Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (380)

plakát

Kosti a skalp (2015) 

Nic originálního, snad jen to krájení lidí :-) 3*

plakát

Gerontofilie (2013) 

Gerontofilie je vlastně citová náklonost k starým lidem, zpravidla založená na touze být v přítomnosti staré osoby, často spojená s erotikou či orgasmickými aktivitami. Přiznávám, že s nákloností k starým osobám až v takto extrémní podobě jsem se setkal vlastně až v tomto filmu. A přiznávám, že mě film dost šokoval (zvláště scéna lízání nádoru, jako důkaz oddanosti a lásky). Příběh samotný měl určité světlé okamžiky (nemocnice), ale kvalitní závěr filmu prostě chybí, což vyznívá jako podstatné negativum, srážící tento film o několik řádků níže, než by si možná zasloužil. Škoda. 2-3*

plakát

Mládí (2015) 

Paolo Sorrentino je bůh. Jak nádherně a hravě lze vystihnout stáří, s jeho plusy a mínusy. Woody Allenovské dialogy, nadsázka, oslava krásy (u nás například v Menzelovských Ostře sledovaných vlacích či Obsluhoval jsem anglického krále), duše, touhy, ale také samoty, zlomenosti či bolesti. Stáří je největší oslavou mladého života, už tím jaké pohledy, slova a doteky se za ním skrývají. Proto se tento film nejmenuje Stáří, nýbrž Mládí, Sorrentino stáří nezná 4*

plakát

Totem vlka (2015) 

Jean-Jacques Annaud tentokrát zamířil do života mongolských pastevců a zakomponoval do něj příběh studenta, který v období tzv. kulturní revoluce je vyslán "zkulturnit" nespoutané a tradičně vedené mongolské pastavce, žijící nomádských způsobem života. Jeho počáteční "odtažitost" a snaha "soudružskou" pomocí vzdělat tento primitivní národ je postupem času nahrazena úctou k tradicím a hlavně jeho odporem a bojem proti nesmyslnému jednání člověka k přírodě a živočichům. Základní linií přiběhu je vztah chlapce a vlka a také vztah vlků k člověku a přírodě. Annaud nás provází příběhem neskutečně povedenými záběry ze života a myšlení vlků, lidí, doplněné nádhernou hudbou. Zásadní chybou filmu však je, že nedošlo k hlubšímu vykreslení vztahu chlapce a vlka a tak film přes veškerou kvalitu si asi více jak tři * nezaslouží. Podobně natočené filmy jako Zaříkávač koní, Gorily v mlze ad. mají tak před Talismanem vlků jednoznačně navrh. Ale tím neříkám, že film je špatný, rozhodně stojí za to jej vidět. Neboť pohled na svět okem Jean-Jacques Annauda je neskutečně inspirující.

plakát

Doktor Martin (2015) (seriál) 

Nebýt Donutila tak bych dal odpad, člověk nějak dopředu tuší kam ta pointa vždy směřuje a to fakt vtipný není. Zbytečně se přehrává a některé herecké výkony se rovnají naprosté ubohosti. 2*

plakát

Daleko od hlučícího davu (2015) 

Mohl to být krásný příběh, kdyby nebyl tak zbytečně překombinovaný. Více jak 3* si nezaslouží.

plakát

Živí mrtví: Počátek konce (2015) (seriál) 

Prozatím dost rozpačité, hodnocení tak na 2-3* Ke škodě věci je nejspíše snaha z populárního seriálu Walking Dead vytřískat co nejvíce prachů a tak se natáčejí odbočky. Scénář je však naprosto totožný a divák asi časem již bude otupen, neb vlastně uvidí stejný příběh jen s jinými obličeji.

plakát

Bojovník (2015) 

Skvěle natočené drama z prostředí boxu. Škoda, že konec neskončil podplacením zápasu, pak bych dal větší hodnocení (nebudu zde říkat důležitou část filmu), kdo viděl asi tuší. Obecně film vlastně se vezl na vlně podobně natočených a hlavně skvělých sportovních filmů z prostředí bojových sportů jako např. Rocky, Warrior, Million Dollar Baby, Mary Kom atd. Jake Gyllenhaal do filmu neskutečně zapadal. 3*

plakát

Doktorka z Dixie (2011) (seriál) 

Je to celkem vtipný a roztomilý seriál, byť poslední dobou mi hlavní aktérka už leze na nervy :-) 3*

plakát

Schmitke (2014) 

Přiznávám, že film po včerejšku stále vstřebávám. Polovinu filmu jsem se nudil a druhou smál. Hlavně jsem čekal naprosto jiný příběh. Co vlastně chtěl režisér sdělit? Škoda, že příběh nebyl o člověku, který měl kořeny v sudetech a po návratu do bývalého kraje vnitřně vzpomíná a porovnává krajinu a lidi před a po vyhnání. Vlastně ten film byl o ztraceném člověku a z(za)tracené krajině. A někde uprostřed běžel příběh. Možná, ale to skutečně jen domýšlím -chtěl autor předat svědectví, že ta prázdnota jedince a krajiny, je vlastně obrazem sudet, a ti lidé, kteří do této krajiny zavítali po odsunu je nesourodý, prazvláštní pelmel lidí, které s oblastí nic nespojuje a jsou tu spíše jako trn v patě. Obrazy zbytků staveb prorostlých vegetací, mrtvolné tichu přehlušované skřípěním větrné elektrárny (jakýsi opakující se chorál smrti), pověst o duchu (vlastně podobenství o životě), krev zvěře (jako obraz viny), možná toto byl záměr autora filmu. Jenže byl to opravdu záměr, nebo v tom prazvláštním příběhu (který sám o sobě má dost trhlin a otázek) prostě nic nehledejme? Co když režisér chtěl sdělit něco, co nedokázal. Pak jen můžeme spekulovat. Více jak tři hvězdy nedám, k filmu se vracet nebudu. PS: vydržte do titulků, dojde tam vyřešení problému hledaného