Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (3 271)

plakát

Lovely But Deadly (1981) 

Levné, směšné, a hlavně pak naprosto nezáživné a nudné americké béčkové krimi (melodrama) o teen rozlezkávačce (studence střední školy, no upřímně vypadá na víc holka!), která jde po krku drogovému gangu, který může má na svědomí jejího mladšího bratra, pomáhají ji v tom kolegyněmi z karate školy, kterou sama navštěvuje. Na tomto filmu jsem nenašel téměř nic, co by mě oslovilo, občas tedy nějaké to Kung-Fu/ Karate od sličných slečen, ale jinak opravdu nic, snad jen hudební doprovod ve stylu filmu Jamese Bonda se mi líbil. Krimi bez hvězd, co bez hvězd, v podstatě bez jediného známého jména, co je to za krimi, kde nedojde k jednomu jedinému výstřelu se zbraně, k pořádné efektivní honičce či pronásledování (tady ke konci motorový člun-spíše jako parodie na akci), co je to za krimi, kde sice dojde občas k nějakému osobnímu konfliktu (souboji, potyčce), chlap držící v ruce samopal, kdy nakonec je stejně zpacifikován, ženou s holými ručkami, aniž by vystřelil:-)) Všechno je to nasáklé, amatérismem, neuvěřitelnou nemotorností, neobratností, umělostí, nenásilnou směšností, hlavně je to vidět ve finálním zúčtování. Nesdílím nadšení z tohoto filmu, podobně jak to vidí někteří uživatelé na IMDb. Pokud "Martial Arts" filmy, tak jedině s Asie. V šestnácti bych to ale možná viděl jinak, ale to jsem zas tento film bohužel neviděl:-) 1,5/5*.

plakát

Mais ne nous délivrez pas du mal (1971) 

Ze začátku to byla jen nevinná hra, opravdu nevinná hra, dvou nejlepších sotva plnoletých nudicích se kamarádek, pocházejících z velmi dobře situovaných rodin, která ale časem přerostla až v chorobnou nenávist a páchání všemožného zla, ten pomalý ale efektivní sestup obou hlavních protagonistek do říše zla-odkud už asi není návratu, tu byl velmi dobře nastíněn. Rouhání, zakázané touhy a vzrušení, upsání se Satanovi a jiné zlomyslnosti, jako dráždění a provokování starších frustrovaných mužů, svatokrádeže, bezdůvodné mučení a zabíjení ptáků, žhářství a nakonec i vraždy...Tohle nemohlo skončit dobře...Obě mladé dívky byli přinejmenším roztomilé, spíš než horor, tak drama (se sociálně kritickým podtextem, a kritizující zároveň i katolickou církev), ano finální scéna je vskutku dokonalá, nezapomenutelná a zároveň i dost znepokojující. Místy děsivé, dnes už spíše k pousmání, ale dobrý (odvážný a výstřední) film to určitě ve své době byl a stále ještě je. Vyzdvihl bych ještě nádhernou kameru, při které jsem měl občas pocit že sleduji nějaký dokumentární film. Film byl prý francouzskými kontrolními úřady cenzurován, ale divák ho mohl vidět na filmovém festivalu v Cannes v roce 1971. Na DVD film vyšel v roce 2006 u společnosti Mondo Macabro.

plakát

Trojúhelník mafie (1981) 

"Napoli, Palermo, New York, il triangolo della camorra", je jeden ze tří posledních filmů z roku '81, z italského subžánru poliziesco. Zároveň i poslední, dá se říci celkem úspěšná spolupráce týmu Brescia-Merola. Brescia natočil celkem 8 žánrových filmů, Merola hrál v 10ti filmech, z toho v sedmi pod vedením režiséra Brescii, který si zde zahrál i miniaturní roličku, náhodně kolemjdoucího s nímž se Merola setká a pokecá! Jak už samotný název filmu napovídá, točilo se na třech různých místech, ve třech různých světových destinacích, Neapol, Palermo a nakonec New York, tu část v New Yorku, kde samozřejmě dojde na finální zúčtování, považuji za nejlepší a víceméně i strhující. Jinak jde o standardní-klasickou spolupráci týmu B+M, celkem příjemnou, ale dosti předvídatelnou a místy i nudnou, s nějakým tím pěveckým číslem (Merolovi serenády, jak lahodná to pěvecká čísla), komediálními prvky (tady duo skvělých týpků), s typickým obrazem a spíše pak úsměvnou akcí, jako těmi hlavními rozpoznávacími znaky Bresciových filmů. Od této dvojky jsem viděl do této chvíle, co se policejního žánru týče, už 5 film, z celkových 8, ale podle mě stále nejlepší "Napoli la camorra sfida... la città risponde", zůstává i nadále nepřekonaná, no uvidíme dál, co přinesou ty tři poslední filmy. Samotný film bych tak spíše přiřadil a přirovnal k jeho dřívějším pracím, "Napoli serenata calibro 9" nebo "I contrabbandieri di Santa Lucia". "Napoli, Palermo, New York, il triangolo della camorra" a.k.a. "Mafia Triangle" a.k.a. "Trojúhelník mafie", je tedy spíše průměrný, možná dokonce podprůměrný film (Brescia natočil lepší), který ale jako jediný vyšel i u nás, a to prostřednictvím spol. Řitka video, což je tak trochu škoda, ale mě osobně to až tak nevadí. Doporučeno fandům taliánského zločineckého filmu, kompletistům a nebo zvědavcům, samotný žánr, však skrývá více zajímavějších perel.

plakát

Cjamango (1967) 

Zapomenutý špageťák s přijatelnou délkou, a s jednoduchým leč docela neoriginálním příběhem, v hlavní roli s nikdy neokoukaným Ivanem Rassimovem (který zde nehrál mimořádně padoucha, tak jak jsme u něj mi fandové euro-filmu zvyklí!). Rassimov zde v této kopii kterou jsem viděl, byl v úvodních tit. uveden pod pseudonymem Sean Todd, v některých momentech mi silně připomínal Clinta Eastwooda (pončo, výraz, frajerské kouření cíčka apod). Film zcela určitě čerpal z ohromného vlivu prvních dvou Leonovek právě s Eastwoodem, nebo třeba s Djanga s Francem Nerem, tam ten vliv byl ještě markantnější, nejen podle názvu (v německé distribuci film vyšel pod názvem "Django - Kreuze im blutigen Sand"). Neřadil bych však tento western mezi tu úplnou špičku, i přes dobrou kameru a vynikající prostředí, kde se film odehrává, najde se tu sice pár pár zajímavých, občas na první pohled i dost drsných scén (viz dynamit v rukou malého chlapce a jeho nepřestávající volání jména Cjamango, Cjamango) ale na druhou stranu zde najdeme i pár velmi dojímavých momentů, opět třeba s tím malým klukem-sirotkem (úvod, nebo později smrt jeho starého opatrovníka atd). Závěrečná přestřelka čistě v zúčtovacím duchu se prostě musí líbit, ocenil bych ještě docela dobré dramatické hudební skóre a onu hlavní roli (Rassimov byl výrazný, jeho obrazová přítomnost byla velká), která byla veskrze sympatická. Krásná herečka z francouzským jménem Hélène Chanel, stála rovněž za zmínku, škoda že tu nedostala více prostoru. Standardní eurowestern, (v roce '67 ale určitě jeden z nejlepších filmů svého žánru), na 5* hvězdiček bych to neviděl, ale film fandy spaghetti westernu jistě potěší.

plakát

Raiders of the Sun (1992) 

Další variace na "Mad Maxe", tentokráte z Filipín a v produkci známého béčkového guru Rogera Cormana, to je tohle levné, málo známé, a naprosto šílené post-apokalyptické béčko, se spoustou, téměř nepřetržité akce, nejrůznějšího zbrojního arsenálu (minomety, raketomety, granátomety RPG, útočné pušky M16 a M-4, kulomety M-60, válečná vozidla, jeepy atd), docela cool kostýmů a postav (mmj. trpaslíci nebo indiáni), a nakonec i s hromadou potřebných statistů (komparsu), kteří zde padají jako hrušky a tak stále dokola. Kdo nakonec zvítězí, bude to dobrá, demokratická Alfa liga-to jsou ti ve žlutých vestách a s hokejovými přilbami, pro ty pracuje Richard Norton, náš hlavní hrdina, žoldácký bojovník Brodie, anebo zlo ztělesňované Clayovou (ano, ten šmejd z náramennými vycpávkami) fanatickou armádou v černé uniformě, složenou z té nejhorší lidské spodiny? Podaří se na způštěnou a bojovnými hordami rozvrácenou zem vrátit svobodu a nějaký pevně stanovený řád? Vypadá to že střelný prach má cenu zlata, a že se co nejdřív se možná schyluje k poslednímu možnému konfliktu o moc a kontrolu nad zemí. Nebylo to už tak dobrý, jako staré italské fláky z 80's let, bylo to pitomé, místy směšně patetické, ale jinak docela zábavné, a hlavně krátké, což u podobných filmečků vždy ocením. Režisér Santiago byl v tomhle subžánru jako doma a to už od roku 83' (kultovní "Stryker"), v podstatě zde recykloval několik nápadů ze svých starších filmu, viz. např. z "Equalizeru 2000". 1,5/5*.

plakát

Scorchy (1976) 

Béčkové americké krimi, které kdyby byla přeci jen o něco kratší a dějově vyváženější, hodnotil bych nakonec jinak. Connie Stevens zde hraje tajnou sexy policistku v Seattlu, která jde po krku mezinárodnímu drogovému gangu a ještě navíc vrahovi, poté co za pomoci přátel vmyslí perfektní plán. Film má ale pár světlých momentů (jako např. některé dobré přestřelky, pronásledovacích sekvencí, viz. asi 6. minutová dobře natočená scéna; motorka vs. malé sportovní závodní autíčko, nebo vrtulník), najde se tu místy i nějaké to krvavého násilí, Connie je tu párkrát vidět nahá (postel, sprcha), nebo jen v pyžamu pronásledovaná padouchy, a je vidět že si film docela užívá, ale přesto mě to spíše nudilo, k tomu bych připočetl i občasnou zmatečnost a nevysvětlitelnost, co se týče některých jednotlivých filmových úseků. Plus, co ten nešťastný konec (který mě osobně velmi překvapil, nebo lépe řečeno šokoval)? Při kterém jsem fakt nevěděl jestli se mám smát nebo brečet? Průměrné, ale jinak docela zábavné '70s grindhouse sexy-krimi..

plakát

Strašáci (2011) 

Nuda, a ke všemu ještě zcela zbytečně protahovaná, film bez jakékoliv invence, s nulovým napětím a atmosférou, nezajímavými scénami, a spíše pak nesympatickými postavami, kde se divák horko těžko dokáže s nějakou po celý film stotožnit, nenašel jsem zde v podstatě jediný slušný a zapamatování hodný moment, scénu která by upoutala mojí pozornost (posledních cca půl hodinku nepočítám), to co fungovalo v Peckinpahovi verzi (pomalu ale efektivně budovaná atmosféra a napětí, vzrušení, neustálý strach, silné emoce a sugesce, špinavost a syrovost) to tady bohužel chybělo (z původní verze si film vystačil snad jen se starou muzikou a starými auty-hudba tady nebyla špatná a samozřejmě jak je v nových verzích převážně zvykem, bylo tu i více brutálnějšího násilí a krve, nutno přiznat, že občas docela vynalézavého). Ve všech směrech a ohledech jde tedy o velmi rutinní záležitost, o úplně zbytečný remake a zcela zbytečné plýtvání prostředky, o to více si ale myslím, že stoupne zájem o původní takřka 40 let starou nepřekonanou verzi, ať už ze zvědavosti nebo v porovnání, kde vynikne zcela jasně originalita a tvůrčí genialita původního filmu. Zklamání, do kina bych na to asi nešel.

plakát

Ničitel (1984) 

Ke konci (tak cca. posl. 15. minut) to byl fakt hustej nářez a fanda 80's levných akčních filmů si jej musel užít, film se spoustou akce, notnou dávkou napětí a drama, speciálních efektů a výbuchů, násilí, krve, zábavy, nechyběly ani nějaké dobře natočené realistické scény (ošetření poraněné nohy atd), pozor film neobsahuje žádné scény nahoty (!!!), ale to tentokrát vůbec nevadilo, v kostce se dá tento film označit za taliánský trash jak poleno. Jednoduchý a přímý, zároveň však i trochu matoucí skript (např. neuspokojivé vysvětlení podivného vztahu mezi Tigerem a Tomem), divákovi se postupně odkrývající kousek po kousku, zhruba tak od druhé půle, ale jinak šlo především o přímý-ortodoxní akčnák, co se týká žánrového zařazení, tak i o typický "pomstychtivý" film, kde se na scénáři k filmu podílel i známý scénárista Dardano Sacchetti ("Beyond", "House by the Cemetery", "Zombi 2" atd). Trochu mi to připomínalo taliánské hixploitationy ze 70's let ("Deliverance", "Rituals" nebo "Just Before Dawn") a bylo tu i několik odkazů například na film "Evil Dead", pozorný divák si jich jistě všiml. Burani (pytláci) vs. nevinný ale osudem těžce poznamenaný muž, který se ale nedá zastrašit, a když cítí že je opravdu nejhůř, tak vytáhne z kapsy svoje tajné trumfy, jako v tomto případě zespoda verandy svou spešl zbraň Franchi SPAS (Selective Pump Autoloading Shotgun) 12 guage. Viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Franchi_SPAS-12 . Dobrá B-akční klasika.

plakát

Survival Zone (1983) 

Izolovaná zóna jak příznačný to název pro toto ultra-levné a raritní jihoafrické post-nukleární/post-apokalyptické béčko (místy mi to připomínalo spíše tv-film), které ale nakonec nebylo vůbec špatné, trochu slabší ve scénáři (občas nejasné a nevysvětlitelné momenty) a pomalejší v jednotlivých částech, ale jinak docela dobrá efektivní zábava, pokud se tedy přenesete přes nějaké menší nedostatky, máte tu docela solidní malý žánrový film. Je fakt že jsem se skoro vůbec nenudil, film nepostrádal dobrou akci, napětí, hezké nápady (například helma vůdce nemilosrdného zločineckého motorkářského gangu v koženém outfitu, s umělou hlavou panenky na jejím vrcholu, no nevím, spíše to bylo úsměvné než jakkoliv hrozivé) nějaké ty dějové zvraty a místy opravdu překvapivé surové a brutální násilné scény. Nezapomenutelný dekapitovaný "Big Man" ve finále:-)! Inspirace australskou post-nuke klasikou "Mad Max 2" byla očividná a nepopřetelná.

plakát

Stacey (1973) 

Slušné 70's sexploitation béčko v hlavní roli se super horkou blondýnou-soukromou detektivkou (Playboy Playmate Anne Randall), která se snaží rozkrýt pozadí potencionálních příjemců obrovského dědictví. Příběh je docela spletitý, ze začátku je film dost upovídaný a nic moc se zde neděje, když vynechám nějakou tu nahotu (hlavně prsa hlavní hrdinky) a soft erotiku, tak až zhruba od druhé půle, nabírá film na obrátkách, přesněji od perfektní scény na závodním okruhu, poté je to opravdu až do konce akcí (výborné přestřelky, dobré kaskadérské kousky a automobilové honičky), násilím (někdy až hrůzně vypadající vraždy, střely jsou tu krásně živé a krvavé!) a zábavou nabitý film, při kterém jsem se opravdu nenudil a byl zvědav jak to celé dopadne a jak si tu hlavní hrdinka poradí s těmi zbývajícími darebáky. Good scéna: Předjetí pomalého autobusu závodním sporťákem, a to téměř nadsvětelnou rychlostí, a posléze jen nevěřícný údiv starého řidiče a jeho ženského doprovodu. Anitra ForD ("Big Bird Cage", "Messiah of Evil") v menší roli na začátku filmu, tu vypadala neskutečně. Pro milovníky rychlých aut, divokých koček, akce a zábavy docela dobrý levný film, lepší průměr.