pan Hnědý

pan Hnědý

Martin Přikryl

okres Kroměříž

275 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
    • 21.5.2018  21:59
    Unrest (2017)
    *****

    Pro mě nejlepší díl z celé trilogie. Uhrančivá temnota a deprese mi vlezla pod kůži už od nástupu nahé dívky v černém podkladu. A ten zvuk! Nezažil jsem temnější zvukovou stopu, jako při Unrest. Philippe Grandrieux vytváří dokonalou optiku pro velmi úzký divácký zastoupení ve kterém hrdě patřím. Velký umělec.

    • 30.4.2018  07:33
    Redshift (2001)
    ****

    Universe, Earth, nature, climate, day and night keep us alive. Chod Země, která našim vlivem nemusí trvat věčně.

    • 12.3.2018  14:16
    Meurtrière (2015)
    *****

    Philippe Grandrieux vytváří další depresivní, až epilepticky temný film o fyzičnosti těla. Společně s White Epilepsy jde o můj nejdelší slow motion záběry, které jsem kdy viděl a které považuji za optiku z jiného světa. Spojení mezi divákem a obrazem. Temnoty v černém podkladu, depresivní zvukové ruchy, pohybu těl a jejich fyzickém kontaktu. Bylo mi ctí být osobně na přednášce Grandrieuxa - na přednášce o tvůrci, který se řadí mezi velikány experimentálního filmu, jako Stan Brakhage, nebo David Lynch. Inspirace malíře Francise Bacona, jde velmi cítit.

    • 24.2.2018  19:35

    Trevor Batten vytváří formální performanci digitálního obrazu a zvuku. Štiplavě ničí divákovo podvědomí, zde jsem měl opravdu velmi blízko k epileptickému záchvatu. Tma a velký obraz skutečně ničí zrak a vědomí. Bílé prstence na černém podkladu filmového obrazu prolíná mezi sebe, kdy lidský zrak nemá šanci všechny úhly pohledu zachytit dokonale a vědomě do detailu. Formální, sonický útok.

    • 28.1.2018  08:13

    Dokonalá performance obrazu a zvuku. Zničený filmový pás, podobně, jako u Stana Brakhagea. Dodnes se filmografii řadí oba na stejnou vlnu, jako nové filmové umění, které nemá obdoby. Nebudu Vám určovat prostředí projekce, ale bez tmy a sluchátek nemá význam film sledovat. Snový dotek avantgardy.

    • 16.1.2018  11:12
    Black Ice (1994)
    ****

    Snový pád do jiné dimenze. Zničení filmového pásu a následně i obrazu a diváka tvoří Brakhage experimentální dotek obrazové nuance a silent rozměru. Nelze než opakovat výjimečnost a opět výjimečnost tohohle tvůrce.

    • 9.1.2018  10:15
    Bluto (1967)
    ****

    Vizuální dotek Brakhage&Frampton.

    • 8.1.2018  19:07

    Nejdokonalejší Cinéma pur mého života.

    • 5.1.2018  11:43
    Aspect (2004)
    ****

    Emily Richardson vytváří dokonalou interakci mezi obrazem a divákem. Zvuk opuštěného prostředí na zemi dokonale rezonuje, až nahání strach ze síly přírody. Film Aspect a debut Redshift posunují v experimentální tvorbě o další level výše.

    • 3.1.2018  17:04
    Energie! (2007)
    ****

    Na poslední destrukci z plátna matně pamatuji, nejspíše stojí za zmínku Peter Tscherkassky.

    • 26.12.2017  10:48
    Palindrome (1969)
    *****

    Frampton on Palindrome: "The menacing latin palindrome 'In Girvm Imvs Nocte Et Consvmimvr Igni' (By night we go (down) into a gyre/and we are consumed by fire) serves as epigraph to this animated film. Anima is imparted to 12 variations on each of 40 congruent phrases, metamorphosed from the chemically mutilated flesh of color film itself."

    • 26.12.2017  10:42

    Brian Frye zachytává nedělní ráno rychlým záběrem ruční kamery svou krásnou malou holčičku a prostředí zahrady. Není nic krásnějšího, než záběry všímavého dítěte a poklidnou přírodu. Sunday Morning je pro mě nejen nejlepší film Briana Freyeho, ale v hloubce skrývá dotek života.

    • 22.12.2017  08:22

    Rozhraní optiky z jiného světa. Optikou snově rozprostřený na dvojité plátno. S. A. Fruhauf společně Tscherkasskym tvoří nesmrtelný ornament rakouské avantgardy.

    • 28.11.2017  08:52

    Tentokrát se nejedná o silent film v rukách velikána experimentálního filmu Stana Brakhagea. Zvukový ruch a podklad [Steven Stapleton] ozvěn, hlasů, třesku a dalších odkrývá obrazovost, zničení filmového pásu barevným sklíčkem, který posunuje filmovou optiku do jiných avantgardních postupů, které ovlivňují další filmové tvůrce - Grandrieux, Tscherkassky apod. Color composition

    • 28.11.2017  08:46

    Filmové záběry, které svou technikou a hloubkou obsahu překonávají všechny filmové standarty. Procítění, dotek nového života.

    • 14.11.2017  14:14
    Konec (1992)
    *****

    Dokonalý cit pro záběr. Geniálně načasovaná kamerová optika zblízka. Realistický, poetický nadkraťas. Tma v tunelu a záblesk světla je snová záležitost. Viz. Hanakonochi.

    • 26.10.2017  21:31
    Live in Vancouver (koncert) (2015)
    *****

    Best Botborg - experimental image performance and sound from another world.

    • 14.10.2017  10:58
    Tenderness (2017)
    ****

    Nadpozemský dotek vizuálního rozsahu. Přes performanci Super8 16mm filmu Paula Clipsona, lucidní přechod v něm, až po hudební výjimečnost Jefre Cantu-Ledesma a jeho snový ambient. Experimentální novodobá genialita obrazu a zvuku, která nejen, že nemá obdoby, ale nikdo se nyní ani v avantgardní tvorbě nepřiblíží.

    • 12.10.2017  06:54
    Mlčení (1963)
    ****

    Dotek Bergmanového nitra. Melancholická vzpomínka na Personu.

    • 10.10.2017  08:38
    Sorbet 3 (1968)
    *****

    Filmově na odvrácené straně filmové optiky. Jedinečná struktura filmového pásu avantgardy. Zwartjesův střih, který nabourává pohyb ženy, která potřebuje sáhnout na nádobu s krví. Jen Zwartjes určí zda může, nebo nakonec umře. Jedinečný expresionismus.

    • 7.10.2017  07:18

    Atmosferická záležitost s dotekem temnoty. Po odstupem času vnitřně vtahující. Yorgos Lanthimos nepřekonává Kynodontas, ale neskutečně se vyvíjí. [Be2Can, 2017]

    • 3.10.2017  11:30

    Abstraktní dotek Vesmíru. Dotek našeho světa a nekonečné vzdálenosti.

    • 3.10.2017  11:27
    37th & Lex (2002)
    ****

    Symbióza s jiným světem. Experimentální slow-motion kamera nabourává plátno i mysl. Hypnóza sálá přes úžasnou performanci.

    • 22.9.2017  06:51

    Postmodern darkness. Experimental touch.

    • 21.9.2017  19:00
    Greenland Rocks (amatérský film) (2015)
    ****

    Temnota, sonicky propojená s Olivierem Borzeixem.

    • 20.9.2017  15:26
    černá mapa (2014)
    ****

    Po temnotě budiž světlo. Přes temnou performanci Michaely Grillové v Carte Noire světlo nepřichází.

    • 17.9.2017  18:27
    Dobrý časy (2017)
    ***

    Neonová, z počátku silně rozjetá vyprázdněnost, která v polovině zásadně zpomaluje a ničí počáteční koncept, přesto Good Time zasluhuje noční festivalové plátno. [MFF Cinematik, 2017]

    • 17.9.2017  16:51
    O sestre (2016)
    ***

    Skvělá melancholie s letošním lfš a Normálního autistického filmu od Miroslava Janeka. [MFF Cinematik, 2017]

    • 17.9.2017  16:45
    Happy End (2017)
    ***

    Chladný Haneke. Tentokrát neodrovnává emocionálně, ani filmovou optikou (zejména jeho statickou kamerou). Nečekejte Bílou stuhu, ani Amour. A určitě ne zdrcující počátky Sedmého kontinentu a Bennyho Videa. Haneke je tentokrát vztahový, konverzační, kritizující dnešní společnosti a pohledu na moderní žití. Chladné, bezmyšlenkové. [MFF Cinematik, 2017]

    • 17.9.2017  11:00
    Austerlitz (2016)
    ***

    Nejhlučnější hřbitov na světě. Sergej Loznica zachytává nynější chod koncentračního tábora zblízka. Lidi ztrácejí soudnost, pokoru a ticho, kde před pár desítkami let probíhalo peklo na zemi. Pro drtivější explicitní zobrazení chodu Osvětimi doporučuji film Saul Fia. [MFF Cinematik, 2017]

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace