Spinosaurus

Spinosaurus

Jan Vocel

Česko
mám patent na rozum

homepage

53 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 14.11.2018  21:44

    Tahle sága už čtvrtým filmem leží v šedém průměru a viníkem není nikdo jiný než režisér David Yates. K čemu je, že dokáže jednou za film vykouzlit stoicky depresivní, nebo srdceryvnou scénu, když selhává v akčních scénách, vizuální stránce, zajímavosti vedlejších postav, tempu stopáže, tvorbě uvěřitelného světa atd. Trefa do černého byl naopak Jude Law v roli Brumbála i tradičně skvělý Johnny Depp. Na pokračování už půjdu jen z povinnosti.

    • 11.11.2018  10:35

    Největší záhadou tohoto filmu je, jak se takový režisérský břídil David Yates dokázal udržet u série paní Rowlingové tak strašně dlouho. On vůbec neumí pracovat s vizuálními efekty, nedokáže natočit jedinou dobrou akční scénu (což je u blockbusteru sakra problém) ale hlavně nedokáže vytvořit uvěřitelný a funkční svět, kde je během pár minut jasné, jak přesně funguje. Být na jeho místě třeba James Cameron, nebo Peter Jackson, dopadlo by to jinak. Takhle jsem film doslova prozíval. PS: Souhlasím s uživatelem Enšpígl, to zvířecí "babišátko" bylo přesné!

    • 29.10.2018  15:16
    Válka Bohů (2011)
    **

    Film je takovým festivalem promarněných šancí. K čemu je skvělé obsazení (zejména Henry Cavill, Mickey Rourke a Isabel Lucas, jen ten Luke Evans mi do role Dia vůbec neseděl), sympatické gore efekty a dobré vizuální efekty, když zbytek působí totálně béčkovitě? Upřímně, výše zmíněné atributy mají i filmy Uweho Bolla. A právě tato charakteristika sedí na film přesně. Ten selhává ve výpravě, která je laciná. Kostýmy jsou doslova katastrofální a scénář se zhruba od poloviny filmu pohybuje odnikud nikam. Dvě hvězdy pouze za mé oblíbené herce. PS: Myslel jsem, že být bůh, tím spíše Zeus, znamená lepší schopnosti, než jen zrychlený pohyb. I Poseidon toho uprostřed filmu ukáže za pár vteřin víc než ti nýmandi s Diem v čele proti titánům na konci filmu.

    • 26.10.2018  23:47

    Ano, mohli jsme pro vás natočit průměrné pokračování série Underworld a zábavné! Dobrá akce, hektolitry krve a potom nějaký ten easter egg pro fanoušky série. Ale my jsme řekli ne. Na režisérskou stoličku jsme posadili neskutečné jelito, které selhává v natáčení nejen akčních scén, ale i nudných dialogů, které vedou odnikud nikam. Lokace se střídají neuvěřitelným způsobem. Jednou jsme na Hlavním nádraží, pak na zámku Hluboká a takhle se to střídá, jakoby obě lokality byly od sebe pár set metrů. Scénář vznikl nejspíš za jeden večer, neboť neobsahuje nic, kvůli čemu bych měl na film vzpomínat. Místo pojmenování Krvavé války by se to mělo jmenovat Krvavé šarvátky, protože i bitka v hospodě ve druhém díle byla natočena epičtěji. Nemusím snad ani připomínat, že původní myšlenka prvních dvou dílů, tedy jakási nejistota, která strana je v právu, už nadobro vymizela. A pokud někde mimo záběr Thanos nelusknul prsty, tak by mě zajímalo, kam se poděli lidé. Vždyť v předchozím díle si žádný mutant ani nemohl uprdnout, aby po něm neskočila likvidační komanda. Tady nic. Herci ve vedlejších rolí vůbec nepatří kromě Charlese Dance na velké plátno. A na závěr to nejsmutnější: Marnost tohoto filmu tentokrát semlela i skvělou herečku Kate Beckinsale, která to ještě v předchozím díle držela nad vodou, ale tady předvádí katastrofální výkon. Může za to i postava Selene, která od druhého dílu neprošla díky skvělé práci scénáristů žádným vývojem, takže je Kate nucena hrát znovu to samé, což vyznívá mimořádně trapně. Jedna hvězdička z lítosti.

    • 13.10.2018  07:47
    Babovřesky (2013)
    odpad!

    Viděl jsem nedobrovolně zhruba 20 minut. Dál to nešlo. Nástroj hybridní války na oblbování mas.

    • 12.10.2018  16:05
    Jaromír Soukup LIVE (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Mordor LIVE! Extremisté, psychopati, ruští agenti, antisemité, fašisté, neonacisté, duševní nemocní, sexuálně frustrovaní a politicky neúspěšní lidé se přišli vykňourat k hlavnímu hlasateli protidemokratických názorů.

    • 8.10.2018  21:16
    Troy: Fall of a City (TV seriál) (2018)
    odpad!

    Neomarxisté se rozhodli, že vytrollí všechny západní waspy. Šílenci se kvůli tomuto dílu pohádají, člověk nad věcí se pouze zasměje.

    • 27.9.2018  14:26

    Není to špatný film, ale hravosti jedničky se ani trošku nevyrovná. Pixar I loved, gone it is. Consumed by Darth Disney.

    • 12.9.2018  20:02
    Predátor: Evoluce (2018)
    odpad!

    Tak tohle je opravdu ultimate trash! Shane Black se stává Rianem Johnsonem predátoří série a mým hollywoodským nepřítelem číslo 2. Co se mi na tomhle filmu nelíbilo? Všechno! Hned v úvodní scéně (tohle ještě není spoiler) si predátoří loď skočí vesmírným mostem, čímž vlastně skončí napětí filmu po 5 sekundách, protože jestli náhodou po této WTF scéně neodejdete z kina, může vám být jasné, že pokud by to naši hrdinové nezvládali, přiletí je z té šlamastiky dostat Strážci Galaxie. Dnes už obě značky patří Darth Disneymu, takže se do budoucna můžeme těšit na family friendly Predátora, který zaujme místo právě vedle Star Lorda. Tímto filmem byl Predátor definitivně zesměšněn a stal se z něj panák do hračkářství. A tento fakt nepřekryjí ani hektolitry digitální krve, ani sprška sprostých slov protkávající každou konverzaci. Řekl bych, že i od 15 letých holek ty nadávky zní více cool než od těchto břídilů a castingových omylů. Zejména Pan Černoch z Black Panthera (jména špatných herců si nepamatuji) vzbuzuje respekt leštiče záchodků a ne krutého velitele. A když si na sebe začne oblékat Predátorovu výstroj, připadáte si jako v kvalitní parodii. A teď k těm spoilerům. Predátoři si začali pohrávat s DNA a upgradují se. Čili další špatný nápad. Zemi hrozí invaze, jeden predátorský uprchlík nám ale přinesl zbraň k obraně (koukám na Predátora, nebo Den nezávislosti: Nový útok?). Pronásledující upgradovaný Predátor si s sebou přiveze psy, z nichž jednoho asi špatně krmil, protože si během filmu najde lidského pána (znovu se ptám, koukám na parodii?). Na konci filmu lidé sestrojí zařízení, díky kterému s nimi bude Predátor anglicky komunikovat (Mars opět útočí? Kde tedy bylo ono slavné We come in peace?). Konec spoilerů. Mým vesmírným filmovým klasikám je konec. Star Wars zničil psychopat Rian Johnson, Aliena znásilnil zhrzený dědek Scott a Shane Black vyhladil rasu Yautja. Jdu si pustit Predátora jedničku a zvláště si vychutnám smrt Shanea Blacka. EDIT: Projdeme si ještě největší plot holes (následují spoilery): Predátor uprchlík letí na Zemi předat dar lidstvu na obranu před invazí. Hned po přistání ale začne vraždit všechny, na které narazí. Trošku podivné vyjednávání. Onou superzbraní na obranu Země je jakýsi super oblek na vraždění Predátorů. Aha. Takže invazi celé civilizace disponující zbraněmi jako vesmírný teleport, plasma zbraně, pokročilá umělá inteligence, zbraně hromadného ničení, to všechno přemůže jeden oblek. No paráda. Malého Predátora zneškodní na začátku filmu náramek na ruku, ultimate Predátora nejdřív helma a pak useknutá ruka. Bizár. Predátora převezou do laborky a dají mu sedativa, která přestanou fungovat. Klišé. Co mě ale dostalo, že takto nebezpečný tvor nedonutí velitele laboratoře postavit tam nějaké zábrany pro případ útěku. Žádné sentry guns, elitní vojáci, prostě nic. Predátor v jednu chvíli začne střílet z kulometu. Skutečný predátor by tu zbraň vzal, urazil by s ní někomu hlavu a pak jí rozlomil přes koleno. Užívání takto primitivních věcí je pod úrovní Yautja, ale Shane Black má na to zřejmě jiný názor. Predátor rozumí řeči lidí - budiž. Predátor na lidi gestikuluje, plive - to už je trapné. Predátor mění hlas na ženu bez své helmy? A já myslel, že Predátor sice umí napodobovat řeč, ale úplně změnit tón hlasu dokáže pouze díky nahrávání v helmě, přes kterou to poté pustí. Predátoří civilizace si pohrává s genetikou. Kdo nesouhlasí, je vyhnanec. To je úplně proti dosavadní filozofii Yautja. Oni nenáviděli "biologické" zbraně, křížení a další podobné nesmysly. Šlo to proti jejich filozofii. Jejich doménou jsou zbraně určené k lovu. Predátoři podle Blacka touží kolonizovat vesmír, mají k tomu předpoklady - vesmírné lodě schopné skákat prostorem atd. Pokud to je takto jednoduché, proč už to dávno neudělali? Proč už u nás nezůstali v době Mayů, roku 1715, v roce 1904? Co se asi mohlo za těch posledních 100 let na jejich klimatu změnit? A spousta dalších...

    • 5.9.2018  10:14
    Lída Baarová (2016)
    odpad!

    Všechny okolnosti vzniku tohoto filmu, neonacisté v komparzu a další drobnosti mi nedávají jinou možnost, než udělit odpad. Z Filipa Renče se stal angažovaný umělec pro proruskou pakáž. Návštěva prezidenta Zemana na premiéře byla směšná a opět jen potvrdila chování papalášů, kteří nejdou na film, sportovní zápas či jiné kulturní akce z důvodu zábavy, ale aby tam reprezentovali svoje zájmy. Film je jinak historicky zcela nepřesný, Táňa Pauhofová je jediný světlý moment filmu, ale její postava (i všechny další) je neskutečně trapně napsaná. Německé postavy mluvící česky působí směšně a neautenticky, ale jedná se od Filipa Renče o komerční kalkul. Diváci Babovřesek přece na film mluvící německy nepůjdou. A pro ně je film určený prioritně. Místo silného dramatu tady proto máme zápletku hodící se na titulní stranu deníku Blesk, postavy jsou neuvěřitelně stereotypní. Tyto skutečnosti nejvíce dopadly na Pavla Kříže, který se sice snaží, ale všechno vyznívá do neuvěřitelné parodie. Místo aby Hitler po vzoru například filmu Kmotr si s Goebbelsem sedl do temné místnosti a tam mu tiše ale důrazně řekl, že vztah s Lídou Baarovou je u konce, což mělo potenciál k projevení hereckých kvalit obou herců, tak tam Hitler řve a prská jak malé dítě přesně podle svého stereotypního zobrazení. A to diváci Babovřesek přece vidět chtějí, jinak by je film nebavil.

    • 20.8.2018  13:34

    Scénárista: "Tak Kathhleen, čím v tomhle filmu začneme?" Kathleen Kennedy: "Dětští otroci." Scénárista: "Tak to bohužel nejde. To bohužel nejde, s tím už přišel George Lucas." Kathleen Kennedy: "To nechápu." Scénárista: "Nechápete to? Tenhle motiv byl použit už ve Skryté hrozbě a úspěšně jsme to zkopírovali do sedmičky a osmičky, tak to nebudeme používat znova. Takže čím začneme?" Kathleen Kennedy: "Dětští otroci." Scénárista: "A vy si nedáte říct! Kathleen, vy si nedáte říct a vy to tam perete pořád!" V tomhle duchu se nese celý film. Obecně bych éru pod taktovkou Dartha Disneyho rozdělil na dvě kategorie. Tou první jsou sequely, které představují to nejhorší dno současného Hollywoodu. Druhou kategorií jsou spin-offy, kde pouze Rogue One si zaslouží být začleněn do slavné rodiny Star Wars jako její nejhorší film z oněch sedmi, ale pořád zasloužilý člen rodiny. Solo se řadí do stejné kategorie jako Rogue One, akorát je z filmového hlediska o třídu horší, což ho řadí do filmového průměru. Problémy při natáčení jsou vidět na každém kroku stejně jako snaha zalíbit se fanouškům různými odkazy na starší epizody. Politický podtext zde nepředstavuje problém, horší už je ta zjevná absence nových nápadů (červ zotročující děti = Jabba). Celkově hodnotím 4 hvězdičkami jen proto, že všem sedmi Star Wars jsem udělil plný počet (politickým sequelům odpad). PS: Jak si vůbec tvůrci dovolí říct, že ten ufňukanec s tváří jinak skvělého Woodyho Harrelsona zabil třetí nejlepší námezdní lovkyni v galaxii Aurru Sing?

