Oblíbené filmy (10)
Valčík s Bašírem (2008)
Tak takovéhle hrobové ticho po závěrečné scéně jsem v kině již dlouho nezažil .
3-iron (2004)
Forrest Gump (1994)
Věčný svit neposkvrněné mysli (2004)
Pro mně best ever love story jakou jsem kdy viděl.A to v rozsahu 10ti let asi potřetí.Tomu říkám romantika.
Gattaca (1997)
Million Dollar Baby (2004)
Strom života (2011)
Po druhé projekci dávám jednoznačných 6****** :O) Jistě, má to svoje mouchy jako natahovaný konec , opakované záběry se stejnými frázemi ,ale to vše spolehlivě zastiňuje celkový dojem z tohoto díla.Pro mne stěžejní otázka : "Co pro Tebe znamenáme"? Pro ty ,s nimiž to nepohnulo: "Co znamenáme" ? Při sledování nestačí mít pouze otevřené oči ...
Dobrou noc a hodně štěstí (2005)
Koyaanisqatsi (1982)
Tohle je neskutečná záležitost.Nádherná demonstrace toho, jak je hudba minimálně polovičkou filmu.Ale tady ji nelze oddělit,je prostě s obrazy spojená.Myslel jsem si ,že z filosofických počinů Tree of Life leccos nepřekoná a pak se dostanu k tomuto staršímu dílu a jsem přikován do křesla.Závěrečná skladba,která dílo i otevírá se spolu s obrazem zkázy techniky a tak i našeho světa nedá z hlavy jen tak vymazat.Pokud by se mně někdo zeptal,co si myslím o světě ,odpovídám mu tímhle opusem.Jednoznačně nejlepší díl celé trilogie.
Adamova jablka (2005)
Evropská kinematografie je neskutečná. Poslední dobou objevuji německé dokonce italské skvosty.Pak ovšem přijde severní vítr a ten to vždy spolehlivě převálcuje.To se opravdu jen tak nevidí .Opět je zde názorně dokázáno ,že s minimem lze udělat maximum. Zasloužených 5* Btw: Stále jsem přemýšlel ,kde jsem ústřední melodii už slyšel.Kdo schválně uhádnul 25th Hour ( www.csfd.cz/film/5793-25-hodina ) ?