franzkfk

franzkfk

okres Praha
infj


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 12.7.2019  22:45

    Náhled do individuačního procesu introspektivní duše, která nakonec přijme své stínové vlastnosti.

    • 3.7.2019  08:56
    Šinseiki Evangelion (TV seriál) (1995)
    *****

    Zpověď o introvertní mysli.

    • 20.6.2019  10:27
    Abiturientský večírek (TV film) (1980)
    *****

    Důsledek maladaptivního chování.

    • 16.6.2019  00:35
    Genesis (2018)
    *****

    Místy až poetický náhled do základní problematiky mezilidských vztahů, která se táhne napříč všemi generacemi - ať už jde o "ukotvení" (Guillaume) nebo "strach z opuštění" (Charlotte). Bohužel / Bohudík nám nikdo nemůže s naprostou jistotou říci, jakým směrem se ten náš příběh vlastně vydá (Félix a Béatrice).

    • 14.6.2019  12:36
    X-Men: Dark Phoenix (2019)
    odpad!

    Tohle je už vyloženě absurdní. Rozumím tomu, že je film byznys. Nikdo z nás si přece nemůže myslet opak. Ale součástí filmu byla vždy i profesionální práce, a to znamená formálně ucelený film. Ovšem tahle zasahování do narace jsou až do očí bijící. Kde je introspektivní expozice Charlese Xaviera, která byla evidentně jedním ze středobodů filmu? Vždyť ty počáteční věty ve vlaku jsou vyloženě komický. Tolik toho chybí, že je to až k smíchu. Nejdřív Trank s Fantastickou čtyřkou, pak Snyderova / Terriova Justice League a teď to vyžral i Kinberg. Fakt úžasný. Ale vy jste to chtěli. No, tak tady to máte. Jen je důležitý, aby se to pořád někam hýbalo, vybuchovalo, občas nějaká afektovaná postava pronesla nepřístojný vtípek a můžeme "twittnout", jak naprosto nejlepší film na světě to je. Nám ostatním zbyli jen animovaní indie Spider-Mani a velký hráči jako Nolan a Cameron, kterým se ty ucelené a formálně vyspělé filmy přece jenom vyplatí. No, není to divný? P.S.: Blockbuster nikdy nebyl čistým synonymem pro konzum.

    • 12.6.2019  00:10
    Kotva u přívozu (TV film) (1980)
    ****

    Docela zajímavá bizarnost. Buď je Marie Poledňáková skutečně vnímavá a má hluboký vhled do ženské duše nebo patří na psychiatrii. Film má dvě polohy. Jedna se týká groteskního, uspěchaného života ženy se stereotypním pohledem na svět, ve kterém je ona sama středobodem vesmíru a ve kterém se opájí myšlenkou, jak je tím pomyslným krkem, který točí banální hlavou. Druhý je o nezdravě fixující, vyloženě nebezpečné ženě, která káže vodu, ale pije víno. O ženě, která je emočně zcela nestabilní a která jedovatým způsobem podkopává milostný vztah synovi. O ženě, která se natolik bojí samoty, že se stále někam přesouvá ... z bytu do domu, od manžela k milenci ... a zpět. Rád bych věřil tomu, že paní Poledňáková přišla s tak těžkým scénářem o narušené ženě, který ji dovolili zfilmovat jen pod podmínkou, že ho trochu odlehčí. Pak bych se tomuhle "Frankensteinovi" nedivil. A v tomto případě smekám za geniální sondu "pod povrch". Pokud to ale měla být veselohra, je mi upřímně líto Magdy a vlastněi té Marie.

    • 10.6.2019  00:36
    Chilling Adventures of Sabrina (TV seriál) (2018)
    odpad!

    Dramaturgické peklo.

    • 8.6.2019  11:29
    Dítě (TV film) (1976)
    *****

    Geniální psychologický obraz kodependentní a hraniční osoby. Pan Menšík, který je silně ústupný a nekofliktní, si po střetu (dopis) vybuduje negativní neurologickou vazbu ke svě manželce. U emočně nestabilní (psychopatické) osobnosti paní Štěpánkové vidíme stupňované patologické lhaní a potřebu být potrestána. Ačkoliv se může zdát, že má příběh dobrý konec, je tomu bohužel naopak. Totiž rozdíl mezi "zdravou" a patologickou osobností je pouze v ponaučení a lidé s těžší formou poruchy osobnosti se bez řádné psychoterapie nemohou přenastavit (kompletní uzdravení není možné). To platí jak pro ty psychopatické, tak pro jejich - kontrastní - spoluzávislé osobnosti. P.S.: Tenhle výklad jsem napsal pro ty, kteří se nad příběhem a chováním pozastavují. P.P.S.: Pokud by někdo chtěl detailnější popis a vysvětlení negativní neurologické vazby,, tak mi může napsat vzkaz. P.P.P.S.: Z formálního hlediska je to bakalářský nadstandard a doslovný odraz reality, ze kterého až mrazí. P.P.P.P.S.: Ačkoliv to může podle textu tak vypadat, nejsem racionální hovado : ))

    • 15.5.2019  17:57

    Kontakt.

    • 1.4.2019  21:48
    Pašerák (2018)
    *****

    "... a late bloomer."

    • 31.3.2019  20:17

    Dlouho jsem neviděl něco tak amorálního.

    • 19.3.2019  03:00
    After Life (TV seriál) (2019)
    *****

    Prvoplánové, s kostrbatými dialogy a Rickyho otřesným "hereckým" výkonem. Vlastně Derek v bleděmodrém. Co ale Ricky, jako tvůrce, zvládá na jedničku, je vypointovaný koncept narace, který s gradující tendencí a pomocí pár promyšlených dialogů dokáže autenticky zrcadlit duševní zákoutí naší doby a věřím, že u některých jedinců může mít až terapeutický účinek. Ale aby to bylo geniální dílo, které by se dokázalo zapsat do dějin jako seriálová obdoba "Dobrého Willa Huntinga" (ta paralela tam je, věřte mi), tak by musel Ricky sestoupit ze svého piedestalu - učesat scénář a přeobsadit hlavní roli opravdovým hercem. ---- P.S.: O lidskosti.

    • 16.3.2019  16:15

    ... o projekcích v lásce. P.S.: Ach, Noro, kolika mužům jsi asi ublížila.

    • 15.3.2019  07:43
    Pátrání (2018)
    ***

    Páni, výbornej námět přiškrcenej horším scénářem a nízkorozpočtovou formou, která si sama na sebe občas šije bič. To mě dost mrzí, protože ten zvrat si vyloženě říká o dialogovou konfrontaci morálního dilematu rodičovství.

    • 27.2.2019  12:03

    Příběh, který stálo za to odvyprávět, stále neomlouvá elementární odklon od 1. a 2. série.

    • 13.2.2019  00:18
    Brexit (TV film) (2019)
    *****

    O architektech společnosti. --------------- P. S.: Samozřejmě se nabízí paralela se Sorkinovým Jobsem. Mám ten film ale zatracovat, protože není z formálního hlediska původní nebo ho mám adorovat, protože sdílím jeho fundemantální myšlenku?

    • 6.2.2019  22:43
    Robin Hood (2018)
    ****

    Svěží stylovka se slušnou dramaturgií.

    • 2.2.2019  12:11

    ... o bezpodmínečné lásce.

    • 13.1.2019  17:32
    Notting Hill (1999)
    *****

    O autenticitě v lásce.

    • 19.12.2018  00:48

    Procitnutí.

    • 17.10.2018  22:43
    Halloween (2018)
    **

    Moc close-upů. Moc Michaela. Moc dlouhé. Moc hybridní. Moc vykrádající. Moc agresivní. Moc lidí. Moc trapných bonmotů. Moc demytizování. Moc artefaktů pro plánované pokračování. Až je toho "moc" tolik, že ztratilo svůj význam.

    • 23.8.2018  10:49

    ... o odpuštění v lásce. P.S.: Chtělo by to ale novou adaptaci.

    • 7.7.2018  11:54

    "Tam nahoře."

    • 6.7.2018  11:42
    Truman Show (1998)
    *****

    Žízeň.

    • 11.6.2018  23:07

    Hmm, kdy asi byl ten zlom, kdy se změnily tent-pole filmy a kdy se začal znásilňovat rating PG-13. Dobře, pomineme-li formální hledisko, které je tentokrát určitě vyvedenější (Bayona je opravdu talent), je to zajímavé z toho sociologického (v případě, že bude mít finanční/divácký úspěch to bude ještě zajímavější). Samozřejmě každý blockbuster/tent-pole odráží svou dobu a jeho většinového diváka. Jedná se o klasický generický zážitek dnešní doby - ploché charaktery, odlehčující hláškování hlavních hrdinů, berličky v podobě akcentovaných vedlejších charakterů, přemíra cgi, absurdně nebezpečné situace, ze kterých hlavní hrdinové vyváznou bez větších problémů a s tím spojená absence vážných, negativních psychologických střetů. Ovšem tentokrát se šlo o kousek dál. V určité části filmu vznikne zajímavé morální dilema. Nebudu tu spoilerovat, ale vzkaz, který je vyslán publiku, je natolik pokřivený a zvrácený, že mě to až děsí. Pokud se vrátíme zpátky v čase, tak filmy jako Indiana Jones, Star Treky (Meyer, Nimoy, Frakes), Smrtonosné pasti/zbraně, Krotitelé duchů, Burtonovský Batmani, Čelisti, Titanic, Vetřelci nebo první Jurský park byly nejen formálně ucelené, ale "zdravě" nekorektní, nepřizpůsobivé, inovativní, drzé, obnažené, nebojácné a (je to hodně tenký led, vím) "zdravě" a/morální. Doba se mění, lidé s ní a tím i "target audience" popkornu. To je to, co mě tady mrazí. Je to lehkovážné jako dnešní většinová společnost. Bohudík za Camerona a Nolana. P.S.: Vůbec se nedivím, že Trevorrowa vyhodili od Hvězdných válek, když bylo evidentní, že finanční úspěch Jurského světa se vztahoval k absenci dinosaurů na trhu, nikoliv k jeho "talentu".

    • 10.6.2018  14:57

    Věrnost.

    • 10.6.2018  10:10

    ... o hraniční lásce.

    • 25.5.2018  17:15
    Kancl (TV seriál) (2001)
    *****

    Nadhled.

    • 25.5.2018  17:13
    Futurama (TV seriál) (1999)
    *****

    Uvědomění.

    • 19.5.2018  22:30
    Lost in Space (TV seriál) (2018)
    ****

    Ačkoliv jde stále o dramatizaci (a s fikčním světem filmu tohle nemá nic společného), tak je Dr. Smithová jedna z nejvěrněji prezentovaných charakterů s poruchou osobnosti, kteří kdy spatřili světlo světa na celuloidu. V takové obnaženější verzi samozřejmě.

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace