Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Pohádka
  • Akční
  • Krimi

Recenze (509)

plakát

Der Sohn des Schützen (1985) (TV film) 

Syn střelce(z kuše) zabije v sebeobraně purkrabího a oba musí prchnout. Otec se skryje kdesi v lese a syn putuje po světě. Při putování zažije různé příhody, které jsou vedle hlavní linie také obsahem této seriálové TV-inscenace. Velmi pěkné kulisy a výborné herecké výkony. Jednoduché, příjemné "divadlo", odehrávající se v německém středověku.

plakát

Deset minut do půlnoci (1983) 

Opět slátanina, ve které by Bronson vůbec nemusel/neměl být = Bronson není totiž typ na komisaře, ale na nenapodobitelné akční hrdiny. Na napětí značně ubírá fakt, že "komisař" ví hned od začátku, kdo je vrah, pouze to musí kvůli kulatým zákonům dokázat. Než to dokáže, řádí vrah samozřejmě vesele dál. Efekt filmu měly pravděpodobně zajistit brutální vraždy, naštěstí ne tak úplně grafické, a hlavně nahatý vraždící maniak, z něhož vidíme pochopitelně maximálně jeho pozadí = full-frontal záběry jsou dokonale zrychlené, zatemněné, sestřižené nebo ztrikované = tolik zbytečné práce kvůli efektu pro diváky-idioty. Pan režisér patří mezi podělance a zároveń asi neoplývá příliš velkým duchem. Inteligentní umělec(režisér) by nechal maniaka běhat/vraždit bez full-frontal-cenzury = naturalisticky, nebo by ho nechal jednoduše oblečeného a at´ už jedno nebo druhé by mu ušetřilo spoustu zbytečného vymýšlení podvodů a spoustu zbytečné práce a inteligentní divák by nemusel spekulovat a zvracet nad "efektním" podvodníkem. Závěrečná scéna je zefektizována pro film. Horkotěžko jedna hvězda za pár pohledných mužských aktérů...Příznivci ženské nahoty, zvláště ženského poprsí, budou opět spokojeni...O dobrodružný film tady opravdu nejde.

plakát

Dětství Gorkého (1938) 

Knihu jsem četla již několikrát a určitě se k ní ještě několikrát vrátím - je totiž jedním z největších pokladů světové literatury! Filmová trilogie (z let 1938-40!!!) je zase pokladem světové kinematografie, i když samozřejmě nemohla obsáhnout přebohatý děj/obsah knižní předlohy a  kamera i přepychové herecké výkony jsou občas pod viditelným silným vlivem němého filmu. ...Repríz, co se mé osoby týče, už bylo také mnoho a mnoho jich ještě určitě bude!

plakát

Děvčata (1961) 

Tak tohle pohladí divákovu duši. Kultura je holt kultura. Přepychový dyzajn, krásné zimní exteriéry, příjemné interiéry, suverénní a milé herecké výkony, velmi dobrá zápletka ze života mladých lidí v neobvyklém prostředí. Reakce hlavní protagonistky na "sázku o ní" je sice poněkud filmově předramatizovaná a prodlužovaná, ale to je v tomto případě jen kosmetická vada. ...I přes zimní prostředí, jeden z nejhřejivějších filmů, jaké jsem kdy viděla!

plakát

De witte (1980) 

Ploché zpracování románové předlohy, která nabízí daleko větší možnosti při převádění na filmové plátno. Vlastně pouze jedna, základní dějová linie - mladý chlapec je všude, v rodině i mimo ni, pošt´uchován, bit, nucen k různé práci apod. a ukřivděný oplácí sám, jak se dá, stejnou mincí. Ani tato hlavní dějová linie není zcela dotažená, vedleší dějové linie a charaktery téměř vůbec nejsou... Nahatá scéna s výrostky u vody měla asi celý film trochu oživit, ale působí v celé té šedi spíše jako pěst na oko.

plakát

Die dritte Frau (1985) (TV film) 

Totálně fádní DEFA produkce. Celý ca. 170-ti minutový děj se odvíjí pouze a jen formou dialogů/povídání, ani jedna akce, ani jeden byt´ trochu zajímavý okamžik...Nestandardní "milostný trojúhelník" se odehrává v poválečném Německu v letech 1949-58 na pozadí generačních, sociálních a politických neshod, v době provádění půdní reformy a nově vznikajících LPG (JZD). Hlavní představitel (Júrgen Reuter v roli malého sedláka Plessowa) je nesympatický i svým ostrým skřehotavým hlasem. Jeho nesympatičnost je jistě dána i samotnou rolí - Plessow je neustále naštvaný, zamračený, hádavý, stojící vždy v opozici k druhým, nesnáší velkostatkáře a jde samozřejmě, i když trochu klikatě díky lásce k velkostatkářově dceři, s pokrokem...Tenhle film je jako řeka bez vody!

plakát

Die Erben (1983) 

Kvalitní sonda do života mládeže ze slabého/rozháraného sociálního prostředí v kapitalistické společnosti. Mládeže, která je snadnou kořistí pro kdekoho, např. pro staronové (neo)nacisty. Velmi explicitní sex-scény zmizely ze všech novějších vydání na DVD a Blu-ray, ruku do ohně bych nedala ani za VHS verzi nabízenou v současnosti na německé Amazon. Plnou necenzurovanou verzi lze vidět např. na původním dánském VHS vydání z 80.let. Ale tyhle videokazety se asi už vůbec nedají sehnat...Tragický(civilní) osud hezkého Nikolase Vogela je odstrašujícím i poučným příkladem - nelez tam, kam nemáš!...ale radit mladým, aby něco nedělali, je jako chtít, aby voda tekla do kopce.

plakát

Die Poggenpuhls (1984) (TV film) 

Velice fádní a výpravou nepřesvědčivá TV-inscenace z produkce DEFA.

plakát

Divotvorný klobouk (1952) odpad!

Vizuálně celkem milé, avšak forma i obsah naprostá katastrofa = nekoukatelná, otravná slátanina, totálně šantánově přemuzikálovaná, žánrově povšechná. Dokonce i jinak skvělý Rašilov je tady dokonale přiškrcený. Děj podaný jako rozplzlá uzpívaná fraška. Nebyl to nechtěně a nevědomě první pokus o "novou vlnu"?  Nie mehr, danke!

plakát

Dlouhá bílá nit (1970) (TV film) 

Připadlo mi to velmi za vlasy přitažené, hodně mimo mísu. Asi také proto, že nejsem z těch, kteří na něco/někoho čekají a čekají a čekají, a když to nepřijde, tak pláčou a naříkají. Osudu se musí jít vstříc a ne ho nechat, aby nás převálcoval. Ač jsem z města, na socialistické vesnici (a ne na jedné) jsem prožívala (na střídačku) půl života a takovouhle morbidní atmosféru tam opravdu nepamatuji, právě naopak. ...Herci skvělí, hlavně dámské osazenstvo, ale předramatizovaný, nereálný a umělý příběh je ubíjející a nezábavný. O herecké extra-lize  Antonie Hegerlíkové může po zhlédnutí tohoto dílka pochybovat jen blbec. Naopak předlouhé close-ups na Hrušínského "prasečí ovar" za velké umění opravdu nepovažuji.