Vančura

Vančura

okres Praha

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 29 43 57
    • 19.9.2018  22:15

    Na nové zhlédnutí po letech mi ten film přišel jako vcelku zábavná, leč dosti prostoduchá podívaná. Některé herecké výkony nejsou nic moc, místy mi děj přišel stupidní, a výskyt Willise (resp. jeho postavy) mi zde přišel vyloženě jako trapas. Samostatnou kapitolou je ta puška místo nohy - jasně, je to sranda, ale je to současně tak dementní - jak by asi střílela, když nemačká spoušť? - že mě to tam příšerně iritovalo. Celkově se nemůžu ubránit dojmu, že Rodriguez svého tvůrčího vrcholu dosáhl snímkem Od soumraku do úsvitu a zde už se k němu po 11 letech jen marně snaží znovu přiblížit.

    • 8.9.2018  10:15

    Výtečný horor, který se mi velmi líbil. V tom filmu je strašidelné skoro všechno (ty miniaturní domky! ta děsivá tvář Milly Shapiro!) a u některých scén mi běhal mráz po zádech (mj. i díky přispění skvělého soundtracku). A potěšilo mě, že děj mi nepřišel předvídatelný ani zaplněný klišé, jak je u tohoto žánru obvyklé. Sedlo mi i pomalé tempo, které zde podle mě vydatně podporuje celkovou delikátní atmosféru - byť jsem se občas neubránil dojmu, že by alespoň občas přece jenom mohl děj trochu zrychlit, aby ta pomalost nebyla tak jednotvárná (byť výtečná dramatická sekvence s odjezdem z večírku to pomalé tempo na chvíli nabourává). Celkově za mě velké nadšení z povedeného hororu, jaký to dlouho nebyl.

    • 7.9.2018  17:46
    Bestiář (2007)
    ****

    Když jsem na to náhodou narazil v televizi, hned mě zaujal úchvatný zjev Danici Jurčové, a zatoužil jsem film vidět - a v podstatě bezmezně mě nadchnul. V první řadě skutečně hlavně díky ní, mohl jsem na ní nechat oči a je zde úžasná a absolutně bezchybná. A to navzdory tomu, že zde hrála studentku vysoké školy v době, kdy jí už bylo 31 let - vůbec jsem to na ní nepoznal! Její vrstevnice Čvančarová, ač o 2 roky mladší než Jurčová, zde naopak vypadá výrazně starší, a když se poprvé objeví v ději, považoval jsem ji mylně za Karolíninu matku! (A mimochodem je zde trapná jako vždy, nikdy jsem té herečce nepřišel na chuť). Stejně tak Roden je zde tradičně výborný, ten chlapík je prostě pokaždé sázka na jistotu. A konečně mě zde strašně bavil i Vašut, což je s podivem, protože ho jinak hodně nemusím. U jeho scény s pávem jsem málem umřel smíchy - dokonalost! Za druhé se mi ten film líbil díky tomu, jak detailně se věnuje vystižení patologického vztahu mezi Karolínou a Alexem (narážka na Pianistku Elfriede Jelinek zde určitě nebude náhodná). Kdyby byl film jen o tom, fungoval by i tak - další mužské postavy, točící se kolem Karolíny, mi tam ale nevadily, film je díky nim zajímavější (a nemyslím si ani, že by tyto postavy byly nějak přehnané nebo zkarikované, podle mě docela věrně ztělesňují určité typy, podobně jako sama Karolína). A konečně mě na tom nadchly i atraktivní lokace a krásná kamera F. A. Brabce, která z filmu činí velmi příjemný a prosluněný zážitek. Film mě bavil natolik, že mi kupodivu ani nevadila jeho prolezlost product placementem, na což jsem jinak extrémně alergický (nebo je tam možná obsažený tak dobře, že to člověk ani nevnímá). Jasně, některé herecké výkony jsou slabší, většina milostných scén je dost trapas (ta v chlévě!), a děj je do jisté míry hodně odtržený od reality, ale opakuji, že subjektivně pociťovaná mimořádná zábavnost mi zde převážila vše.

    • 7.9.2018  11:01

    Jestliže jsem byl zpočátku zaražen tím, jak moc se tento film ohlíží za předchozími 4 díly volné doinelovské série (a říkal jsem si, zda je kvůli tomu Láska na útěků srozumitelná i pro člověka, který starší filmy nezná?), nakonec jsem to docenil. (Ostatně mě napadá, že zvláštní je už jenom to, že dnešní člověk si může pustit všech 5 filmů za sebou, zatímco tehdejší diváci neměli v podstatě jinou možnost než vidět je v kině - a mezi prvním a posledním dílem uběhlo dlouhých 20 let, prostor pro připomenutí - a revizi - dávno zapomenutého zde byl tedy velký). V tomto ohledu mě potěšilo, že se do děje vrátila Marie-France Pisier v roli Colette, která po 17 letech od událostí ve snímku Antoine a Colette vše nově vysvětluje ze svého pohledu ve vynikající scéně ve vlaku, která je podle mě jedním z vrcholů filmu (a obecně obdivuji způsob, jakým se zde Truffaut nejenom vrací ke svým starším snímkům, ale jak jejich různé události často zasazuje do jiného kontextu a vykládá je jinak - přijde mi to neobyčejně tvůrčí). Mimochodem jak se mi tato herečka ve zmíněném starším snímku nelíbila, zde doslova září a zcela zastiňuje Antoinovy další ženy - Dorothée v roli Sabine ještě ujde, ale Dani už je zcela ultimátní ošklivka, a u Claude Jade jsem se pro změnu zhrozil, co se jí stalo s obličejem, protože ještě o 7 let dříve v Rodinném krbu byla zcela úchvatná. Celkově si rozhodně nemyslím, že by to tento film byl zbytečný - naopak podle mě přidává mnoho nového k původním skvělým filmům - a tím člověka přiměje je vnímat jinak - a je jejich působivou závěrečnou tečkou.

    • 6.9.2018  11:31
    Rodinný krb (1970)
    ****

    Zpočátku mě to nebavilo, přišlo mi to strašně banální a zajímavé snad jen pro lidi, kteří jsou obeznámeni s předchozími filmy doinelovské série. Teprve když v 52. minutě (!) do děje vstupuje Japonka (ztělesněná herečkou, která mi mimochodem přišla velmi ošklivá; její postava navíc ani není nijak zajímavá), začíná se tam KONEČNĚ dít něco zajímavé, děj náhle dostává spád a události na dramatičnosti (scéna, kdy se Christine převlékne za Japonku, je zcela neuvěřitelná!) - teprve pak mi to přišlo jako starý dobrý Truffaut. Pokud jde o herce, Jean-Pierre Léaud je zde dobrý jako vždy (byť v těch příšerných zvonáčích vypadá hrozně, neblahé sedmdesátky si zde vybraly svou daň) a Claude Jade zde září jako nikdy předtím a je naprosto okouzlující. Především díky ní - a pěknému závěru - se mi film nakonec líbil, byť si osobně myslím, že předchozí filmy (na něž se zde občas odkazuje) - a především první 2 černobílé - byly přece jenom lepší (Rodinný krb mi mj. přišel zbytečně zahlcený postavami - například chlapík, který si od Antoina věčně půjčuje peníze, mi tam přišel dost otravný a veskrze zbytečný).

    • 5.9.2018  20:38

    V porovnání s předchozími 2 snímky volné doinelovské série mi v tomto případě přišlo, že už došlo k určitému kvalitativnímu úpadku, byť pociťovanému čistě subjektivně (nesedl mi odklon od černobílého formátu ani více humoru oproti předchozím 2 smutným snímkům). Přesto mi Antoinovy osudy stále přišly zajímavé a film jsem zhlédl s velkým zájmem, natočený je velmi zdařile a srozumitelně, jak mi přijde u Truffauta obvyklé. Mimochodem líbily se mi zde obě herecké představitelky postav, s nimiž si Antoine začne - Delphine Seyrig i Claude Jade jsou zde velmi dobré, a zarazilo mě, že obě zemřely ve věku 58 let, jaká to zvláštní souhra okolností.

    • 4.9.2018  22:44

    Pro toho, kdo měl možnost vidět malého Antoina o 3 roky dříve ve snímku Nikdo mne nemá rád - a je tedy obeznámený s jeho krušným dětstvím - a kdo si k němu už tím pádem i vytvořil sympatie - je Antoine a Colette zážitkem nikoli nepodobným tomu, jaký jsem zažíval u linklaterovské filmové trilogie spojené dvojicí postav Jesseho a Céline - je zkrátka velmi zvláštní - a velmi působivé - vidět stejného herce ve stejné roli o několik let později (aniž by takový sequel vznikl z komerčních pohnutek, jak je dnes obvyklé). Antoine se zde už vymanil ze zdí ústavů a postavil se na vlastní nohy, život si ale pro něj připravil další ťafku v podobě prvního milostného zklamání (po této stránce mi je trochu líto, že roli jeho vyhlédnuté krasotinky ztvárnila herečka, která mě příliš neoslovila - Marie-France Pisier - a osobně mě mnohem více zaujala Rosy Varte v roli Colettiny matky). Antoine a Colette je po mém soudu absolutně bezchybný film, který je o to lepší, viděl-li člověk Truffautův zmíněný předchozí snímek, a snad ještě více, může-li se člověk v Antoinovi také trochu poznat. Za zmínku stojí, že celý film je bytostně francouzský, všichni tam neustále kouří, jsou mimořádně zdvořilí a kulturní, poslouchají vážnou hudbu a čtou mraky knih, po ulicích jezdí samé citroëny 2CV a DS, a Antoine se živí ruční výrobou gramofonových desek (!) - film tak je mimo jiné příjemným závanem starých dobrých šedesátých let a do dnešních dní vyloženě zraje jako víno - a nic neztratil na své srozumitelnosti a nestárnoucí filmové čistotě.

    • 4.9.2018  20:48

    Čistá filmová krása. Přiznám se, že zpočátku jsem se lehce nudil, ale postupně mě osudy malého Antoina zasáhly nebývalou silou, a když v závěru odříkává psycholožce zásadní detaily svého trpkého života, byl jsem už zcela otřesen. Film je velmi dynamický, děj neustále uhání vpřed, a hlavní hrdina je stále víc a víc vtahován na scestí, z něhož se jen těžko hledá cesty zpět - je jí snad poslední Antoinovo gesto v podobě zoufalého běhu za svobodou, zakončeného pronikavým finálním záběrem - pohledem do kamery? Nikdo mne nemá rád je film, který mě rozesmutnil a zcela dostal na svou stranu - působivější filmovou obžalobu netečné společnosti dospělých aby pohledal.

    • 4.9.2018  10:21
    G. Verdi: La traviata (divadelní záznam) (2016)
    ****

    Nebylo to vůbec špatné, byť nabídnout toto v telce člověku, který zná La Traviatu s Annou Netrebko z r. 2005 (ke zhlédnutí na YouTube), je jako darovat žíznivému chléb. Albánská sopranistka Ermonela Jaho se své ruské předchůdkyni v roli Violetty Valéry zdaleka nevyrovná, vedle jejího úchvatného zjevu působí jako šedivá myš, a stejně tak pěvecky s ní nesnese srovnání (nemluvě o tom, že minimálně ve dvou záběrech vyplazovala při zpěvu jazyk jako koza). Stejně tak tehdy 75 letý Plácido Domingo (Alfrédův otec) mi už přišel, že zpívá tak nějak na půl plynu, a tak se mi tam bez výhrad líbil vlastně jen výkon italského tenoristy Francesca Meliho v roli Alfréda. Rovněž scéna mi přišla zdařila a celkově to byly velmi příjemné 2 hodiny, všem výtkám navzdory.

    • 2.9.2018  17:34
    Sidney Hall (2017)
    ***

    Film, k němuž se stavím hodně rezervovaně. Hlavní postava, v hereckém podání Logana Lermana, mi byla extrémně nesympatická, to jeho bolestínské putování a ohlížení zpět mě vyloženě iritovalo, a celkově mi přišlo směšné, aby se mi nějaký film snažil namluvit, že teenager na střední škole v podstatě bez nějaké větší průpravy napíše z fleku román, za nějž dostane Pulitzerovu cenu, ta představa zázračného talentu je zcela absurdní (ovšem zcela v duchu tradičních představ o americkém snu). Film je nevěrohodný na více místech (ostatně jako většina filmů, kde stejný herec ztvárňuje jednu postavu v průběhu desítek let), těžko kupříkladu věřit, že by si soudce něco takového nahrával, aby proti němu existoval tak průkazný důkazní materiál, nebo že by VHS kazeta vydržela zakopaná v zemi po mnoho let a byla stále funkční, nebo že by někdo s tak těžkým astmatem u sebe stále neměl svoje léky a že by vůbec bylo možné tak rychle zemřít na astmatický záchvat, atd. atd. Zarazilo mě rovněž, jak film zpočátku skáče hodně v čase, až je to nepřehledné, a podobně nemilým překvapením zde pro mě byl zjev Elle Fanning, kterou jsem před 2 lety obdivoval ve snímku Neon Demon, a proto jsem se zde na ni velmi těšil - abych zhrozeně zjistil, že je zde velmi ošklivá! Film má i svoje klady, jako krásnou kameru nebo několik slušných scén, ale ve výsledku jsem se nemohl zbavit dojmu, že je ve své podstatě velmi povrchní, nevěrohodný (vymydlený Logan Lerman bez jediné vrásky a s nalepenými fousy fakt nevypadá jako někdo, kdo má smrt na jazyku) a celkově postrádající jediný výrazný moment, který by skutečně stál za vidění nebo zapamatování. Za mě tedy spíše velmi vlažný dojem spolu s přesvědčením, že podruhé bych se tomu filmu raději vyhnul, a místo něj si raději pustil třeba film Pan Nikdo, na který jsem si u Sidney Hall vzpomněl a který ho podle mě strčí do kapsy.

    • 2.9.2018  17:06
    Vrána (1994)
    ***

    Vyloženě dementní film, který jsem zhlédl s pobavenou přezíravostí (původně jsem chtěl napsat, že to je kult, který mě zcela minul, ale je mi protivné tomuto - a obecně jakémukoli - filmu vůbec přiznat "kultovní status"; osobně jsem na tu stupidní frázi alergický, film je buď dobrý nebo ne, a není důvod do toho tahat nějaký kult; obecně jsem ještě přemýšlel, že to je možná jeden z těch filmů, které mě minuly, protože jsem je neviděl v době jejich premiéry, ale až dlouhá léta poté, nemám k němu proto vytvořen žádný vztah na bázi nostalgie, který by milosrdně zakrýval oči nad jeho filmařskými nedostatky, a neznám ani komiks). Příběh je tak prostinký, že by šel říct jednou větou, herecké výkony jsou většinou hodně špatné (a třeba taková Bai Ling je zde vyloženě děsívě špatná), a film na mě celkově působil neobyčejně laciným, béčkovým a amatérským dojmem, skoro jako esence toho nejhoršího z devadesátek. Děj je neobyčejně předvídatelný, klišoidní a útrpně spějící ke svému závěru. A konečně také soudím, že to je film, jehož mizerné kvality byly zcela upozaděny tragickou smrtí hereckého představitele hlavní role během natáčení - náhlé úmrtí mladého člověka tak přestalo být tím, čím ve své podstatě bylo - ničím jiným než nešťastnou souhrou okolností - takové věci se prostě stávají - a zapůsobilo jako dokonalý marketing, který k filmu dodnes přitahuje pozornost. Lze jen spekulovat, zda by se filmu dostávalo takové pověsti, kdyby Brandon Lee z natáčení odešel bez jediného škrábnutí a dodnes točil podobné kraviny. Myslím, že u současného diváka, který viděl mraky lepších, temnějších a scenáristicky propracovanějších filmů, už Vrána nemůže obstát, a primárně z této pozice pramení můj odsudek vůči tomuto filmu jako takovému - nenapadá mě jediný ohled, v němž by nějak předčil tu hromadu jiných filmů podobného ražení, které byly natočeny před ním i po něm.

    • 2.9.2018  16:22
    (M)učedník (2016)
    ***

    Ne že by to byl špatný film, ale osobně mi prostě nesedl. Nebavilo mě na to koukat, musel jsem se do toho dost nutit, a ten výběr citátů z Bible mi přišel takový dost samoúčelný (ve smyslu, že mi přišlo, že si Veniamin pro sebe vybírá vyloženě pasáže, které se mu hodí do krámu, a mezi nimiž není žádná souvislost; neviděl jsem prostě v tom jeho myšlení žádný systém nebo logickou provázanost, přišel mi jenom jako magor, kterému přeskočilo z čtení Bible). Film mě zaujal, protože jsem myslel, že bude pojednávat o tom, jak mladý adept víry musí volit mezi svou mladickou nadržeností a asketickou poslušností k Bohu, ale tento motiv se tam doslova jen mihne, a jediná Veniaminova vrstevnice, která má v ději nějaký prostor, je bohužel ztvárněná neobyčejně nehezkou herečkou (Alexandra Revenko), tudíž těžko jí věřit, že by byla pro muže nějak atraktivní, a že by tím pádem ztělesňovala nějaké mravní dilema. Film mě v posledku bavil jen v humorných pasážích, jako např. když se hlavní hrdina před celou třídou náhle během školní hodiny svlékne, nebo když učitelský sbor diskutuje nad tím, zda je vhodné, aby dívky nosily na plavání bikiny, jinak mi to přišlo bohužel dost úmorné, a závěrečné rozuzlení mě vyloženě rozladilo - film končí hodně zvláštně (a usekle), a bylo mi z toho takovým nepříjemným způsobem smutno. Z Serebrennikovovy vynikající režijní filmografie mi tento kousek přijde subjektivně nejslabší.

    • 27.8.2018  22:29

    Film jsem poprvé kompletně zhlédl asi jako poslední člověk na světě, protože ho jinak považuji za poměrně velmi známý - a to především díky jeho relativně četným televizním reprízám. Osobně mě ale bohužel moc neoslovil a vlastně se i divím tomu, zda je potřeba tento film film stále znovu uvádět v telce, když jde o zástupce žánru, který se tak radikálně proměnil (fráze "na svou dobu...", která má film jakýmsi zvláštním způsobem bránit vůči hodnocení očima dnešního diváka, se zde v komentářích objevuje až podezřele často). V roce 2018 už nutně ten film podle mě musí působit velmi krotce - ve srovnání se současnou krimiprodukcí je zde v podstatě minimum krve, násilí, a vlastně i jakéhokoli napětí, když pachatel je od začátku znám (podobně jako např. v další detektivce z podobné doby, Příliš velká šance) (a hlavní vyšetřovatel, v podání totálně nezajímavého Buchvaldka, postrádá jakékoli charisma a ve filmu působí dojmem dokonale zaměnitelného socialistického fízla, jakými se filmy z té doby jen hemžily - osobně jsem sice ocenil, že náznaků skryté normalizační propagandy je zde minimum, ale přesto se člověk neubrání dojmu, že celkové vyznění snímku - v němž hrdinní příslušníci Veřejné bezpečnosti dopadnou obávaného vraha - je dokonale poplatné době svého vzniku). Pokud mohu ještě dále soudit o obsazení, Marek Perepeczko je herecky zcela excelentní, a rovněž se mi zde velmi líbila mladá Dagmar Patrasová (její pohádková sestra Jana Nagyová mi zde přišla spíše nevýrazná, dílem kvůli jejímu děsivému účesu a dílem proto, že byla předabovaná). Ještě se mi tam líbil Karel Heřmánek, byť jeho herecký prostor zde není příliš velký. Celkově jsem měl z toho filmu dojem, že má něco do sebe (založení děje na skutečných událostech dodává příběhu na vážnosti; hudba Karla Svobody je velmi dobrá; hraje tam spousta dobrých herců a Jana Nagyová tam ukáže prsa), ale ve výsledku se nemůžu zbavit dojmu, že kdybych to i nadále neznal, zas tak o moc bych nepřišel.

    • 27.8.2018  21:50

    Když jsem se o tom filmu dozvěděl, podlehl jsem dojmu, že to to bude klasická teenagerovská vyvražďovačka (čili sračka), což nakonec nebylo zas tak daleko od pravdy. Nejvíc mi na tom filmu vadily debilně napsané postavy (jejichž přežití mi bylo ukradené), resp. extrémně nesympatický casting, jinak mě film v podstatě bavil (byť těžké předvídatelnosti se to nezbaví skoro ani na minutu). Při sledování jsem se ovšem nemohl ubránit dojmu silné podobnosti s mým oblíbeným snímkem Neutečeš, který po mém soudu dává tomuto filmu notně na frak - Truth or Dare nemá ani z desetiny tak dobrý soundtrack, ani takovou zábavnost, přesto mi těch 103 minut vcelku uteklo, a když odhlédnu od své averze vůči čemukoli teenagerskému, měl ten film asi nakonec přece jen něco do sebe. Osobně ovšem doufám, že se mi případné další filmy s Lucy Hale už vyhnou, neboť jednou to bohatě stačilo.

    • 27.8.2018  21:24

    Kupodivu mi to nepřišlo tak hrozné, jak bych si předem myslel na základě příšerného plakátu nebo zdejšího nízkého hodnocení - v tom filmu je celá řada dobrých nápadů a celkově mě bavilo na to koukat. Bohužel mi to ale nepřišlo skoro vůbec strašidelné, hlavní hrdina mi byl ne-li nesympatický, pak minimálně lhostejný, a jak to celé skončí jsem správně vytušil nejpozději někde v půlce (skutečně není moc těžké to odhadnout). Čili výsledný dojem je spíše takový rozporuplný, neboť ten film je takovou zvláštní kombinací originálního a nesnesitelně ohraného, že se ve výsledku nedokážu přiklonit ani k variantě "líbilo" ani k jejímu opaku; fandové žánru by si zde ovšem podle mě měli přijít na své.

    • 23.8.2018  18:40
    Odnikud (2017)
    ***

    Diane Kruger herecky excelentní, ovšem i přes to mě film zas tak neoslovil. Ačkoli jsem o něm předem věděl minimum, spousta věcí mi tam přišla předvídatelná (například jsem věděl s jistotou, že soud obviněné uzná nevinnými - mimochodem nevím, jak moc je spoiler toto sem napsat, když distributor v pohodě v anotaci vyzrazuje, že Katjin manžel a syn zahynou, což mi osobně přijde stokrát horší; jinak sekvence u soudu mi na tom filmu asi přišla nejzajímavější). Problém jsem měl asi s těmi postavami - neviděl jsem tam nikoho sympatického. U Katji jsem nechápal, co na svém partnerovi viděla, u něj mi vadila jeho kriminální minulost, a u strůjců výbuchu jsem postrádal nějaké objasnění jejich motivace nebo zázemí (kromě toho, že se hlásili k Hitlerovi, o nich film v podstatě nic jiného nesděluje - film je tak nazírán primárně z pohledu Katji, která se zdrcena svou ztrátou chová tak jak se chová; a člověk jako já se u toho nemůže zbavit dojmu, že kdyby si našla někoho "normálního", mohla být toho všeho ušetřena - prostě začít si v Německu s Turkem s kriminální minulostí a u toho fetovat snad ani nemohlo skončit jinak než špatně). Nesednul mi ani závěr filmu - osobně by mi přišlo zajímavější, kdyby buď v krásných řeckých lokacích prošla vnitřní proměnou a viníkům odpustila, respektive se smířila se svou situací, nebo kdyby se vrátila domů na žádost svého přítele/právníka, a vedla dál soudní bitvu o spravedlnost. Takto mi přišlo, že ten film prostě strašně tlačí na pilu a snaží se dostat diváky na svou stranu, což jen potvrdily titulky v závěru, které film zasazují do současných německých reálií a které naplno odhalují, s jakým záměrem byl ten film natočen ("Mezi roky 2000 až 2007 v Německu Národní socialistické podzemí zastřelilo devět přistěhovalců, policistku a spáchalo bombové útoky. Jediný důvod jejich útoků byl ten, že oběti nebyly Němci.").

    • 23.8.2018  17:56
    Escobar (2017)
    ***

    Nejnudnější film pod sluncem (ostatně jako většina životopisných filmů). Ty dvě hodiny mi subjektivně přišly skoro nekonečné, nebavilo mě to a postrádal jsem tam větší vhled do toho, jak Escobarův narkobyznys fungoval - člověk se toho zde o něm v podstatě nic nedozví, spousta prostoru je naopak věnována jeho vztahu s Virginií, který mi nepřišel nijak zajímavý (mimochodem osobně mi i vadilo, že filmový pár ztvárnili skuteční manželé - podle mě by spolu manželé společně hrát neměli, protože to na mě působí strašně odcizujícím dojmem a nemůžu pak takový film brát vážně a zcela se do něj ponořit; dále jsem nepochopil, proč spolu postavy ve filmu mluví anglicky - navíc se směšným španělským přízvukem - a ne španělsky, když třeba novinové titulky zde jsou normálně ve španělštině). Místy tam probleskují lepší momenty (např. když film ukazuje, jak kolem sebe Escobar rozséval smrt), ale po většinu děje jsem jen přemýšlel, jestli ten pupek má Bardem umělý, nebo kvůli roli skutečně tak ztloustl (nic jsem si k tomu nezjišťoval), a jeho herectví mě moc nebavilo, podobně jako v případě Penélope Cruz, kterou mám jinak velmi v oblibě. Ani samotný závěr na mě nějaký dojem moc neudělal, prostě bylo najednou po něm, a mně to bylo vlastně fuk. Za mě velká nuda a pocit, že film s takovým námětem mohl být stokrát lepší, kdyby na to šel úplně jinak.

    • 20.8.2018  11:53

    Vlastně ani nevím, jestli se mi to líbilo nebo ne. Děj je extrémně nepravděpodobný (už vidím, jak si v dnešní Americe posedlé honbou za politickou, genderovou a nevím jakou ještě korektností někdo dovolí někoho tak otevřeně urážet, jako to dělají všechny postavy v úvodu filmu Renee - to, jak se k ní chovají jen kvůli jejímu vzhledu, je skutečně zarážející; další problém navíc vidím v tom, že Amy Schumer ani zdaleka není tak tlustá a hnusná, jak se film snaží namluvit - ve skutečnosti má podle mě zcela normální obličej, a při dobrém makeupu je docela hezká, a pokud jde o její váhu, má maximálně pár kilo navíc, v čemž fakt nevidím nějaký problém, nota bene v kontextu Ameriky coby národa stiženého těžkou epidemií obezity; krajně nepravděpodobné mi přijde i to, aby holka z ulice přišla na něco, co miliardovému kosmetickému průmyslu uniklo, a aby tak snadno mohla mluvit do strategických věcí, nebo se nedejbože tak jednoduše dostala na zásadní prezentaci, kterou navíc odprezentuje místo ředitelky společenosti!) a předvídatelný - už po pár minutách je v podstatě jasné, jak to celé skončí. Měl jsem problém i s celkovým vyzněním filmu - Renee v té prezentaci nostalgicky vzpomíná na dětství, kdy nikdo vzhled neřešil, a volá po tom, abychom tak žili i v dospělosti, a pak vzápětí vítězoslavně oznámí, že jejich kosmetická řada je pro všechny ženy, což implikuje sdělení, aby ji všichni kupovali - od kritiky povrchnosti se tak plynule přejde k oslavě konzumu a podpoře kosmetického průmyslu, který je na byznysu s nevyrovnaným ženským seběvědomím postavený. A pokud jde o humor, zas taková řachanda to podle mě taky není, většinu záměrných vtipů jsem nijak vtipnou neshledal, a některé mi i přišly nechutné (nemluvě o tom, že spousta narážek odkazuje na americké reálie, kde se český divák podle mě vůbec nechytá - myslím, to je i důvodem, proč měl tvůrce amatérských titulků takovou potřebu neustále něco divákům dovysvětlovat (osobně jsem na toto u filmových titulků extrémně alergický, protože mám pocit, že překladatel absolutně není povinen cokoli vysvětlovat - má jen přeložit, a kdo repliku nepochopí, je to jeho problém). V tomto ohledu mi to občas připomínalo starší snímek Amy Schumer Vykolejená, který má s tímto mnoho společného. Kdo má její humor rád - pokud někdo takový u nás vůbec existuje - v době psaní mého komentáře zde měla Amy Schumer pouhých 21 fanoušků - ten by si u toho filmu měl přijít na své. Na mě ale příliš dobrý dojem neudělal, a to především kvůli scénáři, který si něco bere na paškál, a přitom to ve skutečnosti jen přiživuje. Mimochodem Naomi Campbell ve filmu je úchvatná - nevěřil bych, že už jí je 48 let!

    • 16.8.2018  14:13
    Equalizer 2 (2018)
    ***

    Neměl jsem nijaká očekávání a film mě vcelku bavil. Stejně se ale nemohu zbavit názoru, že mi jednička nepřišla zase jako taková pecka, aby bylo nutné točit pokračování, a film podle mě celkově trpí údělem většiny sequelů, které se krčí ve stínu jedničky a působí vedle ní více či méně zbytečně. Denzel Washington je ovšem stále stejně skvělý a bavil mě i Pedro Pascal, zbytek castu je tam jinak v podstatě jen do počtu. Příběh mi přišel hodně předvídatelný a dějová linka s polepšeným černošským mladíkem mě tam nudila, protože mám pocit, že toto jsem viděl stokrát jinde. Finále ve větru velmi dobré. Za mě spíše lepší 3 *.

    • 14.8.2018  20:44
    Léto (2018)
    ****

    Napsal bych, že to bylo příjemné filmové překvapení - na film jsem do kina vyrazil v podstatě o něm nic netuše - kdybych ovšem už od Serebrennikova neznal dva jeho starší snímky, Den v Jurjevu a Nevěra, které mám velmi v oblibě; považoval jsem proto téměř za jisté, že i Léto nemůže být špatný film, je-li pod ním podepsán stejný režisér, což se nakonec i potvrdilo. Film je to velmi povedený, především pak hudební stránka je absolutně bezchybná, a ještě druhý den mi stále v hlavě hrajou ty skvělé písničky, které ve filmu zazní. Absence příběhu mi nevadila - především dlouhá úvodní sekvence na pláži se mi velmi líbila svou uvolněnou a autentickou atmosférou - a v závěru mě i trochu zamrazilo, když se u jednotlivých postav objevily letopočty zobrazující, kdy trval jejich krátký život. Osobně se mi tam místy ale přece jen trochu vkrádala nuda, a kdyby to bylo řekněme o půl hodiny kratší, asi bych to uvítal. Nejsem ani příznivcem použití b&w kamery v 21. století, pro mě je černobílý obraz spjat s určitou érou, která už skončila, a nevidím smysl v tom se k tomu vracet - přijde mi to prostě samoúčelné. A přišlo mi i líto, že ačkoli se film odehrává v Leningradu (Petrohradu), mohl by se odehrávat vlastně kdekoli v Rusku, protože z města není ukázáno v podstatě nic - povzdech čistě soukromého rázu. Při sledování Léta se mi mimochodem vybavila spousta podobných hudebních filmů, jako např. Made in Hungaria nebo Šviháci.

    • 12.8.2018  23:14
    Equalizer (2014)
    ****

    Nějak si nevybavuji, že bych o tom filmu slyšel v době, kdy šel v kinech, ale když jsem se k němu teď po téměř 4 letech náhodou dostal, bylo to pro mě vcelku příjemné filmové překvapení (byť mě prvních 26 minut filmu hodně nudilo, to co následuje potom mě už ale dokonale vtáhlo do děje). Denzel Washington je velmi dobrý (navzdory relativně pokročilému věku), ještě víc mě ale asi bavil Marton Csokas, který je zde skutečně fantastický. Chloë Grace Moretz mi naopak přišla spíše trapná. V jistém ohledu se lze k tomu filmu stavět velmi kriticky, protože je bohužel přeplněný žánrovými klišé a celkově originalitou moc neoplývá, ale zrovna v tomto případě mi to nějak nevadilo, a film jsem si užil, byť by mohl být po mém soudu o něco kratší. Hlavní postava mi byla strašně sympatická a velmi jsem jí fandil, aby vše dobře dopadlo. Dobrý dojem z filmu podpořila i skvělá kamera a povedený soundtrack. Mimochodem dostal jsem u toho chuť vidět znovu Taxikáře, kterého mi to připomnělo.

    • 4.8.2018  23:54
    Plonger (2017)
    ****

    María Valverde často ztvárňuje role postav, která buď ve filmu otěhotní, nebo zemřou. Zde tomu není jinak - její Paz Aguilera otěhotní, porodí syna, a v 57. minutě filmu se její partner César po telefonu dovídá, že byla nalezena mrtvá. MV ovšem z obrazu zcela nezmizí a mihne se ještě v několika záběrech, včetně toho finálního, který je prostoupen stejnou krásou a nostalgií po něčem, co už neexistuje, jako podobný (byť mnohem kratší) finální záběr ve Velké nádheře. Když už jsem začal obsazením, Gilles Lellouche coby César mi moc nesedl, ovšem María Valverde je zde stejně úchvatná jako vždy (byť tu fotografku jsem jí prostě nevěřil). Pokud mohu soudit, Mélanie Laurent je multitalentovaná žena, a točí stejně dobře, jako hraje. Plonger v první řadě vnímám jak film delikátních obrazových kvalit - po vizuální stránce je to velká radost pro oko, všechny ty barvy, nasvícení a nádherné lokace - po této stránce absolutně bezchybné. Z obsahového hlediska už je to trochu horší, film po mém soudu nepříliš přesvědčivě vysvětluje motivace hlavních postav (snad je to tím, že film je adaptací stejnojmenného románu Christopha Ono-dit-Biota, z něhož bylo zřejmě leccos vypuštěno - jen hádám). Plonger mi mimochodem trochu připomněl ruský snímek Milenec, který rovněž ukazuje, jaký dopad na muže má smrt jeho ženy - a který končí v podobně smířlivém duchu - lze se domnívat, že oba vdovci nachází v závěru štěstí a klid, a původně tragické úmrtí mladé krásné ženy se nakonec jeví jako katalyzátor změn, které na počátku nešlo ani vytušit. Celkově si myslím, že to je velmi dobrý festivalový film, u kterého mi je trochu líto, že se nedostal k širšímu publiku, alespoň co jsem si tak zjišťoval - o to víc jsem rád, že jsem ho mohl vidět, a jeho zhlédnutí považuji za obohacující - už pro tu možnost vidět Maríi Valverde v jedné z jejích zatím nejhezčích rolí. Ve filmu mimochodem zazní 2 krásné španělské písně: Mercedes Sosa - Alfonsina y el mar a Mina - Canta Muchachita.

    • 2.8.2018  19:10

    Pro mě osobně překvapivě výborná věc, která mě hodně bavila. Ocenil jsem například, že film nijak nevyžaduje znalost předchozích filmů (neviděl jsem ani jeden) - občas na ně asi lehce odkazuje, ale jinak funguje zcela samostatně. Tom Cruise je zde podle mě výborný a bavilo mě na něj koukat, byť jeho pokročilý věk je na něm v některých záběrech už hodně znát. Henry Cavill je také skvělý. Dále se mi velmi líbila ženská dvojice Rebecca Ferguson a Vanessa Kirby, zbytek herců mi naopak spíše vadil (jmenovitě Simon Pegg, Ving Rhames, a především příšerná Angela Bassett). Jako zápory dále vnímám soundtrack (po mém soudu velmi nevýrazný a mdlý) a výskyt nekonečné řady ohraných klišé, kterými je děj prostoupen (zneškodňování bomby, zachraňování světa, souboj hlavního hrdiny s hlavním záporákem na závěr filmu...) Cruisovy kaskadérské kousky jsou ovšem excelentní (seskok padákem či honička vrtulníků nemají chybu), stejně jako energie a humor některých scén. Poslední dvě výtky - zarazilo mě, že lidi se v tom filmu čipují častěji jak psi, a vyloženě mi vadilo, že děj je extrémně vystavěný na efekt - vše zde dopadá přesně tak, aby to umožnilo další vývoj děje, kde na nějaké chyby, omyly a nešťastné náhody z reálného světa není místo - na nějaký princip pravděpodobnosti (uvěřitelnosti) se zde prostě nehraje, a to mi tam vadilo asi nejvíc, proto za mě "jen" 4 hvězdy.

    • 22.7.2018  23:40

    Vcelku příjemný filmový závan 90. let, který v Allenově filmografii podle mě představuje takový lepší průměr. Natočil jistě lepší věci, ale i mnohem horší. Helena Bonham Carter mě zde moc nebavila, ale Mira Sorvino je skvělá, a celkově mi těch 98 minut rychle uteklo. Závěrečné setkání Lennyho s Lindou je prostoupeno značnou působností, a celkově mi ten nápad s dvojicí dětí, které neznají svého biologického rodiče, na tom filmu přijde jako to nejzajímavější. Naopak ten stupidní chór bych si z toho filmu ochotně odmyslel, podobně jako jeho samotný titul jakož i jakoukoli provázanost na antiku, přijde mi to prostě zbytečné a film by fungoval dokonale i bez toho.

    • 15.7.2018  23:00
    Nekromantik (1987)
    odpad!

    Pravděpodobně jeden z nejúchylnějších filmů, co jsem kdy viděl. Jeho zvrácenost je nezměrná a vrcholí v tak šíleném závěrečném vyústění, že už jsem se mohl jen smát tomu, jak je to celé stupidní. Nechápu, jaká chorá mysl mohla takový hnus přivést na svět, a doufám, že to zabití kočky bylo jen hrané, jinak je ten film ještě stokrát horší sračka než je i tak.

    • 15.7.2018  22:42
    Kanibalové (1980)
    *

    Vyloženě zlý a odporný film, který neměl nikdy vzniknout. To zabíjení zvířat v něm je tak strašné... Líbila se mi tam asi jenom hudba, jinak je to stupidní a pokleslé až hrůza. Btw. při sledování jsem si mnohokrát vzpomněl na Záhadu Blair Witch, ten styl à la found footage mi to hodně připomínal.

    • 8.7.2018  23:18

    Když už jsem viděl jedničku i dvojku, chtěl jsem do dokoukat celé. V tomto ohledu mi přijde zajímavé, že - v době psaní mého komentáře - zde má jednička nejhorší hodnocení z celé trilogie, podle mě je přitom jednoznačně nejlepší (dvojka byla děsivě špatná a trojka je někde mezi nimi). Když pominu, že jsem v podstatě kompletně zapomněl, co se dělo ve dvojce, takže jsem se místy nechytal, nemám za sebe problém napsat, že mě to celkem bavilo. Byť by ten film byl podle mě výrazně lepší, kdyby se z něj vypustilo podbarvení většiny scén těmi příšernými popovými písničkami (nějak jsem nepochopil, co za hudbu tam je vlastně od Dannyho Elfmana) a kdyby byl třeba o tom, v čem to mají těžké superbohatí lidé (film má k tomu občasné náběhy, které mi na tom přišly asi nejzajímavější, naopak všechny ty sexuální scény mi tam přišly v podstatě zbytečné, byť chápu, že řadí-li se ten film k erotickému žánru, je bez toho nemyslitelný; potom mi ale všechen sex ve filmu přijde velmi krotký, a to nejenom ve srovnání s klasickou pornoprodukcí, ale třeba i s takovými filmy Larse von Triera či Gaspara Noého - ano, samozřejmě si uvědomuji, že srovnávám nesrovnatelné, protože James Foley je vedle nich šedá myš, která měla navíc určitě svázané ruce cenzurními ohledy a stupidní literární předlohou k tomu). Ve scénáři by se jistě šlo dlouho rýpat a hledat tam chyby, nesmysly, žánrová klišé, apod., ale osobně mi to přijde veskrze zbytečné - myslím, že nyní - 5 měsíců od premiéry - už k tomu filmu nic nového říct nejde, protože to dávno udělali jiní, své diváky si to jistě našlo, a nepochybuji, že se dřív nebo později opět objeví nějaká podobná série, která vyvolá přinejmenším stejný, ne-li větší komerční úspěch. Nezbývá než to zainteresovaným tvůrcům - a publiku, které má takovéto filmy v oblibě - přát, protože jakákoli kritika na tom nic nezmění. Potřebu to hejtovat mají stejně jenom lidi, kteří si neuvědomují, že nejlepším přístupem k podobným filmům je zcela je ignorovat (osobně jsem to tak kdysi zamýšlel, ale zvědavost byla nakonec silnější - teď, na konci toho maratonu, který začal před 3 lety, jsem rád, že to celé skončilo - a že už žádná další pokračování nebudou. Alespoň doufám).

    • 8.7.2018  17:53

    Skvělý film, který mě zaujal v podstatě od první minuty, a nepustil až do konce. Přišlo mi zajímavé, že ačkoli jsem nikdy moc nemusel Andie MacDowell (viděl jsem s ní ostatně jediný další film, a sice Na Hromnice o den více), zde mě zcela nadchla a velmi se mi líbila (myslím, že za to do značné míry může skvělý český dabing z r. 1995, v němž jsem film zhlédl a v němž ji do češtiny namluvila výborná Barbora Munzarová, která má velmi pěkný hlas). I další herci jsou perfektní a velmi přesvědčiví. Při sledování jsem si bezděky vzpomněl na snímek Na dotek, který mi to trochu připomnělo, jakož i na některé snímky Woodyho Allena o manželství a nevěře, které podobným způsobem sledují vývoj vztahů několika málo postav. Osobně velmi obdivuji, jak je scénář relativně jednoduchý, a přitom mu to nic neubírá na působivosti. Samotný nápad s postavou, která si nahrává na video promluvy žen o sexu, je mimořádně nosný, a skvěle rozpracovaný až do samotného závěrečného vyústění (které jsem částečně předpovídal, protože film k němu logicky směřuje). A celkově je to úžasně sevřený, srozumitelný a dokonale zrežírovaný snímek, který pro mě byl velmi příjemným filmovým překvapením (podobně jako jméno Cliffa Martineze, mého velkého oblíbence, v závěrečných titulcích coby autora filmové hudby).

    • 8.7.2018  17:21

    Herecky i scenáristicky nesnesitelná slátanina, vedle níž se tematicky podobný snímek Fakjů pane učiteli tyčí jako titán. Ten film je plný vyloženě hnusných lidí (Lucy Punch, Phyllis Smith, student s hrozivým akné, ad.), s nimiž hollywoodská dokonalost Justina Timberlaka kontrastuje tak dokonale, až se zdá, jako by se sem snesl přímo z Olympu - a v jeho případě mě skoro fyzicky bolelo sledovat tak skvělého herce, jak musí hrát tak debilně napsanou postavu. Cameron Diaz (o 8 let starší než Timberlake) zde vypadá spíše jako jeho matka a její pokusy o jejich sblížení mi nejen z toho důvodu přišly vyloženě nevkusné. Celkově mi ten film přišel neuvěřitelně stupidní, nevtipný a nestojící za pozornost.

    • 8.7.2018  17:04
    Frankenstein (1994)
    ***

    Když jsem zjistil, že to poběží v telce, byl jsem překvapený tím, že jsem o tom filmu nikdy neslyšel, a dostal jsem chuť ho vidět. Zaujalo mě super obsazení a pak samozřejmě námět - vše nasvědčovalo tomu, že by to mohl být podobně skvělý film, jako o 2 roky starší Coppolův Dracula. To se sice tak úplně nepotvrdilo, ale přesto mě ten film vcelku bavil - a to především díky Kennethu Branaghovi, který je v titulní roli zcela fantastický. Tehdy 28 letá Helena Bonham Carter mi zde naopak přišla herecky spíše slabší (navíc ne tak hezká, jak bych si asi pro její roli představoval), a Robert De Niro zde podle mě kupodivu neměl moc co hrát - protože za něj "hrál" v první řadě jeho make-up (který je skutečně absolutně bezchybný - na druhou stranu mi svým dokonale realistickým vzhledem neustále připomínal, jak stupidní je představa, že by z porůznu sešitých kusů různých mrtvol šlo vytvořit žijící bytost - některé ty "švy" mi navíc přišly vyloženě nesmyslné a vytvořené spíše pro efekt než s přihlédnutím ke znalosti lidské anatomie). Ačkoli se mi film celkem líbil, působil na mě nepříjemně nízkorozpočtově a ateliérově, a přišel mi i poměrně dlouhý (vidět to v telce navíc znamená přičíst k 2 hodinové stopáži další desítky minut na reklamní přestávky, což je pro mě už skoro nesnesitelné); český dabing mi zde naopak nijak nevadil, byť bych samozřejmě dal přednost původnímu znění s titulky. Celkově jsem se nemohl ubránit dojmu, že Viktor Frankenstein z r. 2015 mě bavil víc, byť si na ČSFD vysloužil nevalné hodnocení.

<< předchozí 1 2 3 4 15 29 43 57
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace