flakik

flakik

Česko
festival lover

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 1.4.2020  10:19
    Kovy řeší dějiny (TV film) (2020)
    odpad!

    Kovy se prošel po ČR a zjistil, že studenty nebaví dějepis a bojí se mluvit s učiteli. Proto se obrací na ministra. Mohl by se třeba nejdřív zamyslet, co jsou to moderní dějiny a jak jsou obsáhlé, ale nad tím se nezamyslí nikdo. Jak takové nedostudované jelito dělající videa jako Pošťák Prd může řešit dějiny?

    • 7.9.2017  13:59

    Řemeslně opravdu perfektně zvládnutý dokument. Ale 3 hodiny?! Vážně?! Po konci filmu jsem si chtěl koupit letenku do New Yorku a vypálit všechny knihovny, které v tom filmu byly...a to mám knihy rád.

    • 7.9.2017  14:32
    Tvář vody (2017)
    ****

    Pokud se vám líbil Faunův labyrint, určitě si zamilujete i The Shape of Water. Je to tak trochu jiná pohádka Kráska a zvíře nebo Malá mořská víla...jen místy trochu brutálnější. Filmu akorát ubírá to, že del Toro použil velice podobné schéma jako ve Faunově labyrintu, takže co by mělo být překvapením bohužel není.

    • 7.9.2017  14:02

    Další nudný biografický film, který nepřináší nic nového ani zajímavého. Prostě to, na co jdete v neděli odpoledne do kina, protože už nudou absolutně nevíte co by a nechce se vám nad ničím myslet. Jediné, za co ten film stojí, je herecký výkon Judi Dench. Tahle role jí opravdu sedla.

    • 23.9.2017  08:37

    Cédrica Klapische mám rád hlavně za film Paříž (2008) a doufal jsem, že tohle bude další jeho skvělý film. Bohužel byla očekávání asi moc vysoká. Místo dobrého filmu jen rozvláčné mlžení plné tak strašně ohraných klišé. Chtěl jsem dát alespoň 3 *, ale vážně to nešlo. Jedna za herecké obsazení a druhá za duo Dury a Minck, kteří vytvořili skvělou hudbu, stejně jako pro Paříž. Tahle spolupráce se Klapischovi vyplatila, protože hudba je jediná věc, která ve filmu za něco stojí.

    • 9.3.2017  11:57

    Mohl to být krásný, milý a opravdu dojemný film, s krásným soundtrackem, ale ne. Museli ho prostě zkazit tak příšerně okatým product placementem, až se mi z toho udělalo zle. Opravdu si tvůrci filmu myslí, že přidají filmu na popularitě, když dají do pozadí zprávy o uprchlické krizi, vážně?!

    • 16.2.2015  11:30

    Film prázdný jako vymlácená sláma. Strávil jsem v kině více jak dvě hodiny, což si myslím, že je na takový film až moc. Začátek vypadá jako nezdařená kopie Ďábel nosí Pradu, Anne Hathaway má pro svou změnu aspoň nějaké opodstatnění a proměna přichází postupně. S Anou to však vypadá,že se prostě ráno probudila a řekla si, že už dále nebude ušlápnutá šmudla, čemuž nikdo nevěří ani ve snu. Zbytek filmu mi spíš připomínal Twilight Ságu, kdy hlavní hrdina po ní touží a strašně ji chce, ale zároveň lpí na svých pravidlech, která stejně hned při první příležitosti poruší. Ona se pak zase nemůže rozhodnout, jestli ano nebo ne a tak to jde celé dvě hodiny, kdy je divák utahán a jediné, co si přeje, je nějaké finále, kterým to skončí. V tomto případě bylo finále tedy mnohem slabší, než ostatní pseudo BDSM hrátky v průběhu filmu. A aby ještě toho nebylo málo, chvíli jsem si myslel, že se nejedná o 50 odstínů šedi, ale o seriál Chirurgové, když jsou v Seattlu a najednou se objeví doktorka Greyová. Už chyběl jenom zbytek týmu a BDSM hrátky se mohly přesunout do úplně jiné roviny. Přesto dávám dvě hvězdy a to za poměrně vydařený soundtrack k filmu a dynamickou kameru. Ta se sice snažila nás přesvědčit, že to mezi Anou a Christianem aspoň zdánlivě jiskří, ale bohužel jejich herecké výkony vykazovaly úplný opak.

    • 16.2.2015  10:49
    Popelka (2015)
    ***

    "Nová" verze Popelky z dílny Walta Disneyho bohužel nepřinesla nic moc nového. Byl jsem docela překvapen, že ačkoliv se jedná o pohádku, především pro děti nebo pro rodiny s dětmi, tak je v ní až příliš mnoho smrti. Ve většině verzí začíná Popelka tím, že je bez matky. Zde ale postupně ve filmu vidíme zemřít její matku, pak se vyrovnává se smrtí otce, a abychom zachovali magické pohádkové číslo tři, zemře i samotný král, což taky není zrovna obvyklé. Poté, co se objevila na scéně macecha se svými dcerami, především pak Anastázií (Holliday Grainer), jsem se cítil, jako bych se ocitl v dalším dílu Downton Abbey, čemuž tak trochu nasvědčovalo i uspořádání kuchyně se systémem zvonků. Poněkud zvláštní byly také kostýmy. Pokud si vzpomenu na Věčný příběh, měl jasnou stylizaci do období renesance, stejně tak naše klasická Popelka s Libuší Šafránkovou. Zde jsem ale nevěděl, jestli jsem v renesanci, baroku nebo podle šatů macechy už dokonce v předválečných letech 20. století. Tahle kolize působila poměrně rušivým dojmem, i když kostýmy jsou víc než nádherné včetně dekorací zámku i domu, kde PopElka žije, který je doveden do nejmenších detailů a najdete zvířecí motivy doslova všude, od lustrů, přes tapety až po soupravu na šití. Jedno z velkých finálí je, když se objeví na scéně kouzelná víla kmotřička a začne čarovat. V té chvíli začíná i silná parketa dílny Walta Disneyho, který umí dělat zázraky na počkání. Bohužel je to pro Helen Bonham Carter jediná chvíle, kdy se ve filmu objeví a "odvede svou práci". Zdá se, že "starší" herečky jako je Helen Bonham Carter a Cate Blanchett se nedají srovnávat s mladou nastupující generací a i ve svých velmi krátkých chvílích dokážou zazářit mnohem víc než ostatní v celém filmu. Druhým velkým finálem je pak samozřejmě bál. Zámky, jaké tvoří Disney, jsou sice již klasikou, ale klasikou, která se snad nikdy neohraje a ani neokouká, včetně všeho blyštivého pozlátka a ohňostrojů okolo. Jak jsem již ale začal, toto zpracování nepřináší do příběhu prakticky nic nového. Zdá se, že Disney se jen snaží vydolovat něco víc z již tak známé klasiky, jako je animovaná Popelka z roku 1950 a zvýšit tak tržby na merchandisingu. Čemuž by možná víc pomohlo, kdyby bylo ve filmu použito více písní a nebyly by ponechány až na závěrečné titulky, kdy stejně většina publika odchází. Nicméně tato verze sice zcela nenadchne, ale taky neurazí a připomíná mi, že na pohádky nebudu nikdy příliš starý.

    • 1.4.2015  12:35

    Po poměrně vydařeném traileru následovalo poměrně velké zklamání. Po Co jsme komu udělali? nastupuje ve Francii i jinde poměrně kontroverzní film. Tady už ale tvůrci šli poměrně přes čáru. Přiotrávení dětí, fyzické násilí páchané na ženách i dětech,... to není k smíchu, ale spíš k pláči. Ve Válce Roseových byl černý humor taky někdy poněkud ponurý, ale pořád se držel určitých hranic. Tady je černý humor až příliš černým a přestává být i vtipným. Navíc dynamická kamera byla v některých místech až příliš rychlá a přerámování dost zmatené. Prostě jedno velké zklamání, na které si asi budeme muset u francouzského komerčního filmu prostě zvyknout.

    • 28.2.2015  19:20
    Cesta ven (2014)
    *

    Jestli je tohle nejlepší český film za loňský rok, pak je na tom česká kinematografie velice, ale velice špatně. Příběh, který vede odnikud nikam, velice slabá kamera i střih. Celou dobu se snažím najít odpověď na otázku, proč? Co tím chtěl proboha autor říct? Člověk se snaží celou věc si nějak přiblížit, identifikovat se s hrdiny, ale nemá se absolutně čeho chytit. Jediný důvod, proč jedna hvězda a ne odpad! je odvaha přijít s takovýmto tématem v této době a nedosahuje to "kvality" Bastardů všeobecného patlala Magnuska.

    • 15.2.2015  13:10

    Přes dvě hodiny nudy, kterou nezachrání ani světoznámé hity tohoto skvělého zpěváka, natož pak taneční kreace Chadwicka Bosemana, který je, připusťme si to, spíše seriálovým hercem. Skokový střih vyvolává více zmatku než užitku a nechává v divákovi více otázek, než by bylo záhodno. Žádné napětí, překvapení nebo jasnější linie, co tím chtěl autor říct...

    • 11.2.2015  20:23
    Kód Enigmy (2014)
    **

    Pro mě naprosto plochý film bez jakéhokoliv překvapení. Připadá mi to jen jako řemeslně solidní práce, ale jen jako jedna z mnoha, která sice neurazí, ale bohužel ani nenadchne. Prostřihy s válečnými loděmi, tanky a letadly, které mají divákovi připomínat, že je válka mi přišly zbytečné a jen protahující už tak zbytečně dlouhý děj. Alan Turing je hrdina a zaslouží si film, ale zpracování by mělo být jiné, hlubší, ne jen tuctový americký trhák, nepochybuji ovšem, že Akademii se to bude líbit.

    • 6.11.2014  19:44
    La Sapienza (2014)
    ****

    Když řeknu o filmu, že byl zajímavý, znamená to, že nic moc. To ale není případ filmu La Sapienza. Zprvu sice působí dost stroze a nekomunikativně a připomíná spíš zvláštní divadelní hru, ale první spontánní reakce se po půl hodině divadla dostaví a celý film se atmosféra pomalu uvolňuje. Dialogy sice působí poněkud stroze a hudba se objeví jen ve 4 částech filmu při pohledu na jezero nebo na architekturu, ale barevnost a pestrost filmu rozhodně nechybí. Green báječně využívá hry světla a stínu a kulis barokní architektury. Záběry chodidel propojuje s pohledy do výšin barokních kupolí a v tom všem nachází "ztracenou" la sapienzu.

    • 21.3.2015  21:01

    Když jsem viděl trailer, myslel jsem si, že půjdu na francouzskou kopii The Words. Příjemným překvapením je, že kopie The Words, to není. Možná trochu bohužel. Film se zdá, jako by někdo vzal kuchařku Jak natočit thriller, vzal jednotlivé prvky a náhodně je pospojoval dohromady a doufal, že to všechno dohromady bude fungovat. Ale ouha, ono to nefunguje. Některé scény vyvolávají spíš smích než děs a práce hudby s filmem je taky prapodivná. Patří ta hudba opravdu k tomu filmu?

    • 28.2.2015  21:37
    Tři bratři (2014)
    ****

    Jestli čeští filmoví tvůrci něco umí, tak jsou to pohádky. Trochu jsem měl obavy z Červené karkulky, ale nakonec mě spíš znepokojilo 12 měsíčků a to ne tak ztvárněním, jako spíš hudebním doprovodem. Uhlíř a Svěrák jsou skvělá kombinace, ale přece jen to sem tam trochu ujelo. Myslím si, že směřování špatným směrem má za vinu především hlavní partner NOVA, z jejichž produkce nikdy nic moc dobrého nevzešlo. Ale i tak, dobrá práce. Jsem hlavně rád, že jsme se už konečně naučili používat moderní technologie a nevzniká nám matlanice jako Saxána a Lexikon kouzel.

    • 22.2.2015  11:42
    Virunga (2014)
    ***

    Vizuálně velice podmanivý dokument se silným příběhem, který však bohužel zvýrazňuje některá klišé a silně zobecňuje některé skutečnosti - historický úvod o vykořisťování Afriky bílým mužem, zlá petrolejářská společnost sídlící ve Velké Británii, opět vlastněná bílým mužem, pouze evropská žurnalistka používající pokoutné nahrávací metody se snaží tento obraz zlepšit. Ale svět není jen černobílý, což by měl dokument zachycovat.

    • 22.2.2015  21:03

    Zajímavý příběh ještě zajímavější chůvy/fotografky, která nafotila extrémně úžasnou práci. Škoda, že dokument nešel víc do detailu a vždy utekl od tématu, když mezi některými pamětníky docházelo k neshodě a zvláště pak, když se začalo mluvit i o její "temnější" stránce. To přeci nevadí, že bere děti na jatka, hlavně že dělá skvělé fotografie.

    • 22.2.2015  11:53
    Joanna (2013)
    ****

    Zprvu se dokument zdá být jen o jedné obyčejné ženě a její rodině. S uplývajícími minutami ale nakonec její srdceryvný příběh dostane každého, především pak každého rodiče. A ačkoliv je Joanna jen jedna z mnoha a její příběh není ojedinělý, je přeci jen svým způsobem jiná a výjimečná, jako každý.

    • 22.2.2015  13:05

    Uff, americké klišé - hoši a děvčata bojují za nás a když se vrací s PTSS/PTSD, je potřeba jim pomoct. Druhou část nepopírám, ale nešli do toho už vlastně s tímto rizikem, nikdo jim nesdělil všechny možné následky? Navíc se zde setkáváme s případy, kdy se veteráni chystají spáchat sebevraždu nebo ji dokonce zrovna páchají a jen čekají, než zaberou prášky nebo pomalu vykrvácí. Co mezitím dělat? Zavolám přeci na krizovou linku, spíš se mi to zdá jako určitý druh exhibicionismu, který je zde zakryt "heroickými" výkony. Takže celých 47 minut sledujeme pracovníky call centra, jak se postupně vypořádávají s dalším a dalším člověkem, který neví co vlastně chce, leda na sebe upozornit. Velký obdiv, že mají tak pevné nervy.

    • 7.11.2014  19:19
    Love song (2013)
    *****

    Po dlouhé, dlouhé, opravdu dlouhé době nějaký americký film, který mě poměrně chytil. Pravda, nejsilnější stránkou je hudba, která je provázána celým filmem a nemá ani moc výkyvy, že by její kvalita šla rapidně nahoru a zase dolů, ale neustále se drží nad průměrem, pokud nevylítne extrémně vysoko. U filmu ale nezáleží na hudbě. Proto je škoda, že John Carney lépe nevyužil to, s čím začal. Časové mezery a smyčky na začátku byly skvělé a čekal jsem, kdy se zase něco podobného stane, ale tahle hra s časem úplně skončila, což si myslím, že je hoooodně velká škoda, protože by to film posunulo ještě o kus výš. I tak ale plný počet za skvělou hudbu i filmové osvěžení.

    • 9.2.2015  18:45
    PanMáma (TV seriál) (2013)
    *

    Velice slabý pokus o okopírování britského sitkomu Mrs Brown's Boys a převedení do českého prostředí. Pár světlých momentů by se se zavřením obou očí a zatnutím zubů našlo, proto aspoň jedna hvězda. Ale od TV NOVA se víc v tomto žánru asi čekat nedá.

    • 6.8.2013  19:32
    Pěna dní (2013)
    ****

    Film, který mi připomíná popis počátků kinematografie - snění v bdění. Ze začátku vás film naprosto ohromí svou barevností a hravostí, že si říkáte, že to musí být sen. Škoda jen, že ten krásný sen se pomalu mění v noční můru a vy z tohoto filmu odcházíte zcela vyčerpáni. Těžko říct, zda je to tímto přechodem nebo rychlým tempem, které film nasadí hned na začátku.

    • 17.11.2013  09:52

    3 hodiny naprosto o ničem. Banální příběh, který nijak neoslní, ale ani neurazí. Jediným posunem celého filmu byl moment, kdy v posledních asi 30 minutách hlavní hrdinka konečně použila kapesník, pusu bohužel nezavřela nikdy.

    • 3.9.2014  15:29
    Kvartet (2012)
    *****

    Odpočinkový film se skvělým hereckým obsazením, který pobaví a potěší. Je krásné vidět hrát tuto generaci herců se stálou lehkostí a grácií, jakou umí vytvořit jen oni. Jejich britský humor je vtipný, ale vůbec ne urážlivý nebo nevkusný, jako je se to bohužel stává v obdobných českých komediích zvykem. Také oceňuji skvělé zapojení slavných muzikantských hvězd a hudbu, která potěší.

    • 29.3.2012  20:22

    Uff, film, který má "jen" hodinu, ale v kině mi to připadalo jako celá věčnost. Příběh, který se nijak moc neposouvá. Prolínání reálného světa a světa snů. Vztahy mezi hlavními hrdiny, ve kterých se nikdo nevyzná. Pochybuji, že tak velká reklama takovému filmu pomůže.

    • 29.3.2012  20:42
    Tam nahoře (2012)
    ***

    Typická lehká britská komedie, která neurazí, ale také zcela nenadchne. Zajímavý je jen nápad příběhu a je dobré, že je vše vysvětleno hned na začátku. Herecké typy jsou docela výrazné, ale myslím si, že jinde by moc nezazářily.

    • 27.10.2012  09:57
    Školní výlet (2012)
    odpad!

    Tomu říkám tedy hromadná dehonestace klasických českých herců.

    • 29.3.2012  20:26
    Avé (2011)
    ****

    Velmi příjemná road movie, která pobaví, ale nevyhne se ani vážným tématům. Velice přirození mladí herci, kteří provází celý děj. Divák až do konce čeká, co je pravda a co lež. Příběh je doprovázen i dobrou hudbou. Zajímavé kontrasty bulharských měst a vesnic a roztodivné typy řidičů, kteří oběma hrdinům zastavují.

    • 29.3.2012  20:33

    Skvělý film založený na zvuku. A to jak příběh, ve kterém hlavní hrdinka sbírá nahrávky, tak i ve filmu samotném. Silný příběh na palčivé téma. Jediná škoda, že nebyly přeloženy všechny elegie, které byly ve filmu slyšet. Myslím si, že by film posunuly ještě o něco dále. Záběry, které byly možná trochu delší než bylo třeba, svou délku vynahrazovaly nádhernými záběry turecké krajiny.

    • 29.3.2012  20:29
    Hodný syn (2011)
    **

    Film se zajímavým tématem, ale dost špatně uchopeným. Syn, který je matce spíše partnerem, než ochráncem, jak tvrdil režisér. Rozhodně jsem nepochopil, jak matka může nechat svého syna zajít tak daleko, aniž by cokoliv udělala a pak ho naprosto podtrhne a o druhého syna se ani vůbec nestará. Jediným přínosem byl herecký výkon hlavní hrdinky.

<< předchozí 1 2