Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Poslední recenze (11)

plakát

Já, Olga Hepnarová (2016) 

Film s označením "životopisný" měl být životním příběhem masové vražedkyně ze 70. let minulého století Olgy Hepnarové. Velmi jsem se na něj těšila, protože jsem velkým fanouškem webové stránky bývalého vyšetřovatele majora JUDr. Miloslava Jedličky, který zde skvěle a fundovaně rozebírá kriminální případy dob minulých i současných, a já je mám docela nastudované. Nicméně zažila jsem opravdu ohromné zklamání. Místy jsem měla pocit, že mě natahují na skřipec a já už to prostě dál nevydržím a budu řvát - už mě přetrhněte, ať to utrpení skončí. Žánrově bych film charakterizovala jako laciné německé lesbické porno z let osmdesátých. Celou dobu jsem si říkala, že asi hlavní vyvrcholení - tedy kriminální čin, bude vykreslen a vypracován detailně, když k tomu vede taková trnitá cesta, ale ne - hlavním vyvrcholením zůstalo bohužel jen to vyvrcholení sexuální - kterému bylo věnováno spousta minut, zatímco "grand finale" pouhých cca 10 vteřin. Jak je z historických fakt známo, Olga dělala kolečko - kolem zastávky na třídě Obránců míru projela v momentě, kdy tam stála tramvaj, a tak to objela, a teprve při druhém projetí najela do lidí. Proč toto páni režiséři vynechali? Mohli si s tím krásně pohrát, vygradovat celou scénu. Proč měnili povolání Olžiny matky? (byla zubařka) Proč není řádně vykresleno týrání, které (údajně) vedlo k její asocializaci, a je zásadním bodem, který by neměl být opomíjen, když je tam tolikrát zmiňován? Proč zde nebylo ani slovo o motivu politickém, který se také vyšetřoval, ale nebyl nidky potvrzen? Proč není dotaženo dále, že dopisy posílala do Mladé fronty a Svobodného slova - stačil jeden malý záběr, jak to třeba redaktor otevírá. Proč jsme neviděli, že matka dává odvolání a následně i žádost o milost (Gustáv Husák zamítl). Mezi lety 1964 (pokus o sebevraždu - věk 13 let) a rokem 1973 (masová vražda - věk 22 let) uběhlo 9 let, ale na hlavní hrdince to navzdory dnešním maskérským možnostem není v podstatě vůbec vidět, ač byla navíc těžká kuřačka a měla deprese - to se na vzhledu též podepíše. Nevadí mi kontext psychologický, ale strašně pokulhávají fakta, která jsou pro film rozhodná. A na závěr - už mě OPRAVDU unavuje, jak mi nějací hošíci s datumem narození těsně nebo pár let před rokem 1989 demagogicky vysvětlují, jak a co tady bylo (stejné ve Svět pod hlavou). Naštěstí je nás ještě dost, co jsme v tom žili. Co víme, že absolutně v žádném případě by se v těchto letech nelíbaly dvě ženy takto na veřejnosti - jedna navíc polonahá, a určitě by neprováděly milostný akt viditelně na dost veřejném místě v autě - policajti totiž zcela běžně brázdili ulice. Možná tak někde na opuštěném parkovišti. Vykreslujete tady současným mladým nějaký fiktivní svět ve stylu současné politické korektnosti, který tu fakt nebyl - doufám, že je rodiče vyvedou z omylu, jako to říkám já svým dětem... Hvězdicky jdou tedy pouze hlavní představitelce a pár vedlejším rolím.

plakát

Pojedeme k moři (2014) 

Snaha byla, ale i při nejlepší vůli více než dvě hvězdy fakt nelze - jednu za své rodné město a Centrum Arpida, kde jsem byla na praxi, a druhou za jediný přesvědčivý herecký výkon - a to Ondřeje Veselého. Zbytek od fekálních scén, přes slabou Trníkovou (a překvapivě i Vetchého), po nesmyslné chování většiny postav si hodnocení nezaslouží.

plakát

Casino Royale (2006) 

Tato v pořadí již 21. bondovka (Eon) je třetí filmovou adaptací stejnojmenného románu Iana Fleminga z roku 1953, která popisuje začátky Bondovy kariéry jako Agenta 007. Po tom, co Bond zabrání teroristickému útoku na letišti v Miami, snaží se dostat finančního poradce teroristů Le Chiffra, se kterým sehraje vysokou hru v pokeru v černohorském Casinu Royale. Bond girl tentokrát představuje zaměstnankyně Ministerstva financí, do které se Bond zamiluje a která v příběhu sehraje více rolí, než Bond i divák očekával. Největší slabinou této bondovky je bohužel sám hlavní hrdina. Myšlenka, že by po Rogeru Mooreovi mohl ještě přijít někdo méně charismatický a sexy, byla dost nepravděpodobná. Nicméně stalo se. Ač nelze Danielu Craigovi upírat perfektní fyzickou přípravu (o niž se Moore zřejmě nikdy ani nepokusil - a nějak mu to prošlo), jeho menší vzrůst, nepříliš pohledná vizáž a neopeřená (byť vymakaná) hruď v kombinaci s přílišnou měkkostí, zbrklostí a povětšinu strhaným a ubrečeným výrazem obličeje prostě nezobrazuje špičkového britského agenta, který má být navíc sexy. Když se k tomu přidá slabý scénář s nesmyslným protahováním děje a absence Q a jeho vynálezů, které děj určitě zpestřovaly (jak jinak by třeba vypadala honička na jeřábu, kdyby se tam nějaká taková srandička objevila - minimálně by byla věrohodnější), tak to na víc, než 3 hvězdy prostě není.

Poslední hodnocení (1 277)

Tajemství a smysl života (2023)

24.11.2023

Bod obnovy (2023)

29.10.2023

Hon na čarodějnice (2011)

22.07.2023

Pusinky (2007)

22.07.2023

Odbor městské zeleně - Série 6 (2013) (série) (S06)

07.05.2023

Místo zločinu České Budějovice (2023) (seriál)

07.05.2023

Živé terče - Epizoda 3 (2019) (epizoda) (E03)

07.05.2023

Živé terče - Epizoda 2 (2019) (epizoda) (E02)

07.05.2023

Živé terče - Epizoda 1 (2019) (epizoda) (E01)

07.05.2023

Reklama