Thorgerda

Thorgerda

okres Praha

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 19.2.2019  16:28
    Terapie (TV seriál) (2011)
    ***

    První dvě série drží relativně slušnou úroveň, která je asi hodně dána tím, že je scénář převzatou látkou. To se ukazuje u série třetí, která už si scénáristicky "žije vlastním životem" a obsahově jde rapidně dolů... Jako by se ze všech postav stala banda přihlouplých histrionů, nikdo nikoho neposlouchá, nikomu se nic nespojuje, o to víc jsou ale všichni neustále rozrušeni, zvyšují hlasy, máchají rukama, a divák se lehce nudí, protože už tuší, kam to celé povede, a největší napětí spočívá v tom, že hádáme ve kterém díle už se přes tu tunu jalového balastu prokopeme aspoň o píď dál.

    • 31.1.2019  14:51

    Zítra se bude tančit všude je docela fascinující doklad doby a na jako takový bychom ho měli i nahlížet. Proto tu nebudu sázet "odpad", protože hodnotím film, nikoliv režim, a to i přesto, že je film nositelem jeho idejí.

    • 21.1.2019  08:35

    Opravdu si nejsem jistá, že jsme se všichni dívali na stejný film. Já viděla toporný, melodramatický a jakékoli logice se vymykající příběh plný inscenovaných situací a divadelně stylizovaných dialogů, podmalovaný unylou hudbou jak vypůjčenou z levné televizní inscenace. WTF? Vždyť to bylo celé postavené na hlavu, včetně těch billboardů, které jsou pravděpodobně schopny samy regenerovat :-/ Takové zklamání jsem u oscarového filmu snad ještě nezažila...

    • 8.1.2019  11:37
    451 stupňů Fahrenheita (TV film) (2018)
    **

    Taková předloha a taková výsledná nuda? Vlastně bych neměla hodnotit, protože jsem u obou pokusů o shlédnutí po půlhodině usnula, ale to co jsem viděla byla tekutá nuda, po výtvarné stránce naprosto promarněná šance. Smutek smutek :-/

    • 7.1.2019  22:41
    Rapl - Exekuce (S02E01) (epizoda) (2019)
    *

    První série se svou okatou hrou na severské detektivní seriály byla ještě poměrně roztomilá, ale toto....Po pokusech o temnou atmosféru tu máme zpět obligátní "hláškování" a "figurkaření", z postav se stávají karikatury a vše opět bezpečně kráčí zcela opačným směrem než světová quality tv. Kromě zde již zmiňovaných nelogičností do očí bije schematismus postav i děje, klišé střídá klišé - příchod spoluvězně - mlátičky na celu jak z němé grotesky, scéna s výtahem asi odkazuje k (spaghetti) westrnu či drsné škole, každopádně vousatý a otřepaný trapas, a samozřejmě všudypřítomné "chlastání" jako dějový prvek, to už je opravdu čirá vata. Mám pocit, že se to celé sune někam do groteskna, dílem asi chtěně, viz rádobyvtipná scéna se sprejem, dílem nechtěně - rozuzlení Kunešova soukromého pátrání po nevěře jak z hříchů pro pátera Knoxe, nebo celá ta titulní "exekuce"...Každopádně původní atmosféra, či jakýkoli vztah k postavám a chuť sledovat jejich další vývoj je pryč... a já se přitom na nového Rapla tolik těšila :-/

    • 1.3.2013  19:10
    Prometheus (2012)
    ***

    Velká škoda, velké zklamání... a to, že si onu smrtící ránu zasadí sám otec původního díla, to mne fakt rozesmutnilo. Bohužel, ani napodruhé jsem (a to jsem se vzdor své přirozené kritičnosti až hyperkritičnosti opravdu snažila hledat omluvu) nemohla přehlédnout tu snůšku nelogičností a zhovadilostí, co jich jen scénář přinesl...

    • 1.3.2013  18:45
    Planeta Yó (TV pořad) (2011)
    ****

    V poslední době mám pocit, že základním účelem České televize se stala sebelikvidace, resp likvidace diváka, tedy přinejmenším všech jeho trochu ambicióznějších mozkových aktivit. Proto jsem příjemně šokována, že tato degenerace ještě nepostihla všechny složky jeho vysílání. (ovšem, co není může brzo být) Mám malé dítě, a tak "jedním okem" sleduju tenhle pořad relativně pravidelně. Osobně považuju to, že moderátor improvizuje každý den na jiné téma, a pokud jsem mohla vysledovat nikdy NE HLOUPĚ za docela nebývalý jev. A některé vydařené nápady mi vlastně připomínají Studio kamarád - v tom, že za prvním plánem "bavení" občas pableskne nějaký morální apel, nebo narážka na nějaké pozapomenuté dobré hodnoty... Což se vlastně projevuje i v některých pořadech v Planetě Yó obsažených, mám na mysli ty diskusní... Opravdu nechápu proč to tu má tak špatné hodnocení?

    • 3.12.2011  21:33

    Zpočátku jsem koncepci tohoto pořadu považovala za docela dobrý nápad! Já bloud(ka)!!!! Babička na inzerát.... Souboj seriálů nám v přímém přenosu ukázal, jak dokáže obecný vkus pohřbít dobré koncepty a opět vygenerovat další z řady sraček plných špatného herectví, špatných nefunkčních story a úlisně "laskavého" kvazihumoru. České televizi zdá se není pomoci.

    • 24.11.2011  16:30
    Vendeta (2011)
    odpad!

    Na to se dá říci snad jediné.... WTF? To, na co láká trailer i zde uváděný "oficiální text distributora" je prostě a jednoduše klamavá reklama. Záchvaty dušeného smíchu mne přepadaly už v od první scény, až jsem se produsila do druhé půle filmu, kdy už nebyla energie a endorfiny způsobené pocitem určitého "neskutečna"... jakéhosi skoro zhuleného pocitu "to si z nás snad dělají legraci, nebo co?" došly... a člověk jen čeká, kdy to už konečně skončí!!!! Když pominu naprosté diletantství na poli scénáře, dialogů, dramaturgie, režie, střihu, masek (všimněte si, jak se šediny na skráních hlavního hrdiny neustále proměňují a stěhují dokonce z jedné strany hlavy na druhou). A napadla mne další zásadní otázka: když se někdo rozhodne psát scénář ke kriminálnímu thrilleru o , nebylo by dobré své nápady zkonzultovat třeba s nějakým kriminalistou? nebo policejním psychologem? nebo prostě s kýmkoli, kdo trochu rozumí problematice, o které chci psát? jinak to pak dopadne tak, jako Vendeta _ jako něco, nač byste nenechali koukat svého nepřítele. Hurvínek by to napsal lépe, a to i o půlnoci a se zavřenýma očima

    • 19.11.2011  01:03

    Je to v podstatě dobrý film, ale takový... unavený, dýchavičný, smutně impotentní. Producentovi Benovi se od začátku nic moc nedaří, trochu mi připomínal slepičku z pohádky O slepičce a kohoutkovi... Běhá od jednoho k druhému, herce přemlouvá aby se oholil, režiséra aby vystřihl pár záběrů, ženu aby se k němu vrátila, dceru aby se s ním bavila... Pohádka o slepičce ale funguje dobře, krom jiného proto, že NĚJAK dopadne. V případě tohoto filmu mi pointa lehce unikla... Nakonec to sice dopadlo, ale tak trochu rozplizle, do ztracena - vlastně stejně jako to i začalo. Takže se závěrem nabízí otázka: "Co že se to vlastně stalo?" A odpověď? Nevím... a vlastně si ani nejsem jista, zda mne to zajímá. Hmmm...

    • 4.11.2011  20:43

    Téma holokaustu už je sice opravdu hodně ohrané, ale v tomto případě se mi líbí ten přesah - matka s určitým pokrytectvím vymyslí pro syna báchorku o Zemi hraček, kam mají údajně odejít jejich židovští sousedé, a tahle i když nijak zle míněná lež se vzápětí vrací v nečekané podobě... Kýčovitost bych zrovna tomuhle filmu nevyčítala.

    • 3.11.2011  22:36

    Špatné, nudné a strašně ošklivé... Remaku jsem se bála, a teď už můžu říci, že zela oprávněně. Proč se pouštět do tematiky z řeckých bájí, když se pak příběh od původních příběhů naprosto vzdaluje, stejně jako vizuální stránka se spíše blíží eklekticismu fantasy? Příběh osekaný na bazální pojivo jednotlivých akčních scén, které jsou díky své všudypřítomnosti zcela prosty napětí, gradace... Charisma hrdinů je na nule, tvrďácké hlášky jak z blbého akčního seriálu. Scéna s Medusou je podle mého soudu naprostý filmový zločin, promarněná šance, katastrofa, humus.

    • 28.10.2011  19:47

    Miluju tuhle pohádku, miluju tenhle film. Zlatá éra Herzovy tvorby, neskutečná atmosféra, dojímavý děj, a vůbec.

    • 26.10.2011  21:16

    Na Woody Allena je to docela slabota. Líbí se mi ta idea, stejný příběh vnímaný očima autora tragedií i komedií. Ale protože ty příběhy Melindy tragické a Melindy komediální vlastně nejsou zcela identické, z předložených indicií postavy diskutujících autorů sestavují trochu jiné příběhy, celý ten efekt rozdílnou optikou vnímaný stejný příběh, což by mne bavilo nejvíc, se nedostavuje. I v reálu bývá docela zajímavé podniknout sondu jak, pokud by náš život byl filmem, bychom ho žánrově zařadili. Pak se člověk třeba dozví, že ač má pocit, že žije v crazy komedii, jeho blízcí souběžně vedle něj, ve stejných kulisách prožívají dramata bergmanovských rozměrů... No, ale to už vlastně nemá a Allenem nic společného.

    • 26.10.2011  20:47

    Původně jsem chtěla napsat něco v tom duchu, že kdyby se vystřihly momenty sentimentu a rodinného kýče a přidalo se pár scének trošku odvážnějšího sexu, mohlo to být docela důstojné pokračování německých erotických filmů šedesátých a sedmdesátých let... Alespoň postavy tohoto filmu mi svými motivacemi legendy typu "Co dělají německá děvčata v noci" (můj oblíbený film, kdysi tajně zhlédnutý tuším na OK3, dnes už nedohledatelný) připomínaly ... Ale dá se na něj nahlížet i z jiného úhlu... Film je vlastně určitým příspěvkem k diskuzi na téma "je život spíše podobný tragedii, nebo komedií"? Postavy které nám tu autoři představují, jsou vlastně takoví duševní mrzáci, pokrytci, hlupáci, přízemní pitomci jejichž horizont je proklatě a zřejmě doživotně omezen. Bez toho cukrového svícení, bez toho blahosklonného rádobynadhledu a kašírované reklamní "poetiky" by z tohoto námětu mohla vzniknout docela slušná sžíravá sonda do střev naší současné, vyprázdněné a morálně rezignované společnosti. Nasnadě jsou totiž otázky, jak by se lidé, kteří celý život takhle očůrávají své blízké (respektive očůrávají se navzájem) chovali mimo mantinely svého intimního rámce. Za kolik by nás asi svezl taxikář Polívka z Dejvic do Podolí? Jak bychom si asi ve skutečnosti pochutnali na specialitách z Macháčkova "grand restaurantu" pod Karlovým mostem? (zóny vyhlášených "kulinářů" turistické zóny?) Kdo jiný, než šikovní taxikáři, nebo pinglové může obývat dům na Staroměstském náměstí?

    • 23.10.2011  00:17

    Mnoho hadříků pro nic.... Po předešlém filmu Sofie Coppoly byla tahle kostýmní záležitost trochu zklamáním... Forma přebila obsah, který by bez těch všech (ovšem vizuálně úžasných) přívěsků a mašliček fungoval o dost lépe. Jako žena myslím umím tento druh vizuality ocenit, ale bylo toho zkrátka příliš.

    • 21.10.2011  14:50

    Kathleen Turner role šílených žen v domácnosti prostě úžasně sedí.

    • 20.10.2011  23:08
    Podvodníci (1993)
    ****

    Podvodníky jsem viděla už docela dávno, ale v paměti mi zůstal docela silný dojem. Film neobvyklý, barevný, ulítlý, s velmi zvláštní atmosférou...

    • 20.10.2011  18:14
    Hairspray (2007)
    **

    Toto sousto je prostě příliš tučné na to, aby bylo stravitelné... Není nic špatného na tom být tlustý, ale není na tom ani nic skvělého... Znám mnoho lidí, kteří krom nadváhy disponují také určitým šarmem, což ale není případ představitelky hlavní role... Travolta v roli matky pro mne představuje vrchol podbízivosti a kýčovité perverze... Je skvělé mladým lidem vštěpovat, že vzhled není alfou a omegou života, a že vnitřní krása může někdy přezářit i méně oslňující obal... Ale jak už jsem řekla, to není případ hlavní hrdinky tohoto filmu. Alespoň já zdaleka nebyla oslněna...

    • 18.10.2011  20:24

    Čekala jsem - podle nadšených recenzí a vysokého hodnocení o dost víc. Co oceňuju je nelíbivá tematika, Sedláček se rozhodně nepodbízí... Forma mi ale přišla strašně nevýrazná, nemastná neslaná, televizní... na to, co ten námět skýtá to byla strašná nuda. Nudní lidé "bez ksichtu", ničím blízcí, ničím zajímaví (krom toho, že jsou v průšvihu) vlastně nudní i v těch nejvypjatějších momentech. Sedláček chce strašně mluvit o určitém problému, tunelování, relativizaci morálních zásad, ztrátě sebe sama. Je si ale vědom, že musí to celé drama nějak odlehčit, přilepit ke svému kázání i něco navíc. A to "navíc" strašně ruší, nepúsobí věrohodně, ani komicky, ani existenciálně, ani eroticky, ani trapně (tedy trapně ano, ale jinak, než by bylo záhodno) Snaha o komické odlehčení v podobě "hvězdně" obsazených parodicky přitroublých policajtů působí jako když zbloudili z jiného filmu... a lesbický motiv mezi Babčákovou a Vrbkovou... zbytečná a málo uvěřitelná křeč, stejně jako takové to klasické klišé, že největší moudra a životní proklamace se říkají jedině s cigárem v koutku a se dvěma promile v krvi (Intimní osvětlení? Tak to je vzdáleno několik světelných let)... Ale abych nebyla jen zlá, já si strašně vážím a oceňuju tu Sedláčkovu zatvrzelost, přísnost, nekompromisní kritičnost - a chápu, že ty oslavné reakce odborné veřejnosti jsou zčásti důsledkem určité vyprahlosti po tomto autorském přístupu, mezi těmi všemi Vejdělky a Janáky. Jen jsem měla pocit, že aby z toho byl dobrej film, měl by ho podle Sedláčkova námětu natočit někdo jiný, menší myslitel a větší filmař. Možná jsem moc příkrá, kdybych si počkala na televizní premiéru, třeba bych ržála nadšením... Filmové plátno ale všechno zvětší, a tak je velké i moje rozčarování.

    • 16.10.2011  22:51
    Hodina pravdy (TV film) (2000)
    **

    Někdy, když se ten televizní "umakart" dostatečně odleží, může být i zábavný... Tohle je ale docela nepovedená, byť ambiciózní moralita,která je ve své vážnosti strašně trapná, obzvlášť v momentech, kdy válečná zpravodajka Chýlková v maskáčích olíbává nějakého tmavovlasého statistu před sádrovým bunkrem, marlborku třímaje v perfektně upravené ruce s čerstvou manikůrou, no ten Karabach z toho přímo čiší... Že je tahle postava inspirovaná Petrou Procházkovou by taky nemuselo být tak okatě zdůrazňovaný, to tu kašírovanost už jenom korunuje. Jitka Němcová ostatně jinak točit ani neumí... Nebo spíš, už neumí, O bábě hladové byl kdysi docela povedený kus

    • 14.10.2011  23:46

    Jestli jsem někdy řekla, že westerny nemám ráda, tak v tomto případě beru zpět.

    • 12.10.2011  20:28

    Jó, to bejvávaly časy... kdy Milan Šteindler ještě točil dobrý filmy... z kterejch prýštil vtip a invence, a člověk neměl pocit falše, vykalkulovanosti a trapnosti... Tohle dílo můžu vidět třeba stokrát a vždycky mě rozesměje.

    • 12.10.2011  01:54

    To, co bylo před 30 lety sci-fi je nyní už v podstatě realitou. Proč mají tendenci naplňovat se hlavně ty temné vize? Každopádně je docela příznačný, že se tenhle snímek nikomu nechce vytahovat z archivu... v programu současných televizí a v konfrontací s přehršlí všech těch pofidérních reality shows a vip news by trčel jak výhružný ukazovák z doby, kdy se ještě dalo vykročit jinou cestou...

    • 11.10.2011  20:57
    Alois Nebel (2011)
    ****

    Úžasná atmosféra, v tomto ohledu a v českém kontextu poměrně nebývalé, ale děj je skutečně víc než zamlžený... Pro člověka, který není obeznámen s komiksovou předlohou je trochu těžké se i v tom málu děje orientovat, respektive správně rozklíčovat časové roviny... Například takový detail, že Nebelův otec je mu na fotografii natolik podobný, a také přednosta stanice, až člověk chvíli váhá, zda tedy hlavní hrdina je zestárlý otec malého kluka, nebo zestárlý malý kluk.. (ano, je to Lojzík, ale to jako stoprocentní vodítko nestačí) Z atributů velmi jednoduchých a v podstatě se neměnících kulis je docela těžké hádat, zda jde o leéta sedmdesátá, osmdesátá, nebo šedesátá... Scény z blázince, respektive hlavně ty konspirační schůze primáře s tajnýma jsem si intuitivně zasazovala kamsi do šedesátých let, ale tričko pacienta AC/DC mi můj omyl vyvrátilo... Je toto dostatečné vodítko pro diváka? Nevím, myslím, že se hodně sází na znalost předlohy, a bez ní je to pak trochu těžké. Ale je pravda, že sledovat podobný film v rámci "baby bio" projekce je dost velký hendikep, v souboji ponurého minimalismu a pokřikujících dětí vítězí decibely, takže jsem třeba byla jen málo pozorná. 4* jsou asi trochu nadsazené, protože scénář, respektive dramaturgie opravdu trochu kulhá, ale nemůžu jinak.

    • 11.10.2011  02:03

    Naprosto naivní splácanost plná klišé (tanečníci vykreslováni - jak jinak - jako psychicky labilní hysterici, kteří tančí snad i ve spánku) příběh i herecké výkony na hranici uvěřitelnosti, - obzvlášť mne dostávají milostné scény, Delon s kamenným neúčastným výrazem hledí kamsi do dáli a na něm se zmítá zpocená žena v totální extázi... Ale tahle hysterická bláznivá ujetost a naivismus z toho vlastně dělá film, který může svým způsobem potěšit lovce kuriozit a milovníka nechtěné komiky. Film se bere tak strašně vážně, až se z něj stává úžasná parodie sebe sama.

    • 10.10.2011  02:03
    Cesta (2009)
    ****

    Atmosféra knihy je na plátno převedena docela věrně, ačkoli v knize je té krutosti a beznaděje o něco víc... Nevím ale čím to je, na rozdíl od knihy to celé na mne působí trchu odtažitě, film mne nechytá za srdce, nevtahuje mne, nenutí mne prolévat slzy nad beznadějným zánikem světa a dojemným dítětem, které si tvrdohlavě hájí a ochraňuje svou lidskost a ušlechtilost navzdory temnotě, ve které se tyto vlastnosti dávno staly přebytečnou přítěží, nebezpečným handicapem. Formálně je to všechno správně. ale něco tu chybí...

    • 9.10.2011  12:08
    Silent Hill (2006)
    ***

    Film mne příjemně překvapil, hru neznám... Velmi mne navnadil "oficiální text distributora", byla jsem docela dost zvědavá, jaká "kubistická monstra" tu asi uvidím ... No, ale bohužel, chyba v matrixu - kubismus se nakonec nekonal. Možná, že některé výjevy autorovi oficiálního textu připomněly grafiky a kresby Alfreda Kubina, který ale vzdor svému jménu nebyl kubista, ale expresionista. Ach jo :-O

    • 9.10.2011  11:48
    Gamer (2009)
    **

    N-U-D-A... stroboskopický střih supluje nepřítomnost jakéhokoli smysluplného děje... srovnání s Running Manem je možná vzhledem k námětu nasnadě, ale ve finále to dokazuje pouze fakt, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž... škoda mluvit.

    • 25.9.2011  19:52
    Svatá hora (1973)
    *****

    Naprosto fascinující...

<< předchozí 1 2 3