pan Hnědý

pan Hnědý

Martin Přikryl

okres Kroměříž

homepage

266 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
    • 14.5.2017  12:13

    Podobný trans jsem zažil u Tscherkasskyho Outer Space. Totální destrukce vnímání vizuální katarze Kena Jacobsa. Všem zúčastněným v live projekci blahopřeji k dotyku epileptickému záchvatu.

    • 14.5.2017  11:43
    Velké ticho (2005)
    ****

    Philip Gröning otevírá dveře do nadpozemského kartuziánského řádu La Grande Chartreuse, trvalo to dlouhé roky a tím získal Gröning čas v myšlenkách - odrazem je dokonalá kamera, detaily zaostřené geniálně a s citem (přesně jako to obdivuji od Zabého). Světlo z oken, prostředí hor, noční nebe plné hvězd, tiché chodby, tiché čtení, záběr na svíčky, odstín slunce v místnostech kláštera, pokrývající hory sněhem, praktiky mnichů a zpěv, kdy kamera se odkloní do přírody a záběry na květiny je pohlcující spirituální zážitek - vše naprosto dokonale vyvážené, je fascinující jak Philip Gröning zachytává všechny detaily, propojenost kartuziánského řádu a jeho světa uvnitř a reálného světa o pár kilometrů dál (panorama domů, letadlo, které nás na chvíli odkloní do naší reality). Pokud ve Vás stále rezonuje duchovní síla, rozhodně doporučuji Walker od Ming-liang Tsai.

    • 8.5.2017  18:59

    Jeden z posledních počinů velkého tvůrce experimentální tvorby Stana Brakhagea. Pád do jiné dimenze, ale i do flashbacku Persian Series # kompilaci. Je až zarážející do jakých vod dokážou blockbuster uživatelé csfd.cz narazit - naštěstí už mnoho let pro mě barva filmu, ani procento nic neznamená.

    • 2.5.2017  09:31
    Kalvárie (2014)
    ****

    Kolující stále v myšlenkách. Brendan Gleeson podává neskutečný výkon důvěryhodnosti, oddanosti bohu, života v Irském prostředí. Film se mě dotýká chladnou krajinou, otevřenosti lidí, životních událostí, spletitosti životní cesty, zatracení lidské psychiky. Najdi svou cestu...

    • 2.5.2017  09:01

    Po Bergmanově Scenes from a Marriage zatím druhý nejsilnější film, co jsem letos viděl. Falk/Rowlands klenot. Autentický životní drama uvnitř domu za zavřenými dveřmi - filmovou optikou, depresivnosti, oddanosti bez úniku pro diváka zaostřené velmi blízko.

    • 27.4.2017  20:39
    Paterson (2016)
    ***

    Skvěle dokreslená poetika v podmanivém hudebním podkladu, až s hypnotickým nádechem. Nejen obrazově a zvukově, ale v hloubce. Vize, rozšířený vnímání, sny, může mít každý na světě, je to věc, kterou nám nikdo nevezme. Jarmusch zachytává, spoutává v podmanivém tempu rozepíná naši duši. Hloubka duše je nekonečná - v každém z nás, stačí ji jen rozevřít.

    • 27.4.2017  08:46

    Když jsem četl knihu Učení dona Juana od Carlose Castanedaa, přesně vím, o čem Bruce Conner točí. Časoprostor, převtělení v jinou bytost. Přesně jako jsem psal na databázi knih o knize: "Carlos Castaneda mě zavedl do prostředí tajuplných světů "na obrácené straně Měsíce". Vize, které dokáže zachytit do stránek je fascinující a knihu jsem přečetl za jeden den. Stačí se napít bylinkového nápoje od dona Juana a lítám jako havran". Bruce nebyl převtělený havran, byla to jiná bytost chodící po Mexicu, přírodě, ale byl prakticky v jiném světě a Looking for Mushrooms je toho důkazem.

    • 26.4.2017  09:47

    Kubrick má Eyes Wide Shut a Bergman Scenes from a Marriage. Tak vyzrálý, osobitý, vztahový a životní film jsem dlouho neviděl. Herectví Ullmannové a Josephsona světový. Bergmanův život otisklý filmovou optikou v nesmírné hloubce postav, životních zvratů, emocí, rozdílných názorů, nenávisti, touhy, nenaplněného snu, až přesahuje hranici filmového pásu. Bergman ví o čem točí a dělá to dokonale - přesnost a detailnost záběru na tváře plné emocí se vidí párkrát za život.

    • 25.4.2017  12:19

    Jarmanův trip. Žluto-oranžový kontrast flicker efektů z koncertu Throbbin Gristle potěší pouze diváka hltající experimentální žánr.

    • 24.4.2017  11:44

    Derek Jarman pracuje velmi detailně, až snově propojený zvuk s obrazem. Odraz slunce v zrcátku použil už ve svém vrcholu Angelic Conversation.

    • 23.4.2017  09:05

    Tam, kde nás andělská tvář pozoruje a dotýkáme se křídel. Snová, nadpozemská optika.

    • 16.4.2017  10:15
    Avetik (1992)
    ****

    Pomalá, až snová kamera dotýkající se Carlose Reygadase. Neuvěřitelná část mezi stromy. Nevšední zážitek na pokraji zániku.

    • 14.4.2017  10:53
    Rohfilm (1968)

    “Película en bruto”, Alemaña, 1968, b/n, son, 20′. [Fragment] 5:12 - verze 4*.

    • 14.4.2017  10:26
    Elle (2016)
    ***

    Skvěle rozjetý evropský drama, který se přibližuje k rape-revenge, bohužel od poloviny se ubírá špatným směrem, až s nádechem německého televizního (kriminálního) počinu z románu. Basic Instinct zůstává Verhoeveným vrcholem.

    • 23.3.2017  17:07
    1859 (2008)
    ****

    Destrukce podvědomí.

    • 19.3.2017  19:13

    Ponoření do experimentálního filmu, nejen opticky, ale i fyzicky. Hudebně od Byrona Westbrooka esteticky, až snově propojené s obrazem. Clipson vytváří ultra-rychlý střih - troufám si říct desetinásobně rychlejší, než v předešlých počinech, který vytváří až klaustrofobický pád do jiného světa.

    • 19.3.2017  19:04

    Přechod do jiné dimenze. Dotek 16mm estetiky, která přetrvává.

    • 19.3.2017  19:02

    Beautiful. Paul Clipson se svou Super8 nyní zachytává noční panorama a detailní záběry západu slunce. Detail továrny, hvězd, odlesky slunce na hladině vody, přechod do jiných sfér s ambientní hudbou by Jeremy Young and Shinya Sugimoto, která odezní přesně s titulky a mrazivém pocitu na těle. Clipson bezkonkurenční experimentátor současnosti.

    • 4.3.2017  19:41

    Geniální zvukový podklad, až neskutečně temný a pronikající ruchy nočního města v doplnění nádechu a výdechu hlavního protagonisty. Skvělá zpomalená kamera. Další nevšední strukturální experimentál Leightona Pierceho. Dále doporučuji vyhledat White Ash [2014].

    • 1.3.2017  11:16

    Emir Baigazin má budoucnost na mladý věk. Pojednává o chudobě a těžké životní situaci hluboko v kazašské vesnici v optice zblízka. Neřekl bych že je Emir kazašský Haneke, ale má k jeho realistické optice velmi blízko - psychika, šikana, těžká životní situace v rodinách, děti bez budoucnosti a nesmírná chudoba, která světovému oku vyvolá silnou depresi. Optika tak blízko, až mě mrazí (kameraman Yves Cape odvádí perfektní práci). Hodiny harmonie mě odrovnali dvojnásobně, přesto festivalovka, která před plátnem působí velmi silně.

    • 26.2.2017  12:06
    Crystal Text (2012)
    ****

    Synestezie Paula Clipsona. Nádherné detailní záběry krajiny a páru s nesmírným rozsahem hudby Younga Moona. Dotek stromů, vzdálený pohled na slunce mezi květy, odraz slunce ve vlnách, detailní dotyk rukou a záběr chůze v krajině. Crystal Text není pouze o obrazu a hudby, ale vzpomínkou na staré časy lásky.

    • 20.2.2017  17:21

    Novodobá, vyprázdněná nádhera snímaná citlivě a opatrně - ponořená do metafor s živočichy, chytání hmyzu (propuštění včel, želvy na svobodu) nádherných ručních záběrů na panorama Ameriky, sexu, vztahu Star a Jakea. Hypnotické zpomalovačky tance, emocionální zápletky života. Pro někoho možná artově a hudebně kontroverzní (žánrově návrat do starých časů), ale tohle je realita a Andrea Arnold ji točí dokonale. American Honey rozhodně není pro masy, ale náročnější publikum hltající Gummo, nebo vizuální Spring Breakers. Závěrečná scéna v doplnění God's Whisper mrazivá, záběr ve vodě úžasný.

    • 16.1.2017  19:19
    Corridors (2007)
    *****

    Dotek absolutna. Paul Clipson na svou oblíbenou Super8 vytváří 16mm dokonalost, kde přivádí diváka v záběrech na krajiny, slunce, moře, domy New Yorku - abstraktní prostředí do vizuálního podvědomí. Hustě pokrývá záběry ve fotoaparátu přes sebe s hypnotickým hudebním podkladem. Rychlost záběru a odlesk slunce přes vodní hladinu je dokonalost.

    • 14.1.2017  18:43
    Headache (2016)
    ****

    Clipson - Grouper vytváří meditativní spojení. Obrazově snový, hudebně podmanivý rozsah.

    • 1.1.2017  16:33

    Filmová optika, která zobrazuje vize.

    • 31.12.2016  15:13
    Japonsko (2002)
    *****

    Tam, kde vychází slunce, vysvítá nová naděje. Reygadas se dotýká filmového nebe.

    • 31.12.2016  11:48

    Fyzicky jsem nepronikl. Přesto se jedná o naprostý klenot Carl Theodor Dreyera. Rudolph Matéova kamera nadpozemská.

    • 31.12.2016  11:46

    Od Villeneuvea jsem to čekal daleko rafinovanější, důmyslnější. Atmosférou tísnivější. Nejdůmyslnější látku na diváka pronikl přes Enemy - chirurgicky vtažený, podvědomím nadsmyslový - po uplynutí času dráždivější prožitek.

    • 31.12.2016  11:37

    Po dlouhých letech jsem zjistil jak chutná noir - snový noir.

    • 13.12.2016  20:53
    Podrost (2011)
    ****

    Optika Roberta Todda je fascinující. Pohyb kamery, záběru, načasování světla a stínů v prozářeném realistickém prostředí přírody. Vynikající zvuková stopa ruchu - až tajemně vyvážená. A především snová kamera.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 25 33
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace