pipapa

pipapa

Dánsko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 16.8.2018  22:46

    Před komentářem jsem se odhodlala zkouknout to podruhé a ne a ne a NE! Je to stále horší a otravnější, táhne se to jak vařená nudle. A to tu mám hned dva své velké oblíbence, Charles Bronson a Tonino Delli Colli, dvorní kameraman mého milovaného Piera Paola Pasoliniho...Mně prostě to hlemýždí tempo film úplně zničilo např. proto, že spolehlivě likviduje kontinuitu a akčnost filmu. Samotný příběh není nejhorší, ale chtělo by to opravdu "šlápnout na plyn". A Henryho Fondu vůbec nemusím. Abych to zkoukla potřetí, museli by mě svázat a přiložit bouchačku k hlavě...NÉÉÉÉÉÉÉ, už nikdy více!

    • 14.8.2018  14:57
    Byl jednou jeden dům (TV seriál) (1974)
    *

    Seriál, který mě ale vůbec neoslovuje, který mě vůbec nebaví. Stovky postaviček lezou sem a tam, pláčou nad událostmi té doby, blábolí o národní hrdosti, aby pak na ni v r.1989 bez skrupulí zapomněli, stali se za mrzký peníz posluhovači právě těch, kteří jim kdysi tak ubližovali a začali pod vlivem jejich prolhané a fakta zkreslující propagandy nenávidět ty, kteří je toho těžkého břemene a srabu zbavili za cenu milionů svých obětovaných životů...Seriál působí příliš "vybroušeně", těžkopádně, chladně a odtažitě, vyrobený řemeslně bez větších emocí...Po lehkosti a akčnosti seriálů jako "Major Zeman" či "Žena za pultem" tady není ani vidu, ani slechu. Ale to je u režiséra Filipa celkem běžné...Jedna hvězda za skvělého Miloše Nedbala...Jak seriály miluji, tak tohle už mi nesmí na oči!

    • 13.8.2018  21:37
    Smrt na Nilu (1978)
    **

    Miluji Miss Marple v podání Margaret Rutherford, a tak tahle "Agatha Christie na Nilu" byla pro mne opravdu utrpení. Zdlouhavé, překombinované, průhledné a laciné, kýč každým coulem. Těžkopádný a zde i nevzhledný Ustinov se pro roli Hercule Poirota určitě nenarodil. Role Bette Davis totálně nevýrazná. Naopak dvě hvězdy právě a jen za superbní Angelu Lansbury v roli permanentně v alkoholu naložené spisovatelky a přepychově nadabované Alenou Vránovou. Spousta možných pachatelů a jejich motivy, některé jakoby zprstuvycucané, je podávána nezáživně a velmi direktně jako na talíři, rozuzlení pak ve formě školní přednášky, způsob, jakým postupovali skuteční pachatelé, je nedůvěryhodný, technicky skoro nemožný, zvláště v tak krátkém časovém rozmezí, o jakém mluví pan detektiv...

    • 12.8.2018  01:12

    Občas pokulhává atmosféra 20.let minulého století + přespříliš hudby, která jde chvílemi na nervy a někdy ubírá na napětí dané situace + řada epizod neúnosně natahovaných = než někdo něco ze sebe vysouká, než někdo něco udělá apod.- to to trvá!...ale stále koukatelné díky skvělým hercům v čele se světovou hereckou extratřídou Jaroslavem Marvanem.

    • 12.8.2018  00:49

    Otravná, na jednom místě se plácající šaškárna, plná plytkého humoru, kterému se zasměje tak jedině osel. Tahle fraška je vhodná opravdu jen pro divadlo a kdoví jestli...

    • 8.8.2018  14:41

    Nemám ráda 60.léta, nemám ráda muzikály, takže ani "Starce na chmelu".

    • 7.8.2018  22:24

    Povedená sonda do silně třídně rozdělené holandské společnosti konce 19.století. Verhoeven zde zvětšího udržel své sex-a-jiné-excesy na uzdě a vznikl tak velmi kvalitní a dobře "odsejpající" příběh. Monique van de Ven je unikátní ve své naprosté přirozenosti. Rutger Hauer je v dobové módě velmi pohledný a hraje opět s jemu vlastní lehkostí. Ani konec a la červená knihovna nevadí, naopak, celý film tím získal ještě více na originalitě. Skandinávská dvd-verze má vystřiženou/zkrácenou jednu scénu stejně jako anglická TARTAN-edice, asi jediná španělská dvd-verze je nezkrácená a má i nejlepší kvalitu a formát obrazu. Originální nezkrácená verze také na youtube zde: https://www.youtube.com/watch?v=rcrCTK5XnyU

    • 7.8.2018  00:38

    Velmi odlehčený svošbakler/meč-a-sandál nejvíce trpí přestárlým/nepřitažlivým Robinem Hoodem v podání 42-letého Richarda Greena. Nevím, zda vůbec a o jakém věku Robina Hooda mluví lidová legenda, ale mně by tenhle "zbojník" určitě průvodcem rozkošemi lásky nebyl. Zbojníka si představuji úplně jinak. Ale v té době to bylo ještě běžné, že mladíky hráli postarší páprdové...Výprava i exteriéry velmi dobré, film by ale potřebobal více št´ávy a přesvědčivosti. Zajímavý je uhrančivý 22-letý Oliver Reed. Ani klasický širokoúhlý formát, můj nejoblíbenější, to tady opět nezachránil. Dílko spíše pro děti a bezmezně nenáročné diváky.

    • 2.8.2018  00:57
    Ken Park (2002)
    *****

    Film nemusím, ale oceńuji, jak je to natočené - odvážně, bez obalu, naturalisticky a to bylo, je a bude v kinematografii extrémně vzácné! Je zajímavé a odstrašující, že kýble krve a nejrůznější zvěrstva v odporných amerických, a dnes už i jiných, action/horor-filmech nevadí, ale naturalisticky natočené sociální drama vadí.

    • 2.8.2018  00:24
    Turks fruit (1973)
    odpad!

    Verhoeven je velmi dobrý a hlavně originální režisér, pokud udrží své, někdy až excesivní, sexuální choutky na uzdě. To, že zbožńuje ženy natolik, že je schopen pojídat jejich lejna, polykat jejich moč i plodovou vodu, ho sice "ctí", ale mělo by to zůstat za zavřenými dveřmi, neb jde o velmi privátní záležitost. Já, a myslím, že i většina žen, bych takovéhle "zbožńování" určitě odmítla. Sice nám umělec předvádí tyto svoje sexuální záliby "jen" slovně nebo symbolicky, ale i tak je to celé přes čáru. Vedle "ženského faktoru" je tady i několik dalších nechutností z jiného soudku a pěstí na oko je snaha povznést celou tuhle hrůzu na vyšší uměleckou úroveń vložením vážných témat, jako jsou - nemoc, utrpení, smrt...Koho zajímá zády ke kameře masturbující Rutger Hauer + záběr na jeho obličej snažící se navodit dojem slasti vyvrcholení? Mě teda ne! Soudný/odvážný režisér bud´ točí masturbaci full-frontal (viz.Ken Park) anebo žádnou. Fingovaná mužská masturbace je jedna z nejsměšnějších, nejhloupějších a nejzbytečnějších sex-praktik předváděných ve filmech...Mužské obecenstvo si má na čem sgustnout, neb ženská nahota je v obrazu téměř permanentně. My ženy bud´me rádi za několik full-frontal rychlovek celkem pohledného Rutgera Hauera v první polovině filmu, pak už je s mužskou nahotou šlus...Velmi se mi líbili "šílení" rodiče hlavní představitelky, ale můj WC-dojem z filmu to nemohlo změnit...Ne, díky, no more!

    • 27.7.2018  14:37
    Habsburkové (TV seriál) (1992)
    ****

    Velmi poutavé a obsahově dostačující zpracování jedné dlouhé, důležité a spletité části evropských dějin. Zpopularizované pro laické obecenstvo, kdo by chtěl proniknout do stejné problematiky hlouběji/odborně, určitě k tomu najde řadu jiných dokumentárních/vědeckých děl, filmových, a hlavně knižních...Jediná výtka k tomuto povedenému dokumentu je, jako u mnoha dalších hraných i dokumentárních filmů, opět otřesný hudební doprovod, často uši-trhající a rušící mluvený komentář.

    • 23.7.2018  00:11
    Pro hrst dolarů (1964)
    odpad!

    Poprvé jsem to nedokoukala. Za nějaký čas jsem se donutila a málem jsem u toho povyrostla. Bože, to byla nuda a ještě k tomu naivní a přiblblá. Jenom blbec nebo namyšlenec může re-mejkovat něco, co re-mejkovat nelze. Důležité a neodmyslitelné/přirozené atributy japonského filmu (prostředí, výprava, silně akcentovaná mluva, mentalita, hudba, způsob herectví apod.) v evropském re-mejku zákonitě zmizí a re-mejk pak vypadá oproti originálu jako vysušená treska, úplně bez chuti...Leonemu asi chyběl nápad, tak se prostě rozhodl, že zkusí zabodovat re-mejkem japonské klasiky. A opravdu zabodoval u mnoha diváků se sníženou rozlišovací schopností...Snad jen Mifune a Bronson mají opravdové přirozené charizma tvrdých mužů, ostatní, včetně Eastwooda,- divadlo. A takováhle divadla mě ale vůbec neberou!

    • 20.7.2018  21:49

    Herzog pojal "tajuplný" příběh zanedbaného a snad i duševně nemocného chlapce spíše jako hraný dokument a to se mu vůbec nepovedlo - film je pomalý, strnulý, totálně neakční, děj je až příliš jednoduchý, přímočarý, nezábavný. Přitom takováto látka nabízí filmařům bohaté možnosti zpracování. Herzog se ale nemínil pravděpodobně více obtěžovat nebo se neuměl/nechtěl vymanit ze svého stylu, který opravdu není můj šálek čaje. Zajímavé herectví hlavního představitele a několika postaviček, skákajících kolem něho. Naopak Brigitte Mira je zde zbytečná, nevyužitá...Velmi zajímavý a postavu Kaspara Hausera osvětlující odkaz v diskuzi od uživatele mm13.

    • 10.7.2018  22:09
    My všichni školou povinní (TV seriál) (1984)
    *

    Zdlouhavý a občas nezábavný propletenec světa dětí i dospělých a školy, jako hlavním "jevištěm" dění. Jiřinu Švorcovou bych tu ráda viděla ve větší roli, např.ředitelky školy, ale v té době byla pravděpodobně na vrcholu svojí politické angažovanosti a velké role se už nevešly do nabitého programu. Škoda!

    • 6.7.2018  21:16

    Ukázka zlatých časů ČSSR je zde, bohužel, spíchnutá velmi horkou jehlou. Zacházení se slepicí ve třídě není zrovna k smíchu a korunu všemu nasadil pak sám pan učitel, který, ve snaze slepici osvobodit, ji vyhodil ca.ze 3.patra školy - jestli nejsem úplně blbá, tak slepice nelétá/nemůže létat jako pták, proto nám pan režisér už raději neukázal, jak slepice dopadla...Michael Dymek tady už moc hezky povyrostl.

    • 30.6.2018  22:25
    Třináctá komnata (1968)
    odpad!

    Novou vlnu 60.let nesnáším, až na ojedinělé vyjímky. Byla/je spíše politickým fenoménem než opravdovým uměleckým přínosem. Většina děl této "vlny" jsou nekoukatelné, otravné slátaniny, kde některé byly právem "zakázány", jako i některé filmy, nepatřící do této "vlny", nikoli z hlediska politického, ale z hlediska uměleckého jako úpadkové, nesmyslné a pofidérní...Otíkova snaha-také-o "novou vlnu" je toho dalším důkazem. Bujná fantazie, zvláště ta dětská, která navíc překračuje hranici do světa dospělých, je velice ošemetné téma pro film a mě opravdu bujná fantazie/fantasmagorie, která činí všechno tak nekonkrétní, zmatené a rozplzlé, moc nebere, ani literárně, ani filmově. Unylý "blázinec", viděný přes barevná sklíčka...Trefný komentář: Skip

    • 29.6.2018  01:59
    Milada (2017)
    odpad!

    Česká "Ilse Koch" mučednicí? Tady nejde vůbec o úroveń filmu po filmové stránce, ale pouze a jen o další špinavou politickou propagandu, odvádějící opět pozornost od svinstev "demokratů" a jejich vše-a-všechny-ničící politiky, konzumu. Ta vaše opěvovaná mučednice se angažovala ve vysoké politice za účelem konspirace proti státu, změny režimu, a to i za cenu nejvyšší - války! Tohle nebyla milující žena, matka, ochránkyně života, to byla chladnokrevná "demokratka". Jedinou a nejvyšší prioritou Západu bylo po celých ca.40let zničit Východní blok, a to za každou cenu. Na ozbrojený konflikt nenašli, zaplat´bůh, odvahu, vědeli totiž moc dobře, že s bývalým SSSR, a dnes Ruskem, nejsou žádné žerty a že by si tím mohli řádně pocuchat fasádu, ne-li se úplně zničit. Proto hledali všemožné způsoby, jak podrývat a rozvracet soc.země zvenku i zevnitř. Ta vaše oslavenkyně patřila do té druhé skupiny, o to hůř, angažovala se pouze pro sebe a pro své kumpány-kapitalisty, proti lidu, v té době ještě minimálně zviklaného západní propagandou, proti státu, proti pokroku. Slovo "demokracie" má ve spojení s kapitalismem vždy jiný, lživý, krycí význam, je zcela zprofanované a bez obsahu a hned za ním slova jako "svoboda", "láska"apod. Současní fašisté si uzurpovali právo na tato slova totálně a úspěšně jimi kryjí sebe(nazývají se demokraté) i svoji politiku(tu nazývají svobodou, láskou, demokracií apod.), ale která se pravým jménem nazývá konzum neboli fašismus jako normalita. A stane-li se něco normalitou, průměrní občané tady končí, neb nemají ani tu nejmenší šanci zjistit/poznat/vidět, o co tu vlastně jde, a jde tu opravdu o hodně - o nejrozsáhlejší/ nejkomplexnější zotročení lidstva v dějinách. Příklad? Supermarkety narvané jedovatými potravinami se staly běžnou normalitou, a proto to už nikoho nevzrušuje a lidé se vlastně tráví dobrovolně, plynové komory zatím nejsou potřeba. Ale časem se např. stane normalitou i likvidace lidí, kteří zatěžují státní kasu, starých, nemocných, handicapovaných apod. a plynové komory či ještě důmyslnější zařízení se opět začnou stavět... Prostě svět bude vypadat tak, jak to chtějí průměrní občané, protože ti mají v těch svých "demokratických" volbách hlavní slovo, a je jim celkem šumafuk, že ten, koho zvolili, s nimi pak zatočí podle svého. Příště si zvolí toho druhého, třetího, který jim lépe namaže med kolem huby, a vůbec nepřemýšlí, že šlapou stále dokola z bláta do louže. A to je ta vaše celá slavná "demokracie"...Já mám velmi ráda stará lidová moudra/přísloví, a tady platí "Kdo chce kam, pomozme mu tam".

    • 28.6.2018  21:03

    Felix v jediné své hlavní roli, v roli nevrlého stárnoucího svůdce - ale raději ho mám v těch mnoha menších "vrlejších" rolích. Bývalý manžel mé vzdálené tety, herečky Libuše Sobotové, se kterou jsem se několikrát setkala na různých rodinných oslavách, když jsem byla velice malá a ona už postarší dáma. Příbuzenstvo jí jmenovalo Liba. Zde v biografii Felixe le Breux je mylně uvedena pod příjmením Sobotková.

    • 21.6.2018  14:54
    Lupič Legenda (1972)
    odpad!

    Plejáda našich super-herců stejně nevýrazná jako samotný, nevýrazný a totálně plochý film. Obsazení Zagorové do role šantánové zpěvačky je úplně scestné.

    • 18.6.2018  20:14
    Ubohý pan Kufalt (TV film) (1981)
    ****

    Velmi zdařilá studie psychopatie, zde pravděpodobně získané vlivem velmi traumatizujícího zážitku. Psychopat jde za svým cílem tzv. přes mrtvoly, včetně těch, kteří ho milují. Je k tomu vybaven např. bohatými a geniálně zvládanými "podvodnými divadelními výstupy" = pravdou je přesný opak toho, co vám v danou chvíli předvádí/hraje/říká. Pokud se mu ale do cesty připletou lidé, kteří do jeho plánů nezapadnou, může se "domeček z karet" dříve či později rychle sesypat. I smířlivý návrat pana Kufalta do vězení je typickým symptomem psychopatie = psychopat se totiž dokáže velmi rychle a bez problémů přizpůsobit jakémukoli prostředí a využít/zneužít jej ve svůj prospěch/v příjemnější pobyt(např.právě ve vězení).

    • 17.6.2018  01:11
    Cesta Karla IV. do Francie a zpět (divadelní záznam) (1981)
    ****

    Velice zajímavě pojaté divadelní představení s výbornými hereckými výkony všech v čele se Sklenčkou a Klemem. Dítě se mi velmi líbil v roli vše-vznešeně-ohlašujícího herolda, pro takovéhle role/typy byl jako stvořený. Merunkové hluboký výstřih opravdu sluší. Nejsem expertka na módu účesů té doby, ale drdol Věry Kubánkové, který naštěstí na část představení změnila, mě trochu rušil, protože mě "házel" ca. do 60.let 20.století...Nádherné divadlo, které si určitě budu ráda reprízovat.

    • 14.6.2018  22:59
    Idiotka (TV film) (1977)
    *

    Zamotaná a neoslnivá TV-krimikomedie, kde jeden chytá za slovo toho druhého, je totálně zazděná hlasem "Křemílek a Vochomůrka" včetně k tomu neodmyslitelnému pitvoření se hlavní představitelky. Jiřinka zde opět neuhlídala svůj nesnesitelný titěrný naturel a panu režisérovi to bylo fuk. To, co je dokonalé ve večerníčcích/dětské tvorbě, působí podivně až odporně v tvorbě pro dospělé a staví to jakékoli umělecké dílo do úplně jiné roviny. Ani vzhled hlavní představitelky zde příliš nepasuje se silně sexuálním podtextem hry - vypadá totiž spíše jako účastnice schůze ROH, než jako služka, která se válí nahá hned s několika muži. Sledovat tohle přímo někde v divadle by bylo asi mnohem zajímavější, ale i tam by si Jiřinka nesměla plést divadelní drama s večerníčkem.

    • 14.6.2018  12:05
    Popel (TV film) (1969)
    *

    Stačí jeden Stříbrný vítr, další "stříbrné větry", pokud nejsou filmem vhodně přetransformované do lidovější = ne tolik poetické/básnické podoby, už působí teatrálně a otravně. Šrámek je totiž skrytě silně naturalistický a pravděpodobně před kritikou/cenzurou apod. své doby ukrývá svůj naturalismus/eroticismus pod silnou vrstvu poetiky a romantiky.

    • 13.6.2018  23:16

    Takovýhle dialog by ve své době nebyl vůbec myslitelný, nikdy a v žádné situaci. Takhle spolu prostě lidé té doby nemluvili...Jako současný řemeslný tyátr "zneužívající" antiku téměř dokonalé.

    • 11.6.2018  02:07

    Depresivní a značně oploštělé kino. Kdyby ta dáma, jak se hezky česky řekne, seděla na pr...., tak by nemusela čelit více či méně oprávněným výpadům proti své, asi né úplně nevinné, osobě. Ale kdyby zase všechny ty dámy (a všichni ti pánové) seděly na svých zadcích, ubylo by jedno téma pro literaturu i film... A co ten otevřený konec? Jak si s tím vším paní Maruška poradila? Já bych plesala radostí, že mi proradná dcera zanechala obrovskou vilu, hodila bych se do gala, pozvala mužskou omladinu a zpívala si: "Nemám ráda černé pátky, nemám ráda splín, život máme stejně krátký, mele nás jak mlýn, nemám ráda smutné pátky, pověry jsou kroky zpátky, jsem raděj´ veselá, mně to nic nedělá, hej, HEJ! https://www.youtube.com/watch?v=s7kx1FtK9zc

    • 10.6.2018  19:28

    Milovníci Hrušínského extrémní deklamace/intonace si tady opět přijdou na své. Extrémní protahování konce slov/vět, kde se ještě ke všemu konečná slabika většinou sníží o pár tónů, jako by "dodělávala"/uvadala, je pravděpodobně světová rarita v oblasti hereckého přednesu. Někdy to sedne, někdy to je k zasmání a někdy to leze dost na nervy. Výborný herec a nepřekonatelný Švejk nikdy nebyl tak úplně můj šálek čaje.

    • 10.6.2018  18:55

    Jednorázový "bonbónek", bohužel totálně utopený v přeplácaných interiérech/studiu.

    • 8.6.2018  00:19

    Netradiční prostředí taxislužby ve spojení s jednou s politických krizí naší historie. Obdivuhodně dobře natočené = lehce a nevtíravě. U mě boduje i Petr Skarke jako velmi dobrý herec a velmi přitažlivý muž.

    • 7.6.2018  22:14

    Krampola jsem nikdy moc nemusela, ale komunistického funkcionáře tady zahrál velmi dobře. Film by jako celek potřeboval více št´ávy a více odvahy v některých scénách.

    • 6.6.2018  02:30

    Perfektně vykreslená skandinávská mentalita a jí odpovídající chování. Režisér i scénárista přesně věděli, o čem a o kom točí, i jak to natočit - samozřejmě naturalisticky, neb jinak by z toho vznikla zase jen podvodná a otravná zpotvořenina, jakých máme v kinematografii už bezpočet...Sexuální chtivosti a přímosti, která sršela Mikko Nousiainenovi z očí, bych ve spojení s jeho fyzickým vzhledem neodolala. Dokonale zahrané. A nebo "hraje" Mikko Nousiainen dokonce sám sebe?