Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krátkometrážní
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor

Recenze (1 014)

plakát

Les - vidím tě všude (2021) 

Fliegauf mě opět odrovnal. Jeho třetí nadsmyslový rozměr zvuku a vizuálního prostoru s dotekem maďarské filmové školy alá Tarr vykresluje depresivní příběhy lidí ve kterém se každý divák najde. Osobitost, charakteristika, hyptóza, Budapešťský nádech, který cítím přes plátno odkrývá dnešní dobu. Je krutá, v noci odehrávající se, jako špatné myšlenky, které přichází když vychází hvězdy. Naopak když vychází slunce - vychází i nová naděje... Tenhle malý film s velkým rozsahem životních událostí, temného zvuku v podkresu mě opět zavedl tam, kde bije moje filmové srdce.

plakát

Pasažéři (2016) 

Neváhal bych ani vteřinu. "Ticket reservations please". V optice Ridley Scotta, by se jednalo o film snů, ale tahle cesta Morten Tylduma ve mě stále rezonuje. Cestovat Vesmírem je sen, díky Bohu, že můžeme snít.

plakát

Noční zvířata (2016) 

Optika s dotekem alá Denis Villeneuve. Atmosféra se dá krájet, nádech temného případu dostává diváka pod kůži. Jake Gyllenhaal na vrcholu.

plakát

Dr. House (2004) (seriál) 

Dokud někdo nepozná na vlastní kůži, neví.

plakát

Irresolute (2013) 

Dotek avantgardní performance, skrz střih prolíná temná hudba a obraz do vyšších sfér, do vnímání podvědomí, která mě stále dokáže odrovnat.

plakát

Hypnosis Display (2014) 

Probuďte mě, až přijde dokonalejší tvůrce současné avantgardní optiky, kterou zde tvoří Paul Clipson. Hypnosis Display zachytává všechny prvky nastolené z vlastní tvůrčí perspektivy, nitra, detailních záběrů života, prostoru a jiného světa. Detail ruční kamery na filmovém páse zachycuje lucidní snění a přechodu v něm. Prostorem divák vstupuje od první minuty filmu, je uchvácen všemi detaily těla (očí, prstů, vlasů a pohledu na krásu světa), vody a odlesky slunečních paprsků, které naráží pouhým plynutím, doteku Vesmíru a zobrazení jiné dimenze, funkčnosti slunce a záběrů západu a východu, odrazu slunce z oken, hladiny vody, nebo přes rostliny a živých organismů, světel vlaků, budov a města přes slow-motion záběrů, až po speed-motion deformaci obrazu - ty Clipson zachytává na Super8 kameru dokonale. 16mm pásku zachytává maličkosti každého předmětu, který prolíná přes sebe, který vyvolává u lidí kolem mě spousty pozitivních, ale i negativních reakcí. Je fascinující jaký má Clipson dotek při interakci mezi obrazem a divákem, který produkuje. Pohlcující zvuková stopa Liz Harris (Grouper) a její ambient hudební doprovod podkresluje každou vteřinu na plátně a vtahuje stále pod kůži. Clipsonovi filmy překonávají experimentální standarty od dob Brakhage, Tscherkassky, Kren, Arnold, nebo Girardet. Estetika, snovost, performance života. Film, který chci aby viděli všichni, ale zároveň nikdo a pouze moje vlastní vnitřní vnímání.

plakát

Timelapse of the Future: A Journey to the End of Time (2019) 

Přijde okamžik, kdy čas nebude mít smysl. Krásný dokument o černých dírách a časoprostoru, přesně, jako to miluju v Interstellar. Závěrečná věta se mě dotýká: "Zázračné lze nalézt ve všem, dokonce i v temnotě a v tichu... A bez ohledu na vše, hledej v sobě soulad se vším" - Helen Keller.

plakát

Last Night (2010) 

Čím méně toho víme, tím méně toho zapomeneme. Kdo zažil trojúhelníkový vztah, každá maličkost vám bude splývat v myšlenkách a melancholických vzpomínkách. Srdce má milión míst na zážitky, osoby, touhy, sny, naplnění, ale na lásku musí být jen jedno.

plakát

Persona (1966) 

Experimentální, až snově nadčasový, myšlenkový, dvojsmyslný dílo, který nelze hodnotit jako film, protože Persona je nadfilm. Jsou filmy a potom je Persona - na vrcholku optiky, kterou kinematografie zaznamenává v nejvyšším měřítku. Bergman překonává limity režie, práci s hercem, divákem, obrazem a dějovými smyčky. Bibi Andersson fenomenální, Liv Ullmann sexy, Bergman nadpozemský. Nadčasové dílo nad hranicí představivosti. P.s. 2021 stále průzračně emocionální prostor nitra.

Ovládací panel
80. nej uživatel Česko
286 bodů

Reklama

Reklama