Tuxedo

Tuxedo

Jan Mazanec

okres Plzeň
překladatel, bibliograf, cinefil

homepage

181 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34
    • 8.10.2017  13:42

    Super Dark Stranger Things. Teen retro s walkmany a synťáky, které nepotřebuje příšeru, vystačí si s jednou (ne)obyčejnou tragédií. Neuvěřitelná režijní i herecká práce s postavami, ať už je řeč o úvodním puberťáckém seznamování nebo o vyrovnávání se s novou situací. Byl by to výjimečný snímek, nebýt poslední půlhodiny, kdy se ukáže, že film míří úplně jiným směrem, a pozornost měl věnovat úplně jiné postavě. Takhle to temné vyústění prostě spadlo z nebe.

    • 8.10.2017  13:36

    Jedinou výraznější motivací pro vznik tohoto filmu byl úspěch jedničky, víc za tím bohužel není. Málo vtípků, jak slovních, tak vizuálních. Jednička využívala toho, že je animovaná, a mohla si tím pádem pustit fantazii na špacír, ale tady se jen přešlapuje. Záporáci z Caped Crusaders jsou upozaděni a nahrazuje je velmi nevyužitý, nezábavný Dent. Dokonce i animace se občas zdá nedodělaná a nekonzistentní (např. obličej Robina se v jedné scéně mezi záběry dost mění).

    • 26.9.2017  15:46

    Těch 15 minut, ve kterých vystupuje Arnold, je docela zábavných. Zbytek je nenápadité mockumentary, s humorem spočívajícím v tom, že ostřílení nájemní vrazi jsou zesměšňováni těmi nejprofláklejšími způsoby (někdo nesnese pohled na krev, hlavní drsňák brečí jak malá holka, inkognito akce nevyjde, protože si všichni vezmou nevhodné převleky).

    • 24.9.2017  12:51

    Z posledních tří pokračování je Cult of Chucky tím nejlepším. Mancini se opět nedokáže odpoutat od přepáleného závěru předchozího filmu, ale tentokrát jej nerozvedl v parodii. Sedmý díl se stejně jako ten předchozí pokouší spíše o seriózní slasher. Mancini naštěstí napsal velmi nápaditý a chytrý scénář, ve kterém ani zdaleka není nejzajímavější hádankou to, kdo zemře jako další. Několik překvapivých zvratů a velmi povedené černohumorné momenty. Škoda toho polovičatého finále, průběh sliboval daleko větší hody a Mancini si možná toho naspořil na příště až příliš. Už proto doufám, že Cult of Chucky vydělá a že nějaké to příště vůbec bude.

    • 22.9.2017  19:05

    Žánrově těžko zařaditelné. Není to komedie z ranku Princ a pruďas, kde si postavy jakoby uvědomují, v jakém jsou žánru, hláškují a vůbec se chovají jako ze současnosti. The Little Hours je daleko umírněnější a svázanější s prostředím a dobou, ve které se odehrává. Jeptišky jsou znuděné a sexuálně frustrované, ale namísto Prciček čekejte spíš něco ve stylu Swanbergových filmů, v nichž na více než jednorázových fórcích záleží na vztazích, sexuálním pnutí a vzpírání se tomu, jakým předvídatelným směrem se život ubírá.

    • 20.9.2017  22:35

    Na jedničku se vzpomíná dodnes, tohle vyšumí tak do měsíce. Zřejmě existuje dobrý důvod, proč se Vaughn dosud pokračováním vyhýbal. Jako by se nedokázal poprat s tím, o čem mají druzí Kingsmani vlastně být. O Eggsyho dvojím životě, o znovunalezeném kolegovi, o Statesmenech? A protože hlavní zápletka by nezabrala víc jak deset minut, je o tom všem a mnohem víc, a Kingsman: Zlatý kruh tak většinu času působí jako dlouhé oddalování finálního střetu, které se naštěstí ukáže být takovou menší náplastí za to předchozí přešlapování na místě. Jedinou opodstatněnou vedlejší linkou je ta s prezidentem, protože tam se prostě tvůrci strefují do černého. Povinné prostřihy na zlověstné plánování v padouchově sídle jako by vypadlo z Austina Powerse, ke kterému se Kingsmani blíží také vršením spotřebních nápadů (robopsi vedou). Jsou tu pořád fajn postavy (ale je jich tolik, že vlastně nikdo pořádně nezazáří), osobitá, byť velmi střídmě dávkovaná akce a slušná sbírka hrubozrnných vtípků, jen se to v tom kolosu nedotažených nápadů tentokrát daleko snáze ztratí.

    • 20.9.2017  15:20

    Několik žánrových filmů smíchaných dohromady. Tvůrci nejenže nejsou schopní přecházet mezi těmito rozličnými tóny tak, aby to neskřípalo, ony i ty jednotlivé segmenty jsou odvyprávěny hrozně, s podivnými přechody a velmi špatnými dialogy, což jde bohužel ruku v ruce s potřebou vše verbalizovat. Soused je zlý, ale Dean Norris ho nedokáže s tím titěrným materiálem, co má k dispozici, zahrát, tak to musí Naomi Watts nahlas říct. Klukovi se líbí holka, ale holka je herecký dřevo, tak to musí Naomi Watts nahlas říct. Hlavní hrdina jde zachránit svého bratra z rukou tyrana, ale po Naomi Watts není ani vidu, ani slechu, tak tyran svou motivaci k šikanování osvětlí sám ("Ty jsi aspoň chytrej, ale co on? Je k ničemu!"). Možná by to všechno fungovalo, kdyby se tolik nespěchalo. Naomi Watts by si tak nemusela projít všemi stádii vyrovnání se se smrtí naráz, v jedné scéně (moment jak ze Simpsonových), a Trevorrow by byl nadále považován za nadějného režiséra. Po téhle školácké práci jsem rád, že z angažmá u Star Wars nakonec nic nebude.

    • 17.9.2017  09:42
    American Vandal (TV seriál) (2017)
    ****

    Návyková detektivka, mockumentary, ve kterém se humor neláme přes koleno, a v závěru i silné teenagerovské drama. American Vandal s až chirurgickou přesností napodobuje postupy kriminalistických dokumentů (hlavně těch z Netflixu). Každá epizoda se zabývá jedním z aspektů zločinu (rekonstrukce, zpochybňování korunního svědka, jiní podezřelí), ke kterému vás vždy naláká dobře umístěná udička na konci předchozího dílu. Není to vůbec absurdní, jak se to jevilo z ukázek, humor je velmi uměřený. Vlastně celé to působí, jako by se to opravdu mohlo odehrát, na čemž má zásluhu propracovaný mikrosvět střední školy. Pozdější díly navíc dokazují, že tvůrci by si poradili i s klasičtějším vyprávěním. Co se dříve jevilo jako legrácka, se v závěru ukáže jako připravování si půdy pro scenáristicky velmi vyspělé drama o školních vztazích a škatulkování.

    • 15.9.2017  19:17
    Take Me (2017)
    **

    Vtipný koncept a asi do poloviny filmu je to příjemně ulítlé, ale pak začne být jasné, že to nikam nesměřuje, a navzdory krátké stopáži to začne unavovat. Pat Healy a Taylor Schilling jsou sice fajn, ale mají nelehký úkol hrát, že někdo něco hraje, a různě musí tyto polohy střídat. Jejich spory mohly být vyšperkovanější a na kvalitní komedii je zkrátka potřeba víc než rozverný hudební podkres.

    • 7.9.2017  21:26
    To (2017)
    ***

    Povedené dětské dobrodružství se sympatickými hrdiny a nenuceným pubertálním humorem. V téhle rovině je To nejednou velmi invenční, co se týče komponování scén, použití hudby či střihu. Bohužel je To také rutinní horor, ve kterém si tvůrci odškrtávají povinné a ne moc nápadité (spíš vypůjčené z nedávných hororových hitovek) strašeníčko, a to u každé postavy zvlášť (!), než si konečně těch sedm ustrašených o svých nočních můrách vzájemně poví. Paradoxně nejefektivnější jsou lekačky, které mi výjimečně nepřišly dělané na sílu. Opravdu ocenit musím skloubení Skarsgårdova herectví se CGI, ty přechody jsou opravdu šikovně vymyšlené i provedené. Na pravidla se tu nehraje (Jaké má Pennywise vlastně schopnosti? Může být na více místech najednou? Proč jsou všechny ostatní vraždy provedené jinak než ta úvodní, která by měla být pro pochopení pravidel klíčová?). Když k tomu navíc připočtu fakt, že se záporák ve svých choutkách drží nepochopitelně zpátky, tak se o hlavní postavy ani moc nebojíte. Ty vedlejší jsou takové lepší karikatury tyranů. Dětští herci jsou výborní, jen občas musí vyslovovat příliš uvědomělé myšlenky. Bill Skarsgård jako Pennywise má rozhodně potenciál, nepřehrává, ale zasloužil by si více prostoru a lepší zacházení.

    • 1.9.2017  16:35
    Jackals (2017)
    ***

    Nadprůměrný horor s pár překvapeními pro zkušenějšího diváka. Zdejší postavy naštěstí vědí, že jsme home invasion viděli stokrát, takže se moc neptají, nýbrž jednají. A do určité míry (a chvíle) i racionálně. Zasazení do osmdesátých let nevyužité, tvůrci se jen chtěli vyhnout chytání mobilního signálu.

    • 1.9.2017  14:37
    Little Evil (2017)
    **

    To, co čekáte z traileru, ale nic navíc a ve výsledku vlastně velmi konvenční komedie. Na rozdíl od Tucker a Dale vs. Zlo se tu neparoduje subžánr, pouze jeden konkrétní film, a to ještě velmi unyle, bez nápadu. Co je vtipného na tom, zkopírovat scénu z Přichází Satan! a přidat do ní přisprostlého sidekicka, který okomentuje bizarnost té situace? Minimálně se to velmi rychle omrzí. Někdy nadsázka ustupuje do pozadí úplně kvůli vyloženě vážně míněnému hororu či rodinnému dramatu. V Craigově předchozím celovečeráku to nepůsobilo divně, protože k tomu měl potřebné atributy (v případě hororových pasážích to byly litry krve, romantickým momentům pomáhala už dříve naznačená naivita postav a sympatičtí herci). V Little Evil se měl nejprve postarat o to, aby se divák smál, a až potom měl nahánět další zajíce.

    • 1.9.2017  14:34
    Trezor (2017)
    **

    Dan Bush rozhodně umí vytvořit napínavou scénu bankovní loupeže nebo vyděsit, a pro příští film si tak může vybírat z více žánrů a pravděpodobně budu u toho. The Vault má však bídný scénář, který mu pouze dovolí naznačit, co by v těch žánrech svedl, kdyby to celé někam směřovalo.

    • 31.8.2017  21:47

    Svérázný heist. Soderbergh má ulítlé charaktery (jen by mohly být s ohledem na tak kvalitní obsazení propracovanější) a potřebné vtipy, ale záměrně nestaví scény komediálně. Mohl by vyprávění zkoncentrovat na nejnutnější události a charaktery, ale i tak si libuje v odbočkách a bezpředmětných konverzacích o písničkách, řadící páce u auta a jméně Sylvia. Více než experimentování se mi však nejvíce zamlouvala prostřední, zlodějská část, kde má film konečně konzistentní tempo a švih. Soundtrack našlapanější než v Baby Driver.

    • 31.8.2017  16:47

    Komorní postapo, které příliš nevysvětluje, ale ani se v něm mnoho neděje. The Survivalist, Cesta a další se taky obešli bez vysvětlování (opravdu nepotřebuju vědět, co stojí za onou nákazou, jak se projevuje a jak daleko se rozšířila), ale divák se postupně dozvídal něco o postavách a jak je nová situace změnila. Joel Edgerton přesvědčivě hraje chlápka, který je lapen mezi rolí ochránce rodiny a svou vlastní lidskostí, jenomže film po půl hodině uhne jinam a už ho zajímá pouze ta postava, které jako jediné chybí jakákoliv výraznější interakce s ostatními. Závěrečný akt chtěl zřejmě docílit pocitu, že jde o vyvrcholení postupně narůstající nedůvěry mezi zoufalými lidmi, to by ale tvůrci nesměli prostředek filmu prospat.

    • 27.8.2017  18:48
    Bushwick (2017)
    ***

    Birdman meets Red Dawn. Technicky ne vždy úplně stoprocentní (slabé CGI, okaté přechody mezi sekvencemi) a obecně by bylo lepší, kdyby postavy více mlčely a méně verbalizovaly své motivace nebo pocity, což se někdy děje až na hranici parodie ("What am I gonna do when I get married?"). Ale jinak velký respekt za koncept a neústupnost v jeho naplňování. Mít více peněz a lepší scénář, byla by z toho legenda.

    • 26.8.2017  20:42
    Band Aid (2017)
    ***

    Manželé se nemohou přestat hádat, tak začnou své spory aspoň zhudebňovat. Zoe Lister Jones je bezesporu schopná renesanční umělkyně, ale je to přeci jen debut, se všemi klady i nejistotami, které se s tím pojí. Band Aid je silný v promyšlených vyhrocených momentech, ale divák se k nim musí prokousat přes druhořadou improvizovanou komedii snažící se připomenout raného Apatowa. Obzvlášť po nedávném "Pěkně blbě" je ten rozdíl patrný. Písničky jsou vtipné, ale není jich mnoho, nejde o hudební komedii, jak naznačoval trailer.

    • 25.8.2017  17:25
    Rememory (2017)
    **

    Když už jsme u těch vzpomínek, vybavujete si Věčný svit neposkvrněné mysli nebo Final Cut? Tyhle filmy zobrazovali vzpomínky či způsoby, jak je extrahovat z lidské mysli, daleko lépe a přesvědčivěji, popřípadě daleko lépe fungovali v rámci svého žánru. Rememory je dost nudná detektivka a jako melodrama se začne po čase opakovat (postavy si buď sednou a smutně vzpomínají nebo si přímo, opět se smutkem, pouští extrahované vzpomínky, které připomínají něco mezi posledními filmy od Malicka a x-tou variací na Annie´s Missing Lover Footage z Community). Tvůrci se mj. zřejmě nemohli rozhodnout, co ten důležitý vynález vlastně dělá, a některé motivy (halucinace) vyznívají do ztracena. Oběma žánrům se snaží pomáhat, seč může, skladatel Gregory Tripi, ať už synťáky či ambientem. Soundtrack si možná ještě poslechnu, na film jsem už pomalu začal zapomínat a žádný přístroj už mi vzpomínky na něj nevrátí.

    • 25.8.2017  17:03
    Death Note (2017)
    ***

    Wingard si po prokaučovaném Blair Witch napravuje reputaci. První půlka je zkondenzované anime, ale rychlost nemusí nutně znamenat uspěchanost. V druhé půli přichází americký Death Note s vlastními nápady, a rozhodně ne špatnými (různé podrazy, co vše se dá dělat s deníkem, směřování postavy L), nicméně závratné tempo zůstává a Wingardovým invencím je oproti převzatým motivům spíše na škodu. Hlavně zamrzí, když určité postavy přestanou používat mozek, a vy jim to tak úplně nemůžete věřit. Herci velmi dobří, zvláštní zmínku si zaslouží Dafoe (i když na menším prostoru) a Stanfield jako L.

    • 23.8.2017  21:06
    Temná věž (2017)
    **

    Tímhle filmem si chtěl Elba definitivně zajistit přísun hlavních rolí v Hollywoodu. Tak doufejme, že se z tohohle průšvihu oklepe podobně jako svého času Gyllenhaal z Prince z Persie. Mytologie z rychlíku, nezajímaví hrdinové, všechno nápadité z akce se ukázalo už v traileru. Pouze McConaughey jako by vypadnul z lepšího filmu.

    • 20.8.2017  09:18
    7 životů (2017)
    **

    Co se týče společensko-kritické roviny, je to inteligenčně na úrovni Blomkampa, ve všem ostatním kromě akce bych režisérovi Elysia a Chappieho křivdil. Scénář se po čase vykašle na napětí a dovolí Wirkolovi si trochu zařádit v akčních pasážích. Velmi záhy se přestanete pozastavovat nad tím, jak často film podrývá vlastní logiku (zlá vláda nechce, aby její tajná operace byla odhalena veřejnosti, ale její postup hovoří spíš o opaku; střelné zbraně se spouštějí otisky prstů, což znemožňuje postavám se bránit, ale záporáci klidně nosí rukavice atd.). Dokud je film díky tomu nepředvídatelný, je to příjemně hloupá zábava. Děj je obvykle posouván tím, že se většina postav usnese na tom, že jedna z nich musí sledovat tuhle stopu (jakkoliv se divákovi zdá zbytečná), zatímco zbytek nesmyslně vyčkává na místě a spolu s divákem sleduje tu béčkovou parádu. Problém nastává v poslední třetině, kde všeobjímající hloupost začne nabírat příliš známých podob. Noomi Rapace tak docela nezvládá herecky odlišit jednotlivé sourozence, ale jako akční hrdince bych jí ještě nějaký ten zářez s ohledem na zdejší výkon přál, třeba v režii Davida Leitche.

    • 19.8.2017  12:16
    The Defenders (TV seriál) (2017)
    ***

    Začátek poněkud dlouhý a scenáristova ruka, která pomalu směřuje hlavní postavy na společnou lokaci, bohužel příliš viditelná. Po toužebně očekáváném seskupení to naopak chtělo pár epizod přidat, aby vynikly veškeré motivace. Navzdory tomu, že se o všem sáhodlouze diskutuje, děj působí občas uspěchaně. Akce jaksi z povinnosti, lepší než v Iron Fistovi, k Daredevilovým parádičkám v chodbách to však má daleko. Sigourney nemá co hrát, ale pere se s tím statečně. Interakce mezi čtyřmi ústředními hrdiny naštěstí funguje, takže navzdory rozpakům doufám v druhou sérii, která by napravila dojem z téhle demoverze.

    • 18.8.2017  23:22

    Nejznuděnější herci, jaké pamatuju. Klasický případ filmu, který v traileru oslní milionovým nápadem, ale s celovečerní stopáží si tvůrci nevědí rady. Hlavní je se kreativně odvázat a každému momentu dát jiný nádech, než bychom čekali, ale tady je to i na těch slabých 80 minut sakra málo. Filmu zoufale chybí téma, ten vztah ústřední dvojice a nenaplněné ambice ztroskotaného třicátníka jsou tam vlastně z povinnosti (a navenek odvázaný film se tady sám velmi svazuje klišé).

    • 16.8.2017  00:16

    S Harley v ústřední roli by mělo být jasné, že příběh a postavy půjdou stranou. Píšu „mělo být“, protože scénáři to vždy tak jasné není. Našim oblíbeným superhrdinům a superpadouchům jsou cíleně „strhávány masky“ (prdí, souloží, tancují, dělají si srandu z kolegů atd.), ale snaha o komediální znesvěcení je neustále narušována buď vážným osnováním zlovolných plánů, nebo oplakáváním vedlejších ztrát. Humorné odbočky z hlavní, nudné, stokrát viděné story nejsou úplně promyšlené, ale je to aspoň pokus o jiný typ nadhledu (šedesátkové retro Caped Crusaders to příliš nepřipomíná, spíše Kick-Ass či Super v animované podobě). Nicméně zůstalo jen u toho pokusu. Nový hlas Harley (Bernadette z Big Bang Theory) je moc fajn.

    • 13.8.2017  22:13
    Dobrý časy (2017)
    ****

    Coeni na speedu. Velmi povedené, ale hlavně nutno říct, že soudržné, scenáristické cvičení na téma „jak moc se může jednoduchý plán zvrtnout“. Skvělý Pattinson hraje ukázkového šarmantního zmrda, který vidí příležitost na každém rohu, a tak posouvá děj nečekanými směry. Až úplně na podlahu sešlapuje pomyslný pedál divoký vizuál a přeřvaný synťákový podkres.

    • 13.8.2017  19:27
    Cage Dive (2017)
    *

    Není to čistokrevné found footage, zpočátku se to spíš tváří jako mockumentary, kvůli čemuž ten film má asi tři začátky a dva dějové rámce, které diváckou snahu uvěřit, že jde o záznam, nemile narušují. Hlavní podíl na tom má ale ta trojice nesympatických, bezpáteřních a slabomyslných wannabe adrenalinových šílenců. Bohužel tyhle filmy o ničem jiném než o postavách nejsou, na útoky žraloků se opravdu zlákat nenechte. Většinou už nad tím u found footage nepřemýšlím, ale tady mě opět zaráží, proč tu kameru prostě neodloží. Nemluvě o tom, že jim jednou uplave a v další scéně už je zas poslušně zpátky. Pěkný nápad používat podvodní kameru, aby postavy měli přehled o situaci pod nimi, ale nechápu, jak přesně to má fungovat (takový The Reef s brýlemi byl v tomhle mnohem uvěřitelnější a efektivnější).

    • 11.8.2017  17:12
    Přeměna (2016)
    ***

    Moonlight smíchaný s Ať vejde ten pravý? Přeměna není ani jedno z toho. V prvním případě je to dobře, hrdina nemusí být podroben nějakému šílenému teroru, abychom pochopili, že je jeho život v prdeli. V druhém případě film klame tělem možná až příliš. "Realističtěji" (slovo, které od hlavní postavy uslyšíte mnohokrát) už horor o upírech natočit nelze. Takový "Found" je civilní dost, a nemusel se přitom zpronevěřit žánru, který k filmu přiláká nejvíce diváků. Ale při druhém zhlédnutí možná bude ta metafora patrná už od začátku, zatím však na mě film působí v tomto směru dost nerozhodně. Hlavní hrdina toho příliš nenamluví, skvělý Eric Ruffin toho hodně zahraje pohledem, přesto by u některých jeho činů neškodilo objasnění motivace.

    • 10.8.2017  20:04

    Po prvním V zajetí démonů nejlepší film z této "série", který s originálem sdílí jeho největší přednosti: sympatické dívčí postavy, mistrovská kamera a pomalé nabírání na intenzitě duchařských projevů. Je až s podivem, že to pravidelné střídání scén klidný den/strašidelná noc není po čase repetitivní, každá noční procházka je vždy něčím trochu jiná a nezapomíná se ani na vedlejší figury, které tak za těmi hlavními nepokulhávají tolik, co obvykle. Rovněž lekaček není tolik (a většina je jich působivá), z úliteb žánru zde najdeme snad jen retardovanější chování postav, které ne a ne si přiznat, že je něco v nepořádku, a slabší úplný závěr. Strašidelné finále funguje, ale ve snaze co nejvíce přitápět pod kotlem se kašle na dříve nastolená pravidla.

    • 1.8.2017  16:54
    The Wall (2017)
    ****

    Hurt Locker meets Phone Booth meets American Sniper. Liman si mezi cruisovskými štacemi jen tak mimochodem natočil výborný komorní thriller z války v Iráku. Bál jsem se, že jak si začnou povídat, půjde míra přesvědčivosti dolů, ale naštěstí se tak nestalo. Dokonce i tu záporákovu optiku "já tu nejsem ten špatný" to neždíme tak moc a polopaticky. Nejlepší výkon v kariéře Aarona Taylora-Johnsona.

    • 22.6.2017  11:00

    Film, ve kterém se důležité figury třeba i na hodinu vytratí z děje (přičemž Nemesis Prime je jenom strašák, ale žádná velká hrozba to není; souboj o hlavní ženskou hrdinku nakonec vyhraje profesorka, protože formule otec-dcera ze čtyřky nepovolovala milostné špičkování). Proč jednoho z robotů asi na minutu mluví Steve Buscemi? Co tam dělal John Turturro? O co tam přesně komu šlo a co přesně byl ten macguffin? Nikdy jsem nechápal tu nenávist vůči téhle sérii a nářky, že je až nepřijatelně hloupá a nezábavná. Ale tentokrát se k nim musím přidat. Dynamickou, nápaditou akci a jednoduchý příběh, ve kterém bych byl schopen usledovat, kdo, odkud a kam běží, jsem tentokrát nedostal.

<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace