Vančura

Vančura

okres Praha

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
    • 22.1.2019  10:11
    Složka 64 (2018)
    *****

    Napínavé, dobře zahrané, se super hudbou a kamerou, a navíc není nijak potřeba znát předchozí díly, aby si člověk užil tento poslední. Prostě skvělý film, který se povedl. To, že Carl s Assadem ve filmu jezdí starou oktávkou, je vtipný bonus k tomu.

    • 17.1.2019  22:56
    Jan Palach (2018)
    ***

    Životopisné filmy obvykle ignoruji, ale vzhledem k včerejšímu 50. letému palachovskému výročí jsem udělal výjimku. V podstatě jsem si potvrdil, proč mě tento žánr nebaví - jednak protože mě osobní životy slavných lidí nezajímají (v tomto smyslu mě ve filmu vyloženě iritovaly scény typu topení štěněte, sex na fakultě nebo holý zadek ve sprše, protože mi přijdou k Palachovu odkazu zcela irelevantní), a jednak protože děj vždy končí (a většinou i probíhá) předem známým - a tedy předvidatelným - způsobem. Film se po mém soudu zaměřuje na veskrze nahodilé a nepříliš podstatné detaily z Palachova života, a osobně jsem ho shledal dramaticky nepříliš zajímavý, ve většině rolí rozpačitě obsazený i zahraný (ta Palachova věčná zamlklost mi nesedí k tomu, co jsem se o něm dočetl), a celkově to na mě působilo filmařsky hodně konvenčním dojmem, který si osobně dávám do souvislosti především se jménem Kantůrkové (u které mě překvapilo, že je ještě stále naživu). Dobovou věrohodnost jsem však shledal celkem zdařilou (kostýmy, účesy, auta v ulicích, bytové interiéry - na všem si dali tvůrci evidentně záležet) a potěšilo mě i to, že děj veskrze většinu událostí rekonstruuje věrně, byť jsem mimochodem nepochopil - a nesl s nelibostí - proč ve filmu byla před Palachův dopis na rozloučenou přidána slova "Tyto řádky možná můžou působit směšně, ale ony jsou pravdivé", která ve skutečnosti Palach nikdy nenapsal (film k originálnímu znění posledního dopisu přidává smyšlených vět dokonce daleko víc). Dodávám, že ačkoli mě film příliš neoslovil, posledních 15 minut sledujících krok za krokem kráčení Palacha do náruče smrti jsem sledoval zcela fascinován a poslední záběr mě emočně naprosto zdrtil.

    • 17.1.2019  09:44
    Skleněný (2019)
    ***

    Možnost vidět znovu Anyu Taylor-Joy byla fajn a obsazení celkově mě hodně bavilo (Samuel L. Jackson nemá chybu, James McAvoy taktéž, u Willise už jsem takový dojem neměl, ale i tak mi zde nevadil). Ten debilní závěr to ale celé totálně zabil a umíral jsem u toho trapností. Celkově ten film vnímám rozpačitě a přišel mi dost násilně naroubovaný na předchozí dva filmy - a z tohoto pohledu mi přijde vlastně tak nějak zbytečný.

    • 12.1.2019  22:24
    Divoši (2012)
    *

    Pseudodrsná sračka, ve které je všechno strašně rádoby (sex, drogy, násilí, krutost... vše je zde béčkově laciné a strašně hrané) a která jen vzdáleně dává připomenout slavné Stonovy filmy z jeho mladších let. Absolutně nevěrohodný, zmatený, dementní a extrémně nudný děj, v kterém jsem se totálně ztrácel, zabitý příšerným obsazením (představitelé Chona a Bena jsou herecky absolutně nevýrazní a nezajímaví, v době natáčení 46 letá Salma Hayek zde už absolutně nemá nic společného s tou, co mě kdysi přiváděla do mdlob v Desperadu a Od soumraku do úsvitu, Travolta je zde ve svých 58 letech trapný ještě víc, a Blake Lively zde pro změnu vypadá jak nějaká špinavá hipísačka). Naprosto nesnesitelný film, který jsem dokoukal s největším sebezapřením, abych se na konci ještě navíc nasral, protože mi přijde neslýchané, aby film nějak skončil, a pak se řeklo, že takto to vlastně nedopadlo, a celý konec se odehraje ještě jednou, o 180 stupňů jinak. No kde to do prdele jsme, aby bylo možné takhle vyjebávat s divákem? Jedna hvězda za ucházející kameru a do smrti o té kravině už nechci slyšet.

    • 6.1.2019  20:56
    Pátrání (2018)
    ***

    Během sledování se mi to celkem líbilo, ale s odstupem jednoho dne to vnímám čím dál kritičtěji. Prvních 14 minut je nesnesitelně nudných (svou banálností), ten celkový nápad se sledováním něčí plochy není nic nového a už to tady bylo mockrát (a většinou i v lepším zpracování), a závěrečné rozuzlení mi osobně přišlo směšně nepravděpodobné a velmi nepovedené. Nesednul mi ani herecký představitel hlavní role, film má ale myslím docela dobrý soundtrack. Searching osobně vnímám jako ucházející (leč nepříliš původní) experiment, který celkem stojí za vidění - že by to byl ale nějaký zázrak, to si určitě nemyslím.

    • 6.1.2019  20:37
    Miss Hanoi (2018)
    **

    Jediný důvod, proč to chtít vidět, se jmenuje Ha Thanh Špetlíková - sice je zde výborná, ale ani ona to nezachrání. Ten film je strašná blbost a nuda k uzoufání, nic dramatického se tam za celou dobu nestane, nemá to žádnou funkční atmosféru, postavy jsou zcela nezajímavé (a v případě toho mladého Vietnamce i tragicky zahrané), téma šlo asi zpracovat líp, a celkově je podle mě největší slabinou filmu ne moc dobrý scénář, podle něhož asi nic lepšího ani natočit nešlo. Veskrze promarněných 90 minut.

    • 2.1.2019  17:23

    Pokud by to šlo nějak porovnat, dvojka mi přijde rozkročená někde mezi jakž takž ucházející jedničkou a zcela dementní trojkou. Nebavilo mě to, děj mi přišel stupidní a nic v něm nedává smysl, všechny postavy mi přišly jako banda nesympatických kreténů, a vydržel jsem u toho až do konce jen proto, abych zjistil, jak to dopadne. Jedna hvězda za tu kouřící opici, která je fakt vtipná, a druhá za Jamie Chung, která je zde velice atraktivní (a to tyhle Asiatky nijak nemusím).

    • 2.1.2019  17:06

    Při novém zhlédnutí po letech mě překvapilo, jak moc ten film stihnul za 12 let od svého vzniku zestárnout (mobily, počítače, auta, vybavení domácnosti, celkový duch doby ve filmu a jakási její pošmournost...), na zábavnosti to ale nijak neztrácí. Především všechny scény s filmovými manžely Tkalounových jsou skvostné, podobně jako jejich fotky zamlada visící na zdech (pro mě osobně velmi dojemný detail). Co můj dojem výrazně sráželo dolů, byl velice otravný - a pro mě osobně u Svěráka jr. i dosti překvapivý - výskyt product placementu, jímž je tento film neblaze zamořen; a rovněž všechny snové scény jsou vyloženě nesnesitelné. Podobně mě v českém kontextu iritoval už snad jen Menzel v Donšajnech, kteří jsou podobně sexististicky stupidní. Nesedla mi ani komika některých situací a dialogů - mně osobně to přišlo nevtipné, ale tenhle problém mám se Svěrákovým humorem obecně. Ani dojemný závěr v balónu u mě nezměnil názor, že Svěrák jr. už natočil lepší filmy.

    • 1.1.2019  19:32

    Asi nemohu napsat víc, než pár čistě osobních dojmů; ten film ve mně vyvolal hodně emocí a je těžké se v nich vyznat (mj. doufám, že mi po něm nebudou v noci zdát nějaké noční můry). Přišlo mi to strašně dlouhé, místy je to docela vtipné, některé záběry jsou zajímavé (Elysejská pole, peklo), a celé je to docela předvídatelné (u všech Jackových obětí je předem jasné, že budou zabity, a předem jsem i vytušil, z čeho bude Jack stavit ten svůj "dům") a tak strašně rozporuplné a zvláštní, že si na ten film asi neumím vytvořit názor (nevím ani, jak ho vlastně hodnotit, chvíli jsem uvažoval o odpadu, ale dovedu si představit i 5 hvězd). Celkově mě ten film ale asi spíš jen iritoval - kromě té úmorné délky je to hlavně kvůli tomu, že se spíš klaním na stranu lidí, kteří ten film považují za pseudoartovou sračku, kterou natočil člověk se zřejmými psychickými problémy. Většina toho filmu je zlá, zvrácená, cynická, nechutná a úchylná, ty stupidní vsuvky o umění, Hitlerovi apod. tam jen otravují, a celkově nemám vůbec chuť nad tím filmem přemýšlet, co jím asi chtěl režisér říct, a hledat v tom nějaký smysl a věnovat tomu víc času, než kolik jsem už strávil při jeho sledování. Osobně mě na tom filmu třeba i sere, že mi svým způsobem přijde nebezpečný, protože nějaký magor by se tím mohl inspirovat (dnes je možné vše). Za zmínku snad ještě stojí, že jsem viděl i daleko krvavější a zvrácenější úchylárny, takže Trierovi ani nejde přiznat prvenství za nějaké boření tabu nebo hnaní filmu do extrémů. Skandální a kontroverzní je to bezesporu (ovšem samozřejmě zase jak pro koho), ale takových filmů jsou mraky, a zdaleka se jim nedostává takové pozornosti. Kdyby se jí trochu ubralo i Trierovi a kdyby sem Aerofilms přestali automaticky kupovat každý jeho nový film, asi bych byl raději. Ignorovat Trierovy filmy i jeho samotného se mi zdá už roky jako dobrý nápad.

    • 30.12.2018  00:50

    Nechápu, že takovou pecku natočil ten samý člověk, který byl podepsaný pod tou megasračkou Krotitelé duchů. Simple Favor je naprosto výborná věc, která mě do sebe vtáhla takřka od první minuty a nepustila téměř až do konce - toto je jeden z těch filmů, u kterých mi je líto, když končí (ty necelé dvě hodiny utekly jako nic!). Na tom filmu se povedlo snad vše - naprosto úchvatná dvojka Kendrick & Lively je absolutně bezchybná, děj je neuvěřitelně zábavný, hraje u toho super soundtrack, a jako třešničku na dortu to má i výtvarně skvěle udělané úvodní i závěrečné titulky. Zamrzelo mě u toho asi jen, jak moc je ten film multikulti, roli Seana bych si dovedl představit obsadit někým vhodnějším (Henry Golding je v té roli herecky dost tragický), a nesedl mi moc ani závěr, v němž podle mě došlo k propadu úrovně, kterou si film jinak držel celou dobu (a přišlo mi absurdní, aby Emily takový náraz autem vůbec přežila, natož aby po něm byla takto v pohodě; ostatně už ten šroubovák před tím by jí podle mě z obličeje udělal dost možná větší fašírku, než byl ten jeden monokl, který jí navíc podezřele rychle zmizel). Jinak jsem si ten film užil mírou naprosto vrchovatou - a hned jsem u toho dostal chuť na dobře vychlazené martini.

    • 28.12.2018  18:33

    Anna Netrebko stárne a tloustne (nechápu, že si někdo s jejím příjmem neživí armádu lidí, kteří by se jí starali o jídelníček), ale možnost ji vidět v telce je stále mimořádný zážitek. Yusif Eyvazov (v závěru viditelně dojatý) je taky super, výběr skladeb není špatný (byť mi to vyzobávání slavných árií přijde strašně vytržené z kontextu) a celkově je to zdařilý záznam, který stojí za vidění. Mimochodem z mnoha záběrů na publikum mi přišlo smutné, že i v Německu na operním koncertě (!) se najde dostatek idiotů, kteří si musí vše nahrávat na mobil, nechápu.

    • 28.12.2018  17:06

    Když jsem si nedávno povzdechl u filmu Úsměvy smutných mužů, že k alkoholismu už snad nejde říct nic nového, ještě jsem netušil, že zanedlouho přijde do kin film, který bude sdělovat další "objevnou" skutečnost, jak je pro změnu špatná narkomanie. Beautiful Boy v tomto smyslu skutečně působí úmorným dojmem stokrát viděného a osobně ten film považuji za ztrátu času (těch 120 minut je skutečně nekonečných), neoslovilo mě nejen téma, ale ani obsazení a zpracování (přišlo mi to zmateně sestříhané a soundtrack mě dost iritoval). V závěru mi neuniklo, že v kině pár míst ode mě jedna holka dojetím brečela - vůbec jsem nechápal proč, tak moc mě ten film emočně minul. Btw. dodatečně mě napadly dva lepší filmy na téma "černá ovce rodiny", a sice Musíme si promluvit o Kevinovi a Americká idyla.

    • 26.12.2018  13:07
    Motýlek (1973)
    ****

    Výtečná klasika, která mě hodně bavila i napodruhé (byť ta směšně nevěrohodná barva"krve" ve filmu ten dojem dost sráží dolů). Sice by to asi mohlo trochu kratší a místy je u toho člověku lehce fyzicky nevolno, ale jinak je to hodně silný příběh, podpořený skvělým herectvím, výborným soundtrackem a nádhernými lokacemi. Btw. předlohu neznám, ale přijde mi zajímavé, že zde hodně lidí píše, že se filmový Motýlek nepovedl - pokud mohu soudit, ten film dokonale funguje i bez znalosti knihy, a to je podle mě jeden ze znaků dobré filmové adaptace.

    • 20.12.2018  23:54
    Hastrman (2018)
    ***

    Na film jsem byl hodně zvědavý, protože mě zajímalo, jak se Havelka vypořádal s předlohou (které si však literárně příliš necením). Ve výsledku jsem byl poměrně zklamaný, film mi přišel hodně nudný, především kvůli velmi slabému ději. Kdyby ten scénář vyprávěl nějaký poutavější příběh, hned by mě zaujal víc (zde si nejspíš vybrala svou daň provázanost s předlohou). Takto se mi tam líbily asi jen lokace, kamera, obsazení neokoukanými hereckými tvářemi, a částečně i soundtrack, byť jeho autora moc nemusím. Jinak mi to celkově přišlo takové... hodně nevěrohodné. Prostě jsem se celou dobu nemohl zbavit vědomí toho, že sleduji herce z naší současnosti, kteří - navlečeni do historických kostýmů - mluví v kulisách skanzenu archaickou češtinou, a vůbec jsem jim to nevěřil. Obzvláště všechny podvodní scény mi přišly extrémně nevěrohodné - Karel Dobrý ani při nejlepší snaze prostě vodníka ve svém živlu nepřipomíná ani vzdáleně, a jen jsem počítal vteřiny do nejbližšího střihu, abych viděl, jak dlouho vydrží jeden záběr na jedno nadechnutí. Film v tomto ohledu podle mě prostě dojíždí na určitou "nezfilmovatelnost", jíž se Urbanův text vyznačuje - marná sláva, ale to, co v literárním textu s lehkostí vystihne pár vět a zbytek zajistí čtenářova fantazie, ve filmu prostě dost dobře natočit nejde, byť by si tvůrci pomáhali sebelepšími speciálními efekty (ty mi zde mimochodem přišly poměrně slabé, pravděpodobně z finančních důvodů - omezeným rozpočtem si zde také vysvětluji relativně početně skromný komparz). Celkově soudím, že "zázračný celovečerní filmový debut" se zde nekonal, akorát si nejsem jistý, zda je to osobou režiséra a scenáristy jako takovou, nebo zda prostě z Urbana víc dostat nešlo - skoro jsem v pokušení víc věřit druhé možnosti.

    • 18.12.2018  20:58
    Fenomén VHS (TV film) (2016)
    ***

    Téma vcelku zajímavé, zpracování mi ale přišlo dost nezáživné. Obzvláště nesnesitelné jsou mluvící hlavy jakýchsi pupkatých amerických buranů, kteří ve své antiintelektuální prostotě nostalgicky vzpomínají na éru, která mě dokonale minula - video jsme doma nikdy neměli, snad i proto jsem si k dokumentu a fenoménu VHS jako takovému celkově nenašel cestu. Zdejší vysoké hodnocení si vysvětluji právě tím, že u hodnotících film oživil vzpomínky na jejich vlastní VHS minulost, se všemi těmi stupidními akčňáky z 80. let, kterými osobně zvysoka pohrdám.

    • 13.12.2018  10:41
    Aquaman (2018)
    ***

    Sice je to místy vyloženě dementní, nelogické, příšerně dlouhé, poplatné dnešní (multikulti-eko) době a kdesi cosi, ale! Ale stejně mě to bavilo, má to skvělý soundtrack, speciální efekty jsou perfektní, některé záběry jsou vizuálně naprosto úchvatné (například ponor Arthura a Mery do hlubiny osvětlený červenou září ze světlic), obsazení i herecké výkony jsou velice obstojné (věčně vlhká redheadka Amber Heard je zde absolutně bechybná) a celkově mi to přišlo hodně zábavné navzdory tomu, že komiksovou předlohu neznám a nijak mě nezajímá. Kdyby to mělo lepší příběh, šel bych i s hodnocením výš. Btw. přijde mi zajímavé, že samotné slovo Aquaman ve filmu zazní snad jen dvakrát, pokud si dobře pamatuji.

    • 9.12.2018  19:54

    Dementní a zcela zbytečný film, který se může líbit jen hodně nenáročným divákům. Nic tam nedává smysl, celé je to prolezlé stupidními klišé z amerických středoškolských komedií, občas se tam dokonce popírají události z jedničky, a už krátce po zhlédnutí skoro nevím, o co tam šlo (jako by na tom záleželo). Jednička byla (prostě jen) fajn, pro vznik (výrazně slabší) dvojky nebyl žádný důvod, a u děsivě špatné trojky lze jen doufat, že žádný další sequel už nebude (i když jeden nikdy neví). Celkovou pokleslost lze mj. pozorovat na skutečnosti, že zde již absentuje Karoline Herfurth (na které výrazně stála jednička), a více hereckého prostoru si zde naopak urvala Jella Haase, která je absolutně nezajímavá a typicky německy nehezká, a která se otravným způsobem drala o pozornost už ve dvojce. Vydržet těch 120 minut se v tomto případě skutečně rovnalo pomalu utrpení, ten film je jedna velká scenáristická ubohost, která nestojí za pozornost.

    • 4.12.2018  22:37
    SMS pro tebe (2016)
    *****

    Nádherná romantická komedie, která ve mně vzkřísila skomírající lásku k tomuto žánru (skutečně si nevybavuji z poslední doby jiný romcom film, který by mě podobným způsobem nadchnul). Pustil jsem si to (samozřejmě v původním znění, protože dabing nesnáším, a u německých filmů o to víc, protože skoro jinak než v českém dabingu se do české kinodistribuce neuvádí), protože mám velmi rád Karoline Herfurth, a nic jiného jsem o tom předem nevěděl, než že v tom hraje, a to mi stačilo - abych pak byl při naběhnutí závěrečných titulků o to víc překvapený, když jsem zjistil, že to navíc i režírovala a podílela se také na scénáři. Hned ji mám zase o něco raději a zdá se mi být podobně multitalentovaná, jako její francouzská vrstevnice Mélanie Laurent (je pouze o rok starší než KH), která rovněž hraje i režíruje. SMS für Dich má téměř bezchybné obsazení (Karoline Herfurth je zde vrcholně roztomilá a překonává samu sebe, rovněž její herecký protějšek Friedrich Mücke se mi velmi líbil; pouze Katja Riemann je zde tradičně trapná jako vždy), perfektní soundtrack padnoucí ke každé scéně jako ulitý, krásné berlínské lokace, výtečnou kameru a především tu správnou a dokonale nadávkovanou filmovou romantiku, která je ve svém výsledku zcela odzbrojující, a několikrát mě ten film zcela dojal k slzám. Závěr je samozřejmě - v rámci žánru - dokonale předvídatelný a celkově je to asi hodně natočené podle amerického vzoru, ale osobně mi tahle německá libovka mimořádně sedla a okouzlila. Na tom filmu se povedlo naprosto vše a těm, kdo to dokážou docenit, skýtá mimořádně příjemných 107 minut, které utečou jako nic. Ten nápad s SMSkami pro mrtvého snoubence, které chodí na mobil chlapíkovi, který to číslo náhodou dostal přiděleno a který se kvůli těm zprávám do té dívky zamiluje, je prostě tak úžasný, že jsem z něho bezvýhradně nadšený.

    • 4.12.2018  15:26
    Galveston (2018)
    ****

    Herecky i režijně zdařilý film, který se mi osobně velmi líbil. Dějově to sice asi není nic, co bychom už někde neviděli, ale v tomto případě mi to nevadilo, protože to má velmi dobrou kameru, protože se tam ve dvou scénách mihne má oblíbená María Valverde, a protože mě závěr dojal k slzám. Jako už tolikrát, nechápu zdejší nízké hodnocení (aktuálně 53 %).

    • 4.12.2018  11:29

    Není to špatný film, ale osobně mě moc neoslovil (a nebavil). Jednak mi přijde, že k alkoholismu už snad nejde sdělit nic nového (v tomto smyslu mi Formánkovy osobní zkušenosti - ač to může znít krutě - nepřijdou nijak výjimečné - ve státě, kde jsou na alkoholu závislých statisíce lidí, včetně samotného prezidenta, si něčím podobným prošly a prochází zástupy dalších bezejmenných existencí; nemluvě o tom, že Úsměvy se jistě nevyhnou srovnání se staršími filmy na podobné téma, především pak Dobří holubi se vracejí), a za druhé na mě celý film působil až nepříjemně agitačním dojmem, jak moc se snažil ukázat, jak je pití špatné (viz to posvěcení od ministerstva zdravotnictví v závěrečných titulkách apod.). Na to by vážně jeden nepřišel! K těm, kdo už chlastají stejnou ligu jako filmový Josef, se to stejně nedostane, a ty ostatní to odstraší možná tak na pár dnů, než přijde nejbližší páteční hospoda. A obecně mám problém s filmem, jehož hlavní motivací zřejmě je "pouze" osvěta, navíc u tématu, u něhož už bylo řečeno - nejenom ve filmu - vše (na mysl se dere kupř. připomínka výtečné Londonovy autobiografické prózy Démon alkohol). Nesedlo mi moc ani obsazení, mladistvě vyhlížející David Švehlík s tím vypracovaným tělem fakt nevypadá jako někdo, komu je 45 a propadl těžkému pití (byť mu v době natáčení skutečně tolik bylo) a jeho postavě všechno prochází až neskutečně snadno (kromě toho, že si evidentně nežije špatně, má atraktivní manželku a zdravou dceru, a když se pokusí zabít, vybere si k tomu zrovna asi nejbezpečnější auto vůbec - velké SUV Volvo - z něhož samozřejmě po nárazu do stromu vyleze bez jediného škrábance). Ta postava mi nebyla sympatická, přišla mi nevěrohodná, a celkově jsem si z toho odnesl hlavně to, že jeden alkáč se chtěl vypsat a asi mu to pomohlo, ale film, který podle toho vznikl, jde s klidem ignorovat a člověk o nic nepřijde. Pokud tedy nepatří mezi skalní přívržence Duška, který zde pravděpodobně hraje sám sebe, podobně jako většina ostatních (ne)herců.

    • 2.12.2018  21:48

    Film, jehož vyprávěcí tempo je skutečně úmorné. Prvních 1,5 minuty běží úvodní titulky (v nich zaujme informace, že kostýmy Catherine Deneuve vytvořil Yves Saint Laurent), následně se divákovi v další 1,5 minutě sděluje historie Réunionu, aniž by to bylo pro následující děj jakkoli důležité, další minutu sledujeme jet jednu z vedlejších postav autem... ten film má zkrátka na všechno dost času, a současnému netrpělivému divákovi, který čeká, kdy se tam konečně něco začne dít, to nijak neulehčuje - ten moment nastává až někdy v 10. minutě, kdy do děje vstupuje Julie (Catherine Deneuve). Jak se ovšem děj dále vyvíjí, člověk jen žasne nad jeho krajní nepravděpodobností - Belmondo zde hraje tak neuvěřitelného ňoumu, až to není možné - některé dějové zvraty se skutečně jen těžko dají vysvětlit pouze jeho zamilovaností - postava Julie jako by tuto nepravděpodobnost sama tematizovala, když v samotném závěru pronáší tato slova: "Nikdo mi tě nevezme. Miluji tě, Louisi. Miluji tě. I neuvěřitelné mùže být pravda." - závěr Sirény od Mississippi mimochodem velmi připomíná konec Andersonova snímku Nit z přízraků (normálně bych tuto zmínku považoval za spoiler, ale vzhledem k tomu, že jde zde v "oficiálním textu distributora" v podstatě kompletně vyzrazen děj - což mi osobně přijde hrozné - je to už podle mě stejně jedno). A zmíněné pomalé tempo spolu s velmi nepravděpodobným dějem nakonec u mě převážily výsledný dojem z filmu do polohy "nelíbilo", byť řada scén tam je zajímavých, a něco do sebe to určitě má. Mimochodem souhlasím s Argensonem, že několikeré odhalení ňader Catherine Deneuve je zde samoúčelné, podobně jako Belmondovo kaskadérské lezení po fasádě hotelu, a že relativně otevřený konec se také moc nepovedl.

    • 25.11.2018  21:06
    Sestra (2018)
    ****

    Kupodivu zdaleka ne tak hrozné, jak dával tušit příšerný plakát, ba přímo naopak! Ten film byl pro mě velmi příjemným překvapením. Scénář asi celkově originalitou příliš neoplývá (a vůbec mám nějak obecně pocit, že filmů o vymýtání nebo se strašidelnou jeptiškou existují mraky), kulisy, v nichž se to celé odehrává, rovněž působí poněkud stereotypně (byť samotné lokace považuji na tom filmu možná za to nejlepší, protože ten hrad a všechno kolem absolutně nemá chybu), a děj občas postrádá logiku - nedávalo mi například smysl, proč by ty bubáci nechali otci Burkemu v hrobu ten zvoneček, kdyby se ho skutečně chtěli zbavit, nebo jak se do úst sestry Irene dostala ta Kristova krev, když v tu samou dobu byla prakticky utopená, nemluvě o tom, že tam ani nedává smysl, že všechny jeptišky v rumunském klášteře mluví perfektně anglicky, a takových věcí by se tam asi našlo ještě hodně, ale! Ale prostě celkově to má velmi dobrou atmosféru (mj. i díky skvělému soundtracku od mého polského oblíbence A. Korzeniowského), místy to JE skutečně strašidelné, děj není zas až tak předvídatelný, a mně osobně se to zkrátka líbilo, takže nakonec nemám problém dát 4 *.

    • 24.11.2018  22:22
    Slender Man (2018)
    odpad!

    Neuvěřitelně dementní film, postavený na těch nejohranějších nejstupidnějších klišé, s naprosto odpudivým obsazením. Ten scénář je tak něco tak příšerného, že se na to vůbec nedá koukat, není to ani v nejmenším strašidelné nebo zajímavé, člověku na těch postavách absolutně nezáleží, ať si je klidně Slender Man odnese všechny najednou, včetně tvůrců filmu, hlavně když už bude konec! Závěrečné titulky zde byly dokonalým vysvobozením, na tom filmu není pozitivního naprosto nic a neměl nikdy vzniknout.

    • 21.11.2018  10:25
    Krysař (1985)
    ***

    Krysařovskou látku (včetně Dykovy novely) považuji z mnoha důvodů víceméně za nezfilmovatelnou - spousta věcí, které si člověk při čtení představuje ve své fantazii (zvuk krysařovy píšťaly, zkáza měšťanů, samotný vzhled Krysaře), dostává ve filmové podobě nepřijemně konkrétní podobu. Bartův Krysař je sice výtvarně zajímavý, ale osobně se mi do vkusu příliš netrefil, a představoval bych si to přece jen jinak. Navíc mi vadilo, že je to bez mluveného slova (nemluvenou animovanou tvorbu jsem neměl rád už jako dítě) - resp. nepochopil jsem, proč postavy mluví jakousi nesrozumitelnou hatmatilkou, která zní přibližně jako kombinace finštiny s japonštinou - tak buď to mělo být zcela beze slov, nebo s normálním mluveným doprovodem, soudím. Pár záběrů je tam vcelku působivých, ale jako celek mě to bohužel neoslovilo, a navzdory krátké délce jsem měl dost problém to vůbec dokoukat.

    • 19.11.2018  18:01
    Natěrač (TV film) (2008)
    ****

    Pro mě osobně nečekaný filmový objev, který mě hodně nadchnul. Je to taková sranda, že se chechtám ještě druhý den, když si na to vzpomenu. Herecké výkony jsou zde absolutně bezchybné - Issová je ve své roli nádherně nesnesitelná, Čvančarová zde fantasticky ztvárnila zazobanou rajdu (tento typ postav se pro ni myslím už stal příznačný, protože v nich může naplno zúročit svůj mimořádný sex appeal) a naprostým králem je zde Budař, který zde herecky předvádí něco neuvěřitelného - jeho mimořádný komický talent a dokonale chameleonský vzhled umožňující mu vypadat jakkoli mě zde poprvé přiměly k tomu herci pocítit hluboký respekt a počítat ho nově k mým českým oblíbencům. Divadelní ráz předlohy je zde naprosto markantní, ale to nepovažuji za nedostatek a naopak mi to velmi sedlo. Samotné finální rozuzlení je potom podle mě zcela skvostné. Soudím, že je zde tento výjimečně zdařilý televizní počin hluboce nedoceněný.

    • 19.11.2018  17:36

    Při sledování toho filmu jsem absolutně nechápal, jaký má vlastně smysl a o čem že vlastně je - pokud tedy tím smyslem nemělo být výhradně svézt se na současné vlně obliby retra a ostalgie (na kterou už jsem alergický, podobně jako na - pro mě osobně nepochopitelnou - fetišistickou vysazenost českého filmu na zrzky), což by vysvětlovalo jeho naprostou prázdnotu, umocněnou navíc tím, že minimálně půlka filmu působí dojmem, že byla vykradena z mnoha jiných českých filmů (operovat zde s termínem "inspirace" mi přijde nemístné). Něžné vlny mě zoufale nebavily - ta neschopnost scénáře vyprávět nějaký příběh, který by udržel zvědavost na uzdě až do konce, je takřka kolosální, ten film se prostě táhne odnikud nikam, až do toho trapného finálního vyústění, na něž diváka již v úvodu lákal vypravěčův voiceover a které se snaží celý ten spletenec epizod násilně naroubovat na události sametové revoluce, což by mělo být jakýmsi vyvrcholením celého filmu, ale ve skutečnosti je to na něm to nejméně zajímavé a nejblběji udělané (kombinace dobových záběrů s těmi novými je nepřesvědčivá a celkově to působí dojmem, že to v rychlosti sesmolil nějaký scenáristický nedouk někde nad kafem ve Starbucks, mezi rychlým sjetím Wikipedie a Googlu). Ale asi nejvíc mě na to filmu iritovalo to, jak je - což je ale u Vejdělkových filmů zcela běžné - až absurdně odtržený od reality. Ten filmově sterilní dům u vody jak někde v Provence, v němž rodina hlavního hrdiny bydlí, připomínající spíše načančaný skanzen pro turisty než typickou panelákovou realitu československých 70.-80. let! Ta skutečnost, že plešatci Čermák s Budařem zde svoje lysiny maskují parukami! To, že věkový rozdíl Pauhofové a jejího filmového syna je pouze 12 let, zatímco rozdíl mezi ní a jejím filmovým manželem Čermákem je naopak 10 let! (Dobře, to pořád není tak hrozné jako věkový rozdíl 27 let mezi filmovými manželi Vetchým a Voříškovou v Po strništi bos). Ten nesnesitelně idylický soundtrack, který hraje v podstatě permanentně na pozadí, i když se tam neděje vůbec nic, a ze kterého je člověk po pár desítkách minut tak přeslazený, jako z kýčovitých kalendářů Ivy Hüttnerové! (Tomu idylizujícímu pohledu výrazně napomáhá i kamera Vladimíra Smutného, která jde často do velkých detailů a která je celou dobu zalitá letním světlem, až to opět působí dojmem, že čeho je moc, toho je příliš). Ty scény, v nichž herci "hrají na piano", aniž by kamera zabírala jejich ruce, protože by ve skutečnosti neuměli zahrát ani Ovčáci čtveráci! Ten film je prostě tak vylhaný a fejkový, až to není možné. Rovněž herecké výkony jsou povětšinou dost slabé - například u takového Hartla po tom, co předvedl v Donšajnech, mě to už ani nepřekvapuje, ale pokud jde o Roberta Cejnara, u něj jen zbožně doufám, že už ten jeho justinbieberovský ksicht nikdy neuvidím, protože bych si z toho jeho hereckého neumětelství mohl vytrhat všechny vlasy z hlavy - naprosto příšerný zjev. Naopak Jan Maršál mi přijde jako talentovaný mladý herec a myslím si, že ho čeká zajímavá budoucnost, pokud u herectví zůstane a nepropadne fetu nebo chlastu, jak to u dětských filmových hvězd bývá zvykem. Celkově za mě neuvěřitelná otrávenost ze skrz naskrz vylhaného, prázdného filmu, jehož jediným pozitivem zřejmě je, že kvůli tomu, že se odehrává za totáče, není prolezlý product placementem jako české filmy ze současnosti.

    • 19.11.2018  15:31
    Les sebevrahů (TV film) (2013)
    ***

    Kupodivu ne tak hrozné, jak to vypadalo na začátku. Navzdory tomu, že je to jen televizní film a že obsazení a herecké výkony jsou naprosto tragické (o příšerném českém dabingu nemluvě), to má podle mě slušné speciální efekty i atmosféru. A to předeším díky lokacím - les v tomto filmu skutečně JE strašidelný, na rozdíl od neškodně vypadajícího srbského (!) lesíka ve verzi z r. 2016. Postavy se tam sice chovají jak idioti (kdo normální by lezl do takového lesa a nedbal jakýchkoli varování?) a v jistém smyslu je to "jen" klasická teenagerská vyvražďovačka, ozvláštněná akorát tím lesem a pár bubáky, ale z nějakého důvodu se mi to vcelku líbilo a byl jsem zvědavý, jak to dopadne - a musím říct, že ten konec mě vyloženě potěšil!

    • 11.11.2018  20:22

    Nejnudnější film pod sluncem. Uspal mě k smrti, vůbec jsem ho nepochopil a už krátce po zhlédnutí jsem skoro zapomněl, o co tam šlo. Označovat tento horor za "přelomový", jak jsem se kdesi dočetl, mi přijde zcela nemístné.

    • 10.11.2018  23:07

    Výtečná věc, která mě hodně bavila (spíš thriller než horor - obecně nechápu, proč je na ČSFD jako horor označený pomalu každý druhý film, ačkoli s tímto žánrem nemá nic společného). Zpočátku jsem se k tomu stavěl trochu rezervovaně a přišlo mi to jako strašný psycho, který mi bylo skoro fyzicky nepříjemný sledovat (ta kafkovsky absurdní situace, kdy je nevinný člověk zčistajasna zavřený za zdmi nějakého ústavu, odkud se nemůže dostat, je asi moje nejhorší noční můra). Když jsem se v tom ale postupně konečně zorientoval a ten film naplno vyloží své karty, už mě to hodně bavilo, a někdy v poslední půlhodině mě už ten film naprosto dostal, a jeho závěr mě vyloženě nadchnul - napínavý děj končí přesně tak, jak bych si přál, aby končil. Claire Foy v hlavní roli je herecky velmi dobrá (jak mi byla nedávno protivná ve filmu První člověk, zde se mi hodně líbila), stejně tak ostatní herci nemají chybu, a když si z děje odmyslím některá ohraná klišé, nemám tomu v podstatě jinak co vytknout. Btw. že to bylo natočené na iPhone jsem se dočetl až zde po zhlédnutí filmu, sám bych to nepoznal, a nepřijde mi to nijak důležité.

    • 10.11.2018  18:52
    Vraždící opice (TV film) (2013)
    *

    Od filmu s tak směšným názvem snad ani nejde mít nějaká větší očekávání, skutečnost však předčila ty nejhorší obavy. Dějově je to neuvěřitelně dementní, herecky naprosto tragické, a celkově je to prostě tak stupidní a amatérské, až to není možné. Naprostá ztráta času, která nestojí za vidění.

<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace