VanTom

VanTom

Tomáš Kubín

okres Příbram
pracující

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 21 40 60 79
    • 15.11.2018  20:48
    Blade 2 (2002)
    ****

    Do krve komixová a téměř neustále akční dvojka objevuje dekadentní upíří svět ve sklepeních Prahy, především však na světlo (ehm, tmu) vytahuje elitní jednotku totálních badass bijců. Se kterými se bohužel nevratně rozloučí, pročež druhá polovina filmu i kvůli přepáleným zvratům zrovna ideálně nešlape. Když pominu z dnešního pohledu již občas směšnou "coolovost" v každém póze i souboji digitálních postaviček, slabou "čtvrtou" si Wesley, Lenora, Ron i Guillermo zaslouží.

    • 15.11.2018  20:33
    Bez kormidla (2014)
    ****

    Terapii a vyrovná(vá)ní se s nesmyslnou smrtí svého potomka (střelba ve škole - ale hůř) zprostředkují pro zničeného otce dema synových písniček, které se po letech odhodlá pustit, naučit i hrát na pódiu - a díky nimž se z mladých muzikantů (plus on) stanou lokální hvězdičky. Pohodový feeling se závažným podtónem podporují velice povedené folk-rockové songy a jejich texty.

    • 14.11.2018  13:22

    Plnohodnotná, vícevrstevná krimi gangsterka s nekompromisními přestřelkami a nečernobílými charaktery napodobuje (zvnějšku i zevnitř) hongkongské drsné, nejednoznačnou morálkou a silou kolegiality/přátelství se zaobírající vzory. Přizpůsobila se i Chow Yun-fatově herecké formě a expresi, kterou netlumí. Za sebe můžu říct, že se jí to z větší části daří, přestože v tempu a jednotlivostech mírně zadrhává.

    • 14.11.2018  13:09
    Pianista (2002)
    ****

    Samotná houževnatost přežít varšavské židovské ghetto a nacistická zvěrstva se stává svým způsobem hrdinstvím. Elitní pianista Wladek válku především ostražitě sleduje (z oken bytů, ve kterých se ukrývá), rozhodně nefiguruje jako hybatel událostí. Podobně odtažitě zaznamenává jeho útrapy a absurdní příkoří Polanski ve svém brilantním, s hlavním představitelem pevně svázaným, "komorním" velkofilmem. [Napoprvé dokonce za plnou palbu.]

    • 13.11.2018  17:58
    Skandál (1950)
    ***

    Posunutím (úvodu) téměř do komedie se Kurosawa snažil připravit půdu pro průhledně moralistický soudní proces, který bezúhonný malíř vedl proti bezskrupulóznímu bulvárnímu plátku kvůli vymyšlenému románku se slavnou zpěvačkou. Hlavní postavou se však brzy ukázal snaživý, jenomže slabý a bezpáteřní právník (s čistou, nemocnou dcerou), jenž s poskytnutou důvěrou a šancí se vzmužit a narovnat dlouho nevěděl, jak naložit. Myšlenky tedy ctnostné, ovšem nekompaktní snímek je deklamoval nahněvaně polopaticky, často v dlouhých, přiopilých (polo)monolozích.

    • 13.11.2018  17:46
    Desperado (1995)
    ****

    Rodriguez společně s charizmatickým Banderasem přinášejí energickou, rozjařenou jízdu plnou podvratných nápadů, vtipu, ikonických záběrů a přepálených přestřelek. Romantická linka (byť se skutečně rajcovní Salmou Hayek) ji však značně zbrzdí a úvodnímu tempu (ani úrovni) se už ke konci nepřiblíží (viz třeba trestuhodně zabití Mariachiho kolegové).

    • 9.11.2018  12:20
    Mrakodrap (2018)
    ****

    Trčící klišé katastrofických / akčních filmů "o rodině" obrousilo několik ozvláštnění a odchylek (rozhodná manželka s vojenským výcvikem), uzívaných pár přestřelek zase zcela zastínily vynikající, dech tající "vertikální" scény (jeřáb, turbíny). Vysoký rozpočet byl na (hořícím) hypermoderním mrakodrapu, hvězdě 1. velikosti (skvělá představovačka), vidět a parádních trikových záběrů naservíroval tolik, že ani nezbyl čas na přemýšlení nad tupým, nedořešeným scénářem se šroubovanou záminkou pro padouchy. 7/10

    • 9.11.2018  12:16

    Překombinovaná lupičská komedie honí tolik zajíců naráz (pomsta z minula, 2 superkomplikované krádeže, poměřování eg nejlepších zlodějů, staronová romance s elitní detektivkou (nebezpečně nádherná Catherine Zeta-Jones), rovnost v týmu), že bezhlavě dopředu uhánějící zápletce člověk chvílemi nestačí ani nerozumí. Což podtrhuje nemilý fakt, že vrší jednu nereálnost na nesmysl (nadzvednutí baráku). Ovšem své momenty má (vydávání se za Julii Roberts :-)), a i když postrádá jakoukoliv dramatičnost, stále jde o bezstarostně stylovou pohodičku.

    • 7.11.2018  13:22
    Vlasy (1979)
    ****

    Nekorektní "hippie" muzikál jako produkt / reflexe doby stále provokuje jasným protiválečným apelem, odporem k autoritám (rodičům či armádě), stejně jako otevřeností v lásce a užívání drog. Nicméně úplně pevně a černobíle vše neprezentuje, uzemní pak hodně drsným závěrem. V autenticitě výkonů a záběrů "lidiček" se pozná Forman, zde maximálně propojující dvě svá hlavní témata: (generační) svobodomyslnou rebelii a hudbu (z níž se každý druhý song stal evergreenem).

    • 7.11.2018  13:11
    Náhradníci (2000)
    **

    Dle šablony nalinkovaná sportovní komedie sestavuje fotbalový mančaft z nepravděpodobných lůzrů, existencí jak z 'Policejní akademie' (náhradníků, protože profesionální primadony stávkují pro přidání dalších miliónů ke svým miliónovým platům), kteří tak dostávají jedinečnou šanci si zahrát několik zápasů nejvyšší ligy. Avšak trapnými, prvoplánovými vtípky (včetně zvracení na trávníku), instantní romancí, ani řemeslně slušně nasnímanými výkony (s přečastým prostříháváním na vilné kreace roztleskávaček) si mě nezískala, přestože stmeleným týmovým spiritem s vylepšením dojmu mocně zafinišovala.

    • 6.11.2018  11:57

    Vince se bezstarostným rozhazováním dostal tak trochu do finanční tísně, proto i přes své nulové nadšení (na rozdíl od všech ostatních) přijímá roli ve velkofilmu Aquaman (v roce 2005, kdy komiksy na velkém plátně zdaleka tolik neválely), režírovaném samotným Jamesem Cameronem (který zde má 3 pěkná camea)! Jenže jeho partnerku bude hrát Mandy Moore, nevyřešená dávná láska, jež se má brzy vdávat… Za kulisy preprodukce se nepodíváme, zato starosti herců a manažerů pořešíme opět s bezprostředním nadhledem a pohodovou, neokázale přirozenou kamarádskostí ve snové, ovšem slabé jedince požírající "jámě lvové".

    • 6.11.2018  11:44

    Citlivý, výjimečný (= trošku labilní) kluk se těžce vyrovnává se smrtí svého otce v mrakodrapu WTC 9. září 2001. Jeho rozsáhlé "putování" za všemi Blacky v NY (protože po roce v tátově pozůstalosti nalezne klíč nadepsaný jménem Black) tak zastupuje nutnou terapii a mělo by doširoka otvírat stavidla divákových slzných kanálků. Jenže takováto čelní, až nes(t)oudná zteč bez špetky odpočinutí či sebereflexe mě naopak nechala chladným a dokonce i celkem nudila. 5/10

    • 5.11.2018  12:46

    Hrůznost (spolu s totální nudou) mě jímala nikoliv z levitujících a ploužících se duchů, které hlavní hrdinka (jejíž neherectvím zvýrazněný vyděšený třas, jekot i pohled mi brzy lezly na nervy) všude vidí, ale z režisérem uhnětené fazóny snímku. Přes ten roztřesený, rozostřený a přefiltrovaný obraz, divné úhly záběrů, rychlý a nesouvislý střih, plus industriální ambient namísto hudby, totiž jen zřídkakdy vykoukly střípky rozbitého příběhu, jenž se krčil v koutku a ztrácel nit v experimentální, "lynchovsky artové", videoklipové onanii. [Předtím **]

    • 5.11.2018  12:33

    Na 5. díl až překvapivě slušnou premisu i scénář zručně a dynamicky převedl na plátno začínající Stephen Hopkins. Na druhou stranu, celou "vybíjenou" usínajících teenagerů vzal poměrně hopem a nahláškované Freddyho vraždy (pouhé 3) dotáhl do skutečně komicko-bizarních nechuťáren. Ještěže odhodlaná hrdinka Alice se po zkušenostech z minula nenechala vůbec zastrašit a v "akční" poloze jí to slušelo.

    • 1.11.2018  21:27

    Potěšení z podvratné, čtvrtou stěnu bořící teenagerské komedie (která si ze vzdělávací instituce dělá nepokrytou prdel), mi brzy zkalilo zjištění, že titulní "vodvázaný" záškolák se ponejvíce chová jako egoistický nezodpovědný fracek a já spíše fandím smolařskému vynervovanému řediteli, jenž se ho snaží načapat. :-) Většina fórků mi také přišla vcelku předvídatelná, v současnosti již zprofanovaná. Jak snímek ke konci zabrnkal na vážnější notu, hodně toho dohnal, byť k Ferrisovu potrestání zbaběle nepřistoupil, když celou linku s veřejnou sbírkou zametl pod koberec.

    • 1.11.2018  21:22

    Na "hladivý" životopis geniálního roztržitého matematika, který svou brilantní myslí porazí zákeřnou paranoidní schizofrenii, se moc hezky kouká, jelikož po řemeslné i herecké stránce suverénně naplňuje veškeré AAA parametry. Ovšem činí vše tak (okatě a typicky) hollywoodsky hladce, nekonfliktně a cíleně, až se může chytit do vlastních (emoce žádostivých) pastí a téměř minout.

    • 30.10.2018  21:19
    Bez kalhot (2012)
    ***

    Počáteční naprostá pohoda / párty v neotřelém byznysu striptérů mě hodně chytla, přestože pohledy na lascivní kopulační pohyby vysoustružených mužských těl jaksi nevyhledávám. Ovšem musím uznat, že Channing Tatum opravdu výborně tančil i perfektně přirozeně balil hezkou Cody Horn. Po půlce však 'Bez kalhot' celkem zvadlo a konfliktní "dramatické" mráčky se kvůli omšelému seberealizačnímu rozhodnutí / uvědomění seběhly tak nějak z povinnosti.

    • 30.10.2018  21:10
    Toulavý pes (1949)
    ***

    Čistotu "noirové" žánrové kriminálky Kurosawa opepřuje sociálním komentářem stavu poválečné japonské společnosti / generace. Detektivové (první mladý, horlivý, kterého užírají hanba a výčitky kvůli odcizené pistoli, druhý postarší, zkušený) lineárně chodí od jednoho svědka / podezřelého k druhému, pot stéká proudem z vedra k zalknutí a přemrštěně dlouhé "ilustrační" scény se často hrozně vlečou. 65%

    • 29.10.2018  20:08

    V celovečerní podobě Wallace & Gromita dotahuje Nick Park formální stylizaci v rámci klasické žánrové kinematografie (tentokrát "vykrádá" / adoruje staré monstr-horory) na samou hranu. Brilantní ruční animace ohromí dokonalou plynulostí a vtahujícími nájezdy kamery v miniaturách městečka, humor se vytasí s pár skvělými hláškami či narážkami a vyprávění tradičně zakončí velkolepá akční naháněčka. Něco málo mi však chybělo u postav, které v ulítlé story nepřekročily hranice jednorozměrných figurek.

    • 29.10.2018  19:52
    The Crown - Série 2 (série) (2017)
    ****

    Možná se ve "2. dekádě" opravdu tolik nestalo, pročež hlavně v prvních dílech vařili scénáristé docela z vody: únava manželství a rutina vládnutí ze sedačky zrovna nezvedaly. Nicméně několika takřka geniálních dílů jsme se poté dočkali a i ty diskutabilně slabší se pořád mohly opřít o bezchybně vypilovanou výpravu, režii, herecké výkony, hudbu… prostě všechno.

    • 26.10.2018  14:28

    Totálně nudný a zhovadilý scénář (obšírně o infiltraci a úniku ze supertajného supervězení řízeného superpočítačem, ze kterého ovšem kvůli mizivému rozpočtu uvidíme sotva pár superstěn) nedává vůbec smysl asi i proto, že vypadá, jako by do 90 minut zhustil sezónu seriálu. Těch "facepalm" kravin, kdy neschopná režie vše podřizuje jednorázové videoklipové efektnosti se spoustou "hi-tech-cool" blikátek! Hvězdičku ještě ubírám za šíleně rozklepanou, neustále se kymácející ruční kameru, spolu s epileptickým střihem zcela zabíjející veškerou (chabou a minutovou) akci.

    • 26.10.2018  14:00

    Průměrný krimi thriller se při psychologické profilaci sériového vraha (a snad všech kolem) snaží jít seriózně do hloubky, jenže moc mu to nejde. Zejména s blížícím se koncem dopady zvratů zkratkovitě odbývá ve prospěch "hollywoodského" napínacího mustru, který ale není úplně marný a jemuž skvělá inspektorka Holly Hunter jasně vládne.

    • 25.10.2018  13:09

    Nulový "asipříběh" několika kung fu škol, nekale usilujících o titul "Krále lvího tance", jen romanticko-sitkomovými scénkami pospojoval bláznivé wuxia mely, v nichž se na první našlápnutí řezal každý s každým. Zejména dlouhá závěrečná "trma vrma" na festivalu to už přehnala, když do kotle přihodila ještě zahraničně-politický atentát na čínského ministra.

    • 25.10.2018  13:00

    Primitivní, nenápaditý, děravý scénář připisuje nezastavitelnému zabijákovi do vínku přímo ďábelskou všudypřítomnost (100% předvídavý orientační smysl) a překvapí snad jen "haluzní" zavírací scénou. Režisér snaživě buduje plíživou halloweenskou atmosféru, diváka ale spíš jen pomalu nudí, protože akci (= vraždy) nezvládá a většinou od nich i uhýbá pohledem!

    • 23.10.2018  12:47

    Holčičí myšlení… to nepochopíš. :-) A tuplem ne u dvou dospívajících kamarádek, zakoukaných do stejného kluka. Až mě svou neupřímností štvaly, ale já rozhodně nejsem cílovka vcelku příjemné indie vztahovky, subtilní a romanticky citlivé ve svých nejlepších momentech, papírově umělé v těch nejhorších.

    • 23.10.2018  12:39

    Až spartánský výcvik v Šaolinu (bohužel redukovaný víceméně na 2 techniky) naučí vzpurného, rozmazleného a pyšného (v kung fu však excelentního) flákače troše pokory a poslušnosti. Samozřejmě to jsou hlavně bitky (včetně té masivní, dramatické závěrečné), které tuto jednoduchou akční komedii s pohádkově hloupoučkým příběhem vytahují na průměr.

    • 16.10.2018  11:59

    Jelikož se vůbec nepodařilo vybudit lítost nad vymírajícím údělem dinosaurů (natož je jakkoliv "personifikovat"), přepálený a zflikovaný scénář se záchranou z vybuchujícího ostrova mě maximálně nezaujal. I když se neočekávaně zvrtnul do komorního, lehce hororového "úniku ze sídla šíleného vědce", motiv vojenského využití vyšlechtěných predátorů znovu potvrdil vyčerpanost tématu. Naštěstí po technické stránce jsem neměl absolutně co naříkat, byť se výborné scény zásadně vykompenzovávaly provařenými a toporně béčkovými.

    • 16.10.2018  11:50
    Ti druzí (2001)
    *****

    Promyšlená práce se zvukem (šepot, rány) a světlem (šero, mlha) dodávají "gotické" duchařině z odlehlého sídla úžasnou, hutnou atmosféru. Výbornou režii a strhující výkon sošné Nicole pak (přes určitě uvolnění v 3. čtvrtině) podtrhuje šokující pointa; navíc se 'Ti druzí' kompletně obejdou bez (digitálních) trikových strašidel, krve i laciných "bafaček".

    • 12.10.2018  13:18

    Nepříliš zajímavou zápletku, která se pořádně rozjela až po polovině, vynahradilo vskutku velkolepé, skoro půlhodinové finále (4 Jaegery vs. 3 Kaiju), nevídaně destruující Tokio. Pomineme-li všechny blbosti (ta, že se do bitvy vydávají "za kniplem" nevycvičení puberťáci, byla nejmenší), tzn. odstavíme-li mozek, může tento rozdováděný mix Transformers, Godzilly a Power Rangers obveselit víc, než tyto 3 zmíněné dohromady. 7/10

    • 12.10.2018  13:11
    Upgrade (2018)
    ***

    Jednoduchou, téměř esenciální revenge kostru ozvláštňuje prostředek výkonu pomsty - umělá inteligence Stem, komunikující a v nutných momentech přebírající kontrolu nad zmrzačeným tělem, z čehož vyplývají krátké, ale velice efektní bitky. Ty skutečně bavily, avšak futuristické prostředí s až "bladerunnerovsky" potemnělou náladou jaksi postrádalo jiskru a nevtáhlo mě, ani pointa nezasáhla. Vzhledem k rozpočtu smekám před technickou kvalitou.

<< předchozí 1 2 3 4 21 40 60 79
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace