Vančura

Vančura

okres Praha

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 29 42 56
    • 15.7.2018  23:00
    Nekromantik (1987)
    odpad!

    Pravděpodobně jeden z nejúchylnějších filmů, co jsem kdy viděl. Jeho zvrácenost je nezměrná a vrcholí v tak šíleném závěrečném vyústění, že už jsem se mohl jen smát tomu, jak je to celé stupidní. Nechápu, jaká chorá mysl mohla takový hnus přivést na svět, a doufám, že to zabití kočky bylo jen hrané, jinak je ten film ještě stokrát horší sračka než je i tak.

    • 15.7.2018  22:42
    Kanibalové (1980)
    *

    Vyloženě zlý a odporný film, který neměl nikdy vzniknout. To zabíjení zvířat v něm je tak strašné... Líbila se mi tam asi jenom hudba, jinak je to stupidní a pokleslé až hrůza. Btw. při sledování jsem si mnohokrát vzpomněl na Záhadu Blair Witch, ten styl à la found footage mi to hodně připomínal.

    • 8.7.2018  23:18

    Když už jsem viděl jedničku i dvojku, chtěl jsem do dokoukat celé. V tomto ohledu mi přijde zajímavé, že - v době psaní mého komentáře - zde má jednička nejhorší hodnocení z celé trilogie, podle mě je přitom jednoznačně nejlepší (dvojka byla děsivě špatná a trojka je někde mezi nimi). Když pominu, že jsem v podstatě kompletně zapomněl, co se dělo ve dvojce, takže jsem se místy nechytal, nemám za sebe problém napsat, že mě to celkem bavilo. Byť by ten film byl podle mě výrazně lepší, kdyby se z něj vypustilo podbarvení většiny scén těmi příšernými popovými písničkami (nějak jsem nepochopil, co za hudbu tam je vlastně od Dannyho Elfmana) a kdyby byl třeba o tom, v čem to mají těžké superbohatí lidé (film má k tomu občasné náběhy, které mi na tom přišly asi nejzajímavější, naopak všechny ty sexuální scény mi tam přišly v podstatě zbytečné, byť chápu, že řadí-li se ten film k erotickému žánru, je bez toho nemyslitelný; potom mi ale všechen sex ve filmu přijde velmi krotký, a to nejenom ve srovnání s klasickou pornoprodukcí, ale třeba i s takovými filmy Larse von Triera či Gaspara Noého - ano, samozřejmě si uvědomuji, že srovnávám nesrovnatelné, protože James Foley je vedle nich šedá myš, která měla navíc určitě svázané ruce cenzurními ohledy a stupidní literární předlohou k tomu). Ve scénáři by se jistě šlo dlouho rýpat a hledat tam chyby, nesmysly, žánrová klišé, apod., ale osobně mi to přijde veskrze zbytečné - myslím, že nyní - 5 měsíců od premiéry - už k tomu filmu nic nového říct nejde, protože to dávno udělali jiní, své diváky si to jistě našlo, a nepochybuji, že se dřív nebo později opět objeví nějaká podobná série, která vyvolá přinejmenším stejný, ne-li větší komerční úspěch. Nezbývá než to zainteresovaným tvůrcům - a publiku, které má takovéto filmy v oblibě - přát, protože jakákoli kritika na tom nic nezmění. Potřebu to hejtovat mají stejně jenom lidi, kteří si neuvědomují, že nejlepším přístupem k podobným filmům je zcela je ignorovat (osobně jsem to tak kdysi zamýšlel, ale zvědavost byla nakonec silnější - teď, na konci toho maratonu, který začal před 3 lety, jsem rád, že to celé skončilo - a že už žádná další pokračování nebudou. Alespoň doufám).

    • 8.7.2018  17:53

    Skvělý film, který mě zaujal v podstatě od první minuty, a nepustil až do konce. Přišlo mi zajímavé, že ačkoli jsem nikdy moc nemusel Andie MacDowell (viděl jsem s ní ostatně jediný další film, a sice Na Hromnice o den více), zde mě zcela nadchla a velmi se mi líbila (myslím, že za to do značné míry může skvělý český dabing z r. 1995, v němž jsem film zhlédl a v němž ji do češtiny namluvila výborná Barbora Munzarová, která má velmi pěkný hlas). I další herci jsou perfektní a velmi přesvědčiví. Při sledování jsem si bezděky vzpomněl na snímek Na dotek, který mi to trochu připomnělo, jakož i na některé snímky Woodyho Allena o manželství a nevěře, které podobným způsobem sledují vývoj vztahů několika málo postav. Osobně velmi obdivuji, jak je scénář relativně jednoduchý, a přitom mu to nic neubírá na působivosti. Samotný nápad s postavou, která si nahrává na video promluvy žen o sexu, je mimořádně nosný, a skvěle rozpracovaný až do samotného závěrečného vyústění (které jsem částečně předpovídal, protože film k němu logicky směřuje). A celkově je to úžasně sevřený, srozumitelný a dokonale zrežírovaný snímek, který pro mě byl velmi příjemným filmovým překvapením (podobně jako jméno Cliffa Martineze, mého velkého oblíbence, v závěrečných titulcích coby autora filmové hudby).

    • 8.7.2018  17:21

    Herecky i scenáristicky nesnesitelná slátanina, vedle níž se tematicky podobný snímek Fakjů pane učiteli tyčí jako titán. Ten film je plný vyloženě hnusných lidí (Lucy Punch, Phyllis Smith, student s hrozivým akné, ad.), s nimiž hollywoodská dokonalost Justina Timberlaka kontrastuje tak dokonale, až se zdá, jako by se sem snesl přímo z Olympu - a v jeho případě mě skoro fyzicky bolelo sledovat tak skvělého herce, jak musí hrát tak debilně napsanou postavu. Cameron Diaz (o 8 let starší než Timberlake) zde vypadá spíše jako jeho matka a její pokusy o jejich sblížení mi nejen z toho důvodu přišly vyloženě nevkusné. Celkově mi ten film přišel neuvěřitelně stupidní, nevtipný a nestojící za pozornost.

    • 8.7.2018  17:04
    Frankenstein (1994)
    ***

    Když jsem zjistil, že to poběží v telce, byl jsem překvapený tím, že jsem o tom filmu nikdy neslyšel, a dostal jsem chuť ho vidět. Zaujalo mě super obsazení a pak samozřejmě námět - vše nasvědčovalo tomu, že by to mohl být podobně skvělý film, jako o 2 roky starší Coppolův Dracula. To se sice tak úplně nepotvrdilo, ale přesto mě ten film vcelku bavil - a to především díky Kennethu Branaghovi, který je v titulní roli zcela fantastický. Tehdy 28 letá Helena Bonham Carter mi zde naopak přišla herecky spíše slabší (navíc ne tak hezká, jak bych si asi pro její roli představoval), a Robert De Niro zde podle mě kupodivu neměl moc co hrát - protože za něj "hrál" v první řadě jeho make-up (který je skutečně absolutně bezchybný - na druhou stranu mi svým dokonale realistickým vzhledem neustále připomínal, jak stupidní je představa, že by z porůznu sešitých kusů různých mrtvol šlo vytvořit žijící bytost - některé ty "švy" mi navíc přišly vyloženě nesmyslné a vytvořené spíše pro efekt než s přihlédnutím ke znalosti lidské anatomie). Ačkoli se mi film celkem líbil, působil na mě nepříjemně nízkorozpočtově a ateliérově, a přišel mi i poměrně dlouhý (vidět to v telce navíc znamená přičíst k 2 hodinové stopáži další desítky minut na reklamní přestávky, což je pro mě už skoro nesnesitelné); český dabing mi zde naopak nijak nevadil, byť bych samozřejmě dal přednost původnímu znění s titulky. Celkově jsem se nemohl ubránit dojmu, že Viktor Frankenstein z r. 2015 mě bavil víc, byť si na ČSFD vysloužil nevalné hodnocení.

    • 8.7.2018  16:31
    Tokio, město superlativů (TV film) (2015)
    ***

    Zájem o Tokio to ve mně celkem podnítilo, ale dokument jako takový mi přišel celkem slabý. Hodně povrchní a informačně ne moc přínosný. Určitě to šlo zpracovat lépe, i tak mi těch 50 minut ale uteklo rychlo.

    • 1.7.2018  10:36

    Film mě zaujal svým skvělým názvem a námětem, především ale obsazením - Adèle Exarchopoulos v roli Anny Amari je zde absolutně bezchybná a z každého záběru na ni jsem šel do mdlob. Myslím, že mi zatím v žádném jiném filmu tolik nelíbila. Přišlo mi zajímavé, že se člověk vůbec nedozví, za co vlastně sedí ve vězení. Jediný moment, který trochu dovoluje nahlédnout do její minulosti, přijde v 27. minutě, kdy Jean zaslechne několik slov ze soudní síně, kam ho ochranka nepustí: "Slečna Amari mi připomíná mnoho dnešních žen, které se zdají být zmateny jejich přeerotizovanými těly. Horečně touží po stabilním citovém životě. Tato velká, nebezpečná propast symbolizuje ztrátu základů celé generace. Tímto navrhuji trest odnětí svobody v trvání deseti 10 až 12 let." (Nakonec dostane 9 let a člověk se může jen domýšlet, co asi mohla spáchat, že dostala tak přísný trest). Z toho filmu jsem měl pocit, že se Adèle Exarchopoulos skoro mohu dotknout, je jí všude plno, bezmezně si nárokuje veškerou pozornost pro sebe, a svou tělesností doslova připravuje o rozum - najít pochopení pro Jeana, kterému zcela rozvrátí život, je tak moc samozřejmé. Byl jsem dokonce téměř v pokušení mu závidět, že mohl prožít něco takového - navzdory ceně, kterou za to zaplatil. Ano, i já jsem se nechal zničit přeerotizovaným tělem Anny. Jinak výtky stran údajně nevěrohodného děje či nepřesvědčivého herectví mi přijdou malicherné, a celkově mi přijde, že je ten film nedoceněný. Kdyby člověk na ČSFD viděl % filmu teprve tehdy, až by sám hodnotil, jsem si jistý, že by zde ten film v modrém nebyl - lidi se prostě strašně dají ovlivnit hodnocením ostatních.

    • 30.6.2018  21:29

    Osobně mě to bavilo výrazně víc než jednička, která mě v podstatě dokonale minula. K filmu jsem měl důvěru díky jménu režiséra, jehož Suburra mě před 3 lety zcela dostala, a potvrdilo se mi, že jsem se těšil správně. Duo Josh Brolin a Benicio Del Toro nemá chybu, hlavním zdrojem nadšení zde ale pro mě byla mladičká Isabela Moner - jaké úchvatné stvoření. Byl jsem z ní zcela vedle a pořád si v duchu opakoval, že ona je absolutně bezchybná. Naopak mě tam dokonale otrávila Catherine Keener, její postava je navíc zcela dementní a jen tam překáží, naštěstí se tam vyskytuje jen minimálně. Čili mě osobně tento film hodně potěšil, projekci jsem si užil, bavila mě hudba i akce, a celkově mi to hodně sedlo. Pokud bude nějaké pokračování, určitě si ho nenechám ujít.

    • 30.6.2018  21:12

    Podle mě velmi dobrý film a zajímavý divácký zážitek (mj. i díky zvuku mluvené maďarštiny, která má něco do sebe). Mé výtky k tomu by asi byly jen čistě subjektivního rázu - ne zcela mi sedlo obsazení (Géza Morcsányi zabíraný zespoda během sexu mi přišel vyloženě nechutný a u Alexandry Borbély jsem pro změnu celou dobu nemohl rozhodnout, jestli se mi líbí nebo ne, protože v každé scéně vypadá jinak; stran jejich herectví ale asi nejde říct nic negativního), z děje bych klidně oželel tu dějovou linkou se společným snem (byť chápu, že je nedílnou součástí scénáře a jaksi vypustit ji by už z principu nešlo; osobně by se mi ten film ale prostě víc líbil zcela prost jakýchkoli nadpřirozených prvků) a místy se mi tam vkrádala lehká znuděnost, protože to úplně není můj cup of tea. Mimochodem nechápu, jak někomu můžou vadit ty záběry z jatek - těmto lidem bych doporučil ke zhlédnutí můj oblíbený snímek V roce se třinácti úplňky, to by teprve koukali, co se skutečně děje za zdmi jatek, haha. Film má kvůli tomu mimochodem vtipné upozornění v závěrečných titulcích: During the shooting of our film animals were harmed. But none of them for the sake of this film. We just documented the daily routine of a slaughterhouse. Opět se potvrdila schizofrenie moderních lidí, kteří konzumují maso, ale odmítají vědět o tom, co předcházelo tomu, než se k nim dostalo na stůl. Jaké odporné pokrytectví.

    • 25.6.2018  22:57

    Kupodivu ne tak hrozné, jak dávalo předem tušit jméno scenáristy či příšerný plakát. Žádný zázrak to ale taky není - humor je zde dost jednoduchý (byť pár fórům jsem se zasmál), herecké výkony dle očekávání dosti rozkolísané (Čermák & Langmajer & Liška & Polívková & Vilhelmová dle očekávání všichni skvělí, naopak Kvantiková je tragicky hrozná, Goldflam v pidiroli dědy mi tam přišel spíše jako trapas, většina dětských herců je dost bída, a nepochopil jsem, proč - v době premíéry 19 letá - Coufalová hraje ve filmu 14 letou postavu - proč místo ní prostě nemohli obsadit nějakou 14 letou holku? na 14 ve filmu fakt nevypadá ani omylem), děj celkově zrovna nějakou extra scenáristickou invencí neoplývá (podobnost se snímky S TEBOU MĚ BAVÍ SVĚT a RAFŤÁCI už zde byla zmíněna nespočetněkrát), a film je protivně prolezlý product placementem, jak se už u nás bohužel stalo běžným zvykem. Celkově si tedy myslím, že kdybych si to nechal ujít, o nic bych nepřišel, za vyloženou ztrátu času to ale nepovažuji, pár světlých momentů se tam přece jen najde.

    • 25.6.2018  22:02

    Úchvatná Jeanne Moreau ve filmu, který ani po dlouhých 55 letech od svého vzniku neztratil nic na své zajímavosti. Jednoduchá myšlenka je zde zpracována čistým a srozumitelným způsobem, který mi je svou jednoduchostí sympatický. Děj si vystačí s minimem postav a odehrává se v relativně krátkém časovém úseku; akcent je zde položen na hráčskou vášeň Jackie, jejíž závislost jí postupně ruinuje život a prohlubuje její vnitřní prázdnotu. Lásku Jeana tak nedokáže opětovat, kouzlo rulety je pro ni nadevše. Svým způsobem je to tedy vlastně smutný film, který potvrzuje známou pravdu, že konečným vítězem je vždy casino. Jeanne Moreau zde ženu závislou na hazardu ztvárnila tak fantasticky, až jsem ji sledoval se zděšeným odporem, a doufal, že od ní Jean nakonec odejde - v tomto ohledu mě závěr snímku překvapil, protože jsem nečekal, že bude chtít udržet jejich věkově (oba herci od sebe byli 12 let vzdáleni) i jinak nerovný vztah za každou cenu. Když si ale odmyslím ten závěr, který mi subjektivně nesedl, pořád mi zde zůstal zážitek ze skvělého filmu, který je celý prostoupený duchem mých oblíbených 60. let - a už proto jsem z něj byl tolik unesený.

    • 23.6.2018  20:34

    Nejnudnější film pod sluncem. V podstatě vše mě tam minulo, obsazením počínaje (nikdy nepochopím, jak se mohl v Hollywoodu uchytit někdo tak nevýrazný a nezajímavý jako Emily Blunt; ke zbytku castu cítím podobnou averzi) a debilním dějem konče - většinu doby jsem prostě nechápal, co se v tom filmu děje, a bylo mi to zoufale jedno. Závěr můj dojem trochu vytáhl nahoru, ale stejně se nemůžu ubránit dojmu, že podruhé bych se tomuto filmu obloukem vyhnul.

    • 17.6.2018  23:01

    Ačkoli si myslím, že to je veskrze dobrý film, subjektivně mě bohužel příliš neoslovil. Obsazení mi bylo nesympatické (Gérarda Depardieu jsem nikdy moc nemusel a Fanny Ardant mi prostě jen přijde pro svou roli nehezká; ani zbytek obsazení mě nijak neoslovil a připomněl mi filmy Woodyho Allena ze stejné éry, které jsou podobně obsazené samými ošklivými herci v příšerných účesech, brýlích i kostýmech) a námět mi obecně přijde velmi banální. Při sledování snímku jsem tak trochu netrpělivě vyhlížel závěr, který ve mně nakonec ani v podstatě nevyvolal žádné emoce - těžko litovat postavy, k nimž si člověk v předchozích minutách sympatie nenašel.

    • 17.6.2018  22:44

    Několik úvodních minut mi subjektivně přišlo poměrně nezáživných a zvažoval jsem, jestli mám skutečně chuť vidět film, v němž si hlavní postava stále "jen" s někým volá (podobně jako např. v Noční jízdě). Pak se ale děj do mě náhle zasekl svým ostrým drápkem a nepustil až do konce - nedýchal jsem u toho napětím, hltal dění na plátně a byl zcela konsternován, čeho jsem byl svědkem (zvláště ten finální moment, kdy se člověk dozví, že... ale ne, to prostě nejde vyzradit předem). Neskutečná věc, která mě psychicky zcela zničila - razance toho snímku je zcela ohromující. Okřídlené "méně je více" se zde nejspíše ověřilo dokonale - přišlo mi fascinující, s jak málem si ten film vystačí (a to dokonce do té míry, až mi vlastně obrazová stránka přišla zbytečná - připadal jsem si v kině téměř jako u poslechu rozhlasové hry; na film by tak teoreticky mohli i nevidomí diváci, pokud by ovšem ovládali dánštinu - český dabing si zde dost dobře - kvůli velké náročnosti - představit neumím). Na filmu mi asi trochu vadila jen "přehnaná angažovanost" hlavní postavy - přišla mi nevěrohodná (a částečně i jako klišé, neboť jeho služební horlivost, jdoucí pravděpodobně nad rámec jeho pracovních povinností, nepřekvapivě kontrastuje s chováním jeho kolegů, kteří si chtějí jen odkroutit to svoje a jít domů - člověk si zde nemůže nevzpomenout na ty mraky filmů o idealistických policajtech, kteří bojují s nezájmem svého okolí).

    • 11.6.2018  00:20

    Zajímavý film, o kterém by se asi dalo hodně přemýšlet. Ty dvě hodiny mi utekly jako nic a hodně mě to bavilo, byť mě až do konce iritovalo, že jsem se nedozvěděl, jak to ten kluk dělal - stále jsem bláhově čekal na nějaké racionální vysvětlení, které se nedostavilo. Vadilo mi to tak moc, až mi to skoro zkazilo výsledný dojem z celého filmu, který je jinak skvělý - obsazení, kamera, hudba a podobně, vše super, jenom ten závěr mi tam zůstal jako taková zlá pachuť, které se ne a ne zbavit a kterou v podstatě považuji za zločin na divákovi. Mimochodem přišlo mi trochu líto, že ve filmu rovněž není více objasněn Stevenův alkoholismus - kdyby se vědělo, proč pije (resp. pil), mohlo by to vrhnout nové světlo na události v ději.

    • 10.6.2018  09:05

    Nádherný film, který s lety zraje jak víno a který mi připravil výjimečný filmový zážitek. Na něm se podílela stejnou měrou celá řada skutečností: zasazení děje do úchvatných lokací (interiéry starého domu i exteriéry Benátek jsou zde absolutně bezchybně a představují podobně zásadní atmosférotvorný prvek, jako v Smrti v Benátkách); krásná hudba Francise Laie; nádherná kamera Tonina Delli Colliho; dokonalé obsazení a herecké výkony (pět chválu na ústřední duo Gassman & Deneuve by bylo samozřejmě nošením dříví do lesa, protože to už dávno udělali jiní - mě osobně zde však nejvíce nadchla Anicée Alvina - herecký prostor její postavy sice není příliš velký a objeví se zde jen v pár scénách, ale osobně jsem byl z jejích půvabů zcela unešený, a je mi líto, že už s ní žádný další film nikdy neuvidím (zemřela chuděra velmi mladá, v 53 letech); a konečně jsem byl nadšený i ze samotného děje, při jehož emotivním závěru se v mi v duši rozlila příjemná posmutnělost. Bravo, Dino Risi! Viděl jsem od něj zatím jen 3 filmy, ale všechny byly zcela podobně skvostné.

    • 7.6.2018  23:08
    Anna Veliká (TV film) (2014)
    *****

    Výtečný dokument, který mě - coby bezmezného zpěvaččina obdivovatele - naprosto nadchnul a na 50 minut dokonale přikoval k televizní obrazovce. Člověk zde dostane výjimečnou možnost nahlédnout do jejího života a udělat si lepší představu o tom, jaký je Anna Netrebko vlastně člověk - v dokumentu působí neobyčejně skromně, střízlivě a věcně (přitom je v ní tolik temperamentu!), a celkově si ji nejde nezamilovat - například když líčí příhodu, jak udělala na scéně hvězdu a všichni v sále viděli její zelené kalhotky, nebo když pro změnu zvážní a mluví o předčasné smrti své matky na rakovinu. Velmi hezky ve filmu mluví i o svých přátelích, o svém celosvětovém úspěchu (z dokumentu si podle mě člověk ani zdaleka nemá šanci uvědomit, jak moc velká hvězda to v současnosti je), a mimo jiné oplývá i smyslem pro humor, když například žertuje, že si sice koupila 100 m2 apartmán na Manhattanu za 20 milionu dolarů, ale vydělávat na něj bude nejspíš do smrti, jelikož si ho samozřejmě pořídila na hypotéku. Jaká výjimečná žena, jaký extraordinérní talent, jaký mimořádný život, který je žit ne na 100, ale minimálně na 150 %! Pokud jsem tuto ženy kdy platonicky zbožňoval pro její nadpozemský zpěv a slovanskou krásu, po zhlédnutí tohoto dokumentu - při němž mi několikrát spontánně vyhrkly slzy štěstí - se to jen umocnilo - ona je zde tak nádherná a úžasná, až to prostě není možné. Není!

    • 7.6.2018  22:53
    Egon Schiele (2016)
    ***

    Ačkoli mě životopisné filmy nudí a vyhýbám se jim, tento jsem nakonec zatoužil vidět, dílem kvůli svému zájmu o Schieleho jako takového, a dílem kvůli mé intuitivní předtuše, že by tento film mohl být vcelku dobrý. To se mi sice ne úplně potvrdilo, ale určitě nemohu napsat, že bych film sledoval s nezájmem - myslím, že už minimálně díky hereckému představiteli titulní role mě bavilo na to koukat (a to nejenom proto, že Noah Saavedra je zde Schielemu skutečně velmi podobný). Celkově mi však bohužel přišlo, že na to, jak je ten film dlouhý, se toho v něm stane pohříchu málo, děj není příliš dramatický a dosti vlažným tempem spěje ke svému předem známému závěru - mimochodem tento film mě - tak jako mnoho jiných životopisných snímků již dříve - přiměl k myšlence, zda byl Schieleho život skutečně tak zajímavý, aby bylo nutné jej zfilmovat - jako by prostě nestačilo, aby za autora mluvilo jen jeho dílo. Za mě tedy nakonec spíše zklamání.

    • 7.6.2018  22:22
    Já, Simon (2018)
    ****

    Ačkoli mi námět přijde nesnesitelně fádní (skutečně mě v kině překvapilo - na film jsem šel zcela nedotčen informacemi, oč v něm půjde - že dnes někdo natočí film o těžkostech s coming outem - jako by snad sexuální orientace v r. 2018 ještě pro někoho byla téma... i když v puritánské Americe, kdo ví...), jeho zpracování mě kupodivu bavilo. Líbilo se mi obsazení (na Nicka Robinsona mě vyloženě baví koukat, největším objevem zde ale pro mě byla 16 letá Talitha Eliana Bateman v roli Simonovy sestry, která mě - ačkoli se zde mihne jen v pár scénách - bezmezně nadchla, a ihned jsem zahořel touhou vidět ji znovu v dalším filmu) a celková pohodová a pozitivní atmosféra, kterou je celý snímek prodchnutý. Ačkoli mi tam některé věci poměrně vadily, ve výsledku nad nimi nemám problém mávnout rukou. Mimochodem toto je zcela první film, u něhož jsem byl naměkko z polibku dvou mužů - ten megaromantický závěr na pouti prostě nemá chybu.

    • 7.5.2018  09:56

    Nesmírně nudný a zbytečný film, který není ani trochu strašidelný, nedejbože napínavý. Postavený (scenáristicky i vizuálně) je na těch snad nejohranějších klišé, a celé je to dokonale předvidatelné a veskrze debilní (copak byly winchestrovky první zbraně v lidské historii? a odkdy vinu za zastřeleného nese výrobce zbraně, nikoli střelec samotný?... podobných otázek se mi u filmu honilo hlavou spoustu). Nebaví mě na takové filmy koukat ani k nim něco psát.

    • 1.5.2018  22:01

    Prvních 6 minut - vcelku zábavná úvodní sekvence a výtvarně nápadité titulky - mě příjemně navnadilo, ale jakmile na scénu nastoupil ten příšerný zrzek, můj zájem klesnul na bod mrazu (ani zbytek castu mě moc nenadchnul, naopak). Obecně tenhle typ zrzatých herců nemůžu vystát, ať už se jmenují Danny Morgan, Domhnall Gleeson, Kris Marshall... jakkoli. Současně jsem si při tom uvědomil, jak už mám alergii na všechny filmy o panicech, protože mi všechny přijdou neuvěřitelně stupidní, tento nevyjímaje. Hlavní mužské postavy se zde chovají jak naprostí idioti - nechápu, proč bych jim potom měl nějak fandit, aby si zachránili život. Děj mi ani nepřišel kdovíjak vtipný (o nějaké větší scenáristické invenci nemluvě) a film na mě místy dokonce působil až nepříjemně amatérsky. Spolu s výše zmíněným hodně nepříjemným obsazením je to pro mě další důvod, proč bych se tomuto filmu podruhé obloukem vyhnul.

    • 1.5.2018  10:57

    Pro mě osobně film s nezajímavým námětem, nesympatickým obsazením a dějem, který nedává smysl a nebavil mě. A celkově mi tahle projekce hodně nesedla - sledovat tenhle film mi bylo fyzicky strašně nepříjemné, protože nesnáším filmy, kde se permanentně stupňuje napětí a pak na diváka něco vybafne (pár lidí v kině kolem mě během projekce úlekem nadskočilo ze sedaček hned několikrát) - nechápu, že tohle někoho baví. O mě se při takových filmech pokouší infarkt, a proto je nemůžu vystát. Jestli jsem si z toho něco odnesl, je to tak maximálně chuť pustit si znovu snímek Perfect Sense, který mi Tiché místo vzdáleně připomnělo.

    • 24.4.2018  23:50

    Mám spíše tendenci tento film hodnotit kladně, byť mi tam hodně věcí vadilo. Postrádal jsem tam kupříkladu více informací o postavě Aryana - člověk se toho o něm dozví pozoruhodně málo. Nevíme v podstatě nic o jeho minulosti. Nevíme ani nic o něm samotném, jaký je a co má rád (kromě hranolků), a film až do samotného závěru nic neprozradí ani o jeho zázračně nabyté schopnosti levitace. Nejenom proto jsem měl dojem, že hlavní postavou je zde místo něj lékař Gabor Stern, jehož vykreslení je zde věnováno výrazně více prostoru (nemluvě o tom, že jeho herecký představitel, excelentní Merab Ninidze, jehož jsem už před lety obdivoval ve skvělém ruském snímku Papírový voják, má po stránce charismatu výrazně navrch nad relativně nevýrazným Zsomborem Jégerem, který mi trochu přišel jako takový mladší maďarský dvojník Moritze Bleibtreu). Dále mi přišlo - výtka čistě subjektivního rázu - že snímek má nepříliš zdařilou vnitřní dynamiku a tempo, a navzdory tomu, že trvá přes 2 hodiny, se toho v něm stane relativně velmi málo, aby to ospravedlnilo použitou stopáž, která mi kvůli tomu přišla přece jenom příliš dlouhá. A konečně mi celý film trochu přišel jako taková maďarská verze mého oblíbeného snímku Le Havre, aniž bych však v něm viděl Kaurismäkiho humanismus a upřímný soucit s jeho postavami - Měsíc Jupitera mi oproti tomu přišel jako svérázný (a mně osobně spíše filmařsky nesympatický) experiment, kterému v mých očích chybí propracovanější scénář a kde postrádám srozumitelnější celkové vyznění - relativně otevřené finální vyústění mě zde příliš neuspokojilo. Pole možných interpretací je zde podle mě až nepříjemně široké, a osobně u mě v průběhu projekce bohužel převážil spíše dojem z formální stránky snímku (skvělá kamera a soundtrack) nad tou obsahovou, a po doběhnutí závěrečných titulků jsem vůbec neměl chuť nad tím filmem dál uvažovat a nějak se s ním dál zaobírat.

    • 24.4.2018  08:14
    Pohrdání (1963)
    ****

    K tomuto filmu jsem se poprvé dostal už kdysi dávno, tehdy jsem ho ale shledal zcela nesnesitelným a někde za půlkou jsem ho vypnul. V paměti mi uvízla "jen" nádherná Deleruova hudba a záběry na ikonickou stavbu Casa Malaparte. Když jsem se k Pohrdání dostal po letech znovu, snad se mi Godard více trefil do vkusu, nebo jsem jen možná dozrál, abych docenil jeho filmové kvality a krásu. Naprosto mě tam dostalo herectví mého oblíbeného dua Bardot & Piccoli, jakož i opakující se hudební motiv Thème De Camille, který jsem si už v minulosti pouštěl na YouTube nespočetněkrát, a osobně ho považuji za jednu z nejkrásnějších filmových skladeb, jaké znám (btw. v r. 1995 ji použil Scorsese v závěru svého Casina). Casa Malaparte mi zde naopak už tak zajímavá nepřišla, dům mi ve filmu přišel v docela špatném stavu, a dnes si navíc myslím, že se na takovém místě nikdy nemělo povolit stavit. Každopádně pokud bych měl svůj dojem z tohoto filmu nějak shrnout do jedné věty, napsal bych, že mě odnesl do jiného, hezčího světa, z něhož se mi stále - ani po 2 dnech od jeho zhlédnutí - nechce zpátky, a že ve mně ten film stále žije a nemůžu ho dostat z hlavy.

    • 20.4.2018  08:35
    Pomsta (2017)
    ****

    Film, na nějž skoro nelze jít do kina, aniž by člověku už předem nebylo vyzrazeno vše podstatné (už samotný titul je značně spoileroidní, o traileru a anotaci ani nemluvě). Nejenom kvůli tomu mi to bohužel přišlo hodně předvídatelné - po pár minutách mi bylo v podstatě jasné, jak to celé dopadne (byť jsem nečekal, v jak moc krvavá jatka se to skutečně zvrhne). Předvídatelný děj mi přesto nebránil v tom, abych si film maximálně užil - naprosto mě dostal jeho výborný soundtrack a nádherná barevnost (některé záběry jsou úchvatné, jako např. noční jezdec na motorce zabíraný zepředu; samotný plakát mi naopak vizuálně přijde dost slabý, a nápadně mi připomíná plakát jiného francouzského snímku ze stejného roku - Ava). Souhlasím tedy s názorem, že zde byla forma upřednostněna před obsahem, ale možná mám právě takové filmy rád. Skvělí jsou i herci a lokace, a celkově mi to prostě přišlo jako příjemné filmové překvapení z francouzských končin. Věrohodnost zde sice dostává hodně na frak, ale kupodivu mi to zde moc nevadilo - už pro všechny ty záběry na skvostnou prdelku herečky v hlavní roli. UPDATE 17. 6. 2018 - Film se mi líbil na i podruhé, byť už to přece jen nebylo ono, když člověk u všeho ví předem, jak to dopadne. Co mě ale doslova zarazilo, byla ta kolosální nevěrohodnost, kterou je celý film prostoupen - napoprvé jsem ji sice také zaregistroval, ale teprve napodruhé mi došlo, jak moc zde scénář ignoruje jakoukoli uvěřitelnost - lidé zde přežívají zranění, která jsou jen těžko slučitelná se životem, a hlavní hrdinka zde celkově vystupuje jako někdo, vedle koho se Chuck Norris krčí jako slabý amatér, což je sice zábavné, ale opět jen těžko uvěřitelné. Spolu se značnou krvavostí snímku to považuji za hlavní důvod nízkého hodnocení, které si zde film vysloužil, což je podle mě škoda.

    • 14.4.2018  19:54
    Atentát na kulturu (TV film) (1977)
    odpad!

    Bože to je sračka. Odpudivě zpracovaná propagandistická ubohost, která je dnes už jen k smíchu. Přivedla mě k tomu zmínka v jedné knize o Hrabalovi, jehož kniha se zde v jednom záběru pálí - ta tehdejší bezvýznamná událost mi přijde určená k zapomnění stejně jako většina věcí, které se zde řeší - dnes už to prostě nikoho nezajímá a svět se tak šíleně změnil, že dnešní mladý člověk podle mě už nemůže chápat, o co v tom filmu vlastně jde. Což je jedině dobře.

    • 14.4.2018  19:12

    Zhlédnutí každého takového starého filmu je pro mě vždy určitě velkým zážitkem (už samotné vědomí toho, že sleduji film, z jehož tvůrců už nikdo není dlouhé roky naživu, mi osobně vždy přišlo minimálně zneklidňující), kvůli němuž i rád mávnu rukou nad lecčíms - za sebe kupříkladu nemám problém přiznat, že mi značná část děje přišla nesnesitelně nudná - přesto mi to kupodivu příliš nevadilo. Vidět film z tak jiného světa podle mě už tak nějak logicky předpokládá, že na něj člověk nemůže aplikovat současné hodnotící soudy. Ten film vnikl v nějaké době, přišel s nějakou zprávou o našem světě, a já jsem na pochybách, jestli mu vůbec dnešní člověk ještě má šanci "správně" rozumět, jestliže jej vidí natolik "přesazený" z původního kontextu. Kupříkladu mě tam nejvíc bavilo to vizuální zpracování a potom samotná postava smrtky, která zde má značnou působivost - byť přesvědčivosti Václava Lohniského ve snímku Dařbuján a Pandrhola podle mě přece jen nedosahuje. Celkově mi přijde úžasné, že se tento film zachoval a že ho může vidět i dnešní člověk - mimochodem přišlo mi, že scéna v místnosti se svícemi posloužila jako inspirace pro podobnou scénu v Herzově snímku Deváté srdce ("síň času").

    • 14.4.2018  18:49
    Nerodič (2017)
    *****

    Dokument, který mě v podstatě dostal stejně jako před lety Generace Singles - obdivuji na režisérce její schopnost vyhmátnout téma, které považuji ve shodě s ní za výsostně aktuální a naléhavé. Film Nerodič jsem chtěl vidět od první chvíle, co jsem se o něm dozvěděl, strašně mě bavil, a přiměl mě k mnohému zamyšlení. Podle mě skutečně výborný dokument, o němž se mi moc nechce se více rozepisovat, protože by to bylo hodně na dlouho.

    • 8.4.2018  21:38

    Výborná věc, která mě hodně bavila. Sice je na tom místy znát doba vzniku a filmu by pravděpodobně prospělo lehké zkrácení, ale jako celek je to hodně působivé, a samotný závěr je strašný psycho. Svým vyzněním mi to trochu připomnělo o 4 roky starší Wellesův Proces, ale referenčních filmů by se jistě dalo najít víc. Btw. toto je jeden z mála filmů, kde mi český titul přijde lepší než ten původní.

<< předchozí 1 2 3 4 15 29 42 56
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace