prf.grass

prf.grass

okres Ostrava
George Hanson

9 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 12.12.2020  01:25
    Diabolik (1968)
    *****

    Naprostá pecka, polovinou místních naprosto nepochopená. Ona to přece má být tak trochu Spy parodie s komiksovým antihrdinou v hlavní roli. Ten film se podle mě nebere vůbec vážně a v tom je jeho síla. Opravdu jsem se celou stopáž výborně bavil. Je to vtipné, soundtrack je parádní, našlápnutý Morricone se svým šedesátkovým popíkem zní prakticky nonstop a nabízí skvělé songy i témata, dále mi tu hraje osudová Marisa Mell a vše to pro mě režíruje a snímá Mario Bava ve své nejlepší formě. Je tam trošku avangardy, trošku popartu, komiksu, Jamese Bonda i Fantomase, spousta akce a špatných triků, bez kterých by to ale nebylo ono. Uznám akorát, že děj je opravdu řídký a naivní, ale kvůli žádnému intelektuálnímu zážitku jsem si film opravdu nepouštěl, věděl jsem do čeho jdu a chtěl jsem si při projekci hlavně odpočinout a zarelaxovat, což mi Diabolik splnil na výbornou.

    • 2.5.2020  22:08

    Druhé Martinovo giallo a jeho druhý nejvýdělečnější film (nejvíce vydělalo "Torso"). Už i úspěch předchozího "Lo strano vizio della Signora Wardh" z roku 1971 byl ohromný, lépe si tehdy v kinech vedl snad jen Dario Argento. Bratři Martinovi proto ještě v tom stejném roce vyrobili giallo se zvířetem v názvu, které krom klasického Martinova stylu nabízí i typicky Argentovské postupy. Hlavně tedy, co se týče brutality a krvavých scén. V hlavní roli starý známý George Hilton a samozřejmě krásné herečky, tentokrát Anita Strindberg a Ida Galli. Idu Galli mám rád, ale s Anitou mám trošku problém. Dokud se nesvléká, je všechno ok, ale nahá, nebo v plavkách mi hlavně kvůli nepovedeným prsním implantátům přijde jednoduše odpudivá. Škoda, jinak mi tu dobře pasuje a na roli se hodí lépe než Edwige Fenech, která hrála jinak ve většině ostatních Martinových giallech. Příběh je výborný, scénář patří k těm nejlepším Gastaldiho pracem, děj je napínavý a promyšlený s povedeným závěrečným twistem. Máme tu krásné lokace, prostředí řeckých Athén, Nicolaiho ikonický ústřední hudební motiv, vynalézavou kameru a nasvícení, mistrovsky zrežírované scény vražd. Martinovi věděli přesně jak na to a z řemeslně bezchybné práce vznikl tento žánrový klenot. Úspěch takového filmu byl zaručen ještě dříve, než vůbec začal vznikat a ani po téměř padesáti letech neztrácí nic ze své vybroušenosti.

    • 14.4.2020  19:00

    Kultovní tvůrce, u nás známý spíše svými odpornými hororovými braky z 80' let (myšleno v dobrém), legenda staré italské filmové školy Umberto Lenzi servíruje ultra-násilné, řemeslně perfektně zvládnuté poliziotteschi. V hlavní záporné roli mě naprosto odzbrojil dokonalý Tomas Milian, jeho postava nemá chybu a zařadila se mezi mé nejoblíbenější filmové psychopaty. Trošku toporný, ale charismatický Henry Silva v roli odhodlaného policejního inspektora taky obstál. Ostatní herci tradičně průser, jak už to u těchto filmů bývá, ale s tím zkušený divák tak nějak už dopředu počítá. Film patří mezi to nejnásilnější, co režisér, mezi jehož největší fanoušky/vykradače se hrdě hlásí např. Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, nebo Eli Roth, natočil. Film i dnes působí špinavě a brutálně a člověk se u něj zkrátka nenudí. Má to styl, napětí, akci... Nakonec ještě musím vyzdvihnout úžasný Moricconeho ústřední hudební motiv, který se jen tak pomalu a nenápadně celým snímkem projevuje, aby pak krásně vyvrcholil na konci závěrečné scény a v titulcích. Prostě opravdová filmová chuťovka pro gurmány. Ještě teď slintám...

    • 23.11.2019  21:00
    Motörhead - Killed By Death (hudební videoklip) (1984)
    *****

    Nejlepší videoklip všech dob.

    • 29.9.2019  18:47
    Slunovrat (2019)
    *****

    Předchozí Ariho snímek "Děsivé dědictví" na mě vůbec nefungoval, hysterická rodinná dramata totiž nejsou zrovna mým šálkem čaje. Ovšem tímto halucinogenním vztahovým dramatem "Slunovrat" si mě tento v poslední době hodně skloňovaný a uznávaný hororový režisér naprosto získal. Krásný, hutný, prosluněný, zneklidňující, pomalý a naturalistický art horor pro dospělé publikum. Pocitově ve stylu klasických filmů jako jsou například The Wicker Man (1973) nebo Cannibal Holocaust (1980). Velké plus za obsazení, které mi absolutně sedlo, obzvláště pak Florence Pugh. Hodnocení: 90%

    • 24.1.2019  19:36

    Fulciho druhý horor a zase takový nářez. Skladatel Fabio Frizzi tu odvádí snad svou nejlepší práci a kamera Sergia Salvatiho zde po právu dosahuje legendárnosti. Opět velice zlý film, pravý horor, ale konkrétně z celé trilogie 'Gates Of Hell', kam patří ještě 'The House by the Cemetery' a 'The Beyond' (oba 1981), mi přijde nejméně strašidelný a napínavý. Děj je tady trošku slabší, občas dá práci udržet pozornost a celé je to takové hodně uhozené. Ale TA atmosféra, to je zkrátka moje krevní skupina. K tomu vesměs sympatičtí herci, několik pamětihodných, doslova kufr-obracejících scén a výborný lovecraftovský závěr. Takže hodnocení pět hvězd, jen tentokrát s trochu obroušenými cípy.

    • 24.1.2019  18:48

    Parádní giallo s famózním vizuálem, výbornou hudbou od Ennia Morriconeho, zasněnou až hypnotickou atmosférou a napínavým dějem. Líbilo se mi i herecké osazenstvo v čele s Florindou Bolkan a Jeanem Sorelem. Musím zmínit, že na svou dobu jde o dost drsný a zneklidňující film i v rámci gialla. Však aby také ne, když to napsal a zrežíroval pozdější mistr filmového hororu Lucio Fulci (Zombi2 79', City of the Living Dead 80'), který sice do té doby točil hlavně komedie, ale na kontě už měl i nějaké ty drsnější snímky. Spaghetti western 'Massacre Time' (1966), historické drama 'Beatrice Cenci' (1969) a hlavně úžasné pre-giallo 'One on Top of the Other' (1969), ve kterém začal pořádně vystrkovat růžky. 'Ještěrkou v ženské kůži' se pak již naplno projevil a do konce sedmdesátých let vyplodil ještě další dvě neméně skvělá gialla, 'Don't Torture a Duckling' (1972) a 'The Psychic' (1977). Je sice fakt, že se Fulci proslavil hlavně svými béčkovými horory a byl to v prvé řadě komerční režisér, ale obecně známé označení "tvůrce toho nejhoršího braku" je strašně omezené, ignorující veškeré jeho vrcholné dílo.

    • 26.11.2018  19:10

    Výborný dokument režiséra Romana Vojkůvky, který má na svědomí mimo jiné párek pro mě celkem kultovních hororů 'Total Detox' a 'Někdo tam dole mě má rád'. Pro mě, jako fanouška brakových italských hororů ze sedmdesátých a osmdesátých let je tento dokument naprostá pecka. Nesmírně poutavé povídání o legendárních tvůrcích, jako jsou Lucio Fulci, Umberto Lenzi, George Eastman, Joe D´Amato nebo třeba Bruno Mattei a o natáčení kultovních snímků, například 'Cannibal Ferox' , 'La ragazza del vagone letto' nebo 'La Vera storia della monaca di Monza'. Spousta unikátních informací a zábavných historek z úst jedné z tehdejších hereckých ikon béčkové italské tvorby, kde hlavní roli hrál sex a násilí, prokládané komentářem filmového kritika a žánrového odborníka Martina Jirouška. Zora se mi hodně líbila v atmosférické pecce 'Antropofág', ale jinak jsem ji vždycky vnímal spíše vlažně. To asi hlavně proto, že jsem o ní vlastně nic moc nevěděl. Nedávno jsem však četl její neméně skvělý rozhovor pro Howard a herečku si velmi oblíbil jako osobnost. A tento vyčerpávající dokument to jenom podtrhává. Docela drsná a zdravě sebevědomá žena, se pro mě stala jednou z nejzajímavějších českých hereček. Nejvíce mě asi pobavily vzpomínky na Fulciho, důvod proč někteří herci šli do natáčení 'Žen od hluboké řeky' a pak ten žárlivý Hapka, ten mě fakt rozesmál :). Díky tvůrcům, za skvěle odvedenou práci.

    • 15.7.2017  23:48

    Druhý zásek mistra Daria v tomto projektu a opět pecka. Jeho rukopis je zde asi více znatelný než v Jenifer z první série. Atmosféra, John Saxon, zvířátka, k tomu přidej závěrečnou scénku s utrženou rukou a pumpičkou na umělou krev a jsi doma, věrný fanoušku.:). Mimochodem, když jsme u té krve, tolika gore a brutality najednou jsem u Agrenta ještě neviděl. Jeho slovy, doba si to žádá... Doporučuji všem fandům Daria, Meat Loaf, vegetariánům a ochráncům zvířat ;).

    • 8.7.2017  20:59

    Od Stuarta Gordona jsem se vždy dočkal jen kvalitních zpracování Lovecraftových předloh, ať už to byl Re-animator, Dagon a další. Nejinak je to u této povídky s typickými prvky temné fantasy s kosmickým přesahem a démonského hororu. Dobrý scénář, zručná režie, groteskně bizarní rekvizity, strašidelná atmosféra, dobré lekačky, čarodějnice a samozřejmě i nezbytné a nevyhnutelné šílenství.

    • 4.6.2017  14:17

    Udo to zabil s tou promítačkou :).

    • 4.6.2017  14:13

    Pro mě rozhodně nejlepší epizoda. Argentův rukopis tu sice není příliš čitelný (alespoň co se vizuálu týče), ale typická retro-synth hudba , sugestivní a pocitové sekvence i explicitní gore brutalita korespondující s v době vziku aktuálním režisérovým vnímáním estetiky (na které pak v roce 2007 navázal neméně drsnou artovkou La Terza Madre) dává tušit jistou nezpochybnitelnou kvalitu. Příběh o uhrančivé lidské zrůdě děsí, znechucuje a vzrušuje zároveň, běžného diváka zpravidla vyvádí z míry. Rád se k této epizodě vracím a dál ji šířím mezi známými a kamarády. Dnes už regulérní klasika...

    • 4.6.2017  14:12

    Pecka epizoda! Režiséra McKeeho mám rád, stejně tak herečku Angelu Bettis. Povedené, skvěle zahrané, milé, vtipné, lehce bizarní a ujeté, celkové odlehčené a pohodové. Muj druhý nejoblíbenější díl :).

    • 25.3.2017  03:41

    V tomto pozdním giallu legendární Mistr hororu Dario Argento nabízí svým divákům (a v případě Opery i posluchačům) naprosto famózní a sugestivní umělecký zážitek. Pokud jste vyznavači dlouhých "plovoucích" záběrů a neotřelých, až vynalézavých kamerových postupů, potrpíte si na překrásné interiéry a avandgardní osvětlení, k tomu zbožňujete muziku syntezátorového mága Claudia Simonettiho (ex-Goblin), rádi se zaposloucháte do klasika italské opery Giuseppe Verdiho a občas uvítáte i trochu tvrdšího heavy metalu, měl by vás tento klenot evropského hororu zaujmout minimálně svým úchvatným audiovizuálem. Kamera ladně proplouvá celým snímkem jako vrahův nůž dlaněmi jednoho z hrdinů (zde možná jedna moje bezvýznamná výtka - chybičky se střihem trošku ruší, ale o nic fatálního naštěstí nejde. Občas jen zahlédnem kameramana v zrcadle a podobně) a pestrý soundtrack se neutiší snad ani na vteřinu. Vraždy i zabijákovy postupy jsou zde přímo nezapomenutelné (viz jehly v očích jako poznávací znamení). Postavy i herci možná lehce rozporuplní, ale hlavní hrdinka je ok a docela hezká. Fandil jsem jí a v silně funkčích emotivních scénách s ní i soucítil. Fajn byla i matka režisérovy dcery Asie - Daria Nicolodi, ještě víc fajn však byla legendární scéna její smrti. Někdo možná nezkousne pro italské "béčka" typicky uhozené dialogy nebo vás taky může zklamat pro někoho možná slabý scénář. Já ale u podobných artových děl tyto elementy v bůhvíjak vysoké kvalitě nepotřebuji a stoprocentní logiku vůbec nehlídám. O to zde fakt nejde... Prostě se pohodlně usadit, koukat, poslouchat a na nic nemyslet. Stačí jen vnímat všechny ty krásné pocity...

    • 26.1.2014  20:48

    Paráda. Luxusní giallo kousek, asi jeden z nejhezčích co jsem viděl. Krom vybroušeného mysteriózního příběhu tu totiž máme i skvělý audiovizuál, prostředí ze světa módy, kupu pěkných modelek a nádhernou hlavní hrdinku. Tradičně pekelně zamotaný děj doplňuje výtečná post-gotická atmosféra a esteticky dokonalé scény vražd, které si určitě budu ještě dlouho pamatovat. Rozhodně vřele doporučuji nejen fanouškům žánru.

    • 12.12.2012  00:25

    Moc krásně natočená italská giallo/detektivka. Příběh plný intrik a otazníků, mě chytl hned na začátku a já si užíval až do konce. Tenhle typ filmů prostě žeru. Nemůžu si pomoct, ale i když se většinu času zdánlivě vůbec nic neděje a hrdinové jen vykonávají běžné činnosti, tak já si vychutnávám pěkné záběry, exteriéry i interiéry, skvělou hudbu, dobové účesy a vůbec módu 60. a 70.let. Navíc obsazení se dá v rámci gialla nazvat přímo hvězdným. Tempo filmu je samozřejmě vražedně pomalé, napětí ale graduje, závěr je velmi povedený, atmosféra místy příjemně pochmurná, násilí jen minimálně a nahota vkusná a decentní. Pro mě pecka, které se dá vytknout jen občasný technický zádrhel, jako jsou trable se zvukem a střihem. 95%

    • 11.10.2012  21:37

    Další klenot z pokladnice eurohororu. Děj se odehrává ve Francii v devatenáctém století. Navíc v prostředí dívčího internátu, což v hororech přímo miluju. Atmosféra je vážně úžasná, milovníci gotických hororů si budou lebedit, stejně jako vyznavači gialla, kteří budou chrochtat blahem u naprosto luxusních vražd i u krásně šokujícího závěru. Herečky si také za své výkony zaslouží velkou pochvalu. Po všech stránkách vynikající film.

    • 10.9.2011  16:31

    Vždy, když si pustím původní Černé Vánoce, dokonale se bavím a skvěle si je užívám. Film má krásně pomalé tempo, vynikající atmosféru a napětí tu nepolevuje. Pro mě geniální, kultovní horor, který jen tak neomrzí.

    • 10.9.2011  16:27

    Ryzí horor. Surrealistický, cynický flák plný odpornosti, hrůzy a Lovecraftovského šílenství. Z dnešního pohledu zaujme nejen famózní kamerou a hudbou, ale hlavně stále fungující, neuvěřitelně hutnou a skličující atmosférou. Neobvyklé chování postav a nejasný děj dodává filmu až Lynchovskou podivnost, takže výrazné nedoporučení pro všechny, kteří se sesypou, když filmy nedávají hned jasný smysl, anebo v nich tak úplně neplatí fyzika a logika tohoto světa. Fulci tady vlastně nic nerežíruje, jen maluje noční můru. A jde mu to znamenitě.

    • 10.9.2011  15:34

    Syrový, perfektně obsazený snímek, který zaujme každého, kdo se o sériové vrahy alespoň trochu zajímá. Do paměti se divákovi vryje hlavně skvělá ústřední melodie, výkony herců a brutální, bezcitné vraždy.

    • 10.9.2011  15:31
    Maniak (1980)
    *****

    Výborný horor, který ani chvíli nenudí. Spinell je tu dokonale hnusný a Saviniho efekty musí některé slabší povahy šokovat i dnes. Hlavně závěrečná děsivá gore scéna patří mezi to nejlepší, co jsem od něj viděl. Dobrá hudba a atmosféra, že by se dala krájet. Pro mě kultovní klasika

    • 10.9.2011  15:14
    Ze záhrobí (1986)
    *****

    Skvělé béčko! Klasické tvůrčí duo Gordon-Yuzna v nejlepší formě. Moc pěkné masky i nechutné triky a moji oblíbení herci v čele s vždy vynikajícím Jeffrey Combsem. Paráda. Výborný Lovecraftovský horor. Není co vytknout.

    • 6.9.2011  17:13
    Svatyně (1989)
    *****

    Přímá trefa do mého vkusu! Hned skvělý začátek s křižáky mě doslova přikoval k obrazovce a musím říct, že jsem si celý film opravdu vychutnal. Perfektní démonický horor ve stylu mých oblíbených Argentovek. Mám moc rád atmosféru takových snímků a jejich "pohádkovost". A zde navíc v kombinaci s úžasnou hudbou Keitha Emersona a Goblin.

    • 25.8.2011  22:19

    Šíleně béčková, krvavá a zvrácená zábava. Od rozřezané bejvalky si ze sklepa odskočit na sex se svou novou láskou, na to musíte mít opravdu silný žaludek! Druhý díl kultovního Re-Animatora se dá kvalitou srovnat s dokonalou jedničkou. Ani následující, třetí díl na tom není o moc hůř a proto tuto trilogii řadím mezi nejlepší béčkové horory vůbec!

    • 7.8.2011  07:59
    Dagon (2001)
    *****

    Klasické trojici Paoli-Yuzna-Gordon se opět povedl natočit skvělý a napínavý horor. S Lovecraftem to hoši prostě umí a to mi nikdo nikdy nevymluví. Režisér Gordon mě nezklamal a připravil další, brutálně zábavné dobrodružství, tentokráte s nezaměnitelně "vlhkou" atmosférou a perfektními, rybími mutanty.

    • 4.1.2021  20:03

    Se závěrečnou řadou Sabriny jsem spokojený. Poslední díl byl možná trochu rozporuplný, ale jinak se seriál po slabší 3.sérii vrátil tam, kde jsem ho měl rád, tedy někde na pomezí groteskního gotického hororu pro teenky a černohumorného fantasy komiksu. Jako zkušenější a všímavý divák jsem hodně ocenil práci s detaily, styl, žánrové odkazy, a slušnou nálož zábavných easter eggů. Jako další plus beru více prostoru ve scénáři pro mého oblíbence otce Blackwooda, na úkor více méně otravných postav Robina a Thea, kteří byli tentokrát upozaděni. No a to nejlepší na téhle sérii je samozřejmě můj milovaný H.P. Lovecraft, který byl v seriálu přítomný vždy, ale tentokrát je hlavním tématem. Ústřední dějová linie se točí kolem nicoty, příčetnosti, chapadel, nepopsatelných hrůz a prastarých vesmírných božstev. A to já mám moc rád. Klidně bych bral další sérii. "Brína" mi bude chybět....

    • 20.12.2020  21:29
    Rozparovač (TV seriál) (2020)
    ****

    Dechberoucí minisérie, u které doslova tuhne krev v žilách. Příběhy a případy sériových vrahů mě odjakživa fascinují a nejinak tomu bylo i u tohoto zdařilého dokumentu, který jsem slupl jako malinu. Samozřejmě, nebyl by to pořad od Netflixu, kdyby u toho tvůrci nezvedali prst a neplynulo z toho nějaké to genderové poučení. Ale tentokrát jde naštěstí o naprosto logické zařazení názorů feministek, které mají k případu opravdu co říct. Vyšetřování bylo totiž od začátku vedeno špatným směrem, jen na základě předsudků a sexismu. Takže jak říkám, názory feministek v tomto pořadu jsou naprosto v pořádku a jejich zařazení dává smysl.

    • 4.9.2020  18:06

    Brutální dobrodružný snímek od režiséra legendárních Kanibalů. V jádru obyčejný, slaboduchý trash. Sestříhané verzi, která byla k vidění i v našich televizích bych dal maximálně dvě hvězdičky za pěknou krajinu, záběry z divočiny, několik vtipně "přestřelených" scének a slušný Simonettiho soundtrack. Jinak hrozná hovadina. No, ale pak tu máme verzi nesestříhanou, kterou naopak musím všem fandům brakové zábavy, filmového násilí a hrubozrnného gore jednoznačně doporučit. Trhání lidí na kusy, dekapitace, amputace, vyhřezlá střeva, znásilňování a přibíjení žen velkými hřeby k podlaze, vykuchané novorozeně a spousta jiných příšerných a odporně realisticky vyobrazených výjevů, které i dnes těžko hledají konkurenci. Zkrátka Deodato v nejlepší formě.

    • 30.8.2020  22:35

    Drsný dobrodružný film, stylem mnohem blíž filmům jako "Massacre in Dinosaur Valley" a "The Man from the Deep River", než "Cannibal Holocaust" nebo "Cannibal Ferox". Čekejte dobrý, kvalitně natočený, skoro až dokumentární snímek s uvěřitelným příběhem, ukázkami primitivních a šokujících domorodých rituálů, krásnými lokacemi, krásnou nahatou hlavní hrdinkou, nahatými sexy divoškami a nádhernými až krutými scenériemi divoké přírody. A k pytlíku na zvracení si raději připravte i růžový kapesník :).

    • 17.8.2020  18:27

    Krásná, relaxační až uspávací záležitost pro příznivce pomalých, bezdějových artových hororů. Zneklidňující gotická atmosféra, temná elektronická hudba a nádherné ponuré obrazy. Forma vítězící nad obsahem, s tím jsem do toho šel a byl jsem uspokojen. A navíc zde hraje Sophia Lillis, kterou mám čím dál víc v oblibě. Jediné mínus pro mě bylo nízké pegi, více té krve a obludností by film určitě snesl. Samozřejmě, jak tu už bylo mnohokrát napsáno, snímek není určen pro masové publikum a vyznavači moderních "lekacích" nebo akčních hororů by se měli raději poohlédnout jinde.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8