VanTom

VanTom

Tomáš Kubín

okres Příbram
pracující

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 20 39 57 76
    • 17.7.2018  12:35
    Temná voda (2001)
    ***

    Vývojem nesnadno dopředu odhadnutelné (pokud si nepřečtete synopsi) rodinné drama svou knižní předlohu - předpokládám - radikálně zkomprimovalo a zredukovalo, protože ve vztazích i citech zůstalo nepatřičně chladné, odtažité a neopodstatněné. I přes skvělý výkon Tildy Swinton, jejíž zoufalá ochranářská matka znovu ukázala, že neomluvitelné, bezmyšlenkovité zametání stop po zločinu / nehodě potomka se nevyplácí.

    • 17.7.2018  12:19

    Sentimentální vzpomínání dvojice pamětníků na laskavého mistra meče, samuraje, který nadevše miloval svou rodinu, jenže v bouřlivé době konce šógunátu se nad (jeho) tradičními hodnotami i povinnostmi již nezadržitelně smrákalo. Civilní snímek nás v pomalém tempu, bez důrazu na souboje a válečné půtky, provází údobími jeho života, stejně jako historickými událostmi měnícími tvář Japonska. [Původně jsem tu měl za 3* a je pravda, že závěr představuje úplné "slzavé údolí" nad celou érou (a jedním člověkem), ale teď mi to tolik nevadilo.]

    • 16.7.2018  13:09

    Po slibném začátku mě dění ve vesmíru v daleké budoucnosti u sutin zemětřesením rozervané Země pod nadvládou Kree už tolik nebralo, přestože se nepolevovalo a scénáristé drželi konstantně vysoko zvednutou laťku. Zdánlivě oddělená druhá polovina (nejprve opět vs. Hydra) na něj těsně navazovala; respektive mu předcházela snahou mu zabránit - což ukazovalo na ambiciózní a promyšlený "nadpozemský" epos. Přestože zdaleka ne bez výhrad, i v páté sezóně patřili Agenti k nejlepším komiksovým seriálům (postavami, zápletkou, ale třeba i triky nebo vzhledem).

    • 16.7.2018  12:51
    Tomb Raider (2018)
    ***

    Nevýrazným origin příběhem výpravné "indianajonesovské" dobrodružství bohužel nestrhne, v čemž vidím nejzásadnější problém (jinak jich snímek až tolik nemá). Já moc chtěl být nadšen, už kvůli neodolatelné Alicii, která Laru perfektně zosobňuje jako přirozeně inteligentní, atletickou, půvabnou mladou dívku. Jen její přerod do "terminator-like" módu proběhl velmi náhle a nepříliš uvěřitelně. Taktéž přepálené nástrahy / pasti v tajemné hrobce se mohly držet víc při zemi a nepřipomínat tolik, ehm, digitální videohru. Solidní 3* a nezužitkovaný potenciál, pokračování bych uvítal.

    • 13.7.2018  12:46

    Scénář ve svém cvičení "tarantinovka s nádechem westernu" ještě jakž-takž obstál, ovšem herecké nevýkony a hrozně zrežírovaná přestřelková akce (co ty zpomalené digitální výšlehy z hlavní, to jako někomu i napodvacáté přišlo kůl?) mu celé snažení hatí. Koukatelné to je, ale viditelného (vtipu) mělo být více.

    • 13.7.2018  12:36
    Mugen no Ryvius (TV seriál) (1999)
    *****

    Těch několik bitev vesmírných lodí, respektive v zastoupení jejich obřích bojových robotů - Vital Guarderů, nebylo ani z poloviny tak zajímavých, jako vývoj uzavřeného mikrosvěta na pronásledovaném experimentálním plavidle Ryvius, které zůstalo po zničeném výcvikovém středisku kosmonautů a jeho posádku tvoří více než 4 stovky přeživších kadetů a studentů (průměrný věk 16), nikdo dospělý. A stejně jako v 'Pánovi much' se toto společenství "dětí" náladově tvaruje podle momentální situace či nouze a udržet v něm pořádek stojí enormní síly a zacházení do extrémů. Zapletené a přelévající se vztahy, náklonnosti, lásky, formující se osobnosti i vedlejší záměry mnoha jedinečných postav nakonec nabírají takové intenzity, že se od nich nedalo odtrhnout, což potvrdilo téměř dojemné shledání v epilogu po 6 měsících. Byť by dramatické i charakterové linky občas unesly ještě důkladnější prozkoumání (třeba tajemná mimozemská dívčina, Sphix samotné lodi), jedná se o psychologicky velice propracované, vyspělé dílko.

    • 11.7.2018  21:28
    Darkman (1990)
    ***

    Raimiho živelnost, ulítlé nápady i zběsilé kamerové prostocviky dělají z provařené, jednoduché "origin / revenge" storky celkem zábavný, úsměvně trikový, vyloženě superhrdinský / komiksový (přestože nemá obrázkovou předlohu) akční zářez. Někdy šíleně divný a s logikou si hlavu nelámající, jinak ucházející, ovšem z tuctovosti se úplně nevymaňující.

    • 11.7.2018  21:22
    Westworld - Série 2 (série) (2018)
    ****

    Robotí "krize identity" výtvorů v zábavním parku, na pozadí pedantsky naplánované hry a přiřčených rolí, vede ke vzpouře a snaze vymanit/pomstít se lidskému pokolení - svým tvůrcům i utlačovatelům v jednom. Tak jednoduché to ale nemají - nebo se nám to snaží autoři namluvit neurčitě nekonečnými filosofickými, etickými, morálními, společenskými, (rádoby)hlubokými myšlenkami a zamlžují cestu za svobodou složitým předivem mnoha linek mnoha postav (+ jejich kopií) z mnoha časových rovin. Protože veškerá filmařina, hudba či výprava dosahují téměř dokonalosti, bavil jsem se (skoro) pokaždé, ale že bych jim to zcela žral (a dělal si grafy, abych se ve všem orientoval)? To zase ne.

    • 11.7.2018  21:16
    Westworld - Série 1 (série) (2016)
    ****

    Stále zůstávám na vážkách, jestli se Westworld více blížil komplexnímu, do detailu promyšlenému milníku s jako až filosofickým přesahem, nebo bezradnému sci-fi béčku, opírajícímu se o nalomené scénáristické berle (nepochopitelné konání těch dvou nekňubů, techniků Maeve; naprosto nedostatečné bezpečnostní - kamerové pokrytí; nijak nepovšimnuté, jaksi přehlédnuté vraždy - zmizení důležitých pracovníků) a metafyzičnem maskujícímu obsahovou rozklíženost a táhlé (pre)produkční potíže. Asi na každém šprochu pravdy trochu. Nicméně mne svou mysteriózní náturou (kladoucí nové a nové otázky - záhady, zároveň ovšem i poskytující odpovědi → nejspíš nejnadějnější nástupce Lostu) hodně bavil, že jsem mu kromě výše zmíněných nelogičností odpustil i samotnou vachrlatou premisu fungování celého zábavního parku (vždyť kolik by to všechno muselo stát, když se výtvory v rámci autentičnosti dějových linek likvidují ve velkém samy mezi sebou i bez zapojení hostů?), nad níž jsem rozjímal v nezáživnějších chvilkách.

    • 10.7.2018  21:06

    Tradiční monster-béčko, tentokrát s lovem na nakrknutého, nenažraného - a všudypřítomného - medvěda, vypadá i přes pěkné záběry lesů a divočiny a nečekaně hvězdný casting poměrně televizně. A často také nedobrovolně úsměvně, což tady nepovažuji za mínus.

    • 10.7.2018  20:58
    Podvodník (2012)
    ***

    Jelikož mě nijak zvlášť nezaujal samotný případ sebestředného podvodníčka, tak ani z celého hraného, pěkně filmově vypadajícího dokumentu nejsem příliš na větvi (spíš jsem usínal). Naopak jeho celovečerní délku považuji za poměrně nešťastnou, protože tím zabředá do nicotných podrobností a dramatizaci do velké míry rozmělňuje. Ze "zvratu" (nebo spíš možného směru vývoje) v závěru také nic nevyplyne.

    • 9.7.2018  21:03

    Série výborně vykresluje ponížení a zoufalství de facto zotročených žen v totalitním státě, z něhož vidíme jen maličké střípky, o to působivěji se však celkový obraz Gileádu skládá. Dovedu si představit, že podobná "apokalyptická" událost (neplodnost většiny populace) by se sebevíc liberální společností opravdu udělala krátký, extremistický, fanaticky náboženský proces. Jen mě tedy napadlo, zda by se i v této alternativní přítomnosti nedala řešit třeba umělým oplodněním či dětmi ze zkumavky. Ale to zabíhám, 'Příběh služebnice' se svým hutným "šťouráním" v (milostných po)citech dostává postavám hluboko pod kůži, řemeslně skvěle vypadá a přes občas trochu poplatnou optiku (moderní songy v soundtracku) emotivně zaháčkovává.

    • 9.7.2018  20:54
    Horsehead (2014)
    **

    Převelice nudné propátrávání děsivé rodinné minulosti (v lucidních snech s mrtvou babičkou) sestává všehovšudy ze série halucinačních vizí ve videoklipovém hávu (buď zběsile rychle sestříhaných s neklidnou kamerou, či hypnoticky zpomalených, anebo obojí dohromady), ve kterých na triviální zápletku nezbývá rozvíjecí prostor. Audiovizuál má své momenty (i když herecké výkony jsou strašné), proto ta druhá milosrdná hvězdička.

    • 29.6.2018  20:12

    Krátké dobové drama o riskantním překonání jednoho zátarasu 6 samuraji s jejich pronásledovaným pánem (ha, 7!), převlečenými za mnichy a nosiče, mi připadalo jako úryvek z rozsáhlé divadelní hry, a jak čtu komentáře, trefil jsem to přesně. Kromě souvislostí, které textový úvod moc nenahradil, však výsledku hlavně chyběla příběhová pointa, čili mi nedával úplně smysl (pravděpodobně také kvůli špatným anglickým titulkům).

    • 29.6.2018  19:48

    Na maximálně střelené zápletce se scénáristé vyblbli a z toho množství (animačních) vtípků, nápadů a referencí přecházel dech. Závěrečný "superhrdinský" souboj v hraném světě pak byl i docela epický (a trošku zdlouhavý). Jen mi prostě ten SpongeBobův dětinsky šílený humor ne úplně sedí, byť (jsem) se od jedničky (seriál jsem nikdy neviděl) přeci jen posunul do plusu.

    • 27.6.2018  21:03

    Partička "nerdích" středoškoláků sestaví stroj času a začne si užívat jeho (na pár týdnů zpět omezených) vymožeností - opravovat své dřívější kiksy, pařit na festivalech, získávat tím popularitu a samozřejmě se zamilovat. Dokud je nedožene svérázně zamotané klubko příčin a následků, z něhož není cesty ven. Lehkovážná zábava pro mladé ve stylu MTV celkem prodává svou přehlednou "found footage" formu, a přestože večírků i zaláskování je až příliš, nejvíc ztrácí ve zbrklém "dramatickém" rozuzlení, kdy se všechno bortí.

    • 27.6.2018  20:49
    Noční hra (2018)
    ***

    Už z principu dějově překombinovaná taškařice, která si bezstarostně hraje s fajn postavami i divákem - aneb hlavně nad zvraty nedumat, čemuž se účelně brání dopředným spurtem bez zastávek. Několik lehce do trapna přetažených etud (zajímání únosců, vyndávání kulky) kompenzuje násobně větším počtem skvělých a vypointovaných vtípků (např. celý závěrečný "souboj"). Když už zabrzdí, nový dech pokaždé chytí v nápadité, překvapivě adrenalinové akci (automobilová honička, přehazování vejce). Vychází mi to sice za poctivé 3 hvězdičky, ale často jsem se bavil na pořádné 4.

    • 25.6.2018  21:38

    Nepohádkové dospívání ve stínu drog a rokenrolu (sexu moc ne, a když, tak s 9měsíčními následky) počátkem 80. let ve "squatovském" NY svým protagonistům situaci neulehčuje, ovšem ve světle tragických událostí změněná perspektiva je přeci jen posouvá k zodpovědné očistě životního stylu. Jelikož nejde o žádné zoufalce, ale normální, lehce volnomyšlenkářské sympaťáky (obzvlášť benevolentní otec Ethana Hawka), tak mi jejich (ne)obyčejné adoptované žití a zamilování, ve výsledku skrývající dosti "feel-good" naděje, docela pozvedlo náladu.

    • 25.6.2018  21:29
    Grand Piano (2013)
    ***

    Nápaditost, svižnost, krátkost, přímočarost a výborný soundtrack dávají (chvilkami) zapomenout, co je to vlastně za blbost. Tahle vcelku zábavná thrillerová jednohubka se vám z hlavy vypaří do konce (extra dlouhých a táhlých) titulků.

    • 20.6.2018  11:52

    Přesně vystižené trapné "čecháčkovství" (nebo spíš obecněji "člověčenství"?) v praxi, resp. v ohraničeném mikrosvětě plesu požárníků, se na rozkradené tombole, volbě královny krásy a shořelé chalupě mrazivě vyjevuje v celé své nahotě, malosti a ubohosti. Tu se černé absurditě chování prostého člověka z plna hrdla směju, tu se mi dělá smutno (až špatně). Mistrovské a pořádně jízlivé "zrcadlo" naší nátuře zahalené v úboru komické frašky.

    • 20.6.2018  11:38
    Barry - Série 1 (série) (2018)
    ***

    Nějak mě Barry nepřesvědčil. Samozřejmě vyrukoval s celou řadou slušně absurdních situací a černých vtípků na účet každodenního, resp. rodinného života citově strádajícího, nespolečenského nájemného vraha i zabijáků čečenské mafie, ale většinu postav vyjevil jako ubohé lůzry, v hereckém kroužku si léčící své komplexy méněcennosti. A jelikož se zdaleka nesnažil jen o bohapustou sitkomovou frašku a ve zvedajícím se závěru doručil i slušnou dávku akce, zvratů, emocí a dramatu, můj nezájem o (především "kladné") hrdiny se ukázal o to markantněji.

    • 12.6.2018  21:19

    Dlouho nezajímavá a akademická, jednostranná "agitka" za svobodu tisku přeci jen chytne dramatičtější nádech při tom zásadním rozhodnutí, které musí protagonisté učinit (kdy dávají v sázku své kariéry i celé noviny); jejich osobní rozmýšlení a nejistota tu však stejně spíš zabírají místo a oni nepřekročí role názorových figurek. Jasné poselství pak Spielberg hlásá sice hlasitě, ale význam události (i sám sebe) dost "důležitě" nadhodnocuje.

    • 12.6.2018  21:12

    Liama Neesona jako pravidelného cestujícího na příměstské lince zatáhnou záhadní (ale vševidoucí, nic jim totiž neunikne) záporáci do tak komplikovaného (a dopředu dokonale promyšleného, oni počítají úplně se vším) plánu na nalezení nepohodlné osoby, že záhy přestává dávat smysl. Čili nepřemýšlet, jen se nechat napínat, což by docela šlo. Kdyby to tedy tolik nezazdíval hnusně digitální CGI vlak, dávající vzpomenout až na XXX 2. 5/10

    • 8.6.2018  12:06

    Přátelství mezi chlapcem a hřebcem, navázané po ztroskotání na pustém ostrově, se po záchraně přenese i do dostihové drezúry a závodění. Ve zvířecí sportovní pohádce se málo mluví a více se lyricky kochá, pročež o krásné záběry plnokrevníků není nouze. Já se ovšem u poeticky bezeslovného, zadrhávajícího tempa dost nudil (hlavně zpočátku).

    • 8.6.2018  11:58

    Takováhle kolosální sešlost mohla opravdu fungovat jen proto, že všechny postavy řádně známe z dřívějška (viď, DC? tobě se to rozpadlo při třetinové obsazenosti). Je opravdu obdivuhodné, jak drží pohromadě. Přitom tempo mi nepřišlo nijak závratné, každý dostal prostor se předvést (a zahláškovat) jak "v klidu", tak v nějaké boží akci. K ději řeknu jen tolik, že Thanos válí a Avengeři skoro neustále tahají za kratší konec provazu. Ovšem přestože jsem naprosto spokojen a nemám co hubovat, přeci jen jsem sál opouštěl "nestrhnut" - na mě závěr nedopadl. Lepší 4* [viděno v kině].

    • 5.6.2018  13:38
    D-Tox (2002)
    ***

    Ucházející, bohužel do zkratkovita prostříhaný krimithriller se šíleným zabijákem policajtů pozdvihuje hlavně mrazivá, stísněná atmosféra, protože sněhovou bouří odříznutá detoxikační léčebna svou architekturou připomíná ponejvíce betonové vězení smíšené s polární základnou. Paranoidní podezřívání se už daří méně a o motivacích (či schopnostech) vraha bych raději pomlčel. Stallone dobrý.

    • 5.6.2018  12:47

    Precizní Fincher se Sorkinem a herci dělají ze zdánlivě neatraktivního tématu (aspoň pro někoho, kdo se na FB dosud nepřihlásil a jeho "veřejné" stránky s neshoditelnou registrační upomínkou přes třetinu obrazovky ze srdce nesnáší :-)) svižnou a vtahující podívanou. Ono je to samozřejmě dáno zajímavostí (či dramatizací) celého procesu vzniku, který vyústil ve dvě (souběžně děj rámující) žaloby, a nevyzpytatelnou, v nepříliš přívětivém, arogantně elitářském světle vyobrazenou osobou mladého programátora Zuckerberga.

    • 1.6.2018  21:22

    Principem opakujícího se dne (aneb 'Na Hromnice o den více', na kteroužto klasiku sami hrdinové v závěru odkazují) vlastně celkem svěží a originální vysokoškolská (nekrvavá) "vyvražďovačka" se točí kolem jedné nafrněné fifleny, kterou chce kdosi ve stupidní masce zabít. Hodně sama sebe odlehčuje až ke komedii a zmíněná blonďatá kráska se rychle ukáže jako skrytá sympaťačka, takže proč ne? Lepší 3*

    • 1.6.2018  21:11
    Jamesy Boy (2014)
    ***

    Počáteční zdání syrového realistického dramatu mladého problémového hocha, který neodvratitelně sklouzává po stále zkosenější šikmé ploše až do tvrdého vězení, se žel nenaplnilo, když se ze snímku vyklubala víceméně teenagerská zamilovaná romance s balastem povrchních mouder a "procházek na písničky" všude kolem. I u toho titulního delikventa se nakonec ukázalo, že má nitérko dobrotivé a čisťounké jak lilie. :-) 5/10

    • 29.5.2018  21:17
    Strangerland (2015)
    ***

    Jemně nevyrovnaní a v nějakém australském zapadákově se zašívající manželé si zažívají hutné psychologické drama, když se jejich dvě dítka jedné horké noci před písečnou bouří nevrátí z potulky. Není to tak jednoduché, protože nezletilá patnáctiletá dcera trpí (stejně jako matka?) zvýšeným sexuálním chtíčem a u místních tak nemá dvakrát dobrou reputaci. Film dost tlačí na pilu, šťourá se ve vyprahlých, zoufalých pocitech, navádí na nejednoznačná vodítka, avšak také přílišně vyhrocuje a vleče se.

<< předchozí 1 2 3 4 20 39 57 76
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace