honza.g

honza.g

okres Praha

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 13.8.2020  20:27

    Stará sci-fi, kde musíte tolerovat nelogičnosti od začátku až do konce. Co mi vadí na StarWars, jsem schopen odpustit filmu ze 60.let. Zvlášť když se dějová linka odvíjí svižně a nějaké napětí se taky najde. K tomu ještě poučení o lidském těle, pravděpodobně o věcech, které od té doby nové objevy nezměnily. Ale konec byl odfláklý, zrychlený, dělalo to dojem, jako kdyby došly peníze.

    • 13.8.2020  20:21

    Nahlédnutí do života západoevropské smetánky ničím nepřekvapí - citová vyprahlost, vztahové potíže a celková povrchnost bohatých je skoro až standard scénáristů. Ale celé je to vkusné, místy i vtipné ("Nokia?! To máte z nostalgie? Koupím vám iPhpne."). A nevyčítal bych ani otevřený nebo až non-happy konec.

    • 10.8.2020  01:40

    Vorel už natočil lepší filmy. Příběh človíčka, který je sice manuálně šikovný, ale běžný svět je na něho moc složitý. A takovým lidem nestačí ani mít dobré srdce, ani mít hospodské kumpány, potřebujete blízkého "průvodce životem". Čili story je v základu dobrá, nosná. Ale pak přijdou slabiny: děj se utápí ve vykreslování atmosféry a reálií malého města, až vzbudi dojem, že takový příběh je na něj vázaný. Pravdou je spíše opak, a ještě lepší je pro takové lidi vesnice, život je tam přece jen o něco méně nebezpečný a šance najít samaritána (samaritánku) je tam větší. Drohou slabinou je rychlý a hlavně podivně zjednodušený happy-end . Podobné tíma zpracované v komedii Vesničko má středisková dopadlo mnohem lépe (že to byla komedie, je jen bonus navíc).

    • 28.7.2020  16:41
    Star Trek: Discovery (TV seriál) (2017)
    ****

    Dojem z první série"Měl bych výhrady, ale proti jiným sci-fi universům je to stále kompaktní a málo nelogické.

    • 28.7.2020  16:40

    Proti jiným dílům SW se mi tento zdál myšlenkově přímější a to jsuy u mne body navíc. Nemusím se vyptávat jako u těch klasických, co je vlastně motorem pro konání jednotlivých postav. A taky se mi líbila zmínka o obchodnících , co prodávají zbraně komukoliv. Ve starších epizodách s vyššími čísly se otázky zdrojů pohnutek i financí celkem důsledně ignorovaly.

    • 28.7.2020  16:24
    Odpojit (2012)
    ****

    V podstatě jde o povídkový film, příběhy běží odděleně, jen postava bývaleho policisty z kyberoddělení některé propojí, ale scénáristicky ohledulně, vypadá to věrohodně. Silné téma, dobře podané. 90% Ukazuje, jak je virtuální svět lákavým místem pro všechny, kteří nejsou spokojeni se svým reálným světem a místo , aby se postavili těm reálným problémům (se svým smutkem, deprivací, odcizením, postavením ve světě), uzavírají se do pseudosvěta, který je zdánlivě vstřícnější až kamarádský. A někdy tvrdě narazí, protože ten virtuální svět obsahuje stejné zlo, jako ten reálný, ale je jaksi rychlejší a globalizovanější. A také méně přehledný: [spoiler]: nejúžasnější scéna je, když se odhalí, že údajný predátor je také jen pouhá oběť a jeho komunikace ohledně vlastního smutku nebyla falešná

    • 19.7.2020  22:20

    Asi opravdu 2. nejlepší díl. Je to fenomén. Škoda, že opravdu užít si celé SW můžete jen, když necháte mozek v šatně kina. Nebo si umíte aspoň zakázat klást jakoukoliv otázku začínající na "proč".

    • 16.7.2020  00:36
    Hlavu dolů (1971)
    ***

    Historii mám rád, ale o revolucích v Mexiku nic nevím. A tohle je příběh války (možná občanské), kde něco jako partyzánské guerilly se snaží ničit vládní vojska, která reagují (nebo si začaly dřív) masovým vražděním stoupenců revoluce. Sergio to oblékl do westernového kabátu a přidal své kuchařské umění (napětí, spád a atmosféru). Na mě ale pistolníci v době nákladních aut a panceřových vozidel s kanony působí divně. A scénář je takový nevyrovnaný, úvodní rasistické dialogy v dostavníku byly vyšponované až do absurdity (co tak "nóbl" lidi napadlo jet bez ozbrojeného doprovodu pustinou ve státě, který opravdu moc nefunguje (ve městě nebylo vidět nic jako policie, jen armáda?). A dva střety s armádním plukovníkem, co vypadá jako psychopat? Vždyť se vzájemně neznali (možná se neviděli ani v dalekohledu).

    • 11.7.2020  15:56

    Vtipný nápad posloužil spíše jako roznětka pro vytvoření vize světa, kde vládne "moudrá" totalita.

    • 11.7.2020  15:50
    Croodsovi (2013)
    ***

    Kladem je fantazie při pohybových scénách a design prostředí, jinak americká rodinná klasika: ořímý předvídatelný příběh a výchovněvzdělávací "moudra".

    • 11.7.2020  08:34
    Balto (1995)
    ***

    Standardní americký animák: přímý, předvídatelný děj, moralita na druhou, s důrazem na vstřícnost k odlišnosti (oblíbené téma míšenců), doprovázené nelogickými gagy a protkané nesmyslnými přátelstvími. Tentokrát jde o mix zvířecího světa s lidským, celkem zdařilé dílo.

    • 11.7.2020  08:27
    Jednotka intenzivní lásky (divadelní záznam) (2017)
    ****

    Procházkův standard: kongeniální mix laciných fórků a intelektuálního humoru točících se kolem vážnějšího tématu. Důkaz, že se lze bavit a po skončení nemít pocit hloupě stráveného času.

    • 7.6.2020  22:27

    Vypadá to, jako by si specialista na netechnické scifi a českou maxipohádku Pan Tau občas potřeboval odpočinout od zjednodušených postav v jinak dobrých seriálech a střihnout si nějakou analýzu záporáka. Že jeho kriminálky nejsou úplné divácké trháky, neznamená, že nejsou kvalitní, jak Smrt v sedle, tak Smrt stopařek byly zajímavé a působivé, o kvalitním řemesle nemluvě. Málo doceněným uměním je jeho schopnost vynechat (nebo nějak zneviditelnit) režimní úlitby (ani ti vyšetřovatelé nepůsobí nijak socialisticky, s lidmi kolem majora Zemana je spojuje jen povinné oslovení soudruh). Noc klavíristy to měla ztíženo tím, že amatérský detektiv skutečně fušoval do práce VB, což by v reálu bylo asi nemožné. Bonbonkem bylo obsazení hlavní role: nemohu si vzpomenout na jinou zápornou roli O.Brouska st.

    • 7.6.2020  22:10
    Tlumočník (2018)
    ****

    Pěkná role pro J.Menzla. Film má myšlenku i spád. Do komedie to má daleko, vtipné momenty slouží jako značka, aby se divák zamyslel na správném místě filmu.

    • 7.6.2020  22:01

    Místní trolové se snaží, je vidět, že jim dokument vadí. Proč asi.

    • 7.6.2020  21:55
    Anatomie zrady (TV film) (2020)
    ***

    Cíl ukázat E.Moravce jako složitější postavu, než jak se o ní učí ve škole, se zdařil. Vzhleden k jednostrannosti takto vybudované představy je i správné zvýraznit ty okolnosti, kdy byl všemi spolupracovníky opuštěn a většinou jako "Benešovec" nenáviděn. Nová představa, ve které je Moravec jakoby vehnán do náruče nacistického vedení protektorátu a pak jimi využit, je sice také přehnaná, ale aspoň se to jaokby vyrovná. V čem mne film zklamal, je absence pokusu o vhled do psychologie člověka, který věří, že cílem nacistů není Čechy vyhubit, a zároveň je konfrontován s fakty, kdy jsou likvidováni i lidé zjevně nevinní, pokorně spolupracující s okupanty, jen tak, pro výstrahu nebo z nacistické nenávisti.

    • 12.5.2020  16:41
    Thor (2011)
    **

    Dá se to sledovat, ale pokud umíte ve své hlavě vypnout sledování logiky nebo se nějak mentálně přepnout do světa, kde děje na sebe navazují spíše přes dojmy než fakta, užijete si film lépe. My, co jsme si v mládí mozek nevytrénovali čtením klasických amerických komixů, se kromě pškných herců musíme spokojit s efekty a designem mimozemských světů a postav.

    • 12.5.2020  16:15

    Řemeslně dobře natočeno, ideologie je přesně akorát, aby snímek dostal podporu režimu, ale zase neotrávila vnímání filmu. A některé momenty zavánějí jakousi "novou vlnou" v sovětském filmu (Sovětští vojáci, bránící svou vlast napadenou nepřítelem a zároveň chlastající a běhající za ženskými v takové míře, že si na ně velitel stěžuje a chce je vyměnit? Neskutečné). Základem dobrého filmu je dobrý příběh. Vtipné je použití tehdy vzácného (a naneštěstí nepříliš kvalitního) barevného materiálu jen na vzpomínky a představy hlavních postav. Je to téměř komorní válečné drama, realističnost scén je pro běžného diváka v normě (neznám názory lidí, kteří něco podobného zažili), jediné, co tak nějak trčí nad jinak dobře zobrazeným prostředím, je neskutečná krása hlavních ženských postav, vlastně většiny těch mladých vojákyň. Kterákoliv z těch 5 dívek by mohla být tváří na titulní straně západoněmeckého i amerického časopisu té doby (tedy vzniku filmu, ne děje). Během mládí jsem byl donucen vidět nemálo sovětských filmů, ale takové obličeje jsem v nich nikdy neviděl. A až do sametové revoluce jsem příslušnice ze "země, kde zítra znamená včera" poznal i přes ulici. Věrohodnosti filmu to ubralo, dojemnosti zase přidalo. A že ty krásky i docela dobře hrály, přihazuji hvězdu navíc.

    • 14.4.2020  09:33
    Teroristka (2019)
    ****

    Film má vadný název, vzbuzuje iluze, že je to obyčejný film, krimi, psychologickosociální sonda nebo snad černá komedie. Ne, je to poctivá, česká pohádka, tedy klasický boj dobra se zlem, okořeněná vtipem, roztodivnými postavami a ponaučením pro diváka (zde: zlo sice prohrálo, ale to neznamená, že dobro zvítězilo navždy). Jen je to vše zmodernizované, posunuté do současnosti a se všemi reáliemi. Nenechte se zmást drobnou záměnou u hlavních postav: hlavní roli nemá Hloupý Honza, ale stařenka, která jde do boje, a proto také dostává rady (a kouzelné předměty) od Honzy a ne naopak. Lidi, dejte tomu šanci, mnohé hlášky mají potenciál na zlidovění.

    • 14.4.2020  09:12

    Nejsem zanícený fajnšmekr filmové kamery a dobrý záběr mne neexcituje jen proto, že je černobílý. Ale obrazově byl tenhle snímek opravdu pozoruhodný. Jenže i ostatní složky (včetně příběhu, scénáře, dialogů a myšlenek) se té kameře vyrovnaly. . Je moc dobře, že se tohle natočilo ve správný čas, něco takového už nikdy nevznikne. 90%

    • 2.4.2020  11:24

    Dokudrama s německou důkladností. Poměrně strohé, nevyzdvihující emoce, ale také bez hlubší analýzy čehokoli. Pokud autoři chtěli diváky ukázat teroristy jsou lidé s natolik vykolejeným myšlením, že je marné je zkoušet přesvědčit a že každým ústupkem, každým splněným požadavkem, je jen utvrdíme v tom, že nejen bojují za správnou věc, ale i správnými prostředky, tak já jsem tomuto zobrazení uvěřil. Ale navíc jsem si odnesl poučení, že když umírněná většina společnosti a jí podporovaná státní struktura nebude dostatečně reflektovat názory radikální menšiny, včetně (vlastně hlavně) mladé generace, koleduje si o průšvih. Přerod mladé matky z nevýrazné manželky salonního levičáka ve vůdkyni RAF byl děsivý svou plynulostí, ale ze zvednutých pěsti na pohřbu teroristy šel opravdový strach. Člověka nakonecnapadne, že zvrhlé násilí RAF bylo vlastně záchranou pro německou společnost - kdyby bojovali méně krvavým způsobem a nebratříčkovali se s islamisty, mohlo se Německo ponořit na dlouhá léta do občanské války, tu radikální, jindy studené. Ale to je spekulace, stejně jako úvahy, že to hrozí dnes. Co filmu chybělo? Snad nějaký imponující herecký výkon, nebo ještě působivější atmosféra. Ale to je hledání pih: 90%

    • 2.4.2020  10:44
    Piknik (1967)
    ***

    Divný film. Zjevně televizní adaptace divadelního představení, ale prokládána psychedelickými záběry ze života drobných živočichů, zejména hmyzu, případně na chlupatou kůži herců. S válečnou realitou to mělo málo společného, pro vytvoření prostředí ponorkové nemoci se dalo použít cokoli jiného, třeba vědecká výprava. Autor prostě potřeboval nějaké kulisy k rozehrání střetu mezi různými povahami. V době vzniku dost oblíbené téma, které mnozí využili lépe (https://www.csfd.cz/film/234810-pasians/ , a hlavně Vyloženě rodinná historie. I Podezření mi přišlo věrohodnější). Ale i když odhlédnu od odbytého pozadí (nejde ani tak o přírodu, ale o vybavení průzkumníků - údajně 16. den na pochodu, stále silní, nehladoví, jeden má v čutoře alkohol a ostatní o tom neví atd.), tak ani dialog není nijak přesvědčivý. Spousta vět je evidentně sofistikovanou provokací. 4 filosofové na výpravě odhalují své násilnické jádro? A jen kvůli vedru a pocitu ohrožení? 55% , ale jen kvůli hereckým výkonům. Aspoň to nebylo dlouhé.

    • 31.3.2020  10:54
    Toman (2018)
    ****

    Na 100% pravdivost bych si tedy nevsadil, některé klíčové informace, ukazující vnitřní pohnutky, možná až povahové jádro postav (včetně té titulní) jsou podávány tak, že jejich reálným zdrojem by museli být jedině výpovědi aktérů. A jelikož nejde o dokument, z filmu se nedovíme, zda tomu tak bylo. A i kdyby, lidská paměť má hodně daleko ke kvalitě žuly. Ale i tak na mne film působil ne jako životopis člověka bez skrupulí (a už vůbec ne bez zásad), ale spíš jako obraz doby, kdy se po moci opravdo zásadně drali fanatici, kterým demokracie byla nanejvýš k smíchu. Není pochyb, že kdo s čím zachází, tím také schází. Přesto jsem přesvědčen, že kdyby Toman tušil, jakou devastaci způsobí české kotlině komunistická vláda, tak by jim ty peníze nesháněl.

    • 30.3.2020  00:22

    Jack Nicholson nezklame ani v průměrném scénáři.

    • 26.3.2020  23:03

    Celkem dobrá duchařská veselohra se zajímavými záběry z amerického fotbalu. Přídomek "fantasy" není zavádějící, ale přímo podvodný.

    • 26.3.2020  23:01

    Dokudrama, kde se fakt hodně střílí. Přišlo mi to věrohodné, včetně toho, že ti arabští bojovníci byli tak špatně organizovaní, že těch pár supermanů opravdu mělo šanci, kterou využili.

    • 4.3.2020  21:55
    Black Sabbath: The End (koncert) (2017)
    ****

    Málo hudby, resp. ukázky z koncertů jsou moc krátké. Ale povídání je to zajímavé.

    • 22.2.2020  23:23
    Past (TV film) (2020)
    ****

    Není to dokument, ale zapůsobí to jen na lidi, kteří tu dobu aspoň trochu znají. Pro běžného diváka, kterého 50. léta nějak speciálně nezajímají, vyzní atmosféra filmu trochu ploše. Líbilo se mi, jak byla JŠ vykreslena jako normální člověk, žádný hrdina. A přišlo mi vkusné, že !postavy připomínaly skutečné lidi jen náhodou" .

    • 22.2.2020  20:02

    Western to je, ale divný. Děj se schovává za snahu vykreslit specifickou společenskou situaci, kdy řada lidí v kraji je postižena únosy sourozenců nebo svých dětí do kmenů kočujících Indiánů v okolí. Ti mají jakousi smlouvu o neútočení, kterou se obě strany snaží dodržet. Do toho tu máme jakési indiánské "ultras", kteří by bílé nejraději vymlátili. Podivné je, že úsilí unesené vysvobodit přichází až po mnoha letech a má ho řešit hrabivý, ale schopný šerif ze vzdáleného městečka, který má zase svoje problémy související s "druhou mízou".. Prostě celé je to nějaké překombinované. Film vygraduje tím, co každý čekal hned od začátku - že kdo stráví dětství a dospívání u Komančů, už se nebude chtít vrátit, a kdo strávil mezi divochy dospělá léta, se sice vrátit chce, ale bude s tím problém. Takže místo westernové klasiky tu máme zjednodušené psychologické úvahy, co je správně. Takže hodně slov a opravdu málo akce.

    • 8.2.2020  16:35

    Film je důkazem, že zajímavý western může natočit i režisér, který se na tento žánr nespecializuje. Zpočátku to vypadalo na spíše konverzační psychodrama, ale pak se to rozjelo skoro standardním směrem - městečko na divokém Západě nebude atmosféru nejistoty řešit zákazem vycházení. Děj pškně ubíhá a není to zbytečně prodlužované.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13