Recenze (25)
Dracula (2020) (seriál)
Na seriál som sa veľmi tešil hneď z niekoľkých dôvodov. Veď za ním stoja Netflix, BBC a autori Sherlocka a točilo sa aj na Slovensku. Myslel som si, že sa nemôže nič pokaziť a že seriál si bude ctiť moju obľúbenú predlohu. Napokon sa z toho vykľula príšerná blbosť. Dve hviezdičky dávam za aké-také náznaky strašidelnej atmosféry v prvých dvoch častiach, no najmä za Banskú Štiavnicu a Oravský hrad.
Jeho temné esence (2019) (seriál)
Ukážkový príklad, kedy forma zvíťazila nad obsahom. Nádherne spracovaná, skvele zahraná a honosným soundtrackom podčiarknutá nezáživná nuda. Naozaj som sa veľmi snažil, aby ma to bavilo, ale nepodarilo sa.
Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw (2019)
Idris Elba nebol ten, kto vo filme hrá nadčloveka. Akciou nabité sci-fi, pri ktorom si mozog (ale nie logika) dokonale oddýchne.
Lví král (2019)
Príbeh do bodky rovnaký, akurát v realistickom kabáte. A čo na tom? Tá animácia je bravúrna, klobúk dole pred každým, kto sa na tom nadrel. Emócie fungujú aj v takomto prevedení, je to milé a zábavné, s hodnotením nemôžem ísť nižšie.
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Majstrovské dielo, na ktoré sa veľmi dobre pozerá opakovane. Premyslené postavy a logické argumenty, snaha spochybniť azda nespochybniteľné. Naozaj brilantné herecké výkony.
Smrtelné stroje (2018)
Vôbec to nebola taká katastrofa. Možno je však môj pomerne dobrý dojem z filmu spôsobený práve tým, že som šiel do pozerania s predstavou, že ma čakajú hotové muky. Myšlienka veľmi zaujímavá, audiovizuálne spracovanie (až na minimum záberov) a akcia výborné, príbeh a postavy už o stupeň horšie. Fantasy/sci-fi roka to nie je, no nemôžem povedať, že by som sa počas pozerania nudil alebo si pripadal za tvorcov trápne.
Avengers: Endgame (2019)
Bolo tam všetko a ešte oveľa viac. Avengers: Endgame vyvolá celú sériu pocitov. Divák sa schuti zasmeje, bude si obhrýzať nechty od nervov, film neraz naženie husiu kožu a dostane sa aj na slzy. Dokonalé zavŕšenie ságy a najlepší komiksový film pod slnkom. A korunuje to vynikajúci soundtrack.
Jak vycvičit draka 3 (2019)
Jedna z najlepších filmových trilógií je zavŕšená. Ako si vycvičiť draka 3 je emóciami nabité zakončenie, na ktorom mi neprekážal ani možno trochu klišé záver.
Spider-Man: Paralelní světy (2018)
To bola jazda! Záplava skvelých nápadov srší snáď z každého záberu. Snímka výborne pracuje s legendárnym univerzom a chrlí jeden trefný odkaz za druhým. Síce by som film možno o čosi skrátil a miestami sa toho na môj vkus dialo na plátne až príliš veľa naraz, Spider-Man: Paralelné svety je znamenitý animák, z ktorého budú fanúšikovia pavúčieho muža v siedmom nebi.
Venom (2018)
Ak bola z filmu naozaj vystrihnutá viac ako polhodina záberov, ako sa hovorí, je to veľká škoda a na výslednom zážitku to cítiť. Všetko sa deje akosi prirýchlo, napríklad hlavný hrdina si veľmi jednoducho zvykne na symbionta a naopak, akoby šlo o bežnú vec. Taktiež vzťahy medzi postavami pôsobia trochu zvláštne a nedomyslene. Celý film v podstate stojí na Hardyho pleciach, rola Venoma mu sadla. Film má dobrú akciu, funguje aj humor a taktiež poteší hudba a väčšina efektov.