alonsanfan

alonsanfan

Vladimír Kučera

okres Hradec Králové
milovník cembal

Skype: alonsanfan

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 12.3.2017  22:33

    Trošku hodně slabší, i na samotný žánr, počin Dolphův, kterého se ujal (asi bohužel) i jako spoluscénárista a režisér, po všech stránkách prostě slabota. Jediné plus, že Dolph během té své dlouhé požehnané kariéry nevypadal nikdy nekoukatelně, taktéž v tomto snímku, jinak asi zbytečnost.

    • 12.3.2017  22:30
    Egon Schiele (2016)
    ***

    Maloměšťácky konzervativní, takový milý, pohodový filmeček o slavném malíři, který kromě pár nahotinek nepůsobí vůbec kontroverzně. Bylo to hezké, ale určitě by to šlo udělat i zajímavěji a Egon by si to rozhodně zasloužil.

    • 12.3.2017  22:25
    Napoleon (2003)
    ****

    Vtipná historická rádoby detektivka ve stylu coby kdyby to s tím Napoleonem na Sv. Heleně nakonec všechno bylo úplně jinak. Vizuálně velkolepé, samotný Napoleon by snesl charismatičtějšího herce, jeho britský protějšek hlídat byl mnohem lepší.

    • 12.3.2017  22:12

    Banksyho jméno je jenom trapná reklama, ano i já jsem se na něj nechal nachytat. Prolétl jsem komentáře a zřejmě jsem se díval na jiný film. Samotný Banksy se ve snímku mihne v celkové časové dotaci cca 10 min. Zbytek jste nuceni sledovat potrhlého frantíka oplývajícího smrští nejrůznějších duševních neduhů a působí nesmírně otravně. Jak už tady na CSFD někdo vtipně poznamenal, byla by prdel, kdyby ten debilní frantík by ve skutečnosti Banksy, který si ze vše udělal dobrý den, naštěstí tomu tak ve skutečnosti není. Celkově nesmírně otravná záležitost a naprostá ztráta času.

    • 12.3.2017  22:04
    Rej (1950)
    *

    Zvláštní kaleidoskop nejrůznějších milostných dobrodružství a eskapád lidí z širokého spektra společnosti dohromady pospojovaný násilně iritující postavou vypravěče. Zajímavé a krásné ženy versus nudní muži (v to zahrnuji i Gérarda Philipa, kvůli kterému jsem se na film hlavně díval). Celkový dojem více než rozpačitý.

    • 12.3.2017  21:57

    Pro mne jediným pravým Sherlockem Holmesem byl, je a navždy zůstane Jeremy Brett v legendární sérii od TV Granada. Byť mám Benedicta docela rád, jeho ztvárnění detektivní legendy mě příliš neuchvátilo, neboť jeho Sherlock je až moc naspídovaný, využívá své pozorovací a logické schopnosti až otravně (často) a prostě působí nepříjemně. Ani Dr. Watson se mi příliš nezamlouval, z válečného veterána, ragbisty, kriketisty a bouchače, vytvořili v tomto seriálu téměř nemohoucného válečného kripla, který působí vedle Benedicta jako věchýtek. Radši se vrátím ke staré dobré klasice.

    • 12.3.2017  21:39
    Taboo (TV seriál) (2017)
    ****

    One man show Toma Hardyho, kterému zdatně sekundují Oona Chaplin a Jonathan Pryce, v kulisách viktoriánského Londýna. Intriky koruny, východoindické společnosti a USA, prostředí podsvětí. To že se jedná o seriál z produkce HBO je vidět i slyšet na první dobrou, skvělá kamera, zajímavý scénář, úžasná hudba.

    • 12.3.2017  21:36

    Pokračování životních osudů Wyatta Earpa a Doca Hollidaye po slavné přestřelce u ohrady O.K. Coral, kterou film vlastně začíná. Nejzajímavější postava i nejvěrněji ztvárněná a zahraná je bez pochyby Doc. Jedná se spíše o slabší western, ale se slušnou dávkou přestřelek.

    • 11.3.2017  22:15

    Poněkud vydařenější životopis či spíše střípky ze života nejslavnějšího mongola, kde už alespoň účinkují mongolové a jejich zvířátka (narozdíl od průseroidního Čingischána s arabskými plnokrevníky). Ale aby to nebylo tak úplně košer - Čingischána hraje Japonec, známý z účinkování v samurajských filmech (47 roninů nebo Kitanův Zatoiči jako hlavní protivník masérův), rozhodně však vypadá důvěryhodněji než v předchozím snímku Omar Sharif, snímek je také mnohem lepší filmařinou.

    • 11.3.2017  21:58
    Čingischán (1965)
    **

    V pravdě prapodivný snímek o největším z mongolů, ve kterém snad neúčinkoval ani jediný mongol. Přes veškerou lásku a úctu k hereckému umu, kterou chová k Omaru Sharifovi, již svou samotnou fyzickou, fyziologickou podstatou jen přetěžko mohl věrohodně ztvárnit mongolského válečníka. Průser pokračoval přes jeho ženu Börte v obsazení nordické plavovlasé blondýnky, mihnutí Telly Savalase a vyvrcholil u Eli Wallacha v roli perského šacha. Rádoby holywoodský velkofilm, spíš ale maloprůser. Omar se na rozdíl od všech ostatních alespoň snažil, i když, kde není co hrát, ani smrt nebere.

    • 11.3.2017  21:44
    L'idiot (1946)
    ***

    Papundeklové umělohmotné televizní zpracování legendárního Dostojevského románu, ze kterého nad všeobecnou lacinost a průměrnost vyčnívá akorát génius Gérarda Philipa v titulní roli knížete Myškina. Všechno ostatní vůbec nestálo za řeč.

    • 11.3.2017  21:39
    Král Krysa (1965)
    **

    Film na motivy neméně legendární válečné knihy J. Clavella o amerických a britských zajatcích v japonském táboře během druhé světové války. Knihu jsem nečetl, takže bohužel nemohu srovnávat, film mě nebavil až nudil. Táborový život i vztahy mi přišly příliš umělé, neživé, vykonstruované, vyumělkované. Hlavní hrdinové a jejich osudy včetně Krále mě nezajímaly ani nebavily. Celkově mě snímek vůbec nezaujal.

    • 11.3.2017  21:34
    Hlas pro římského krále (TV film) (2016)
    **

    Krásné historické reálie z českých luhů a hájů, občasné zajímavé záběry kameramana na ně (podobné jako u Husa) zvládnuté kostýmy i doplňky. A tím to asi tak končí. Největším neštěstím současných čestotelevizních historických filmů (Hus, Karel IV. ) jsou bratři Hádkové, zrzaví ňoumové s chlapeckou tváří. Snímek zcela zabíjel chaotický scénář a ještě chaotičtější režie neopatrně žonglující s dějovou linkou i mnoha postavami. Výsledkem bohužel není filmový nebo alespoň televizní zážitek, ale pár třeba i zajímavých scén, které se zcela ztrácejí v nepřehledné mase zbytku. Škoda zmarněné příležitosti, zajímavých životních osudů otce vlasti v roce jeho výročí, kdy zajisté byly příslušné veřejné fondy více než otevřené.

    • 11.3.2017  21:06

    Krásná filmová pohádka a slovo filmová si zaslouží podtrhnout a zdůraznit. Po náložích Troškiád a podobných rádoby pohádek, skutečný balzám pro duši i oči. Nádherné lokace, cit pro záběr i kameru, zajimavé snímání, úžasná práce se zvířaty, krkavci. Klobou dolů před Marthou, i když ji moc nemusím, je to paní herečka a celý film, který na ní byl založen a asi i pro ní napsán bez problémů a zaváhání utáhla. Skvělá byla především v němé části filmu. Člověk se neubrání srovnání s legendární verzí se zlou královnou Ivanou Chýlkovou a "chrtem" Borisem Rösnerem, což je ale spíš horor než pohádka.

    • 11.3.2017  20:51
    Obrovská žába (TV film) (2014)
    *****

    Nádherný dokument o tajích a extrémech mezi obojživelníky - žábami. Vynikající originální hudba, která skvěle podtrhovala úžasné zpomalené záběry, vizuály. Přestože se jednalo o dokument o přírodě dosahoval skutečných filmových kvalit. Zážitek!

    • 15.11.2016  23:18
    Trans (2013)
    ***

    Bezesporu největším přínosem světové kinematografii tohoto filmu je odhalená a vyholená *** R.D.,sličné představitelky jedné z hlavních rolí, manipulativní psychoterapeutky a hypnotičky. V hlavní dějové linii se díky několika úrovním hypnózy a různým manipulacím s hlavním hrdinou, celkem pěkně ztvárněným hercem J.MA. úředníčkem v aukční síni, na kterém vlastně celá loupež stojí, lehce ztratíte případně musíte úporně přemýšlet v jaké úrovni zhypnotizování se zrovna nachází a co mu bylo vsugerováno, či která část paměti a jaké vzpomínky mu byly vymazány. Na konci se Vám poskládá trošku krkolomná hlavní linie příběhu, která by vlastně bez těch hypnotických kejklí byla poměrně fádní. Určité momenty působí zajímavě, ale u těch zvratů jsem se občas neubránil pocitům jisté násilnosti.

    • 15.11.2016  22:56

    Nezajímavý námět scénáristicky zcela zfušovaný a ty příšerné neživotné dialogy šustící papírem i odtržené od normální lidské komunikace a úplně netalentovaně natočený a zrežírovaný. Ani lázeňský švihák Kodet v hlavní roli vyšetřovatele Exnera tu bídu bohužel nemůže zachránit, i když se o to snaží, jak mu scénář nemilosrdně určuje i ve slipech, alespoň něco pro dámy. Vlastní zápletka je jednoduchoučká a nehodná ani délky formátu 81 minut a závěr, kdy si policista, vyšetřovatel přichází k vrahovi pro motiv s prosíkem, působí přímo uboze. Suma sumárum jediné zajímavé jsou kulisy, kde se celý příběh odehrává, opočenský zámek a zámecký park.

    • 15.11.2016  22:40

    Akční film o mafiánském bodyguardovi plný otřepaných klišé a stereotypů, který bohužel ničím nepřekvapil ani nevystoupil ze stínu svého žánru. Předvídatelně a až trapně působí závěrečný trik s neprůstřelnou vestou, ups sorry za spoiler. Velmi iritující byly z úst gangsterů kecy o tradicích, morálce, rodině...

    • 15.11.2016  22:28

    Mrazivý thriller se skvěle budovanou atmosférou, od kterého jsem se i přes jeho značnou stopáž, nemohl odtrhnout. Úžasná herecká příležitost pro žulového Petera ztvárňujícího nad míru přesvědčivě sadistického německého generála a okouzlujícího Omara a téměř nenápadného Philippa, kteří během událostí okolo atentátu na Hitlera v roce 1944 vyšetřují brutální vraždy prostitutek. Propojení historických událostí s kriminální fikcí je osvěžující ozvláštnění. Napětí se stupňuje téměř až k neunesení...

    • 15.11.2016  22:11
    Kanály (1957)
    ****

    Tíživá, tísnivá až beznadějná atmosféra zajímavého historického okamžiku v dějinách moderního Polska, která i dnes budí různé reakce (od glorifikace až po zatracení kvůli zbytečnosti). Režisér v kooperaci s kameramanem úžasně pracuje se světlem, šerosvitem a nebojí se ani temnoty. Hrdinové byť vystaveni extrémním situacím působí živě a lidsky. Silný film!

    • 7.5.2015  21:26

    ÚŽASNÉ, až na tu příšernou sračku na závěr (Pavel Haas - II. smyčcový kvartet s bicími nástroji ad lib. "Z opičích hor" op. 7)

    • 26.3.2015  20:30

    Lino Ventura téměř dokumentárně, ale bohužel taky neslano nemastně spěje ke svému nevyhnutelnému konci. Snímek je zajímavý dobovou dokumentární atmosférou, točil se totiž jen chvíli poté, co se události v něm popisované skuteně staly, nicméně jeho nekvalitní zpravodajství kouže po povrchu a příliš se nedotýká hlubších podstat problémů a vlastní boj proti mafii bohužel také moc konkrétně nezobrazuje. Ale Guiliana de Sio je fakt kočka!

    • 22.3.2015  22:16

    Není pochyb o tom, že Václav Hrabě byl úžasný básník, mocný vládce slova a zachytitel prchavých nálad dušel lidské, ale také kontroverzní rozervaná osobnost. Co však provedla autorka dokumentu o tak zajímavé osobnosti je skutečně nepochopitelné a trestuhodné. Více jak třetinu dokumentu totiž tvoří neuvěřitelné kecy nějakého astrologa, který nad horoskopy papouškuje encyklopedické znalosti a obecně známé charakteristiky básníka a dále grafoložka, která obdobně exceluje nad rukopisy básníka. Člověk si jenom říká, kde proboha toho debila a tu krávu vyhrabali. Další třetinu pak tvoří jak přes kopírák podobná svědectví příbuzných, kamarádů a známých (odpudivých osobností s kombinovanými vadami nejen řeči a myšlenko-toku). Zbývá poslední třetina, který už je ucházejícím sledem událostí, dat a úryvků z díla, tak jak by se to dalo od obdobného dokumentu očekávat. Celkově obrovské zklamání.

    • 22.3.2015  21:58

    Slično-trudná pohádka o tom, kterak jedna elfí milostslečna o věneček přišla, při které zdatně sekundují parta přestárlých hipíků a nádherná italská příroda a krajina.

    • 19.3.2015  21:39
    22 výstřelů (2010)
    odpad!

    Trapné, debilní a nevkusně vyvedené! Kameraman působil jako chronický parkinsonik v terminální stadiu nemoci, který by neudržel ani kompakt, natož filmovou kameru. Dovolil bych si ho upozornit na převratný vynález stativu, případně filmových jeřábů. Obzvláště miluju pokud zkurvení grázlové a mafiáni mají plnou hubu morálky a etiky a takovými kecy nejlépe prokládají scény po nichž se v zápětí postřílejí. Scénář byl chatrný bez špetky invence, zato s notnou dávkou demence (např. hlavní hrdina prolézající jako idiot ostnatým drátem...). Zoufale působí zejména dialogy. Bohužel ani skvělý Jean Reno nemohl ten ohňostroj trapnosti a marnosti povýšit na něco koukatelného.

    • 19.3.2015  21:32

    Štefan Kvietik je sympaťák každým coulem, antihrdina, kterému se vlastně bojovat nechce, ale přitom stejně hrdina, který nakonec samozřejmě udělá to, co je správné nebo pokládané za správné. Rušivě působila zejména heroická hudba a prevelnaté záběry na ty naše majestátné Tatry, hystericky uřvaná a afektovaná příbuzná hlavního hrdiny, nerealistické ztvárnění smrti zejména Němců, kteří umírali teatrálně rozhazující rukama, nohama a létajíc vrženi z neviditelných trampolín do vrchu. Autentičnost scén s německými vojáky, kteří mluvili německy a nebyli otitulkovaní ztěžovala orientaci ve filmu i ději, ale zase dávala filmu nádech autentičnosti a originality.

    • 19.3.2015  21:19
    Porco Rosso (1992)
    ****

    Italský název filmu můžeme přeložit jako rudé prase, ale nebojte se s komunistickými šmejdy nemá film naštěstí vůbec nic společného. Nejúžasnější je na filmu nostalgická meziválečná atmosféra, letectvo, hydroplány, vzdušné souboje i následné zábavy piltů, těch báječných mužů na létajících strojích. Hlavní hrdina, italský letec, se po jenom divokém souboji a zvláštním transcendentálním zážitku blízkosti smrti změnil v prase, ale zůstal pořádným frajerem!

    • 19.3.2015  21:06
    Zatmění (1962)
    odpad!

    Zatmění, Antonioni, nová vlna... Prototyp bezkrevného supernudného filmu, bez příběhu, bez emocí, bez špetky lidství a lidskosti. Ústřední postavy jsou krásné modely či modelky, neživé figurýny jak z výkladu výlohy socialistické galanterie obchodního domu Kotva v roce 1988. Výraz herečky se po celou dobu filmu omezil na "svatá dala neví komu". Po půl hodině už jsem dusivou smrtící nudu snímku nevydržel, sáhnul po ovladači a zbytek filmu dojížděl rychlostí přetáčení 4x a 16x.

    • 19.3.2015  20:58
    Čepel smrti (2009)
    odpad!

    Poctivý odpádek! Nazývat tento videoklip natažený do nekonečna filmem by bylo přímo urážkou film, slova film a toho, co pro mne vyjadřuje. V tomto případě se jedná o čístou amatérštinu ve všech ohledech. Všechno, co si jen dokážete na filmu představit je tu špatně od scénáře, kamery, herců či zvuku, no prostě všechny složky původního filmového umění, jsou zde zprzněny až na kost. Bohužel to není ani tak špatné, aby to bylo vtipné. Účast některých profi herců fakt nechápu - ale jak už se od dob starého Říma říká - pecunia non olet, peníze nesmrdí, že?

    • 19.3.2015  20:50
    Poupata (2011)
    odpad!

    Takové to české domácí mrmlání a vrtání se depresích a hovnech. Postavy si dokonale užívají jací jsou to vlastně chudáčci, ovšem bez sebemenší snahy něco na svém osudu změnit. Je to absolutní odevzdání se do rukou Božích, karmy, fatalismu, osudu nebo jak jen chcete nebo takové to ono to nějak dopadne. Jenže ono čím víc se do hovna drbe, tím víc smrdí a z tohoto filmu šel puch přímo nesnesitelný. Film mě přenesl svým duchem (nebo puchem?) do 90. let, kdy se tvůrci v povídkových filmech pokoušeli vystihnout ty největší bizarnosti lidských osobností i osudů a vyžívali se v jejich vytváření a zhmotňování pod heslem čím divněji tím lépe. Ano myslím všechny ty Knoflíkáře, Samotáře a podobné áře... V tomto filmu se ovšem vše děje tak nějak samoúčelně, bez jakékoli invence či nápadu.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6