VanTom

VanTom

Tomáš Kubín

okres Příbram
pracující

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 48 72 95
    • 22.5.2020  13:05

    Přemýšlel jsem, jak chtějí úvodní "telefonní teror" dívčiny na hlídání (opravdu instantně ihned vystrašené) natáhnout na celovečerní plochu, ale po 20 minutách se snímek překlopil do jiného žánru (kriminálka), který pak ještě párkrát změnil ("revenge", psychothriller, horor). Tahle nevypočitatelnost mu hodně pomohla, protože co se týče psychologické "drobnokresby" zúčastněných, ukousl si sousto, na které neměl.

    • 22.5.2020  12:56
    Barbar Conan (1982)
    *****

    Brakově jednoduchý, ale dospělý, osobní / osudový a rozhodně ne primitivní příběh pomsty (v němž se dají dohledat mnohé existencionální symboly a paralely) nespoléhá na slova, namísto toho vypráví fascinujícím obrazem, pěknou výpravou přesvědčivě oživující Howardův hyborský věk a přesným obsazením (když tedy u mnohých pomineme herecké (ne)schopnosti), jemuž hromovým hlasem vládne úlisně uhrančivý James Earl Jones jako (otcovský) vůdce sekty. Samostatnou zmínku (a 5. hvězdičku) si zaslouží fenomenální symfonický soundtrack Basila Poledourise.

    • 21.5.2020  12:49
    1917 (2019)
    ****

    Doručení důležitého rozkazu přes (opuštěnou) zemi nikoho a ruiny vybombardovaného města ve výsledku dojíždí na onu jedinečnou formu dlouhého nepřerušovaného záběru. Protože tím se film připravil o možnost střihem měnit a diktovat tempo, takto jej rytmizuje pouze (zimmerovská) hudba. Ladná, plynulá kamera se nedopouští žádných prostocviků, logicky se dostane jen k minimu celků, natož epických scenérií, namísto toho v každém stéblu trávy hledá (významovou) poetiku, popřípadě se uměle na efekt vrhá do divoké řeky (nikde žádné kopce-hory, ale najednou, kde se vzal, tu se vzal, 6metrový vodopád!). I přes tyto výhrady, přinášející neemoční otupění v druhé polovině (tedy až na intenzivní závěr), se to, jak mě Mendes s Deakinsem špinavou realitou letité zákopové války posadili na zadek a vtáhli v silném úvodu, sakra počítá. 7/10

    • 21.5.2020  12:42

    V komplikovaných politických vazalstvích, společenském rozložení a historických událostech (Harlanova) světa – ze kterého navíc nic moc neuvidíme – aby se čert vyznal, jakmile si však tohle sedlo a vyjasnilo, nabrala série slušný spád. Komplexní, mnohoznačná budoucnost zakořeněná v krvavé minulosti, v níž se nejasně pohybují dlouhými, několikanásobnými životy provázané a otřískané charaktery, holt vyžaduje zbystřenou pozornost. Za mě ještě dobrý, ale k bezmocnému scénáristickému plácání odnikud nikam chybělo málo.

    • 19.5.2020  13:25

    Tak nějak béčkové válečné dobrodružství, ale dějově zase poměrně obsáhlé: zajatecký tábor, partyzáni, transport vlakem z džungle, pak lodí po moři, vzpoura, ponorkové nebezpečí. Nic samozřejmě scénář ani druholigová režie nijak zvlášť nepropracovává, no aspoň se pořád někam hýbe. Teoreticky by se i dalo považovat za podvyživené pokračování klasického 'Mostu' (kterým oficiálně ani vzdáleně není), jenž je tady leteckým útokem zničen v úvodu.

    • 19.5.2020  13:10

    Tři neveselé, hloubavé povídky z budoucnosti sdílejí stejné herce (ztvárňující ovšem odlišné postavy) a rámuje je titulní čtvrtá o zatrpklém, pomstychtivém muži, kterému tajemná žena potetovala celé tělo "živými" ilustracemi, vyprávějícími ony příběhy. Bohužel další pojítko jsem již nenalezl a citelně tedy scházela zastřešující pointa, smysl. Slabé 3*

    • 18.5.2020  12:37

    Mohl bych popsat A4 výhradami, nelogičnostmi a věcmi, co se mi nelíbily (tak aspoň jednu: nevyužitá desperádka Sedmá z devíti, kolikrát stylem deus ex machina (ha! :-)) zachraňující situaci), nicméně ve výsledku (jakož i na začátku a v průběhu) jsem byl velmi spokojen. Vše stojí a (ne)padá s charizmatickým, tvrdohlavě mezkovitým Jean-Lucem, kterého si Patrick Stewart vystřihl s bravurou a zápalem pro návrat do starých bot. Zaujaly i ostatní členové jeho provizorní posádky (jen proč je museli scénáristé hned milostně rozpárovat?!). Ambiciózní příběh mířil zbytečně vysoko (také to úplně nedotáhl), nicméně spousta momentů se vyloženě vydařila, včetně příjemného nostalgického upomínání. Po povedeném finále se těším na nášup!

    • 18.5.2020  12:28

    I třetí kapitola Insidious má slušnou atmosféru (dotvořenou hlasitými lekačkami) a úplně se nevykašlala na postavy, dává jim čas na poznání, že tady něco záhrobního nehraje. Jenže závěrečný akt v Další (sic) dimenzi pokulhává, tne do vymítání i konfrontace s démonickým duchem zbrkle, často až trošku směšně, a na sílu napojuje předzvěsti předchozích nastávajících dílů. Plus za dojemné zakončení s matkou.

    • 14.5.2020  13:35

    Jednoduchý scénář si nekladl jiný cíl, než rozumně přímočaře pospojovat akční scény v exotickém městském prostředí (za mě se mu podařilo nenudit ani při osekaném vysvětlení zápletky, krátkých oddeších či minimalistické "tvorbě" charakterů). Zjevně mu však šlo primárně o dynamické, fyzické, kaskadérsky i trikařsky výborně zvládnuté honičky, bitky, přestřelky, které se směle zařadí k vrcholům žánru. Adekvátního Chrise zastínil snad ještě zdatnější indický profík Randeep Hooda.

    • 14.5.2020  13:28
    Titanic (1997)
    *****

    Megafilm se vším všudy, naplňující romance a pohlcující katastrofa v jednom. James Cameron si dal záležet, aby nás po Titaniku, pyšném manifestu lidského triumfu, inženýrství (a třídního rozdělení), provedl od přídě po záď, od nejnižších stísněných kajut po vrchní, luxusem přetékající paluby. Velkolepostí, filmařskou precizností ani (emočním) dopadem stále nenašla zkáza "nepotopilné" lodi konkurenci – a díkybohu se spolehla především na kaskadéry a praktické efekty (tzn. skoro celý parník postavila znovu :-)), jelikož ty počítačové mají dnes k dokonalosti daleko.

    • 12.5.2020  12:20
    Hostel II (2007)
    ***

    Pořád se samozřejmě jedná o zvrhlou nelogickou úchylárnu, ale přišla mi o ždibec vyspělejší, nežli jednička. Redukuje "vodvázaný" paření nadraných postav (jen jedny umírněné dožínky), slovenskou krajinu již nedehonestuje v kriminální rustikální zapadákov, hlavní hrdinku i její kámošku podává jako vyložené sympaťačky, a především také sleduje dvojici natěšených klientů, jejichž linku slušně vyvine a protočí.

    • 12.5.2020  12:12

    Drátová "kunfovačka" na Divokém západě je Vám taková energická, laciná (slyš umělou synťákovou hudbu), bezstarostně béčková šaškárna, v níž si ponižovaní Číňané vydobudou (= vykopou) respekt mezi Indiány i (zkorumpovanými) bělochy. Z pateticky "hrdobijeckých" proslovů mistra Wong Fei-hunga si sama utahuje. 5/10

    • 11.5.2020  13:15
    Bloodshot (2020)
    ***

    Vin Diesel se jako nezranitelný, pomstychtivý (nano)terminátor snaží (ale nenabízí lautr nic nového) a film pěkně (výpravně) vypadá i zní. Zápletka mezi klišé zvládla i mírně překvapit (trailery nesleduji), akorát děj posunovala hodně zbrkle, bez váhy rozhodnutí. Na komiksovou, snesitelně digitální akci jsem se i naladil (finále mělo docela grády), ale prostě mi tu chybělo něco výrazného, signifikantního se svým ksichtem, co by skutečně zaujalo.

    • 11.5.2020  13:04
    Bratrstvo neohrožených (TV seriál) (2001)
    *****

    Bezkonkurenčně nejlepší válečný epos (nikoliv jen seriál), co kdy dorazil na plátna, ehm, televizí. Bez patosu, realisticky vyobrazené (a prožité) tažení Easy Company od jejího seskoku v Normandii až po obsazení Hitlerova Orlího hnízda. Jasně vidíte a cítíte, jak se utužují ta opravdová pouta "bratrů ve zbrani". Velice také oceňuji, že každá epizoda je pojatá mírně odlišným stylem a na bojové soužení, postup, bránění, bahno, mráz, vyčerpání, zmrzačení, smrt se dívá jinačí optikou. Naprostý TOP filmový projekt!

    • 7.5.2020  12:36

    Pořád jde o výborně natočený, velkorysý, působivý horor, kterému ve výsledku nejvíc ubližuje přemrštěná délka. Jasně to bylo patrné v prostřední části, v níž každý ze šestice Smolařů jednotlivě hledal svůj "artefakt" - upomínku minulosti, to se opakované strašení stávalo až monotónním. A některé dějové vložky k ničemu nevedly, nemusely tudíž zaclánět (co ten psychouš - sluha zla Bowers a jeho zombie kámoš?). Na čtvrtou hvězdu si také potřebuji odmyslet trapné definitivní, "pokřikovací" přemožení Pennywise, nemluvě o jeho "meh" původu.

    • 7.5.2020  12:27
    Milénium - Série 1 (série) (1996)
    ****

    I na dnešní dobu temná (často určitě na hranici televizního ratingu), lehce mysteriózní (kterýžto prvek ovšem výjimečně překročí rovinu Frankových vizí zločinu) kriminálka převážně vyšetřuje hnusné, úchylné sexuální delikty – sériové vraždy. Až bych řekl monotematicky, jelikož (zpočátku) scénáristé "modus operandi" příliš neinovují, zcela chybí jak větší propojující zápletka, tak podloží týmu Milénium a k osobnímu zatažení dochází minimálně. To poslední vynahrazuje výborný Lance Henriksen, přesvědčivě kombinující úlohy sebeukázněného, brilantního detektiva-profesionála a milujícího manžela-otce. Jemu (a nádhernému hudebnímu motivu Marka Snowa) adresuji 4. hvězdičku.

    • 5.5.2020  11:55

    Zápletka se sondou vysávající energii ze Země a volající velryby je samozřejmě úplně pitomá. Poskytuje však dostatečnou záminku pro cestu časem do San Francisca 80. let, kde z odlehčené konfrontace vyvinuté budoucnosti s naší "středověkou" současností vyplyne spousta nezapomenutelných, nenásilně humorných situací, které dají vyniknout všem členům sehrané posádky (neodolatelné Čechovovy [njůklijr vezls], Scottyho komunikace s počítačem :-)). Příkrý "zelený" odsudek od zástupců z vyspělejší doby pak dloubne znatelně, až se člověk opravdu zastydí, co to s kytovci (přírodou, planetou) momentálně vyvádí.

    • 5.5.2020  11:48
    Pod vodou (2020)
    ***

    Úvodní kolaps podmořské těžební stanice intenzivně chytnul a vtáhnul, jak se však hrstka přeživších pustila na strastiplnou cestu po dně k záchranným modulům (a narazila na masožravá monstra), už to taková výhra nebyla. Hlavně když se rozhovořili o čemkoliv jiném, než věcném a akutním. Nepodařilo se prodat heroické ani náhodné skony, takže přes atraktivní smrtící prostředí (ne tedy, že by z něho šlo něco vidět) se snaživý žánrový přírůstek utopil v průměru sci-fi béček.

    • 4.5.2020  13:13

    Zábavně béčkový "mexický" western dějově variuje jedničku, když různorodé skupinky individuí svedou strastiplné cesty (útěky, pronásledování) do podezřelého pouštního baru. A stejně jako v kultovním předchůdci je druhá polovina – čvachtavá mlácená s hnusnými krvesaji – výrazně monotónnější a nezáživnější, byť humorné ujeté nápady (likvidace hlavní padoušky) ani tragické efekty (dtto) nepostrádá.

    • 4.5.2020  12:58

    Díky náloži ikonických momentů jede nostalgie naplno, nicméně dnešním pohledem tempo už celkem drhne. Hlavně "akční" trikové scény kvůli komplikovaným praktickým (ovšem neodolatelným) efektům strádají na dynamice a působí rozvláčně, povedené hláškování pak kamufluje nerozvité charaktery (a Bill Murray hranici ležérní lajdáckosti nezřídka překračuje). Znovunadšený tedy zrovna nejsem, což ale neznamená, že bych na hodnocení a klasickém statusu Krotitelů hodlal něco měnit.

    • 30.4.2020  13:25
    No.6 (TV seriál) (2011)
    **

    Je cosi shnilého v moderní, čisté, prosperující, silnou zdí od okolního (neobyvatelného?) světa chráněné metropoli No.6. Naneštěstí svrhnout totalitní velení této utopie se vydávají dva dospívající "teploušci" (jeden suverénní, protřelý tvrďák, druhý citlivý, nezkušený idealista), tudíž není zas tolik důležitá vosami přenášená nákaza či desítky metrů vysoká hromada lidských těl chuďasů a odpůrců režimu, ale zmatené city vyplývající z jejich vzájemné přitažlivosti (která se pohybuje přesně na té hraně, aby jiní mohli tvrdit, že tahle to přece není, jsou jen opravdu dobrými kamarády :-)). Ovšem spolu s postavami (nejen kvůli výše zmíněnému) mě nezaujalo ani tuctové prostředí či nesoustředěný příběh s mnoha nedomyšlenostmi.

    • 30.4.2020  13:23

    Ďábel se skrývá v kobylkách, aneb Pazuzu pořád není poražen a boj o duši/srdce dospívající Regan pokračuje v synchronizované hypnóze s psychiatričkou a knězem. Pomineme-li děsivé hlouposti zmatečného příběhu, který se velmi nezáživně rozjíždí, pátrání v Etiopii a směřování k finále atmosféru úplně nepostrádá (i díky Morriconeho zneklidňujícím tónům); paradoxně se tu ale až na kratičký flashback vůbec nevymítá a rozhodující střet se nese v "poltergeistovském" duchu.

    • 29.4.2020  13:20

    Důvtipná romantická komedie začíná jako až "slapsticková" groteska, načež plynule předává otěže milým citům znovushledání, kamarádství a randění (to poslední záhy rozhodne, není o žádném přelétavém dilematu). Vkusně (humorně a pozitivně) pojaté rozdíly vyznání a víry nicméně kromě úvodního rozestavení protagonistů představují spíš neokoukaný "kolorit", působící sice nějaké tlaky z vnějšku, ale ve výsledku nerozhodující. Výborné herecké kolegy si vodí neodolatelná Jenna Elfman.

    • 29.4.2020  13:14

    Digitální hafan vypadal dobře, vůbec nevadil a z obrazu netrčel, naopak by se nejspíš jeho emoce a skopičiny dost problematicky točily s živým exemplářem. Nicméně kvůli "CGI feelingu" animovaných pohybů na mě tato dětská dobrodružná pohádka s roztomilou zvířecí osobností v hlavní roli neustále dělala dojem "hraného animáku". Na druhou stranu, film stejně nejvíc drhnul v zkratkovitých traumatech a dramatech lidských protagonistů, sice maximálně upozaděných, přesto (proto?) brzdících rozdováděný úprk musherského spřežení nádhernou aljašskou krajinou.

    • 28.4.2020  13:01
    Guns Akimbo (2019)
    ***

    Maximálně "naspídovanou", ultrakinetickou, přepálenou videoklipovou řežbu drželi dlouho nad vodou pouze skvěle hlásící a bavící se ústřední herci (Radcliffe + Weavingová), jelikož scénáristé nevymysleli pro jejich řádění jiné spouštědlo, než zprofanovanou nelegální internetovou vražednou show, které jde pouze o lajky cynických, otupělých sledovatelů, bla bla bla. Nicméně postupně jsem se do hry dostával, jak s chutí natočená (byť nijak extra úžasná) akce nestagnovala a gradovala. Lepší 3*

    • 28.4.2020  12:52

    Klasická Burákova povídačka o jeho přeslavném (leč zapomenutém) výstupu jako leteckého esa/akrobata se nese přesně v duchu (a šabloně) všech ostatních "autogrotesek" – čili další slušně zábavná, přestože neobjevná anekdota.

    • 27.4.2020  12:05
    Na mol (2012)
    ****

    Alkohol je špatný, áno. Naštěstí se zde nijak zbytečně nedémonizuje, protože když si hlavní hrdinka uvědomí, že má problém – který vyřeší poměrně hladce zodpovědným navštěvováním AA, to netušené nejtěžší na ni teprve čeká: ač se střízlivá cítí jednoznačně lépe a vyrovnaněji, její okolí ji nechápe, ti dosud nejbližší nepodporují, najednou mezi ně nezapadá a neumí se (s nimi) bavit. Tedy zatímco se dává dohromady, její život se naopak celý rozpadá. Mně tohle přišlo dost pravdivé, o to mi blížeji, že se nejednalo o žádné velké depresivní drama ani extrém, jen běžný život.

    • 27.4.2020  11:56

    Líbil se mi nápad s pohledem na události Lvího krále z druhé strany, aneb co dělali Timur a Pumba "předtím a přitom", když zrovna neblbli ve scénách původního filmu. Postupně mu ale docházel dech a hloupé akční finále už vypadalo jako vložené, vynucené zlo. Animace se mi jinak zdála kvalitní a neošizená, stejně tak se trefilo mnoho vtípků (i takových těch "meta", jelikož hlavní hrdinové sledují a komentují svůj příběh při kinoprojekci), takže OK.

    • 24.4.2020  13:38
    Drahokam (2019)
    ***

    K ústřednímu (skvěle zahranému) obchodníkovi s diamanty, jenž se vlastním zapříčiněním potácí od problému k průseru, lze těžko najít cestu, jelikož se neustále se všemi hádá, překřikuje, zvyšuje hlas, slibuje, lže. A podobně stresujícně a neuroticky se chová i samotný film (těkavá kamera, nervní střih, hlasitý syntetický soundtrack i ve volnějších místech), což brzy diváka unaví/otráví podobně, jako hlavní postava vytáčí/zklamává lidi kolem sebe. V poslední třetině se obojí naštěstí ustaluje a fantastické finále (kdy už mu konečně držíte palce, aby… PRÁSK) dojem mocně zlepšuje.

    • 24.4.2020  13:27
    Rabid (1977)
    **

    Krvežíznivá (nějak nouzově operovaná s nechutným implantátem) slečna nevědomky (?!) roznáší agresivní smrtelnou nákazu podobnou vzteklině, která nutí lidi kousat a vraždit. Anemický, rozvláčný horůrek zůstává v globální hrozbě nedořečen, nezvládá však gradovat či zaujmout ani v osobní rovině.

<< předchozí 1 2 3 4 25 48 72 95