pan Hnědý

pan Hnědý

Martin Přikryl

okres Kroměříž
Bytouchuniverse

281 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35
    • 5.5.2020  10:42
    Vyšší moc (2014)
    ****

    Silný okamžik, který dokáže vnitřně zničit. Nádech dusného severu.

    • 28.2.2020  11:10

    Pátou hvězdu bych dal, kdybych film viděl na velkém plátně s panem Hanakonochi.

    • 28.1.2020  09:15
    Other States (2013)
    ****

    Join pair Clipson&JC-Ledesma abstract touch avant-garde. I love the visual image.

    • 26.11.2019  11:08

    Poválečná sklíčenost. Z Cannes přichází stále skvělé filmy.

    • 18.11.2019  20:28

    Sny jsou zapomenuté vzpomínky. Nečekejte romantický film, ale slow-motion záběry poetickou meditaci, která rozezní po čase. Čas s prostorem zde nabírá úplně jiný filmový spád na který Bi Gan vkládá všechnu svou vnitřní melancholii. "Kdykoliv jsem ji viděl, věděl jsem, že jsem znovu upadl do snu. A jakmile víte, že sníte, je to jako byste byli mimo vlastní tělo".

    • 17.11.2019  09:33

    Prolínání mezi snem a realitou. Bdělost, tma, zvuk, ticho před bouří. Ticho před nekonečnem, rozplývající se uhranost temnoty skrz přírodu a dotekem Vesmíru. Film, který je zásadní svým zvukem a vizuální optikou. Dlouhé pomalé záběry, při kterých se nezastaví čas, ani pohyb pro detail. Experimentální dotek prostoru tvořen noční krajinou, zvukem přírody, bouřky, větrem, sluncem, hvězd a časoprostoru, jako by začínající scéna Post Tenebras Lux měla nekonečné pokračování. Snění, které ponechává Scott Barley v zamlčení.

    • 16.11.2019  08:58
    Chronic (2015)
    ****

    Nová mexická vlna mě stále odrovnává, snímek který drásá nervy do poslední kapky. Závěr je čistý KO, který je v mých očích pro hlavního hrdinu vykoupením. Michel Franco bude pro mé oči na festivalech rozhodně v popředí.

    • 9.10.2019  21:07
    Joker (2019)
    ****

    He's not crazy, but natural. Everyone just doesn't understand.

    • 5.10.2019  13:18
    Irresolute (2013)
    ****

    Dotek avantgardní performance, skrz střih prolíná temná hudba a obraz do vyšších sfér, do vnímání podvědomí, která mě stále dokáže odrovnat.

    • 22.9.2019  21:00

    Stále nemohu uvěřit, že jde o film z našich vod. Vlastně ani nepamatuji, jak dlouho jsem na podobný zážitek z plátna čekal. Možná od festivalu Lfš a poctu Tarkovskému. Každá kapitola je krutá výpověď a zlo v lidech, které se odráží v dobách, kdy dobro mělo malinký světlo v dlouhém tunelu. Kamera je neuvěřitelná, autenticky optika na světové úrovni. Podobné obrazy jsem naposled viděl u Ivanova dětství (1962). Každý jeden záběr si zaslouží nejen filmové plátno, ale i obraz. Každý emocionální drsný dotek, každého kdo zpochybňuje válečnou dobu. Každý krvavý obraz, každý utrpení chlapce cítím i po dalších hodinách. Film, který měl vzniknout, film který Vás zničí, nejen krutou výpovědí, ale i dokonalou vizuální optikou.

    • 12.9.2019  22:55
    Monos (2019)
    ****

    Spíše vyšší hodnocení za formu, než obsah. Kamera fascinující, až jsem cítil při první půlhodině Reygadase se Zabém. Potom ale přišla akční sekvence, která už tu byla několikrát (Apocalypto) a která není mým šálkem kávy. Výkon neherců dechberoucí. [Cinematik 2019]

    • 14.8.2019  23:10

    Vizuálně ten nejkrásnější Tarantino. Láska k 60s jde cítit. Části s Pittem jsou pro mě zajímavější, než s DiCapriem. Detaily kamery a střih si QT vychutnává dokonale. Scéna Pitta v autě s Pussycat považuji za Tarantinův vrchol a poctu všemu, co natočil.

    • 3.8.2019  17:46
    Řeka (2018)
    ****

    Baigazinův drsný, esteticky vyvážený drama s další krutou výpovědí. Nikdo nemá kazašskou optiku takhle blízko. Záběr na řeku a odrazu slunce od vln je úžasný. [Lfš 2019]

    • 30.7.2019  18:08

    Avantgarda z jiného světa. V roce 1987, přišla nahrávka z jiné galaxie. Stan Brakhage je naprosto geniální umělec, který posunul filmovou optiku daleko za hranici vědomí a vizuálního rozsahu barev. Kompilace, která vyžaduje experimentální vnímání. Tmu, větší obraz a sluchátka nejlépe verzi s music by Michael Paul Surber 2011. Viděl jsem obě kompilace silent stopu i druhou s Surberem a obě úžasné.

    • 11.7.2019  12:04
    At Hand (2017)
    ****

    A mirror that tears to thousands of pieces through the optics and gains consciousness into the experimental plane. Paul Clipson is elsewhere.

    • 21.6.2019  22:42
    Parazit (2019)
    ****

    Stále ve mě dýchá film Pečeť vraha a věděl jsem, co přijde... tady je zlatá palma z Cannes zcela zasloužená. Joon-ho Bong tvoří dokonalou mozaiku zvratů, humoru a krásných záběrů (mezi nejlepší považuji slow-motion záběr s kýblem vody a v podtónu klavíru, který rezonuje dalších deset minut do další sekvence). A taky závěr, který nelze prozradit. [AFF 2019]

    • 21.6.2019  14:19
    Mladý Ahmed (2019)
    ***

    Pro mě osobně nejslabší Dardennovi. Finále je banální, nevypovězený až absurdní. Nelze litovat Ahmeda a už vůbec nemůže očekávat odpuštění za to co spáchal. I přes mladý věk a fanatismus. Podle mého mohla být výpověď jasná a to je zabití, ale Dardennovi jsou politicky ovlivnění a pro světového a evropského diváka, a hlavně pro oblíbené Cannes všechno zahodili pod stůl. Cena v Cannes za režii je zlý vtip. [AFF 2019]

    • 19.6.2019  19:38

    Čistá festivalovka. Nezávislý, depresivní, místy hypnotický film. Tvrdá výpověď, která zaslouží divácké oko. Ruční práce s kamerou na výborné úrovni. [AFF 2019]

    • 19.6.2019  11:21

    Nejdepresivnější film z AFF. Klobouk dolů před hereckým výkonem malinké Heleny Zengel, při závěrečné scéně s dítětem a dotekem tváře mě mrazilo. [AFF 2019]

    • 17.6.2019  08:52
    Vzplanutí (2018)
    *****

    Empatický dotek do milostného trojúhelníku vytváří Chang-dong Lee dokonale. Pomalou esteticky vyváženou kamerou zachycují každý detail. Kamera plyne svým časem a prostorem, kdy se stává obraz vizuální galerii, která mě fascinuje dlouhé roky. Scéna se západem slunce a tanci Hae-mi považuji za hypnotickou dávku na kterou jsem čekal velmi dlouho. [AFF 2019]

    • 28.5.2019  22:41
    Meteority (2018)
    ****

    Podmanivá, vizuální festivalovka, která nejspíš zapadne prachem. Rozhodně ale ne v mých myšlenkách. [Film fest Zlín, 2019]

    • 3.3.2019  10:15
    Naše doba (2018)
    ****

    Nový film Carlose Reygadase nepojednává pouze o spirituálním, duchovním formátu a narativním utlumením, jako v předešlých filmech. Není to jestřábí oko, které sleduje chod země, které detailně prozkoumává dotek přírody, zvířat, západu a východu slunce a člověk je až na druhém místě. Reygadas jde do hloubky postav a především manželského vztahu, který se rozpadá a budoucnost připomíná blížící se galaxii Andromeda k naší soustavě a jejího drtivého následku. Nejzásadnější rovinou zde tvoří samotný způsob pohledu kamery, v němž se zračí jak tiché pozorování, tak ponor do subjektivity. Cítíme úzkost z pohledu Juana nesmírně blízko. Začátek pozorování v řece s dětmi je meditativní. Široký formát tvoří dotek absolutna. Každým filmem Carlose Reygadase přichází poselství.

    • 23.2.2019  12:42
    Magnolia (1999)
    ****

    Poetická očista. Dokonalý vývoj všech postav - každá postava má nesmírný charakter, který vyzařuje na stříbrné plátno. Všechny příběhy (každá má svou nesmírnou váhu) se krásně střetávají. Délka filmu krásně plyne jako nejčistší vlna průzračného moře. Když budete sledovat MAGNOLIU pocítíte nesmírnou krásu. Paul Thomas Anderson je velký režisér - jeden z milionu.

    • 13.2.2019  11:42

    Pedro Almodóvar má nesmírný dar, který vyzařuje ve svých obrazech. Námětově geniální. Když jsem připravoval tenhle film pustit, měl jsem podobné pocity jako u filmařské esenci Parfém: Příběh vraha - tajemně neočekávané, po skončení díla naprosto úchvatné. Almodóvarova KŮŽE vnitřně zobrazuje nádhernou poetiku ženského půvabu, podobně jako Tykwerův Parfém.

    • 12.2.2019  12:58
    Ptáčata (2008)
    ****

    Těžko se mi dýchalo. Další silný zážitek ze severu. Film, který nepotřebuje příliš slov, film, který vypovídá obrazem, námětem a silnou myšlenkou. Myšlenkově silná záležitost vtahující moderní špinavé doby, ve které i když v malém množství vysvítá nová naděje, a zde rovnou ta největší - láska.

    • 23.1.2019  16:23
    Plamen (2018)
    ****

    Perfektní statika, která nabourává vědomí. I love avant-garde.

    • 11.1.2019  21:39

    Gosling over the top. Vztah otce a dcery úžasně vtahový, možná i přesto lze vyčíst dotek Interstellar, ale ten je verze 2.0 a pro mé oči a duši emocionálně a myšlenkově dokonalejší.

    • 11.1.2019  20:07

    Stále jsem měl před sebou obrazy filmu 3-iron od Ki-Duka. Zatímco 3-iron ve mě rezonuje mnoho let, tak Stvořeni pro lásku už ve mě nezanechává jediný silný okamžik den po projekci. Až na vizuální práci Kar-wai Wonga, která je jako vždy vybroušená do nejmenšího detailu - doteky rukou stěn, zpomalených záběrů chůze, nebo pomalý pohled do deště.

    • 10.1.2019  12:12

    Meditace.

    • 10.1.2019  11:47

    Osobitý film Nuri Bilge Ceylana opět nevybočuje od existenciální roviny a jeho postavy mají hluboké charaktery. Tentokrát mě hloubka neodrovnala, jako u Zimního spánku, nebo Tenkrát v Anatolii, které přesahují všechny filmové standarty a plátno se stává metafyzickým prožitkem, který přetrvává, jak v očích skrz vizuální optiku, tak v myšlenkách pro svůj obsah. Ceylan poslední roky čerpá hlavně ze svého života a kultury v Turecku a nesoustředí se plně na svého diváka, jak už vyznělo - do vlastní mnohomluvnosti viz.Marigold. Přesto Ceylan vytváří unikátní rukopisní stopu, kterou budu moc rád číst, až začne psát knihy.

<< předchozí 1 2 3 4 10 18 27 35