsem předem nevěděl) a že je většina písniček strašně pitomá, a druhé v momentě, kdy jsem si musel přiznat, že se u toho docela nudím. Navíc mi tam trochu vadilo překrucování historie - je úplně v pohodě, že Lajka místo smrti na palubě Sputniku 2 přistane na palubě osídlené exotickými tvory a ještě si s sebou vezme svoje štěňata - to se mi právě na tom filmu líbí a to byl ten moment, kvůli kterému jsem to hlavně chtěl vidět - ale moc mi nesedlo to, jak jsou zde vykresleny lidské postavy sovětských vědců a kosmonautů a obecně faktografický kontext, do něhož je děj zasazen - myslím, že větší věrnost realitě by filmu nijak neublížila, naopak. Během projekce jsem navíc neměl pocit, že by se dětské publikum v kině nějak extra bavilo - neslyšel jsem je snad jedinkrát se zasmát (zato se tam vedle mě nějaký týpek permanentně chechtal fórům typu srp a kladivo na palubě kosmické lodi, což je přesně ten typ humoru, který nemají děti šanci pobrat). Za mě tedy bohužel ve výsledku spíše velice rezervovaný dojem - kdyby to bylo bez těch písniček a více se to drželo faktů, asi by se mi to líbilo víc.

    • 6.1.2018  15:58
    Země kůlů (2010)
    ***

    Hodně mi to připomínalo film Cesta, a v podstatě stejně jsem se u toho i nudil. Ačkoli se film odehrává na skvěle vybraných lokacích a masky nemají chybu, postrádal jsem tam jediný výrazný moment, který by to aspoň na chvíli vytáhnul z průměrného dojmu. Nemá to vtahující atmosféru, každý trabl postavy hned bezproblémově vyřeší, a ani obsazení no name herci nijak nenadchne. Nadto osobně dávám přednost tradičnějšímu typu upírů, kteří jsou hezky oblečení a sem tam někoho decentně vysají; pojetí upírů ze Země kůlů coby nemyslících vraždících špinavých bestií, které jsou vzhledově a chováním někde napůl mezi bezdomovci a zombíky, mi je spíše protivné, a považuji ho za úpadek žánru. Zvukové efekty jsou zde navíc snad ty nejohranější, jaké můžou být, upíři zde vydávají takové ty otravné zvuky, které jsou někde mezi řevem lva a kvičením prasete, což mi připadá nanejvýš otravné, protože jsem to slyšel už asi stokrát jinde. Za mě pocit v podstatě zbytečného filmu, který nepřišel s ničím novým.

    • 4.1.2018  11:52

    Začínalo to celkem zajímavě, ale ke konci se to zvrhne v něco hrozného (hlavně od nástupu vietnamské disidentky už mě to v podstatě přestalo bavit a její postava mi tam strašně vadila). Při sledování mě napadalo, že všichni budou určitě chválit Christopha Waltze, který je zde vážně skvělý, a psát o "nevyužitém potenciálu" námětu, protože to je oblíbené klišé místní komunity (většina lidí obecně má při psaní o filmech problém vyjadřovat se neotřele, proto se v podstatě stále opakují, mě nevyjímaje). Neupírám filmu jistou zábavnost, hlavně v první polovině, ale jako celek mě bohužel neoslovil, a je mi spíše protivný tím brnkáním na apokalyptickou strunu; subjektivně mi navíc přišel i příliš dlouhý a převážně nesympaticky obsazený.

    • 4.1.2018  10:43

    Film, který se mnou slušně emočně zamával. Během jeho sledování ve mně rostla averze k postavám únosců, a ještě větší k tvůrcům filmu. Měl jsem vztek, že přivedli na svět film, který je tolik plný zla, a nechápal jsem, proč bych to měl sledovat a k čemu je takový film dobrý, uvážím-li, že takové hrozné věci se skutečně dějí i v realitě (samozřejmě si uvědomuji, že v naší cynické současnosti musí takový názor působit směšně, ale je mi to jedno). Nedokázal jsem to sledovat nezaujatě a osobně chci prostě vidět jiné příběhy. Uznávám ale, že je to skvěle zahrané a velmi napínavé (byť mi vývoj děje místy přišel hodně nepravděpodobný), a strašně mě na tom bavil ten osmdesátkový soundtrack, takže za mě nakonec 4*.

    • 4.1.2018  10:23
    Verónica (2017)
    ***

    Film splácaný z nejohranějších žánrových motivů a klišé. Nebavilo mě to a měl jsem pocit, že tam skutečně není nic, co bychom neviděli stokrát jinde. Nenároční fandové hororů si zde asi přijdou na své, ale osobně se mi ten film už po pár dnech skoro vykouřil z hlavy a považuji ho za ztrátu času.

    • 30.12.2017  20:30
    Deep End (1970)
    ***

    Určitě to není špatný film, ale mě osobně bohužel příliš neoslovil. Přišlo mi, že je hodně poznamenaný dobou svého vzniku, a jak s lety z filmu vyvanula všechna původní skandálnost (nepochybuji, že tenkrát ten film musel působit hodně kontroverzně), ztratil tím hodně na zajímavosti. Film v mých očích navíc shazovalo nevěrohodné chování některých postav, a nesednul mi ani částečně otevřený závěr v bazénu, kterým je ten film podle mě nepříjemně utnutý, a v hlavě nechá spoustu nezodpovězených otázek. Za sebe i nemám problém přiznat, že se mi tam občas vkrádala lehká nuda. Takže pocitově ve mně Deep End bohužel vyvolal spíše jen slabší dojem.

    • 27.12.2017  22:27

    Herecká exhibice Kate Winslet (která mi byla skoro až protivná), v níž jsem už nenašel v podstatě nic, co jsem měl rád na starších Allenových filmech. Zajímavých myšlenek o životě je tam jako šafránu, humor absentuje zcela (pokud vám tedy nepřijde vtipná postava kluka - žháře, který opakovaně rozdělává požáry), a o závěrečném rozuzlení nevím co si myslet. Strašně mě ten film nebavil, nedostal ze mě žádné emoce, a jeho postavy mi přišly nezajímavé a mně osobně i nesympaticky obsazené (koukat na Juno Temple mě skoro fyzicky bolí). Už mi je trapné rok co rok opakovat, že Allen má podle mě svůj tvůrčí vrchol za sebou, a v každém novém filmu se jen opakuje a recykluje, a nepřichází už s ničím, co bychom neviděli v některém z jeho předchozích filmů, ale prostě je to tak a nejde před tím zavírat oči. Člověk, který se nechce v kině jen bavit a rád zajde na něco náročnějšího, má naštěstí stále z čeho vybírat, a tuhle poslední allenovku může s klidem ignorovat, aniž by o něco přišel. Allenovi oddaní diváci si ale ke Kolu zázraků jistě cestu najdou i tentokrát, a pokud se jim bude líbit, srdečně jim to přeju.

    • 26.12.2017  11:32

    Souhlasím asi s tím, že k původním psaným reportážím se zde moc nového nepřidává, ale stejně jsem to chtěl vidět. Saša Uhlová mi zde byla strašně sympatická a působila na mě jako empatická žena, s kterou jsem v podstatě ve všem souhlasil. Ano, třísměnný provoz je zločin proti lidskosti, a ano, všichni ti lidi by měli být VÝRAZNĚ líp placeni. A je hrozné, že se zákoník práce tak masivně porušuje, a nikdo s tím nic nedělá. Dokument sleduje podle mě naprosto zásadní téma, a jsem mu za to vděčný, byť se obávám, že jeho společenský dopad bude bohužel minimální - i přesto díky za tu odvahu do toho jít a za mě hluboký respekt.

    • 26.12.2017  11:11

    Když jsem před časem viděl skvělý Pasoliniho dokument Hovory o lásce, který mj. kriticky reaguje na zákon z r. 1958 ("Legge Merlin"), kterým se v Itálii zakázaly bordely (a následně rozbujela pouliční prostituce), netušil jsem ještě, že už 4 roky před jeho vznikem natočil Antonio Pietrangeli tento skvělý hraný snímek, pro nějž je zmíněný zákaz bordelů výchozí situací. Filmový děj následně poutavě ukazuje, jak si bývalé prostitutky snaží vydělat na život novým, počestným způsobem, a jak se jim to nedaří. V tomto ohledu je to stejně dojemné a naléhavé, jako jiná italská sociální dramata z téže doby, jako např. Rocco a jeho bratři, Silnice nebo Umberto D. Samotný závěr snímku je nesmírně silný, a burcuje i po těch letech - ten film vznikl s nějakým jasně formulovaným uměleckým záměrem, prezentuje ho filmařsky zcela precizně, a i po 57 letech od svého vzniku neztrácí nic na své působivosti. Film mě osobně velmi zasáhl a jsem vděčný, že jsem ho mohl vidět.

    • 26.12.2017  10:35
    Kanibal (2013)
    *****

    Fantastický film, který mě naprosto přikoval k obrazovce (zatímco národ v telce sledoval tu kravinu Anděl páně 2, já jsem si o štědrovečerním večeru pustil tuhle španělskou pecku, s kterou má místní komunita z nevím jakého důvodu zase problém - aktuálních 57 % absolutně neodpovídá tomu, jak je ten film skvělý). Nádherná kamera, bezchybné herecké výkony (dokonalý Antonio de la Torre a úchvatná Olimpia Melinte) a jedinečné tempo, které ani na moment neuhne ze svého výchozího pomalého nastavení - Kanibal nikam nespěchá, nic neřeší (hrůzné činy titulního hrdiny jsou snímány zcela bez emocí a policie - symbolická podoba trestu - se zde mihne jen v zcela okrajové roli a její význam v ději je naprosto marginální), a vyvolává víc otázek, než odpovědí (např. kdy Carlos s kanibalismem začal, jak dlouho už mu to prochází, kdy poprvé ochutnal lidské maso, a jaktože se ho stále nepřejedl, když téměř nejí nic jiného, a tak podobně). Manuel Martín Cuenca mě už podruhé naprosto dostal, podobně jako před lety svým režijním debutem Bolševikova slabina (mezi oběma snímky lze ostatně vysledovat řadu podobností - hlavním hrdinou je v obou případech muž, naoko žijící spořádaným a úspěšným životem, který však dělá něco proti společenským pravidlům a současně se zamiluje do krásné dívky, s níž však z nějakého důvodu být nemůže, a na konci za obojí - pokaždé jinak - zaplatí vysokou daň). Oba jsou to mistrovské filmy, které mě ohromují svým filmařským výrazem. Asi v současnosti neznám jiného španělského filmaře, jehož filmy by mě tak strašně bavily.

    • 26.12.2017  09:53
    Ptáčátko (2016)
    ***

    Formálně samozřejmě dokonalé, ale obsahově pro mě nudné stejně jaké většina pixarovské produkce. Aneb nevím, proč bych se měl rozplývat nad nějakým kresleným ptákem, když si místo toho můžu pustit nějaký dokument o přírodě, nebo rovnou vyrazit někam do lesa koukat na přírodu naživo. Tohle jde prostě mimo mě, a přijde mi to tak roboticky sterilní a bezchybné, až je to skoro strašidelné.

    • 21.12.2017  22:52

    Chvíli trvalo, než mě to do sebe vtáhlo, a ani pak jsem nešel úplně za těmi emocemi, které to chtělo vyvolat - nemůžu si pomoct, ale mám z celého filmu takový nepříjemný pocit jakési povrchnosti či nevěrohodnosti (navzdory tomu, že jde o životopisný žánr), a to především v hraných (nezpívaných) sekvencích, kdy to na mě působilo hodně uměle, ateliérově a digitálně. Nesedly mi ani některé herecké výkony, především v případě tria Zac Efron, Zendaya a Michelle Williams (která zde vyloženě nemá ani moc co hrát). Když odhlédnu od těchto drobných výtek, byl jsem z toho jinak v podstatě bezvýhradně nadšený - především po muzikální stránce ten film strašně dobře funguje, všechny písničky do jedné jsou úžasné, choreografie je nádherná, a některá pěvecká čísla představují naprostý vrchol filmu (mě osobně ale přece jenom asi nejvíc zasáhla píseň Never Enough, která je v podání oslňující Rebeccy Ferguson naprosto dokonalá a skoro jsem u toho nedýchal, jak krásné to bylo). A vůbec, prostě celý soundtrack v tomto případě je neuvěřitelně povznášející a strašně mě baví, a už jenom kvůli němu by si ten film zasloužil plné hodnocení. Za mě obrovský respekt k řemeslné dokonalosti, s jakou to bylo natočeno (která mě mj. přiměla k myšlenkám o tom, že mi muzikál přijde jako bytostně hollywoodský žánr, a to se mi na něm právě líbí, a je mi současně trochu smutno z toho, že u nás se muzikály v podstatě netočí, a pokud už občas nějaký vznikne, je to většinou naprostá sračka), a velká radost z tak příjemného předvánočního dárku od CinamArtu.

    • 18.12.2017  21:17
    Očista (2013)
    ***

    Námět zajímavý, ale zpracování už mě tolik neoslovilo. Moc mě nebavilo obsazení (byť Adelaide Kane v roli nezbedné dcerunky - školačky je oslňující), děj mi přišel strašně předvídatelný (v mnoha scénách jsem přesně odhadl další vývoj událostí), a k postavám jsem si nenašel žádný vztah, bylo mi proto lhostejné, jak to s nimi dopadne (přičemž závěrečné rozuzlení mě spíše zklamalo). Místy je to navíc nelogické, některé věci tam nedávají moc smysl a celé to působí strašně odtrženě od reality - takže největší slabinou je zde asi vlastně scénář. Těch 85 minut ovšem uteče jako nic, a nenáročného fandu žánru to asi uspokojit může.

    • 17.12.2017  19:38

    Nejzbytečnější film na světě - osobně mě prostě sere, že jakmile se povede natočit nějaký divácký hit, hned musí vzniknout dvacet navazujících pokračování. Jednička byla naprostá pecka, dvojka byla nastavovaná kaše - a trojka vůbec neměla vzniknout, alespoň ne v této hrozné podobě. Už samo obsazení je prostě trapas - 63 letému Neesonovi už tu akci prostě člověk nevěří a vypadá místy hodně unaveně; 31 letá Maggie Grace v roli vysokoškolačky je trapas jako svině, a jejího nevlastního otce pro změnu hraje úplně jiný herec, než v předchozích filmech... prostě všechno špatně. Nebavilo mě to, děj mi místy přišel nelogický, iritovala mě tam ta postava detektiva, a celkově jsem z toho měl pocit, že je to splácané z ohraných žánrových motivů, které jsem už viděl stokrát jinde. Ztráta času se o tento film jakkoli zajímat.

    • 17.12.2017  19:16

    Nejčistší komerce, která jde v podstatě zcela mimo mě - nemám k tomu filmu žádný vztah, nepřijde mi nijak zajímavý, a 3 hvězdy dávám spíše z respektu k práci, kterou to všechno muselo dát (subjektivně je to pro mě ale skoro na úrovni odpadu, jen mi je blbé ho dát). Kouknul jsem na to ze zájmu, protože jednička mě celkem bavila svou formální invenčností, ale tady mě iritovalo téměř vše, obsazením a hereckými výkony počínaje, až po úmorně dlouhou stopáž konče. Ten film je navíc složený z nekončícího zástupu ohraných klišé - původního v něm není snad nic - a kvůli tomu je mj. strašně nezáživný a předvídatelný - mnohokrát v průběhu děje mi bylo jasné, k čemu dojde, protože jsem to už viděl milionkrát jinde - a tenhle pocit mi při sledování filmů přijde zcela nesnesitelný. Hrozné mi i přišlo, že se v tom filmu nevyskytuje jediná hezká holka - a pokud jde o Julianne Moore, na tu mě bolí koukat někdy od té doby, co jí bylo 50+. Myslím, že další Kingsmany už si nechám v klidu ujít.

    • 16.12.2017  06:35

    To je tak krásně blbý :) Ve srovnání s touhle pakárnou se snímek Russe Meyera Faster, Pussycat! Kill! Kill! ze stejného roku jeví jako intelektuální opus s komplikovaným dějem a propracovanou psychologií postav. Už samotný titul snímku je vševypovídající... Řadit tenhle letitý bizar žánrově k hororu mi přijde trochu zvláštní - strašidelné to není ani trochu, a maska monstra, stejně jako speciální efekty, jsou jednoduše k smíchu (a to nejenom kvůli stáří snímku) - ale co jiného by to asi nakonec bylo... Nejvíc mě na tom bavily hezké holky na pláži a super soundtrack, jinak mě to ale spíš zklamalo (hlavně to závěrečné rozuzlení) - na to, aby ten film fungoval jako čisté guilty pleasure, mi to bohužel místy přišlo docela nudné.

    • 15.12.2017  22:16
    Práskač (1962)
    ***

    Ten film má zdánlivě vše, aby ho člověk mého ražení miloval. Je to noirovka ze staré školy, natočená na krásnou černobílou kameru, s výborným Belmondem a spoustou nádherných starých aut. Přesto mě ten film bohužel dokonale otrávil - v záplavě postav a nepřehledném ději jsem se absolutně neorientoval, a výsledná stopáž mi kvůli tomu přišla nesnesitelně dlouhá. Snad by to za jiných okolností bylo jiné, ale stejně si nemyslím, že bych někdy v sobě našel ochotu, věnovat tomu filmu pozornost, kterou vyžaduje - na to jsem prostě už viděl příliš jiných filmů, které mě dostaly do kolen, aniž bych musel tápat ve změti francouzských jmen a motivů jednotlivých postav. Za sebe nemám problém přiznat Práskači jeho filmařské kvality, ale osobně mě tento film v podstatě zcela minul - bohužel.

    • 10.12.2017  21:20
    The Visit (2015)
    ****

    Super věc, která výborně kombinuje horor s komediálními prvky. Představitelé dětských rolí mi ne úplně sedli, ale jinak to u mě zafungovalo dokonale - bavilo mě na to koukat, šel jsem za těmi emocemi, které to ve mně mělo vyvolat, a pořád jsem přemýšlel, jaké asi bude finální rozuzlení - to se mi nakonec velmi líbilo a celkově jsem měl dojem, že si ten film s divákem hodně hraje, a ve výsledku je to hodně zábavné a (alespoň u mě) jen minimálně předvídatelné. Sympatické mi je i to, s jakým málem si ten film vystačí - Visit je dobrým dokladem toho, že nízký rozpočet nijak nebrání tomu, aby mohl vzniknout dobrý film. Shyamalan prostě umí.

    • 10.12.2017  16:39

    Zajímavý film, který i po těch letech má něco do sebe (resp. možná jeho zajímavost pramení právě z toho puncu šedesátkového retra - osobně oceňuji možnost vidět zde mladého Belmonda v pro něj netradiční roli, podobně jako Emmanuelle Rivu v jejích tehdejších 34 letech - pro člověka, která ji viděl v Hanekeho LÁSCE, kde se objevila už 85 letá, 5 let před svou smrtí, ten kontrast není prost značné působivosti). Navzdory jednoduchému ději a místy poněkud nezáživným teologicko-abstraktním dialogům mě bavilo na to koukat a celý film příjemně oživuje výskyt řady krásných žen a decentní erotické jiskření, které do tohoto jinak neobyčejně cudného filmu vnášejí. Na Melvilla možná trochu neobvyklý snímek, filmařsky přesto velmi zdařilý. Pro mě osobně je to obohacující objev, za který jsem rád.

    • 9.12.2017  23:11
    Démon (1963)
    ****

    Dosti nevšední podívaná, která je spíše (pseudo)dokumentárního rázu, než klasickým hororem (resp. hraným filmem) - nějakého děje je zde pomálu a film v první řadě ukazuje pověrčivost tehdejších venkovanů (ztvárněných pravděpodobně neherci) a celou řadu jejich pozoruhodných rituálů na vyhánění zlé magie (nad nimiž člověku z 21. století občas zůstává rozum stát). Film je ostatně uvozen následujícím legračním upozorněním: Produkce děkuje profesoru Ernestu De Martinovi z Univerzity v Cagliari za poskytnutí své etnologické studie o jižní Itálii. Tento film je založen na skutečném a tragickém příběhu. Rituály, kouzla a posedlost démony, jež uvidíte, jsou vědecky potvrzenými fakty, a jsou nedílnou součástí života v Itálii, tak jako i jinde na světě. Toto je příběh Purificazione, dívky posedlé magií. Příběh, který se odehrál v současné Lukánii. Film se mi velmi líbil, mj. díky hereckému výkonu izraelské herečky Daliah Lavi, která byla sexuálním symbolem šedesátých let a která letos v 74 letech zemřela - v době natáčení to byla mimořádně atraktivní žena a celý film je díky ní prostoupen nepřehlédnutelným erotickým napětím. Celkovou působivost snímku podpořila výtečná černobílá kamera, dokonalý hudební doprovod, a krásné lokace jižní Itálie, jejíž malebnost kontrastuje s dramatickými událostmi snímku. Jsem velmi rád, že jsem se o tomto filmu dozvěděl - je to starý skvost, který zraje jak víno.

    • 6.12.2017  23:48
    Thelma (2017)
    *****

    Výtečná věc, která mě hodně bavila - a od jistého momentu, kdy mi došlo, o co tam jde - nakonec i nadchla. Ten film je skvělý v tom, jak si dává na čas s tím, než vyloží svoje karty - a ke konci jsem už napětím skoro nedýchal. Eili Harboe v titulní roli je naprosto fantastická, a výsledný dojem z filmu ještě vylepšila možnost vidět po projekci režiséra a poslechnout si ho, jak o svém filmu mluví - Joachim Trier je obrovský sympaťák a potvrdil mi, že ten film je mimořádně promyšlený, postavený na skvělých inspiračních zdrojích, a určený chytrým divákům, kteří dokáží docenit jeho delikátní kvality. Ten nejlepší způsob, jak si ho užít, je nic o něm dopředu nevědět, a prostě na něj jít do kina a dívat se s očima otevřenýma - těch 116 minut uteče jako nic. Aerofilms opět nezklamali a potvrdili v mých očích, že jsou dlouhodobě nejlepším českým distributorem, který kupuje samé zajímavé a divácky obohacující filmy, a za to jim patří můj nekončící dík.

    • 4.12.2017  21:02
    Carrie (2013)
    **

    Nejzbytečnější film na světě (tak jako všechny remaky) - nechápu jeho smysl. K původní Carrie nepřidává - snad kromě lepších triků - nic nového, naopak postrádá její retro šmrnc a delikátní kvality. S původní Carrie to má bohužel společné i to, že to není ani v nejmenším strašidelné, takže řadit ten film žánrově k hororu mi osobně přijde nepatřičné. Chloë Grace Moretz v titulní roli je trapná (obzvláště po jejím polití krví) a Julianne Moore ve mně probouzí jen nekončící lítost nad tím, jak strašně už zestárla (kdo ji pamatuje z filmů jako MAGNOLIA nebo BIG LEBOWSKI, nemůže nezaplakat). Z herců mě zaujala jen sladká Gabriella Wilde, na kterou se kouká více než dobře, jinak je to vážně bída. Jak mě trailer nadchnul a probudil ve mně chuť to vidět, samotný film mě strašně zklamal a považuji ho za ztrátu času - bohužel.

    • 3.12.2017  13:34
    Carrie (1976)
    ****

    Naprostá klasika, která mě při nové projekci po letech strašně bavila. Sice to podle mě horor není ani omylem a rovněž mi vadí, že teenagerské role zde hrají mnohem starší herci, ale jinak za mě naprosté nadšení - finále na plese nemá chybu. Pochopitelně je na tom hodně znát, v jaké době to vzniklo (např. trikové záběry jsou slabší a prasečí krev vypadá na první pohled jako barva), ale ten film prostě skvěle funguje i dnes, a k titulní postavě Carrie si nelze nevytvořit sympatie a necítit lítost nad tím, jak její příběh skončí. Výtečná věc, která by se měla přestat vydávat za horor - a pak by to bylo téměř dokonalé.

    • 2.12.2017  22:33
    Hvězda padá na hubu (amatérský film) (2013)
    **

    Film s debilním názvem a pro mě osobně krajně nesympatickým obsazením. Humor mi přišel nevtipný, herecké výkony dost hrozné a celkově to šlo mimo mě. Jára Rudiš a semilský kulturák tam jsou fajn, ale jinak neexistuje důvod, proč to chtít vidět.

    • 28.11.2017  23:09

    Film mě zaujal atraktivním obsazením titulních rolí a myslím, že oslňující herecké výkony Matthiase Schoenaertse a Adèle Exarchopoulos (která se ve filmu ukáže nahá) jsou skutečně jednou z hlavních předností tohoto snímku. 130 minutová stopáž by sice podle mě mohla být trochu kratší, ale jinak mě ten film veskrze dostal. Námět o chlapíkovi, kterému jeho kriminální minulost komplikuje nový milostný vztah (či viděno z druhé strany - o dívce z lepší společnosti, která si začne s grázlem z kriminálního podsvětí), by se sice mohl zdát ohraný (podobně jako kdyby se o tom filmu - velmi trefně - řeklo, že je to v první řadě příběh velké lásky), ale výsledné skloubení všech motivů působí poměrně neotřele, a má specifický francouzský šmrnc a působivost (nikoli prostou jisté melodramatičnosti). K závěru je to až nečekaně pochmurné, výsledné rozuzlení v sobě ale má hodně až z očistného účinku a finální scéna je prostě nádherná - odcházel jsem z kina v příjemně posmutnělé náladě. Zvláštní film (btw. dočetl jsem se, že je založený na skutečných událostech), u kterého jsem zvědavý na jeho divácké přijetí, až vstoupí příští rok do české distribuce.

<< předchozí 1 2 3 4 14 28 41 54
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace