Reiniš

Reiniš

Jan Bodnár

okres Ústí nad Orlicí
student FF MU Brno

116 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 20.11.2017  10:11

    Pro mě osobně jedna z největších filmových událostí na letošním Berlinale. Milostný příběh sedmnáctiletého chlapce a hosta jeho rodičů odehrávající se v létě 80. let na Italské riviéře, vychází z na západě populární knižní předlohy André Acimana. Stylově je to něco mezi Xavierem Dolanem, Bernardem Bertoluccim a queer heritage (na scénáři spolupracoval James Ivory). Film dokonale evokuje atmosféru osudového léta a nové lásky. Celý film táhne ústřední pár Timothée Chalamet a Armie Hammer, mezi nimiž funguje neuvěřitelná chemie. Postavy jsou i v rámci queer cinema poměrně ojedinělé; v aktivní roli se zde ocitá mladší postava. Zajímavý je prvek bezkonfliktnosti, primárně jde ve vyprávění o city a budovaný vztah mezi postavami, homofobie či dobové restrikce zde nemají místo.Film skvěle pracuje s plynutím času a postupnou gradací. Je do značné míry zosobněním milostného snu, utopií, kterou si jistě většina diváků přeje prožít. I přes značnou smyslnost celého příběhu je ústřední téma velmi univerzální. Atraktivnosti příběhu dodává i módní stylizace 80. let a trefný soundtrack. Film má potenciál stát se novou queer klasikou a zosobňuje, alespoň pro mě, novátorský přístup k žánru queer filmu, umě kombinující postupy hned několika kinematografických vlivů.

    • 31.10.2017  15:54

    Filmařsky velmi vyzrálý debut bývalého herce Francise Lee. Velmi drsná, machistická a místy až naturalistická gay romance. Primární je zde především vývoj hlavní postavy, ke které si divák většinu filmu hledá cestu. Charakter vztahu ústřední dvojice je zároveň podpořen nehostinným prostředím anglických plání. Na rozdíl od Zkrocené hory, ke které bývá film od loňského Sundance hojně přirovnáván, nemá tragické hrdiny. Na konci poskytuje hrdinům naději do budoucna. Skvělé jsou postavy otce a babičky, hrané Gemmou Jones a Ianem Hartem, přinášející téma mezigeneračního napětí. Na první pohled drsný, uvnitř však citlivý a autentický pohled na gay vztahy mimo prostřední velkých měst. Film nabourává vžité stereotypy o gayích a zároveň posouvá celou tématiku o level výš, jak dokládá konec snímku.

    • 10.4.2017  14:36

    Děj snímku reflektuje téměř třicetileté období života “amazonského Davida Livingstonea“, Percy Fawcetta. Během něj sváděl boj nejen s nehostinnou amazonskou divočinou, ale i s nepřáteli v zákopech první světové války a nakonec i ve vlastní rodině, kdy se jeho dlouhá nepřítomnost podepsala na vztahu k jeho dětem i manželce. Ztracené město Z se stalo jedním z příjemných překvapení letošního Berlinale. Režisér Gray představil velkolepou historickou podívanou, která je obohacená o téma destruktivní snahy dosáhnout kýženého cíle a vyniká vykreslením psychologicky zajímavých charakterů (jeden z nejlepších výkonů kariéry zde podává například Robert Pattinson). Film je díky své komplexnosti, stylistické nápaditosti a téměř transcendentálnímu konci milým zpestřením v žánru dobrodružného biografického filmu, který se v posledních několika letech přemístil hlavně na televizní obrazovky.

    • 31.3.2017  12:25

    Přes kosti mrtvých byla pro mě rozhodně jedna z nejrozpačitějších projekcí letošního Berlinale. Hlavní problém vidím především v neustálém vršení nových motivů a příběhových linek, aniž by se adekvátně dořešily ty předchozí. Snaha o žánrově ambiciózní film je chvályhodná, ale ve výsledku se tu nevyrovnaně skáče mezi poměrně brutální kriminálkou, ekologickou agitkou, rázovitou vesnickou komedií a romancí třetího věku, která svou křečovitostí téměř připomene poslední filmy Marie Poledňákové. Obdobně nevyvážené je i režijní vedení herců. Zvláště Agnieszka Mandat je v titulní roli snad až příliš agilní a její postava je asi tak sympatická, jako Jessica Fletcherová z To je vražda, napsala. Pokud Agnieszka Holland zaujala ve své kariéře nejednoznačnými charaktery a psychologickou drobnokresbou postav, zde jsou její hrdinové až pohříchu jednostranní (záporné postavy se chovají pouze záporně a naopak). I tentokrát měla režisérka šťastnou ruku na výběr kameramana. Oceňovaná polská kameramanka Jolanta Dylewska snímá atmosférické obrazy přírody všech čtyř ročních období a vizuálně zanechává film velmi silný dojem. Škoda, že působivé kulisy nemohly posloužit kvalitnějšímu příběhu. Více než starší filmy Agnieszky Holland jako bylo Úplné zatmění nebo Julie na cestě domů, připomene její novinka stylisticky standardního, ale dramaturgicky totálně rozpadlého Jánošíka.

    • 4.8.2016  13:12

    Ona kontroverze okolo nových Krotitelů duchů je poněkud matoucí. Film vlastně neděla nic jiného, něž že opakuje koncept třicet let starého originálu. Tedy usazuje populární komiky z pořadu Saturday Night Live do prostředí letního trikového velkofilmu a pohrává si s dekonstrukcí archetypu hrdinství. Za remakem navíc stojí většina původního týmu (camea celé původní party, producentem filmu je režisér originálu Ivan Reitman). Režisér Feig přináší do filmu své dvorní herečky Melissu McCarthy, Kristen Wiig a do této doby převážně stand-up komičky Kate McKinnon a Leslie Jones. Dochází zde tedy oproti originálu k výměně genderových rolí, kdy se o humor a záchranu světa starají ženy, zatímco muži (překvapivě vtipný Chris Hemsworth) jsou zde redukováni na objekt touhy a pouhý estetický doplněk. Jinak jsou ale noví Krotitelé duchů vlastně velmi konvenční letní blockbuster s několika velmi povedenými trikovými sekvencemi a pár skutečně zdařilými vtipy. A oproti třeba velmi nekorektnímu, leckdy drsnému humoru Žen sobě se zde tvůrci poměrně drží na uzdě a servírují stravitelnou komedii pro široké divácké spektrum. Vlna šovinistických (na fýzis McCarthy či přitažlivost Wiig), rasistických (odchod Jones ze sociálních médií) a homofobních (lesbická orientace McKinnon) útoků na účet hlavních hereček před i po premiéře bohužel jen dokazuje, že ženy to v hlavních rolích žánrových snímků stále nemají jednoduché.

    • 9.1.2016  13:20

    Podobně by nejspíše dopadlo Laurence Anyways, kdyby jej byl Xavier Dolan nucen natočit v Hollywoodu. Film s transgender tématikou určený především heteronormativnímu publiku, působí ve ztvárnění přeměny hlavního hrdiny na několika místech neuvěřitelně naivně a krotce. Místo exkurzu do dobového sexuologického kontextu se divákovi dostává opulentní melodram o krizi jednoho manželství. Nedostatky scénáře film ale nahrazuje vizuálně precizní mizanscénou a herectvím všech zúčastněných. Zkrátka a dobře na úrovni filmového stylu velmi líbivý film s trans tématikou, který se nemusíte bát pustit mámě ani babičce. Progresivní je film ale jedině v tom, kolik toho jsou schopni v druhé polovině filmu ústřední herci vybrečet.

    • 29.7.2015  22:26
    Amy (2015)
    ****

    Film je chytřejší a objevnější, než by se z poněkud prvoplánové mediální kampaně mohlo zdát. Kromě toho, že film s až masochistickou pečlivostí monitoruje fyzický i psychický rozklad zpěvačky, tak zároveň výstižně reflektuje i mechanismy současného hudebního světa a showbusinessu obecně. Styl dokumentu je nesmírně osvěžující. Kombinace privátních záběrů s těmi čistě propagačními a dodatečně pořízenými audionahrávkami tvoří zábavný kompilát, oproštěný od mluvících hlav a citových manipulací. Zřejmě nejautentičtější pohled na daný příběh, jaký mohl vzniknout.

    • 17.7.2014  12:40
    Stejná srdce (TV film) (2014)
    ***

    Od Ryana Murphyho, který léta bořil na televizních obrazovkách společenská tabu (Nip / Tuck) a experimentoval s filmovou formou a stylem v žánrově rozličných seriálových projektech (AHS, Glee, The New Normal), bych tak konvenční a vykalkulovaný kus nečekal. Film obsahuje několik explicitně působivých scén průběhu nemoci a následné smrti na druhé straně otevírá několik témat najednou (nemoc sama, politické machinace, homofobie, morální vina ad.) ale zpracovává je povrchově leckdy bez jasného autorského stanoviska. V rámci mizanscény je film navíc úsměvně ahistorický (především co se týká kostýmovaní, masek či účesů), což sice dělá film módnějším a mužská těla atraktivnějšími avšak ne zcela to souzní s agitačním a sociálně kritickým zaměřením filmu. Po herecké stránce je film bravurní, vyjma hlavního hrdiny jsou ale ostatní postavy až trestuhodně jednorozměrné a přesně typově vykonstruované. Díky obsazení zásadních gay ikon současnosti lze film vnímat jako generačně důležitý (HBO ho tak vlastně i propaguje), nicméně jaký je jeho skutečný osvětový charakter a do jaké míry povzbuzuje / vyvrací předsudky proti LGBT lidem by vydalo na širší studii.

    • 17.2.2014  22:48
    Líbánky (2013)
    *****

    Líbánky se u seveřanů inspirují více, než by bylo nutné. Mají asi tři konce, přičemž v tom posledním jsou až zbytečně popisné. Některým dialogům (a jednomu dlouhému monologu) by slušela spíše divadelní prkna. Ale i přes všechny tyto výtky, vnímám Líbánky jako komplexní dílo dokazující, že Hřebejk není mrtev. Díky pánům Štrbovi s Březinou jakoby objevil nové způsoby filmového vyjádření. Téma mi přišlo neuvěřitelně nosné a resonovalo ve mně více, než bych od českého filmu čekal. Hraní si s metaforami (odhození urny, závěrečná montáž při rozhovoru se synem) a minimalistické zpracování plně podporuje příběh se společenskokritickým přesahem a hraním si s diváckými očekáváními. Přehlédnutí tohoto filmu diváky i kritikou mě překvapuje. Takto autentický soudobý film navíc s žánrovými přesahy tu už nějakou dobu chyběl.

    • 4.2.2014  13:14

    Ten film je věrohodný asi jako britský přízvuk Amy Adams. Nebo tupé Christiana Balea... Přes dvě hodiny trvající otravná pozéřina a důkaz toho, že většinu filmových cen už opravdu nemůžeme brát vážně (celkem mě překvapilo, že za tlačenkou tohohle filmu nestojí Harvey Weinstein). A takhle krásně amorální happy end tu už dlouho nebyl. Krást je hrozně cool, kraďme také, kradou všichni. Kapitalismus nám to odpustí.

    • 14.1.2014  13:48

    Intimní rodinné drama ze současného Iránu, uvnitř kterého se skrývá tragický příběh antických rozměrů. Příběh, ve kterém i detail jako jsou nevynesené odpadky, může sehrát roli v dalším osudu postav. Dokonale konstruovaný příběh připomíná svými narativními postupy, hrou s vodítky a diváckými očekáváními spíše detektivku, než vztahové drama. Režisér pracuje s kompozicí záběru v několika plánech a vytváří tak komplexní obraz světa, což napomáhá celkové autenticitě filmu. Pod tíhou íránské teokracie a tradic se odehrává příběh dvou lidí, kteří se po letech společného života odcizí a těžce k sobě hledají cestu zpátky. Tedy situace, se kterou se lehce ztotožní diváci na celém světě, o čemž možná vypovídá i přes padesát filmových cen, které film posbíral.

    • 8.8.2013  18:09
    Batesův motel (TV seriál) (2013)
    ****

    Myslím, že už dlouho nebyl seriálový casting tak vydařený jako v Bates motel. Ani excelentní ústřední dvojice bohužel nedokáže zakrýt plochost scénáře a jeho poněkud umělé vytváření zápletek (pro zápletky). Scénář si většinu času prostě vystačí s tím, že Norman byl od dětství schizofrenik permanentně se držící za sukni své matky Normy, která je nám prezentována jako psychicky nestabilní hysterka chovající se ke svému synovi velmi autoritářky. Tedy nic, co bychom nevěděli, už od původního Psycha. Většina vedlejších postav připomíná chodící seriálová klišé, ať už se jedná o ploché postavy středoškoláků (kráska, frajírek, loser atp.), ryze kladné postavy (postava Miss Watson jako by sem spadla ze seriálu Sedmé nebe) nebo ty záporné (důmyslnější záporáky mají i současné filmy se Seagalem). Seriál je po stránce filmového stylu až překvapivě nevýrazný (záběr/protizáběr, neviditelná střihová skladba, převážně statická kamera ad.), navíc barevně laděný do hnědé, šedé a modré. Což velmi kontrastuje se současným trendem experimentovat s filmovým stylem i formou v žánrových seriálech jako to předvedl například Hannibal (startoval ve stejné době jako BM) nebo American Horror Story. Zdařilé kombinování retro prvků s moderními funguje, na druhé straně snaha zavděčit se současnému teen publiku občas bije do očí. Dvě vedlejší linie vystavěné okolo nelegálního obchodu s asijskými otrokyněmi a narkomafií (plantáže marihuany??), chtějí marně demonstrovat prohnilost malého zapadákova. Spíše než Twin Peaks ovšem svou krotkostí připomínají odvážnější díl To je vražda napsala. Bates motel má neuvěřitelný potenciál, bohužel mu zatím chybí větší tah na bránu. A odkazy na Hitchcockův majstrštyk, hlášky mámy Batesové a stylizace Normana do Dextra samy o sobě nestačí. Hodnocení první série.

    • 23.6.2013  11:13
    Jack a obři (2013)
    *****

    Pro mě nejspíše největší překvapení sezóny, co se blockbusterů týká. Krásný příklad toho, jak film může doplatit na nedotažený marketing a špatnou distribuční strategii. Především tomu lze přičítat špatnou recepci filmu, který přitom udivuje filmařskou hravostí a vynalézavostí. Vtipně si pohrává se střihovou skladbou, intertextuálními odkazy na předešlé verze příběhu i s formou vyprávění (zadržování informací, falešná vodítka ad.). Na rozdíl od hollywoodských adaptací pohádek (Sněhurky, Karkulky) posledních let, se Jack nebere tak vážně (suchý anglický humor mu padne jako ulitý) a míří především na prepubertální chlapce/diváky. Některé trikové sekvence sice nejsou nejvyvedenější a Nicholas Hoult s Eleanor Tomlinson nejsou zrovna lákadlem pro davy. Vzhledem k tomu, že příběh o Jackovi mám rád už od té doby, co brázdil televizní moře (především na stanici Hallmark) a Bryan Singera považuji v rámci Hollywoodu za výjimečný talent, byl jsem s touto zábavnou fantazy jízdou spokojen. Jako bych se díky Jackovi vrátil do doby, kdy filmy jako Pyramida hrůzy, Rošťáci nebo Pán Prstenů, pro mě představovali zásadní divácké zkušenosti. Film, ze kterého musí být každé průměrně inteligentní dítě (a průměrně infantilní dospělý) na větvi.

    • 17.6.2013  11:09

    Při vyslovení jména Udaje Husajna se zřejmě ještě dnes dělá spoustě Iráčanů špatně od žaludku. Jeho zrůdné činy film prezentuje v esteticky atraktivním cool hávu a míra stylizace občas balancuje na hraně (vkusného) kýče. Lee Tamahori se po akčních eskapádách různorodých kvalit vrací ke svým kořenům a vypráví příběh o jednom konkrétním etniku a politické situaci v unikátním nehollywoodském projektu, byť dodržujícím tradice klasické narace. Dominic Cooper odvádí dvojitý excelentní výkon, je zvláštní jak film nutí diváka dvě osoby stejné vizáže milovat a nenávidět a vystačí si přitom s takovým minimem hereckých prostředků. Škoda jen nedořešených mezer v závěru filmu a poněkud ledabylých motivací většiny postav.

    • 5.5.2013  13:00

    O KLDR se toho člověk dozví více i z wikipedie, jako ukázkový obraz tiché hrůzy a zoufalství v totalitním státě poslouží dokument dostatečně. Za pozornost stojí chování a motivace většiny účastníků zájezdu, jejichž prostoduchost zaráží většinu stopáže nejvíce. Lidská blbost je hold bezbřehá, škoda že se to týká jak severokorejské garnitury, tak české delegace tvořené převážně z bývalých straníků a pionýrů.

    • 24.3.2013  00:11

    Skvěle zkonstruovaný český melodram, ve kterém se režisér se scénáristou stahují do pozadí, aby mohlo dostatečně vyniknout herecké mistrovství všech hlavních (i vedlejších) aktérů. Těžko říci zda je dokument ve výsledku skutečně natolik nestranný, jak režisér Kudrna před premiérou tvrdil. Hlavně v poslední třetině je z filmu cítit velká inklinace ke knížeti, což mě osobně je sympatické, na druhé straně to může zavánět mírnou manipulativností s fakty. Naopak některá fakta získávají nové a zřetelnější souvislosti (Šlouf, Fischer, Schwarzenbergova prohra ad.). Problém představují především samotné hvězdy filmu, u kterých se divák až do samého konce může jen domnívat jak moc velké divadlo hrají a do jaké míry se do své role skutečně vžily. Šokující podívaná se nekoná. Spíše úsměvná česká groteska o tom, jak Miloš k hradu přišel, pravda ke konci s krapet mrazivějším podtónem. Snad dříve nebo později nebude národ parafrázovat jednu českou píseň, o tom že jsme v prdeli a zvolili jsme (jste) si ho sami.

    • 12.3.2013  14:16

    Epická podívaná představující netarantinovského Tarantina a po dlouhé době výrazně "chlapský" film našeho oblíbeného úchyla z videopůjčovny. Stejně jako u Panchartů i zde se příliš nehledí na věrohodnost dobových reálií. Django ale zanechává překvapivě serióznější dojem jako chytře napsaný a konstruovaný film, čímž trochu zastiňuje již zmiňované manýristické a krapet na efekt hrající Pancharty. Zaujme (na Tarantina) nečekaná kritika amerického systému a snad poprvé je z filmu výrazně cítit režisérův kosmopolitismus. A že je Django rasistický? To potom můžeme Kill Bill číst jako xenofobní podívanou, v níž nadřazená blonďatá žena vyvraždí černovlasé japonce z instituce Yakuza a projde jí to. Takhle černobílé to myslím nikdy není.

    • 30.9.2012  20:06

    Divoká hororová jízda která po celou stopáž stojí na originálních nápadech, mající svůj původ už v prehistorických atributech hororového žánru. Ta inovativní konstrukce vyprávění tohoto filmu je až nečekaně prostoduchá. Dřív než řeknete Sam Raimi, spolknete to tvůrcům i s navijákem. Nejde o to Co ale Jak. A když už by se vám chtělo brblat nad logikou či uvěřitelností, snímek se ubrání velkou dávkou nadhledu a sebe-parodickým podtónem. Zřejmě nejzajímavější a nejzábavnější (nejen) hororová událost poslední dekády.

    • 20.6.2012  12:06
    Prometheus (2012)
    ***

    Velkolepá podívaná, ze které je však pach vetřelce cítit více, než by bylo žádoucí. Děj je zabydlen zbytečnou přehršlí postav, které nemají žádnou funkci. Od začátku vám je jasné, že poslouží jako dobrá potrava pro šmejda z vesmíru nebo alespoň zemřou nějakou efektní smrtí. Noomi Rapace je hlavní hrdinkou spíše z donucení, kdežto Michael Fassbender aspiruje na statut kultovní postavy už teď. Většina zvratů příliš nefunguje a ti bystřejší je stejně odhalili už z trailerů. Ve vzduchu visí poněkud nepěkná pachuť nedořečených odpovědí a násilně otevřeného konce. Uvidíme, co Scott vykouzlí v director's cut, ale tato verze zůstala značně na půli cesty (asi někde mezi Andersonovým AVP a původním Alienem).

    • 2.5.2012  11:42

    Oproti Soldier's Girl nebo některému filmu od Almodóvara poněkud ploché. Za nešťastné považuji především vyzrazení konce příběhu hned ze začátku. Ono to možná funguje u Colomba, ale u tohoto filmu to ke gradaci děje moc neslouží. Z mého pohledu film končí před nejzajímavější událostí příběhu, tedy když se Sylvia Guerrero rozhodla stát advokátkou transsexuálů. Mercedes Ruehl má ovšem pořád ohromné charisma a hlavně její civilní výkon pomáhá uvěřitelnosti a naléhavosti filmu. Nadprůměrné televizní drama, které kdyby bylo o trochu lepší, mohlo být nezapomenutelné.

    • 15.4.2012  18:06

    Meyersová de-facto vykrádá svoje Lepší pozdě nežli později a postihuje ji stejný syndrom, jako u nás M. Poledňákovou. Jakoby stačilo vzít slaboduchý příběh o tom, jak těžké je (pře)žít po rozvodu, tři herecká esa a fotogenické kulisy, celý film natáhnout na zbytečné dvě hodiny a úspěšný produkt pro ,,zoufalé manželky´´ nad čtyřicet je hotový. Pro nás ostatní, na které film evidentně není zaměřen, číhá pár laciných fórů (M. Streep kouřící marihuanu??), netradičně obsazený Steve Martin a několik předvídatelných klišé. Pro mě až příliš tuctové.

    • 18.2.2012  13:17

    U filmu s tak vysokým rozpočtem mě překvapila tak nízká kvalita triků a vůbec špatná práce s mizanscénou. Takhle nefotogenní exteriéry a kulisy jsem v hollywoodském filmu už dlouho neviděl (a ti indiáni vypadali spíše jako z nějaké nepovedené parodie). Navíc mi už poměrně dlouho nesedí scénáře dua Orci a Kurtzman, bez toporných proslovů a kýče to opět nešlo. Více než sympatického Iron-mana film připomíná obdobně sterilní a nudnou Favreauovu Zathuru.

    • 6.2.2012  13:48

    Je paradox, že film, ve kterém není žádná perverzní erotická scéna a postavy jsou pečlivě ,,uhlazené´´, může vyznívat (zvláště svým vyvrcholením) tak amorálně. Pokud nám Vejdělek, ve svém předchozím počinu tvrdil, že ženy můžou být šťastné a najít sami sebe jedině v náručí mladších milenců, s novým účesem a na vysokých podpatcích, bylo to hlavně díky hereckému tandemu Vlasáková x Balzerová celkem vtipné a na české poměry snad i osvěžující. Pokud nás ale přesvědčuje, že štěstí mužů a jejich rodin závisí na lžích a nevěře a to i když mají doma takové sympatické osoby jako je Petra Hřebíčková se Simonou Stašovou, působí to jako velmi nevěrohodná křeč. Navíc je nevěrohodně, že všechny ty krasavice by ze sebe nechaly dělat takové krávy kvůli dvojci moulů, jako je Rudolf s Ondřejem. Snad jako kdyby Vejdělek tentokrát přemýšlel stejně jako jeho postavy místo mozkem svým mužstvím.

    • 19.1.2012  21:09

    Rooney Mara a Daniel Craig hrají jako o život a podávají přesvědčivé až naturalistické výkony. Atmosféra by se dala krájet a Fincher opět nejvíce děsí náznakem, než explicitním násilím. Zamrzela mě jen poněkud ospalá vysvětlovací půlhodina ve finále a několik neuzavřených mezer, které mi coby neznalcovi předlohy, kazí výsledný obraz. Přesto jsou Muži nenávidící ženy jedním z nejoriginálnějších detektivních příběhů za několik posledních sezón a po právu kvalitně zfilmovaných.

    • 8.1.2012  10:19

    Proklatě chytrá a cynická podívaná s přesvědčivým Aaronem Eckhartem v hlavní roli. Fascinující pohled do zákulisí tabákového průmyslu a zároveň satira na americkou společnost. Lepší vstup do filmového světa si Jason Reitman snad nemohl přát.

    • 30.10.2011  09:43

    Neuvěřitelně přepálené. Filmu chybí přehlednější děj, logika a Megan Fox. Nejslabší film série a možná Bayův vůbec. Dark of the Moon je jako krásně nazdobená nádoba, uvnitř které je jen prázdno a pavučiny.

    • 21.10.2011  22:05

    Neprávem zapomenutý film. Je v něm tolik nápadů, vtipu a dějových odboček, že by to vydalo na další tři filmy. Čím více jste viděli, tím lépe se budete bavit. Možná se budete ztrácet v ději. Smích občas vystřídá kriticky povysunuté obočí, i tak to nemění nic na tom, že obdobně originálních spektáklů u nás po revoluci mnoho nevzniklo.

    • 12.10.2011  11:11

    Tohle bolelo. Přirovnávat to k čemukoliv nemá smysl, tohle jde mimo všechny kategorie. Chápu všechny ty intelektuály, kteří v tom uvidí smysl života i smrti a případně i to, co si dát k večeři. Film je ale pro mě ososbně zábavný asi jako vražení šroubováku do nosu. Ten film je úplně něco jiného, než čím by být chtěl. Samoúčelná deprese absolutně postrádající smysl. Desiluze. Apatie. Smrt.

    • 9.10.2011  10:08
    Bazén (2003)
    ****

    Sice lehce nevyrovnané ale ta atmosféra je brilantní. Velmi dobře vystavěný příběh, poskytl příležitost dvěma velkým hereckým výkonům. Smyslná Ludivine Sagnier poutá pozornost od první minuty. Fascinuje svou živelností a pochopitelně i fyzickými proporcemi, se kterými se režisér (ač homosexuál) opravdu vymazlil. Charlotte Rampling poskytuje dokonalý protipól a postavu tvoří minimem hereckých prostředků. Občas stačí jen lehce povysunuté obočí a člověk přesně ví, co si myslí. A film je vlastně stejný jako její postava, nezáleží na tom co je vidět na povrchu, divák se musí ponořit pod hladinu, protože právě tam se odehrává ten velký příběh.

    • 3.10.2011  00:05
    Alois Nebel (2011)
    ***

    Česká Renesance natož Sin City se nekoná. Ty postavy uměly mlčet opravdu ukázkově. Kdyby byly podpořeny hutným příběhem a atmosférou, možná by to nemuselo vyznívat jako negativum. Herci (...aneb tolik tváří z Dejvického divadla nehrálo ani v Karamazových...) většinou nepůsobí moc věrohodně. Což je chyba spíše samotných postav, jejichž motivace a většinou i charaktery jsou těžce rozluštitelné. Jako debut to sice působí neokoukaně a v kontextu naší kinematografie se Nebel skutečně jeví jako unikátní projekt. Ale výsledek mě asi minul víc, než jsem chtěl.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace