Recenze (45)
Staříci (2019)
Jeden z nejlepších českých filmů za posledních 20 let.
Světla ramp (1952)
Fantastické! Škoda plýtvání slovy.
Křídla Vánoc (2013)
Nic jsem nečekal a je to pro mě obrovské překvapení .Drobné chyby přehlížím... Řemeslně velmi zdařilé dílo.
Naprostí cizinci (2016)
Scénarista se nenuceným humorem prokonverzuje k několika zvratům. Tady bych možná ubral, abych se vyhnul klišé, nebo bych zápletky jenom víc sofistikoval...ale díky závěru to vlastně vůbec nevadí a dokonce si nejsem jist, jestli ten patos není k užitku. Fenomenální scénář, vynikající obsazení.
La La Land (2016)
Katarzní podívaná na umění filmové tvorby. Takhle to dopadne, když vše do sebe zapadne. Režie, výprava, příběh, hudba, casting... A především Ema Stone, která toto dílo povýšila mezi nesmrtelné. Na její ztvárnění emocí se můžu dívat neustále a měl by to být materiál pro výuku na filmových školách.
Až na vrchol (2015)
Vedle snímku Senna nejlepší sportovní dokument.
Banksy: Exit Through the Gift Shop (2010)
Takhle se dělá dokument. Bravo!
Přejezd Cassandra (1976)
Až na scénu s mostem a pár amerických heroických scén bezchybný počin.
Africká Královna (1951)
Humphrey Bogart ve velice neobvyklé roli, ve které dokonale přemazal svůj smyslný pohled prostoduchým, ale velice sympatickým výrazem, i když barva by mu ubrala asi trochu šarmu i kdyby byl oholenej a v obleku. Katherine předvedla velice přesvědčivý výkon i když to jak je známé, neměla s dvojicí Bogart/Huston vůbec lehké. Věřím, že scéna s vylitou whiskey byla dopsána až na "place".
Mustangové (1961)
Tento film díky svým paralelám na životy protagonistů je víc než jenom posledním filmem Clarka Gablea, protože z každého dialogu je cítit, že Arthur Miller měl potřebu sdělit víc než jenom fikci. Také díky průběhu natáčení a jeho dozvucích je toto dílo nezapomenutelným počinem party "alkohoholiků a narkomanů" a pokud se na něj koukáte po přečtení "předslovu"....je to velmi silný zážitek.