Recenze (1 009)
Křížová cesta (2014)
Autentický, realistický a emocionálně zdrcující příběh dívky, která se snaží jít tou „správnou" cestou. Síla, víra, naděje, láska, dobro, zlo, život a smrt. Brüggemannův vrchol.
Cesta na západ (2014)
Ultimate Meditation. Ming-liang Tsai přibližuje filmové plátno galerii a vnímání filmu meditaci. Vnímání času, pohybu a prostoru. Nepopsatelný zážitek.
Ostrov (2000)
Depresivní Ki-duk. Poctivě do poslední minuty zpracované až dráždivě úchylné. Prakticky od 5* mně dělí jen nedostatečná hloubka postav, a přístup divákovi k nim. Scény s rybářskými háčky patří k nejsilnějším okamžikům.
Mléčná dráha (2007)
Ambient nového milénia. Zvuková stopa ve mě rezonuje dlouhé hodiny. Poslední záběr nad nočním městem s dokonalým zvukem - fascinující.
Fargo (1996)
Scénář, který neměl uschnout na papíře. Z každé minuty jde cítit Coenovský rukopis a Steve Buscemi podává po panu Růžovém nejlepší roli na plátně!
Comet (2014)
Průzračně čistý, nadpozemský film. Oněměl jsem.
Pot a krev (2013)
Znásilnění diváka. Nejlepší Bay s extázi v palici.
Suicidal Variations (2007)
Vizuální a sonický útok na lidské vnímání. Hypnoticky vražedný snímek. Někdy jsem měl pocit, že mi někdo píchá vidličkou do očí a přibližuji se k epileptickému záchvatu. Obraz perfektně zdeptá psychiku.
Visual Training (1969)
Neskutečné. Dnes absolutně nedoceněné. Zwartjes je výjimečný tvůrce. Perfektní kamera, která jakoby hlavní postavu neustále pozorovala a otravovala v jeho praktikách. Démonický pohled hlavního představitele nahání hrůzu. Experimentál je žánr, který chybí velkým festivalům pro okrajový publikum, rozhodně byste mě našli v první řadě.
Everest (2015)
Námět, který by zasluhoval Cuarónovu optiku. Jeden mrazivý okamžik (záběr nad mraky na bouři) na celovečerní survival snímek, je bohužel málo. Vztahy, emoce, všechno funguje - zejména díky Keira Knightley, která je opět výjimečná, ale spousta postav nedostává příliš prostoru. Film, který nemá smysl vidět jinde než na velkém plátně.