Reiniš

Reiniš

Jan Bodnár

okres Brno

117 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 28.3.2010  11:07
    12 opic (1995)
    *****

    Asi jako, když jsem poprvé viděl Matrix. Až s odstupem času mi dochází, jak chytré a působivé to vlastně bylo. Navíc ústřední herecký trojlístek a pan režisér ve vrcholné formě. Těším se na opakované shledání, ten film za to totiž stojí.

    • 10.2.2008  16:46

    Tak z tohohle mi jde skutečně hlava kolem. Vesmírná odysea je strašně těžce popsatelný film, jehož rozebírání by nejspíš zabralo spoustu probdělých nocí. Člověk si na to musí udělat názor sám. Chápu hodnocení 1* i 5*. A já sám si nejsem úplně jistý svým hodnocením. Po snímcích jako byla Sunshine s Fontánou, které k nám dorazili loni, jsem si říkal že nic náročnějšího jsem asi zatím neviděl (myšleno v rámci mainstreamu). Ale teprve teď vidím, kde mají všechny tyhle bijáky svůj původ...Ve fascinující vesmírné všehomíře Kubrickova filmu. Dech mi vzala i vizuální stránka filmu, která je na rok 1968 skutečně úchvatná. A ten konec? Grandiózní, dech beroucí, originální, nepochopitelný...Nevím sice co přesně v roce 1968 mistr Stanley Kubrick stvořil, jisté ale je, že mi nějaký ten čas nedá spát. A až seberu síly a odvahu určitě se na Vesmírnou odyseu vydám ještě jednou.

    • 7.6.2007  21:08
    21 gramů (2003)
    *****

    Ińárritu je největší mexický tvůrce dnešní doby. Na pomoc si přizval tři herecká esa a výsledkem je realistické, napínavé, smutné a hlavně originální drama, které potěší všechny milovníky nevšedních filmových zážitků.

    • 30.11.2010  14:40

    Zcela průměrná báchorka o pomstě, které by nejvíce slušela televizní obrazovka. Standartně natočené, nešťastně napsané a s nevýraznými hereckými výkony. Jean Reno vlastně nemá co hrát. Jeho postava postrádá osobnost, nosný příběh a hlavně kvalitní repliky. Vystřílí se určitě víc, než dvacet dva nábojů. K čemu to ale je? Divák nemá komu fandit a přestřelky jsou natočeny hůře než v německém seriálu.

    • 12.2.2008  22:33

    30 dní dlouhá noc je film, který má své vady a ke konci jaksi zapomene zodpovědět i některé otázky. Pořád ale zůstává tím nejlepším, co jsem od Snyderova Úsvitu mrtvých v žánru viděl. Navíc jsem se v kině skutečně bál a to už od úvodních titulků. Slade si z danou látkou poradil dobře, šlo to sice udělat i o chlup líp, ale ve výsledku se nemá za co stydět. Stejně jako Josh Hartnett a krásná Melissa George, kteří v rámci žánru podávají skutečně uvěřitelné výkony. Navíc to skvěle temné prostředí Aljašky a atmosféra jako z Carpenterovy Věci. Nemám co dodat, v době kdy kinosály dobývají latexová béčka typu Underworld je Sladeho film příjemným oživením.

    • 12.8.2007  19:50

    Tento rok jsem napjatě očekával tři filmy: Fontánu, ze které jsem byl nadšen, GrindHouse který jsem neviděl a 300 které mě zklamalo. Jelikož znám původní komiks, tak mě tahle nevšední lekce z dějepisu moc nepřekvapila, že se u ní ale budu takhle nudit to sem nečekal. První půlhodina je nudná až to bolí, je to jen samé kecání o svobodě, zemi, vodě, o boji za čest a dalších fajn věcech. Snímek bohužel selhal na tom nejdůležitějším-bitvě. Většinu spartských bojovníků od sebe nerozeznáte, takže pokud některý zemře tak ani nevíte kdo že to vlastně byl. Absolutně nevhodný a otravný mi přišel hlas vypravěče, který zbytečně komentuje dění na plátně. A dějová linka s královnou Gorgo jen maskuje absolutní absenci příběhu. Pořád jsou to silné tři hvězdy, hlavně díky těm trikům a Gerardu Butlerovi s Lenou Headey. Po zhlédnutí mi na jazyku bohužel vysí jediné slovo-Zklamání...

    • 2.2.2008  22:15

    Pokud patříte k nadšeným fanouškům žánru, neměli by jste si nechat tenhle kousek ujít. Já jsem se bohužel místy docela nudil. Ačkoliv ústřední duo funguje na výbornou, ani jedna z postav mi nějak výrazně k srdci nepřirostla ani mě příliš nezaujala. Rozpočet snímku nejspíš padl hlavně na honorář pro hlavní hvězdy, jelikož celý film se odehrává ve velmi lacině vypadajících kulisách, za které by se možná styděli i v televizi. Nicméně se na film docela dobře kouká a ke konci dokáží tvůrci přijít i s docela zajímavým završením. Takže, jak jsem říkal už na začátku, pokud westerny milujete a chcete po dlouhé době nějaký pořádný vidět, neměli by jste si vlak do Yumy nechat ujet.

    • 28.7.2006  11:30
    8 žen (2002)
    ****

    Krásná a zábavná detektivka, která tu už dlouho nebyla. Každá postava a tím pádem i její představitelka tu má své místo a dohromady tvoří kompaktní celek. Ozon rozhodně patří mezi nejtalentovanější francouzké tvůrce poslední doby.

    • 7.1.2010  21:54
    96 hodin (2008)
    ****

    Lehce nadprůměrný akční film s klasicky přímočarým Bessonovským příběhem. Jedna z nejlepších rolí Liama Neesona a velká příležitost pro Maggie Grace. Škoda těch několika logických přehmatů a nedostatečně vygradovaného konce. Což by vám mohlo vadit jen v případě, že se film rozhodnete brát vážně.

    • 25.8.2006  15:25
    Aeon Flux (2005)
    ***

    Já nevím, co se vám na tom nelíbí. Je to možná tím, že Aeon znám už z MTV. Proto mě nějaká vraždící tráva nebo ruce místo nohou nijak nepřekvapily. Karyn Kusama není zas tak špatná režisérka, jak sem se domníval. Charlize Theron se na roli Aeon víc než hodí a stejně jako celý film působí velmi zajímavě. Přesto i animovaná předloha byla určena pro tv a její filmová verze na tom není až tak o moc lépe...

    • 14.3.2010  22:14

    Vaření z vody, z kterého občas vzniká pořádný guláš. Celý film je vizuálně nabušený a děj zběsile uhání kupředu, jako celek je to ale takové zvláštně sterilní. Burtonovi snad poprvé chybí moment překvapení, děj je od první scény viditelně šablonovitý a divák je vždy o krok (nebo dva) před postavami. Děti budou nadšené, dospělí vypnou mozek a můžou se kochat skvělými triky a přesvědčivou Miou Wasikowskou a filmový recenzenti si smutně přiznat, že Alenka není zas taková pecka, jak Tim sliboval a že se zařadí po bok Planety opic či Marsu,který útočí!.

    • 3.10.2011  00:05
    Alois Nebel (2011)
    ***

    Česká Renesance natož Sin City se nekoná. Ty postavy uměly mlčet opravdu ukázkově. Kdyby byly podpořeny hutným příběhem a atmosférou, možná by to nemuselo vyznívat jako negativum. Herci (...aneb tolik tváří z Dejvického divadla nehrálo ani v Karamazových...) většinou nepůsobí moc věrohodně. Což je chyba spíše samotných postav, jejichž motivace a většinou i charaktery jsou těžce rozluštitelné. Jako debut to sice působí neokoukaně a v kontextu naší kinematografie se Nebel skutečně jeví jako unikátní projekt. Ale výsledek mě asi minul víc, než jsem chtěl.

    • 10.11.2007  23:47

    Ridley Scott mě doposud žádným svým filmem nezklamal a jinak tomu nebylo ani u Amerického Gangstera. Skvěle gradující příběh kráčí ruku v ruce s přesvědčivou atmosférou Harlemu 70. let, kterou vytváří i tipově přesné obsazení herců. Washington hodně překvapil, Crowe hraje svůj standart. Pan režisér dokazál ve svých sedmdesáti natočit brilantní filmovou výpověď jedné doby a místa a vytvořit jeden z dalších klenotů filmové historie. Smekám a jdu si to pustit ještě jednou!

    • 29.7.2015  22:26
    Amy (2015)
    ****

    Film je chytřejší a objevnější, než by se z poněkud prvoplánové mediální kampaně mohlo zdát. Kromě toho, že film s až masochistickou pečlivostí monitoruje fyzický i psychický rozklad zpěvačky, tak zároveň výstižně reflektuje i mechanismy současného hudebního světa a showbusinessu obecně. Styl dokumentu je nesmírně osvěžující. Kombinace privátních záběrů s těmi čistě propagačními a dodatečně pořízenými audionahrávkami tvoří zábavný kompilát, oproštěný od mluvících hlav a citových manipulací. Zřejmě nejautentičtější pohled na daný příběh, jaký mohl vzniknout.

    • 23.4.2009  23:19

    Konečně jsem měl možnost zhlédnout ten věhlasně proslulý do nebes vynášený film a...Nezklamal! Je vidět, že Jean - Pierre Jeunet měl film promyšlený do posledního detailu a z jeho režijní jistoty mě spadla čelist. Audrey Tautou si nelze nezamilovat, protože podle mě v každém z nás je něco z Amélie. Je to hrdinka, s jejímž světem se člověk snadno ztotožní a po dvou hodinách jsem ho jen nerad opouštěl. Už dlouho jsem neviděl film, který by byl tak krásný a optimistický, aniž by zároveň nebyl kýčovitý. Nemám co dodat. Nádhera.

    • 2.8.2006  22:48

    Troška tentokrát sází na kostýmy a výpravu.A na filmu je to bohužel vidět.Nic jiného totiž tato stokrát omletá ,červená knihovna´ nenabízí.

    • 26.12.2009  22:50

    Svižnější a zábavnější než díl předchozí navíc s údernějším koncem. Langdon je sice pořád se svými šílenými hypotézami a řešením problémů deux ex machina lehce k smíchu, rozhodně ale není tolik nesympatický jako u mistra Leonarda. I přes několik logických děr a natahovanou stopáž, na mě udělal Ron Howard mnohem lepší dojem než před třemi lety.

    • 30.12.2010  11:21
    Andělé v Americe (TV seriál) (2003)
    *****

    Andělé v Americe jsou unikátní a velkolepé televizní dílo. Složité, kontroverzní a místy zbytečně teatrální. Přesto nabízí působivou podívanou, takřka jedinou svého druhu. Herci podávájí jedny z nejzajímavějších výkonů své kariéry. Hlavním objevem seriálu je pro mě Mary-Louise Parker v roli nepředvídatelné Harper, které se daří ukrást si většinu scén pro sebe. Dojmů je hodně a proč popisovat nepopsatelné, to se musí vidět.

    • 5.1.2008  22:26
    Angel-A (2005)
    ***

    Angela přináší zajímavý příběh, několik originálních nápadů, krásné černobílé provedení a skvěle sehranou ústřední dvojici. Skvělý Jamel Debbouze a krásná Rie Rasmussen, která vypadá jako bohyně, excelují. Že to ale režíroval Luc Besson moc poznat není.

    • 20.9.2009  21:35

    Nadprůměrný dokument o úžasné ženě. Spousta známých tváří, příběhů a jeden fascinující život osobité Annie Leibovitz. Mohlo to být delší, obsáhlejší, víc do hloubky, pro mě i tak nádhera.

    • 4.1.2008  23:25
    Apocalypto (2006)
    ****

    Apocalypto je film zásadně rozdělený na dvě části. Ta první je realistická a scény z monumentální a šílené Mayské metropole jsou skutečně sugestivní a přibijí vás do sedadla. Pak ale nastane obrat o sto osmdesát stupňů a snímek se stává obyčejnou honičkou ve stylu jeden proti všem. Rudy Youngblood je už od první scény důležitější a schopnější než všichni ostatní, kteří jako by měli nálepku-odpad určený k recyklaci. Jaguáří tlapa běží celý den i noc v kuse, skáče z vodopádů, hbitě se vyhne všem střelám, likviduje protivníky i pralesní faunu a to vše zvládá i s dírou v břiše... Rozhodně se Gibsonovi nedá upřít, že je jeho film zajímavý a originální. Bohužel, ale i dělaný trochu samoúčelně na efekt.

    • 27.9.2008  23:51
    Apokalypsa (1979)
    *****

    Měl jsem možnost vidět speciální prodlouženou verzi a přiznávám se, že mi oči občas trochu selhávaly. Snímek plyne pomalým tempem, ale rozhodně nenudí (Až na část s Francouzy). Už od úvodní sekvence má snímek skvělou atmosféru a Martin Sheen vás vtáhne. Potěší i začínající "ucha" Laurence "Larry" Fishburne a Harrison Ford. V hlavě mi ale nejvíce utkvěly sekvence s nálety vrtulníků a pološíleným Duvallem, který si chce zasurfovat a pak pochopitelně konec s nepřehlédnutelným Marlonem. Apokalypsa si zcela po právu odnesla oscara za kameru a vyzdvihnout musím i Coppolovic hudbu. Tahle válečná road-movie si mě nezískala hned na poprvé, ale utkvěla mi v hlavě a v budoucnu se k ní určitě vrátím.

    • 30.12.2008  22:16
    Austrálie (2008)
    ****

    Po něčem tak výjimečném jako byl Moulin Rouge mohl jen těžko Luhrmann stvořit něco stejně působivého. Austrálie je poctivě natočená love story, ale bohužel nepřináší zhola nic nového. Tři hodiny utečou jak voda a pořád je na co se dívat. Škoda jen, že to ve výsledku vypadá jako zdlouhavý propagační materiál nějaké cestovky, lákající turisty do země klokanů.

    • 28.12.2009  22:24
    Avatar (2009)
    *****

    Vyjádřit své pocity z Avatara by mi zabralo několik stránek, proto stručně. Prožil jsem dech beroucí tři hodiny na do detailu vypiplané Pandoře a s nejlepšími počítačem vytvořenými (Glum promine) postavami. Je vidět, že na filmu se dlouho a usilovně pracovalo, a tak snímek šlape na sto procent bez jediného zaškobrtnutí a podle mě nabízí nejintenzivnější zážitek od Návratu Krále. Cameron propojil to nejlepší z filmů poslední dekády a natočil film přímo stvořený pro další zkoumání. Avatar má určitě svoje mouchy, jsou to ale jen kosmetické vady na jinak mistrovském počinu a netřeba si jimi kazit ten úchvatný výlet na vzdálenou planetu obydlenou modrými sympaťáky.

    • 13.8.2009  23:21

    Film plný pohádkových motivů a jemného satirického humoru s kouzelným panem Werichem a spoustou hereckých hvězd ještě za mlada. Jeden z nejlepších českých filmů 60. let, po právu oceněný na festivalu v Cannes.

    • 9.1.2011  10:25
    Babel (2006)
    *****

    Velkolepá mozaika, jejíž skládání mě přinutilo nespouštět oči z rodícího se úžasného obrazu přede mnou. Pravda, ono proplétání dějových linek, je tentokrát o něco předvídatelnější. To ale Iñárritu kompenzuje citlivým přístupem, a tak je jedno zda hlavní postavy mluví anglicky, japonsky, marocky či španělsky. Budete jim rozumět i beze slov. Za to náleží dík všem umírněným (ne)hercům v rolích hlavních i epizodních. Po dlouhé době mě mrazilo v zádech, výjmečný film.

    • 8.12.2007  19:45

    Naomi Watts a Edward Norton jsou zárukou kvality ať hrají v čemkoli. A Barevný závoj kvalitní podívanou určitě je. Postavy mají skvělý vývoj, příběh má pěkné tempo a snímek ani chvíli nenudí, a to i když je vyprávěn podle několikrát viděné šablony. Skvěle sehrané ústřední duo se navíc pohybuje v nádherných čínských exteriérech a hraje jim k tomu zdařilý soundtrack od zkušeného Alexandra Desplata. Jen ten mírně zbrklý konec kazí dojem z jinak velmi příjemného romantického dramatu.

    • 8.8.2013  18:09
    Batesův motel (TV seriál) (2013)
    ****

    Myslím, že už dlouho nebyl seriálový casting tak vydařený jako v Bates motel. Ani excelentní ústřední dvojice bohužel nedokáže zakrýt plochost scénáře a jeho poněkud umělé vytváření zápletek (pro zápletky). Scénář si většinu času prostě vystačí s tím, že Norman byl od dětství schizofrenik permanentně se držící za sukni své matky Normy, která je nám prezentována jako psychicky nestabilní hysterka chovající se ke svému synovi velmi autoritářky. Tedy nic, co bychom nevěděli, už od původního Psycha. Většina vedlejších postav připomíná chodící seriálová klišé, ať už se jedná o ploché postavy středoškoláků (kráska, frajírek, loser atp.), ryze kladné postavy (postava Miss Watson jako by sem spadla ze seriálu Sedmé nebe) nebo ty záporné (důmyslnější záporáky mají i současné filmy se Seagalem). Seriál je po stránce filmového stylu až překvapivě nevýrazný (záběr/protizáběr, neviditelná střihová skladba, převážně statická kamera ad.), navíc barevně laděný do hnědé, šedé a modré. Což velmi kontrastuje se současným trendem experimentovat s filmovým stylem i formou v žánrových seriálech jako to předvedl například Hannibal (startoval ve stejné době jako BM) nebo American Horror Story. Zdařilé kombinování retro prvků s moderními funguje, na druhé straně snaha zavděčit se současnému teen publiku občas bije do očí. Dvě vedlejší linie vystavěné okolo nelegálního obchodu s asijskými otrokyněmi a narkomafií (plantáže marihuany??), chtějí marně demonstrovat prohnilost malého zapadákova. Spíše než Twin Peaks ovšem svou krotkostí připomínají odvážnější díl To je vražda napsala. Bates motel má neuvěřitelný potenciál, bohužel mu zatím chybí větší tah na bránu. A odkazy na Hitchcockův majstrštyk, hlášky mámy Batesové a stylizace Normana do Dextra samy o sobě nestačí. Hodnocení první série.

    • 14.8.2006  17:48

    Film je to špatný od začátku do konce.Pokud ho ale budete brát jako hvězdně obsazenou parodii možná ho i dokoukáte...

    • 9.10.2011  10:08
    Bazén (2003)
    ****

    Sice lehce nevyrovnané ale ta atmosféra je brilantní. Velmi dobře vystavěný příběh, poskytl příležitost dvěma velkým hereckým výkonům. Smyslná Ludivine Sagnier poutá pozornost od první minuty. Fascinuje svou živelností a pochopitelně i fyzickými proporcemi, se kterými se režisér (ač homosexuál) opravdu vymazlil. Charlotte Rampling poskytuje dokonalý protipól a postavu tvoří minimem hereckých prostředků. Občas stačí jen lehce povysunuté obočí a člověk přesně ví, co si myslí. A film je vlastně stejný jako její postava, nezáleží na tom co je vidět na povrchu, divák se musí ponořit pod hladinu, protože právě tam se odehrává ten velký příběh.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace