bankula

bankula

Marťas Brzozin

okres Karviná
Pravdu hovoří jen děti a blázni. Proto se děti bijí a blázni zavírají.

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 11.6.2018  21:43

    Zaplať pánbůh za to, že o stavovském povstání něco vím. Z filmu bych se totiž nedozvěděl nic. Nemá to scénář, smysluplné dialogy ani postavy. Jsou tu jen surrealistické živé sochy, které někdo naaranžoval, aby nehybně stálý na odiv divákům, kteří jsou zmatení z toho, co si mají o celém tom poetické melodramatu myslet. Herci nemají co hrát a tak se celou dobu tváří tak sterilně, že po čase přestanete vnímat, kdo je kdo. Jedním slovem sračka. Víc k tomu není co dodat. I tak jsem toho v těch několika řádcích sdělil více, než celé toto veledílo.

    • 5.6.2018  18:54
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    *****

    Myslím si, že na něco takového se hodně dlouho čekalo. Hraných dokumentů už tady byly hromady, filmových adaptací skutečných událostí jsme si taky užili. Ale filmové drama, které se místy mění v thriller a přitom neztrácí na dokumentaristické snaze věrně zachytit fakta, ducha doby a místa (včetně návazného dokumentu a interaktivního webu), to jsem v produkci ČT ještě neviděl. A to už pomíjím fakt, že je to perfektně napsané i zahrané. Výprava taktéž vysoce převyšuje televizní standard. Tomuhle dílu by klidně slušelo i filmové plátno. Hodně lidí se otírá o pražské herce a jejich snahu mluvit "ostravštinou". Já jsem chachar z Ostravska, aji po našymu umím, ale necítím se nijak pobouřen. Naopak, před jejich výkonem musím smeknout.

    • 14.1.2018  21:32

    Budu stručný. Ty dvě hvězdy jsou za vizuální efekty, které se opravdu moc povedly. Tím to ale končí. Po první hodině filmu jsem nabyl dojmu, že koukám na nějaký modernizovaný remake „Nová naděje po čtyřiceti letech“. Po další hodině jsem si už byl jistý a čekal jsem, jestli i konec bude stejný. A byl. Jen místo hvězdy smrti bylo zlikvidováno dělo smrti. Jinak je všechno jako přes kopírák. Jak hlavní zápletka, tak i řada vedlejších jsou v podstatě obšlehnuté od Lucase. Tvůrcům se podařilo vyzobat klíčové scény celé původní ságy a nacpat je do jednoho filmu. Což dává naději do budoucna, že tato scénáristická impotence nebude dále pokračovat, protože v podstatě už není moc co vykrádat.

    • 22.12.2017  22:43

    Bože můj, to byla slátanina. Tenhle film, který se tváří jako hustokrutopřísná špionážní gangsterka vykrádá snad všechny předešlé snímky z podobného ranku. Mission impossible počínaje a Jamesem Bondem konče. Jenže výsledkem je kravina bez jakéhokoliv děje, protože většinu času tady děsně nesympatický peroxidový babochalp láme nohy, ruce, nosy nebo jiné údy ostatním postavám. Popřípadě odněkud odchází či někam vchází za zvuku dramatické hudební kulisy s kamenným až nelidsky tvrdým výrazem v obličeji. Vztahy mezi jednotlivými postavami a tok samotného děje jsou tak zapeklitě zašmodrchané, že jim patrně nerozumí ani sami tvůrci (nepřidá tomu ani klipovitost celého filmu). Možná je to ale jen tím, že ve střižně to trochu přehnali a vystříhali polovinu záběrů, které by tomu daly jakous takous hlavu a patu. A snad ze vzteku na režiséra a produkci tam nechali jen ty ujeté části. V podstatě jediná věc, která se ve filmu děje je sex a násilí. Tedy ty atributy, o které dnes stojí tzv. mainstreamové publikum. To je ale ve výsledku buřt. Protože celkový dojem z filmu mám podobný, jako kdybych v šatně posilovny potkal namachrovaného steroidního řízka s bicáky jak stehno, jehož příčně pruhovaný mozek by mu neumožnil dát dohromady souvislou větu. Nevím, proč se to jmenuje bez lítosti. Já toho času lituju doteď.

    • 22.12.2017  16:46

    To všeobecné nadšení tady moc nechápu. Anděl Páně jednička působila před lety jako zjevení. A v záplavě uřvaných troškovin přetékajících kýčem a stupidním dějem byla balzámem na duši každého, kdo má rád klasické české pohádky zasazené do skromného a útulného prostředí českého venkova. O co více byla jednička pohlazením na duši, o to více je tahle zpotvořená slátanina velkým zklamáním. Tam kde v jedničce dokázal Strach jemně a decentně naznačit duchovní rovinu vánoc spojením nebeského příběhu s příběhem pozemským, tam ve dvojce tápe a naroubování nebeského na pozemské hemžení je velice násilné a nevyvážené. Celá první část působí naprosto rozpačitě s cílem ukázat, že i v nebi se něco děje. Ono se tam ale nic neděje a celé to působí jako nechutná vata. V podobném duchu to pak bohužel probíhá i na zemi. A když se Uriáš s Peronelem začnou předhánět v tom, kdo svede chudou švadlenu, mel jsem sto chutí to vypnout. Nakonec z toho byla taková šestáková taškařice, kde se neustále někdo s někým honí, huláká na sebe, sem tam někomu něco spadne na hlavu, což má být asi legrační. Uriáš je oproti dvojce větší pletichář a podvraťák, Peronel zase nakvašenější a nerudnější a kromě toho, že si ti dva neustále nadávají, toho moc nepředvedou. Pro mě to bylo přetrpěných 99 minut a velké zklamání. Ovšem o co větší hovadina dvojka je, o to větší má všude reklamu, což mě zase tak nepřekvapuje.

    • 19.11.2017  17:27

    Po letech jsem měl tu čest podívat se na tuhle normalizační přitroublou hovadinu a musím říct, že jsem byl šokován, jak se mi to v mých prepubertálních letech mohlo líbit. Na druhou stranu Herzovi vůbec nezávidím. Natočit film, který by se celý odehrával v tak nepodnětném a veskrze fádním prostředí, jako je sklad porcelánu, to chce velkou invenci. Ovšem dosadit do rolí skladnic mladé, pohledné a v celku inteligentní (až na výjimky) osoby, které místo práce stále jen žvaní, tančí, zpívají a řeší chlapy, to chce nejen invenci, ale hodně dobrý matroš. Prostě klasická dobová náborvka do prostředí, ve kterém by normální člověk dobrovolně nikdy nepracoval. Je to stejně uvěřitelné, jako kdyby dnes někdo natočil veselý a hravý muzikál ze šťastného prostředí pásové montážní linky na automobilové palubní desky.

    • 2.2.2017  21:29

    To, co v roce 2006 muselo vypadat jako futuristické sci-fi, mi dnes (tedy v roce 2017) připadá jako v celku realistický obraz blízké budoucnosti – bohužel. Až na to, že neplodností dnes netrpí ani tak ženy, jako spíše muži. Ale o tu tady zase tak moc nejde. Film mě dostal svou otevřeností, přímočarostí a surovostí. Na co v jiných snímcích tohoto typu vypotřebují desítky metrů filmového pásma, tady stačí dva záběry. Možná proto získáte po několika desítkách minut dojem, že jste tohle už před chvílí viděli, že je to pořád stejná freska zmaru a rozkladu. Abych pochopil, o co vlastně jde, stačilo prvních dvacet minut. Pak už se vše jen neustále opakuje ve stejném rytmu a tempu. Až finální scény z uprchlického tábora přinesly něco nového, dramatičtějšího, co mě vytrhlo z letargie, do které jsem chvílemi upadal. Nicméně poselství a jeho zpracování na mě celkově udělalo velký dojem. Díky L_O_U_S, že jsi mě na tenhle film upozornil.

    • 21.1.2017  19:57
    Vinnetou (TV seriál) (2016)
    **

    Tohle není Vinnetou, jakého si pamatuji! Možná je to proto, že už jsem starší po romantické pohádky mě tak neberou. Ale spíš to bude tím, že nový Vinnetou má z toho starého (filmového i knižního) převzatý jen základní námět a jména postav. Jinak je to ale úplně jiný příběh. A nejde jen o efekty, které jsou samozřejmě podstatně lepší a realističtější – možná trošku na škodu, protože se vytrácí ta romantická kouzelná jednoduchost vizuálu. Největším problémem je, že nový Vinnetou musí být za každou cenu politicky korektní. Indiáni vypadají jako udatní kulturisti, běloši jako zdegenerovaní ožralci nebo pomatení pitomci. Bohužel se zesměšňování nevyhnulo ani Old Shatterhandovi, který by měl být, alespoň co já pamatuji, hrdý a velice schopný symbol čestnosti a mužnosti. Tady ale vypadá jako hodňoučký ňoumík, který ani neumí jezdit na koni. Kde je ten starý dobrý Kara ben Nemsi, co projel půl Orientu? Ale ani Apačové nejsou kdovíjak heroičtí. Protože vjet do prázdného města na náves a nechat se postřílet z kulometu dokáže jen naprostý trotl. Z pověstné chytrosti, lstivosti a bojové schopnosti Apačů nám tu bohužel filmaři nepředvedlo nic. Tím ale výčet zklamání nekončí. Je sice pravda, že ani původní Mayova předloha nebyla literárně hluboká a děj byl poměrně jednoduchý a nekomplikovaný. Zde byla ale infantilita dovedena k dokonalosti a příběh na mě působil jako řiďoučká polévečka pro děti. Proboha, to už musíte mrvit i takovou klasiku?

    • 16.1.2017  19:45
    Bohéma (TV seriál) (2017)
    *

    Pilotní díl to má vždycky setsakra těžké. Musí vás vtáhnout do atmosféry doby a prostředí, představit vám všechny hlavní postavy a vykreslit jejich základní charaktery. Vytýčit významné konflikty a vztahy a navíc musí mít i svůj vlastní příběh. Ovšem podle jeho kvalit často poznáte i úroveň celého seriálu. A tady je třeba říci, že se to Sedláčkovi moc nepovedlo a po několika minutách se to dokonce naprosto rozsypalo. Dobová atmosféra 30. let z toho dýchá opravdu jen okrajově – především díky docela povedené výpravě. Tím to ale hasne. Postav se tu v několika prvních minutách vyrojí taková kvanta, že si říkáte, jestli nejde o nějakou davovou scénu s komparsem. Ale ne, jsou to všechno hlavní postavy. Ovšem kromě několika málo výjimek (Rašilov, Javorský) jsou typově tak identické, že nemáte šanci poznat, kdo je kdo. Navíc nemají ani prostor na to, aby vás jakkoliv zaujaly a vyprofilovaly se. Tvůrci si s tím ale hlavu nelámou a mnohé z nich dokonce ani nepředstaví a nechají je rovnou pronést pár replik a pak zase zmizet. Chápu, že pro dříve narozené milovníky filmů pro pamětníky bude jejich identifikace brnkačka, ale současná mladší generace, která zná tak maximálně Buriana a Marvana (a to kdo ví jestli), z toho bude mít v kebuli vaječinu. Jeden bod dávám za perfektně zahraného Buriana – v podstatě jedinou výraznou a poznatelnou postavu celé této taškařice. Uvidíme, možná ještě hodnocení změním. Ale výrazně výš to už nebude.

    • 15.1.2017  23:07

    Budou tu spoilery, jinak to prostě nejde. Ten Emmerich si nedá pokoj. Už zase se snaží všemi dostupnými a několika nedostupnými prostředky zatáhnout na Zemi partu mimozemských mutantů, aby si to opět rozdala s lidstvem. Naráží tu ovšem na civilizaci, která mezi tím dosáhla astrální úrovně Aštar Šeranů. Americe se konečně podařilo ovládnout celý svět a v souladu se svou doktrínou lásky, a pokory se zdařilo převibrovat naše nirvány do 5. dimenze (převzato z manuálu Vesmírných lidí, které Emmerich evidentně musí znát), takže už se všichni jen milují a zdvořile si salutují. Dost dobře nechápu, jak to borci z D.C. dokázali 20 let po té, co se lidstvo sice ubránilo, ale zničením veškeré infrastruktury se prakticky vrátilo do doby kamenné. Tentokrát se objeví dokonce i zlá mamá všech mutantů, která vypadá jako přerostlá Gozilla říznutá vetřelcem a hadí ženou. Nevadí jí dokonce ani naše atmosféra, což je výkon hodný matky roje. K tomu navíc disponuje sofistikovanějšími PC efekty jako například schopností zvednout polovinu Číny a vrhnout ji na Londýn, který měl být ale zničený už před 20 lety? To na mě udělalo dojem. My však proti mutantům nasadíme hutnější a intenzivnější patriotismus a to by bylo, abychom zas nevyhráli. Je dobré vědět, že některé věci prostě nepodléhají zubu času stejně, jako mnohé scény. Takže tu máme staré (staré bych podtrhnul) známé tváře. Dokonce i bývalý americký prezident – nyní věkem sešlý vousatý rentiér, se tu objeví. Kupodivu je po dvou dekádách schopen zase pilotovat. Ovšem objevuje se zde i mnoho inovací. V souladu s dějinným trendem sedí v Bílém domě prezidentka (měli si hoši raději počkat, jak ty volby nakonec dopadnou). No, asi by to stačilo. Na závěr jen malý dovětek. Emmerichovi asi zapomněli ve 20th Century sdělit, že už jaksi máme 21th century a mezi jeho dvacet let starým hitem a touto peckou se ve světové kinematografii lecco stalo a mnohé v tomto žánru natočilo. Zkrátím to. Je to stejná kokotina jako minule. Proto i hodnocení bude stejné.

    • 15.1.2017  17:59

    Fantastický dokument, který na rozdíl od mnoha jiných mapuje vývoj krajiny v naší domovině. Neříkám, že nemám rád roztomilé lachtánky nebo barevné papoušky, ale mnohem více mi k srdci přirostla naše evropská krajina. Krajina, kterou jsme za tisíce let změnili k nepoznání. Tahle vizuálně i zvukově dokonale vyladěná retrosonda ukazuje náš kontinent tak, jak vypadal a jak se vyvíjel až k dnešku. Jediné, co mi vadilo byly moralistické ekokecy - ano, vykáceli jsme ty lesy a domestikovali zvěř, ale bez toho bychom tu asi dneska neseděli v teplém domě u PC. A také nekonečná délka byla ke konci k uzoufání. Chápu, že tvůrci měli nutkavou potřebu vměstnat sem maximum těch unikátních záběrů, které natočili (osobně jsem místy seděl s otevřenou pusou a nechápal), ale ta stopáž je fakt dlouhá, lidi.

    • 15.1.2017  17:50
    Městečko Twin Peaks (TV seriál) (1990)
    *****

    Tenhle seriál se vám musí trefit do nátury. Jinak na něj budete koukat jen jako na ucancanou detektivku s podivným závěrem. Je to už opravdu hodně dlouho, co jsem Twin Peaks viděl poprvé a docela nedávno, kdy to bylo naposledy. Tehdy jako teenager jsem asi nedokázal docenit všechny roviny, které tohle kultovní dílo obsahuje. Tentokrát mě seriál vtáhl a nepustil až do poslední epizody. Co je na Twin Peaks tak jedinečné a podmanivé? Asi kombinace geniální atmosféry, která je hodně ovlivněná skvělou hudbou a uvěřitelností postav. Ty jsou tak hluboce propracované a skvěle spolu souzní, že z toho vzniká naprosto špičková kulisa amerického maloměsta počátku 90. let spolu s mysteriózní detektivní zápletkou. Něco podobného jsem naposledy cítil, když jsem dočetl IT od mého oblíbeného Stephena Kinga. Je velká škoda, že dnes otěže zámořské seriálové tvorby převzaly uvřískané skečovité kokotiny nebo naopak hustopřísná militantní vyšetřovací komanda.

    • 15.1.2017  17:39
    Stalinova éra (TV film) (2007)
    *****

    Pro mě jeden z nejlepších dokumentů nejen o Stalinovi. Tvůrci našli soulad mezi Stalinovým osobním životem, jeho politickou činností a ideologií, která díky jeho působení vznikla. Velice pěkně pracují s dobovými záběry, jejich seřazením a propojením s téměř dokonalou hudbou. Mluveného slova je tu naprosto přiměřeně a dokument se naštěstí vyvaroval přílišného memorován faktů (což bývá jednou z největších slabin děl tohoto typu). K názornosti a celkovému vtažení do děje výrazně přispělo také kolorování většiny černobílých materiálů. Tento dokument už léta pouštím studentům jako kulisu tématu Stalinismus a vždy se setkávám s velice pozitivními reakcemi.

    • 15.1.2017  13:38
    Svatba Jiřího Káry (amatérský film) (2000)
    ****

    Na tuhle skvostnou a autentickou bizarní sociologickou studii mě upozornil kolega L_O_U_S, za což mu budiž věčně sláva. Přiznám se, že nepatřím mezi velké milovníky vulgarismů, ale na druhou stranu mi ani nevstávají vlasy na hlavě hrůzou, když je slyším tam, kde jsou na místě. Například v tomto případě od lidí, kterým se do jejich bezzubých a pivní pěnou lemovaných úst tak nějak hodí. Tyhle kreaturky a životní ztroskotance nejčastěji potkáváme na parkovišti u supermarketu, kde somrují o drobné na rohlík a čučo. Ale tady se nám ukazují ve své každodennosti, která je nám většinou skryta. A i když to na první pohled může působit odpudivě, je to vlastně děsně srandovní taškařice, kterou navíc napsal sám život. Na rozdíl od mnohých strojených reality show, kterých je teď v TV hotová záplava, si tady aspoň nikdo na nic nehraje.

    • 14.1.2017  23:25
    Babovřesky (2013)
    odpad!

    Tak jsem po dlouhé době našel odvahu napsat k tomuto (co to vlastně je?) komentář. Bude fakt stručný. Na film jsem se podíval v rámci pravidelného masochistického kulturního záchvatu, který mě občas popadne. To pak vyhledávám tu největší spodinu filmové a televizní tvorby a se zvrácenou a gradující vnitřní tetelivou radostí na to koukám ve snaze dokázat si, že na tom ještě mentálně nejsem tak zle. Ale dost o mně. K dílu samotnému. Blbost je tu koncentrována jako magi v kostce. Jen mi přišlo trochu líto, že Troška zrychloval pouze scény, ve kterých ty báby pelášily přes náves. Kdyby takto natočil celý film, na kvalitě by se nic nezměnilo a já to mohl mít odbyto minimálně o 60 minut rychleji. A ještě jedna poznámka na závěr. Netuším, kdo z pánů scénáristů vymyslel, že kněz se bude jmenovat Šoustal, Lucka Vondráčková bude jakože kouřit starostu a podpbné pubertální vtípky, kterým se běžně řehtají nadržení adolescenti, ale měl by si urychleně najít opravdovou babu (či chlapa). Pomáhá to.

    • 14.1.2017  16:53

    Tohoto filmu jsem se trochu bál. Protože když Američané točí něco o Studené válce, vyjdou z toho vždycky jako geroji. Ale tedy jsem byl velice mile překvapen. Atmosféra McCarthyho Ameriky tu byla vystižena stejně dokonale jako pochmurná a truchlivá realita poválečné Evropy. Herecky a filmařsky tomu opravdu nelze nic vytknout. Hanksovi ta role sedla dokonale. Ztvárnil přesný archetyp hrdiny, který úzkostlivě dbá na zachování tradičních hodnot a zásad, které jeho země začíná pomalu opouštět. Tento mravní relativismus pak ještě dokonaleji vynikne v totalitní Evropě, která je krásnou ukázkou toho, kam takové tendence ve výsledku vedou. Výprava, kamera a hudba do sebe taky krásně zapadají. Snad jen ten kontrast amerického ráje a evropského pekla na konci filmu byl až moc extrémní, podle mě tak úplně neodpovídal dobové realitě (i když Amerika tehdy vskutku prožívala svá nejlepší léta) a trochu popíral první část filmu. Proto hvězda dolů.

    • 14.1.2017  14:37

    Osobně nemám rád životopisná díla. Poslední film, který jsem v tomto žánru dokukal, byl Chaplin, pokud se nemýlím. Nicméně Hawkingův příběh je natolik zajímavý sám o sobě, že jsem byl opravdu zvědavý, jak s ním filmaři naloží. A byl jsem docela mile překvapen. Na místo uslzeného melodramatu o postiženém člověku, nebo oslavné ódě na geniálního teoretického fyzika jsem viděl lidsky hluboký příběh normálního života (pokud tady jde vůbec o normálnosti mluvit). Snad jen té melancholie tam bylo na můj vkus trochu moc. Opravdový Stephen je podle mě mnohem akčnější rošťák. Soudě alespoň podle toho, co jsem od něj četl.

    • 14.1.2017  12:28
    Život podle Václava Havla (TV film) (2014)

    Dokument jsem neviděl, takže nehodnotím. Napíšu jen obecně svúj názor na díla tohoto typu. Havel je nepochybně velice pozoruhodná osobnost. Bohužel se dnes ze jména Václav Havel stala značka, na které se snaží přiživit obrovské množství lidí - mnohdy i křiváků, o které by si Havel za svého života neopřel ani kolo. Neříkám, že je to případ tohoto dokumentu, ale jsem přesvědčen, že takový kult osobnosti by si ten Havel, kterého já pamatuji, nepřál.

    • 14.1.2017  12:15

    Musím s politováním oznámit, že se mi to ani za mák nelíbilo. Ale měl jsem to čekat. Jezdci byli zkrátka koncept na jedno použití. Poprvé to bylo inovativní, zajímavé a napínavé. Ovšem tahle křečovitá nastavovaná kaše je něco příšerného. Nebudu spojlovat, ale jen zmíním, že v reálném světě by se celý příběh odehrával zcela jinak. Už starý dobrý meteoroog Lorenz, který zkoumal teorie chaosu, by nad tímto dílem kroutil nevěřícně hlavou. Ale vysvětlujte v dnešní klipovité hip hop době někomu, že události musí mít alespoň elemtární návaznost a logiku. Hlavní přece je, aby film měl základní prvky "dobrého" thrilleru: 1) musí tam být něco hodně sofistikovaného a vědecky tajemného, třeba mikročip mebo jiné high-tech udělátko. 2) zlý padouch, který chce tímhle udělátkem ovládnout svět. 3) střih musí být co nejagresivnější a záběr nesmí trvat déle než dvě sekundy, aby se divákům nedej bože nestačila zapnout šedá kůra. 4) ve finále si všichni zatleskají, jak ty zlé padouchy natruc zdravému rozumu a vší logice nakonec hytili. Achjo....

    • 14.1.2017  11:48
    Vyšehrad (TV seriál) (2016)
    ****

    Dokonalá, krátká a skečovitá groteska, která, podle mně trefně popisuje realitu vrcholového fotbalu. Lavi je prostě dokonalý. Nagelované a namachrované vypatlané tele, které si díky své slávě a prachům vůbec nedovede představit, že fotbal je vlastně sport. Je to přesně mířená sonda do dnešního světa, kde míra egoismu je přímo úměrná intelektuální zaostalosti.

    • 13.1.2017  21:11

    Při sledování tohoto filmu jsem velice záhy pochopil, že nejsem cílovou skupinou. Filmařsky nemám moc co vytknout. Psychologie postav se docela povedla. Hudba super. Ale jak říkám, obsahově mě to naprosto minulo. Původně jsem dokonce zvažoval dvě hvězdy, ale to by tvůrci museli mít kuráž a scény v tom sádlo-máslo kabinetu udělat realističtěji.

    • 13.1.2017  19:59

    Tenhle film mě dost nudil. Vlastně ani nevím, co bylo jeho posláním. Sdělit, že když se budou lidi opakovaně mlátit hlava-nehlava nebo spíš hlava-hlava, budou z nich dementi? Na to v Americe fakt potřebjí doktora z Nigérie a hromady testů? Hmmm. Nebo to mělo být o tom, jak doktor ověšený tituly není schopen pochopit, proč se ti bafuňáři vlastně zlobí, když jim ničí byznys za miliardy? Ahááá. Nebo to mělo být melodrama o zhrzení snu o dokanalé Americe s antidiskriminačním podtextem? A na závěr ještě ukázali, jak ti vypatlanci valí sobě navzájem kebulemi dál. Osobně si navíc "dramatický thriller" představuji o dost dramatičtější a thrillerověji. A Smith, pokud opravdu vážně uvažoval o tom Oscaru, měl předvést více než jen dva standardní výrazy - melancholická deprese a zásadový vztek.

    • 13.1.2017  19:25

    Jen stručně. Film je slepencem snad všech předešlých Terminátorů promixovaný v čase, aby se trochu zavařily mozkové závity ťěm, kteří jsou zvykli u filmu občas myslet. A věřte, že tentokrát vám dá zabrat, než v tom cokoliv kloudného najdete. Mezitím se můžete koukat na standardní akčňárnu a la předchozí Terminátoři. Jen digitálních efektů je tam opět více, Kyle Reese má o poznání vyšší hladinu anabolik a Sára větší prsa a pusinku tuctové Bárbíny. Tolik ke změnám oproti dřívějším dílům. Jinak je základní schéma vlastně stejné. Tři čtvrtiny filmu nás honí Terminátor, pak zalezem do bunkru plného zbraní a jdem do fuj fuj továrny zničit po tisící první Skynet. No a samozrejme Arnie je furt stejný kamenny ksicht a studený čumák. Jinak ale nechápu, proč tahle překombinovaná srágorovina vznikla.

    • 8.1.2017  23:21

    Přiznám se, že mě samotná postava Lídy Baarové absolutně nikdy nezajímala a nezajímá dodnes. O tom, že dostat se k filmu znamenalo tehdy a znamená i dnes protlačit se frontou slávychtivých všehoschopných a morálně pochybných kariéristů, bylo už natočeno a napsáno mnohé. Je mi ukradený Renč a jeho politické názory, které tu pro mě zcela nepochopitelně někteří řeší. Na co jsem se naopak opravdu těšil, byl retro film zachycující atmosféru doby 30. a 40. let. Tedy doby, jejíž módu, hudbu a kinematografii mám opravdu pod kůží. Bohužel nic z toho jsem neviděl. Nezanechalo to ve mně ani špetku toho, co cítím, když se dívám na Dívku v modrém nebo poslouchám Havelku a jeho Melody makers. Tohle se Renčovi fakt nepovedlo. A to nemluvím o celkové nekonzistenci děje. Pokud to měl být jen milostný román o vztahu české herečky a ministra propagandy, měl skončit jejím útěkem z Německa. Měl-li to být životopisný film, pak se nemůžu ubránit dojmu, jako by střihači vysekali celé jeho kusy a výsledný produkt nějak poslepovali. Prostě se mi to nelíbilo.

    • 8.1.2017  23:04
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    S touhle recenzí jsem si dal opravu na čas. Možná to bylo tím, že jsem měl ten hloupý nápad shlédnout tuto hluboce depresivní a naturalistickou sérii během vánočních svátků (opravdu nedoporučuji). Co ale vřele doporučuji, je podívat se na ni. Na mnoha místech jsem četl, že jde o český seriál desetiletí. S tím mohu i nemohu souhlasit. Jde o to, že pokud vím, nenatočilo se u nás v oblasti seriálové tvorby v posledních minimálně deseti letech nic, co by tomuto dílu byť jen sahalo po kotníky. V tomto hledu je česká seriálová tvorba natolik sterilní, plochá a čpící papundeklem, že s výjimkou několika počinů (Případy první oddělení například) nemá myslícímu jedinci co nabídnout. Perfektní je celková ponurá atmosféra, do které tvůrci zasadili postavy natolik bizarní, že se člověk zdráhá uvěřit, že by se na jednom místě tolik kreatur mohlo sejít. Ale pravdou je, že tomu tak asi v reálném světě často bývá. Nebo možná ta země zmaru, v níž se seriál odehrává, je tím důvodem. Postavy, jejich charaktery a příběhy jsou navíc hluboce uvěřitelné a perfektně spolu ladí. A není to jen Dušek, který ztvárnil pro mě nejdokonalejšího santusáka od don Big Lebowskiho. Naprosto dokonale spolu hraje nejen prostředí a lidé v něm, ale také jejich spory, konflikty a zápletky. A to už nehovořím o samotné hlavní dějové detektivní linii. Jen závěr mě malinko zklamal. Bacha, bude SPOILER: Chápu záměr tvůrců utajit před divákem skutečného vraha až do poslední minuty filmu. Ale zas až takové překvápko to být nemuselo. Protože udělat vraha z postavy, která je tak okrajová, že její existenci v podstatě ani nevnímáte, je trochu křečovité. Možná proto o jednu hvězdu snižuji hodnocení jinak perfektní podívané.

    • 30.10.2016  22:30
    Kosmo (TV seriál) (2016)
    odpad!

    Je mi líto, ale tohle mě absolutně nepřišlo vtipné. Po shlédnutí druhého dílu musím konstatovat, že mě Česká televize opět nezklamala. Nakydat tolik špíny, dehonestace a opovržení na český národ a vydávat to dokonce za cosi vtipného, to už chce opravdu hodně silný žaludek. Co bych si z toho měl odnést? Že se v Česku krade, lže a podvádí a jedná se o nějaká zvláštní specifika naší národní mentality, která se jinde ve světě nevyskytují? Hnusný masochismus.

    • 22.10.2016  13:04
    Lichožrouti (2016)
    *

    Měl jsem tu "čest" tuhle kravinku vidět v rámci dětské neděle v předpremiéře. Můj celkový dojem možná malinko zkazily infantilní dětské hrátky před samotným filmem. Snad to bylo tím, že jsem celou projekci musel snášet, že mi zezadu do sedačky kopali dva nevychovaní caparti, jejichž matka se ani neobtěžovala je jakkoliv usměrnit. Nicméně i když odmyslím tyhle otravující elementy, musím konstatovat, že jsem se děsně nudil. Jediné, co je potřeba ocenit , je dosti netradičně pojatá a velice originální animace. Všechno ostatní bylo ale špatně. Počínaje nezajímavou a místy totálně nelogickou zápletkou, která by snad vydala krátký večerníček. Ovšem tady byla násilím natažená na více jak 80 minutovou stopáž. Utrpení pokračovalo plytkými a stupidními dialogy, přemírou násilí a otázkou, o co vlastně v této pohádce jde. A konče přesvědčením tvůrců, že dětem bude k radosti a smíchu stačit to, že sebou ve filmu každou chvíli někdo švihne, někam se bouchne a děsně při tom heká a sténá. Ale bohužel nestalo se. V kině prošpikovaném malými dětmi se prakticky nikdo nesmál. Celkovou dramaturgickou a scénáristickou mizérii krásně parafrázovala malá holčička sedící vedle mně. Během závěrečných titulků se přitočila k mamince a řekla: "Sláva že už to končí."

    • 23.8.2016  23:44
    Everest (2015)
    ***

    Aby bylo jasno, ty tři hvězdy dávám za fantasticky natočené záběry Mt. Everestu samotného. Jako dokumentárně přírodopisný film by to bylo bezvadné. Ale má jít o drama a to se jaksi nekonalo. První polovina filmu je k uzoufání nudná. Prakticky nic se tam neděje. Když nepočítám neustálé chlapácké machrování partičky turistů v čele s jejich horským vůdcem, kteří se neustále vzájemně ujišťují, jak jsou dobří. Druhá polovina je o totální lehkovážnosti a nezodpovědnosti lidí, kteří pro mně nepochopitelně hazardují se životem v situacích, na které nejsou absolutně připraveni. Zejména mně šokoval šlendrián v přípravě celé expedice. Takovým lidem bych se nesvěřil ani při zimním výstupu na Lysou. Chápu, že přesně tohle chtěl Kormákur zobrazit. Nicméně ani scény, kdy burácí vichřice a horolezci padají do hlubin jako hrušky ze stromu, se mnou nic moc nedělaly. Je mi líto.

    • 21.8.2016  20:43

    Originální pokus o propojení fiktivního světa agenta 007 s realitou uťáplého papučáře před penzí. Žel nezdařilo se. Netuším, v jakém rauši psal Martin Horský svůj scénář, ale o skutečném životě tam venku nemá ten člověk ani ponětí. Nakonec tragičnost celé této slátaniny vystihuje i samotný název filmu, který doslova srší originalitou.

    • 21.8.2016  20:39
    Strašidla (2016)
    *

    Když jsem hledal nějaký příměr pro tento film, okamžitě mi na mysl přišla česká verze Addams family říznutá Kameňákem a Ordinací. Základní konstrukt je samozřejmě Addamsovic rodina a Troška se tím vůbec netají. Naopak to na diváky vybalí hned na začátku, aby nebylo pochyb, kde bral svou inspiraci. Jenže na rozdíl od svižných, poněkud hororových a dekadentních amerických příbuzných jsou česká strašidla zasazená do ňuňu ucancaného, příšerně rozvláčného a beztvarého formátu již zmíněné Ordinace. Vše je jakoby zpomalené a brutálně natažené do nekonečné stopáže vyfutrované tunami beztvaré vaty. Dialogy jsou navíc nepředstavitelně strojené a místy roboticky odříkané. Po několika scénách dojdete na to, že se tam v zásadě nic zajímavého neděje. S klidem proto můžete na pár minut zavřít oči a představovat si, co všechno se dalo za těch 130 korun (cena lístku) koupit. Největším kamenem úrazu je ale samotný scénář postrádající nejpodstatnější prvek každého vyprávění - tedy dějovou zápletku. Ta tam prostě není. Místo kontinuálního vyprávění směřujícího k nějakému rozuzlení jsem sledoval změť na sebe vzájemně nenavazujících skečí z prostředí školy, policejní stanice, divadla či veřejné prádelny, kde se odehrávaly dokonale karikaturní, schematizované a stereotypní scény jako vystřižené z Kameňáku. Jen ty vtipy tomu chyběly. Skutečně jsem čekal, že tam Troška nějaký ten joke o blondýnách nebo policajtech propašuje a já tomuhle veledílu budu moci dát o hvězdičku víc za to, že jsem se alespoň zasmál. Bohužel nestalo se.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace