mchnk

mchnk

Tom .

okres Most
DJmechanik // nejen československý fajnšmekr // filozof samouk // promítač filmů


75 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
    • 30.5.2020  00:06
    Emma. (2020)
    ****

    Zcela nepolíben, lépe řečeno, naprosto neobeznámen s tím, jaká má Emma být či co má vlastně za lubem, natož aby se kolem mě mihla knižní předloha, jež zde nepochybně tvoří základ hodnocení, jsem si užil to nádherné, blonďaté ztělesnění nejvyšší možné ženské důstojnosti, jež s chladnou přesností, na míru upraveným sebevědomím a dobrovolnými předsudky kontroluje svět kolem sebe. Nicméně, jak je známo a ověřeno, i ten nejpevnější ledovec, je-li vystaven silnému, intenzivnímu a nekončícímu žáru, podlehne a taje...v případě zmrzlé vody je to životodárné slunce, v případě lidské bytosti upřímný, silný a hřejivý, mysl i tělo uspokojující, pocit opravdové lásky. Bezchybná atmosféra a vynikající herectví všech zúčastněných, nad kterými září napohled křehká, překrásná květinka Anya. Ač je mi tato společnost, obklopující se nestoudným nadbytkem a sluhy, jež jsou jen položky v inventáři, proti srsti, film jsem si užil, k čemuž mi dopomohla i snaha o zobrazení podobnosti životů a smýšlení chudinské vrstvy s tou pokryteckou honorací, nic extra silnějšího, ale pro mě vážně dobré. [Kino Citadela]

    • 24.5.2020  23:40

    A ten šílený, i když nakonec uskutečněný, plán a strasti plná cesta, jež dokonce přestala být na deset dní sranda, se nakonec stala duševním obohacením, je to nejen road movie ale i přírodopisný a sociální dokument z kontinentu zrodu člověka...zajímavý výlet do minulosti, jež je zašpiněná současností, ale vidět zase jednou veselé a skotačící africké děti či inspirativně pomáhající osoby, člověka nádherně na chvíli uchlácholí, takže díky, chalani. [Kino Citadela]

    • 16.5.2020  23:23
    V síti (2020)
    ***

    Osobně mi přijde verze Za školou daleko smysluplnější a hlavně efektivnější, obzvláště pro cílovou skupinu, jež jsou skutečná dvanáctiletá děvčata. Tam totiž promlouvají všechny tři, mimochodem naprosto bezvadné, protagonistky přímo k divákům, skvěle popisují veškeré nastalé situace a mile, kamarádsky radí co s tím. Hlavně co v žádném případě nedělat. Je tam vlastně vše základní, včetně nechutných videí, ústečáka, který už asi žádný dětský tábor jen tak nezorganizuje a také výborné Terezino vypořádání se s tím vyděračským zmrdem. Tato verze mi přijde jen jako taková jistota návratu investic. Šok to bezpochyby je, kina vyprodána, i když asi každý divák nad 15 let věděl, co od toho čekat. Stejně jako Klusák, který nepochyboval o tom, že mu lidi přijdou nakupovat do neexistujícího supermarketu, že životem zmatený a na hranici svéprávnosti balancující Daliborek bude žvanit nesmysly v Osvětimi a že na tři krásné návnady se chytí ta největší česká internetová lůza, hledající uspokojení všeho druhu. Opět se tedy u Vítka nemohu zbavit dojmu prvoplánovosti, ale i lehce amatérského přístupu, jenž dosahuje vrcholu při konfrontaci zmíněného vedoucího, přičemž tam byly daleko větší svině, jež by byly schopny jakkoli zneužít nevinnou dívku. Přesto určitou nutnost zobrazení tématu dokumentu nelze upřít, i když forma mohla být preciznější, základní pozitivum tedy osobně vidím ve výběru "obětí", to se režisérské dvojici povedlo na výbornou a holky jim vlastně tzv. zachránily kůži. [Kino Citadela]

    • 10.5.2020  19:30

    Otto Pilich tímto aspiruje na pozici v top desítce nejsilnějších charakterů celé československé kinematografie a Menšík skromně potvrzuje místo na mém soukromém stupni vítězů našich nejlepších dramatických herců.

    • 9.5.2020  10:19
    Félvilág (2015)
    ***

    Příběh banální, přespříliš sexu, vynikající režie a skvělý, silný závěr, k němuž jsem se ale dopracoval jen díky překrásné Lauře Döbrösi a jejímu uhrančivému pohledu, těším se další film s touto herečkou, což je pro mě jediný přínos od Polosvěta.

    • 8.5.2020  20:37
    US-Army v ČSR 1945 (TV film) (1990)
    ****

    Na dobu vzniku překvapivě objektivní, i když čerstvé vypořádání se s komunistickou minulostí z toho lze trochu cítit.

    • 8.5.2020  20:25

    Kdybyste na vlastní oči viděli tu dívku, kterou Němci svázanou táhli...její znetvořený obličej, jak ji uvázali a zavraždili, již nikdy by Váš syn, vnuk ani pravnuk nepodal ruku žádnému Němci. Osudy jedinců i veškerého, národnostně velmi smíšeného obyvatelstva Brna, které v tomto období hrálo velmi zajímavou roli.

    • 3.5.2020  02:11
    Století ve filmu (TV seriál) (2016)
    *****

    Za pár dní připojím velmi detailní koment k tomuto vynikajícímu ohlédnutí za 20. stoletím.

    • 26.4.2020  15:09
    O uloupené divožence (TV film) (2007)
    **

    Jako pohádka slabé, po stránce tvůrčí dokonce hodně slabé, umělé, jako většina režisérových filmů, nicméně divoženka Zafra vypadala chvílemi opravdu dobře, sice ne tak, jak bych si svou divoženku představoval já, ale díky ní jsem tento pokus o pohádku dokoukal, Rybová taky celkem dobrá.

    • 20.4.2020  20:43
    Marat - Sade (1967)
    *****

    Přesná definice šílenosti lidského konání, bez ohledu na století. Sehraná pod dohledem a za mříží, plná přetěžkých monologů, teatrálně a groteskním způsobem vypráví o tragickém světě před mříží, o nutnosti a marnosti revoluce, osobní i společenské, o znovu a znovu nabyté svobodě, jež má pro každého zcela jinou podobu, ale pokaždé narazí na vysokou zeď, o chaosu, utrpení, bolesti a neustále činorodé smrti, o nás normálních, kteří se přetvařujeme a JE nazýváme blázny, film o nejhorších lidských pudech a jejich vítězství...všichni přece chtějí z klece ven. A já? U druhého zhlédnutí se chci nechat bičovat ženskými vlasy, potom snad připíšu něco smysluplnějšího...

    • 14.4.2020  21:22
    Lakomec (divadelní záznam) (2020)
    ****

    Vedle asi nejvíce slizkého Harpagona široko daleko, v měřítku divadelních prken, tedy zcela suverénního a celé představení pevně držícího Bolka, mě nejvíce bavila a překvapila Alena Antalová a také Michal Isteník (Eda z Mostu!) Velmi dobré vědět, že i dnes se lze v divadle dočkat kvalitního herectví, i když někteří potřebují ještě trochu dozrát, celkově velmi povedené.

    • 3.4.2020  22:03

    Bergmanova životní filozofie a psychológia v porodnici. Zdánlivě neslučitelné, přesto skvěle zvládnuté a silné. Klasika pro obdivovatele tohoto severského filmového mága...inspirujícího vypravěče, který mě ani tentokrát nezklamal.

    • 3.4.2020  21:53

    There is a Bomb in Centennial Park You have 30 Minutes.... Prostáček zatažen do velké, přesně kontrolované a řízené hry na dobro a zlo. Částečně se mu splnil sen, i když se na chvíli stal noční můrou. Clint i ve svém věku stále dávkuje emoce přesně tak, jak je potřeba, dokonce to nepřehání ani s tzv. tlačením na pilu, jen trochu, budiž mu odpuštěno, když pořád diktuje o desítky let mladším kolegům. Povedená a poučná věc. [Kino - Citadela]

    • 1.4.2020  22:19

    Vynikající zakončení, pro mě nejlepší epizoda i přes lehce naivní závěr s mladým Skameňákem. Jinak ale výborné, dialogy excelentní...František s direktorem (Nedbal) úžasný. Charakterově pevný a nezlomný člověk, jehož inspirativní smýšlení i činy jsou podporovány jeho krásnou, milující ženou, je teď proti všem. Ta nejstřízlivější forma vlastenectví v těch nejsprávnějších rukách. I když další časy pro něj asi nebyly jednoduché.

    • 21.3.2020  11:32
    Stretnutie (TV film) (1982)
    *****

    Hudební underground své doby, geniální, skromný, neskutečně originální a inspirativní flétnista (super ukázky z improvizačních jazzových vystoupení se zpěvačkou, jež nezpívá, jen vyluzuje nádherné zvuky, což je snad český jazzový vynález), ale i člověk, se kterým bych si asi hodně dobře pokecal, plus naprosto skvěle zvládnutý dokument, i když krátkometrážní, svou formou strká do kapsy většinu novodobých pokusů o zdokumentování osobnosti a jeho profesního i osobního života. .

    • 6.3.2020  23:25

    V závěru jsem skutečně měl chuť si s těmi svobodnými dětmi zatančit. Konec zcela podtrhuje veškerou "ulítlost" filmu, který nás zve do poblázněného světa, jen tu není Leslie Nielsen ani Charlie Sheen ale Adolf, žadonící o hajlík. I kdyby to jenom mělo nasrat všechny ty vypatlance, kteří v tuto nejzvrácenější ideologii dnes stále ještě věří a obdivují, ale ono je to fakt dobrý, ty děcka to hrajou fantasticky, dvojice Jojo&Yorki by mohla mít vlastní show, oba herci skutečně vynikající, k tomu úžasná Scarlett a skvělá režie tohoto nelehkého, možná až skoro žánrově neslučitelného, tedy v obstojné formě, tématu. Zde je možné si z něj udělat srandu, zasmát se a zároveň si uvědomit tragičnost onoho pobláznění, jež se stala skutečností, lidé buď blázní...nebo visí...i na tuto stránku války film nezapomíná, miliony lidí mizí, někde daleko, ale stále se blázní, celý svět, jak se v tom má jeden vyznat, natož když je ti deset a chtěj po tobě zabíjet králíčka, ty chceš být hodný, ale musíš být zlý. Škoda, že film nenatočili sami Němci, pozůstatky německé generace, jež byla několik dlouhých let cvičena a zároveň podváděna, vychovávána ve lži, aby nakonec byla ponechána napospas hladovým rusům, jsou jistě silně zakořeněny a kde kdo by mohl vyprávět. I tak je ale atmosféra skvělá, osobně jsem si v tom našel všechno, co jsem potřeboval a případně bych rád vysvětlil svému dítěti, což si myslím, bylo i tak zamýšleno, film s jasným tématem pro několik generací, bavilo mě to. [Kino Citadela]

    • 3.3.2020  23:55

    Bolest je v životě lidském velice specifická záležitost, může být hluboce zarytá či povrchní, spojuje nás, každý žije s bolestmi obou druhů. Je asi více způsobů, jak si ulevit od bolesti v duši. Juha volí cestu, při níž dostane bolest z hloubky na povrch, přišlo mi to celkem tolerantní, většina si kompenzuje své bolesti na druhých. Sledujeme jeho očistnou cestu, jež vede přes bolest, až na práh...na kterém stojí anděl (nového) života v černém s bičem a igeliťákem, když si vzpomenu, že to vlastně byla i komedie, pro našeho doktora nebude tedy vůbec lehké si třeba jen tak od srdce zatančit v s/m oblečku na bizárdýze. Klasicky skvělá režie, jež je z těchto krajin očekávána a celkem silný příběh, který krásně rozehrává hru několika postav...všichni nějak kompenzují své bolesti, což může lidi velmi silně spojovat. [Filmový klub Citadela]

    • 2.3.2020  00:56
    1917 (2019)
    ****

    U mě nakonec ano...forma je úchvatná, o tom žádná, precizní pohled do zákopové války se silnou atmosférou, jež trochu narušují některé postavy svým projevem (Lieutenant Leslie - Andrew Scott si skutečně odskočil z Vietnamu) a nakonec i samotný obsah, doslova plavající ve velkolepé formě, scénář hodně slabý, prostě jen akce na jednu dobrou s emotivní, nicméně ne moc povedenou hudbou, neustálá gradace nekončících záběrů skoro bez střihu (já napočítal tři:). V tom všem prakticky dokonalém jsem ale postrádal stejně precizní a silný obraz nezlomné mysli a odhodlání jedince navzdory všemu, stav, kdy člověk sám sebe naprogramuje na určitý úkol, na jednu jedinou možnou cestu, ze které není návratu. Tato forma natáčení má i své limity, do postav nelze tak silně nahlédnout, stále divákovi utíkají, silnější momenty se najdou, ale žel také scény, u kterých možná našeptával Spielberg, na jehož pohled na válku jsem si při tomto hodnocení také vzpomněl a 1917 hodnotím lépe, také proto, že vše muselo být náročné i herecky. Ti dva to ale zvládli a nakonec uznávám skvělý divácký zážitek. [Kino Citadela - Litvínov]

    • 1.3.2020  19:00

    František je partie, nebojím se napsat terno. Nicméně i v tomto případě se projevuje jeho neoblomný, pevný charakter a hlavně zcela svobodný úsudek. František čeká na tu pravou, poctivou, bez falše a přetvářky, kdepak načančané kočičky Butteauovic...panna Márinka, to bude ta pravá.

    • 1.3.2020  18:54

    Pivec a jeho monolog na smrtelné posteli...vynikající. František je stále silnějším a sebevědomějším člověkem již s prakticky nezničitelným charakterem. Pevně ctí svou rodinu, vlast, čest i dobré jméno. Výborný kontrast pokryteckého života v Praze s prostým, ale poctivým životem na venkově. Také důraz na počátek poněmčování českého jazyka. "Jen si poslechni ty dvě služky...". "To se pěkně vycajchnovali, co?" "Máte recht, to už je cu moc...".

    • 24.2.2020  22:05
    ...a sekať dobrotu... (TV film) (1968)
    *****

    Bez diskuze nejlepší možná doba a zároveň i poslední šance na skutečně věrné zachycení, v tomto případě, čistě psychologické podstaty politického věznění, které je součástí naší historie, vlastně jakéhokoli věznění nevinného člověka, jenž nakonec začne (je donucen) polemizovat o své nevinně. Vynikající filmový diktát od tvůrců, kteří možná bojovali s myšlenkou, zda film vůbec někdo někdy uvidí, přesto do toho dali vše. Solan jako vždy srdce, Lenka Reinerová nepochybně stále živé vzpomínky a Milenka Dvorská svou přirozenou krásu. Vše se odráží v preciznosti a nadčasovosti tohoto krátkometrážního kousku, jehož atmosféře se dnes nelze přiblížit, možná jen zpovzdálí hledět, pár filmů, které dohlednou, by se našlo, nicméně zobrazit myšlenkové pochody uvězněné, jež jsou rozděleny na před a po...důsledky náhlého uvěznění, omezení prostoru, činností i myšlení či dokonce cynicky rutinní přístup věznitelů ("Tiež bol proces zo Slánským a jeho bandou, samý špagát"), ve dvaadvaceti minutách, je kumšt, který musíte dělat jako protest s omezenými možnostmi, aby byl takhle dobrý a zapůsobil. Po pěti stech dvanácti dnech opět slyší dětský smích...krásně se při něm usmívala...zpěv ptáků a dopřává si volnost, může udělat kroků, kolik jen chce, ale nesmí zapomenout...tu dobrotu, soudružko.

    • 17.2.2020  23:32
    Píseň jmen (2019)
    ****

    Pro mě milé překvapení. Velmi silný, skvěle odvyprávěný a sehraný příběh o hledání pravého místa v životě, svých povinností vůči sobě i rodině...toho skutečně lidsky důležitého, co silně cítíme uvnitř sebe, v duši, v níž si uchováváme nejenom naše vzpomínky. Inspirativní, dojemné, vlastně ani nevím, proč nejdu do plného počtu, necítím to tak, ale i přesto jsem z filmu nadšený, jelikož jsem toto všechno od něj nečekal. Nádherný pocit, když Vás film vyvede z omylu. [Kino Citadela - Litvínov]

    • 16.2.2020  21:56
    Past (TV film) (2020)
    ****

    Výborné. Důstojné, skvěle zahrané a plně vypovídající. Zuzana Stivínová je jedna z mála hereček, která se prozatím nezaprodala a podobné role jsou jednoduše určeny pro tento typ herečky...člověka. Jsem moc rád, že i v dnešní překonzumované době může vzniknout takto skvělý TV film, ve kterém je podstata pokrytectví a zločinnosti padesátých let minulého století v Československu vměstnána do osudu fenomenální herečky, jež nám tu zanechala role, které mě osobně dojímají k slzám. Za mě povedené.

    • 16.2.2020  12:32

    Předchozí strastiplná cesta domů, dlouhé měsíce odříkání, dobrovolné pokory a smíření se s otcovou nadvládou, ještě pevněji utuží Františkův ničím a nikým nezlomený charakter. Což se projeví hned několikrát a pokaždé ve zcela jiné atmosféře, nicméně všechny tyto nastalé situace má náš student plně pod kontrolou, aniž by při tom utrpěl jeho morální kredit, svědomí či dokonce úcta k otci, matce i přátelům, kterým ze srdce rád pomůže, protože to tak svobodně cítí a dle toho jedná, stejně jako v otázce své budoucnosti, kterou chce naplnit i proti vůli zmíněných lidí. Pro československého diváka je tento díl naprostá slast, to, co zde předvádí trojice Pivec - Brzobohatý - Hegerlíková je skutečně nádhera, do naprosté dokonalosti dovádí tuto epizodu i krátký rozhovor s Žalmanem a osud Tháma se zchudlou rodinou Butteauových.

    • 15.2.2020  22:12
    Syn (2002)
    ****

    "Na co si to hraješ??" "Nikdo jiný by tohle neudělal...". Existuje mnoho různých způsobů, jak se vypořádat s vnitřní bolestí...se ztrátou blízké osoby. Jedním z nich může být věnování se tvrdé, ale smysluplné práci, zručnému řemeslu, které člověk může předat druhým. I když to občas odnesou záda - Olivier v nikdy nekončící roli otce pro všechny své učně...bez výjimky - Poctivý přístup k řemeslu (k životu) totiž může zbourat i zdánlivě nezdolatelné hranice, přesto, že za nimi je ona bolestivá, dlouholetá rána z minulosti, kterou je potřeba řádně ošetřit...přijmout...kdy? Klidně během každodenní práce. Film dokázal pojem akčnost povýšit na noblesní a zároveň i nepříjemně autentickou záležitost, divák ví, jen nemá ponětí kdy a jak. Výborný, velmi originálně pojatý kousek, který ovšem, dle mého, mohl (měl) zajít ještě mnohem dál, např. v práci s dalšími postavami, jež by mi možná dopomohly k ještě silnějšímu zážitku, přesto ale dokážu pochopit a hlavně uznat kvality tohoto syrového stylu vyprávění. Naservírováno toho bylo dost, teď je na nás, jak to, třeba při závěrečných titulcích v naprostém tichu, zkonzumujeme.

    • 15.2.2020  00:05

    Ani ty kočičky nebyly nic moc...vážně blbost. [Kino Citadela - Litvínov]

    • 14.2.2020  23:56

    Možná vrchol stupidního sexistického humoru, na který současní čeští tvůrci komedií sázejí, v tomto případě ale herci jako Janžurka (na základě její role si dovolím toto oslovení), Chýlková (už i ona podlehla) či Langmajer, který to zase dává skvěle po svém a opět trochu jinak, dělají tento úmorně dlouhý a bezduchý škvár alespoň trochu sledovatelným, tedy jednou. Film je záměrně "ulítlý", ve své nastolené situaci, často od dam různého věku v kině zaznívalo..."No to snad..." Bourá tedy určitě hranice a také celkem humorný závěr je na tomto uchopení filmu postaven. Režie docela ušla i zvuk normální, což je u českých komedií také někdy problém, ale celkově zase ne, prostě jen další krávovina na entou. [Kino Citadela Litvínov]

    • 11.2.2020  23:55

    Kapitalistická družstevní kolektivizace na islandský způsob skutečně připomíná povídku režiséra Jasného z filmu Touha (jak zmínil adaben). Zde je místo nebojácné Anděly nebojácná Ingibjörg a její zřejmě nejtěžší dny v životě, jež jsou divákovi odvyprávěny ve stylu, který z těchto končin očekává. Ano, milovníci skandinávské tvorby, je přesně takový. Starosti s hospodářstvím, tvrdá práce a splácení dluhů, každodenní všednost, která se radikálně změní a život znenadání nekompromisně naplňuje přísloví o tom, že vždy může být ještě hůř, ale přináší také známou radu, všechno zlé je k něčemu dobré, možná právě v této pohnojené mizérii je konečně čas jít cestou, které jsme se až doteď dobrovolně vyhýbali, i když jsme vnitřně cítili, že je správná, bez přetvářky a pokrytectví. Možná to bude malý začátek něčeho velkého, u čeho nakonec ani nemusíme být, ale jiskra byla zažehnuta a všemi přehlížená pravda se alespoň na chvíli stává pravdou skutečnou. [Filmový klub Citadela - Litvínov]

    • 11.2.2020  00:09
    Malé ženy (2019)
    ****

    Krásné. Velmi milý film s nádhernou atmosférou, plný emocí, pozitivní, dojemný i smutný s dějovou linií jak na houpačce, jež lze ale v pohodě ukočírovat, excelentně zrežírované a hlavně zahrané, pro mě kapánek přeslazený, ale přesto velice příjemný filmový zážitek. [Kino Citadela - Litvínov]

    • 9.2.2020  12:09

    František prožívá jedno z nejtěžších období života...seriál se opět vrací k silným dialogům i scénám, rozhovor Františka se Žalmanem či dvojice Marvan - Pivec, také celý Františkův návrat domů, jeho strastiplná, ale očistná cesta, na jejímž konci jsou na stole u Věků s chlebem opět i tři talíře.

<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58