Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (2 019)

plakát

Velké nic (2023) 

Vůbec jsem se na tenhle dokument nechtěl koukat, protože kdykoliv slyšim slova jako covid, očkování, testování, opatření, rouška, respirátor, konspirátor a podobně, tak se ve mně vaří krev. Vůbec nemám chuť si tu dobu, kdy se Babiš pasoval do role diktátora a společně s blbečkem v červený mikině nám zavedli skoro na 2 roky koronavirní džihád, připomínat. Ale z nějakýho masochismu jsem se nakonec na dokument podíval. Dneska už se člověk tomu i zasměje, když třeba sleduje záběr na nudisty v rouškách. Nebo jsem se musel smát, když tam nějaký krávy smrtelně vážně prohlašujou, že zachraňujou svět tim, že šijou roušky. Teď to je k smíchu, ale tenkrát vás přesně tenhle typ lidí napomínal někde v obchodě, že nenosíte roušku. Jinak ze strany opačnýho tábora si museli vybrat zrovna Peterkovou, aby to jako vypadalo, že odpůrci opatření jsou úplný magoři a dezoláti. Ale další roky nakonec ukázaly, že tzv. dezoláti měli v hodně věcech pravdu. Jinak já jsem opatření nedodržoval, účastnil jsem se i několika dezolátských protestů a očkovat jsem se samozřejmě nenechal. Zajímavý je, že v letech 2020 a 2021 mi za to lidi nadávali a přáli mi, abych chcípnul na covid. V roce 2023 mi každej tvrdí, že se choval úplně stejně. Jinak nevim, za co tady dávat hvězdy. Snad hvězdu za toho vožralýho bezďáka, co se někde na ulici válel po zemi, ale problém byl v tom, že mu během toho válení v hovnech spadla z xichtu rouška.

plakát

Kdyby radši hořelo (2022) 

Pokud máte ve svý blízkosti člověka, kterej čerpá "zaručený" informace někde na Protiproudu nebo Aeronetu, a pak vám tyhle nesmysly vnucuje, tak tenhle film vás asi nemůže nepobavit. Čekal jsem nějakou trapnou, buranskou komedii ve stylu Zdeňka Trošky, ale tohle je vlastně docela inteligentní film. A opravdu bych v tom nehledal žádnou sluníčkářskou agitku. Prostě si film dělá prdel z určitý sorty lidí a docela přesně to na ty lidi pasuje a já se tomu zasmál. Zdejší hodnocení je dost krutý. A jsem zvědavej na další tvorbu Adama Kolomana.

plakát

Maigret a záhada mrtvé dívky (2022) 

Po Gabinovi, Cremerovi a Mr. Beanovi si tentokrát střihnul roli komisaře Maigreta Gérard Depardieu. Ten asi během návštěv v Rusku jenom dokola vyžíral Putinovi ledničku, takže má tak 150 kg. A s touhle figurou posunul takovou tu typickou Maigretovu pomalost ještě o další level. Takže Gérard Depardieu velmi pomalu a rozvážně vyšetřuje, pátrá a hledá a timhle stále stejně pomalym tempem případ nakonec vyřeší. Na druhou stranu nemůžu ani říct, že by to pomalý tempo bylo vyloženě na škodu. Do tý šedivý a pošmourný atmosféry filmu to prostě pasovalo. A samotnej Depardieu, na kterýho tady všichni nadávaj, jak je v tom filmu příšernej, podle mě obstál se ctí. 70%

plakát

Mimořádná událost (2022) 

Mě bavil nejvíc ten politik a jeho slogany typu "Jistota je jistota". To by byl možná námět na samostatnej film. Ve vlaku to občas haprovalo a přišlo mi, že Havelka tentokrát hlavně ke konci tak trochu vařil z vody. Ale Havelkův styl humoru mi docela sedí a 4 hvězdy nakonec dám. Vlastníci se mi líbili ale víc. Kromě toho si myslim, že tenhle film funguje teď, kdy máme ještě v živý paměti bábu pod kořenem, teroristu Baldu nebo Humáčka v červený mikině. Je otázka, jestli třeba za 10 let tyhle vtipy a narážky budou ještě aktuální.

plakát

Poslední závod (2022) 

Sice mě lyžování absolutně nezajímá, ale jak vidno, tak na počátku 20. století to byl docela sebedestruktivní sport. Během toho závodu mi byla zima i za ty závodníky. Akorát by to bylo zajímavější, kdyby víc prostoru dostala postava Emericha Ratha. Přišlo mi, že ten Bohumil Hanč byl zajímavej opravdu jenom tim, že se mu povedlo umrznout. Jinak mi jeho postava moc zajímavá nepřišla. Ale na český poměry se jedná o docela slušnej film. Lepší 3 hvězdy.

plakát

Jak to skončí (2021) 

Sice mě odrazovalo, že film má jenom 35%, ale pustil jsem si to jenom jako kulisu při vaření. Ze začátku mi to úplně špatný nepřišlo, ale postupně to začalo nudit a tak od půlky mi ta hlavní postava začala lézt vyloženě na nervy. Horko těžko jsem to dokoukal.

plakát

Zátopek (2021) 

Věřim tomu, že pokud má někdo nastudovanej Zátopkův životopis, tak mu asi tyhle pohyblivý obrázky budou ke spokojenosti stačit. Je to pěkně natočený, povedla se ta stylizace 40. až 60. let, herci jsou taky dobrý, prostě se na to hezky kouká... Snad jenom mohli nechat Issovou, ať mluví normálně jak jí zobák narost, protože ten moravskej přízvuk jí fakt nejde a občas to působí až trapně. A nemyslim si, že by to pro vyznění filmu bylo nějak zásadní, jestli mluví s přízvukem, nebo bez přízvuku. Jenže já vim o Zátopkovi akorát to, že rychle běhal a dělal u toho držky jak Sylvester Stallone ve filmu Over the top. A z filmu mi některý věci nebyly moc jasný, takže jsem si musel občas dát pauzu a něco si k tomu ještě dohledávat na wikipedii, abych se v tom líp orientoval. Takže já bych asi ocenil, kdyby se film víc soustředil na pouhý fakta. Naopak třeba ta postava australskýho běžce, co je u Zátopka na návštěvě, mi přišla úplně zbytečná. A co se týče Ondříčkovy tvorby, tak já mám stejně radši ty jeho první "zhulený" filmy. A myslim si, že už je nikdy nepřekoná.

plakát

Známí neznámí (2021) 

Italskej originál považuju za jednu z nejlepších konverzaček všech dob. Viděl jsem ten film několikrát a rád se na něj podívám znovu. Pak jsem viděl německou verzi, která byla taková odlehčenější a přinesla i nějaký nový nápady. I ta německá verze se mi přes nějaký výhrady líbila. Myslel jsem si, že česká (slovenská) verze přinese třeba něco, co je typický tady pro nás. Ale nepřinesla nic. Oni prostě doslova a do písmene obšlehli italskej originál. A to třeba i včetně oblečení postav. Kdo měl puntíkovaný šaty v originále, má je i tady, kdo měl modrou košili a brejle, má je i tady... Navíc některý ty rozhovory prostě nedávaj smysl, když se maj odehrávat tady v našich podmínkách. Já třeba nevim, jak funguje licence na provoz taxi v Itálii, ale když tady v český verzi jedna z postav prohlásí, že svou licenci bude prodávat, tak to je prostě blbost. Nebo tam je postava učitele a on má jako šílenej problém najít si práci. A ty ostatní mu tam jako řikaj, že si prostě nemůže vybírat, že musí vzít jakoukoliv práci. V ČR je učitelů nedostatek a rozhodně by učitel neměl problém práci najít. A navíc je celkově takový nepřirozený, aby Češi a Slováci oslavovali Silvestra tim, že jako u stolu decentně pocucávaj víno a k tomu přikusujou tiramisu a kapary. Asi bych spíš čekal, že v ČR se bude chlastat pivo a jíst nějaký běžný český jídlo. Já opravdu netušim, jestli bylo podmínkou práva na scénář, že se do toho scénáře nebude zasahovat (nebo zasahovat nějak naprosto minimálně), ale v tom případě se na to měli tvůrci asi radši vysrat a netočit nic. Ten originální scénář je sice výbornej, ale naroubovat ho takhle doslovně do našeho prostředí nedává smysl. Pokud originál neznáte, tak se vám tahle předělávka asi líbit může. Já originál znám a tenhle film považuju za zbytečnej a nepovedenej.

plakát

Cesta zpátky (2020) 

Sportovní filmy mě všeobecně moc neberou a když už, tak spíš o nějakym jinym sportu než o basketbalu. Takže je to asi moje blbost, že se na takovej film koukám. Ale tohle byla fakt ztráta času. Navíc moc nemusim ani Bena Afflecka. Paradoxně byl tady snad jedinej, kdo něco zahrál. Zejména ty mladý herci v rolích basketbalistů byli otřesný. Jinak se jedná o takovou tu sbírku klišé, co známe z jinejch sportovních filmů. Originální je tady snad akorát to, že trenér je opilec. 40%

plakát

Králové videa (2020) 

Na éru rychlodabingu nostalgicky nevzpomínám, protože mě vlastně zasáhla dost okrajově. Video jsme doma měli až někdy po revoluci a já si pamatuju, že tehdy jako dítě jsem na videu koukal spíš na různý Četníky, Fantomase, Šimona a Matouše, Fantozziho a podobný filmy, který byly nadabovaný možná ještě líp než originál. Určitě jsem teda viděl s rychlodabingem některý ty nejprofláknutější trháky typu Komando nebo Terminátor (Ukončovatel), ale v paměti mi to moc neutkvělo. Ale vzpomínám si, že třeba takový ty různý Policejní akademie, Smrtonosný zbraně, Rockyho a jiný filmy, který byly tehdy hodně populární, jsem viděl už normálně s profesionálnim dabingem někdy na počátku 90. let. A někdy v tom roce 1994 už vysílala TV Nova a Premiéra, kde občas šly docela slušný filmy. A pak jsme už měli doma navíc kabelovku a HBO, takže na videokazety se v podstatě jenom prášilo, protože nikdo na to nekoukal. Možná občas na nějakou srdcovku, ale určitě jsme doma nekoukali na filmy s rychlodabingem. Takže já jsem žil v domnění, že s rychlodabingem se skončilo tak někdy možná v roce 1992. Byl jsem teda hodně překvapenej, když v dokumentu řikali, že konec vlastně přišel až v době Cameronova Titanicu. Jinak nejvíc mě pobavila story o týpkovi, kterej neuměl vůbec anglicky, tak si prostě dialogy vymyslel a celej film opravdu nadaboval. Dobrý taky byly ukázky, jak se do dabingu dostávaly různý okolní ruchy. Třeba když tam jednomu dabérovi nadává manželka, že nevynes odpadky. To jsem se musel smát. Celkově se mi dokument líbil a občas mě i rozesmál, ale po filmech na VHS s rychlodabingem se mi fakt nestejská.