xaver

xaver

Miloslav Blahovec

okres Praha

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 19.8.2017  10:53

    Po nádherných francouzských snímcích Nedotknutelní a Co jsme komu udělali, jsem očekával další pecku, ale přišlo zklamání v podobě ovoce s prázdnou peckou. Dějově slabý odvar, kde pár gagu nemůže naplnit diváka spokojeností po zhlédnutí filmu. Zejména, když byl snímek anoncován jako komedie. Občas jsem se zasmál pouze nad totální stupiditou některých postav. Pokud to byl záměr režiséra tak budiž, ale tento záměr se mu nepovedl, protože děj filmu je naprosto nevyvážený a divák nakonec marně přemýšlí o tom, co tím chtěl autor říct. Prostě nepovedená, plytká komedie, kterou nezachránili ani herecké hvězdy francouzského filmu jako David Auteuil nebo Gérard Jugnot. Režisérovi kvality radši nehodnotím. Víc než dvě * dát nemohu.

    • 5.6.2017  00:03

    Zajímavý snímek, který do jisté míry navazuje na kvalitní detektivní příběhy natočené v 60-tých létech, byť nedosahuje jejich kvalit. Námět dle výborné povídky Ladislava Mňačka byl zpracován již ne tak dobře a Juraj Kukura se na roli otce moc nehodil. Jeho čeština byla nepříjemná a daleko by vypadal líp, kdyby mluvil slovensky, jako Ivana Christová, která jako herečka příjemně překvapila. Marek Vašut pak byl sice víc uvěřitelný než Kukura, ale taky nic moc. Jaroslav Tomsa jako šéf Vašuta pak byl naprostý propadák, i když se objevil jenom sporadicky. Nevím, co vedlo režiséra Cieslara k obsazení špičkového kaskadéra do takového „štěku“. No a akce zásahovky na letišti v závěru filmu byla tak trochu fraška. Celkově pak hodnotím snímek jako průměrný s přihmouřením jednoho oka za tři *. Režisér si však zaslouží maximálně 2 *.

    • 4.6.2017  23:49
    Hunger Games (2012)
    odpad!

    Na rozdíl od Seattelmana jsem vstoupil do světa Hunger Games varovaný. Alespoň jsem si to myslel. Dnes již vím, že jsem se mýlil. Po shlédnutí toho naprosto primitivního snímku, který by rádoby varoval před uchvácením moci skupinou "šílenců", to snad režisér ani nemohl myslet vážně. Hodnocení Seattelmana odpad, je ještě milostivé. Já tyto hry ponechávám bez hodnocení, protože horší než odpad již nemohu dát. A tak jenom pro statistiku se připojuji s hodnocením k Seattelmanovi. Dík za inspiraci.

    • 21.1.2017  22:04
    Vinnetou (TV seriál) (2016)
    odpad!

    Tak jsem protrpěl i třetí díl nejnovější verze slavného příběhu. Kdyby to režisér natočil jako samostatný, samonosný příběh ze života indiánů, nebylo by to až tak špatné a dalo by se to skousnout, ale že to natočil jako „svébytnou“ verzi klasického románu Karla Maye, tak to už skousnout nejde. Proč proboha si režisér vymyslel takové ptákoviny. Z Old Shatterhanda udělal ňoumu, ze Sama Hawkense téměř pitomce, ústřední postava úvodního dílu Klekí Petra, bílý otec Apačů tam chybí vůbec a tak by se dalo pokračovat. Vrchol všeho byla scéna s kulometem, vlastně ne, vrcholem dehonestace klasického příběhu bylo soužití Old Shatterhanda s Nšo-Či v nějaké boudě uprostřed prérie, včetně „nezbytné“? postelové scény. Z mnoha tisícového kmene Apačů udělá miniaturní kmen, který žije asi v patnácti vigvamech a čítá tak kolem stovky neschopných indiánů, kdy se celý kmen nechá zajmout hrstkou mexických pobudů. Až když jsem to takhle sepsal, tak mi došlo, jaký je ten snímek nesmyslný, pokud se honosí názvem Winnetou. Toto příkré hodnocení vychází jenom z toho, že si tvůrci této minisérie vzali do „huby“ naprosto neoprávněně název Winnetou. O primitivním příběhu a postavě Old Shatterhanda nemluvě. Z nejslavnějšího zálesáka tak udělali nemehlo, skrývající se za sukni Nšo-Či, ze které udělali šamanku (v podstatě v indiánském kmeni téměř nemožné). A ten zatykač na Old Shatterhanda. Ze Santera udělal jednoho z nejbohatších lidí v USA no a ta scéna, kdy Santer chce udělat ze svého syna, vraha a opilce prezidenta USA, tak to snad ani nepotřebuje komentář. To režisér nikdy nečetl Karla Maye? Ptám se, proboha proč? Vždyť za ty peníze se to dalo natočit daleko zajímavěji. Chtěl jsem dát jedinou * za postavu Winnetoua, tedy za herce. Ale nakonec tento paskvil posílám tam, kam patří, a to na smetiště filmových dějin.

    • 28.12.2016  12:59
    Slíbená princezna (TV film) (2016)
    *

    Kdepak asi „soudruzi“ z České televize udělali chybu. Tady se skutečně něco nepovedlo, tedy něco, skoro všechno. Naprosto nelogické a chaotické. Na začátku se král zcela nepochopitelně baví s pirátem a s vidinou syna mu přislíbí jednu z dcer. Náčelník pirátů se pak zcela nepochopitelně a opět bez jakýchkoli souvislostí objeví po dlouhých létech jako oběť vzpoury pirátů. Vemou mu všechno, včetně osobních věcí, z nichž jedna se opět zcela nepochopitelně a bez jakýchkoli souvislostí objeví v jednom obchůdku jako svědectví, že vůdce pirátů je mrtev. Režisér nám pak jakoby mimochodem naservíruje, jak Slíbená princezna při koupání ztratí prsten a při lezení perlový náhrdelník. Ejhle, konečně vysvětlení, které nám Božena Němcová zůstala dlužna. Snad jediný originální počin režiséra. Pak se objeví hlavní hrdina, kdy režisér opět jen tak mimochodem objasňuje, jakým způsobem si zavázal zvířecí říši k pomoci, a jeho kumpáni se tomu vůbec nediví. Po zjištění, že vůdce pirátů žije, král na smrt onemocní, aby se pak náhle bez vysvětlení vyléčil. Hromada dcer přijede navštívit otce s dětmi, ale jak se na ostrov dostali a proč manželé těchto dcer nepomohli bránit království před hrstkou pirátů. Podle počtu dcer by jich muselo být tak kolem patnácti. Pirátovi se pak postaví jenom nedospělý syn krále jako jediný dědic a svádí nerovný souboj s vůdcem pirátů a všichni kolem jenom nečinně přihlížejí. Takovému blábolu se dá těžko uvěřit, nebo ne? No a kulomet jsem ještě v pohádce neviděl, asi si musím zvykat na nové věci. Dlouho jsem hledal nějaké přiléhavé slovo, kterým by se tato snad pohádka dala přiléhavě charakterizovat. Napadlo mě nakonec slovo „příšernost“. Ale ani to není to pravé. Prostě ta slátanina se nedá jedním slovem dobře vystihnout. Režisér se vůbec nenamáhal alespoň náznakem vysvětlovat zcela nepochopitelné zvraty a objevy v jeho „pohádce“. No a jeho vyjádření, že chtěl přijít s něčím novým, kecy omlouvající průměrnost až podprůměrnost a neschopnost udržet dějovou linii, která vlastně téměř žádná ani nebyla. A tím jsem již řekl vše. Z milosti dávám jednu *.

