Mr.Cinephile

Mr.Cinephile

Honzík B.

okres Karlovy Vary
25 let


17 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Interstellar (2014)

    [IMAX, 70mm] Víte, ono hodnotit film, který je pro mě splněným snem je velmi obtížný úkol. Vždy jsem totiž snil o tom, že někdo natočí snímek jako je tento. Sen se stal skutečností! Velmi poutavý a pozvolný rozjezd je jen ku prospěchu věci a dává tušit, že se dají čekat velké věci. Nolan měl vždy problém vytvořit mezi hlavními postavami dost silné citové pouto, dost silné natolik aby vydrželo po zbytek filmu. Zde to neplatí, a co do emocí se jedná o jeho nejsilnější počin, jen při scéně s pouštěním nahrávek nebo při loučení (současně s odpočítáváním startu) mi tekly slzy, což se mi u Nolana stalo poprvé. Tyhle emoce nejsou prvoplánové a ani umělé, takhle totiž vypadá láska k bližnímu. Chtěli jste po Nolanovi emoce, nyní jste je dostaly a stejně nejste spokojení? Kde je asi problém? / Na Interstellaru je hodně vidět, že ho snímal jiný kameraman než Wally Pfister. Žádné zbytečně dlouhé záběry na nic, Hoyte dobře ví, na co se má zaměřit a z jakého úhlu to zabrat. Nadpozemský nasnímané. Zvukově je tenhle film úplně někde jinde. Uvědomění si vesmírného vakua a střídání hlučných (interiérových) a tichých (exteriérových) scén je lahůdka. Stejně je na tom hudba, protože Hans Zimmer složil něco velmi nepodobného jeho dosavadní tvorbě. Sladěnost jeho tónů s obrazovým materiálem je neskutečná a dodává filmu nový rozměr. Řekl bych nový Zimmer, ale je stále stejně dobrý, ne-li lepší. / Casting je velká výhra. Jessica Chastain byla překvapivě velmi dobrá, stejně tak i Mackenzie Foy. Ale dvojka Hathaway/McCounaghey jasně vede, navíc Matty má našlápnuto k dalšímu Oscarovi. Příběh je příjemně a chytře komplikovaný, někde možná až příliš vědecký a doslovný, ale stejně pohlcující. Nezabývá se zbytečnostmi a jde rovnou na věc, za to palec nahoru. Prolínání časových rovin není vůbec křečovité a společně s nastoleným vztahovým pořádkem funguje na sto procent. Vizuálně je Interstellar špička od které by se měly současné velké fláky co učit. Bez využití greenscreenu a s minimálním počtem triků, žádná zbytečná okázalost, jednoduchost a účelnost (TARS, CASE). Paráda! Nolan naplnil má očekávání na maximum a potvrdil, že v současném filmařském světě nemá konkurenci. » 96% «

  • poster

    Temný rytíř (2008)

    [Plaza, Plzeň] Jak jen popsat zážitek, který mě přepadl po vyplutí z kina? Troufám si říci, že ani sebelepší básník by nenašel slova na to, co jsem zažil. Film jako Temný rytíř, by měl povinně vidět každý začínající režisér, herec, scénárista a mohl bych pokračovat ještě dále v profesích, které se kolem kinematografie motají. TDK nemá obdoby, překonává absolutně vše, co jsme si mysleli o komiksových adaptacích. Tohle není jen film o nějakém komiksovém hrdinovy, tenhle film má hloubku a duši. Faktory, které mě přinutily označit TDK za nejlepší film, co jsem kdy viděl: Hudba – Hans Zimmer je skutečný kouzelník, který ví jak pořádně diváka přikovat k plátnu. Pro mě nejlepší soundtrack co jsem kdy slyšel. Scénář a režie – Perfektně budované napětí, nejistota, anarchie a chaos. Nolan scénáře umí, zde jen potvrdil svou extratřídu. Zrežírované dokonale, lépe to snad ani nešlo. Nolan vždy vytuší ten správný moment, kdy má diváka šokovat, totálně ho pocitově odrovnat. Herci – Kapitola sama pro sebe. Aaron Eckhart předvedl svůj nejlepší výkon. Maggie Gyllenhall, oproti Katie Holmes paní herečka, škoda že nebyla v Batman Begins, navíc je krásná. Gary Oldman, stará dobrá klasika, nikdy nezklame, jako Gordon je nepřekonatelný. Christian Bale je ten nejlepší Batman, rovnat se s ním může maximálně Michael Keaton. Heath Ledger… myslím že k tomu, co nám v Temné rytíři předvedl, se dá jen zatleskat a přijmout jeho bezedný herecký talent. Touhle rolí se zapsal do historie, jako představitel jednoho z nejlépe zahraných padouchů všech dob. Joker v jeho podání je herecká laskominka, která posadí na zadek i toho největšího kritika. Sečteno a podtrženo, tohle není jen film… tohle je něco víc. „Let´s put a smile on that face.“ ---- Po více než stém shlédnutí, musí říci, že nic lepšího jsem v životě neviděl. » 97% «

  • poster

    Sicario: Nájemný vrah (2015)

    [Nový Smíchov] Poloprázdný sál ve kterém se sešlo jen pár opravdových filmových milovníků, úvodní titulky za doprovodu pulzující až démonické hudby Jóhanna Jóhannssona.. ty vole, i tohle by mi stačilo na pět hvězd, jenže Villeneuve je proti a regulérně do mě sype neskutečnou nálož audiovizuálního opojení skloubenou s výbornými hereckými výkony a v neposlední řadě i velmi sympatickým, ne však překvapujícím scénářem. Sicario má sice pomalejší tempo, ale všechno je to vyváženo velmi hutnou atmosférou a hodně věrohodným prostředím, jakoby všechna ta špína vylézala přímo z plátna a díky geniální Deakinsovo kameře tomu tak téměř je. Největší nářez tohoto roku, Sicario demoluje veškeré letní blockbustery už během úvodních deseti minut. Blade Runner bude fakt pecka! » 92% «

  • poster

    Místo u moře (2016)

  • poster

    Amélie z Montmartru (2001)

    Jediným problémem filmu je to, že má jen necelé dvě hodiny. Ale i přesto v něm bylo povězeno vše, co mělo být vyřčeno. Každý dialog, monolog, záběr na to či ono měli své místo, smysl a účel. Jednoduše řečeno, tohle je vrchol romanticko-dramatické tvorby jako takové. Atmosféra filmu je přímo nasáklá tou čistotou, naději, láskou a tak trošku i chtíčem. Hodně tomu přidává nadpozemská hudba, která se nejen zúčastňuje a přímo zasahuje do děje filmu. Yann Tiersen jakoby věděl, která melodie bude přesně vystihovat to, v jaké náladě se Amélie ocitá. Hodně nečekaná symbióza, která se v podobných filmech moc často nevidí. Audrey Tautou je prostě Amélie a Amélie je Audrey. Co víc chtít, než to, že herečka dokonale splyne se svým charakterem. Krása. » 94% «

  • poster

    Gran Torino (2008)

    Uchvatné, vtipné, smutné a naprosto dokonalé. Clint natočil film, který bych od něj nečekal, ale taky ho pěkně zahrál. Nejvíce mě pobavily hlody který měl Walt do rákosníků, ještě teď z toho nemůžu. Jinak pecka film, na kterej se vždycky rád podívám. » 93% «

  • poster

    Obvyklí podezřelí (1995)

    Můj nejoblíbenější krimi-thriller, s tou nebezpečně pekelnou zápletkou. Určitě není náhoda že se Kevin Spacey připletl do dvou nejlepších krimi filmů 90.let. Na výkonu KS to ovšem nestojí, svůj part skvěle zvládl Gabriel Byrne. Je jasné, že někdo mohl odhalit zápletku trošku dřív než ostatní, ale ten konec za to stojí. Je to jeden z filmů, který by měl vidět každý filmový fanoušek a 15 500 hodnocení zde na čsfd je strašně málo. » 91% «

  • poster

    Počátek (2010)

    [Plaza, Plzeň] Naprosto dokonalý film, kterému nic nechybí. Po vizuální stránce skutečně prvotřídní. Herecký výkony jsou neskutečně přesvědčivé. A všechno to podtrhuje pohlcujíc hudba. To, co Nolan natočil je skutečně jeden z nejlepší filmů v historii, nikdy bych neřekl, že se takového filmu vůbec dočkám, protože jsem o tom to ani nikdy nesnil. Nolan splnil všechny očekávání se kterými jsem do kina přicházel. Prostě mazec. » 92% «

  • poster

    Drive (2011)

    Drive je jedním z filmů, který by měl vidět každý filmový fanoušek, protože po shlédnutí (v originále) vás zaplaví pocit dokonalého filmového potěšení, který umocňují zejména 4 hlavní faktory. Tak ten první je velmi citlivá režisérská ruka Nicolase Windinga Refna, který ví jak diváka přikovat k sedačce a v některých momentech ho absolutně odrovná svou brutalitou, která ovšem není samoúčelná, ale dokumentuje vývoj hlavní postavy. Druhým faktorem je Ryan Gosling, který zde předvádí svůj nejlepší výkon v jeho kariéře. Když si vezmu, že prohodí pár replik za celý film, tak je prostě famózní, ale jak zde zmínil kOCOUR, Gosling je oficiální král neverbální komunikace. Carey Mulligan je nadpozemská herečka, která je neskutečně sexy i když se nevinně culí na nemluvícího Goslinga. A tím posledním je hudba, která se skvěle hodila do prostředí LA. Nevím co víc dodat. » 93% «

  • poster

    Dunkerk (2017)

    IMAX, 70mm ‖ Dunkirk má obrovskou výhodu v tom, že se nemusí zabývat osudy, minulostí a osobními peripetiemi hlavních postav a rovnou je vsadí doprostřed války, do místa ze kterého není úniku a s lidmi, které prakticky neznají a jediné co je pojí je stejná národnost nebo přesvědčení, že ti, co tak mocně ťukají na dveře Dunkirku asi nebudou moc hodní. Ta hmatatelnost strachu, beznaděje, frustrace, chaosu a napětí je neuvěřitelná a pocitově je tenhle snímek mimořádně nepříjemný. Nolan nepotřebuje ani litry krve aby zapůsobil, stačí mu zvuky, ruchy, hluky a další pazvuky, k tomu všemu velmi intenzivní hudba Hanse Zimmera, která je dalším velmi důležitým hráčem na bitevním poli. Když k tomu všemu připojím hodně dobrou práci Hoyte van Hoytemy a vše spojím, vychází mi jeden z audiovizuálně nejintenzivnější (válečných) filmů všech dob. Přesně tak asi vypadá válka. Příběhové linie se tu prolínají, někteří by s tím mohli mít problém, ale hned na začátku je jasné jak film bude probíhat a Nolanův cit a zkušenosti dokazují, že i tak zdánlivě složitý dějový rámec se dá vyprávět velmi jednoduše a stravitelně. Absence příběhu jako takového mi nevadí, ono by to možná ani nefungovalo, na 106 minutách určitě ne. Tom Hardy opět vládne a to i přesto, že hraje prakticky jen očima a volba mladých a neznámých tváří je rozhodně ku prospěchu věci. Dunkirk je jiný, Nolan zariskoval, začal experimentovat a vyplatilo se mu to. IMAX povinností!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace