Oblíbené filmy (10)
Samuraj (1967)
8 žen (2002)
Dějiny násilí (2005)
Formálna sociálna dráma plná súčasných emócií zabalených do balenia mrazivejšieho a relevantnejšieho ako skutočný svet prešpikovaný klasickými gangsterkami. Pocta žánru po cronenbergovsky. Malý film, ktorý prehučí všetky ostatné filmy pána Davida C. svojou surovosťou ale pritom láskou. Režisér v najlepšej forme, mrazivý ako v 80. rokoch, obyčajný ako v 90. rokoch a surový aký je teraz ... Lahôdka!
Drive (2011)
Smrt panen (1999)
Expres foto (2002)
Úžasný zážitok, ktorý vás prinúti viac premýšľať kam a komu dáte vyvolať svoje fotky, hoci teraz sú takmer všetky digi, ale zase opäť máme doma aj pár analógov, ale to sú už skôr len home-made-art fotky. Mrazivý a surový film, ktorý sa na nič nehrá, nečaká byť najlepším filmom roku a práve preto si to zaslúži. Jedna z mojich osobných topiek. Hawk!
Nezvěstný (1982)
Solaris (1972)
Jednoznačný vrchol space race filmov 60. a 70. rokov. Prakticky dodnes neprekonaný.
Alphaville (1965)
Alphaville nie je o film noir ani o sci-fi. Zabudnite na mysteriózny dej filmu. Alphaville je filmová báseň, ktorú treba čítať pomaly a pozorne. Nie konzumne a netreba čakať zábavu. Ale kto čakal od tohto filmu kopec zábavy, tak by mal prestať čítať kritiky a zájsť si do "mulťáku". Len málo z "novej vlny" z šesťdesiatych rokov kdekoľvek (či Francúzsko či ČR) je živých aj teraz, totiž ich metafory nestratili význam, to nestratil zatiaľ len Alphaville.