prf.grass

prf.grass

okres Ostrava
George Hanson

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 1.11.2020  15:19
    Pod vodou (2020)
    **

    Miluju podmořské horory, takže obrovské zklamání. Až na dva náležitě drtivé momenty jsem se neměl čeho chytit. To už i taková blbost jako 47 Meters Down: Uncaged mě bavila o dost víc. Nejvíce to určitě zabila Kristen Stewart. Je mi líto, ale sledovat tuto bytost se pro mě rovná naprostému utrpení...

    • 24.10.2020  10:20

    Šíleně nevyrovnaná série. Opět je to natočeno moc pěkně a scénář je dobře promyšlený. Bohužel, tentokrát jsem se nebál, ale co je horší, krom osmé epizody mě děj i často hodně nepříjemně nudil. "Vyvrcholením" je určitě šestý díl, který jsem dokoukal s obrovským sebezapřením. Tolik ubíjejících keců a otravných postav v jednom seriálu se jen tak nevidí, naštěstí příběh je dostatečně zajímavý, takže si mou zvědavost udržel až do konce. Nakonec hodnotím 70% za sympatickou holčičku, legendu o starých róbách a krásně smutnou atmosféru... A už se těším na příště.

    • 21.10.2020  18:33
    Zombi 3 (1988)
    ***

    Tuto italskou zombie slátaninu z části opravdu režíroval sám mistr Fulci, který byl ale z důvodu vážné nemoci nucen projekt během natáčení opustit. Na starost si poté film přebrali Claudio Fragasso a Bruno Mattei, kteří přepsali scénář, dotočili a přetočili většinu scén. Za Fulciho film to vlastně ani nepovažuji, jelikož z celku není vůbec cítit jeho vliv. Jasně, pár jeho nápadů zůstalo, ale stylem je to prostě Fragasso a Mattei - ultralevný, tupý trash. Filmy těchto dvou svérázů patří přinejlepším až do "céčkové" kategorie, nicméně žánrového fanouška pobaví a v žádné brakové sbírce se neztratí.

    • 3.10.2020  22:07

    Typický příklad toho, jak může být hodnocení na čsfd zavádějící. Černých 25% upřímně nechápu, ale budiž, beztak se nejedná o žádnou velkou pecku. "Kanibalové 2" je zcela zcestný český název pro dobrodružný film jednoho z nejlepších brakových režisérů sedmdesátých a osmdesátých let, Sergia Martina. Bohužel se jedná o jeden z jeho slabších kousků, nicméně do odpadu bych ho taky neházel. Když přivřu oko nad špatným scénářem, nezbývá zase tolik věcí, které bych mohl vytknout. Mysteriózní příběh byl fajn, pro daný žánr kanibalských hororů trochu netypický a Ursula Andress i Claudio Cassinelli se mi ve svých rolích líbili. Děj nenudil a z neklidu mě vyvedlo i několik slušně nechutných či vzrušivých momentů, včetně dívčí masturbace a soulože muže s prasetem. Snímek je na vysoké technické úrovni, jak se na Martina sluší a patří a i přes velmi nízký rozpočet vypadá dobře. Audiovizuál nadprůměrný, primitivní/elektronický soundtrack bratrů De Angelisů byl velmi zajímavý a místy hodně působivý. K tomu pěkné záběry divočiny a zvířat plus nějaké to zabíjení leguánů nebo opic... Mimochodem, pro všechny zastánce práv zvířat může být potěšující, že tento film (stejně jako Cannibal Holocaust a Cannibal Ferox) vyšel ve Velké Británii v roce 2017 na blu ray ve zcela nové, režisérské "Animal Cruelty Free" verzi.

    • 11.9.2020  17:50

    Myslel jsem, že to bude o tom, jak se chtěl John spojit s mimozemšťany :(.

    • 4.9.2020  18:06

    Brutální dobrodružný snímek od režiséra legendárních Kanibalů. V jádru obyčejný, slaboduchý trash. Sestříhané verzi, která byla k vidění i v našich televizích bych dal maximálně dvě hvězdičky za pěknou krajinu, záběry z divočiny, několik vtipně "přestřelených" scének a slušný Simonettiho soundtrack. Jinak hrozná hovadina. No, ale pak tu máme verzi nesestříhanou, kterou naopak musím všem fandům brakové zábavy, filmového násilí a hrubozrnného gore jednoznačně doporučit. Trhání lidí na kusy, dekapitace, amputace, vyhřezlá střeva, znásilňování a přibíjení žen velkými hřeby k podlaze, vykuchané novorozeně a spousta jiných příšerných a odporně realisticky vyobrazených výjevů, které i dnes těžko hledají konkurenci. Zkrátka Deodato v nejlepší formě.

    • 30.8.2020  23:12

    Jestli je Cannibal Ferox sračka, tak co je potom tohle? Samoúčelná přehlídka nechutností, násilí na ženách a na zvířatech? Parazitování na v té době aktuálním a mediálně známém kriminálním případu? Sestřih scén použitých i v jiných filmech? Snaha propašovat pornoherce do běžného filmového průmyslu? Ano. A je to dobrá zábava? Samozřejmě :). Mé hodnocení: 3,5

    • 30.8.2020  22:35

    Drsný dobrodružný film, stylem mnohem blíž filmům jako "Massacre in Dinosaur Valley" a "The Man from the Deep River", než "Cannibal Holocaust" nebo "Cannibal Ferox". Čekejte dobrý, kvalitně natočený, skoro až dokumentární snímek s uvěřitelným příběhem, ukázkami primitivních a šokujících domorodých rituálů, krásnými lokacemi, krásnou nahatou hlavní hrdinkou, nahatými sexy divoškami a nádhernými až krutými scenériemi divoké přírody. A k pytlíku na zvracení si raději připravte i růžový kapesník :).

    • 17.8.2020  18:27

    Krásná, relaxační až uspávací záležitost pro příznivce pomalých, bezdějových artových hororů. Zneklidňující gotická atmosféra, temná elektronická hudba a nádherné ponuré obrazy. Forma vítězící nad obsahem, s tím jsem do toho šel a byl jsem uspokojen. A navíc zde hraje Sophia Lillis, kterou mám čím dál víc v oblibě. Jediné mínus pro mě bylo nízké pegi, více té krve a obludností by film určitě snesl. Samozřejmě, jak tu už bylo mnohokrát napsáno, snímek není určen pro masové publikum a vyznavači moderních "lekacích" nebo akčních hororů by se měli raději poohlédnout jinde.

    • 3.6.2020  23:07
    Antropofág (1980)
    ****

    Jeden z filmů, které mě jen tak neomrzí. Klasické "low-budget" italské béčko se sympatickými poloherečkami (Farrow, Grandi, Keslerová) a parádním obludným záporákem. Žánrově naprosto čistý a ryzí horor. Scénárista Luigi Montefiori aka George Eastman v nedávném rozhovoru prohlásil, že vyprávět někomu o tomto filmu je dost obtížné, protože je vlastně úplně o ničem :). S tím souhlasím, nemá to prakticky žádný děj, je tu jen pár totálně zvrácených a morbidních momentů, několik sice fungujících, ale vykradených lekacích scén a jinak vata. Jenže ta "vata", to je to co na tomto hororu fanoušci milují. Krutě pomalé tempo, dlouhé záběry, temná elektronická hudba a podivné "creepy" zvuky, skvělé prostředí navozující pocity úzkosti a beznaděje, klasické gotické rekvizity a perfektní stylová kamera. Aristide Massaccesi aka Joe D'Amato rozhodně nebyl skvělý režisér, vlastně ho ani za režiséra moc nepovažuji, například nějaké vedení herců u něj vůbec neexistovalo a všechny scény se natočily hned napoprvé, maximálně napodruhé. Celý film měl tak hotový za týden nebo několik dní. Ale s kamerou, světlem a stíny to opravdu uměl. Byl vynikající ve vytváření strachu a hutné atmosféry a dobře věděl, jak diváka napínat, vyděsit nebo šokovat. Antropophagus je toho názornou ukázkou. V tomhle směru jde o jednu z nejlepších italských osmdesátkových žánrovek. Na druhou stranu chápu, že to není horor pro všechny, každý takové vnímání filmů nemá, takže se toto dílo i celkem pochopitelně netěší příliš vysokému hodnocení. Pro většinu lidí je to zkrátka nuda.

    • 16.5.2020  01:09

    Legendární Lenziho hnus 'Cannibal Ferox' patří mezi nejznámější a nejkontroverznější fláky tohoto kultovního režiséra. Co se týče násilí a brutality, jde o jeho vůbec nejsilnější snímek. Natočen nebyl z žádných uměleckých ani úchylných pohnutek, jde o čistě komerční záležitost, o které se ale k údivu všech tvůrců i zúčastněných mluví dodnes. Herci si chtěli ve vyhlášené kokainové oblasti, kde se film natáčel hlavně zašňupat (to není vtip) a Lenzi tehdy potřeboval nutně prachy, proto přemluvil lidi kolem Luciana Martina k projektu, který čítal hned dva filmy (Eaten Alive + Cannibal Ferox). Tehdy v kinech zrovna letěl Deodatův megaúspěšný Cannibal Holocaust, tak proč se na vlně nesvézt? Zvlášť, když vlastně Lenzi kanibalský žánr přímo, ač nechtěně založil filmem 'The Man from the Deep River' z roku 1972. Hlavně u Feroxu je vidět jak se Lenzi s ničím nepáral a s obrovským nadšením pro řemeslo si šel přímo za svým cílem. Jeho výsledná práce je mistrovské dílo - nehumánní hardcore trash, gore zvrácenost a staromilsky rasistický filmový odpad se skvělými improvizovanými praktickými efekty. Nemůžu si pomoct, ale takové nekompromisní filmy mě prostě baví. Snad jediné mínus vidím v absenci pořádné hororové atmosféry, která by vše vybrousila k dokonalosti, tak jako se to podařilo u již zmiňovaného 'Cannibal Holocaust'.

    • 2.5.2020  22:08

    Druhé Martinovo giallo a jeho druhý nejvýdělečnější film (nejvíce vydělalo "Torso"). Už i úspěch předchozího "Lo strano vizio della Signora Wardh" z roku 1971 byl ohromný, lépe si tehdy v kinech vedl snad jen Dario Argento. Bratři Martinovi proto ještě v tom stejném roce vyrobili giallo se zvířetem v názvu, které krom klasického Martinova stylu nabízí i typicky Argentovské postupy. Hlavně tedy, co se týče brutality a krvavých scén. V hlavní roli starý známý George Hilton a samozřejmě krásné herečky, tentokrát Anita Strindberg a Ida Galli. Idu Galli mám rád, ale s Anitou mám trošku problém. Dokud se nesvléká, je všechno ok, ale nahá, nebo v plavkách mi hlavně kvůli nepovedeným prsním implantátům přijde jednoduše odpudivá. Škoda, jinak mi tu dobře pasuje a na roli se hodí lépe než Edwige Fenech, která hrála jinak ve většině ostatních Martinových giallech. Příběh je výborný, scénář patří k těm nejlepším Gastaldiho pracem, děj je napínavý a promyšlený s povedeným závěrečným twistem. Máme tu krásné lokace, prostředí řeckých Athén, Nicolaiho ikonický ústřední hudební motiv, vynalézavou kameru a nasvícení, mistrovsky zrežírované scény vražd. Martinovi věděli přesně jak na to a z řemeslně bezchybné práce vznikl tento žánrový klenot. Úspěch takového filmu byl zaručen ještě dříve, než vůbec začal vznikat a ani po téměř padesáti letech neztrácí nic ze své vybroušenosti.

    • 14.4.2020  19:00

    Kultovní tvůrce, u nás známý spíše svými odpornými hororovými braky z 80' let (myšleno v dobrém), legenda staré italské filmové školy Umberto Lenzi servíruje ultra-násilné, řemeslně perfektně zvládnuté poliziotteschi. V hlavní záporné roli mě naprosto odzbrojil dokonalý Tomas Milian, jeho postava nemá chybu a zařadila se mezi mé nejoblíbenější filmové psychopaty. Trošku toporný, ale charismatický Henry Silva v roli odhodlaného policejního inspektora taky obstál. Ostatní herci tradičně průser, jak už to u těchto filmů bývá, ale s tím zkušený divák tak nějak už dopředu počítá. Film patří mezi to nejnásilnější, co režisér, mezi jehož největší fanoušky/vykradače se hrdě hlásí např. Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, nebo Eli Roth, natočil. Film i dnes působí špinavě a brutálně a člověk se u něj zkrátka nenudí. Má to styl, napětí, akci... Nakonec ještě musím vyzdvihnout úžasný Moricconeho ústřední hudební motiv, který se jen tak pomalu a nenápadně celým snímkem projevuje, aby pak krásně vyvrcholil na konci závěrečné scény a v titulcích. Prostě opravdová filmová chuťovka pro gurmány. Ještě teď slintám...

    • 31.3.2020  21:48

    Další klenot ze zdánlivě bezedné pokladnice italského horor/giallo/exploitation filmu 60.- 80. let. Rok výroby 1971 byl pro giallo filmy vrcholné období a tahle Miragliaho žánrová prvotina se v určitých aspektech může směle přiřadit mezi to absolutně nejlepší, co tento specifický subžánr nabízí. Pro mě to byl v prvé řadě perfektní vizuál, krásné nahé ženy, stylové prostředí a po výtvarné stránce nádherná, čirá giallo-gotická estetika. Hudba taky skvělá, Bruno Nicolai patří mezi ty, kteří nikdy nezklamou. I příběh se mi moc líbil a děj ani trochu nenudil. Jen vraždy mohly být možná trošku krvavější. Finální rozuzlení je asi lehce překombinované a k tomu velice předvídatelné. Tak předvídatelné, že jsem ho vůbec nečekal a skočil scénáristům na lep :D. Takže v tomto směru vlastně taky spokojenost. Od nejvyššího hodnocení mě odradily pouze nesympatické postavy. Bohužel, nikomu zde nelze fandit, ani se o nikoho bát. Takže v tomto ohledu, například za následující Miragliaho peckou 'La dama rossa uccide sette volte' z roku 1972, snímek zaostává.

    • 24.3.2020  17:34

    Umberto Lenzi patří mezi pár režisérů, kteří mě asi nikdy nepřestanou bavit. V jeho tvorbě je pořád co objevovat. Žánru poliziotteschi jsem musel přijít na chuť až časem, vždy jsem byl spíše na gotické horory a giallo, ale v posledních letech jsem si hlavně skrze filmy Enza G. Castellariho (Občan se bouří 74' a Cesta rajské smrti 77') tento žánr zamiloval. Lenzi uměl horory i giallo, ale z toho co jsem poslední dobou viděl (Syndicate Sadists 75', Almost Human 74' a The Cynic, the Rat & the Fist 77') soudím, že v žánru poliziotteschi byl naprostá špička. Konkrétně tento zásek má vše, co by měl takový film mít. Násilí, nápaditá a často až srandovně přepálená nonstop akce, násilí, spousta mrtvých, mrtví teenageři, automobilové honičky, bitky, násilí, mrtví civilisté, divoké přestřelky, spousta násilí, nasilí na ženách a další přestřelky, honičky, tvrdé drogy, násilí a akce :). K tomu dokonalý hrbatý záporák v podání legendárního Tomase Miliana, Ivan Rassimov jako násilnický feťák a dealer, blonďatý klaďas - násilnický polda s mohutným knírkem Maurizio Merli, parádní dynamická muzika a samozřejmě velice kvalitní technické zpracování naproti značně nízkému rozpočtu. Jo a spousta násilí :). Jediné mínus a jediné co mi vadilo byl fakt, že film (stejně jako třeba Eaten Alive 80') obsahuje scény, které byly použité i v jiných filmech produkovaných Lucianem Martinem. Trošku mě to zmátlo, člověk si ty filmy pak občas plete, ale asi to byl tehdy běžný postup.

    • 20.3.2020  18:08
    Párty Hárd (2019)
    ****

    Oproti předchozím Řezňovým filmovým flákům hodně umělé, bez autentičnosti a emocí. Za film 3*, za zážitek v polanském kině Retrostar 5*.

    • 15.2.2020  18:07

    Pro Brínu mám děsnou slabost, je prostě strašně "cute". Třetí pokračování tohoto moderního "teen-gotického" seriálu podle kultovního komiksu je zatím nejslabší, i když pořád dostatečně zábavné a stylové. Bohužel se to dost odchýlilo od toho, v čem měl podle mě seriál největší sílu, což byl osobitý černý humor a odkazy na klasická hororová témata a klišé. Nejvíc bych asi vypíchnul šestý díl, který mimo jiné krásně odkazuje na Cronenbergovu "Mouchu", ale jinak je tentokrát hlavní téma Sabrinin boj o pekelný trůn. Takže politika, vztahy, rebelství a samozřejmě typicky Netflixovská genderová, kulturní a rasová hyperkorektnost. Prostě chvílemi je to trochu otrava a kdybych si obecně v předchozích dvou řadách seriál, jeho mytologii, postavy a herce neoblíbil, asi bych hodnotil níž.

    • 15.12.2019  14:10

    Našlapaná, dechberoucí akční jízda. Béčkové jak prase, vymazlený vizuál a hromada mrtvých. To jsou jistě velké plusy. Naproti tomu, scénař tu neexistuje, příběh není vůbec zajímavý a krom postavy Ryana Reynoldse tu žádná postava není sympatická ani vtipná. Kdo říká, že u takových filmů scénář netřeba, tak pěkně kecá. 6 Underground je typický příklad. Po dvouhodinovém čumění "do blba" jsem si připadal jako po šestihodinové onanii. Je to sice fajn, ale nic z toho...

    • 23.11.2019  21:00
    Motörhead - Killed By Death (hudební videoklip) (1984)
    *****

    Nejlepší videoklip všech dob.

    • 23.11.2019  19:05

    Italský Rambo v podání tehdy populárního žánrového herce Tomase Miliana je prostě frajer. Fárá si po světě na motorce, ovládá karate, střílí jako Old Surehand, kulicha nosí zaraženého proklatě do čela, ženy mu leží u nohou a na vlastní pěst trestá bezpráví páchaná na jeho blízkých. Jméno postavy je skutečně vypůjčené z knihy Davida Morrella, ale jinak zde žádné jiné spojitosti nejsou. Jméno Rambo si prý pro svou postavu vyprosil sám Milian, který byl v té době z této knihy úplně nemocný a snažil se u producentů prosadit i celou adaptaci. To nakonec Italové neschválili, tak alespoň použil to jméno, jako odkaz. First Blood nakonec natočili Američané o sedm let později. Syndicate Sadists je v jádru klasické poliziotteschi, kde se režie ujala legenda a mistr tohoto typicky italského filmového podžánru - Umberto Lenzi. Takže určitá kvalita by měla být zaručena. Film je trošku odlehčený, netlačí se tu moc na pilu. Násilí tu přirozeně je, ale nic přehnaně brutálního. Scénář je velmi solidní, žádné hluché, nebo překombinované pasáže tu nenajdeme. Naopak tu máme rychlý spád, trochu decentního italského humoru, srozumitelný děj, osobité nápady a dobře zrežírované akční sekvence, dále pak stylovou kameru a už zmiňovaného Miliana, kterého jsem ještě neviděl hrát špatně a s každým dalším filmem ho mám stále víc a víc v oblibě. Kapitolou samou pro sebe je potom hudba, tedy opravdu vynikající a návykový soundtrack Franca Micalizziho . Takže celkově prostě velmi zábavná žánrovka, která zájemce o tyto kultovní sedmdesátkové euro thrillery a kriminálky zřejmě nezklame. Za mě jasná spokojenost a bez váhání jsem si do sbírky objednal blu-ray od 88 Films.

    • 1.10.2019  19:41

    Senzační záležitost a povinnost pro každého milovníka brakové zábavy a filmového násilí. Jde o typický příklad subžánru "ozploitation", což je vlastně jinými slovy "australské exploitation". Zpracováním samozřejmě ukrutné béčko a hrubozrnný trash se spoustou řekněme "nekonvenčních" postav, "neotřelými" dialogy, "osobitými" hereckými výkony, šílenou choreografií akčních scén a množstvím vskutku nevídaných WTF? událostí. A nechybí ani nějaká ta prsíčka, laciný synťákový hudební podkres, ultra násilné sekvence a nechutné gore výjevy. Ve své době jistě šokující a kontroverzní flák, dnes pohodové a úsměvné "guilty pleasure" pro opravdové filmové gurmány.

    • 29.9.2019  18:47
    Slunovrat (2019)
    *****

    Předchozí Ariho snímek "Děsivé dědictví" na mě vůbec nefungoval, hysterická rodinná dramata totiž nejsou zrovna mým šálkem čaje. Ovšem tímto halucinogenním vztahovým dramatem "Slunovrat" si mě tento v poslední době hodně skloňovaný a uznávaný hororový režisér naprosto získal. Krásný, hutný, prosluněný, zneklidňující, pomalý a naturalistický art horor pro dospělé publikum. Pocitově ve stylu klasických filmů jako jsou například The Wicker Man (1973) nebo Cannibal Holocaust (1980). Velké plus za obsazení, které mi absolutně sedlo, obzvláště pak Florence Pugh. Hodnocení: 90%

    • 29.8.2019  16:37

    Velmi bídný zástupce subžánru 'Meč a sandály'. Týmovky já prostě nemusím napříč všemi žánry, ale takový odpad jsem fakt nečekal. Chvílemi je to možná i docela milé a trošku to funguje jako komedie, párkrát jsem se zasmál nejen na úkor tvůrců, tak za to dávám jednu hvězdu. Jinak děs. Partička vylízaných muskulatur se v jednom kuse mlátí jak v nějaké přiblblé grotesce a tím veškerá akčnost a dobrodružnost končí. Atmosféra nulová, fantazie žádná, výprava o ničem, děj totálně infantilní. Není to vysloveně nudné, ale nezajímavé určitě. Měl jsem velký problém to dokoukat :/.

    • 28.8.2019  22:36

    Objektivně bych měl dát asi tři hvězdy, ale když já jsem na tyhle levné italské filmy tak ujetý, že prostě musím jednu přihodit. I přes docela dlouhou stopáž a několik "hluchých" pasáží jsem se totiž nenudil ani minutu a filmu odpustil kdejakou maličkost (podivné dialogy, srandovní choreo, Reevesovy nalepovací vousy či mučivou epizodku s šimpanzem). Předchozí Lenziho snímek 'Zorro contro Maciste' byl možná jako celek o něco povedenější, ale pravá Lenziovka to ještě úplně nebyla. Zde je už režisérův rukopis jasně čitelný. Ocenil jsem typické záběry do sluníčka, scenérie divoké přírody, rituální tance domorodých kmenů a samozřejmě kupu mrtvých :). K tomu připočítám příjemný český dabing s Miroslavem Moravcem, jednoduchý děj, sympatické herce, krásnou Geneviève Grad a o dokonalý relax mám postaráno. Hodnocení: 75%.

    • 28.8.2019  01:23

    Rozhodně nejnudnější Bavův film, co jsem viděl. Takové laciné sci-fíčko ve stylu béčkových filmů z padesátých let muselo působit zastarale a toporně už v době vzniku. Příběh sice není úplně špatný (novější sci-fi horory se zde očividně inspirovaly) a ani vizuálně to není zlé, za pozornost stojí pěkné nasvětlení a krásné, typicky Bavovské barvičky. Zato s kulisami a kostýmy je to mnohem horší. Otřesná je i celá audio složka, hudba nijaká nebo žádná a k tomu šílené pípání, hučení a další zvuky, ze kterých se mi chtělo doslova zvracet. Atmosféra zcela chybí, napětí jen minimální, herci to mají celé na háku, scénář a dialogy jsou tak hloupé, že to už ani není srandovní a děj je zkrátka trýznivě nudný. Mario Bava umí rozhodně víc, než předvádí v tomto snímku, fanoušci retro sci-fi budou možná spokojeni, ale podle mě mu prostě víc sluší giallo a gotický horor.

    • 27.8.2019  01:57

    Příjemně osmdesátkové, béčkové, skoro až televizní exploitation, které bych estetikou a feelingem zařadil v rámci Lenziho tvorby hned vedle Nightmare Beach (1989) a Primal Rage (1988). Celkem se mi to líbilo, solidně natočeno, místy docela drsné a kruté, ale pro daný žánr mi tu chyběly věrohodnější herecké výkony, charismatičtější záporák, více napětí a psychického teroru. Trošku tu jde vidět, jak Lenzimu na konci kariéry začala docházet šťáva. Jinak ale fajn podívaná. Hodnocení: 70%. P.S.: Rozhodně se nejedná o žádnou kopii Stopaře, film pouze parazituje na jeho názvu. Dějově tyto dva snímky nemají nic společného, ani spolu nijak nesouvisí.

    • 25.8.2019  16:10

    Roztomilé italské béčko se skvělým Pierrem Bricem (bavil mě tu mnohem víc než ve Vinnetouovi) jako legendárním Zorrem. Čekal jsem něco trapného a odpadního, ale na svou dobu je to fakt zábavný a chytlavý film, jehož natáčení si herci určitě dobře užívali. Z dnešního pohledu samozřejmě úsměvné, ale vyzařující ohromnou pohodu a dobrou náladu. Líbilo se mi to a určitě kouknu i na další Macistova dobrodružství, která se v šedesátkové Itálii natáčela jako na běžícím páse (zatím jsem jich našel něco málo přes dvacet).

    • 14.8.2019  04:29

    Zklamání. Těšil jsem se na stylové a objektivní shrnutí historie zombie žánru, místo toho dostal nepovedenou čtyřicetiminutovou reklamu na seriál The Walking Dead. Trapné. A do toho se tu pořád dokola mluví o tom, jací jsou Američané přes tyhle filmy machři, že George A. Romero uměl fakt dobře točit politické satiry a sociální alegorie a Rob Zombie do toho jen kývá hlavou a říká: "yeah, yeah". Filmy, které se tu vynášejí do nebes, jsou sice legendární, ale povětšinou mají s hororem podle mě společné snad jen gore efekty. O skutečně strašidelné filmy se zombie tématikou se tu jen párkrát lehce otřou, nebo je nezmiňují vůbec. Přímo z historie hororu se tu tak něco nového dozví snad jen naprosto neznalý divák a to opravdu jen ty vybrané, nejzákladnější informace. Celé to má za úkol hlavně nalákat na Walking Dead, kterému je věnována drtivá většina stopáže tohoto "dokumentu". Nic proti tomu seriálu nemám, ale tohle prostě neberu. Moudra některých zúčastněných odborníků tu na mě působila jako laciné propagační kecy. Eli se sice snažil a potěšili i Stuart Gordon a Quentin Tarantino, ale zatím na mě tenhle pořad od amc působí jako pěkný průser. Ještě dám šanci druhému dílu a uvidím.

    • 13.5.2019  20:48

    Pro mě menší zklamání. Mocná tvůrčí sestava Bava-Sacchetti-Boswell-Stivaletti (což jsou všechno naprosté legendy ve svých oborech) se zde moc nevyznamenala a nebo mi film prostě jen nesedl. Jo, líbil se mi ten typický režisérův nadčasový feeling, kdy film působí jak z první poloviny devadesátých let, Boswellovy synťáky a často až groteskní Stivalettiho mechanické zvláštní efekty a masky, ale na druhou stranu, násilí i gore je tu bohužel velmi umírněné. Do působivého home invasion hororu to má daleko, jelikož chybí nepříjemná atmosféra, zneklidňující pocity. Herci byli hodně nevěrohodní a děj i celkový nápad mi přišel nudný, dětinský až trapný. Zkrátka, na svou dobu průměrný televizní horor, který kdysi dávno běžel na Premiéra TV.

    • 1.5.2019  20:09

    Enzo nezklamal a opět servíruje porci velmi kvalitní trashové zábavy. První díl (1990: I guerrieri del Bronx) mi asi přirostl k srdci víc, zde se totiž tvůrci už prakticky nijak nesoustředí na mé oblíbené gangy. A hlavně mi chyběl Sergio Salvati za kamerou, čehož si asi všimne málokdo, ale pro mě to byl celkem zásadní prvek. I tak je ale technicky vše na velmi vysoké úrovni, jak jsme u italských béček zvyklí. K tomu tu máme znatelně více akce, vybuchujících figurín, aut i vrtulníků, bezpočet kaskadérů létajících vzduchem a naprosto neuvěřitelné množství mrtvých. Vše totálně brakové a úsměvné, plné šílených postav a "drsných" hlášek. Něco takového ocení samozřejmě jen okrajové publikum a milovníci kultovních evropských žánrových filmů z 70. a 80. let.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8