    • 20.8.2018  13:16

    Film mnoha tváří. Na jedné straně skvělý herec Ondřej Vetchý, kterému ale režisér zapomněl říct, jestli má hrát typického českého veksláka, který je stále jednou nohou ve vězení, nebo mafiánského bosse ovládajícího osudy druhých. Výsledkem je takový mišmaš, kdy chvílemi přestávám Vetchému jeho roli věřit. Zbytek herců také kvalitní. Nejslabším článkem je tak opět režisér Petr Nikolaev, který vůbec nemá cit pro látku. Podobně jako v Lidicích se snaží ždímat emoce ve vypjatých scénách, ale zoufale mu to nejde. Závěrečné poselství filmu je opravdu megatrapnost. Ve filmu Kmotr od Coppoly stačilo Al Pacinovi jediné slůvko, aby si divák uvědomil, s kým má tu čest. Tady potřebujeme patetický dovětek, že kmotrové typu Vedrala žijí mezi námi. Tak bacha na ně! Když už jsme u toho srovnání s realitou, nemám nic proti tomu, pokud se události pro potřeby filmu upraví. Ale vyměnit budovu vlastní firmy za fotbalové hřiště v extrémně patetické scéně, to už nepobírám. Celá látka je velmi špatně uchopena. Na vraždě Františka Mrázka bylo nejzajímavější ono tajemno kolem možného vraha a případného propojení s politikou. Na tom měli tvůrci stavět a postupně vytvořit atmosféru strachu a nejistoty. Tyto atributy zde zcela chybí.

    • 24.7.2018  07:37

    Filmová koláž z doby, kdy ještě tento typ videí nebylo snadné vytvořit. Potěší i přítomný humor. Snímku dávám 5 hvězdiček, ale proboha, co to tady dělá?! To teď ČSFD udělá profil každému videu na Youtube?

    • 22.6.2018  22:09

    Umírající miliardář vyšle na ostrov dinosaurů záchranou výpravu, která ma zajistit přežití dinosauřích druhů. Každý člen výpravy je pochopitelně odborník na něco jiného. Ten rozumí počítačům, ta se vyzná na ostrově a tamten zase umí mluvit s raptory. Poslední jmenovaný je ale trochu mrzout, takže až pod nátlakem své milované se přidá k výpravě. Bohužel, na ostrově výprava zjistí, že intrikářské okolí starého miliardáře má svůj vlastní plán, jak s dinosaury naložit... Moment! Tohle už jsem někde viděl. No jasně! Ztracený svět: Jurský park, který tento film bezostyšně kopíruje. Pak tady máme scénu v nějakém podzemním bunkru, kde už jsem to nevydržel a musel si zacpat uši, jak moc tahle situace šustila papírem (takových scén je ve filmu velmi mnoho). Za doprovodu výbuchu sopky se na scéně objeví baryonyx, podle scénáristů zjevně masožravec vymetající jurské kanály, a začne se skrze lávu sápat po hlavních hrdinech. Samozřejmě jenom proto, aby jim v únikové cestě stály nějaké překážky. Posuňme se dál. Výprava avizuje, že z ostrova odveze 11 druhů dinosaurů, ale nakonec se jich na malý rozvrzaný trajekt vejde mnohem víc. Zvířata nejsou uspaná a ostraha pravděpodobně strávila celou cestu na baru. Na druhou stranu bych chtěl ocenit statečnost posádky, kterou nerozhodí ani řev tyranosaura. O nezvaných hostech na palubě ani nemluvě. Tento smrtelně nebezpečný náklad samozřejmě není vysazen nikde jinde, než u Hammonda 2.0 doma. Proč ne. Někdo má rád domácí mazlíčky, miliardáři si do obýváku nastěhují brachiosaury. Co by tomu řekl Spejbl, když Hurvajs vyhrál žirafu. Na scénu pak přichází tajemný doktor Who, ze kterého chudáka udělali po prvním díle šíleného vědce tvořícího mutanty jak na běžícím pásu. Počítám, že v příštím díle se dá dohromady s doktorem Heinzem Dutoschwarzem a vymyslí spolu nějakou další obludku. Pak to zase pořádně zašustilo, když scénáristé po dlouhých úvahách vymysleli, jak příšerku pustit z klece. Vše, co se děje potom, je další vykrádání originálního Jurského parku (raptoři v kuchyni). Na konci se už jen otevřou dveře, z klecí vyleze více zvířat, než se jich vešlo na Noemovu archu, a tím příběh končí. Řekl jsem záměrně zvířat (nové druhy), protože jedinými dinosaury ve filmu byly zkameněliny v obýváku Hammondovic betaverze. Takhle se prostě dinosauři nemohli chovat. Svou chvíli slávy si tu odbyl i Jeff Goldblum, u kterého prostě marketéři Univerzalu vyhodnotili, že jeho ksicht přitáhne do kin o 10 % více fanoušků, tak na koleni sepsali pár srdceryvných vět a nechali ho to odříkat jak básničku ve škole.

    • 25.5.2018  22:35
    Zlatá mládež (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Tentokrát nepatří odpad pořadu samotnému (zkouknout celou jednu epizodu nemám odvahu), ale vystupujícím.

    • 10.1.2018  07:00

    Vít Klusák je bezesporu nejlepší český režisér propagandistických dokumentů. Zde podle mého názoru dosáhl své tvůrčí krize. Vybral si nejsmutnější existenci z Prostějova a nechal jí 105 minut před kamerou exhibovat. Autenticita již z Klusákovi tvorby téměř vymizela. Film nevyvolává téměř žádné otázky k zamyšlení, protože hlavní protagonista je tak primitivní, že ani nedokáže zaujmout či pohoršit diváka. Z tohoto hlediska považuji Klusákovu volbu za velmi lacinou. V závěru dokonce Klusák popře sám sebe, když celou dobu natáčí film bez zásahu filmářů, aby tam na konci nakráčel jako mesiáš a začal si honit ego na člověku, jehož názor stejně nezmění. Film z podobného prostředí Český Alláh má diametrálně vyšší kvalitu i autenticitu.

    • 26.12.2017  13:19

    Doufejme, že poslední vystoupení Miloše Zemana jako prezidenta.

    • 15.12.2017  21:29

    Tvůrci ze studia Disney opět otevřeli příručku s názvem "Jak marketingově zmanipulovat diváky i kritiky a vydělat u toho balík peněz", z čehož vznikl tento paskvil. Ačkoliv je stopáž filmu nejdelší z celé série, celý děj se vyznačuje pouze pronásledováním křižníku rebelů (nebo jak se teď jmenují) flotilou Prvního řádu. Tohle mě má 150 minut bavit? Zvláště, když se většinou jedná po vzoru Síly se probouzí o vykrádačku V. a VI. epizody? Tu a tam se pár dobrých nápadů našlo, ale všechno přebila tuna nesmyslů. Zatímco scénáristé předchozí epizodu znásilnili Harry Potterem (prohlížení myšlenek, smrt Hana Sola, meč si vybírá), tady Rian Johnson opepřil SW univerzum Matrixem (hledání "klíčníka", Luke Skywalker na konci filmu připojen k Matrixu). Kvůli tragické smrti Carrie Fisher doporučuji její absenci v příštím díle hned na začátku vysvětlit slovy Arnolda Schwarzeneggera z filmu Komando: "Co se stalo s Leiou?" --- "Uletěla." PS: Už jsem to druhý den po projekci pochopil. Johnsonův vesmír je v jiné dimenzi a funguje jinak než ten náš. Jak jinak si vysvětlit ty neustálé ohnivé výbuchy? Už v předchozích dílech to občas v tomto ohledu skřípalo, ale ještě to nebylo rušivé. Nicméně zde se pořádají přímo ohnivé orgie, hlavně ze začátku. To je další totální nesmysl. A to není zdaleka všechno! Ve vesmíru made in Disney funguje dokonce i gravitace! Rebelové vyšlou bombardéry, otevře se poklop a bomby zvesela začnou ve stavu beztíže padat.

    • 15.11.2017  21:31

    Už předchozí film Batman vs. Superman jsem myslím právem označil za totální degradaci filmového průmyslu a to z jednoho prostého důvodu. Postavy se zjevovaly a odcházely bez jakékoliv dějové příčiny a scénář byl šitý horkou jehlou tak, aby během pár minut kompenzoval vše, na čem Marvel pracoval roky. Ale přesto musím uznat, že jsem se u toho filmu nenudil zejména kvůli třem důvodům: 1. Hudba Hanse Zimmera, kde zejména skladba Wonder Woman se stala legendární. 2. Bojové scény, které byly velkolepé. 3. Temný styl, kterým se DC Comics odlišoval od Marvelu. A nyní se podíváme, co nám zbylo zde: 1. Danny Elfman je skvělý skladatel, ale jeho hudba se předchozím skladbám Hanse Zimmera ani nepřibližuje! 2. V akčních scénách zaúřadoval efekt Ultron. Čili hrdinové ničí mračna digitálních panáků bez jakékoliv zajímavosti a zapamatováníhodné bitvy. Hlavní záporák je tak slabý, že by ho všichni předchozí padouši z DC Comics nakopali do zadku. 3. Temnota zmizela a nastoupilo marvelácké pitvoření. A to je největší skandál tohoto filmu. Marvelácká atmosféra se prostě pro smutného Batmana a oživlého Supermana nehodí. Jenže papaláši z DC Comics prostě vzali tužku do ruky a zjistili, že Marvel vydělává na svých filmech v průměru o nějakých 200 až 300 milionů dolarů víc, tak to by se nemělo trpět a nastal čas jít v jeho stopách. Tímto ale DC Comics nastoupil na cestu ke konečné stanici. Nicméně smutný být nemusí. Marvel je v té invenční krizi už taky.

    • 12.11.2017  20:59
    Já, Kajínek (TV seriál) (2017)
    odpad!

    V tomhle pořadu jde kvůli absenci zdravého rozumu v české společnosti opravdu do tuhého. Diváci Babovřesek a voliči Miloše Zemana, Tomia Okamury či další pakáže se tu od své modly dozvědí, jak je cool vykrádat byty, přepadávat policisty nebo ojebávat stát. Jsem doslova v šoku. Ale lůza pochopitelně tleská..

    • 28.10.2017  23:13

    Tady už končí veškerá sranda! Zemana jsem za minulá předávání vyznamenání kritizoval, ale tady už převažuje lítost nad těžce nemocným člověkem. Ještě že soudruzi z ČT zabírali ceremoniál z druhého konce sálu, takže kdo to pouze poslouchal v rádiu, nezoufejte. Nic nebylo vidět. Zeman tentokrát kromě estébáků, komunistů a pochybných umělců vyznamenal i dva "prvoligové" ruské agenty. Gerharda Schrödera, jenž sedí v dozorčí radě ruského Rosněftu, a Petra Žantovského, duchovního otce české prokremelské žurnalistiky. Když se podíváme do obecenstva, kde slušné lidi s menšími obtížemi napočítáme maximálně na prstech jedné ruky, můžeme skromě prohlásit, že v ČR již Vladimír Putin vyhrál.

    • 25.10.2017  22:04

    Velké zklamání! Brutálně neoriginální příběh o poraženém hrdinovi, který musí získat zpátky kuráž, nabrat spojence a dobýt svou domovinu, kde mezitím dělá pořádek hlavní záporák. To vše na pozadí blížící se apokalypsy. Kolikrát jsme tohle už viděli? Muži v černém 2, Temný rytíř povstal a takhle bych mohl pokračovat donekonečna. Na tohle potřeboval Marvel celý tým scénáristů?! Místo Waititiho mohli klidně posadit na režisérskou židly strašáka do zelí a zbytek by odřídili tvůrci digitálních efektů. Ve filmu vidíme velkolepé akční scény, umírání vedlejších postav, blížící se konec světa, ale ani tohle režisérovi nestačí k tomu, aby z diváka dostal nějaké emoce. Ve Strážcích galaxie 2 na to stačil jeden monolog Kurta Russela, abychom si uvědomili, že jde opravdu do tuhého. Poslední věc, která stojí za kritiku, je křečovitá snaha narvat humor do každého záběru. Takhle trapně jsem se cítil u posledního Harryho Pottera. Snad jen ten Jeff Goldblum stojí se svou nevypočitatelnou povahou za pozornost.

    • 21.9.2017  23:18

    Soudruh sem, soudruh tam. Tady nic nezmohl ani Vojtěch Jasný, ani zástupy budoucích hereckých hvězd.

    • 10.9.2017  23:08

    Tento dokument jsem viděl krátce po shlédnutí filmu Všichni dobří rodáci. Myslím, že se jedná o důstojné pokračování.

    • 8.9.2017  22:16

    Pan Habětín byl nevinný!

    • 21.7.2017  21:05
    Dunkerk (2017)
    ****

    Podobný případ jako Most špionů. Po všech stránkách kvalitní film, ale prostě mě nedokázal pohltit natolik, abych ho hodnotil plným počtem.

    • 12.7.2017  23:12

    Tvůrci v celé nové sérii stále opakují stejné chyby. Na jedné straně nám servírují zajímavé myšlenky a emocionální scény, aby to pak všechno pohřbili nějakým totálním nesmyslem. Ten se nachází i zde, když v beznadějné situaci pro opice se strážce nechá vyprovokovat hozeným hovnem a nakráčí na oplátku přímo do klece mezi rozzuřené vězně, kterým se tak otevře cesta k útěku. Malá holčička musela během svého pobytu na základně nakazit snad úplně všechny, jinak si nedovedu představit, jak se z výborně vycvičených vojáků stali náhle úplní tupci, kteří nedávají pozor, co se kolem nich děje, nevadí jim, že opice náhle zmizely, atd.

    • 9.7.2017  13:44
    Týden s prezidentem (TV pořad) (2017)
    odpad!

    "Tak se chováš jako svině."

    • 26.5.2017  22:16

    Podařilo se mi získat záznam ze psaní scénáře pro tento film. Zde dávám k nahlédnutí: https://youtu.be/cs1WPAVYCKU?t=1m23s PS: Film hodnotím ještě o stupeň hůře než katastrofální čtyřku. Tu druhou hvězdičku pak odebírám pro výstrahu za potitulkovou scénu.

    • 19.5.2017  21:48
    Vetřelec: Covenant (2017)
    odpad!

    Nejdřív si dovolím vysvětlit smysl tohoto filmu. Není tajemstvím, že pánové z Foxu mají díky hollywoodské tvůrčí krizi, která vypukla zhruba od roku 2007, enormní zájem zahájit reboot našeho oblíbeného monstra. S Predátorem jim to již téměř vyšlo a nyní je na řadě Vetřelec. Vydali se tedy za jedním zapšklým staříkem, který poslední roky blouzní o nějakém vetřeleckém univerzu, kterému ovšem rozumí jen on sám, a budí se ze spaní kvůli nočním můrám o Jamesi Cameronovi, který mu před lety úspěšně vyfoukl ono univerzum Vetřelce a předělal si ho k obrazu svému. Zájem studia a Ridleyho Scotta je tedy společný. Zkazit, co půjde, zničit dosavadní univerzum různými nesmysly a docílit tak v horizontu několika let rebootu. Jestli byl Prometheus oficiální (předražený) pohřeb Vetřelce, tak tohle už je jen takové tancování na hrobě. Trvalo mi zhruba 10 minut, než jsem se přesvědčil, že Scott ani po drtivé kritice od fanoušků nehodlá vynechat z lodního vybavení hologramy, senzory na kryoschránkách a další podobné nesmysly, které ve vetřelecké budoucnosti (což je budoucnost 70. a 80. let) prostě nemají co dělat. Prometheus úspěšně vykradl děj prvního AvP a Covenant pro jistotu vykrádá zase prvního Vetřelce (neustálé opravy lodi, poruchy při přistání - bylo to nutné?). Vynechání hlavního zabijáka Damona Lindelofa byl zřejmě jen marketingový trik (film sice má lidi nasrat, ale musí také vydělat). Určitě Ridleymu aspoň radil po telefonu, jinak nechápu, kdo by ty náboženské a filozofické hlášky tam procpal. Veškerý rozpočet na digitální efekty padl na záběry planety a samotného xenomorpha si tak zjevně tvůrci vypůjčili z počítačové hry Alien: isolation (mimochodem skvělá hra). Závěrem jen dodám, že film ve mě tentokrát nevyvolal ani žádné napětí. Doplácí ve finále na to samé, co Prometheus, že se tam vlastně nic neděje. Lidé někam vstoupí, objeví se příšerka, pár lidí zabije, lidé pak zabijou ji. Nejdřív neomorph, pak xenomorph, stále dokola. Snad se časem na tyhle dva filmy ze Scottova trucu zapomene.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace