Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (371)

plakát

Ad Astra (2019) 

Počátek snímku a jeho vizuální ztvárnění, paráda, pak již jen nuda a nuda. Naprosto povrchní a prázdný scénář, který zaujme jen velice těžko. Vztah mezi otcem a synem je prázdný a bez jakýchkoli emocí. Divák si těžko hledá vztah k jakékoli postavě (ono jich tam také moc není), příběh nemá žádnou šťávu. Jediné co si zapamatuji je ten úvodní pád.

plakát

Afgánský zlom (1990) 

Váhal jsem mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Nakonec volím tři a přiznávám vliv gudaulinova komentáře. Nevadí mi rozvleklost filmu, k Rusům to prostě patří, ale závěrečná bojová scéna vadila i mě. Rusové se tam při boji prochází jako v parku. Jinak záběr filmu je opravdu velmi široký, ale spíše v náznacích než aby se něčemu podrobně věnoval. Myslím také, že film by měl mít nálepku jako protiválečný, vše k tomu směřuje. Poztivní je syrovost snímku a absence jakéhokoli patetismu, což je velmi příjemná změna oproti hollywoodské produkci. Líbí se mi vykreslení Placidovy postavy a také řady dalších charakterů, byť jen opět v náznacích, ale zároveň dostatečně silných. Pozitivem je Afghánistán samotný, velmi nehostinný a prašný. I přes mé hodocení film na jedno skouknutí doporučuji.

plakát

...a jitra jsou zde tichá (2015) 

"Jste komunista soudruhu? Jsme komsomolci a máme poradu". Krátce po střetu s elitními německými výsadkáři, kteří rozhodně nejsou poraženi. Nerad používám slovo propaganda, ale tady se o nic jiného asi nejedná. Děvčata jsou opravdu krásná, flashbacky mi nevadili, ale jinak? Nemám pochybnosti o statečnosti ruských žen za války, ale tohle je za hranicí trapnosti. Pět sympatických děvoček a zkrachovalý staršina vyřídí šestnáctičlenný tým výsadkářů, stylem hej hoši poběžte za mnou a oni jako poslušní pejsánci běží. Docela věřím, že Rusové tohle baští, ale 74 % tady?

plakát

Ame agaru (1999) 

Už jsem to viděl před týdnem a pořád přemýšlím jak se k filmu postavit. Film je ohromě lidský a to je to hlavní. Ne, že bych viděl mnoho japonských snímků, ale tenhle mi jako výpověď o japonské kultuře vychází jasně nejlépe. I teď se mi míhají v hlavě jednotlivé scény a pořád je pro mě složité se k tomu vyjádřit. Myslím, že hlavní hrdina se dá označit jako člověk, který dosáhl vrcholu skutečného bušida, jak lidsky, tak pochopitelně v bojovém umění. Hltal jsem jeho vztah s manželkou, bylo to opravdu super. Scéna z hostince jak se všichni veselí, ukazuje skutečné Japonce, ne ty věčně zamyšlené a přísné osoby, které si spojujeme se středověkým Japonskem. V podstatě nemám co bych vytknul a pořád nevím jestli tomu mám dát pět hvězd, protože mám rád silné emoce ve filmech a tady je to trochu jinak, prostě se to vymyká mým kritériím hodnocení.. Tady jsou emoce možná mnohem silnější než v běžné produkci, protože jsou přirozené a opravdové a hlavně mají opravdovou hloubku. Ty postavy jsou opravdu lidé a ne žádní "hrdinové". Hlavní postava je člověk milující svobodu a mající potřebu si vážit svého pána, od kterého si tu svobodu nechá trochu omezit, nechceme to takhle všichni? V každém případě film uplynul až překvapivě rychle beze stopy nudy a to se počítá.

plakát

Americká krása (1999) 

Spacey je filmový bůh a Americká krása jeho vrcholným, nadčasovým snímkem. Tohle nelze brát jen jako ironii dnešní americké společnosti, ale jako obraz celého západního světa, který je stále více nekulturní a více a více povrchnější. Dovedu si představit kolik lidí se na to dívá a nedokáže si uvědomit, že žije úplně stejný život, že se hodí archetypálně na některou z vedlejších postav. Vyrůstající generace tuto hloupost a povrchnost jistojistě ještě překoná, bohužel.

plakát

Americký sniper (2014) 

Na Clinta mi to připadá přeci jen trochu slabé. Věřím motivaci hlavního hrdiny, odpovídá silnému americkému patriotismu a neschopnosti chápat mezinárodní realitu. Osobní život hlavního hrdiny je plný klišé a bojové scény jsou prostě sporné, především rozhodnutí se připojit k jednotkám, které prohledávají objekty je trochu nereálné, protože krytí je základ. Nevím, mám smíšené pocity, na víc jak tři hvězdy to prostě není.

plakát

Anděl Páně 2 (2016) 

Ve srovnání se současnou tvorbou je to pochopitelně stále dobré, ale ten příběh (dá-li se tomu tak vůbec říct) je tak jednoduchý, že celý film je vlastně o ničem. Některé pasáže jsou hezké, Dvořák s Trojanem jsou opět skvělí, ale už tomu tolik nefandíte, atmosféra oproti jedničce pokulhává. Neustálé nesmyslné útěky před konkurencí už vyznívají vyloženě hloupě. A upřímně řečeno obří trapku Bílou bych opravdu oželel.

plakát

Anihilace (2018) 

Film je originální, to bezesporu, ale chybí mu náboj a skupinka skautek, v čele s příšernou Portman, v popředí je za hranicí trapnosti. První polovina snímku mě celkem bavila, ale konec všechno spláchl do záchodu. Postrádal jsem jakékoli napětí a rozuzlení je tak ohrané, že to výsledný dojem nemohlo napravit.

plakát

Apokalypsa (1979) 

Apokalypsu jsem viděl poprvé před mnoha lety, měl jsem rád válečné snímky a tohle nedokoukal, chyběla mi tam akčnost a vůbec jsem to nepochopil. Nedalo mi to a před asi pěti lety jsem to shlédl podruhé, to už jsem to hltal. Teď nedávno potřetí a rozhodl jsem se napsat komentář. Mám moc rád Četu, Olověnou vestu či Lovce jelenů. Ale čím dál víc cítím, že tomuhle se nic nevyrovná. Vím toho o válce ve Vietnamu dost, abych mohl říct, že toto byla realita, které nedosahuje ani Četa. Dívám se na to v anglickém originále a často mi v uších rezonuje Brandovo slovo horror, vystihuje celý film a hrůzu války a hrůzu ještě tak zbytečné války jako byl Vietnam (všechny další války USA byly zbytečné a jen plnily a plní kapsu vojenskoprůmyslovému komlexu, před kterým tak úpěnlivě varoval Eisenhower). Jak napsal Paul Johnson, prokletím 20. století byli profesionální politici, kteří rozhodují i o válkách. Totálně demoralizovaní, pološílení a již v té době velmi rozmazlení Američané vstoupili do pekla, kde neměli co dělat. Jak to asi mohlo dopadnout? Stejně jako všechny následující americké konflikty až po Irák a Afghánistán, totálně rozvrácené země a ještě rozvrácenější duše amerických máminých mazlíčků (ano, to je Landa). Ten snímek je fascinující, připodobnil bych ho k pohledu anakondy, která prý svou obět dokáže silou vůle hypnotizovat, jako u jednoho z mála filmů cítím, že jsem se jeho hloubky ještě nedobral, ale vnímám v něm první jiskry nastupujícího marasmu současné civilizace, která se současnými mocipány a kulturou nemůže přežít. Scéna kdy Brando hovoří třech divizích Vietminhu, se kterými by tuto válku vyhrál je dechberoucí. Musím skončit, je to moc dlouhé a stejně nic nevyjádřím.

plakát

Arn (2007) 

Řekl bych, že přílišná inspirace v hollywoodských blockbusterech je vadou tohoto snímku. Postavy jsou černobílé a děj je velmi šablonovitý. Druhá polovina filmu je dost rozvleklá a slušela by tomu menší stopáž, zjednodušeně řečeno bych od švédského snímku očekával větší originalitu a rozhled, tváří se to jako historický snímek, ale kromě Saladina a Knuta tam nic z historie není, události ve Svaté zemi jsou znázorněny opravdu hloupě, především ze strany templářů, kteří vypadají jako tlupa amaterů a Arn je musí svou "genialitou" zachránit. Škoda, trochu promarněný potenciál.