pan Hnědý

pan Hnědý

Martin Přikryl

okres Kroměříž

274 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
    • 28.1.2018  08:13

    Dokonalá performance obrazu a zvuku. Zničený filmový pás, podobně, jako u Stana Brakhagea. Dodnes se filmografii řadí oba na stejnou vlnu, jako nové filmové umění, které nemá obdoby. Nebudu Vám určovat prostředí projekce, ale bez tmy a sluchátek nemá význam film sledovat. Snový dotek avantgardy.

    • 16.1.2018  11:12
    Black Ice (1994)
    *****

    Snový pád do jiné dimenze. Zničení filmového pásu a následně i obrazu a diváka tvoří Brakhage experimentální dotek obrazové nuance a silent rozměru. Nelze než opakovat výjimečnost a opět výjimečnost tohohle tvůrce.

    • 9.1.2018  10:15
    Bluto (1967)
    ****

    Vizuální dotek Brakhage&Frampton.

    • 8.1.2018  19:07

    Nejdokonalejší Cinéma pur mého života.

    • 5.1.2018  11:43
    Aspect (2004)
    *****

    Emily Richardson vytváří dokonalou interakci mezi obrazem a divákem. Zvuk opuštěného prostředí na zemi dokonale rezonuje, až nahání strach ze síly přírody. Film Aspect a debut Redshift posunují v experimentální tvorbě o další level výše.

    • 3.1.2018  17:04
    Energie! (2007)
    ****

    Na poslední destrukci z plátna matně pamatuji, nejspíše stojí za zmínku Peter Tscherkassky.

    • 26.12.2017  10:48
    Palindrome (1969)
    *****

    Frampton on Palindrome: "The menacing latin palindrome 'In Girvm Imvs Nocte Et Consvmimvr Igni' (By night we go (down) into a gyre/and we are consumed by fire) serves as epigraph to this animated film. Anima is imparted to 12 variations on each of 40 congruent phrases, metamorphosed from the chemically mutilated flesh of color film itself."

    • 26.12.2017  10:42

    Brian Frye zachytává nedělní ráno rychlým záběrem ruční kamery svou krásnou malou holčičku a prostředí zahrady. Není nic krásnějšího, než záběry všímavého dítěte a poklidnou přírodu. Sunday Morning je pro mě nejen nejlepší film Briana Freyeho, ale v hloubce skrývá dotek života.

    • 22.12.2017  08:22

    Rozhraní optiky z jiného světa. Optikou snově rozprostřený na dvojité plátno. S. A. Fruhauf společně Tscherkasskym tvoří nesmrtelný ornament rakouské avantgardy.

    • 28.11.2017  08:52

    Tentokrát se nejedná o silent film v rukách velikána experimentálního filmu Stana Brakhagea. Zvukový ruch a podklad [Steven Stapleton] ozvěn, hlasů, třesku a dalších odkrývá obrazovost, zničení filmového pásu barevným sklíčkem, který posunuje filmovou optiku do jiných avantgardních postupů, které ovlivňují další filmové tvůrce - Grandrieux, Tscherkassky apod. Color composition

    • 28.11.2017  08:46

    Filmové záběry, které svou technikou a hloubkou obsahu překonávají všechny filmové standarty. Procítění, dotek nového života.

    • 14.11.2017  14:14
    Konec (1992)
    *****

    Dokonalý cit pro záběr. Geniálně načasovaná kamerová optika zblízka. Realistický, poetický nadkraťas. Tma v tunelu a záblesk světla je snová záležitost. Viz. Hanakonochi.

    • 26.10.2017  21:31
    Live in Vancouver (koncert) (2015)
    *****

    Best Botborg - experimental image performance and sound from another world.

    • 14.10.2017  10:58
    Tenderness (2017)
    *****

    Nadpozemský dotek vizuálního rozsahu. Přes performanci Super8 16mm filmu Paula Clipsona, lucidní přechod v něm, až po hudební výjimečnost Jefre Cantu-Ledesma a jeho snový ambient. Experimentální novodobá genialita obrazu a zvuku, která nejen, že nemá obdoby, ale nikdo se nyní ani v avantgardní tvorbě nepřiblíží.

    • 12.10.2017  06:54
    Mlčení (1963)
    ****

    Dotek Bergmanového nitra. Melancholická vzpomínka na Personu.

    • 10.10.2017  08:38
    Sorbet 3 (1968)
    *****

    Filmově na odvrácené straně filmové optiky. Jedinečná struktura filmového pásu avantgardy. Zwartjesův střih, který nabourává pohyb ženy, která potřebuje sáhnout na nádobu s krví. Jen Zwartjes určí zda může, nebo nakonec umře. Jedinečný expresionismus.

    • 7.10.2017  07:18

    Atmosferická záležitost s dotekem temnoty. Po odstupem času vnitřně vtahující. Yorgos Lanthimos nepřekonává Kynodontas, ale neskutečně se vyvíjí. [Be2Can, 2017]

    • 3.10.2017  11:30

    Abstraktní dotek Vesmíru. Dotek našeho světa a nekonečné vzdálenosti.

    • 3.10.2017  11:27
    37th & Lex (2002)
    ****

    Symbióza s jiným světem. Experimentální slow-motion kamera nabourává plátno i mysl. Hypnóza sálá přes úžasnou performanci.

    • 22.9.2017  06:51

    Postmodern darkness. Experimental touch.

    • 21.9.2017  19:00
    Greenland Rocks (amatérský film) (2015)
    ****

    Temnota, sonicky propojená s Olivierem Borzeixem.

    • 20.9.2017  15:26
    černá mapa (2014)
    ****

    Po temnotě budiž světlo. Přes temnou performanci Michaely Grillové v Carte Noire světlo nepřichází.

    • 17.9.2017  18:27
    Dobrý časy (2017)
    ***

    Neonová, z počátku silně rozjetá vyprázdněnost, která v polovině zásadně zpomaluje a ničí počáteční koncept, přesto Good Time zasluhuje noční festivalové plátno. [MFF Cinematik, 2017]

    • 17.9.2017  16:51
    O sestre (2016)
    ***

    Skvělá melancholie s letošním lfš a Normálního autistického filmu od Miroslava Janeka. [MFF Cinematik, 2017]

    • 17.9.2017  16:45
    Happy End (2017)
    ***

    Chladný Haneke. Tentokrát neodrovnává emocionálně, ani filmovou optikou (zejména jeho statickou kamerou). Nečekejte Bílou stuhu, ani Amour. A určitě ne zdrcující počátky Sedmého kontinentu a Bennyho Videa. Haneke je tentokrát vztahový, konverzační, kritizující dnešní společnosti a pohledu na moderní žití. Chladné, bezmyšlenkové. [MFF Cinematik, 2017]

    • 17.9.2017  11:00
    Austerlitz (2016)
    ***

    Nejhlučnější hřbitov na světě. Sergej Loznica zachytává nynější chod koncentračního tábora zblízka. Lidi ztrácejí soudnost, pokoru a ticho, kde před pár desítkami let probíhalo peklo na zemi. Pro drtivější explicitní zobrazení chodu Osvětimi doporučuji film Saul Fia. [MFF Cinematik, 2017]

    • 17.9.2017  09:06

    Forzani/Cattet ve spojení s Dacossem je vizuálním orgasmem na stříbrném plátně. Kamerou, zvukem zachytávají experimentální dotyk, až propojený s divákovým podvědomí. Odkloňující od běžné optiky, pod kůži avantgardy a experimentálního pásu. Snové, až hypnotické scény s ženou v černém je naprostá dokonalost. [MFF Cinematik, 2017]

    • 13.9.2017  08:55

    Odvrácená strana filmové optiky. Dotek Tarkovského Andreja Rubleva.

    • 12.9.2017  13:16

    Peruánský, až snový art, který dozní po čase. Velká škoda, že jsem film neviděl ve festivalovém nádechu.

    • 10.9.2017  10:48
    Kid (2012)
    ***

    Průměrná festivalovka z belgické produkce s dotykem optiky Fien Troch. Statické záběry, plynutí času s kvalitní režii. O čtyři roky Fien natáčí svůj vrchol, který ohromí každý festival; Home.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace