mchnk

mchnk

Tom .

okres Most
DJmechanik // nejen československý fajnšmekr // filozof samouk // promítač filmů


67 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
    • 14.8.2018  12:46
    Miluj mě (2014)
    ***

    Z určitého pohledu celkem krutý bizár, i když ve finále tato ukrajinská ZOO a lidská samoobsluha na děvčata z východu fungují bezvadně. Utratit skoro deset tisíc dolarů jen za láskyplné maily s automatem, plus další tisíce za několik cest na Ukrajinu, je skutečně obraz čirého zoufalství a neschopnosti vypořádat se s vlastním, už tak pohodlným životem. Vše vrcholí tím, že se nechutně obtloustlý Amík zamiluje do přesně upravené fotky a děvče, kterému bylo potom představeno, sám si nebyl jistý, zda je skutečně ona, ihned požádá o ruku. I když, co po těch chlapech vlastně člověk může chtít, přece jen jsou to Američani, khaubojové, kteří se vydali někam na východ Evropy, dobýt srdce nejkrásnějších dívek na světě, tedy Slovanek, což tento dokument také potvrzuje. To v Americe nemáte, co? Toto rychle pochopili i východoevropští obchodníci s bílým masem, jen teď můžou svoje čachry provádět legálně, některé případy zde vyprávěné, skutečně nutí k smíchu, i když trochu nahořklému. Dokument by byl určitě daleko zajímavější, kdyby byl skutečně investigativní, kdyby Jontahon dokázal poodkrýt onen ukrajinský, načinčaný závěs a ukázal, kde se vlastně ty děvčata berou i kolik a od koho za tuto svou činnost dostávají, toto se ovšem nekoná. Pro Američana trochu šokující, i když jeden případ přece jen vyšel, nejspíš....a pro Středoevropana docela legrační reality show.

    • 10.8.2018  23:41
    Miss Hanoi (2018)
    ***

    Rozhodně tři a půl. Velmi slušně zrežírované a do poslední chvíle vyvíjející se krimi drámo, které se sice od současných, podobně kvalitních seriálů moc neliší, což nijak nesnižuje jeho kvality, naopak, určitě můžeme mluvit o slušné filmařině, jež by se milovníkům krimi příběhů měla líbit. První zhlédnutí určitě skvělé, film je lehce stravitelný, svižný a nenucený, stejně tak prostředí vietnamské komunity není nijak vyumělkované či dokonce trapné, jak se někdy stává, naopak, vše je velmi přirozené a trochu i poučné. Když já ale na ty kriminálky moc nejsem, ono to stačí vidět jen jednou a víc v tom najít nelze, každopádně dobrá pozvánka na další režisérův počin.

    • 10.8.2018  11:21

    Vlastně zcela bezchybné, v tom filmu je naprosto vše a k tomu je ještě excelentně odvyprávěn a zrežírován. Opravdová, ničím neposkvrněná mladistvá revolta vůči skutečnému zlu, ovládající jejich životy na straně jedné a na té druhé (ne)dobrovolná služba rozkládajícímu se socialismu a pseudokomunismu, živeného jen ze vzpomínek na změny, které chtěl bolševik nastolit od Rýna dál na východ Evropy a jehož zoufalý obraz lze vidět např. v podobě omlácených starých budov a panelácích, které jsou nám tak blízké. Dokonale podchycená atmosféra doby plus herectví na nejvyšší úrovni, zvláště představitel Jacka, dělají z filmu vynikající podívanou s nefalšovaným nádechem punku, který se tak nějak odráží na celý film, kde nechybí ani poctivá romantika, lidské porozumění v rodině i okolí a dokonce umí být i trochu zasněný. Polský filmový diktát, před kterým si všechny novodobé, české pokusy o zobrazení něčeho podobného, můžou jen sednou na bobek, houpat se a cucat palec, škoda, ale ono je nakonec jedno, kde se točí svobodně, bez zábran a od srdce, hlavně, když to filmoví nadšenci mohou časem někde zhlédnout.

    • 8.8.2018  12:18
    Die Plastikbedrohung (TV film) (2014)
    *****

    Čtyři roky starý dokument, který nás ujišťuje v tom, že dnes již je tak půl hodiny po 12té. Ano, jsme vážně v prdeli a to díky sami sobě, své neskutečné demenci, lenosti, pohodlnosti a pokrytectví konzumního světa, jenž hledí pouze na výdělek za každou cenu, bez jakéhokoli ohledu na důsledky. Dnes a denně kupujeme odpadky, které nazýváme zbožím denní spotřeby a zaplavujeme s ním planetu. Plastová planeta je to, co nás nevyhnutelně čeká, po zhlédnutí tohoto dokumentu je více než jasné, že v budoucnu se budou prodávat předražené VIP potraviny, které 100% a zaručeně nebudou kontaminovány plastem. Ty ostatní budou pro ty ostatní, kteří budou na vlastní nebezpečí konzumovat a pít vodu, ve které prokazatelně budou mikroskopické kousíčky plastů, které se již staly součástí potravinového řetězce mikroorganismů a přenášejí se dál, ale žádný strach, jistě na to budeme na obalech výrobků řádně upozorněni, aby nemohl nikdo nikoho žalovat. Plast je dnes naprosto všude a zcela ve všem, v oblečení, kosmetice, drogerii a nakonec bude i v potravinách. Je to neskutečně paradoxní, kam nepředstavitelně dlouhá doba evoluce dospěla, každý o tom ví, ale vše v klidu toleruje, maximálně hodí na sociální síti smutného smajlíka k obrázku velryby, jež má místo žaludku skládku. Dokud nezačnou následkem požití plastů chcípat i lidé, tedy strůjci této plastové apokalypsy, nezmění se zhola nic, stále je dost a dost chutných mořských plodů a ryb v luxusních restauracích po celém světě, stále se můžeme s úsměvem tvářit, jak jsme vyspělí, šťastní a strašně civilizovaní...ne, nejsme, jsme ten nejnezodpovědnější živočišný druh na této planetě, který už přemýšlí o tom, že obsadí a zničí jinou planetu či obyvatelný měsíc ve vesmíru...nebuď součástí toho tupého stáda a mysli na své okolí a na to, co a kam vyhazuješ, jak žiješ!

    • 8.8.2018  11:53
    Mise na Mars (2000)
    **

    Další blízké setkání dosti stupidního druhu z Holywoodu. Jediné, co zde zbylo, je skvělá hudba v pitomém filmu s kvalitními efekty.

    • 7.8.2018  00:56

    "No a až o sobě budeš psát knížku, tak na tuhle příhodu s veverkou nezapomeň, taky tam napiš, jak jsi na ní jel do války a jak jste potkali prince Bajaju"___"Pane šéf, my měli v cirkuse vopičáka..." "Prosimtě, co koukáš na mě, tady ti sedí čtyři i s mládětem!" :))

    • 7.8.2018  00:42

    On to v sobě ten film nakonec má, nic mu nechybí, snad jen žánr mysteriózní, Jarda už dlouho není z našeho světa a svou roli si jistě užil. Obsazení vynikající, směsice nul, které v životě již nemohou ani o milimetr výš a jejich zachránci v bílém, byli vybrání a využíti excelentním způsobem. Podpořeni režií a stylem vyprávění, který sice v Evropě není ojedinělý, na východě spíše naopak, tam už podobně jedou dlouhá léta a snad i odvážněji, nicméně v českých opatrných vodičkách, naplněných převáženě zbytečnými filmečky na jedno použití, je toto skvostná výjimka, kterou rád podpořím i přes nepříliš originální téma, nicméně, po stránce tuzemské, velmi originálně zpracováno, zobrazeno převážně z jednoho pohledu, víc prostoru postavám "z venčí" by bylo spíše rušivé, pojato hodně současně, což mi nepřekáželo ani po stránce hudební. Pár lidských příběhů a jeden velký o zoufalcích, kteří se snaží znovu postavit na trať a běžet nekonečný životní maratón. [Kino Citadela - Litvínov].

    • 6.8.2018  23:48

    Možná by se našel důvod přihodit ještě jednu, nicméně plytký příběh a skoro až hloupé vyústění mi v tom nějak brání. A hlavně, jestliže mne chce kdokoli strašit, jsem na něj velice přísný.

    • 5.8.2018  11:10
    Jurský park (1993)
    **

    Spielberg v nejlepší formě, vše mu funguje, prachy za stavbu těch velikých prazvířátek, které se rodí samy přes počítač a tak...jak by poznamenal Homer, jehož typická americká povaha je přesně to, co Steven potřebuje, se bezpochyby vrátily a vracejí se tak nějak dodnes. Klasické holywoodské family drama, jedno z jakého prostředí, je nastartováno na maximální výkon, stejně tak obraz amerického hrdiny a zachránce roztomilých sourozenců či naopak zbabělce, zrádce i vysmátého vědce. Docela mne potěšily prezentované myšlenky o narušení rovnováhy v přírodě či dokonce malé náznaky moralizování o právu člověka kecat Bohu a přírodě do řemesla, což je ovšem zašlapáno prvoplánovou myšlenkou, stavící film do pozice kolotočářské atrakce. No nic...zajímavé je, že jsem tímto filmem pohrdal už jako předpuberťák, nejsem nijak ovládán předsudky, ale ta naše skromná, prehistorická boat movie z padesátých let mi, jako k malému čecháčkovi, vždy přišla a stále přijde daleko bližší, než tato směšně okázalá povrchnost prokládaná coca-colou a hamburgery, i když v případě uvedení žánru komedie bych možná hodnocení o stupínek zvýšil...

    • 3.8.2018  08:01

    Velmi silně nevyužitý herecký potenciál, který v sobě skrývala starší a nejstarší herecká generace a ze které šlo bez diskuze vyždímat jak daleko větší drámo tak i komédii a lehce kýčovitý závěr, v této skoro až bakalářské povídce o soužití nejen společném, ale i soukromém. Napříč třemi generacemi se tu řeší to, co divák měl, má a zřejmě ještě i bude mít možnost nesčetněkrát spatřit v jiným počinech. Nenávidí se, pak hned zase milují a aby nebyla nuda, tak si to párkrát zopáknou. Režie taky není v ničem výjimečná a hudba skoro stydlivá. Žel, nenašel jsem jediný důvod k opětovnému zhlédnutí, spíše jen náhodou za čas v televizi.

    • 31.7.2018  07:43

    To se to pak točí velkofilmy s nadlidským poselstvím, když má člověk takto divoké sny. I přes americký tvrdý zásah, snad dokonce zmrzačení filmu, se jedná o neskonale krásnou podívanou s opět silným, humánním odkazem pro lidstvo.

    • 28.7.2018  14:35

    Bezpochyby jeden z filmových vrcholů Vladimíra Čecha, který se může srovnávat se snímky jako jsou Dům na Ořechovce či dokonce Tam na konečné. Prosluněné Hradčany v lehce potemnělé atmosféře, v níž se ovšem odehrává silný lidský příběh nejen o střetu dvou generací, snímek nabízí také spousty pod příběhů sousedů pana Bendy a skvělý obraz lidských charakterů.

    • 28.7.2018  10:47
    Potlesk (2009)
    ****

    Excelentně odvyprávěný režisérský debut s často používaným námětem, jenž zde ovšem dostává skvělou, originální podobu. Silný festivalový nádech, uvolněné herectví a příchuť obzvlášť vyzrálé chilli Papričky, jež v člověku probouzí hned několik smyslů najednou. Pálivý, snad až bolestivý, pocit se mění ve sladkost, aby vzápětí zase začal pálit, není divu, je totiž stále přiléváno palivo. Trochu smutné, ale přesto vynikající rodinné drama pro dospělé o jedné herečce, pro kterou je život jen další divadelní kus, který je potřeba nejdřív řádně nazkoušet.

    • 21.7.2018  23:22
    Mlčení (1963)
    ****

    Tentokrát s odřenýma ušima, jak nám říkávali jako dětem ve škole. Na Bergmana skoro až rutinní záležitost, nicméně po stránce tvůrčí opět nadprůměrné a precizně uchopené filmové dílo o nenávisti a lásce, touze po pomstě i pomoci bližnímu.

    • 21.7.2018  18:19

    Ty Bergmanovy ženy, to je nádhera...vnější i vnitřní. Jedna z velkých životních pravd nás učí, že člověk začíná přemýšlet o životě teprve ve chvíli, kdy se setkává se smrtí. Najednou je na vše pozdě, narychlo se sbírají poslední, někdy extrémně bolestivé, střepy minulosti. Zoufale se slepují, aby ty naše rodinné vztahy přece jen nějak vypadaly, alespoň navenek, jako naše honosné sídlo a červený pokoj, jenž jakoby zhmotňoval naší povrchnost a nabubřelost, navzdory vlastním citům, které se tak silně snažíme potlačovat, až nakonec vyjdou napovrch ve formě, kterou jsme si vůbec nepřály. My, noblesní dámy, Agnes, Karin a Maria, jo ještě jedna prostoduchá služka, jež tu ztělesňuje to vrchností marně hledané a od sebe záměrně odehnané lidství...snad také ono štěstí, které nám přinášejí některé líbezné okamžiky, jenž by mohly trvat navěky, v tu chvíli cítíme silný pocit štěstí uvnitř sebe sama, hřející nás na prsou. Bergman opět řádí, dokonale využívá barevného obrazu a formou fantastické stínohry a pomocí retrospektiv, které vyžadují zvýšenou divákovu pozornost, nám na zlatém podnose, přináší rozkrájené duše čtyř žen, od prvních minut nás rmoutí a trápí tím, jací jsme my lidé slabí a směšní. Krásný to film, i když na plný počet u mě není.

    • 15.7.2018  11:19

    Pro mě překvapivě lepší než předchozí film, z tohoto typu zábavy je to prozatím to jediné, co jsem zhlédl. Tentokrát i docela vtipné, čímž rozhodně nemyslím opovrženíhodný, teenagerský humor. Zamlouval se mi také složitější a zamotanější vývoj děje, vnitřní rozkol na obou stranách barikády a z části i otevřený závěr, nemyslím tím strategii Marvelu točit filmy o super hrdinech prakticky donekonečna, ale např. osud Hulka a Nataši, no a nakonec i ten základ filmu, tedy bum bum prásk scény nebyly špatné (souboj Hulka a Starka je dokonce skvělý). Nicméně celkově není možné jít s hodnocením výše, nabubřelá, heroická okázalost, která k udržení pozornosti paradoxně potřebuje neustálé násilné zlo, aby lidem představovala pojmy jako spravedlnost či dokonce lidskost a směšné moralizování se nevyhýbá ani tomuto dílu, stejně tak trapnosti jako např záběry na prsaté kočičky z řad zachraňovaných civilistů, kteří jsou tady na takovém prvním posledním místě. Vrchol všeho je nepochybně záchrana zachránce dítěte za cenu vlastní oběti.

    • 11.7.2018  17:27

    Jedny z nejlepších hlášek: "A když do tý mikrovlnky nebudeme mít co dát, tak si v ní můžeme sušit polobotky, pane šéf" "No, nebo si k ní Goliáš přidělá kolečka a bude mít obytnej přívěs, viď?". "Co chceš dělat??" "No, musim nahodit pojistky!" "Noo...ty nahodíš pojistky a na Ukrajině přestanou jezdit tramvaje!". "Co to je, tohle?" "Ale nemaj zas co dělat, tak si hrajou na Kolbenku, v únoru si prej přinesou flinty a udělaj mi z toho agitační středisko...".

    • 6.7.2018  01:02

    Z reality do sna...tam a zase zpět aneb Profesorova životní cesta. Ze spořádaného, pedantsky upraveného pokoje, do poblázněného, neuspořádaného světa, kde se každý může svěřit s čímkoli, jede pan Borg pro své ocenění, pracovní i lidské. Skutečně bych si přál, aby lidé v mém okolí se mnou mluvili jako v Bergmanových filmech. To je ale jen malý sen, nic neznamená. Nebo ano? Klasicky precizní, nicméně v mých očích má tento severský filmový psycholog a filozof ve sbírce silnější kousky.

    • 26.6.2018  20:22

    Naštěstí má film v sobě i chvilky, které ho u mne zachraňují od ještě nižšího hodnocení. Dosti nevěrohodné, ať dělají, co dělají, silnější dobovou atmosféru se jim do toho dnes už zřejmě nepodaří protlačit. V některých případech opravdu odfláknuté dialogy i celkový projev některých postav, jak vystřižený z nováckých seriálů současnosti, či Jeronýmovu love story, mnou tedy nepochopenou, nahrazuje povedený závěr a (nej)starší herecká generace.

    • 23.6.2018  13:45
    Bez doteku (2013)
    **

    Neuvěřitelně průhledný film, který sám sobě způsobuje těžké faux pas hlavně tím, že zoufale vykukuje zpoza záměrně nastavené zdi a pozoruje reakce diváka. Viděli jste ty prsa té pětadvacetileté herečky, jo? A co ty skandální a rádoby drsné kontroverzní scény? Dobrý, ne? Ne. Ani na ty tři to u mě nebylo. Režisérský teenager, bez špetky pokory k filmovému kumštu a úcty ke zkušenějším hercům, natáčí prý thriller, chvílemi žel i nechtěnou komedii, z těžce povrchního prostředí filozofujících kurviček, které mezi pr(a)cí přemýšlejí o své budoucnosti, ve které by byly lusknutím prstu nevinné a čisté. Nesmyslně poskládaný snímek, působící spíše jako nepovedená kopie podobně vyprávěných artových kousků z celého světa, s absurdními až pitomými dialogy, zbytečnými postavami a neskutečně chladnými a prázdnými emocemi, lehounce zachraňuje kamera Saši Šurkaly, který se měl zřejmě chopit celé režie a také povedená hudba.

    • 23.6.2018  10:12
    CzechTek (2017)
    ****

    Třiadvacet členů Spiral Tribe zasazují v postkomunistické zemi semínko free party a snad trochu i celkové freečkařské kultury, která, bez ohledu na krajinu, vždy nakonec dosáhne statusu mainstreamu a je již předem odsouzena k zániku. Nicméně celkový zánik se nekoná a akce tohoto typu se organizují dodnes. Možná, že je to v současnosti i o něco lepší, i když tomu chybí ta spontánnost, návštěvníci freeček se za ta léta vytřídili a na akcích lze opět potkávat lidi, kteří jsou s touto kulturou spjatí trochu víc, než holky a kluci z diskoték, jež náhodně navštěvují louky plné repro beden. Osobně jsem zažil CzechTeky 03, 04 a 06, určitě akce, na které se nezapomíná, nicméně z mého pohledu, jako dje, šlo převážně o hudbu. Chápu, že dunivé rovné beaty, jež doprovází tento dokument, můžou běžnému divákovi připadat až primitivní, ale přesto vězte, že i tvrdá elektronická hudba umí být velmi rozmanitá a k míchání vinylů a lámaných beatů, je skutečné potřeba mít talent. Přiznávám, že chování některých návštěvníků mě odrazovalo již před patnácti lety, ale i tak mě tato kultura dost ovlivnila a posunula někam dál. Desky kupuji a míchám dodnes a stále mě to naplňuje dost velkou energií, určitě jedna z cest, jak tuto kulturu uchopit a pochopit. Přece jen, kdo z Vás by byl ochoten přivézt někam na louku aparáty za statisíce, postavit je a tři dny tam hrát komukoli bez nutnosti na tom vydělat? Nikdo? Ale jo, někdo přece jen ano :)

    • 20.6.2018  18:36

    "Byl jednou jeden bubeníček, kterému zemřela matka, protože snědla hodně ryb, byl jeden lehkovážný národ, který chtěl Ježíška, ale z Ježíška se vyklubal Gasman!". Příběh o nebezpečnosti důsledků polo-incestních styků. V rakouské rodině Schickelgruberových, kde vychovali podobně uřvaného kripla, jenž se přejmenoval a chtěl ovládnout svět kolem sebe, by o tom mohli vyprávět, nicméně rozhodně ne tak neuvěřitelně sugestivně a fantasticky, jako Volker Schlöndorff. Film, ve kterém je naprosto vše filmové i lidské, nemá žádné hranice, a neztrácí na zajímavosti snad ani jedinou minutu. (originální znění RTVS-Dvojka)

    • 11.6.2018  11:12
    Komisařka (1967)
    ****

    "Porodit dítě, není tak lehké, jako válčit...". Velitelka, s neměnným výrazem obličeje a jasnou představou o povinnostech vojáka, se (ne)dobrovolně dostává do situace, kdy musí své hodnoty radikálně pozměnit, alespoň na chvíli je konfrontována se světem, za který se hrdě bije. Střetává se s obyčejností lidského štěstí v nekonečném koloběhu neštěstí, v chudinském marasmu obřezaných cigánů. Její život je ze dne na den postaven před největší životní volbu. "Maria...to jsou dnes lidi...". Vynikající experimentální režie, podobající se kapánek našemu mistru Kachyňovi. Askoldov ve svém jediné filmu, ve kterém i přes zdánlivě nepřekonatelnou konkurenci geniálních sovětských režisérů své doby, dokázal najít cestu k originalitě, využívá snové i fantazijní reality a nejsilnější kontrasty doby nechává na dětech a jejich trochu děsivých hrách. Silný příběh s dokonalou dobovou atmosférou.

    • 10.6.2018  22:23

    Film odsuzující text distributora, zakončený tentokrát i vykřičníkem, přesně popisuje děj docela zajímavého dramatického kousku s velmi pestrým a kvalitním hereckým obsazením. Přechod z šedesátkové herecké i scenáristické uvolněnosti (kterou zde, trochu toporně, reprezentuje i odbojář Neckář s kytárou) do šedé povrchnosti normalizace zde není tak propastný a film stále nabízí např. velmi povedené dialogy, na jedné straně cynický přístup rozmařilé buržoazie, i když mladičká Jana Preissová je výjimka a na té druhé dělnická odbojová skupina, v čele se skvělým Kryzánkem. I prostředí protektorátu je povedené a nabízí třeba velmi zajímavou roli pro Josefa Chvalinu.

    • 7.6.2018  07:35
    Národní očista (TV film) (2018)
    ****

    Krátké zmapování faktů a plno čísel, za kterými jsou opět schováni lidé. Český národ se dere z háchovské ulity, kde pevnou rukou vládla politika pasivního přežívání v okupaci, a chce se mstít, na poli právním, ale žel i na ulici a vesnicích. Tvrdě, nejlépe stejně, jako jeho okupant a trýznitel. Zde nejde o Čechoslováky, kteří nebyli v Evropě jediní mstitelé a samozvaní zastánci spravedlnosti, tady jde o člověka samotného, kterého kupředu žene, místo radosti a naděje po novém začátku, převážně zloba a nenávist, jak je vidět i v dnešních dnech, kdy se tento jinak poučný dokument o různorodosti lidských povah a nebezpečnosti davového jednání, mění v kontroverzní záležitost. A je skutečně i v roce 2018 nutné připomínat, jaké zrůdnosti páchal nacistický režim v Evropě? Zřejmě ano.

    • 5.6.2018  23:30

    Kornél Mundruczó se tímto filmem snaží diváka nepochybně povznést. V mých očích a naštěstí i mysli se to nakonec zdařilo, i když to trvalo další hodinku, jsem za to moc rád. Ty nádherné, podmanivé chvíle, kdy se vše to svinstvo světa děje jen pod Tebou, jsou překrásné, vskutku povznášející. Žel, není kam utéct a proto závěr, toho fantasticky zrežírovaného a námětově nadčasového dílka, nemohl být jiný...člověče nešťastný, vždyť Tebe a Tvé počínání zastaví snad už jen zázrak, svůj život sis zmarnil a teď sníš o objevení života pod několikakilometrovým nánosem ledu na nějakém vzdáleném měsíci. Bože, co Ty na to? Dopadne vše nakonec stejně? Dosáhne nový život opět jen pomíjívosti věcí a marnosti všeho snažení? Zřejmě ano, ale přesto se lze povznést, ne tělo, ale svou duši, najít v sobě ty krásné, podmanivé chvíle, kdy se vše zastaví a Ty si s pokorou a vděčností konečně uvědomíš ten největší zázrak na planetě Zemi, zázrak života. [Filmový klub Citadela - Litvínov].

    • 3.6.2018  21:37
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ****

    Velmi povedené, Ondříček je do budoucna nepochybně jedna z nadějí českého filmu, jeho prvotní režisérské počiny se mi hodně líbí a pokračuje stále ve velkém stylu, bezchybná atmosféra i vynikající drama. Také mne potěšilo, že jsem Marthu opět viděl hrát a dost dobře. Chtělo by to celovečerák se stejně kvalitní režií a precizním scénářem, pane režisére.

    • 29.5.2018  23:33
    Gauguin (2017)
    ***

    Slibný námět i počáteční vtažení do děje a částečně i mysli posmrtně velebeného umělce velmi rychle ztratí tempo a vůči divákovi se nekompromisně mění v zoufale natahovanou, monotónní, milostně dramatickou epizodku z jeho života. Společně s barvami a štětci si Gauguin do brašny z Francie přibírá také existenční marnost a životní lopocení, což v tehdejší francouzské kolonii, kde padají veškeré jazykové bariéry, dostává jen jiný, tentokrát exotický nádech. Očekávaný obraz umělcovi svobodomyslnosti, rozhodnosti nechat vše na přírodě a okamžiku, který právě prožívám, vyčistit svou mysl, načerpat inspiraci, energii a pochopit, proč má vlastně zítra cenu opět vstát a žít, se nekoná. Ano, předloha, v tomto případě sám život, je jasná, ale proč věnovat celý film tomu krátkému životnímu období, přičemž velmi povedený začátek byl odbyt v několika málo minutách a zbytek jeho života ledabyle zařadit do titulkového dovětku? Velmi dobrá hudba a režie, jinak pro mě dost slabé. [Filmový klub Citadela - Litvínov].

    • 27.5.2018  00:20

    American Pie na britský způsob s dospělými protagonisty, nicméně podobně stupidním humorem i legračním drámem. Jakási reklama na tabákové produkty plus směšně předpověditelný a tisíckrát omílaný děj o hledání životní lásky v nestoudně rozmařilém, uhoněném světě, kde lidé nad třicet již mluví o posledních šancích na všechno možné, přičemž by jejich intelekt a morální i duševní vývoj měl teprve začít pořádně rozkvétat. Klasika novodobé, i když dnes sedmnáct let staré, západoevropské kinematografie, jež musí vydělávat a ve které důstojnost zůstává zamčená v herecké šatně.

    • 24.5.2018  11:07
    Zvětšenina (1966)
    ***

    Velmi podivný snímek, který vyložené ztrácí čas i potenciál některými zbytečnými scénami, jež filmu nejen že nikterak nepomáhají, ale dělají z něj těžkou nudu (prvotní zdlouhavé focení či dívčí souboj v ateliéru). Základ příběhu se dostává do popředí jakoby náhodou a když to člověka začne i bavit, tak je náhle po všem. Jediné, co jsem schopen do mého hodnocení vtěsnat, je velice dobrá režie a skvělá dobová atmosféra či povedené absurdní, částečně snad i metaforické výjevy, jako byl zcela nehybný koncert a následně boj o kus rozbité kytary. Osobně jsem čekal něco jiného...daleko silnějšího, zvlášť, když se tu distributor ohání větami jako - Filozofická esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu.

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace