pan Hnědý

pan Hnědý

Martin Přikryl

okres Kroměříž

homepage

270 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
    • 17.7.2017  14:07

    Skvělý experimentální počin a návrat do pestrobarevných let vizuálu Françoise Mirona.

    • 15.7.2017  15:29
    Blue (1993)
    ****

    Derek Jarman odchází v modré oponě s posledními myšlenky. Úžasné a zároveň zdrcující.

    • 9.7.2017  22:47

    Jen Vy a plátno. Tma, ticho, destrukce vnímání, přechod do jiné dimenze. Brakhage je snový, nadžánrový, meditativní, experimentální kamera s dotekem jiného světa. Po Visual Training od Franse Zwartjesa druhý nejlepší silent prožitek mého života.

    • 24.6.2017  17:53
    Western (2017)
    ***

    V porovnání s pomalou optikou Nuri Ceylana, jde o výrazně slabší kávu. Nevnímejte ohlas z Cannes a nechte film vyvíjet. Valeska Grisebach zachytává dokonale postavy neznámých herců a krásného prostředí krajiny. Vlivu člověka v osamělosti, ztráty budoucnosti a nádechu světla jít správnou cestou. [Aff, 2017]

    • 23.6.2017  23:51

    Síla. Ohlasy z Berlinale nelhaly. Prožitek hlavně fyzický. Příběhově dost absurdní, ale ve výsledku jde o myšlenkový a poctivý žánrový film. Maďarsko se poslední roky neuvěřitelně zvedá (Lily Lane, Saul Fia). [Aff, 2017]

    • 23.6.2017  09:58
    Něljubov (2017)
    ****

    Na Zvjaginceva by měl každý přistupovat citlivě, jeho tempo je nádherně pomalý, režie prvotřídní a společně s dvorním kameramanem Michailem Kričmanem tvoří dokonalou optiku, až s dotekem B. Tarr. Poslední záběr filmu měl být z okna pokoje. [Aff, 2017]

    • 22.6.2017  14:09
    Domov (2016)
    *****

    Snový, dolanovsky hudebně prozářený film. Melancholický, myšlenkou rozvinutý art, který dozní po čase. Opticky přesný na detaily a emoce mladých herců. Probuďte mě, až se někdo přiblíží a natočí nadživotní prožitek, jako Fien Troch. Čtvercový formát zanechává dotyk festivalového nádechu. [Aff, 2017]

    • 22.6.2017  13:49
    Glory (2016)
    ****

    Je mi ctí vidět něco takového na velkém plátně. Aff potvrzuje kvalitu. Obyčejný, ale nesmírně silný příběh správného člověka a vlivu špatného prostředí kolem nás; ať už mediálního, tak politicky angažovaného. Spousta lidí by měla otevřít oči. [Aff, 2017]

    • 21.6.2017  15:47
    Safari (2016)
    ****

    Radikální Seidl. Tvrdá výpověď lidské zvracenosti a zvěrstva pro potěšení a výdělek. [Aff, 2017]

    • 20.6.2017  22:58
    Rey (2017)
    ****

    Vnímejte i hodnocení pana Hanakonochiho. Experimentální vize z Chile. [Aff, 2017]

    • 20.6.2017  01:00
    Song to Song (2017)
    **

    Vyprázdněná narace filmového postupu má v mém diváckém oku místo (Gerry, Twentynine Palms), ale poslední snímky Malicka nevypovídají záběrů jeho optiky. Filmová poetika nikdy nebyla tak bez rozsahu, významu scén, bez hloubky postav a vztahů, jako v Song to Song. Každá scéna, každý pohyb herce - vyumělkovaný. Herci prakticky nevědí, co hrát, jaký má smysl daná scéna. Scenáristicky bez myšlenky. Lubezki je velký kameraman, jeho záběry na postavy přes slunce jsou nádherný, ale bez hlubšího významu postav, jako například v Tichém světlu od Zabého, nebo v Tenkrát v Anatolii od Tiryakiho. Nevěra, alkohol, falešnost propojená s optikou přírody? To je výpověď Terrence Malicka. Neodpustitelný. [Aff, 2017]

    • 19.6.2017  08:34
    Divý kraj (2016)
    ***

    Bizarre, který rozhodně patří na noční festivalovky, bohužel ničím výjimečný. Amat Escalante se inspiruje evropskou optikou, zejména optiku Żuławskiho (Posedlost 1981). [Aff, 2017]

    • 19.6.2017  08:21

    Nádherně nasnímané severské drama pod optikou Guðmundssona. Na debut nevídaně podaná kamera krajiny, detailnost vztahů, jejich hloubky i slow motion záběry na emoce (Grøvlen). Výborné herecké výkony mladých herců. Miluji záběry pod vodou, zoom na zamilované dotyky i spánku. Pro Island vysvítá nová naděje. Film, který se bude líbit Xavieru Dolanovi. [Aff, 2017]

    • 18.6.2017  15:16

    Nihilismus dobodaný Hanekem. Kowalski dokonale zachytává a nechává pomalu rozvíjet mikropřiběhy postav a následků z vnitřní osamělosti a hněvu. Závěr devastující. [Aff, 2017]

    • 18.6.2017  00:20
    Cesta času (2016)
    **

    Výpověď vizionáře Terrence Malicka pod mikroskopem. Záběry sopky fascinující, padající meteorit a jeho dopad mrazivý. Vesmír Malick zachytává dokonale, jakoby se fotky z Hubble Space Telescope začali pohybovat. Voyage of Time má svůj čas a nemá začátek, ani konec. Ale raději volím v téhle sekci kolekci BBC. [Aff, 2017]

    • 17.6.2017  21:48
    Pátá loď (2017)
    ***

    Vizuální nádhera, která v našich vodách nebyla dlouhé roky. Úchvatný začátek, až snová kamera a hudební podklad rozkresluje v divákovi meditaci - zejména záběry ve vodě s dotykem Lily Lane od Fliegaufa. Pro Vanessu Szamuhelovou vysvítá nová naděje v naší kinematografii. Velká škoda druhé poloviny, kde rapidně ustupuje vizuální detaily a snový dotek. [Aff, 2017]

    • 17.6.2017  18:24
    Špína (2017)
    *****

    Dle mého největší kandidát na výhru letošního AFF. Depresivní, emocionálně zdrcující. Prakticky nový slovenský filmový zázrak. [Aff, 2017]

    • 17.6.2017  09:33
    Kvílení (2016)
    **

    Skvělý pouze v první polovině, potom se Hong-jin snaží vytvářet v divákovi paniku a spletitost příběhu, který je nevěrohodný. Přepálená zvuková stopa a humor v hororovém žánru mi snad nikdy nesedne. Chan-wook Park jde více pod kůži. Závěr s ďáblem působivý. [Aff, 2017]

    • 16.6.2017  17:06
    Arábie (2017)
    **

    Emocionálně chladný drama. Poetikou nevtahující. Závěrečný monolog Andrého sráží celý koncept filmu. [Aff, 2017]

    • 13.6.2017  14:12
    Ruminant (2010)
    ****

    Hudební složka Kadet Kuhne proniká pod kůži. Clipson vytváří na svou Super8 dokonalou mozaiku obrazů rostlin a přírody. Dokonalé spojení na live projekce, viz. hanakonochi.

    • 11.6.2017  08:11

    Nuri Bilge Ceylan je výjimečný tvůrce s nesmírnou optikou. Nesmírně vtahující, až experimentální kamera Gökhana Tiryakia podaná citlivě a opatrně, jako v Zimním spánku - geniální třetí Ceylanova ruka. Tiryaki podává důležitou platformu pohybu kamery zblízka - snímá detaily - záběr na lámající se rostliny, tváře emocí herců, silného větru a odrážející se světla z bouřky, dokonalá scéna s dcerou starosty, která podává čaj (už její příchod je geniální, opatrně snímaná tvář dívky). Dialogy vybroušené a vtahující, které se postupem času rozkládají v příběhu (záhadná smrt nádherné ženy), ale i v našich myšlenkách (prášky na infarkt a jejich následek). Postupem času se Anatolie neskutečně drásajícím tempem stává dramatem, který vyráží dech. Závěr v pitevně mě odrovnal.

    • 6.6.2017  20:23

    Clipsonova optika zářící zpovzdálí za svými vrcholy. Čistě průzračné s dotekem Vesmíru. Alex Cobb hudebně vyvážený.

    • 2.6.2017  08:54

    Žádný jiný film mi tak dlouho nekoloval v žilách jako Zimní spánek. Film, ke kterému se budu vracet za další měsíc, rok, dekádu. Až krutě jsem vyžadoval drsnější emocionálnější zásah v domě Ismaila s Nihal, ale to už by byl jiný příběh (Trier, Haneke). Zimní spánek si dokážu představit jako vůni stránek s nekonečným rozsahem a pokračování (hloubka postav je na tisíc stran). A taky se potvrzuje kvalitní divácké oko viz. hanakonochi, mizunohana, WillBlake.

    • 14.5.2017  12:13

    Podobný trans jsem zažil u Tscherkasskyho Outer Space. Totální destrukce vnímání vizuální katarze Kena Jacobsa. Všem zúčastněným v live projekci blahopřeji k dotyku epileptickému záchvatu.

    • 14.5.2017  11:43
    Velké ticho (2005)
    *****

    Philip Gröning otevírá dveře do nadpozemského kartuziánského řádu La Grande Chartreuse, trvalo to dlouhé roky a tím získal Gröning čas v myšlenkách - odrazem je dokonalá kamera, detaily zaostřené geniálně a s citem (přesně jako to obdivuji od Zabého). Světlo z oken, prostředí hor, noční nebe plné hvězd, tiché chodby, tiché čtení, záběr na svíčky, odstín slunce v místnostech kláštera, pokrývající hory sněhem, praktiky mnichů a zpěv, kdy kamera se odkloní do přírody a záběry na květiny je pohlcující spirituální zážitek - vše naprosto dokonale vyvážené, je fascinující jak Philip Gröning zachytává všechny detaily, propojenost kartuziánského řádu a jeho světa uvnitř a reálného světa o pár kilometrů dál (panorama domů, letadlo, které nás na chvíli odkloní do naší reality). Pokud ve Vás stále rezonuje duchovní síla, rozhodně doporučuji Walker od Ming-liang Tsai.

    • 8.5.2017  18:59

    Jeden z posledních počinů velkého tvůrce experimentální tvorby Stana Brakhagea. Pád do jiné dimenze, ale i do flashbacku Persian Series # kompilaci. Je až zarážející do jakých vod dokážou blockbuster uživatelé csfd.cz narazit - naštěstí už mnoho let pro mě barva filmu, ani procento nic neznamená.

    • 2.5.2017  09:31
    Kalvárie (2014)
    ****

    Kolující stále v myšlenkách. Brendan Gleeson podává neskutečný výkon důvěryhodnosti, oddanosti bohu, života v Irském prostředí. Film se mě dotýká chladnou krajinou, otevřenosti lidí, životních událostí, spletitosti životní cesty, zatracení lidské psychiky. Najdi svou cestu...

    • 2.5.2017  09:01

    Po Bergmanově Scenes from a Marriage zatím druhý nejsilnější film, co jsem letos viděl. Falk/Rowlands klenot. Autentický životní drama uvnitř domu za zavřenými dveřmi - filmovou optikou, depresivnosti, oddanosti bez úniku pro diváka zaostřené velmi blízko.

    • 27.4.2017  20:39
    Paterson (2016)
    ***

    Skvěle dokreslená poetika v podmanivém hudebním podkladu, až s hypnotickým nádechem. Nejen obrazově a zvukově, ale v hloubce. Vize, rozšířený vnímání, sny, může mít každý na světě, je to věc, kterou nám nikdo nevezme. Jarmusch zachytává, spoutává v podmanivém tempu rozepíná naši duši. Hloubka duše je nekonečná - v každém z nás, stačí ji jen rozevřít.

    • 27.4.2017  08:46

    Když jsem četl knihu Učení dona Juana od Carlose Castanedaa, přesně vím, o čem Bruce Conner točí. Časoprostor, převtělení v jinou bytost. Přesně jako jsem psal na databázi knih o knize: "Carlos Castaneda mě zavedl do prostředí tajuplných světů "na obrácené straně Měsíce". Vize, které dokáže zachytit do stránek je fascinující a knihu jsem přečetl za jeden den. Stačí se napít bylinkového nápoje od dona Juana a lítám jako havran". Bruce nebyl převtělený havran, byla to jiná bytost chodící po Mexicu, přírodě, ale byl prakticky v jiném světě a Looking for Mushrooms je toho důkazem.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace