Vančura

Vančura

Márvy Čistič

okres Praha
Žižkovský dobrodruh

61 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
    • 19.6.2017  23:55

    Skvělí herci, perfektní hudba, krásná kamera a kvalitní scénář, toť ve zkratce hlavní přednosti tohoto výtečného filmu. Doba vzniku je z něj sice hodně znát a z počátku mi to přišlo poněkud nezáživné, ale ke konci už mě to hodně bavilo a závěr mě vyloženě nadchnul. Lucia Bosé je zde (mj. zásluhou úchvatných kostýmů) velmi oslňující, a dodává filmu podobný punc elegance a správného filmového retra, jako kupříkladu Delphine Seyrig v mém oblíbeném snímku LONI V MARIENBADU. Ne nutně tak chladný film, jak by se mohlo zdát, jehož zhlédnutí pro mě bylo určitě obohacující. Zbytek velmi dobrých postřehů je již vyjádřen v komentářích přede mnou.

    • 18.6.2017  11:41

    Výtečný film, oplývající množstvím ryzích filmařských kvalit. Byť jsem se musel zpočátku do toho dost nutit, protože úvod na mě působil zmateným a nepříjemným dojmem (a samotná titulní postava mi byla extrémně nesympatická). Inspirace filmem Sunset Boulevard je zde nepřehlédnutelná, ale Fassbinder si jde zcela svou cestou - podle mě například pro něj není tak důležitá věrnost v zobrazení historických reálií (podobný dojem jsem už měl z jeho předchozích historických filmů - všechny na mě působily velmi současně, jako by se odehrávaly v době, kdy byly natočeny, nikoli v době, do které byl děj zasazený), jako spíše jiné aspekty - jako např. způsob nasvícení a snímání každé scény (samotná Veronika Voss v jedné scéně pronáší: "Světlo a stín. To je tajemství filmu. Víte to?"), a vedení herců (všichni do jednoho jsou zde naprosto výborní). Film se postupně přehoupne až do jakési detektivky, kde je samotná titulní postava částečně odsunuta do pozadí, a pozornost se soustředí na postavu sportovního reportéra, který usiluje odhalit pravdu - což je změna, která se mi osobně líbila, a která celý děj přivede až k velmi působivému zakončení. Nebýt jakéhosi zvláštního hektického dojmu, kterým na mě ten film působil, asi bych za sebe neměl problém jít na maximální hodnocení - můj oblíbený Fassbinder mě zde opět zcela dostal.

    • 17.6.2017  13:08

    Zpočátku trochu zmatek v postavách, pak dojem zahlcenosti dialogy (ten film je příšerně užvaněný), v průběhu občas vyloženě nadšení z některých momentů (výměna telefonů), pak spíše zklamání z opakovaného principu "na někoho něco rupne", a konec už se mi vyloženě nelíbil - asi tak nějak bych v kostce shrnul svoje dojmy z toho filmu. Samotný námět super a film je to rozhodně velmi zábavný a scenáristicky propracovaný, ale stejně jsem se nemohl zbavit pocitu, že těch odhalených tajemství je tam příliš, a že ten film má kvůli tomu zvláštní, lehce monotónní rytmus, daný těmi opakovanými přiznáními. Nemám moc jasno ani v tom, co ten film vlastně sděluje - že každý z nás má nějaké tajemství? Že je lepší je nevědět? (Na to by jeden vážně nepřišel!) Že před sebou naopak žádná tajemství mít nemáme? Nebo dokonce - že máme žít tak, abychom nemuseli před nikým nic tajit? Ve výsledku mi ten film nakonec přišel jako taková moderní italská variace na Kunderovu povídku Falešný autostop, v níž se dvě postavy bezstarostně pustí do hry, jejíž následky si na začátku také neuvědomí, a která jejich vztah na konci také semele. Každopádně v tom filmu zazní spousta zajímavých myšlenek a je tam hodně látky k přemýšlení - o našem soukromí, o tom, co s námi dělají naše smartphony, i o tom, nakolik je naše společnost postavená na přetvářce. A mě osobně hodně bavil, byť mi tam přece jen některé věci dost vadily - proto nakonec nejdu s hodnocením výš.

    • 15.6.2017  22:40
    Dištanc (studentský film) (2017)
    ***

    Líbila se mi tam kamera, ale jinak mě to v podstatě dokonale minulo. Herecky je to dost trapas (a to i když odhlédnu od své averze k Vaňkovi, který jak koukám pěkně proplešatěl), vůbec mi to nepřišlo vtipné, a ten oběšenej Carda na konci je potom fail největší - bez nějakých štaflí (které tam nikde vidět nejsou) by nahoru nikdy nevylezl (visí na větvi ve výšce odhadem tak 5 metrů vysoko) a ani pod ním není nic, z čeho by seskočil - sebevrah se obvykle postaví na židli nebo jinou podložku, dá si kolem krku oprátku a skopne židli stranou, čímž se mu zlomí vaz (pokud si ovšem neudělá oprátku blbě, pak umírá velmi pomalou a bolestivou smrtí udušením). Jasně, je na tom vidět, že ten kraťas musel stát hodně práce, a při tom se může něco přehlédnout, ale stejně se divím, že toto tvůrcům uniklo. Za mě spíše pocit divného filmu, který se moc nepovedl, a který na mě působí nepříjemným dojmem epigonství formanovské estetiky (inspirace filmem Hoří má panenko je zde myslím jasně patrná).

    • 4.6.2017  23:51
    Jackie (2016)
    ****

    Film, u kterého mě vyloženě mrzí, jak nízké hodnocení si zde vysloužil - podle mě je zde nedoceněný. Dostal mě svým filmařským stylem (velmi se mi líbilo jeho delikátní nahlížení do soukromí titulní postavy, zcela prosté jakékoli senzacechtivosti, jakož i to volné přecházení mezi retrospektivní a současnou dějovou linkou, byť to rámcování celého příběhu postavou novináře, kterému se JK zpovídá, je dnes už strašně konvenční a ohraný umělecký postup), nádhernou kamerou (některé záběry jsou zcela úchvatné) a samozřejmě i hereckým výkonem Natalie Portman, která se pro tu roli snad narodila (velmi mě potěšilo, že věkově přesně odpovídala stáří skutečné Jackie v době atentátu, byť vzhledově tam podobu ani při nejlepší snaze prostě nevidím - snad i proto, že NP je mnohem hezčí než byla JK). Sám jsem byl skutečně překvapený, jak moc se mi ten film líbil - a to navzdory tomu, že mě životopisné filmy téměř nezajímají, a že jsem nedávno sám napsal, koho zajímá nějaká Jackie. Nu, samozřejmě jsem se mýlil, byla to velmi zajímavá žena, a ten film mě možná tak bavil právě proto, že mi nepřišel jako klasická životopisná nuda, ale jako příběh, který má i univerzální přesah o tom, jak to mají ženy na podobných pozicích těžké - a kolik toho musí vydržet. A JK si vážně prošla naprostým peklem - moment, kdy téměř v závěru snímku překvapivě pronese, že si vlastně všechno pamatuje (ačkoli předtím tvrdila opak), a následuje střih na šokující scénu atentátu, kdy je jejímu muži ustřelena půlka hlavy - je naprostým vrcholem filmu a momentem, kdy jsem uvažoval o plném hodnocení (tak působivé je to podle mě i proto, že to přichází až téměř na konci - kdyby film touto scénou začínal, jevil by se nutně zbytek děje vedle toho jako mdlý a neměl by už čím překvapit, protože svoje nejlepší karty vyložil už na začátku - takto ke konci je to velmi nečekané, a to o působivější). 5 hvězd jsem nakonec nedal z důvodu, že mi přece jen nesedlo obsazení některých postav, a potom mi tam trochu vadilo těch několik dobových záběrů, které jsem tam identifikoval - podle mě se to tam nehodilo a působilo to na mě nepříjemně rušivým dojmem. Jinak za mě ale naprosté nadšení - tenhle film budu z hlavy dostávat dlouho.

    • 28.5.2017  11:35

    O tomhle filmu jsem slyšel už před lety, ale dokonale mě odradil svým béčkovým plakátem (jasně - přitom taková blbost, ale já na to prostě dám). Když jsem se k němu tedy konečně - po dlouhých 17 letech od jeho premiéry - dostal, zjistil jsem, že mě to hodně bavilo, byť toho béčkového dojmu jsem se částečně nemohl ubránit ani při jeho sledování, a ten film v mých očích snižují dvě věci: to, že to natočila ženská (navíc mně naprosto neznámá, a když se dívám na její filmografii, tak to mé mínění o ní nijak nezvyšuje, naopak), a za druhé fakt, že se v tom filmu nevyskytuje žádná hezká holka - všechny herečky do jedné jsou zde vyloženě nehezké, což je minimálně zarážející. Co mě tam naopak bavilo asi nejvíc, byla skvělá kamera, výtečný hudební doprovod (všechny repliky hlavní postavy o hudbě jsou strašně zajímavé a skvělé), a především pak v první řadě famózní herectví Christiana Bala, který je zde naprosto fantastický a očividně si tuto roli hodně užil. (Velmi pozitivně hodnotím i to, že byl době natáčení stejně starý jako postava, kterou ztvárnil - snad na nic nejsem víc alergický, než na to, když je příliš starý / mladý herec obsazený do role, které věkově absolutně neodpovídá). Překvapivě mě tam bavil i Willem Dafoe, ačkoli ho jinak moc nemusím. Ještě mě na tom filmu trochu zarazilo, že mě uvedl částečně ve zmatek - asi jsem to úplně nepobral, jak bych měl, ale nakonec mi to nebránilo si ho užít. Čili u mě dobrý.

    • 21.5.2017  21:46
    Padesátka (2015)
    odpad!

    Neskutečná sračka, která je nevtipná, trapná a neuvěřitelně debilní. Nic tam nedává smysl, herecké výkony jsou něco příšernýho, a celé je to prolezlé product placementem. Obludný film, na kterém jsem ani při nejlepší snaze nenašel nic pozitivního - dostatečně varovat mě měla již jména režiséra a scenáristy - nu, nedal jsem na varovné signály, a dobře mi tak. Stupidnější slátaninu jsem dlouho neviděl.

    • 17.5.2017  22:29

    Zpočátku mi to přišlo tak nezajímavé, že jsem chtěl odejít z kina. Sice jsem vydržel, ale že by to za něco stálo... Nebavilo mě to, obsazení mi bylo strašně nesympatické (především Katherine Waterston mi byla extrémně protivná), přišlo mi to zbytečně dlouhé - a vůbec ne napínavé (hlavně zpočátku trvá vážně věčnost, než se tam začne něco dít). Postavy se tam chovají nelogicky a k žádné jsem si nevytvořil vztah (mj. i kvůli zmíněnému no name obsazení - s výjimkou Fassbendera), bylo mi proto jedno, co s nimi bude. Pár dobrých momentů by se tam sice našlo, ale jako celek to na mě nijak velký dojem neudělalo - i kdybych odhlédl od své averze k sequelům jako takovým, pořád zde bude můj dojem, že ten film není v rámci žánru moc zajímavý, a že jsem v poslední době viděl spoustu mnohem lepších sci-fi. Za sebe tak nemám problém napsat, že kdyby po prvním Vetřelci už žádný další nikdy nevznikl, byl bych radši - každý další film z té "série" je čím dál víc nastavovaná kaše, která mě zajímá míň a míň a ke které mám i celkově nechuť se vůbec vyjadřovat - jako ke každé čisté komerci.

    • 16.5.2017  08:15
    Edith Piaf (2007)
    ***

    Nejnudnější film pod sluncem. Když si vezmu mou averzi k životopisným filmům obecně a dále skutečnost, že ani písně samotné EP mě nikdy moc nebraly, těžko jsem ten film mohl vnímat nějak jinak. Navíc mi přišlo, že ačkoli bylo těch 140 minut úmorně dlouhých, stejně je výpovědní hodnota filmu malá, a člověk se o životě známé zpěvačky dozví jen fragmentární střípky (které navíc údajně často ani neodpovídají faktům, jak jsem se zde dočetl v několika komentářích). Marion Cotillard - zmalovaná k nepoznání - v titulní roli mě nebavila a působila na mě dojmem, že jsem svědkem nějaké přiblbé revivalové show v Horní Dolní. Negativně jsem vnímal i skutečnost, že celý film působí neobyčejně lacině - nízkorozpočtově, chcete-li - jako nějaká ušmudlaná televizní produkce, spíše než celovečerní film uvedený v kinech (ten papundeklový New York nebo co to bylo, byl vrchol). A konečně skutečnost, že se tam mihnou Vašut a Depardieu - dva herci, které nemůžu ani vystát - je pro mě posledním důvodem, proč jsem tenhle film tak protrpěl a proč ho považuji za naprostou ztrátu času. Podruhé bych už se mu obloukem vyhnul.

    • 14.5.2017  21:36

    Výtečný film, který nezapře typický Sorrentinův režijní styl. Hlavní postava má v sobě navíc mnohé z hlavních postav dalších Sorrentinových filmů - Geremia je podobně bohatý, osamělý a výstřední, jako Titta z NÁSLEDKŮ LÁSKY, Giulio z filmu BOŽSKÝ, Cheyenne z TADY TO MUSÍ BÝT i Jep z NÁSLEDKŮ LÁSKY. Jako by Sorrentina stále přitahoval stejný typ osobnosti, od něhož se částečně odklonil až v MLÁDÍ (které mi z navíc jeho dosavadních snímků přišlo jednoznačně nejslabší). Co mě na tomto filmu nadchlo, bylo dokonale zvolené obsazení - Giacomo Rizzo v titulní roli je naprosto fantastický, stejně jako úchvatná Laura Chiatti, která zde představuje jeho dokonalý protějšek - ti dva jsou kráska a zvíře par excellence. A celkově mi přišlo, že je z toho filmu hodně znát velká příprava, která předcházela jeho vzniku - jako by byl každý herec dlouho hledán tak, aby přesně zapadal do své role, a jako by byl každý detail v tom filmu důkladně promyšlený, a přesně zapadající do jednoho celku - ten film je naprosto omračující po vizuální, zvukové i herecké stránce, a trochu mě tam zamrzel jen konec, který mi přišel tak nějak useknutě otevřený (a který mi mimochodem připomněl závěr filmu Nejvyšší nabídka) - a potom mi moc nesedl soundtrack - většina použité hudby se podle mě do toho filmu nehodí, ale to už je vyloženě otázka osobního vkusu. Rodinný přítel je skvělý artový film, který mě téměř bezmezně dostal.

    • 14.5.2017  02:15
    Ali and Nino (2016)
    ***

    Film, kde všechny postavy mluví anglicky - navíc s příšerným přízvukem - aniž by to vzhledem k jejich původu dávalo smysl. (Věrnost realitě zde asi dostává na frak na více frontách, ale osobně se necítím až tak kompetentní to posuzovat). Natočeno je to neobyčejně tradičně - oldschoolově, chcete-li - takovým tím rozmáchle epickým stylem, kdy se postavy přemisťují z místa na místa, je tam láska (milostné scény) i smrt (válečné zabíjení), dějové zvraty i ohrané motivy typu rodičů nepřejících sňatku své jediné dcery, intimní i davové scény zahlcené komparzem, kamera si často dává na čas a pomalu snímá celou scénu, zatímco na pozadí hraje Marianelliho hudba - kdybych nevěděl, že to natočil autor mého oblíbeného dokumentu Amy, neměl bych šanci to poznat, tak moc jsou oba filmy odlišné - jeden neobyčejně intimní a přetékající emocemi, druhý odtažitý a emočně téměř nefunkční - nešel jsem za těmi emocemi, které to ve mně mělo vyvolat, a nebavilo mě to - ten film mi přišel úmorně dlouhý a natočený ve stylu dnes už klasických snímků z 90. let Anglický pacient a Anna a král - člověk by si skoro myslel, že takové filmy už se dnes netočí, a vždycky se přesvědčí o opaku. Čili Asif Kapadia je podle mě mnohem lepší dokumentarista než autor hraných snímků, byť mohl být v tomto případě hodně svázán předlohou. Závěrem ještě zmínku k obsazení titulních postav - Adam Bakri je herecky doslova tragický, a María Valverde je - navzdory svému mladistvému vzhledu - na roli mladičké dcery, kterou rodiče kvůli jejímu nízkému věku zatím nechtějí provdat - už trochu stará, v době natáčení jí táhlo na 30 (bez zajímavosti ani není, že zde znovu ztvárnila postavu ženy, která otěhotní, tak jako v mnoha svých předchozích rolích, a bohužel zde rovněž potvrdila, že bere role v čím dál horších filmech). Celkově jsem z toho filmu měl dojem ztraceného času, který jen umocnilo dokonale předvídatelné a patosem přetékající finále - na tom filmu se mi líbily snad jen krásné lokace a kamera, jinak mě to v podstatě dokonale minulo - bohužel.

    • 9.5.2017  09:34
    Grey Gardens (TV film) (2009)
    ***

    Nejnudnější film pod sluncem - jak obecně životopisné filmy nesnáším, tak u tohoto jsem obzvlášť nechápal, proč vůbec vzniknul - koho zajímá život nějakých bláznivých ženských? - kdyby nebyly příbuzné Jackie, neštěkl by po nich pes - btw. za sebe nemám problém i napsat, koho zajímá nějaká Jackie? - tuhle posedlost slavnejma lidma odjakživa nechápu, je mi protivná, a je to jeden z hlavních zdrojů mé averze k životopisným snímkům, protože nestojím o to nahlížet někomu do soukromí a nezajímá mě osobní život lidí, které osobně neznám a nemám k nim žádný vztah. Grey Gardens mě navíc unavoval svým do očí bijícím nízkorozpočtovým lookem a nudným dějem, a k postavě matky jsem cítil strašnou averzi - nechápal jsem, proč ten barák nemohla prostě prodat, a proč ho nechala tak zpustnout, a vlastně ani proč zkazila život svojí dceři. Svým způsobem mě tam bavila jen ta retrospektivní linka, ve které byla Drew Barrymore neuvěřitelně oslňující a nádherná jak v žádné jiné roli z těch, ve kterých jsem ji kdy viděl. Jinak za mě dojem zcela promarněného času - tahle ušmudlaná televizní produkce by uspala i mrtvýho.

    • 5.5.2017  12:36
    Uteč (2017)
    ****

    Podle mě výborná věc, která mě hodně bavila. Sice mi tam pár věcí vadilo (typu že jsem něco nepochopil, nebo mi něco nedávalo smysl), ale který film je bez chyby. Taky mi přišlo, že je ten film občas předvídatelný - minimálně na dvou místech jsem předem vytušil další vývoj děje. Btw. trochu mi to připomínalo klasiku žánru Rosemary má děťátko v tom smyslu, že zamilovaný párek přijede někam do nového prostředí, kde se všichni chovají tak trochu divně, až se nakonec ukáže, že... Poznámka závěrem - jako u většiny hororů i zde platí, že čím míň toho člověk o filmu ví předem, tím líp.

    • 2.5.2017  10:07
    Princ Bajaja (1971)
    ***

    Podle mě je zde tato pohádka trochu nedoceněná - osobně mi nepřijde vůbec tak špatná, jak by člověk soudil z jejího aktuálního hodnocení (57% - 2.5. 2017). Většina české pohádkové porevoluční produkce s tímto podle mě nesnese srovnání, a špatné mi to ani nepřijde v kontextu své doby. Na co ten film asi trochu dojíždí, je podle mě několik věcí: 1) obsazení - spoustu rolí zde hrají slovenští herci, kteří byli předabováni do češtiny, a člověk moc nechápe důvod; 2) samotná Magda Vášáryová není typově pro roli princezny příliš vhodná, v době natáčení navíc ve svých 23 letech ztvárnila 18 letou postavu, a na těch 18 fakt nevypadá; 3) a konečně na filmu zklame i loutkové provedení draka, který je prostě trapas - což ale, pokud se nepletu, jde říct o jakékoli české pohádce, kde se vyskytuje drak - nevím o tom, že by se někomu povedlo ho udělat tak, aby z něj šel skutečně strach. Na pohádce zarazí i zvláštní kostýmy, které někdy vypadají spíš jako z ruského prostředí, než české pohádky. Skvělý mi zde naopak přijde výběr filmových lokací, které mi jsou důvěrně známé, a filmu dodávají na atmosféře. Celkově mě bavilo na to koukat, a jediné, co mi tam vyloženě vadilo, byla ta otravně uřvaná hudba, která tam každou chvíli burácela, jinak za mě dobrý.

    • 2.5.2017  09:40
    Nevěra (2012)
    ****

    Od autora excelentního Dne v Jurjevu ani nešlo čekat špatný film - Serebrennikov je v současnosti rozhodně jedním z nejtalentovanejších divadelních a filmových režisů v Rusku. Nevěra je zvláštní film - ve fragmentárně vyprávěném ději je toho spoustu nevyrčeno a divák si může jen domýšlet; některé scény navíc zdánlivě nedávají smysl (auto, které najede do lidí na zastávce, policejní vyšetřovatelka, která od obviněného vyžaduje polibek, atd.). Když se k tomu přičte relativně dlouhá stopáž (a pomalé tempo děje), vychází z toho film, který určitě nebude pro každého. Mně se ale líbil moc - bavily mě obě ty ruské fešandy v hlavních rolích, jakož i kamera a celkové vyznění snímku, který skýtá hodně látky k přemýšlení. Při sledování se mi spontánně vybavila vzpomínka na jiný ruský snímek Milenec, který se také věnuje tématu nevěry, jeho styl vyprávění je ale na rozdíl od Nevěry nekomplikovaně chronologický, a celkovým laděním je mnohem pochmurnější - snad i proto se mi do vkusu trefil o něco víc - Nevěra mi přece jen přišla trochu zmatená a obtíženě uchopitelná.

    • 29.4.2017  21:54
    Sezn@mka (2016)
    **

    Strašná blbost, ale stejně jsem to chtěl vidět, protože mě zaujal námět, a mám rád herectví Jirky Langmajera, který je zde excelentní jako vždy (byť nastupující stáří už je na něm znát). Minimálně zpočátku mě to hodně bavilo - některé scény jsou fakt vtipné - ale postupně, když mi docházelo, jak moc je ten film špatný, můj zájem o něj opadal - a v momentě, kdy se děj přesunul na Kanáry, už jsem se v tom dokonale ztratil a nechápal jsem, o co tam jde - a bylo mi to vlastně i jedno. Co mě na tom filmu potěšilo, byla skutečnost, že se tam vyskytuje spousta hezkých holek, ale jinak je to vážně hrůza - scénář je naprosto debilní a od reality odtržená slátanina, a herectví některých jedinců je jedna velká katastrofa (Gondíková, Kubelková). A celkově mám z toho hodně špatný dojem, a vadilo mi, jak je ten film prolezlý product placementem. Nevidět ho, člověk o nic nepřijde.

    • 29.4.2017  21:37
    Precious (2009)
    ****

    Není to film dle mého gusta a během jeho sledování jsem dlouho odolával, abych šel za těmi emocemi, které to ve mně chtělo vyvolat - nakonec mě ale přece jen dostal a titulní postava si získala mé sympatie - když v závěru vítězně odchází se svými dětmi, člověk jí nemůže nedržet palce, protože její kuráž je skutečně obdivuhodná. Je to film, který ví, co chce říct a jak toho dosáhnout, čehož si cením, ale přesto jsem měl pocit, že občas je toho fakt už moc - mám na mysli to, čím si musí Precious projít. Občas jsem se dokonce neubránil smíchu, protože se to podle mě přehouplo až do nechtěné směšnosti. Co mě ovšem na tom filmu dostalo bez výhrad, byla postava učitelky v hereckém ztvárnění Pauly Patton - její úchvatný zjev mě zcela okouzlil a v té roli si ji prostě nejde nezamilovat, tak moc je v ní skvělá, a tak moc je její postava skvělý člověk. Což lze však na druhou stranu brát i jako určité negativum filmu - všechny postavy mají dosti černobílé charaktery: buď jsou naprosto kladné nebo dokonale záporné, nic mezi tím. (V případě matky se to dosti změní až v drásajícím závěru, kdy jsou její motivace konečně vysvětleny). Čili, jak už jsem řekl, osobně takové filmy nevyhledávám a není to můj cup of tea, ale když už jsem se k němu dostal, dost to mnou otřáslo a budu to z hlavy dostávat dlouho. Když nic jiného, člověk si u takového filmu minimálně uvědomí, jak se má dobře - ve srovnání s tím peklem, kterého je v tom filmu svědkem, se prostě najednou většina starostí jeví strašně malicherně.

    • 27.4.2017  08:31
    Výstřel (2013)
    ***

    Není to špatný film, ale osobně mi moc nesedl. Navzdory relativně krátké stopáži se mi to zdálo úmorně dlouhé (sledovat tu paralelu mezi životy 2 hlavních postav mě jednoduše nebavilo, protože toho zase tolik splečného nemají - s výjimkou toho, že jsou obě těhotné), ladění obrazu do studených barev mi přišlo tak nějak zbytečné (resp. samoúčelné), a neoslovilo mě moc ani obsazení (ten film působí zvláštním "feministickým" dojmem, protože se v něm muži téměř nevyskytují, nebo zde mají jen marginální význam - milenec policistky, otec Petry). Nejvíc mi na tom ale asi vadilo to celkové vyznění - co si z toho filmu má člověk odnést? Že v našich životech hraje roli náhoda a že za chyby by se mělo platit? Ech, na to by vážně jeden nepřišel... Woody Allen ve filmu Match Point sděluje totéž, ale dochází ke zcela jinému, cyničtějšímu závěru - a snad i proto je mi bližší (protože závěr Výstřelu na mě působí skoro až přeslazeně). Za mě dojem dosti zbytečného večera v kině.

    • 24.4.2017  10:13
    Pod kůží (2013)
    ****

    Výtečná věc, která mi hodně sedla. Bavilo mě to hlavně po vizuální stránce - některé scény jsou obrazově vyloženě skvostné - a potom i soundtrack - perfektní hudební podkres skvěle doplňuje vyznění některých scén. Scarlett Johansson taky velmi dobrá - časy, kdy jsem z ní šel do mdlob, už sice minuly, ale pořád se mi na ni dívá příjemně, byť vidět ji v té černé paruce je docela nezvyk (a vyloženě jí to nesluší). Sice jsem tam asi ne všechno pochopil, a občas se mi tam vkrádaly nepatrné náznaky nudy - hlavně v opakovaných záběrech na SC, jak řídí tu dodávku - ale jinak za mě velmi příjemné překvapení - ten film určitě není pro každého, ale mně se do vkusu trefil. Předlohou jsem nedotčen, ale celkem jsem teď dostal chuť si to sehnat - nemuselo by to být špatné čtení.

    • 22.4.2017  20:38

    Na podruhé už mě to tak nebralo. Přišlo mi, že je tam příliš nelogických věcí, obsazení je celkem slabota (Josh Hartnett rozhodně není žádný velký herec), a ani samotný závěr už u mě moc nefungoval, když jsem ho znal předem. Navíc mi přišlo, že ten film i trochu vykrádá Carpenterovu Věc, hlavně ze začátku. Filmu ovšem nelze upřít slušnou atmosféru, fajn efekty i masky, a spoustu výborných momentů, které z toho nakonec dělají velmi příjemnou odpočinkovou podívanou. Komiks mi přišel lepší, ale i filmová adaptace má své kvality, kvůli nimž určitě stojí za vidění.

    • 18.4.2017  21:51

    Po všech stránkách průměrný film, který mě ničím nezaujal, naopak jen umocnil můj dojem, že horor je v současnosti asi nejpokleslejší filmový žánr. Obsazení no name herci nijak nenadchne (s výjimkou zestárlé Marie Bello, která pod svými vráskami dává už jen matně tušit, že jsem ji kdysi za jejích mladých let obdivoval v seriálu Pan a paní Smithovi), triky působí hodně nízkorozpočtovým dojmem, scénář žádnou větší filmařskou invencí zrovna nehýří, a samotná atmosféra i celkové vyznění filmu je postaveno v první řadě na infarktových lekačkách, které já osobně fakt nemusím. Nenároční fandové žánru si u tohoto filmu asi přijdou na své, ale osobně od kvalitního hororu čekám přece jen něco víc. Psát o nějakém zklamání by však u mě nebylo na místě - od toho filmu jsem už předem žádná velká očekávání neměl, což se v posledku i potvrdilo - je to jen další přiblblý horor, jakých se dnes točí mraky a po kterém za chvíli ani pes neštěkne.

    • 18.4.2017  21:14

    Těžko k tomuto filmu dodat po letech něco nového, tak za mě jen pár subjektivních postřehů - psaných bezprostředně po dočtení stejnojmenné Hrabalovy předlohy a druhém zhlédnutí Menzelovy filmové adaptace. Dějová linka ze současnosti (s Kaiserem) mi přišla lepší než ta retrospektivní (btw. samotný scenáristický nápad rozdělit film na dvě dějové linky ze současnosti a minulosti se mi velmi zamlouvá - kniha je oproti filmu vyprávěna chronologicky) - Ivan Barnev mi typově do hlavní role celkem sedl, ale vadilo mi, že byl předabován Kaiserem, a nesedlo mi tam víc věcí. Ačkoli je z toho filmu znát, že musel stát (na české poměry) docela dost peněz, stejně na mě občas nepříjemně působil, jakoby byl šitý rychlou jehlou - z textu předlohy toho bylo navíc samozřejmě spoustu vypuštěno (mj. dítě hlavní postavy či sexuální explicitnost některých pasáží, byť se to ve filmu holými zadky a prsy i tak jen hemží). Celkově na mě ta retrospektivní linka strašně působila dojmem, že se chce jakoby vézt na líbivé (a falešné) nostalgii po idealizovaných časech první republiky, což bylo příznačné i pro řadu předchozích Menzelových snímků, hojně dodnes reprízovaných v televizi. Jakoby měl člověk skoro povinně jihnout, jak to bylo všechno tenkrát lepší a tak nějak nevinnější - což zrovna u mě nefunguje, je mi to spíš protivné, a obecně vlastně ani moc nechápu, proč si monopol na Hrabala zabral zrovna Menzel - zrovna u tohoto filmu podle mě platí, že je tak špatný ze 2 hlavních důvodů - 1) protože už Hrabal v době jeho vzniku nebyl naživu a nemohl se podílet na scénáři, a 2) protože Menzelovy tvůrčí síly jeví s nastupujícím stářím znatelný úpadek, který se bolestně projevil naplno v děsivě špatných Donšajnech z r. 2013. Možná je už na čase, aby pověsil kariéru definitivně na hřebík (pokud to už nedělal) - v nejlepším se má přestat, jak se říká. Přes všechny výtky, které bych k tomu filmu našel (mj. mizerné herecké výkony představitelů některých rolí, špatná úroveň trikových záběrů, odklon od ducha literární předlohy), mě však přesto i podruhé bavilo ho sledovat, a navzdory dlouhé stopáži jsem se u něj ani chvíli nenudil - mj. i díky tomu, že se tam vyskytuje tolik hezkých holek (Petra Hřebíčková jasná TOP), a že někteří herci jsou vážně výborní (Zdeněk Maryška, Oldřich Kaiser, Milan Lasica, Marián Labuda, Martin Huba), takže za mě nakonec relativně velkorysé 4 *, ač cítím, že by si ten film spíš zasloužil 3* i méně.

    • 14.4.2017  11:45
    Klient (2016)
    ****

    Film jak z jiného světa, a to doslova - spousta věcí v tom filmu se vzpírala mému chápání (už jenom samotný začátek, kdy všichni prchají z hroutícího se domu, aniž by se někdo pozastavoval nad tím, proč se ten dům vůbec hroutí, a jak k tomu mohlo dojít - je tam sice záběr na nějaký bagr podemílající základy, ale tím se pořád nevysvětluje, proč ničí dům, ve kterém žije spousta lidí - to je fakt íránská realita, že vám jednoho dne zbourají barák, aniž by se vás někdo na něco ptal?). Když se ale zkusím oprostit od kulturní bariéry, nemám za sebe problém napsat, že mě ten film v podstatě dostal. Má to hutnou atmosféru, herci jsou velmi přesvědčiví, a bavilo mě to od začátku do konce (byť mi to na můj vkus přece jen přišlo trochu dlouhé - možná bych z toho vystříhal ty scény na divadle; a potom mi taky trochu vadilo, že se tam vůbec neukáže ta předchozí nájemnice, ačkoli se o ní neustále mluví). A přišlo mi, že je to skutečně hodně podobné Rozchodu Nadera a Simin - oba filmy sledují manželskou dvojici, jejíž vztah prochází krizí, na pozadí íránských reálií (což mj. obnáší to, že většina lokací vyhlíží poměrně neutěšeně, a kde - opět k mému neobyčejnému údivu - po ulicích jezdí v převažující míře samé Peugoty 206 - to tam jiná auta nemají? zaujalo mě to už u Rozchodu Nadera a Simin, kde jsem si toho všimnul taky). Celkově si nemyslím, že by na tenhle film u nás přišlo do kina nějak moc lidí, ale cílovka, která na něj vyrazí a která je podobným filmům otevřená, by si to měla myslím docela užít. Za mě to byl rozhodně zajímavý divácký zážitek.

    • 7.4.2017  09:08
    Raw (2016)
    *****

    Do toho filmu jsem se zamiloval už při zhlédnutí traileru, protože mi došlo, že to bude stejná pecka jako loňské filmy Noční můra a Neon Demon, které mi připravily podobně výjimečný divácký zážitek a ze kterých žiju dodnes (btw. považuji za symptomatické, že si všechny tyto 3 filmy na ČSFD vysloužily relativně nízké hodnocení, protože jdou hodně proti většinovému vkusu a jednoduše nejsou pro každého). Raw pro mě v první řadě znamená velký objev v podobě herecké představitelky hlavní role - Garance Marillier mě bezmezně nadchla a vpíjel jsem se očima do každého záběru na její výjimečný zjev. Jaké úchvatné stvoření, jaká fantastická role! Dál mě ten film naprosto dostal svým výtvarným pojetím a delikátním sountrackem - při některých scénách jsem v kině umíral blahem. A konečně - v momentě, kdy ten film v samotném šokujícím závěru konečně vyloží všechny svoje karty a konfrontuje diváctvo s bezprostřední hrůzou z prolomení jednoho z posledních tabu v naší kultuře - jsem seznal, že mě naprosto dostal a že mu prostě nemůžu nedat plné hodnocení. Když následně naběhly závěrečné titulky na červeném pozadí a celý kinosál se zalil zlověstným krvavým přítmím, vrcholně jsem si užíval ten výjimečný zážitek, kterého jsem byl svědkem. Narazit v kinech na takový film se poštěstí 1-2 krát do roka a díkybohu za to. A zrovna tomuto filmu už nikdo neodpáře ještě jedno specifikum - je to myslím první film v mém životě, u něhož jsem zažil, jak se někdo v kině pozvracel (jakási nešťastnice o dvě řady přede mnou - myslím, že ta na ten film taky jen tak nezapomene, haha).

    • 4.4.2017  21:50

    Trailer mě příjemně navnadil, ale ze samotné projekce jsem byl nakonec jen otrávený. Jak už zde zaznělo v předchozích komentářích od lidí, kteří to viděli na Febiofestu, technické řešení hlasování je spíš trapas - hlasovací appka mi fungovala jen prvních pár minut, pak to fachčit přestalo (iOS 10.2.1), a po opakovaných restartech mi došly nervy a vypnul jsem to (navíc jsem měl pocit, že se stejně hlasuje jen o nepodstatných kravinách, které by ve většině případů nakonec v obou variantách vyšly nastejno - zřejmě aby si tvůrci usnadnili práci). Dokonce jsem na chvíli pojal podezření, že to je celé jen jako, a že mají prostě natočenou jen jednu verzi, a ten povyk kolem možnosti ovlivnit děj je jen dovedně připravené PR - tuto domněnku by vyvrátila jen opakovaná projekce, k níž už však chuť nemám. K rozladěnosti z té slavné "interaktivity" se postupně přidalo i zklamání ze samotného filmu - scénář je neskutečně stupidní, herecké výkony hodně špatné, a celkově v tom filmu není nic, co bychom předtím neviděli stokrát jinde. Celé je to vystavěné jen na efekt a u mě to dojelo v první řadě na nesympatickém obsazení a ohraném ději o týpkovi, který se připletl, kam neměl. Bavila mě tam jen kamera a soundtrack, který se hodně povedl. Btw. smysl závěrečného hlasování o věku / pohlaví atd. jsem nepochopil.

    • 4.4.2017  10:14
    Ostrov (2005)
    ****

    Výtečná věc, která mi připomněla filmy jako Metropolis, Gattaca, Matrix, Vyměřený čas, Humr, a mnoho dalších. Moc původní ten scénář tedy asi není, ale vůbec mi to nevadilo a bavil mě od začátku do konce. Má to super tempo, napínavý děj, atraktivní lokace i perfektní obsazení (Scarlett Johansson je zde sice herecky tragická jako vždy, ale ve svých tehdejších 21 letech zde byla na vrcholu své krásy a velmi dobře se na ni kouká) - Ewan McGregor, Sean Bean i Steve Buscemi se mi velmi líbili. V neposlední řadě je ten film i vtipný a navzdory svému čistě komerčnímu rázu obsahuje i pár zajímavých momentů k zamyšlení. Michael Bay mě velmi příjemně překvapil - jak jsem tento jeho starší film až doteď neznal, možná o to víc se mi líbil.

    • 3.4.2017  11:37

    Neskutečná prdel, u který jsem i podruhý málem umřel smíchy. Sice u mě ten film nefunguje úplně na 100% - občas se mi tam vkrádá nuda, hlavně zpočátku, a občas mi přijde, že se postava Lionela chová jako naprostý idiot - ale jinak je to prostě něco neskutečnýho. V jednom momentě se ten film zvrhne v tak nepředstavitelný jatka, až to není možný - a to je podle mě naprostý vrchol filmu, a už kvůli němu nejde nedat plné hodnocení.

    • 3.4.2017  11:14
    Lesní duch (1981)
    ****

    Velká sranda, která mě bavila i na druhé zhlédnutí. Sice tam zamrzí, že se všechny postavy chovají jak naprostí idioti (a že ten film v podstatě není ani chvíli strašidelný), ale jinak je to perfektní zábava, která se dávno stala naprostou klasikou žánru. Nejvíc mě tam asi baví zasazení děje do té chaty v lese a pak speciální efekty, které jsou kapitolou samy o sobě - smál jsem se dost a dost..

    • 31.3.2017  08:52

    Trailer mě nadchnul, ale samotný film mě bohužel zklamal. První nepříjemné překvapení se konalo v momentě, kdy mi došlo, že to je v podstatě remake animované verze z r. 1991, včetně těch písniček, a že tedy tento film nepřináší nic moc nového (dějově jsou oba filmy téměž totožné). Druhé zklamání mi přineslo výtvarné zpracování filmu - na první pohled se sice může zdát atraktivní, ale ve srovnání s úchvatným vizuálem francouzské verze z r. 2014 se tato americká verze vedle ní jeví jenom jako chudý příbuzný (nemluvě o tom, že Kráska a zvíře JE francouzská pohádka, která si o zpracování ve francouzštině vyloženě říká). A konečně mi moc nesedlo ani obsazení některých rolí - aniž bych to myslel nějak rasisticky, moc jsem nepochopil, co tam dělali ti herci černí pleti, a potom mě tam vyloženě iritoval Josh Gad, jakož i všechny davové scény, které byly vyloženě hrozné. Emma Watson je ovšem úchvatná a už kvůli ní stojí film za vidění, protože vidět ji v těch žlutých šatech vážně bere dech. Přišlo mi ale, že je strašně znát, že je postava Zvířete kompletně digitální, což mi úplně nesedlo a působilo to na mě umělým dojmem - scéna tance Krásky se Zvířetem tak působí prostě divně, když si uvědomíte, že při natáčení ve skutečnosti Emma Watson tančila s bůhvíčím, co pak v počítači nahradili Zvířetem - ve starších verzích od Cocteaua a Herze hrál postavu Zvířete skutečný člověk v masce, což se mi subjektivně líbí víc a přijde mi to i věrohodnější. Jak už jsem tedy v úvodu napsal, tento film mě hodně zklamal, přišel mi vyloženě americky povrchní a stereotypní (a k tomu i úmorně dlouhý), a jediné, co se mi na něm líbilo, byla krásná Emma Watson, která mě mj. velmi příjemně překvapila svým pěkným zpěvem. Pokud člověk nezná starší verze, může se mu tento film velmi líbit, ale když si je osobně vedle sebe srovnám, tato nejnovější mi z nich asi přijde nejslabší - bohužel. A to asi hlavně kvůli jménu režiséra - mj. stojí za dvěma hroznými částmi z upíří série Twilight - Bill Condon podle mě prostě neměl na to, aby natočil skutečně dobrý film.

    • 29.3.2017  21:05

    Dějově je to zase něco jiného než starší verze od Cocteaua, Herze a Disneyho, což je fajn (obzvláště zajímavé mi tam přišlo, že tam ještě před Kráskou byla jiná žena). Za nejsilnější stránku této verze považuji úchvatnou výpravu a celkový vizuál, který je prostě skvostný, a film mě tím vyloženě okouzlil. Stejně tak kostýmy herců jsou nádherné. Celkově mi přijde, že je z toho filmu znát, že musel stát strašný prachy (na evropské poměry), a že vyloženě vyžaduje velké plátno v kině, aby se plně rozvinul do svých estetických kvalit. Co mi už přišlo trochu slabší, byla úroveň některých speciálních efektů, včetně samotné masky titulní postavy (která na mě navíc spíš působila jako legrační Kocour z Bulgakovova Mistra a Markétky). Rovněž mi nesedlo samotné obsazení titulních postav - Vincent Cassel mi zde ve svých 47 letech přijde pro roli zakletého prince příliš starý, a Léa Seydoux mi pro změnu nepřijde pro roli Krásky dostatečně atraktivní, s těmi svými věčnými kruhy pod očima a olbřímí mezerou mezi předními zuby. Jasně, je zajímavá, ale prostě podle mě ne typově vhodná pro takovou roli. (Bez zajímavosti mi ani nepřišlo, jak byla její postava emancipovaná a jak Zvířeti na začátku vzdorovala - možná o to víc se ale člověk na konci diví, kdy se teda vlastně stihla do Zvířete zamilovat). Za mě tedy nakonec spokojenost - a pocit, že je zde tento film mírně podhodnocený (aktuálně 62%).

<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace