Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (2 564)

plakát

Metro (2004) 

Stupidní sračka, kde nic nedává smysl (už ta výchozí situace je uhozená, aby někdo usnul na nástupišti a zamknuli ho v metru, nemluvě o tom, co následuje - ten mutant tam evidentně žije x let v tichosti, ale zrovna jako naschvál se rozhodl zabíjet lidi, teprve když mu tam vleze Franka Potente, bože!). Nelogické chování postav (čistič kanálů, hlídač v metru...), ohraná klišé, krajně dementní děj, nejvíc mě tam ovšem asi iritovala ta rádoby brutalita, která je ve skutečnosti jen směšná, podobně jako všechny záběry na toho mutanta, u kterých jsem vždy vyprskl smíchy. Jedna hvězda za Franku Potente, která je zde úžasná jako vždy, jinak je to jen ztráta času.

plakát

Un moment d'égarement (2015) 

K tomuto filmu mě přivedlo, když jsem se dočetl, že se zde ve své první roli ukáže nahá Lola Le Lann (která mě nedávno zaujala v novějším filmu Hněv), což je skutečně pravda, a ona je zde ve svých tehdejších 19 letech naprosto úchvatná a herecky přirozená a každá scéna s ní je vrcholně zábavná - skutečně mimořádné entrée na stříbrné plátno. Z celého filmu úplně sálá kouzlo její mladistvé sexuality, což v kombinaci s krásnými korsickými lokacemi a pohodovou atmosférou léta u moře (ke kterému se letos asi nepodíváme) vede k tomu, že vůbec není těžké tomu filmu podlehnout (podobně jako Laurent nedokázal vzdorovat Louně) - a to mi přitom prvních 23 minut přišlo hodně nezáživných a stále jsem čekal, kdy se tam konečně něco stane. Pak ale nastane ten zásadní zvrat a film najednou dostane úplně jinou dynamiku a celé to konečně dává smysl a před člověkem se otvírá doslova závratné pole možností, kam by nastalá situace mohla vygradovat - musím říct, že jsem byl po této stránce z finálního rozuzlení trochu zklamaný, protože mi přišlo, že by to klidně sneslo mnohem dramatičtější vyústění, ale budiž, ten film prostě chtěl být pohodový od začátku do konce a o nějaký větší konflikt se zde spíše jen otře. Možná i díky tomu se člověku při naběhnutí závěrečných titulků rozlije na tváři blažený - a trochu přiblblý - úsměv, protože těch 105 minut ve společnosti tohoto filmu bylo vážně hodně příjemných.

plakát

Smrtelné zlo 2 (1987) 

Původní film Lesní duch (který zde má překvapivě nižší hodnocení než dvojka - 78 % vs. 80 %) mám hodně rád, ale tohle pokračování mě moc nebavilo. (Pokud to tedy vůbec lze považovat za pokračování, protože tam v podstatě žádná návaznost na jedničku není a jako sequel to nedává smysl, vzhledem k tomu, co se dělo v jedničce a jak skončila - proč by se Ash do té chaty zase vracel? navíc mě iritují ty české názvy "Lesní duch" a "Smrtelné zlo 2", které se odklání od původního titulu Evil Dead, a které ještě více posilují dojem, že ty filmy nemají nic společného, a to i žánrově, protože dvojka je vlastně čistá sranda, asi až parodie na horory). Nejvíc mi tam asi vadil ten debilní děj, který vůbec nedává smysl - a postavy se samozřejmě chovají jak naprostí kreténi. Z dnešního pohledu mi přijde fajn - a hodně si toho cením - že tam je všechno dělané pěkně postaru bez digitálních triků, a design těch příšer nemá chybu, podobně jako všechny ty nechuťárny a gore efekty, a místy je to vážně sranda, ale jinak je to celé prostě strašně debilní, a nepřišlo mi to zas až tak zábavné, aby to přebilo tu stupiditu děje, takže za mě nakonec bohužel spíše jen průměrný dojem.

plakát

Všichni bohové nebes (2018) 

Už jsem viděl hodně divných filmů, ale tenhle by byl určitě někde v TOP 10 těch největších šíleností (co taky čekat od někoho, kdo si říká Quarxx - co to je vůbec za jméno?). Vážně to není příjemné sledovat - a to nejenom proto, že se zde v jedné z hlavních rolí objevuje Melanie Gaydos, tzv. "nejošklivější modelka světa", jak jí přezdívá bulvár - to podivné stvoření jen podtrhuje celkové utrpení, kterému ten film svého diváka vystaví. Zlá noční můra, které je lepší se vyhnout. Btw. opět jsem si zde připomněl, jak nesnáším filmy, v nichž postavy (vždy jsou to muži) močí krev.

plakát

Hněv (2019) 

K filmu mě nalákalo obsazení ženských rolí (mladé francouzské miciny Lola Le Lann a Matilda Marty), jinak jsem od něj nějaká větší očekávání neměl. Něco do sebe ten film má, ale místy to na mě působilo nepříjemně pozérským dojmem, kdy se mi řada momentů a záběrů jevila vystavěná jen na efekt a jako celek to na mě nepůsobilo ani kompaktním ani promyšleným dojmem - cca. v prvních dvou třetinách je to dost o ničem, kdy člověk povětšinou jen sleduje sexuální radovánky dvou nesympatických individuí (přičemž jsem celou dobu čekal, že se ukáže, že Achille a Brian jsou homosexuálové a že se nakonec oba dají dohromady - v tomto ohledu mi to trochu připomínalo slovinský snímek Následky), aby se to následně v závěrečné třetině nečekaně zlomilo, a stal se z toho dost jiný film, jehož celkové vyznění s tou předchozí částí značně kontrastuje - osobně mi to přišlo hodně nevěrohodné a postrádal jsem tam přesvědčivější zdůvodnění motivace Achillova chování - na druhou stranu je díky tomu ten zvrat o to více překvapivý. A finální rozuzlení nakonec není vůbec špatné. Možná jenom nemám pro tenhle typ evropského artu moc pochopení a přijde mi poněkud nanicovatý a nepříliš filmařsky invenční (v lecčems až odfláklý), ale přesto to za ztrátu času nepovažuji a šel bych do toho znovu.

plakát

4x4 (2019) 

Skvělá věc, která mě neuvěřitelně nadchla a opět mi potvrdila, že základ je vždy kvalitní námět a scénář. Herecký představitel hlavní postavy mi moc sympatický nebyl, ale nijak mi to nevadilo, protože nápaditý a překvapivý děj má tak skvělý spád, že to přebíjí vše. A nevěřil bych, že po Noční jízdě přijde někdo s dalším filmem, který se bude takřka celý odehrávat v interiéru auta - a který bude zase tak skvělý. Nečekaná pecka z Argentiny, která mě zcela dostala - třeba už jen tím, kam se to celé v závěru vyvine a jak je to zábavné a současně chytré. Vážně skvělé! P.S. "Luxusní SUV" si představuji dost jinak.

plakát

U mě dobrý (2008) 

Osobně ten film znám už takřka nazpaměť, přesto mě pořád baví a považuji ho za dosti zábavný i při opakovaných zhlédnutích. Líbí se mi na něm třeba to, jak se strefuje do dobových fenoménů, jako byl "Runway" nebo skořápkáři (s odstupem let těžko říct, co byl větší podvod, haha) a že se celkově odehrává v době devadesátek, které jsou dnes tolik populární (byť se do filmu dostalo pár chyb ohledně záběrů na věci, které v té době ještě neexistovaly), potom to má super obsazení (Polívka absolutně bezchybný!) - tedy s výjimkou nesnesitelně hrozné Babčákové, která se tam naštěstí vyskytuje jen v pár scénách, a pak se mi tam třeba líbí i to zasazení do Libně (u Buddyho jsem kdysi jednou byl a byl to super zážitek) a ta celková pohodová atmosféra, kterou je ten film prostoupený, včetně závěrečného hezkého rozuzlení. Mimochodem osobně mám dost problém s tím, litovat Káju, že přišel kvůli podvodníkům na bleším trhu o svoje úspory, protože on sám k těm penězům přišel podvodem, kdy se na svatbách vydával za kominíka a dostával peníze od pověrčivých svatebčanů (gag ne nepodobný falešnému číšníkovi ve Vrchní prchni) - to mi na tom filmu trochu vadí, že jeho chování bagatelizuje.

plakát

Marie-Octobre (1959) 

Po sto letech běželo na Artu zas něco koukatelného. Hodně mě potěšilo obsazení (spoustu herců jsem znal z dřívějška z jiných skvělých filmů) a strašně se mi líbila kamera, resp. způsob, jakým to bylo nasnímáno. Původně jsem si sice myslel, že mě to dostane ještě trochu víc - občas mi to přišlo lehce nezáživné a klidně bych z toho vypustil třeba ty scény televizního zápasu - ale nakonec se mi to přece jen líbilo a považuji zhlédnutí toho filmu za obohacující.

plakát

Zvířátko (2016) 

Nesympatické obsazení i postavy, námět o stalkerovi a únosu je dost ohraný, a celé to završuje stupidní a krajně nevěrohodný závěr (více to zde už rozebrali někteří lidi v diskuzi). Přesto mě to vcelku bavilo, protože děj slušně odsejpá a má to pár zajímavých zvratů a celkově je docela zábavné hádat další vývoj děje. Strašidelné mi to ale nepřišlo ani trochu a jako horor už vůbec ne, spíš thriller, navíc zjevně dost nízko-rozpočtový. Kdyby to bylo natočené ve španělštině, mohlo to být celé o třídu lepší.

plakát

Feedback (2019) 

Skutečně extrémně nesympatické obsazení (u Eddieho Marsana jsem trpěl už před lety, když jsem na něj musel koukat ve filmu Zátiší), děj mi navíc přišel hodně nevěrohodný (nechápu, proč by se Claire rozhodla mstít až po dlouhých 8 letech od těch událostí; nevěřím, že by se ta její partička jen tak dostala do studia do živého vysílání rádia - to tam jako nemají žádnou ochranku, nezabrala je žádná kamera, nikdo si toho nevšiml? podobně jako nechápu, že by žádný posluchač nezavolal policii, apod.), a celý ten nápad s ústředním hrdinou, kterého někdo násilím drží na jednom místě a nutí ho oprášit nějakého kostlivce ze skříně pod hrozbou násilí, osobně považuji za vykradený z Telefonní budky či jejích pozdějších více či méně odvozených variací. Navíc mám osobně dost averzi k prostředí rádia jako takového, podobně jako mi přijde směšná představa, že by někdo riskoval dlouhé roky v kriminále za to, aby někoho donutil přiznat se k 8 let starému zločinu v rádiovém vysílání v jednu hodinu v noci, tedy v čase, kdy je více než dobrý důvod se domnívat, že počet posluchačů bude jen zanedbatelný. Kdyby ta holka byla vykreslená jako někdo, kdo nemá co ztratit (třeba vinou smrtelné nemoci) a děj byl přenesený z rádia do televize, dávalo by mi to asi větší smysl, ale pořád bych nemohl zkousnout už ten základní předpoklad, že si někdo jen tak svévolně nakráčí do studia a dlouhé hodiny mu to prochází bez povšimnutí. Nesednul mi ani závěr filmu a celkově mě to prostě dost minulo, až otrávilo (dílem i proto, že je to v angličtině, nikoli španělštině).