mchnk

mchnk

Tom .

okres Most
DJmechanik // nejen československý fajnšmekr // filozof samouk


64 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
    • 15.8.2017  23:30
    Křižáček (2017)
    ****

    Co tomu našemu malému kontroverznímu Křižáčkovi škodí nejvíce? Hlavní festivalová cena, produkce české televize a dialogy. Mně osobně k dokonalosti chyběl pouze černobílý obraz a celých devadesát minut beze slov. Když už diváka trápit, tak pořádně, některé scény byly skutečně velmi povedené a věřím, že by tvůrci dokázali změnit zdejší dialogové scény na prosté němé vyobrazení a současně nevyřčené vyprávění, což po divákovi nakonec stejně chtějí. V hodnocení mě rozhodně utvrzuje velice slušné pohrávání si s dějovou linií a kamerou i naprosto přesné, basové tóny, tak nějak napovídající, o co tu vlastně jde. Prý o to, že Roden jede na koni, má sebou kresbu svého syna (myšleno vyšívanou podobiznu) hledá, najde a strašně dlouho mu padá a zvedá se brána u tvrze. Film, který je potřeba rozbalit z tohoto nasazeného obalu...film, který měl oběhnout pár filmových klubů, v sále pro dvě stě lidí jsem seděl zcela sám, nádherný film. [Kino Citadela - Litvínov].

    • 12.8.2017  13:09
    Čtyřikrát (2010)
    ****

    Homo sapiens, fauna, flora a nakonec základní stavební kámen všeho živého - uhlík. Zcela přírodní recyklační program v prostředí totálně zapadlé italské vesničky. Všední život i obraz místních tradic a zvyklostí, vše pod nádherně nasnímanými scenériemi tohoto kraje. Filmu by bez diskuze slušel i žánr komedie, vedle silné empatie lze cítit i přirozený, lidský humor.

    • 5.8.2017  09:30

    Absolutní nádhera. Díky celkovému pojetí se TRŮN, na mém pomyslném stupni vítězů s nápisem Kurosawa, postavil hned vedle Sedmi samurajů. Každý z filmů je zcela jiný, i když mají hodně společného. Zde se odehrává fantasticky nasnímaná stínohra s dokonale podchycenou atmosférou doby, doprovázená syrovou, psychedelickou hudbou. Příběh s excelentními hororovými prvky o marnosti lidského počínání a snažení, neb každý z nás na svých bedrech nese věštbu a osud svůj, marně se točíme dokola, jak pes za svým ocasem, abychom se dozvěděli, co že nás to vlastně čeká. Zatím svému osudu samy a s ochotou pomáháme, vědomě či naopak. A je to vždy žena, ten nejsilnější a nejkrásnější nástroj ďáblův, jenž hýbe šachovými figurkami v našich životech, dnes i za pradávný časů, kdy krutosti války byly součástí životů po dlouhé generace. Snad právě proto se lidé v tomto prostředí rádi chopí zbraní jako je třeba zákeřná zrada. Kurosawa opět nabízí divákovi vše, co ke kvalitnímu a zbytečně nenatahovanému filmovému zážitku potřebuje.

    • 4.8.2017  21:22

    Nefalšovaný boj, jak po stránce tématické, tak režijní. Martin Souček bojuje se svědomím svým i občanů zdecimované jezeďácké vesnice a Helge nebojácně protlačuje svou skvostnou psychologii všemi možnými škvírami a trhlinami v budovatelsky laděném, nicméně díky němu stále výjimečnému snímku.

    • 2.8.2017  21:53
    Girl Power (2016)
    ***

    Jako malá rekapitulace vývoje a seznámení se se skutečnými writerkami napříč celým světem výborné, i když se jaksi zapomnělo na Prahu, kde celá hip-hopová scéna, v níž je graffiti jen jeden ze 4 elementů, měla také velice slušný vývoj a silné kořeny, na poli breakdance, graffiti, djingu i rapu. Rozhodně respekt za všechny panely, které v Práglu i jinde zbombila ženská ruka, nicméně přehnaná familiérní zpověď a stěžování si na všechno kolem, zašlapává vše osvobozující a svobodné, co undergroundové graffiti přináší, někam na úroveň TV Nova, v horším případě až Barrandova. Graffiti scéna je zde krkolomně a za těžký prachy představována široké veřejnosti. Tohle není punk natož underground, Sany, ale ten vlak s nádherným pozadím pobřeží byl fakt námrd ;)

    • 29.7.2017  23:15
    Accattone (1961)
    ****

    Noblesní hudba a syrový, přesto úžasně nasnímaný obraz životního zmaru, úpadku morálních hodnot a zoufalého hladovění po stránce fyzické i duševní. Hlad po obyčejném, šťastném životě v prostředí sociálního dna, ze kterého jakoby nebylo úniku. ONI (viníci i oběti zároveň) to ví a dle toho také s životy svými i druhých jednají, jde jen o přežití...den za dnem, až do hořkého konce.

    • 23.7.2017  22:41

    Po filmu Juha teprve druhé setkání. Opět nádherně groteskní a tragické zároveň. Záměrná jednoduchost, zobrazující charakterovou odlišnost zúčastněných, monotónní až robotický Koistinenův projev a zdánlivě absurdní dialogy. I to je v mých očích ta správná filmová cesta, v podání Kaurismäkiho rozhodně. Nabízí zde vynikající obraz antihrdiny, který jakoby předem počítal a souhlasil se vším, co se kolem něj děje, stává se z něj živý obraz i zrcadlo svého okolí, v němž se mísí zrada a lidská pomoc.

    • 22.7.2017  02:02
    Zloději kol (1948)
    ****

    Antonio Ricci a jeho souboj se sebou samým. S morálními zásadami a svědomím. Jeho bezstarostnou svobodu dnešního dne i světlé zítřky náhle střídá zoufalství a beznaděj, jeho boj začíná...před zraky vlastního syna. Film o jedné velmi rušné neděli v reálném prostředí poválečného Říma, plného ukřičených lidiček, bicyklů a životních nadějí.

    • 17.7.2017  19:33

    Excelentním způsobem natočený dokument s neuvěřitelným přesahem. O hledání prapůvodu vody vesmíru a lidskosti v duši člověka. (Genocida Patagonských indiánů si nic nezadala se zvráceností nacismu).

    • 9.7.2017  17:36
    Višňový sad (TV film) (1978)
    *****

    V nádherné melodii, provázející tuto excelentní inscenaci, se skrývá celá podstata tohoto střetu nevinné minulosti s drsnou přítomností. Fantastickým způsobem sehrané figurky nostalgicky (až senilně - Chudík) vzpomínají, bilancují nad životy svými i ostatních, prožívají poslední chvíle na panství, tančí a hodují na dluh. Také hledí do budoucnosti, někteří s pláčem a nejistotou, druzí s plnými kapsami peněz a jasnou vizí, ve které staré musí ustoupit novému a v níž syn sedláka, jenž na panství dřel a nesměl ani do kuchyně, rozhoduje o budoucnosti celého panství. Rozhodně pro fajnšmekry, ale opravdu úžasné, jako většina podobných inscenací od Tatier.

    • 7.7.2017  22:46
    Kdyby byly ryby (TV film) (2014)
    ***

    Nepřirozená civilnost jednadvacátého století se již stala součástí prakticky každé novodobé české pohádky, plus úplná absence dramatu či dokonce hororu, což jsou nepochybně úplné kořeny českých pohádek. Dnešní tvůrci sázejí vše na humor, což se samozřejmě dělo i dříve, nicméně vždy to mělo nádech dramatu a humor byl skutečně legrační, u československých pohádek se lze od srdce zasmát. Dnes to ve většině případů nefunguje, viz pohádky s Mádlem apod. Ryby ovšem srandovní jsou, až na občasné zabřednutí do stupidity (Vilhelmová - Vetchý hrůza...), jsem se upřímně bavil, skoro mi až přišlo líto, že se tvůrci rozhodli do toho zamíchat tisíckrát omílaný prázdný příběh o skromné princezně, nuceném sňatku s podvodníkem a vyvoleném charakterním chuďasovi, tedy natočit pohádku. Každopádně vedle skvělého prostředí a legrace, se lze dočkat i velmi dobrého herectví, Beková a Plesl vynikající, Datslík - Holy Motors hadr :). Každopádně i všechno dobré zde funguje tak maximálně jednou.

    • 2.7.2017  20:12

    Odpad celkově je pro lidstvo jakousi rakví, kterou si samo ztloukává. Tragicky absurdní životní nadbytek západního světa, mající všeho dost a přesto rozmařile toužící po novinkách, bez ohledu na původ či dopad čehokoli, co si kupují, je bezpochyby jednou ze zásadních vln, která se prožene lidstvem a zanechá nesmazatelné stopy. Korporace budou bagrovat dokud to půjde s nevinnými rukami nad hlavou, ve kterých navíc svírají soudní moc, celé rodiny v podstatě závislé na materiálním konzumu s vysokým životním standardem, kterého se za žádnou cenu nevzdají a nakonec z našeho pohledu civilizovaně zaostalí lidé někde daleko v Asii či Africe, kteří to vše odserou, tedy vyrobí a poté zase uklidí. Dokument dokazuje, že korporace a jejich bagry zařadily další stupeň rychlosti a zvětšily klapky na očích všech, kteří se jakkoli na bussinesu s elektronikou, který má ve finále mafiánské praktiky, tedy žádnou formu důstojnosti a bezcharakternost, v současné době podílejí. I v tomto případě je nutné začít sám u sebe, vypořádat se s naivními touhami po něčem, co je jen jinak zabaleno, neskákat jim na špek, nenechat se vtáhnout do tupého stáda rozmařile toužící po sladší pastvě. Využívat elektronické přístroje co nejdéle to bude jen možné, některé přístroje v mé domácnosti jsou starší než já (elek. kráječ na zeleninu, mixér apod. :), mít na paměti, že cokoli si koupím, vyprodukuje následně i odpad, jenž nezmizí, zůstane tu společně s námi. a alespoň u té elektroniky se trochu více zajímat o to, co se děje poté, když já již usoudím, že to dále nechci používat. Další mega hřebík do rakve lidstva si lze prohlédnout také např. v dokumentuCentrales nucléaires, démantèlement impossible?. Hodně štěstí a hlavně s úsměvem, člověče nešťastná!

    • 26.6.2017  22:27
    Hitlerův poslední rok (TV film) (2015)
    *****

    Precizně zrekonstruovaný dokument obsahující známé záběry i informace o postupu osvobozujících vojsk, plus další pasáže. Rozdělení Evropy vítěznými mocnostmi (nezájem Spojenců o osud států východní Evropy - "S Rusi si musíme podat ruku co nejdále na východě.") detailnější rozbor bezvýchodnosti režimem podvedeného německého národa, zoufalé vyzbrojování dětí, žen a starců, nebyly výjimkou i sebevraždy celých rodin či velmi silná část o důsledcích zvrácené politiky německého nacismu, jejíž zrůdný odkaz zůstal na duši lidstva jako temný šrám. Brutalita a nelidské zacházení, s nímž se setkalo civilní obyvatelstvo na východě, se v těchto letech přesunulo s Rudou armádou do Berlína, kde především bezbranné ženy a dívky zažívaly nevýslovné peklo.

    • 25.6.2017  11:01
    Victoria (2015)
    ***

    Victoria a její sto čtyřiceti minutový noční zážitek. Velmi náročné technicky, neskutečně kýčovité obsahově. Film v mé mysli míchal blivajz v podobě koktejlu jménem Titanic (náhodná hodinová láska na celý život) a Bony & Clyde. Vše ozdobené festivalovým deštníčkem. Pro mě vyloženě promarněný potenciál ke skvělému alternativnímu mládežnickému filmu, jenž mohl excelentním způsobem natočení představit noční život v současném Berlíně. Nestalo se.

    • 25.6.2017  10:49

    I na malé vesničce, obsahující zdánlivě jen pár tragických osudů mužů, žen a dětí, se odráží nelidsky zrůdné nacistické smýšlení...tito lidé prostě nesmí dále žít. Velmi profesionální a důstojné zpracování, i včetně vyprávění osudů převychovávaných dívek.

    • 24.6.2017  12:32

    "Ať mi někdo zkusí říct, že jsme tu překáželi a dám mu hned jednu po hubě!". Nostalgicky laděný příběh o generaci dělníků z třicátých let a jejich "boji" za své místo v nastávajících letech šedesátých. Jsme svědky jejich tragikomického snažení, vyobrazeného kupříkladu v údržbě prastarých automobilů, švejkovském přístupu, starostí o hygienu v polorozpadlé fabrice Myšárna či jednoduše v obavách o budoucnost. "Tak ses tý nezaměstnanosti dočkal, dědku...už tě nikde, nikdo dávno nepotřebuje.... Helge opět nastavuje celospolečenské zrcadlo a ke svému osobitému stylu vyprávění a psychologie přimíchává tentokrát i specifický humor. Horníček, jako hlas svědomí celé vesnice i každého jejího obyvatele, se obzvláště povedl.

    • 21.6.2017  21:35

    Zadlužit jedince, rodinu...národ. Kapitalistický bagr, postavený v sedmdesátých letech v zámořské kolébce této bizarně nemorální myšlenky, nastartovaný v letech osmdesátých a plně rozjetý v devadesátých, již dávno překonal oceán a železnou oponu naivní rudé diktatury, aby nastolil diktaturu peněz, ze které zřejmě nevede cesta...i přesto, skromnost a pokora ke každodennímu životu, začít u sebe a hlavně pro sebe...zabít v sobě rozmařilost a falešné touhy po majetku, ve kterém lidé hledají štěstí.

    • 21.6.2017  21:18
    Z lásky nenávist (TV film) (2017)
    ***

    "Třetí znásilnění jsem už ani necítila...". "Naštěstí jsme bydleli v přízemí, takže jsem vystrčila děti v pyžamkách ven, aby neviděly, co bude následovat.... Průměrná výpovědní hodnota i zpracování pěti extrémních případů domácího násilí s relativně šťastnými konci. Dokument, který čeká na slzy, aby je poté zbrklé a detailně zabíral. Osobně mi rozhodně chyběla větší osvěta, jež by se vryla do paměti diváků daleko více a nezmizela by po přepnutí programu či opuštění projekce a zamáčknutí slzičky. Rozhodně souhlasím i s názorem, že samotným základem kvalit jsou samy protagonistky.

    • 13.6.2017  23:36

    Excelentní kousek. Silné lidské drama zabalené do morbidně legračního námětu. Fantastickým způsobem odvyprávěné a zrežírované. Buranská společnost oddaných strojvůdců, ve které má každý své krvavé číslo, čisté svědomí a klid v duši. Smířeni se svým osudem, usedají do připravených strojů a smetou vše, co jim přijde do cesty. Součástí jejich života se stala smrt, Ilija dokonce již dohlédne na druhý břeh, je ochoten se nechat převézt, nebo může z kapsy nažehlené košile vyndat jízdenku pro další život. Pro mě bezchybný film se vším, co divák potřebuje. Balkán opět posouvá už tak vysoko nastavenou laťku své současné kinematografie. [Filmový Klub Citadela-Litvínov].

    • 10.6.2017  12:53
    Ráno pod mesiacom (TV film) (1979)
    ****

    Klasicky nadprůměrně kvalitní TV film, tentokráte vyšperkovaný silně sugestivní kamerou, jež snímá nekompromisní drámo o údělu ženy...matky. V nelítostném horském prostředí s agresivním neschopným opilcem, kteréžto role se Petr Čepek zhostil opět skvěle, i když nechal svůj hlas na Barrandově či v zdánlivě pohodlném luxusu, jenž je ovšem plný pokrytectví a partnerské odcizenosti. Pro fanoušky Emílie Vášáryové bez diskuze povinnost.

    • 7.6.2017  00:01

    "Hlavní je cíl, nezáleží, jaká cesta k němu vede". Příběh úspěšného občana, otce, manžela, milence a doktora, který svůj život i naděje drží pevně v rukách, nic ho nezaskočí, je odhodlán své vize dosáhnout navzdory všemu...a všem. Již dávno rezignoval na jakoukoli změnu společnosti a morálky ve své zemi, je ochoten proti ní použít její vlastní zbraně, tedy to nejhorší, čeho se muže chytit. Ač plný myšlenek o neochvějnosti zásad a pevnosti svého charakteru, nyní se dobrovolně ohýbá, jde přeci o budoucnost, kterou si nedá vzít. Z naděje se ovšem stává marná prázdnota a odcizení, vše, co ještě před pár dny nehodlal pustit, mu náhle protéká mezi prsty, již to vypadá, že snad ani není za co bojovat...žít. Výborně sehraný a odvyprávěný snímek, který křičí, ovšem velmi tiše, nabízí vynikající kontrasty a nabádá k menší, možná nejmenší míře pokrytectví, které v sobě všichni máme. Nelhat nikomu ve svém okolí, považuji osobně za jednu z největších svobod, které může člověk dosáhnout. [Filmový Klub Citadela-Litvínov].

    • 4.6.2017  16:23
    Tajemné ostrovy Japonska (TV film) (2015)
    ****

    Ostrov Okinawa - Taketomi: Cíl mé životní cesty :)

    • 4.6.2017  11:39
    Bezvýznamná žena (TV film) (1983)
    *****

    Excelentně sehraná konverzačka s velmi vytříbenými dialogy a životními moudry, které si lze poslechnout hned několikrát. Ano, je zde skutečně mnoho vět, o kterých lze přemýšlet, jak na bázi lehce humorné, tak i skvěle dramatické. Atmosféra v podstatě dokonalá, venkovská anglická aristokracie v nádherných kostýmech, šálečky, čajíčky, pokrytectví, faleš, povrchnost a hlavně klebety Také jedno velké rodinné odhalení, které vynikajícím způsobem otřese charaktery všech zúčastněných. Herectví všech slovenských protagonistů je opět bravurní, dvojice Vášáryová - Lasica je bez diskuze základ, ovšem já osobně byl nejvíce nadšen z dominantní a přesto křehké feministky Lady Allondyové, kterou úžasným způsobem ztvárnila Kamila Magálová.

    • 30.5.2017  23:25
    Cena slávy (2014)
    ****

    Příběh dvou životních kamarádů, jejichž vize budoucnosti, podpořená velice podivnými nápady, skutečně připomíná grotesku. Je v tom vše, dva komici, mající více štěstí než rozumu, šílená situace, legrační humor a také nalezení tíženého štěstí v každodenní skromnosti života. Kvalitně natočený i sehraný nenáročný snímek, možná trošičku nedotažený, hudba pro mě zbytečně velkolepá, ale celkově velmi povedená a zábavná podívaná. [Filmový Klub Citadela-Litvínov].

    • 27.5.2017  10:54
    Tereza (TV film) (1976)
    ****

    "Ak je nezachránime, viac na svetlo božie nevyjdem". Velmi slušné a výborně se vyvíjející hornické drámo o záchraně jedné baně i vlastního svědomí a charakteru. Snímku by moc slušel i žánr psychologický. Slovenská tvůrčí elita zaručuje veškeré kvality, což potvrzuje i naše česká kráska Danuše Klichová. (Ani předabování dvou protagonistů zde nebyl rušivý prvek)

    • 16.5.2017  23:07
    Ústava (2016)
    ****

    Silně melancholický film, který ovšem v divákovi zanechá dosti pozitivního. Potemnělý byt plný lidské zapšklosti, silného nacionalismu a dokonce i fašismu. Ustašovská uniforma, její majitel, kruté vzpomínky i realita profesora Vjekoslava Kralja doslova vězní, zato Katharina je zcela svobodná, tančí a dokáže i milovat, co nakonec navždy spojí či rozdělí tyto dvě osoby v jednom těle? Prostá sousedská výpomoc, jež zachraňuje duše a prosvětluje šedý život. Nádherně sehrané a skvěle zrežírované lidské drama prokládané lehkým humorem. [Filmový Klub Citadela-Litvínov]

    • 9.5.2017  23:09

    Velmi příjemný, skromný film o stejně naladěném, lidsky sympatickém pekaři a mistrovi světa v lehké váze, jenž si tuto svou prozatímní nálepku veze s sebou do Helsinek na svůj nejšťastnější den v životě, kterým je nepochybně 17. srpen ´62. Nikdy na něj nezapomene, v ten den se rozhodl, a šel do toho, jo...také absolvoval několikaminutový boxerský zápas. Vynikající režie, herectví i krásný romantický příběh o naplnění svých životních cílů. [Filmový Klub Citadela-Litvínov]

    • 8.5.2017  20:50
    Škoda lásky (TV film) (1995)
    ****

    Melodie s českými kořeny, jež se stala nedílnou součástí 2. sv. války. Zavzpomíná zde několik umělců, hudebníků i herců a součástí jsou také ukázky z film či pořadů, kde se píseň objevila. Za zmínku stojí i zajímavý popis amerického "osvobození" Plzně dle vzpomínajícího Miroslava Horníčka "Američani přijeli v krásných uniformách, v džípech, s nohama nahoře a tak ledabyle na nás mávali". Boyz se prostě náhodou objevili na české půdě, slavme!

    • 7.5.2017  10:31
    Chudá holka (1929)
    *****

    Silné drámo o nelehkém, chvílemi až tragickém osudu Marie Růžové, jež zklamána a s hlavou skloněnou vyráží ze svého rodného kraje, kde již zakusila lidské opovržení, díky jejímu nemanželskému původu, do světa velkoměsta. S šátkem na hlavě, uzlíčkem, ale také silným a neoblomným charakterem i přirozenou pracovitostí naráží na prohnilou morálku, ve které se bezbranná žena stává obyčejnou věcí na prodej a dle toho se ni tak jedná. Většina se i podvolí, ovšem Marie bojuje a bojuje i ve chvíli, kdy jsou proti ni už skutečně všichni. Na svou dobu velice precizní režie, Mac si zde skutečně vyhrál a dal záležet, stejně tak skvěle se vyvíjející příběh plný zvratů, jenž srovnávat s pozdější červenou knihovnou, odehrávající se mezi kulisami na Barrandově s kolovrátkovým dějem, je zcela scestné, zvlášť v roce 1929. Tato dramatická romance nabízí krásné exteriéry, vynikající kameru, lehký humor (Abstinent kouzla zbavený) a skutečně povedený scénář, který by se ve své době neztratil v celosvětovém měřítku, vlastně i dnes můžeme ve filmech vidět to samé, boj za spravedlnost a lásku. Možná věčné téma, které mi zde v plném počtu nezkazila ani závěrečná ukvapenost, slabý originální hudební doprovod či příliš upravená Suzanne.

    • 2.5.2017  22:53

    Jeden z nejsrozumitelnějších filmů, které jsem měl čest zhlédnout, excelentně odvyprávěný, nasnímaný i sehraný. Historie se prý opakuje a na Balkáně by o tom mohli sakra vyprávět. Danis Tanovič vypráví, vynikajícím způsobem začleňuje diváka do jednoho dopoledne v sarajevském Hotelu Evropa a představuje mu několik lidiček, kterým se obyčejný den a banální problémy mění v něco životně zásadního. Naději střídá zmar, ve kterém neschází ani osobní rezignace, horlivá diskuze plná nacionalismu se mění v krásné lidské souznění a kariéra je plně převálcována rodinnou láskou. Jeden by vážně nevěřil, co vše se dá v pětaosmdesáti minutách zobrazit. [Filmový Klub Citadela-Litvínov].

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace