Vančura

Vančura

Márvy Čistič

okres Praha
Žižkovský dobrodruh

homepage

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 18 35 51 68
    • 24.5.2020  15:06
    Lovcova noc (1955)
    ****

    Úžasný film, v mnoha ohledech mě přímo ohromil (Powellova krutost, jeho tetování LOVE & HATE, záplava citací z Bible, pohádkový nádech celého příběhu, hladovějící sirotci putující krajinou a žebrající o jídlo, téma náboženského fanatismu, lynčující dav - ten samý, který předtím Powella velebil...). Daly by se o něm popsat stohy papíru (což zcela jistě mnoho lidí už dávno udělalo), takže se za sebe omezím jen na konstatování, že Harry Powell je skutečně arcilotr, jakému není rovno, a že zhlédnutí Lovcovy noci považuji za hodně obohacující (pro každého správného filmového fandu). Btw. některé záběry v tom filmu mi přímo braly dech svou krásou (auto s mrtvou matkou pod vodou, plavba dětí po řece, babka s flintou v houpacím křesle na verandě...). Na plný počet nejdu jen proto, že mi to přece jen trochu přišlo zaseklé v době svého vzniku, a některé věci (typu zadní projekce) tam tedy už dnes působí lehce úsměvně.

    • 24.5.2020  12:39
    Mzda strachu (1953)
    ****

    Prvních 37 minut mi přišlo tak strašně neživných, až jsem měl pochybnosti, zda to vůbec zvládnu dokoukat do konce. Vše, co následuje poté, je ale naprosto bezchybné - a TAK MOC napínavé, že mi to dokonale vynahradilo tu úvodní nudu. Moc jsem těm chlapům fandil, aby to zvládli, a v tomto ohledu mi trochu přišlo líto, jak to končí - to chování Maria ve finální scéně je tak nepochopitelně nezodpovědné, až je to téměř nevěrohodné. Každopádně chovám velký respekt ve všem tvůrcům toho filmu, protože je na první pohled vidět, že natáčení určitě nebyla žádná sranda, a Mzda strachu je taková správně sympatická pocta mužské odvaze a šoférským dovednostem, tedy dvěma věcem, které mám hodně rád - a proto mám rád i tento film (a celkem mě láká vidět i ten remake).

    • 23.5.2020  20:24
    Havran (1943)
    ***

    Clouzotovy Ďábelské ženy mám hodně rád, ale Havran mě bohužel neoslovil. Ačkoli to mám jen hodinu a půl, táhlo se to nekonečně, nedostalo to ze mě žádné emoce a v podstatě vůbec mě to nebavilo. A závěrečné rozuzlení je takové... že mi bylo vlastně jedno, jak to skončilo. Ten film je podle mě beznadějně zaseklý v době svého vzniku a dnešnímu zmlsanému divákovi už nemá co nabídnout.

    • 21.5.2020  22:20
    Dobrovolná oběť (2006)
    odpad!

    Na tento film jsem narazil zcela náhodou, kdy jsem se dozvěděl o existenci Armina Meiwese a toho co udělal, a zjišťoval jsem si o tom víc. Sice jsem od filmu neměl nějaká velká očekávání - zdejší nevalné hodnocení a příšerný plakát zvládnou samy o sobě člověka dostatečně varovat předem - ale výsledný dojem byl bohužel ještě horší, než jsem čekal. To zpracování je děsivě špatné, obraz je celou dobu příšerně tmavý a ušmudlaný, a vůbec nedává smysl, proč je to vyprávěno z perspektivy té holky - pokud tedy nebylo jediným smyslem té postavy zasadit všechny události do nějakého kontextu a pokusit se nějak vysvětlit nepochopitelné chování obou hlavních postav, oběti a jejího kata. Osobně mě tam ta rádoby vysvětlující (možná dokonce i omlouvající) omáčka - která by se dala shrnout do ohraného klišé, že za vším je třeba hledat neutěšené poměry v dětství - jen otravovala, a podle mého názoru je prvních 45 minut toho filmu v podstatě naprosto zbytečných, a to hlavní se tam konečně začne dít až poté, kdy si budoucí kanibal podá inzerát a budoucí oběť na něj odpoví. Sledovat ten jejich zvrácený pakt mě však nijak netěšilo, je to prostě jen neuvěřitelně smutné, depresivní, a samozřejmě též krajně odporné, a šokující. Vedle téhle amatérské sračky se španělský artový Kanibal tyčí jako nedostižný titán.

    • 21.5.2020  21:33
    Lov (2020)
    **

    Naposledy mě podobným způsobem sral film Na nože (z něj jsem přímo odešel z kina, jak byl nesnesitelný; Lov jsem ještě zvládnul dokoukat do konce). Nesympatické obsazení, nevtipný humor, stupidní děj, a především nulová originalita - během sledování mi to připomnělo filmy The Furies a Krvavá nevěsta, a tím jistě není výčet podobných filmů zdaleka vyčerpán. Podruhé bych se té kravině obloukem vyhnul.

    • 20.5.2020  21:12
    Furie (2019)
    ***

    Nebavilo mě to, postavy mi byly nesympatické, a hlavně jsem z toho měl pocit, že to nepřichází s ničím novým - kromě toho zajímavého námětu tam není nic, co by člověk už neviděl stokrát jinde, včetně toho rádoby cool závěru v posteli. V kině by možná byl výsledný dojem trochu lepší, ale doma v telce to prostě nemá nic, co by člověka nějak ohromilo. Za mě tedy dost nevalný dojem.

    • 11.5.2020  23:45

    Scenáristicky překombinované a silně nevěrohodné. Sledovat, co všechno Javierovi prochází (a s jakou snadností), mě skoro vůbec nebavilo, a samotný závěr mě potom jen otrávil. Co jím vlastně film sděluje - že silnější pes mrdá? Že lidi z reklamní branže jsou svině? Že spravedlnost neexistuje? Na podobné stereotypy jsem osobně dost alergický, podobně jako na tenhle typ filmového pseudocynismu, který jde záměrně proti diváckému očekávání. Zdá se mi, že v té naprodukci Netflixu už ani ty španělské filmy nejsou, co bývaly...

    • 11.5.2020  22:53
    Oko za oko (2019)
    ***

    Průměrný film průměrného režiséra, za vidění to moc nestojí. Dlouhé roky jsem měl za to, že herecký výskyt Luise Tosara v jakémkoli filmu je automatickou zárukou kvalitní podívané, ale už to asi taky neplatí. Ten film je dějově strašně předvídatelný, většinu věcí jsem tam odtušil dávno dopředu - aniž bych o tom filmu cokoli věděl předem - a vůbec mě to nebavilo. Záporáci jsou zde absolutně nezajímaví, vůbec to není napínavé a celé je to dost rychle zapomenutelné. Jak zde již psali jiní přede mnou, měl jsem od toho větší očekávání, a zůstala veskrze nenaplněna, škoda.

    • 11.5.2020  22:34

    Určitě je to dobrý film, bohužel mě ale neoslovil tolik, jako Kaurismäkiho finská tvorba. Ta kombinace angličtiny a Londýna mi bohužel moc nesedla a nepřišlo mi to ani tak zábavné, jako jiné Kaurismäkiho snímky. Samotný námět o postavě, která chce ukončit svůj život a zaplatí si na to nájemného vraha, je podle mě úžasný, ale to zpracování mi bohužel přišlo nepříliš povedené, a na to, že to má jen 79 minut, se mi to subjektivně docela vleklo. Celkově myslím, že z té látky šlo dostat mnohem víc, takže za mě spíše jen slabší dojem.

    • 8.5.2020  22:33
    Roztržka (1970)
    ****

    Skvělý film, který mě hodně bavil i na podruhé. Ústřední herecké trio - Stéphane Audran, Jean-Pierre Cassel a Michel Bouquet - nemá chybu, podobně jako výtečný hudební doprovod a napínavý děj. Sice se nemůžu ubránit dojmu, že literární předloha Charlotte Armstrong bude zřejmě sračka, nicméně na tom nijak nesejde, neboť Chabrolův scénář s ní naložil tak, že prostě vzniknul dobrý film, a člověk musí hlavní postavě držet palce, aby jí vše vyšlo a odolala nástrahám nepřátel. Ona v tom filmu téměř září jako světice (paradoxně navzdory své minulosti), zatímco její tchán a jeho nohsled jsou zde představeni téměř jako ztělesnění všeho zla - přesto na mě toto - téměř až pohádkově jasné - vymezení rolí nepůsobilo nevěrohodně a zcela mě to vtáhlo do děje (byť uznávám, úvodní scéna je poněkud rozpačitě nepřesvědčivá), takže mi ty dvě hodiny utekly jako nic.

    • 5.5.2020  18:59
    Výkupné (1996)
    ***

    Po novém zhlédnutí v telce po letech (v nevalném českém dabingu, jak jinak) mi to přišlo dost slabé. Nepřišlo mi to vůbec napínavé (dílem proto, že to znám v podstatě nazpaměť, a dílem proto, že mi bylo ukradené, co se stane s tím uneseným klukem), ta předpotopní devadesátková technika tam je dnes vyloženě k smíchu, obsazení je dost bída (Gibsona jsem nikdy nemusel, v ženských rolích jsou samé šeredky a zbytek castu jsou vyloženě herci druhé, ne-li horší kategorie), a celé to na mě působilo strašně televizně lacině, občas až amatérsky. Podle mě je to film, který je zde poněkud přeceněný.

    • 4.5.2020  18:26
    The Wretched (2019)
    **

    Stupidní teenagerská sračka, s dementním dějem a hnusnými herci. Nic tam nedává smysl a všichni se tam chovají jako kreténi. Nulová strašidelnost a samá ohraná klišé. Tohle se z hlavy vykouří hodně rychle. Navíc mi přišlo, že to vykrádá Noc hrůzy a nejspíš i hromadu dalších filmů.

    • 3.5.2020  18:09
    Nevěrná (2002)
    ****

    Chabrolovu klasiku z roku 1968 mám hodně rád, byl jsem proto zvědavý, jak moc ji Američani zprasili. V tomto ohledu jsem byl příjemně překvapený, Lynův remake je nečekaně skvělý. Film má skvělou psychologii postav a krásnou kameru, ale nejvíc se mi tam asi líbila fantastická Diane Lane, která zde ztvárnila velmi podobnou postavu nevěrnice jako o 3 roky dříve v dalším skvělém snímku Procházka po Měsíci - tyto role záletných žen zmítaných pochybnostmi jí vyloženě sedly. Její herecký protějšek, Richard Gere, mě ale moc nebavil, on podle mě nikdy neuměl moc hrát (btw. s Diane Lane si společně zahrál už v r. 1984 v Coppolově snímku Cotton Club). Chabrolova původní verze se mi ale asi přece jen líbila trochu víc - jednak má svižnější tempo (Lynova verze je téměř o půl hodiny delší, mj. kvůli tomu, že věnuje tolik pozornosti seznámení obou milenců, a celkově si v posouvání děje dává dost na čas) a jednak se nějak vyjadřovala k tehdejší době (pro Chabrola typická skrytá kritika buržoazie), což když se přeneslo do amerických reálií roku 2002, už tam žádný takový přesah bohužel nebyl, a možná o to více vynikla banálnost námětu o manželské nevěře, citelná už tenkrát u Chabrola. A nelíbil se mi ani Lynův relativně otevřený závěr, který nechává finální zakončení příběhu na divákovi, zatímco v Chabrolovi měl manželův čin jasný následek. Btw. potěšily mě tam dvě nepřímé narážky na původní Nevěrnou ženu - postava podváděného manžela má stejně jako ve starší verzi vůz Mercedes (konkrétně Mercedes-Benz 420 SEL [W126], který byl btw. v r. 2002 už zastaralý, neboť jeho výroba skončila v r. 1992) a Connie a Paul si vyrazí do kina na Festival francouzského filmu (a sice konkrétně na snímek Jacquesa Tatiho Prázdniny pana Hulota z r. 1953).

    • 29.4.2020  20:29
    Chata (2019)
    ***

    Celou dobu mě strašně iritovalo, kolik otázek ten film ponechává nezodpovězených - teprve čtvrt hodinu před koncem nastává konečně zvrat, který většinu předchozího děje vysvětluje, ale stejně jsem třeba moc nepochopil, proč matka dětí udělala to co udělala nebo jaký význam tam měla ta sekta, a měl jsem i extrémní problém uvěřit, že by otec nechal děti a milenku na takovém místě samotné, to je prostě blbost (kdyby se tam cokoli stalo, tak neměly šanci si zajistit rychlou pomoc). Celkově mi to moc nesedlo, podobně jako starší film od stejných tvůrců Dobrou, mámo, který má vlastně s Chatou dost společného, mě teď tak napadá. Btw. všechny záběry interiéru chaty mi přišly zoufale nestrašidelné, dá-li se to tak říct. Prostě chata, no (navíc dost komfortně zařízená - to taková Vlčí bouda, to byla jiná!).

    • 29.4.2020  19:26
    Buzíci (1974)
    ****

    O existenci tohoto filmu jsem se dočetl v Houellebecqově románu Elementární částice, kde se píše, že atmosféru 70. let ve Francii poznamenal skandální úspěch filmů Fantom ráje, Mechanický pomeranč a Buzíci: tyto naprosto odlišné filmy měly všechny úspěch a ten nastolil komerční relevanci "mladé" kultury, založené hlavně na sexu a násilí, která v dalších desetiletích dobývala další a další podíly na trhu... Obecněji řečeno v roce 1974 zaznamenalo hnutí nakloněné uvolnění mravů významné úspěchy. To mě zaujalo, a když jsem navíc zjistil, že v tom hrají 2 mé velké herecké oblíbenkyně - Isabelle Huppert a Jeanne Moreau - zatoužil jsem to vidět. (Btw. zrovna u té dějové linky s Jeanne Moreau jsem ale dost trpěl - jednak jí tam tehdy bylo už 46 let a ty milostné scény s mladým Depardieuem a Dewaerem jsou strašně trapné a nepatřičné, a jednak mi i přišlo hrozné, co se jí v tom filmu stane). A musím říct, že ačkoli mám jinak na Depardieua obecně alergii, tak uznávám, že zde je vážně velmi dobrý, a jeho postava mi byla hodně sympatická, a vůbec celý ten film mi dost sednul, jeho bezstarostná atmosféra, humor, erotika, soundtrack, všudypřítomné citroëny DS, jakož i ten závěr, který je prostě kouzelný. "A co teď? Kam pojedeme? - Vím já. Neotravuj pořád. - Já jsem jen zvědavej, kam jedeme, nic víc. - Říkal ti, že neví. Tak ho neotravuj. - Neboj se, kamaráde, v životě se všechno srovná. Že nám můžou udělat díru do prdele? Vždyť už jednu máme! - Přece nemůžeme jenom jet a jet a nevědět kam, dokud nebude prázdná nádrž! - A proč ne? - Nejsi rád? - Není nám dobře? - Je. - V klidu. Na vzduchu. S ptákem bez pnutí. A postaví se, kdy se nám zachce."

    • 27.4.2020  00:22

    V jistém smyslu se dá určitě říct, že je to "starý dobrý" Kaurismäki, nicméně k jistému kvalitativnímu ústupu zde podle mě již došlo, a to nejenom proto, že námět nápadně připomíná režisérův předchozí snímek Le Havre, jen s poněkud jinými kulisami. Třeba ta sekvence s proměnou na sushi restauraci mi přišla vyloženě nevtipná, byť je to asi otázka subjektivního dojmu. Nesedl mi moc ani ten relativně otevřený konec, který obecně vždy považuji za zločin na divákovi. Jinak to ale bylo velmi příjemné (znovu)shledání se vším, co mám na tvorbě tohoto filmaře rád, a hodně mě to bavilo. Kapitola sama pro sebe je potom dokonalý soundtrack. Určitě bych si přál, aby to nebyl Kaurismäkiho poslední film.

    • 25.4.2020  17:13

    Komentář může obsahovat náznaky spoileru. Film, u něhož mi přijde, že ve srovnání s Chabrolovou předchozí tvorbou už poněkud jeví známky kvalitativního ústupu. Banální námět o manželské nevěře a dvojité vraždě nepozvedlo ani špičkové obsazení (je mi poněkud smutno, že ze všech už je dnes naživu jen 94 letý Michel Piccoli) ani celkové zpracování, které je pozoruhodně prosté jakéhokoli napětí, a tak ten film poklidně dospěje ke svému - předem očekávanému - závěru, v němž hlavní výtku, kterou by k předchozímu ději mohl mít divák, vyřkne přímo postava policisty ve finálním dialogu, snad aby ještě více vynikla zbytečnost filmového zločinu, kterého se ústřední milostná dvojice dopustila. Přesto se člověk neubrání jisté pochybnosti - dané jistě pohlížením na film dnešníma očima - proč se prostě oba nemohli rozvést? Za příliš šťastné ani nepovažuji, že o výsledném rozuzlení rozhodne postava dcery, která má v předchozím ději jen zcela marginální význam. Celkově mi ten film přišel dost nezáživný a nebavil mě, potěšily mě ale tam ale všechny ty záběry na krásný Citroën DS, kterým se ve filmu přepravuje Claude Piéplu (btw. Michel Piccoli ho má také, ale ve starší verzi s jinými předními světlomety a velmi ohavným lakem). Škoda, podle plakátu mi to původně přišlo hodně slibné, a byl jsem rád, že se mi vůbec podařilo k tomu filmu dostat (v původním znění s anglickými titulky).

    • 25.4.2020  16:45
    Žena (2011)
    *

    K filmu mě přivedla zvědavost dozvědět se, jaký je původ postav z pozdějšího filmu Darlin, který jsem viděl před pár dny. V tomto ohledu mě aspoň částečně uspokojilo, že je zde vysvětleno, kde se vzala ta zrzka, ale současně mě příšerně iritovalo, že o původu té kanibalské zrůdy (kterou hraje ta samá herečka), se ani zde člověk nic nedozví! A koukat na ten první film Offspring, kterým to celé začalo, už odmítám, protože jsem dokonale otrávený tím hnusem, kterému jsem zde byl vystaven. Ten film je zcela zvrácený a postava jeho režiséra mi je extrémně nesympatická, a závěr toho filmu je tak chorý a zlý, že doufám, že ho dostanu co nejdřív z hlavy.

    • 25.4.2020  16:20
    Darlin (2019)
    **

    Z počátku mě to vcelku bavilo, ale strašně mě iritovalo, kolik otázek ten film ponechává nezodpovězených - jako hlavně kde se Darlin vzala, co je vlastně zač, a kdo je ta špinavá ženská, která ji hledá (před filmem totiž ke mně jaksi nedoputovala informace, že Darlin navazuje na film Žena, který pro změnu navazuje na další film Offspring, takže je jasné, že když člověk vidí jako první film, který je ve skutečnosti poslední částí volné trilogie, není z toho dvakrát moudrý). Postupně mi i vadilo, jakým směrem se ubírá děj a že té bláznivé ženské prochází všechny ty ohavné zločiny, jichž se v tom filmu dopustí. No a když jsem se pak dočetl, že ta herečka to současně i režírovala, tak už jsem z toho byl úplně zmatený, co má ten film vlastně znamenat, a přišlo mi to ke konci jako strašná blbost, které bych se podruhé již vyhnul. Hodně nepříjemný film, který ve mně vyvolává silnou averzi k jeho tvůrcům.

    • 20.4.2020  09:23

    Místy mi to přišlo opravdu hodně vtipné, ale jinak to určitě není film, u kterého bych se smíchy popadal za břicho od začátku do konce - není to prostě zas taková pecka, jak by si člověk mohl myslet. Paradoxně nejvíc mě to bavilo do chvíle, než Mitchell spadne do sudu s radioaktivním odpadem a stane se z něj Toxic Avenger. A třeba ta postava tlustého starosty mě tam spíš jen otravovala. Každopádně jsem ale za objev toho filmu vděčný, je to taková správně pokleslá zábava pro lidi, kteří to umí docenit (byť se podle mě mohla odvázat ještě víc).

    • 19.4.2020  23:01

    Strašná blbost, která už nemá s původním Evil Dead v podstatě nic společného. Sem tam je to docela vtipné, ale jinak je to tak příšerně stupidní a nudné, že bych se tomu podruhé obloukem vyhnul. A na to, že to má jen 80 minut, mi to subjektivně přišlo skoro nekonečné. Ve své době to asi mohlo být fajn, ale s odstupem let už to na mě bohužel vůbec nefunguje.

    • 19.4.2020  22:39
    Bratranci (1959)
    ***

    Tento raný Chabrol mě bohužel neoslovil tolik jako režisérovy pozdější psychothrillery z 60. a 70. let, které mám velmi rád (btw. přišlo mi zajímavé, že se mi zde ani nelíbila Stéphane Audran zamlada a mnohem zajímavější mi přijde až v pozdějších letech). Postrádal jsem zde nějaké nosnější téma a takřka celou dobu jsem čekal, kdy konečně přijde nějaký zásadní zvrat, který by tu předchozí nudu věčného flákání, opíjení a kouření ospravedlnil - v podstatě jsem asi čekal, kdy tam dojde k nějakému zločinu, nebo nějakému úmrtí, poučen Chabrolovou pozdější tvorbou (překvapilo mě kupříkladu, že se zde nikdo nezabije za volantem, všemu tomu vypitému alkoholu před jízdou navzdory). V tomto ohledu mě děj filmu příliš neoslovil a přišel mi podobným způsobem "zaseklý" v době svého vzniku, jako třeba Chucijevovo drama Je mi 20 let z r. 1964, a pokud jde o závěrečné rozuzlení, cítil jsem z něj téměř rozčarování - takto to prostě skončit nemělo. Možná, že chtěl Chabrol ve své době provokovat, ale mně se takový konec prostě nelíbí - mně byl z obou bratranců sympatičtější Charles (vyloženě dojemná je jeho replika ke konci, kdy odhání dotěrnou Florence: "Musím se učit. Zítra mám zkoušku, a všechno si musím zopakovat! Už tě mám dost! Zmiz. Štveš mě. Nejsem Paul. Musím se učit. Nemám čas se opíjet. Slíbil jsem mámě, že projdu. Je to hloupé, ale záleží mi na ní. Moc by ji ranilo, kdybych zklamal. Ale to ty nepochopíš. Ty myslíš jenom na sex. A teď mi jdi z očí. Zdržuješ mě od učení."), a proto jsem těžce nesl, jak dopadl. Napadá mě, že na význam štěstí v našich životech upozorňuje třeba i Allenův snímek Match Point, ten mě ale na rozdíl od Bratranců nepopuzuje a považuji ho za myšlenkově inspirující.

    • 19.4.2020  17:52
    Metro (2004)
    *

    Stupidní sračka, kde nic nedává smysl (už ta výchozí situace je uhozená, aby někdo usnul na nástupišti a zamknuli ho v metru, nemluvě o tom, co následuje - ten mutant tam evidentně žije x let v tichosti, ale zrovna jako naschvál se rozhodl zabíjet lidi, teprve když mu tam vleze Franka Potente, bože!). Nelogické chování postav (čistič kanálů, hlídač v metru...), ohraná klišé, krajně dementní děj, nejvíc mě tam ovšem asi iritovala ta rádoby brutalita, která je ve skutečnosti jen směšná, podobně jako všechny záběry na toho mutanta, u kterých jsem vždy vyprskl smíchy. Jedna hvězda za Franku Potente, která je zde úžasná jako vždy, jinak je to jen ztráta času.

    • 19.4.2020  16:07

    K tomuto filmu mě přivedlo, když jsem se dočetl, že se zde ve své první roli ukáže nahá Lola Le Lann (která mě nedávno zaujala v novějším filmu Hněv), což je skutečně pravda, a ona je zde ve svých tehdejších 19 letech naprosto úchvatná a herecky přirozená a každá scéna s ní je vrcholně zábavná - skutečně mimořádné entrée na stříbrné plátno. Z celého filmu úplně sálá kouzlo její mladistvé sexuality, což v kombinaci s krásnými korsickými lokacemi a pohodovou atmosférou léta u moře (ke kterému se letos asi nepodíváme) vede k tomu, že vůbec není těžké tomu filmu podlehnout (podobně jako Laurent nedokázal vzdorovat Louně) - a to mi přitom prvních 23 minut přišlo hodně nezáživných a stále jsem čekal, kdy se tam konečně něco stane. Pak ale nastane ten zásadní zvrat a film najednou dostane úplně jinou dynamiku a celé to konečně dává smysl a před člověkem se otvírá doslova závratné pole možností, kam by nastalá situace mohla vygradovat - musím říct, že jsem byl po této stránce z finálního rozuzlení trochu zklamaný, protože mi přišlo, že by to klidně sneslo mnohem dramatičtější vyústění, ale budiž, ten film prostě chtěl být pohodový od začátku do konce a o nějaký větší konflikt se zde spíše jen otře. Možná i díky tomu se člověku při naběhnutí závěrečných titulků rozlije na tváři blažený - a trochu přiblblý - úsměv, protože těch 105 minut ve společnosti tohoto filmu bylo vážně hodně příjemných.

    • 19.4.2020  15:26

    Původní film Lesní duch (který zde má překvapivě nižší hodnocení než dvojka - 78 % vs. 80 %) mám hodně rád, ale tohle pokračování mě moc nebavilo. (Pokud to tedy vůbec lze považovat za pokračování, protože tam v podstatě žádná návaznost na jedničku není a jako sequel to nedává smysl, vzhledem k tomu, co se dělo v jedničce a jak skončila - proč by se Ash do té chaty zase vracel? navíc mě iritují ty české názvy "Lesní duch" a "Smrtelné zlo 2", které se odklání od původního titulu Evil Dead, a které ještě více posilují dojem, že ty filmy nemají nic společného, a to i žánrově, protože dvojka je vlastně čistá sranda, asi až parodie na horory). Nejvíc mi tam asi vadil ten debilní děj, který vůbec nedává smysl - a postavy se samozřejmě chovají jak naprostí kreténi. Z dnešního pohledu mi přijde fajn - a hodně si toho cením - že tam je všechno dělané pěkně postaru bez digitálních triků, a design těch příšer nemá chybu, podobně jako všechny ty nechuťárny a gore efekty, a místy je to vážně sranda, ale jinak je to celé prostě strašně debilní, a nepřišlo mi to zas až tak zábavné, aby to přebilo tu stupiditu děje, takže za mě nakonec bohužel spíše jen průměrný dojem.

    • 15.4.2020  21:55

    Už jsem viděl hodně divných filmů, ale tenhle by byl určitě někde v TOP 10 těch největších šíleností (co taky čekat od někoho, kdo si říká Quarxx - co to je vůbec za jméno?). Vážně to není příjemné sledovat - a to nejenom proto, že se zde v jedné z hlavních rolí objevuje Melanie Gaydos, tzv. "nejošklivější modelka světa", jak jí přezdívá bulvár - to podivné stvoření jen podtrhuje celkové utrpení, kterému ten film svého diváka vystaví. Zlá noční můra, které je lepší se vyhnout. Btw. opět jsem si zde připomněl, jak nesnáším filmy, v nichž postavy (vždy jsou to muži) močí krev.

    • 15.4.2020  21:18
    Hněv (2019)
    ***

    K filmu mě nalákalo obsazení ženských rolí (mladé francouzské miciny Lola Le Lann a Matilda Marty), jinak jsem od něj nějaká větší očekávání neměl. Něco do sebe ten film má, ale místy to na mě působilo nepříjemně pozérským dojmem, kdy se mi řada momentů a záběrů jevila vystavěná jen na efekt a jako celek to na mě nepůsobilo ani kompaktním ani promyšleným dojmem - cca. v prvních dvou třetinách je to dost o ničem, kdy člověk povětšinou jen sleduje sexuální radovánky dvou nesympatických individuí (přičemž jsem celou dobu čekal, že se ukáže, že Achille a Brian jsou homosexuálové a že se nakonec oba dají dohromady - v tomto ohledu mi to trochu připomínalo slovinský snímek Následky), aby se to následně v závěrečné třetině nečekaně zlomilo, a stal se z toho dost jiný film, jehož celkové vyznění s tou předchozí částí značně kontrastuje - osobně mi to přišlo hodně nevěrohodné a postrádal jsem tam přesvědčivější zdůvodnění motivace Achillova chování - na druhou stranu je díky tomu ten zvrat o to více překvapivý. A finální rozuzlení nakonec není vůbec špatné. Možná jenom nemám pro tenhle typ evropského artu moc pochopení a přijde mi poněkud nanicovatý a nepříliš filmařsky invenční (v lecčems až odfláklý), ale přesto to za ztrátu času nepovažuji a šel bych do toho znovu.

    • 15.4.2020  18:56
    4x4 (2019)
    ****

    Skvělá věc, která mě neuvěřitelně nadchla a opět mi potvrdila, že základ je vždy kvalitní námět a scénář. Herecký představitel hlavní postavy mi moc sympatický nebyl, ale nijak mi to nevadilo, protože nápaditý a překvapivý děj má tak skvělý spád, že to přebíjí vše. A nevěřil bych, že po Noční jízdě přijde někdo s dalším filmem, který se bude takřka celý odehrávat v interiéru auta - a který bude zase tak skvělý. Nečekaná pecka z Argentiny, která mě zcela dostala - třeba už jen tím, kam se to celé v závěru vyvine a jak je to zábavné a současně chytré. Vážně skvělé! P.S. "Luxusní SUV" si představuji dost jinak.

    • 15.4.2020  18:29
    U mě dobrý (2008)
    ***

    Osobně ten film znám už takřka nazpaměť, přesto mě pořád baví a považuji ho za dosti zábavný i při opakovaných zhlédnutích. Líbí se mi na něm třeba to, jak se strefuje do dobových fenoménů, jako byl "Runway" nebo skořápkáři (s odstupem let těžko říct, co byl větší podvod, haha) a že se celkově odehrává v době devadesátek, které jsou dnes tolik populární (byť se do filmu dostalo pár chyb ohledně záběrů na věci, které v té době ještě neexistovaly), potom to má super obsazení (Polívka absolutně bezchybný!) - tedy s výjimkou nesnesitelně hrozné Babčákové, která se tam naštěstí vyskytuje jen v pár scénách, a pak se mi tam třeba líbí i to zasazení do Libně (u Buddyho jsem kdysi jednou byl a byl to super zážitek) a ta celková pohodová atmosféra, kterou je ten film prostoupený, včetně závěrečného hezkého rozuzlení. Mimochodem osobně mám dost problém s tím, litovat Káju, že přišel kvůli podvodníkům na bleším trhu o svoje úspory, protože on sám k těm penězům přišel podvodem, kdy se na svatbách vydával za kominíka a dostával peníze od pověrčivých svatebčanů (gag ne nepodobný falešnému číšníkovi ve Vrchní prchni) - to mi na tom filmu trochu vadí, že jeho chování bagatelizuje.

    • 10.4.2020  17:20

    Po sto letech běželo na Artu zas něco koukatelného. Hodně mě potěšilo obsazení (spoustu herců jsem znal z dřívějška z jiných skvělých filmů) a strašně se mi líbila kamera, resp. způsob, jakým to bylo nasnímáno. Původně jsem si sice myslel, že mě to dostane ještě trochu víc - občas mi to přišlo lehce nezáživné a klidně bych z toho vypustil třeba ty scény televizního zápasu - ale nakonec se mi to přece jen líbilo a považuji zhlédnutí toho filmu za obohacující.

<< předchozí 1 2 3 4 18 35 51 68