mchnk

mchnk

Tom .

okres Most
DJmechanik // nejen československý fajnšmekr // filozof samouk


65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
    • 17.2.2018  12:44

    Velmi depresivní...kruté, ale i lidské, i když na příběhu je dost vidět ženský pohled na věc. Každopádně celkově je nepřehlédnutelná dánská tvůrčí škola, která nabízí precizní, jemnou režii a excelentní způsob vyprávění (počáteční retrospektiva vynikající) a skvěle gradující děj. Nicméně na pilu se zde tlačí tak, že mé čtyři hvězdy řadím k těm slabším.

    • 13.2.2018  22:55

    Chvílemi výborné, tedy v momentech, kdy Paolo Genovese směřoval po koleji, jež byla vynikajícímu, leč nesmírně komplikovanému, tématu určena. Finální vykolejení osobně vidím hlavně v extrémní nedotaženosti a, musím použít to slovo, tragickém hudebnímu doprovodu, jenž skoro podtrhuje to nejhorší, co ve mně film vyvolal. Okatě propletená italská telenovela s happy endem? Ne, tak hrozné to nebylo. Tajuplný, věčný host restaurace The Place a jeho krmení démona v nás, který nám s úsměvem ukazuje cestu za našimi sny a touhami. Je lemována mrtvolami a na konci člověk visí pověšen na nitkách, které ovládá něco či někdo jiný. Pokus o zobrazení této skvělé myšlenky je pro mne až příliš fantaskní a divák ho může pobrat prakticky jakkoli, možná v tom lze hledat sílu filmu, nicméně po tvůrčí stránce je to laciné řešení. Nechat vše na udiveném divákovi, se občas nemusí vyplatit. Každopádně zajímavý zážitek s velmi slušným herectvím všech zúčastněných. [Filmový klub Citadela - Litvínov].

    • 5.2.2018  10:07

    Velmi nadějná tvůrčí skupina. Režie, herectví, kamera i hudba. Nicméně na celovečerní, kvalitní drama s dobrou zápletkou, se tu toho odehrávalo příliš málo a příliš rychle, snad příště.

    • 4.2.2018  10:32

    "Co je to za klíč a nač mi tohoto klíče přinášíte?" "To je od domu, bez toho by jste se nedostal ven" "Netřeba, neb po hodině desáté již neopouštím domova a nyní běžte, ženo domovní, beztoho čekám houf klientů". Velmi vytříbený sloh a humor na úrovni, sice s prvky úletu, nicméně stále vtipné a na svou dobu i velmi povedená Macova režie. Z jistého pohledu lze zde vnímat i jakýsi obraz nestoudně rozmařilého života celebrit třicátých let, kteří po svatbě ničí svatební dary a ve stejném obleku, ve kterém si slíbili lásku, sepisují rozvod. Zřejmě to takto nebylo myšleno, ale kouzlo těchto veseloher je i v tom, že si je divák (přinejmenším já:) může upravit k obrazu svému. V mém hodnocení mě utvrzuje i milá, rozverná melodie, doprovázející tuto pohodovou komedii, ve které mi k dokonalosti chyběla jen Anny Ondráková.

    • 30.1.2018  22:43
    Navždy (2008)
    ****

    Slovinské konverzační drama o vztahu muže a ženy ze současnosti. Námět, který by v mnoha případech dopadl (h)různě, nicméně zde si lze užít skvěle nasnímané i sehrané obhajování (ne)pravdy a jakýsi začátek konce jednoho rodinného štěstí. Snad jen klasické řešení neřešitelného, pár diváků si možná také zavzpomíná, někteří určitě měli to (ne)štěstí sdílet byt s někým, koho milují a později nenávidí. S upřímností v ústech a se lží v srdci se snaží milovat, věřit...žít. [Filmový klub Citadela - Litvínov].

    • 29.1.2018  12:25

    Příběh skutečně jak od stand-up komika, u cyničtěji naladěného diváka by mohl v závěru propuknout i smích. Zajímavá zápletka, jež se slušně stupňuje, nicméně vše může fungovat jen jednou, tedy při prvním zhlédnutí, po té na film asi zapomeneš, i přes drsné téma, které je zde ovšem představováno dost povrchně.

    • 29.1.2018  10:37

    Vlastně jen další zcela zbytečný film na jedno použití, se scénářem, jenž by spíše seděl k bakalářské povídce a vedlejšími postavami, které dělali všemu jen zoufalé křoví - Budařův nácek, Lubošův bratr či romský spoluobčan trpící gigantismem, jehož love story byla v příběhu taky k ničemu. Film Vorlovými neduhy trpí. Opět otravné záběry obličejů přes celou TV či záměrné pitvoření (slečna výčepní). I přes všechny tyto režisérovy klasické výjevy, lze z filmu cítit určitou pokoru a skromnost k obyčejnému životu...rodinnému štěstí. I slušné herectví si lze užít, sám Kohák sice hraje stejně jako v reklamě na svou oblíbenou banku, nicméně např. Holubové role velmi slušela a Petra Špalková je pro mne dost silné želízko v ohni současné české kinematografie, nicméně v této slabé komedii s prvky dramatu toho moc ukázat nemohla.

    • 28.1.2018  10:41

    O zvířeti v nás, o tom, jak ho dokážeme (ne)krotit. Velmi odvážné, bezpochyby bizarní (úchylné), nicméně stále na důstojné úrovni bez patetických, umělých emocí či záměrné přehnanosti, film nemá totiž daleko k realitě. Addams family a ostrov dr. Moreau na dánský způsob s humorem, ke kterému je potřeba spousta svíček.

    • 27.1.2018  18:32

    Z respektu k osobě mistra českého slova Vančury nakonec hodnotím takto. Po tvůrčí stránce až revoluční, ponechání silného dialektu, který diváka při monolozích nutí skoro až k dedukci, skvělé záběry krajiny a zobrazení podkarpatského folklóru v několika podobách i takové zdokumentování zručné řemeslné práce, také skvělé herectví domorodých horalů a celkově velmi slušné drámo. Technicky trochu slabší s až naivními střihy (z dnešního pohledu), k hlubšímu zamyšlení stojí i postavy Židů, zvolený obraz je nejspíše reálný, nicméně trochu kontroverzní, zvlášť když v Německu byly již antisemitské myšlenky naplňovány v praxi. I dnešní divák si to může přebrat všelijak. Osobně bych uvítal více prostoru pro samotnou Marijku, jejíž představitelka se mi líbila a bylo vidět, že do drsná krajiny i tohoto živobytí jednoduše patří. "Já toto znaju...".

    • 24.1.2018  10:16
    Thelma (2017)
    ***

    Film měl, dle mého, určitě na víc. Krásná forma (obal) a skoro prázdný vnitřek, který od určitých scén nelze brát moc vážně. Pro mě povrchní, určeno spíše pro teenagery, možná festivalové teenagery, nicméně vše na mě působilo rozmělněně. Příběh má sice povedené retrospektivní vyprávění (dovětky), celkově ovšem nemá příliš pevnou strukturu, která by mě více vtáhla do rozpolceného nitra Thelmy, děvčete satanovo, jež si plní každé přání. Zažívá své vyhnání z ráje, nechybí had, hříšné myšlenky i peklo plné plamenů. [Filmový klub Citadela - Litvínov].

    • 16.1.2018  23:06

    Jugoslávci. Chlapi, kteří prý nepláčou, obhájci své minulosti, vlasti, spolubojovníků, zločinů...sebe sama. Nechtějí zapomenout, v žádném případě, ale zároveň nemohou vzpomínat. Uzavřeni jeden vedle druhého přežívají den za dnem pod majestátními horami a tíhou traumatických vzpomínek. Snaží se rekapitulovat, inscenovat, vyrovnat se se svými životy, které mezi těmito zdmi dostávají jiný směr, přesný opak toho, co na ně stále stále čeká venku. Velmi precizně pojaté i sehrané psychologické drama, trochu depresivní, v jistém směru bezkonkurenční, nicméně k plně dokonalému zážitku, je-li na toto téma vůbec možný, mi ještě něco málo chybělo. [Filmový klub Citadela - Litvínov].

    • 10.1.2018  20:59
    Josef Koudelka (TV film) (2016)
    *****

    Velmi lidský a ohromě inspirativní pohled na život plus nádherné černobílé fotografie, některé až uhrančivé. Další Čech, který dobyl svět.

    • 10.1.2018  17:53

    Po pár minutách je jasné, že Daliborek prostě neví, přesněji řečeno nemá ani šajnu o tom, jak to ti germánští čističi Evropy tenkrát vlastně mysleli. Tomuto zcela zaslepenému ignorantovi československé historie by to možná došlo až několik hodin potom, co by si vyzkoušel "posbírat pár kusů" do krematoria...ale ani to není jisté, takže Klusák jen a pouze dojebal jeden už tak rozjebaný život a Daliborka můžeme po chvilce odsunout do pozadí, v tomto případě je ta ruční brzda v mozkovně zatáhlá opravdu fest. Můžeme tedy zkoumat Klusáka a jeho režii. Líbila se mi. Střih, záběry i doprovodná hudba, nicméně profláknutý fakt o zinscenování a nastrčení určitých osob vše degraduje. Toto už není povedený Český sen, ale noční můra kombinující sociální bizarnost a osvětimskou blamáž, jež lze nazvat mezinárodní ostudou a tvůrčím i lidským fiaskem. Kdyby dal Klusák vše k dispozici zdarma na youtube, divák by ho určitě přijal vlídněji, takhle nás vlastně staví do pozice Daliborka. Divák prostě neví. Jediné opravdové je snad tragikomický koncert a zároveň veřejné zdiskreditování vítěze Českého slavíka...Ortel opěvuje svého vůdce a čeští klauni se slovanskou krví v těle si hrají na germány. Mezi nimi zmatený Daliborek, který se stále snaží přesvědčovat okolí o své pravdě. Má tedy tento (ne)dokument nějaký význam? Ano! Bedlivě pozoruj a zabij v sobě Daliborka, národe český!

    • 8.1.2018  20:29

    Těžká Renčovina. Ohnivý milovník Goebbels a Jirka si sáhnul...mega kýč! Tatiana se mi celkem líbila i atmosféra doby docela slušná, ale co je to platné, když způsob vyprávění a prezentace postav je spíše komediální. "HakenKříž" zůstane možná největší wotafak postavou českého filmu.

    • 6.1.2018  12:50
    Marie Terezie (TV film) (2017)
    ***

    Prvotní velmi slušná dobová atmosféra i herectví všech zúčastněných (Vojta také dobrý, i když mi paradoxně připadal věrohodnější ve slovenském znění) byla pro mě postupem času ubita jakousi monotónní přehlídkou šatů, zahrady a nekonečných společenských intrik ze všech stran. Vše dodělaly "humorné" pasáže z ložnic jejich výsostí. Celé to vnímám jen jako předvoj k něčemu, co možná přijde, možná ne a co bylo na závěr odbyto rychlým dovyprávěným pomocí titulků, každopádně toto vyobrazení velké a zásadní panovnice své doby mi nakonec nestačilo.

    • 2.1.2018  23:50
    Po bouři (2016)
    ****

    Možná již mnohokrát odvyprávěný rodinný příběh, ve filmech i v životě samotném, nicméně v tomto podání a prostředí dokáže bez pochyby stále inspirovat, zvlášť při tak skvělém herectví, kterému vévodí Kirin Kiki v roli roztomile filosofující starostlivé matky a Hiroši Abe v podání muže, jehož charakter a morální hodnoty se dostaly do víru tajfunu, žije v dobrovolné lži a pomalu, ale jistě, ztrácí v životě to nejcennější, co kdy měl...co nelze zpeněžit, jen uchovat hluboko v srdci.[Filmový klub Citadela - Litvínov].

    • 1.1.2018  01:22
    Houština (2003)
    ****

    Depresivní art jak sviňa. Nicméně jsem neviděl sebemenší problém, ponořit se do bizarní sociální mozaiky ve formě velmi originálně nasnímaných a odvyprávěných povídek. Divák je pokaždé vtažen do vrcholu konverzace či situace, na zorientování má jen pár minut, neb se pokaždé blíží nekompromisně drsné vyústění myšlenky či příběhu. Film o vnímání okolí...lidí. Mít tak možnost, nahlédnout do houštiny jejich duší, k pochopení lidských osudů by již nebylo nutné druhého pohledu, nicméně vědět o lidech to, co často nechtějí vědět ani oni sami, by muselo nutně vést k šílenství. Zdá se, že žijeme v jakési neřešitelné morální rovnici a přesto se s úsměvem a rádi dále přežíráme...fyzicky, emočně i duševně.

    • 29.12.2017  23:49

    Sympatický recept na rodinné souznění s pěknými písněmi a nádhernou Louane Emera, která mě, společně se silným závěrem, nakonec přesvědčila o konečném hodnocení.

    • 26.12.2017  20:48
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    ****

    Celkem rád si tuhle, skoro ve všech směrech, povedenou pohádku zařadím někam na vrchol toho, co jsou současní tvůrci schopni natočit. Co rok to pohádka, nicméně jak rychle přišly, tak zase zmizely. U Přítele by tomu mohlo být jinak. Ač jsme tyto postavy mohli vidět už v několika jiných provedení, jistá originalita se zde nezapře. Peklo skvělé, úvodní scéna se sedlákem a jeho ženou dokonce výborná. Základy kvalit vidím v precizním prostředí a velmi slušném herectví, jehož vrcholem je bezpochyby Langmajer a jeho zcela profesionálně podchycená postava, nicméně mě bavilo i klasické, dobrácké čertí trdlo, v jehož představiteli vidím velký herecký talent a dokonce mne nepohoršoval ani Lábus a jeho zparchantělé hrabátko. Humor povedený, nenucený, stejně tak morální odkaz pohádky či, dnes již nejspíše nutné, přizpůsobení se době, tedy moderní pojetí. Je vidět, že kdy se skutečně chce, tak to jde.

    • 22.12.2017  21:30
    Pravý rytíř (TV film) (2016)
    **

    Velmi slušné prostředí je, žel přírodo, zašlapáno, a tím pádem k ničemu, celkovou absurditou skoro ve všech směrech. Děj i vývoj či chování většiny postav, casting a moderní hudba. Dialogy jsou dokonce na bázi stupidity nováckého seriálu pro mládež. Jakkoli poté moralizovat je v tomto tvůrčím bahně zcela zbytečné.

    • 6.12.2017  08:20
    Interstellar (2014)
    **

    V rámci specifického žánru, na který jsou za mořem opravdoví specialisté, tedy nedělení family drama, tentokráte s astrofyzikální šablonou, postavené na teorii relativity, kterou si bratři Nolanové evidentně vypočítali doma znovu a po svém, docela slušné. V případě, že je zde vše myšleno vážně, otřesné. Až odpuzující samolibost lidské rasy tady a teď. Možná ten nejhorší živočišný druh ve vesmíru má pocit, že životem překypující planeta Země je mu už malá a je nutné osídlit další. Kde? To je jedno, kdekoli, Červí díra sem, Černá díra tam, při nejhorším do toho zapojíme tajuplné mimozemské bytosti, aby nikdo nerejpal. Důležité je, že si lidi popláčou u rozhovoru osmdesátileté dcery s o čtyřicet let mladším otcem (což byl, dle mého, prvotní námět filmu) a nenápadně popudíme hrdost na lidskou rasu z jedné malé planety v prachobyčejné galaxii. Rasu, jež si bez diskuze zaslouží ve vesmíru přežít za každou cenu, minimálně ti heroičtí Amíci určitě. Filosofický přesah filmu pro mě končí na nejbližší holywoodské pláži, nicméně za super mega mořskou vlnu a černovlasou kočičku, která v závěru sama bloudí vesmírem a zkoumá planety, přidávám jednu navíc, jinak se v mých očích jedná jen o další nestoudně předražený škvár s klasickou zámořskou emoční a vizuální šalbou.

    • 3.12.2017  12:00
    Marťan (2015)
    **

    Nutno uznat, že úroveň a důstojnost amerických sci-fi survival films se za ta léta poněkud zvýšila. Už nepouštějí na Ameriku, tedy, pardon, na planetu Zemi asteroidy či komety jak na běžícímu pásu, nebortí Sochu Svobody a nezaplavují Central Island. Nicméně své povrchní emoce a směšné moralizování přenášejí na jiné planety, s humorem mluví o kolonizaci a jediné, co dnes celý svět zajímá, je heroická záchrana jediného člověka. Ve světě, ve kterém trpí a umírají muži, ženy i děti společně s faunou i florou. Národy spolu nadšeně a chrabře spolupracují na záchraně meziplanetárního cool youtubera s pilně vytrénovanými obličejovými gesty a v případě úspěšné záchrany i velmi solventním potenciálem do budoucna. Rozhodně lepší než např. Gravitace, nicméně pro mě jen další nestoudný holywoodský kýč za milióny dolarů.

    • 2.12.2017  10:36

    Můj první Fellini (v původním znění uvedla slovenská Dvojka). Sám bych se k Fellinimu asi nedokopal, ani nevím proč, nicméně teď si leduji tvář po velké facce, kterou jsem sám sobě uštědřil za toto filmové rouhání. Usadilo mě to na pozadí. Celkově nadčasové, geniálně odvyprávěné a zakončené, fantastická směsice žánrů, emocí a neuvěřitelných hereckých poloh Giulietty Masiny. Noci, ve kterých se střetává rozmařilý materiální nadbytek s životní bídou, přetvářka se zcela otevřeným srdcem a upřímná láska s životní zradou. To vše před očima jedné drobné osůbky s krásným jménem Maria...

    • 28.11.2017  23:46

    Velmi citlivé, excelentně sehrané a zrežírované, i když dějové zbytečně opatrné, nechávající diváka na pochybách, v lepším případě ho film nabádá k práci s fantazií či k jakémusi vlastnímu dokončení. Mezi kalužemi krve, jež jsou pro tyto lidi součástí zaměstnání, se odehrávají vcelku klasické kolegiální vztahy obyčejných lidí, se stejně laděnými starostmi. Kadeřnice, nákup, zhodnocení ženských postav, buranské vtípky, sem tam souboj s vlastním charakterem. Do tohoto krvavého koloběhu obyčejnosti a smrti vstupuje jedna drobná, na první pohled chladná, bytost. Striktně dodržuje předpisy i společenskou morálku, včetně nekompromisní upřímnosti, je to zakřiknutá Sněhurka postávající ve tmě...uvězněná, jako zvíře pár metrů od ní. Zakouká se do ní jeden tělesně postižený starý mládenec, který už vlastně ženy pověsil tzv. na hřebík. Mám tedy prostředí, muže a ženu, romance o nádherném, snovém souznění duší může v pohodě začít. [Filmový klub Citadela - Litvínov]

    • 28.11.2017  10:49

    O lidech, jejich touhách a snech. Lehce bizarní mozaika mezilidských vztahů v panelákovém marasmu, kde se jakákoli naděje zdánlivě ztrácí v nedohlednu pouličního osvětlení. Přesto se jí obyvatelé sídliště nevzdávají, vždyť, jak je známo, tahle mrška umírá poslední, do té doby lze stále plánovat či dokonce jednat, ulevit sobě i druhým...umlátit pěstmi režiséra vztahových komedií. Absurdní výjevy, vynikající kamera i režie, silné lidské drama odhalující duševní prázdnotu jedince...styl, který Veiko Õunpuu dotáhl do dokonalosti ve svém dalším filmu Püha Tõnu kiusamine.

    • 26.11.2017  11:33
    Zatmění (1962)
    ****

    Ta poslední čtvrthodina, to bylo něco úžasného, kdyby tvůrci pojali celý film přesně v tomto duchu, bylo by mé dilema o hodnocení zcela opačné. Nakonec jsem ovšem našel řešení a není v tom jen povedený závěr. Celkově skvěle nasnímaný obraz vnitřního světa ženy, jež náhle začala naslouchat pouze svému srdci v bizarním, nelítostném prostředí světa finančního a materiálního, byl pro mě nadprůměrně dobrý, i když začátek lehce vázne a scény z burzy byly, dle mého, zbytečně zdlouhavé, chvílemi dokonce nezáživné. Nicméně Vittoria a její vnímání okolí má v sobě krásný nádech svobody, navzdory citové odcizenosti rodinné i milenecké, což ovšem může být ten pravý impuls se zastavit a pokusit se na potemnělém nebi zahlédnout záblesk slunečního svitu.

    • 25.11.2017  09:29
    Únos (2017)
    **

    Marně tápu, jaký byl záměr tvůrců, zřejmě v každém záběru zobrazit někoho s cigárem v hubě, což se jim dařilo, naopak na nějaký silnější a smysluplnější obraz mafiánských praktik v nejvyšší politice či na atmosféru česko-slovenského divokého západu devadesátých let, se nějak nedostalo. Ve finále mi vše vyznělo jako hraná, rychle sestříhána investigativní reportáž či dokument. Za posledních dvacet minut filmu a Hanákovu slovenčinu přidávám jednu hvězdičku navíc, jinak pro mě velmi slabé.

    • 23.11.2017  12:13
    Assassin (2015)
    *****

    Fascinující. Úchvatné ve všech směrech. Poetický, akční revenge film s dokonalou atmosférou pradávné Číny.

    • 21.11.2017  23:49

    V první řadě vynikající sociální drama, velmi slušně odvyprávěné, plné silných kontrastů. Do velkého světa Daniela Mantovania, spisovatele, jenž s úsměvem odmítá pozvání od Japonska přes Evropu až do USA, znenadání zasáhne blesk nostalgie. Dobrovolně a snad i s trochou naděje se vrací, ale spíše jen znovu seznamuje s nekompromisním světem buranským...s postavami svých románů. Na nostalgii, natož na seznamování, již ale není čas, je třeba znovu utíkat, nejlépe stejnou cestou, jako před čtyřiceti lety. Daniel má konečně námět na novou knihu. [Filmový klub Citadela - Litvínov]

    • 20.11.2017  12:35

    Velmi nadějná, krásná fotografka se sklony ke gerontofilii, balička belgických pralinek, ale hlavně vnitřně velice osamělá osoba, jež marně hledá odpověď, jak dále žít. Ke konci se mi snímek pokoušel namluvit, že si zaslouží ještě jednu hvězdičku navíc, nicméně nakonec zůstalo jen u té poloviční, kterou zde nelze udělit. Pro mě určitě dobře sehrané i zrežírované drama, nicméně bez většího přesahu či silnějšího vyznění, přísnější divák by mohl Marieku dokonce považovat i za trochu rozmazlenou a rozmařilou holčičku.

<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace