Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Oblíbené seriály (9)

Červený trpaslík

Červený trpaslík (1988)

Píšu rád a dlouze, někteří přátelé mě nazývají neschopným grafomanem, vcelku schopným grafomanem, velmi schopným grafomanem...probůh, dost! Z úcty k tomuto seriálu si netroufám napsat nic jiné, než že je geniální, v tom nejryzejším významu tohoto slova. Když budete sledovat "Krok za krokem", "Přátele" nebo "Alfa" (a nebudete příliš protiamericky zaujatí), budete se bavit a budete si říkat "Je to dobře udělaný". U Červeného trpaslíka toho moc nenamyslíte, protože budete hýkat, svíjet se, řvát.... a ve vzácných chvílích prozření ŽASNOUT. Mimochodem, jednu malou opatrnou otázku: "Nedali byste si toast?"

Dexter

Dexter (2006)

Po první sérii: Když tady někdo stručně charakterizuje námět Dextera, pokývají odpůrci seriálové tvorby a obětaví dobrovolní revizoři kýčovitého moudře hlavami a řeknou si ... nojo, zábava pro plebs... mírně intelektualizovaná telenovela... nikdy více. Chudáci.... Asi tak deset vteřin vypadá Dexter jako další varianta populárních kriminálek CSI z Las Vegas New Yorku nebo bůhvíodkud (které mě moc neberou), pak zjistíte, že je všechno tak trochu naruby, dost ujetý, až perverzní, deset minut si říkáte, jak tenhle poměrně originální námět tvůrci rozvedou. A během těch deseti minut zjistíte, že na rozdíl od CSI, má tenhle seriál naprosto úžasnou, neskutečnou atmosféru, protože, na rozdíl od CSI (které jsou skvělým řemeslem) tohle točili lidé s INVENCÍ. Všechno v tomhle chytře spojeném originálním mixu anglického a španělského hraje dohromady, kamera (detaily, přelety, zákoutí, lidé), střih, SKVĚLE namixovaná hudba, herci ve vedlejších rolích a nade vším tím vysoko vyčnívá ve své roli Dextera Michael C.Hall. To není životní role, to je skorem zázrak. A tohle všechno píšu s plným vědomím po shlédnutí pěti dílů z dvanácti, kdy mě všichni, co seriál viděli, ujišťují, že to nejlepší mám ještě před sebou. Naprostá pecka pro každého, kdo je v koutečku duše tak trochu zvrhlíkem.... Po zatím poslední sérii: Dexter moc dolů nešel, i když ve čtvrté sérii si musel svou pozici trochu nefér vydobýt až fantasmagorickým závěrem. Za čtvrou sérii dávám čtyři, ale asi půjdu dolů - bohužel jsem shlédl The wire a můj pohled na krimi seriál dostal zcela jiné dimenze...

Carnivale

Carnivale (2003)

Po všech těch hodně dobrých seriálech řízlých fantasy nebo akcí, se kterými se v poslední době roztrhl pytel, jsem k tomuhle dílku, jehož existence zůstala zcela mimo zájem našich nákupčí, přistupoval již s jistou nedůvěrou. Poté, co v prvních několika dílech seriál dobře předvedl, čím že chce zaujmout diváka a že na to rozhodně má, se mi zdálo, že začíná upadat a u pátého segmentu (Babylon) spadlo moje hodnocení pod ***. Jenže v tomhle dílu se seriál odrazil ode dna a v posledních několika částech první série neuvěřitelným způsobem vygradoval (pro mne rozhodně více než třeba první série Prison Break nebo Heroes, o Lost ani nemluvě). Dva tři díly před koncem už celkové hodnocení zasloužilo dobré **** a to, co se dělo v posledním díle mě doslova a do písmene zvedlo ze židle a donutilo dát nespravedlivých *****. Seriál je obrazově vypiplaný, má skvělou výpravu a atmosféru, trošinku nevyrovnané herecké výkony - od ďábelsky podmanivého Clancy Browna v roli kněze Justina Crowa k poněkud plošším rolím některých cirkusáků - i zde ale dobrá kvalita převažuje - a nenápadnou, ale velmi dobře volenou hudbu v pozadí, která v posledním díle rovněž graduje a stává se nepotlačeným rovnocenným partnerem obrazu. Velkým pozitivem je originálně fabulovaný scénář, ve kterém převážná většina postav v tomhle hluboce prokresleném a mnohaúrovňovém souboji dobra se zlem, jak v rolích pěšáků, tak na místech Froda nebo Saurona, působí nejednoznačně a v podstatě po celou první sérii není jasné, jak jsou jim karty života a osudu, které se sypou v úvodních titulcích ke každému dílu, vlastně rozdány. Zkrátka - další seriál, který by milovníci Twin Peaks nebo Dextera neměli minout a milovníci Rodinných pout by se mu naopak měli obloukem vyhnout. 2.série: Stručně řečeno, jako celek lepší než první. Výprava, kamera, střih, herecké výkony, vše dotaženo dále než v jedničce, takže kvalita dílů nekolísá, i když je točili různí režiséři. Jediné minus je, že scénář byl evidentně nasměrován na další sérii, takže poslední díl není vyvrcholením celku, ale jen dalším, velice dobrým pokračováním (přestože děj svým způsobem uzavírá).

24 hodin

24 hodin (2001)

Po první sérii - před osmi lety: Tak především - bez jakýchkoli pochyb s obrovským náskokem dvaceti koňských délek daleko nejlepší AKČNÍ seriál v historii. Skvělý casting doladěný do poslední vedlejší záporné role, vynikající herecké výkony (na seriál neskutečné...), střih lepší než v 99% FILMOVÝCH superděl. První série novátorská, druhá na stejné úrovni a nenudící (jednou z minima negativních výjimek nevěrohodná odyssea Kim), třetí v první polovině podpořena famózními hereckými výkony bratrů Salazarů, ve druhé polovině nejslabší a stále výborná, čtvrtá k neuvěření ještě hutnější a lepší, než ty předchozí, pátá komornější, často až s horrovým nádechem. A věřte nebo ne, najdete tu i jistý druh humoru: "Víš, můžeš být mrtvý nebo nebýt mrtvý, ale nemůžeš být tak trochu mrtvý (a sort of dead)..Počkej, ukážu ti to..Prásk, prásk.........Právě jsi byl povýšen..Blahopřeji... ". Bohužel, podobně jako u filmu "CRASH" zabíjí tento skvělý kousek ignorance distributorů a tak trochu i českého diváka. Po poslední sérii: Osm sérií je hodně, přesto si některé ingredience udržely sílu (casting, kamera, střih, zvuk, atmosféra). Scénář bohužel nevyhnutelně propadl přes období infantilní až do stavu debilního. Pozvolný pokles, za poslední sérii ***. Za novátorství na počátku ale ponechávám původní hodnocení.

Firefly

Firefly (2002)

Zase jedno dílko, které mě zanechává v příjemném splínu ...ze subjektivity vlastního hodnocení. Jak rád bych dal dvě hvězdičky za nelogičnost děje, značnou nevyrovnanost jednotlivých dílů, neustále se projevující nízký rozpočet, špatné načasování scénáře (zkratkovitá řešení řady situací a občasné delší dialogy zavánějící nutností vyplnit ještě pět minut předepsané délky, nesmrtelnost hlavních hrdinů atd. - zkrátka víceméně béčkový základ. Jenže co mám dělat, když každý díl obsahuje od pěti do třiceti skvělých momentů, gest, hlášek a někdy dokonce i perfektní kamery. A co mám dělat, když posádka (i při některých průměrných hereckých výkonech) je prostě k sežrání, teda s výjimkou Kaylee, která je o to víc k něčemu úplně jinému. A tři díly z těch čtrnácti jsou dokonce na hvězdiček pět - Malcolmova "svatba" a to, co po ní přišlo, přepadení nemocnice a poslední díl s poněkud duševně nevyrovnaným chladnokrevným zabijákem (na rozdíl od 99% zbytku seriálu, který vykazuje dále zmíněnou podobnost s RD, mi úplně posledních pár vteřin seriálu připomnělo Davida Lynche). Pro milovníky seriálového humoru zase něco trochu jiného, ale velmi dobře stravitelného a chutného. Kvalit geniálního Červeného trpaslíka sice seriál jako takový zdaleka nedosahuje, ale v každém díle je alespoň několik sekvencí, které by svým účinkem RD jak z oka vypadly. Ano, jak říká Liuk - "kde jinde uvidíte pašování krav vesmírem, nahého kapitána lodě uprostřed pouště nebo skupinu banditů na koních, v ruce samopaly, zatímco jejich šéf (westernový šerif) jede mezi nimi na vznášedle ve tvaru závodního auta?" Čtyři hvězdičky, přestože mě scénárista neskutečně nas..al, když si mě nejprve úplně omotal kolem prstu sladkou nevinností Kaylee a pak mi ukázal poměrně naturalisticky, jak že se to vlastně dostala na loď!

Californication

Californication (2007)

Po první sérii: V podstatě jde o Sex ve městě pro chlapy, s ještě lepším, koncentrovanějším scénářem. Famózní pilotní díl startuje herecké orgie (představte si úvodní scénu, kdy si jde hlavní hrdina, roztomile, ale totálně zpustlý, po pokání toužící Duchovny, "pokecat do kostela s Ježíšem" a která se přes několik slovních fucků, za které se Duchovny-Hank tomu na kříži upřímně omluví, rychle dostane k fucku skutečnému - "blowjobu" s jeptiškou, při které ovšem hlavní hrdina milému Ježíšovi cudně zakrývá zrak - a pozor - celé tohle je díky hereckému výrazu hlavního hrdiny neskutečně vtipné!), které časem, kolem pátého dílu, malinko ztrácejí, ale v poslední třetině opět gradují někam k dokonalosti. Dějová linie "Hanka" Duchovnyho je geniální po celou dobu, ale paralelní příběh jeho agenta přece jen zavání šroubovaností a hrozí stáhnout seriál blíže k průměru, pod úroveň zmíněného Sexu ve městě. Jenže tohle platí jen pro těch pár dílů, kde se obě linie rozejdou - jakmile se naši hrdinové dají opět, a to velmi významně dohromady (pokud lze tedy "velmi významně" označit vztah, při kterém společně, nalepeni na sobě, prožívají ze vzdálenosti pár decimetrů mokrý orgasmus boxerky, která si předtím s jedním z nich velmi přímočaře vyřídila všechny účty), rozjede se smršť úžasných dialogů, na kterých vám nebude vadit ani jejich všudypřítomná přisprostlost. Tedy... pokud vám ani trochu nevadil text závorky v předchozí větě.. pokud ano, na seriál zapomeňte, zmíněnými dialogy to v téhle šoustací symfonii nezačíná ani nekončí, dělaj to tady až na výjimky všichni s mnoha a v žádném díle nebudete schopni odhadnout počet souloží, kterým budete podrobeni. Ale přijdete opravdu o hodně a nemyslím tím teď erotiku. Podtext toho všeho šoustacího je totiž o velmi citlivém a citovém příběhu normálního chlapa, chlapa nejchlapatějšího, který má někoho rád a chce ho mít rád ještě víc, a který si tenhle cíl komplikuje tím víc, čím víc mu o něj jde. Po zatím poslední sérii: Úroveň druhé série jde mírně dolů, zachraňuje ji charismatická nová postava Hankova kámoše, třetí série bohužel má sice hrdiny, které lze polepit vinětou "originální", ale charisma nulové (šedesátiletá neukojená sprostá žena z lidu mě nebere), podobně jako u Dextera zachraňuje dojem famózní konec (oba seriály končily v podstatě najednou, a když jsem sjel Dextera a byl na konci šrot, dal jsem si pro zlepšení nálady Hanka... a to jsem si dal). Za třetí sérii přesto jen tři hvězdičky.

Randall a Hopkirk

Randall a Hopkirk (1969)

Nyní již archaicky působící a v řadě ohledů překonané, nicméně noblesu si uchovávající dílko, které ve své době představovalo naprostou špičku žánru na pomezí krimi a její zlehčující parodie. Vlastně mé prvé setkání s božím anglickým humorem. Remake tohoto malého šperku je pravděpodobně vůbec nejhorší remake čehokoli (...jo, trocha nadsázky...), vyvarujte se záměny!