Oblíbené filmy (10)
Zběsilost v srdci (1990)
Slovo "kultovní" se dnes už rozšířilo na kdeco, ale tenhle film kultovní prostě je, alespoň pro mne absolutně.
Soumrak bohů (1969)
Teskný půvab pomalého úpadku a zkázy...
Metropolis (1927)
Film v mnoha ohledech nepřekonatelný.
Apokalypsa (1979)
Četa (1986)
Blade Runner (1982)
Film, který zdaleka předčí svou literární předlohu... která je sama o sobě geniální. Tenhle film je z rodu nesmrtelných.
Melancholie (2011)
Vrcholně estetizované klenutí se do prázdnoty.... a pak už nic. U Tristana a Isoldy už budu asi navždy bojovat s tlakem v slzných váčcích.... ten film mě dostal. (Ovšem komentáře o narážkách na Ragnarok, spekulace o devatenácté jamce a další skryté symboly mne popravdě docela zaujaly.)
Total Recall (1990)
Pro mne další film-kult. Jak už tu kdosi zmiňoval, spolu s Blade Runnerem nejlepší adaptace P. K. Dicka, a pro mne jeden z nejlepších sci-fi filmů vůbec.
Tma, světlo, tma (1989)
Na malém prostoru se dá někdy vyjádřit strašně moc... Existenciální zamyšlení nad tím, jak se člověk tak dlouho stává ČLOVĚKEM, až je mu jeho svět vlastně malý.
Ruka (1965)
Můj nejoblíbenější Trnkův film - v jednoduchosti je síla.