    • 11.8.2016  09:12

    Čekal jsem daleko víc, ale jinak celkem zajímavý snímek, bůhví proč anoncovaný jako komedie. Střet dvou kultur na poli gastronomie, poněkud neuspořádaný, tu okořeněný trochou lásky, tu trochou rasizmu. Nechybí klasické klišé - protivná, postarší vypočítavá mrcha, jeden z mála světlých momentů v podání matadorky Helen Mirren, která se zázrakem během jedné noci zásadně změní, no a na závěr lehce předvídatelný happy end. Hlavní hrdina, většinou s kamennou tváří bez emocí, bohem nadaný kuchař, který neuvěřitelným způsobem zasáhne do francouzské gastronomie, se nakonec vrací ke svým láskám. K mladé kuchařce a restauraci v zapadlé francouzské vísce. A mezi tím zřejmě obrovský, ale nijak dál nepostižený úspěch v Paříži s letmou zmínkou a molekulární kuchyni. Jak říkám, slátanina, místy milá, pohodová, ale jinak nic moc. Jak to asi mohlo dopadnout, když to točil švédský režisér za americké prachy. Takže ta všudypřítomná angličtina v typicky francouzské vesnici asi byla úlitba bohům. Toto pojetí Francouze zřejmě nepotěšilo. Ani se jim nedivím. To celkové hodnocení sráží na slušný, ale přece jenom průměr za 3*.

    • 10.4.2016  18:20
    Iron Man 3 (2013)
    *

    Po technické stránce solidní, ale často zbytečně přehnané, takže ta jedna * je za tu technickou stránku filmu. Jinak nestál vůbec za nic. Sprosté, bezduché, bezcitné a ničím (kromě psychopatických úletů jednoho z hlavních "hrdinů") neodůvodněné vraždění. Ani ne béčkový, ale "céčkový" a horší námět tolikrát již opakovaný v různých obměnách, navíc, i když jde o sci-fi či fantasy velice těžko uvěřitelný. Sci-fi, to je myšlenka, nápad, provedení do jisté míry uvěřitelné. Tato ptákovina se však vymyká i žánru fantasy, kde si režisér oproti sci-fi může dovolit víc, ale tady je to neuvěřitelná a nestravitelná slátanina bez jakékoli umělecké hodnoty.

    • 2.2.2016  17:37
    Superžralok (2011)
    *

    Celkem vzato ten snímek je skutečně jenom na odpad. Zajímalo by mne, kdo to financoval a proč. Protože jsem se občas zasmál (většinou nad naivitou scénáře a režie) dávám z milosti jednu *.

    • 9.1.2016  21:55
    Světla ramp (1952)
    *****

    Podle mého názoru jeden z nejlepších filmů všech dob. Chaplin prokázal, že je nejen mistr němého filmu, ale i zvukového. Hudba, kterou k filmu složil je až neskutečná. Zajímavé je, že se skoro nikde nedozvíte, že za hudbu k tomuto filmu obdržel Chaplin Oskara. Film je jasným důkazem Chaplinovi tvůrčí geniality nejen jako herce a režiséra, nýbrž i jako hudebního skladatele. Zde si nutně musíme položit otázku, kde by asi skončil, kdyby se víc věnoval hudbě? To myslím nepotřebuje další komentář.

    • 9.1.2016  21:54

    Další z vynikajících Chaplinových filmů. Diváci převážně kvitují komiku tohoto filmu, který označují, podle mě nesprávně, za grotesku. Film je především vynikající satirou, kritizující nástup pásové výroby, která z člověka dělá robota a další negativní stránky kapitalizmu. Neuvěřitelné gagy z tohoto filmu jenom potvrzují Chaplinovu nejen hereckou, ale i tvůrčí genialitu. Málokdo si uvědomí tragikomičnost těchto gagů. Právě pro tuto satiru byl Chaplin označován za komunistu, což je ostatně nesmysl. Kritika kapitalizmu není vyhrazena pouze komunistům. V pozadí, stejně jako u filmů Světla ramp, zůstává fakt, že k tomuto filmu opět složil vynikající hudbu sám Chaplin. Ústřední melodii z filmů jistě každý z nás již slyšel nespočetně krát, ale jenom málokdo ví, že se jedná o hudbu z tohoto filmu.

    • 28.12.2015  20:21
    Svatojánský věneček (TV film) (2015)
    ***

    V posledních létech jedna z povedenějších pohádek, i když taky nic moc. Snímek pochopí vedle dospělých snad jenom odrostlejší děti. Prvky hororu v podání Pavla Lišky a jeho vězněné matky jaksi nekorespondují s potrhlým učitelem jinak vynikajíc podaným Ivanem Trojanem. Ještě potrhlejší král v podání Bolka Polívky se do příběhu moc nehodil a byl spíš rušivým elementem, než přínosným prvkem, který by vnesl do příběhu víc humoru. Princezna, matematický génius tak nic moc. Celkem, hlavně kvůli Ivanovi Trojanovi, pak nakonec hodnotím třemi hvězdičkami. Jo a opomněl jsem se ještě zmínit o Jirkovi Mádlovi, ale to snad proto, že poslední dobou je jaksi "přemádlováno" a v této roli nakonec nepředvedl nic světoborného, spíš takový horší průměr. To otravné, neustále omílané jsem plavec, ne kuchař, bylo až primitivní, působilo velice rušivě a příběhu to nic moc nepřidalo.

    • 28.12.2015  20:13
    Tři bratři (2014)
    *

    Když šel film do kin, byl kolem toho velký humbug. Dnes po shlédnutí filmu již mohu bezostyšně prohlásit, že šlo jen o velké divadlo, které mělo přilákat diváky na film, který si to nezaslouží. Uvědomuji si, že je těžké hodnotit pohádku očima dospělého, když některým dětem se film mohl i líbit, ale kvalitu snímku zpochybňují zcela nepokrytě velice rozporná hodnocení v celé škále od odpad až po 5 hvězdiček. Často až primitivní texty rádoby zhudebněné, neslouží ke cti autorům, který již vytvořili daleko kvalitnější hudbu i texty. No a samotný film, to je téměř katastrofa, kterou nezachránili ani oblíbení herci. Již první příběh naznačil, že to bude hodně ubohé, když bratři chodili na zarostlý hrad prosekávat cestu jako na brigádu. Jaksi v duchu dnes toho necháme a budeme pokračovat příště. Další dva příběhy radši ani nekomentuju. Takže suma sumárum vidím to na jednu hvězdičku, když přimhouřím obě oči.

    • 9.8.2015  09:51
    Krvavý sníh (2008)
    odpad!

    Režiséři tohoto snímku snad musí být úchylové. Zřejmě natočili své skryté touhy. Něco tak primitivního jsem snad ještě neviděl. Nevkus a hnus se snoubí s perverzitou. Ponechávám stranou logiku příběhu, když v oblasti museli zmizet desítky lidí (viz závěrečnou scénu, kdy ve sklepě úpí hromada nešťastníků) a nikdo po nich nepátrá. To není film, to není umění, to je odporný výtvor navíc poznamenaný neschopnými anebo všeho schopnými režiséry. To se snad ani nedá hodnotit, takže to nejnižší možné ODPAD všech odpadů.

    • 3.8.2015  09:59
    Hannah Montana (2009)
    odpad!

    Tento snímek se snad ani seriózně hodnotit nedá. Je prý určený tínejdžrům, ale pokud má být pro ně vzor nezvedený spratek a hlavně úchyl Miley Cyrus nebo její vzor Lady Ga-Ga, tak pomoz pánbůh. Určitě ze mě nemluví závist staršího člověka, ale obava o budoucnost, když na vzory pro naše děti pasují někteří režiséři takovéto "hvězdy". Mladí určitě mají právo na protest, ale řešit generační problémy tímto způsobem? Je to hlavně věc názoru a vkusu.

    • 1.7.2015  09:13
    Sarajevo 1914 (TV film) (2014)
    ***

    Zajímavý snímek, kdy režisér vnesl do historie hodně subjektivní pohled, i když v mnohém může mít pravdu. Příliš se však soustředil na konspirační teorii a vše postavil na osobě vyšetřujícího soudce, kterému prakticky všichni hází klacky pod nohy. Velice povrchně se vypořádal s historickými souvislostmi, prakticky neřešil otázku postoje jednoho z nejdůležitějších aktérů, který mohl válku když ne zastavit, tak alespoň oddálit a to roli stařičkého mocnáře, který určitě nechtěl válku František Jozef II, se tak zcela vytratil z historické fresky jako nevýznamná osobnost. Na druhé straně navozoval atmosféru, jakoby řadový úředník, byť vyšetřující soudce, mohl výsledky svého šetření zvrátit běh dějin. Takže jenom takový obyčejný průměr za 3.

    • 25.5.2015  09:20

    Snímek se hlásí ke starým, dobrým, francouzským komediím. Nádherný humor, žádné nesmyslné násilí a neuvěřitelný nadhled režiséra nad věcí. Christian Clavier v pro něho trochu nezvyklé roli decentního, váženého občana, to vše okořeněné nádhernou satirou velmi trefně mířenou na rasizmus a xenofobii. Jeden z mála nových snímků, který poukazuje na rasizmus nejenom bílých, ale i černých. Střet "bílého" a "černého" rasizmu, šmrncnutý problémy s Židy, Araby a žlutou rasou se stal zdrojem krásného humoru. Tak by to mělo být. Proč se pro náboženství a barvu pleti vraždit? S homurem to jde lépe. Ale dokud to nepochopí představitelé států a cirvkí, tak se nic nezmění. Všechny prezidenty, hlavy států, hlavy cirkví a hlavy teroristických organizací bych zavřel do jednoho obrovského kinosálu (nejlépe na nějakém opuštěném ostrově) a tento filmi jim promítal od rána do věčera tak dlouho, dokud by neodcházeli s příslibem, že již nikdy nebudou nikoho pro víru, barvu pleti, národnost, smášlení a pod. pronásledovat, štvát a zabíjet. Jinak ale nemohu filmu dát méně než 5*.

    • 25.5.2015  09:01
    Kat (2004)
    odpad!

    Odpad, a i to je pro tento film ještě lichotivé hodnocení. Něco tak stupidního, bezduchého a primitivně násilnického jsem snad ještě neviděl. Dokoukal (a dotrpěl) jsem ten film jenom kvůli hodnocení. A hodnotit nebylo prakticky co. Scéna, kdy "Rus" s hlavním hrdinou vymete celý barák, prorážní s ním zdi!!! a demoluje zařízení, je snad určena jenom vymydleným mozkům. Nevím kdo může uvěřit, že s člověkem může být proražena bytelná zeď a on stále žije a dokonce dál bojuje. No co, dál to nemá význam rozebírat. Odpad všech odpadů.

    • 25.1.2015  21:49
    Případ pro exorcistu (TV seriál) (2015)
    *

    Pokud si režisér Hřebejk chtěl přisadit na neschopnost policie, tak se mu to hodně povedlo. Tak zmršenou kriminálku jsem již dlouho neviděl. Krobot, jako plk. Vitouš je případ pro psychiatra a již po prvním výslechu dvou knězů v úvodu seriálu měl být okamžitě a s plnou parádou suspendován. Přehlídka kriminalistů i obecných policajtů je přehlídkou otrapů, kteří jsou ostudou zákona. Npor. Mráz připomíná spíš bezdomovce, a i tak žije. Přizabitého obecního policistu nikdo pořádně nehledá. Každého, i nejblbějšího policajta by napadlo nasadit psa, jenom pan režisér si s tím problém nedělal. Snad by mu natáčení scény se psem příliš prodražilo film. Nebo že by to byl úmysl naprosto „zhovadit“ policii? Plk. Vitouš odváží v nákupním košíku porouchaný cívkový!!! magnetofon a tak celý závěr seriálu je totálním výsměchem policie, přitom myslím naprosto neodůvodněným, protože snad jedině mordparty obecně si ve skutečnosti zaslouží absolutorium a skutečné ocenění své práce. A tak nakonec jedna hvězdička za výkony některých herců, jako např. Marka Taclíka, který jako vždy nesklamal.

    • 19.9.2014  12:30

    Poměrně nevydařený pokus o historickou fresku jedné z nejvýznamnějších historických událostí v dějinách lidstva, kdy datem, objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem (v daném případě nebereme v potaz důkazy o cestách Vikingů a snad i dalších cestovatelů do Ameriky v předkolumbovské éře) byla ukončena éra Středověku a zahájena éra Novověku. Objevení Nového světa a následující peripetie Kolumba by si zřejmě zasloužily zejména historicky věrnější zpracování, i když kdo ví, jak to skutečně bylo, a Ridley Scott si to prostě vyložil po svém. Spousta režiséru si však přitom neuvědomuje, že formuje názor obrovského množství diváků (počet je odvislý od úspěšnosti snímků), kteří jsou pak při různých příležitostech schopni přísahat, jak to v minulosti bylo, když to přece viděli ve filmu. Namnoze tak nahrazují zásadní neznalosti historie, protože ve škole byla pro ně výuka dějin naprostou zbytečností. Zásadním způsobem tak může dojít ke zkreslení historie pro příští generace. I proto film hodnotím pouze 3 *, a to ta jedna je za skvělou hudbu Vangelise. Kdybych hodnotil jenom hudbu, tak by to bylo za 5.

    • 18.8.2014  08:17

    Hodně mě překvapilo poměrně vysoké hodnocení tohoto bezduchého filmu. Ještě víc mě překvapil T.L.Jones, že se nechal "ukecat" na takovýto snímek. Asi šlo "jenom" o peníze. Umělecká hodnota nula, co nula, to je ještě lichotivé. Spíš by měla být -10. Celý film je prakticky pouze o vraždění, a to vraždění co nejrafinovanější. Jako by se režisér ukájel na těchto vražedných scénách. Nebo chtěl poukázat na zvěrstva nacistů? Nevím proč se v oficiálním textu uvádí, že "na boj s nacisty nedojde", když hlavní padouch je nacista jak poleno a všichni jeho muži zdraví Hail Hitler. Asi tvůrce oficiálního textu film ani neviděl. To se stává. Ale zpátky k tomu bezduchému, nic neříkajícímu a naprosto zbytečnému filmu. Jediné, co na tomto snímku za něco stálo, byly technické efekty. Ale to je celkem málo, resp. téměř nic, když si uvědomíme obsah děje. Takže ať přemýšlím, jak přemýšlím, celkové hodnocení mi vychází pouze na odpad. Možná tím dopálím spoustu přívrženců tohoto filmu, kteří dali 4 nebo 5 *, ale nemohu jinak. Chápu, že každé hodnocení, a i to moje, je především subjektivní, ale snažil jsem se být při hodnocení maximálně objektivní, přesto jsem se výš než na odpad nedostal.

    • 8.8.2014  14:18

    Čekal jsem ledacos, ale ten začátek mě dostal, a ještě víc mě pak dostalo to navazující vysvětlení. U nás ne tak známý herec Francois Cluzet je ve své roli postiženého pracháče fenomenální stejně jako jeho exotický „ošetřovatel“, u nás prakticky neznámý Omar Sy, který přes svoji hřmotnou postavu a zdánlivou hrubost a tvrdost je ve své roli neuvěřitelně citlivý. Že o těchto hercech a jejich filmech toho víme celkem málo je zapříčiněno i tím, že dnes nás, hlavně televize, krmí nesmyslnými horory a krváky, hlavně americkými a asijskými, na úkor kvalitní (a byť někdy i méně kvalitní) filmové produkce evropské provenience. Snímek Nedotknutelní je pak neuvěřitelným pohlazením duše, která přes název filmu zůstane nesmazatelně dotknuta. Míň než 5* prostě nemohu dát.

    • 28.7.2014  12:58

    Pohodová komedie, která stojí a padá s dvěma protagonistami, Amandou Bynes a Colinem Firthem. I když se někomu zdá naivní, předvídatelná, povrchní apod., nemusí tomu tak být a ani tomu úplně tak není. Snímek poskytne divákovi především zábavu, a to to přece jde. Navíc je film celkem zdařilou kritikou snobství a honby maloměšťáků za bohatstvím a postavením. Proto dávám 4*. Každopádně si to Amanda Bynes a Colin Firth za svůj výkon zaslouží.

    • 30.6.2014  12:50

    Dílo, které stvořilo novou hvězdu a nový fenomén zvaný BB. Samotné natáčení pak změnilo poklidnou rybářskou vesnici nebo chcete-li městečko, kterým Saint Tropez do té doby bylo. Předtím učarovalo akorát několika slavným malířům, který v Provence nacházeli spoustu námětů pro svoji tvorbu. Saint Tropez se stalo oblíbeným letoviskem a určitým fenoménem na francouzské riviéře právě díky tomuto filmu (městečko pak dále proslavila série komedií o četnících) a ne jak se někteří domnívají a uvádějí, že film je zajímavý kvůli Saint Tropez. BB je ve filmu skutečně úchvatná a stejně tak je vynikající J.L.Trintignant, se kterým pak měla BB taky románek. S BB film stojí i padá a proto je jakékoli další hodnocení námětu, režie, kamery apod. pouze mlácením prázdné slámy. A právě kvůli BB dávám 5*. I když mě později zklamala svým životním postojem, když nedokázala před kamerou stárnout a předčasně (ve věku 40 let) opustila svět filmu.

    • 7.5.2014  10:14

    Můj příspěvek není hodnocení, protože snímek jsme neviděl. Můj komentář má být příspěvkem do diskuze, zda krátkometrážní šoty tohoto typu (připomínám, že nejsem žádný puritán a porno snímky jako takové neodsuzuji) mají být součástí ČSFD. Podobných snímků koluje po I-netu nepřehledná řada, ale nechápu, kdo v tom vidí umění (i když samozřejmě i zde se mohou najít zajímavé a inspirativní snímky), a už vůbec nechápu, proč by tyto snímky měly "obohacovat" jinak velmi pestrou a kvalitní databázi ČSFD. Na závěr se proto ptám, kdo rozhoduje o zařazování obdobných snímků do databáze ČSFD?

    • 7.5.2014  09:51
    Prázdniny (2006)
    ****

    Pohodový, odpočinkový film, s výbornými hereckými výkony řady filmových hvězd. Naprosto mě dostal „dědoušek“ Eli Wallach, na kterého nelze zapomenout v jeho slavné roli padoucha v Sedmi statečných, nebo fanatického sběratele umění ve filmu Jak ukrást Venuši. Každopádně film pohladí na duši a dopřeje divákovi uvolnění a odpoutání se na chvíli od každodenních problémů. Není to sice nějaké filmové veledílo, ale každopádně dávám 4* za celkový dojem.

    • 12.3.2014  10:46

    Film byl sice v televizi uveden, jako válečný film o důležitém střetnutí Němců se spojeneckými jednotkami v Ardenách, ale samotným akcím v Ardenách se film věnoval tak deset, patnáct minut. Zřejmě nízkorozpočtový snímek s režií na úrovni začínajícího adepta studia režie. Podle jména jakoby to natočil v domácích podmínkách některý z potomků hlavního hrdiny. Celá slavná 94 pěší divize je představována dohromady tak dvacítkou vojáků, a to ještě přeháním, spíš jich bylo tak deset až dvanáct. Scény přesunu tisíců vojáků na palubě luxusního pasažérského parníku, předělaného pro potřeby armády v průběhu druhé světové války na transport vojáků, se odehrávají v jedné rádoby kajutě. Poté následuje nudné a nic neříkající obléhání německých vojáků v přístavu St. Nazaire. Bojové střety zúžené na špatně viditelné scény, aby nebylo vidět tu ubohost, a herecké výkony na úrovni představitelů amatérských divadelních scén, a to nevím, jestli ty amatérské scény tímto srovnáním neurážím. Takhle amatérsky (opět se omlouvám amatérům) natočený snímek je ostudou slavné americké filmografie. Jednoduše řešeno, přehlídka ztraceného času, které dávám z milosti jednu *.

    • 24.1.2014  11:29
    Krokodýl vs. aligátor (TV film) (2010)
    odpad!

    Film céčkového režiséra pro déčkové a následující diváky. Stupidní, primitivní, rozum a cit urážející. Jinak se ten snímek ohodnotit nedá. O logice nemluvím. Několikatunové monstrum vydrží dlouhé minuty běžet rychlostí hodně přes 100 km v hodině a nemůže mu ujet ani „nadupanej tereňák“. Tak to je něco. Režisér asi nemá moc dobré mínění o inteligenci diváků, ale nakonec hodně to vypovídá o jeho inteligenci. Dlouho jsem se vyhýbal hodnocení odpad, ale pokud se dívám na takový film, nemohu hodnotit jinak. A asi toho bude pořád víc, protože naše televize nás krmí těmito kanálními snímky. V minulosti jsem se takovým filmům vyhýbal, ale v současné době, čistě ze studijních důvodů a kvůli možnosti hodnotit, se na to se sebezapřením podívám. A nestačím se divit. To, že se najde člověk, který takovou stupiditu natočí, to se ještě s ohledem na inteligenci některých tvůrců dá pochopit, ale kdo to financuje? Hodnocení odpad je pro takový snímek ještě lichotivé.

    • 17.12.2013  08:15
    Sněhurka (2012)
    *

    Je zajímavě, že spousty filmů jsou uváděny jako nevhodné pro děti (v drtivé většině naprosto sprváně), ale tuhle verzi Sněhurky by dětem měli přímo zakázat. Vyprávět dětem klasické pohádky jako Sněhurka, Popelka a pod., časem jim pustit klasickou kreslenou disneyovku a pak je nechat dívat se na tento paskvil, to je už hraničí s rizikem vyvolat u dítěte schizofrenii. Novátorství je nejen ve filmu určitě žádoucí, ale tohle není novátorství, to je prznění klasiky se vším všudy. Opět žasnu, kde režisér vzal tolik odvahy, nebo se jedná spíš o americkou nadřazenost, dát tomuto snímku název Sněhurka. Hledal jsem dlouho přiléhavější název, ale skončil jsem vždy jenom u názvů Zmršenka nebo Zmrvenka. A tak tu jednu hvězdičku dávám jenom za Julii Roberts, která u mne ale nejmíň 3 hvězdičky účinkováním v této Zmrvence ztratila.

    • 3.11.2013  22:25
    My Fair Lady (1964)
    *****

    Klasický muzikál, který dnes už těžko dokáže někdo natočit. Vynikající herecké obsazení i výkony, nádherná hudba to vše na motivy klasické povídky G.B Shawa – Pygmalion. Snímek byl natočen ve zlaté éře Hollywoodu i ve zlaté éře muzikálu. Nádherná Audrey Hepburnová, jakoby se od natočení dalšího nesmrtelného snímku Prázdniny v Římě vůbec nezměnila. A to ty snímky dělí 11 let. Prostě muzikál všech muzikálů. Těch pět hvězdiček, které dávám je hodně málo, když si uvědomím, kolik dalších snímků zdaleka nedosahujících kvality tohoto filmu taky dostalo 5*.

    • 10.10.2013  13:09

    David Suchet je asi nejlepší Hercule Poirot. Příběhy s ním jsou vesměs natočeny velmi poutavě a celkem se i drží románové předlohy. Proto má u mě David vždy 5*.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace