Spinosaurus

Spinosaurus

Česko
mám patent na rozum

homepage

60 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 1.5.2021  11:38

    Nemůžu si pomoci, ale vrcholem této série pro mě byl film Godzilla II: King of the Monsters. Začalo to bizarní spatlaninou od Edwardse, kde se režisér až do závěrečných titulků nerozhodl, co vlastně chce točit. Pak jsme dostali mimořádně hloupého Konga, který alespoň bavil po akční stránce. Godzilla II se setkala s všeobecným nepochopením a nejnižšími tržbami. Přitom to byla právě ona, která fanouškům nabídla snad všechny prvky starého Kaiju žánru. Otevřela na mnoha místech vrátka pro budování monsterverse. Fungovalo tam až na lidské postavy téměř vše. Ale jestli někdo proklínal postavy v předchozím dílu, tak nevím, jaké pocity měl tady. Ale o tom až později. Tvůrci se zřejmě zalekli neúspěchu předchozího dílu, a tak všechny prvky, dějové linky i parádní atmosféru předchozího dílu spláchli do hajzlu. Místo nich tu máme naprosto přestřelené akční scény, kdy se nový režisér zcela vykašlal na nějaký pocit velikosti monster. Zabírá je z úhlů, ze kterých si nelze uvědomit jejich velikost, svou rychlostí popírají gravitační zákony (Kde je slavné Godzillí dupnutí z prvního dílu? Kde je pomalý vzestup z oceánu z druhého?) a na místo temných atmosferických barviček se všechno děje za dne, takže tu a tam vás oslepí nedokonalé CGI. Je to zcela jiný přístup než u předchozích dílů. Spíše se mi líbí ten předchozí, ale uznávám, že takto dobrou destruktivní akci jsem snad nikdy neviděl, takže palec nahoru. Pokud pomineme ale onu vizuální stránku, dostáváme se k mimořádně špatnému scénáři a strašným postavám. Ty kolem Konga ještě jakž takž fungují, i když se slzou v oku vzpomínám na klidného doktora Serizawu, ale ten novodobý Jar Jar Binks Godzillí série, dotěrný černoch se zálibou v konspiracích, to bylo něco katastrofálního. Jedna z nejotravnějších postav v historii kinematografie. Abych to shrnul, film splnil svůj zábavný účel, takže nemá smysl ho podhodnocovat, ale nejlepší díl série to není.

    • 17.4.2021  17:53

    Mně by ani ten feminismus nevadil, kdyby byl obklopen kvalitním filmovým řemeslem. Ale tohle? Všechny ženské postavy kromě Harley byly ve filmu buď úplně zbytečné, nebo krajně nesympatické. Uvěřitelnost bojových scén byla na bodě 0. Jako aby několik holek s rozporuplným výcvikem přepralo desítky nájemných vrahů, přičemž každá rána mužů se rovná jen mírnému polechtání na tváři, zatímco muži padají na první dobrou, to je fakt stupidita na entou. Zvláštní postavou byl pro mě Ewan McGregor, který přehrával jak ďas (v dobrém slova smyslu). Evidentně si svou roli užíval a byl také jedním z důvodů, proč jsem u filmu vydržel do konce. Ale základní předpoklad padoucha je, aby z něj šel alespoň minimální strach. U McGregora jsem byl v každé scéně zvědavý, čím mě zase pobaví.

    • 27.3.2021  08:50

    Po deseti letech a zhlédnutí v angličtině musím jít dolů na milosrdné 2 hvězdy. Co je příčinou? David Koepp je brán jako jeden z nejlepších hollywoodských scénáristů, ale tady se skutečně nevyznamenal. Naprosto příšerně napsané, zrežírované i zahrané situace a reakce na ně. Dům pod palbou meteoritů, ocitnutí se ve vesmíru, setkání s robotem. Na všechny tyto události reagují děti naprosto podivně, nevěrohodně a hloupě. Místo emocí jako je strach či panika sledujeme sérii podivných rozhodnutí nebo hádek. Ale co je opravdu nejhorší, jsou ty hrůzostrašné dialogy. Už dlouho jsem nezažil takové peklo: "Nebudu si s tebou hrát, protože už je mi 10 a mám holku..." Vyobrazení střetu generací mezi otcem, dospělou dcerou, dospívajícím synem a malým klukem je tu zobrazováno těmi neprimitivnějšími dialogy a dalšími filmovými nástroji. Opravdu za tím stojí David Koepp? Kristen Stewart je asi jediná obstojná herečka na place, ale i ona časem sklouzne k přehrávání, protože musí citovat neuvěřitelné věty. Dvě hvězdičky dávám pouze za vizuální stránku a pointu s astronautem. PS: Rozdíl mezi Jumanji a Zathura, jakožto rozdíl mezi jejich kvalitou, je zřejmý. Zatímco Jumanji je film pro celou rodinu, tady se cílí pouze na děti.

    • 14.1.2021  09:37

    Dávám plný počet hvězdiček, přestože prakticky nevím, co se ve filmu dělo, neboť jsem měl celou dobu upřený zrak na překrásnou Emily Blunt.

    • 30.12.2020  09:08

    Jednu hvězdičku dávám jen z milosti. Je to jeden z nejhorších komiksových filmů, co jsem v životě viděl. Ale na rozdíl od zpackaných filmů typu Batman a Robin či The Amazing Spider-man tady provádí Patty Jenkins sebevraždu naprosto dobrovolně. Námět mohl na papíře vypadat zajímavě, ale jeho převedení do scénáře a finální podoby stvořilo absolutně nefunkční a nudný mišmaš. U dialogů mezi Gal Gadot a Chrisem Pinem jsem doslova trpěl. I posunková řeč by vydala více emocí než jejich primitivní dialogy. V rolích záporáků jsou tu skvělí herci Pedro Pascal a Kristen Wiig, ale scénář je nešetřil takovým způsobem, že mi jich začalo být až líto. V jednom však film prvenství má. Vyskytují se zde nejhorší akční scény, jaké jsem kdy v komiksovém filmu viděl (a to počítám i Supermany 3 a 4). Hloupé, trapné, nezáživné a špatně zrežírované s mizerným CGI. Patty Jenkins doslova až pohrdá možnostmi, které jí film nabízí. Cheetah se zde objeví asi na 2 minuty, nové brnění Wonder Woman dostane podobnou stopáž, navíc je ve filmu úplně zbytečné. Kdyby ho neměla, nic by se nezměnilo. Úvodní sekvence s amazonkami je tu asi také jen pro použití v traileru, protože ve filmu nemá žádné opodstatnění. A takhle bychom mohli pokračovat donekonečna. Doporučuji komentář Verbala. Výstižná recenze zde: https://www.youtube.com/watch?v=Kt-5kBwbCq4

    • 27.12.2020  00:25

    "Jen hlupák opakuje stejnou chybu dvakrát." Tak už aspoň víme, kteří lidé dvakrát zvolili Zemana prezidentem. Bohužel i tady v negativních komentářích je to velká bída. Zejména adorace ničemné SPD a kritika demokratické opozice, jejíž návrhy vláda Andreje Babiše vydává jako své vlastní.

    • 26.12.2020  17:59
    Plán útěku 2 (2018)
    odpad!

    How dare you?!

    • 24.11.2020  19:50

    "Maskovat jste se mohl, a přece nakonec vaše cizí nitro bylo odhaleno!" Skvělý dokument popisující vykonstruovaný proces s (jinak masovým vrahem) Rudolfem Slánským. Měl bych však jednu výtku. Nalezené záběry z procesu mají několik hodin. Čekal jsem kvalitní seriál jako v případě Milady Horákové. Jeden film je prostě málo. Výslechy ostatních aktérů tu úplně chybí.

    • 3.1.2020  10:32
    Talk show Jiřího Ovčáčka (TV pořad) (2019)
    odpad!

    Jediný filmový profil na ČSFD, kde celkové hodnocení uživatelů je zároveň komentářem.

    • 1.1.2020  14:07

    Jelikož stále nepatřím mezi ty šťastlivce, kteří si s Márou Prchalem poklábosili a tím změnili názor na strejdu Andreje, nelze hodnotit jinak. Projev Marka Prchala 2/10, výkon přednášejícího ruského agenta Radka Vondráčka 0/10.

    • 1.1.2020  14:03

    Postavit politického dinosaura na Nový rok před kameru byl ten nejhorší nápad v truchlivé historii špatných nápadů. Chybělo tam jen zakončení: "Dr. Grant, my dear Dr. Sattler, welcome to Jurassic Park!"

    • 26.12.2019  14:44

    Prezident Miloš Zeman promluvil jako každý rok ke svým voličům - komunistům, rasistům, posluchačům Ortelu a divákům Babovřesek.

    • 19.12.2019  07:59

    Vy zkorumpovaní recenzenti! Jen tomu dávejte vysoká hodnocení podle notiček filmových distributorů. Pravdu ale tentokrát neumlčíte! Modrá zóna tě očekává, Star Wars. // Rian Johnson v Last Jedi naplival fanouškům Star Wars do obličeje. Vysvětlil to tak, že jeho film je v něčem nový, inovativní. Ani v jednom neměl pravdu, protože se jednalo o stejnou, ne-li ještě větší vykrádačku původních filmů a marketingově-politickou propagandu. To vše zabaleno v hávu scénáristického neumětelství. Za této situace tak bylo téměř nemožné natočit horší film. O to větší byl pro mě šok, že ono to opravdu horší JE! Předchozí film byl sice ve všech směrech špatný, ale byl tam cítit nějaký záměr režiséra, byť byl zrůdný. Tady už nezbylo vůbec nic, vlastně bych na první dobrou ani nepoznal, že to točil Jar Jar Abrams, kterého jsem ještě donedávna považoval za kvalitního režiséra. Ale to skončilo. Tvůrci se snažili tak zavděčit fanouškům, že opravdu vyhodili na stůl všechny žolíky z rukávu. Bohužel si neuvědomili, že jejich ALL IN nemá žádnou reálnou hodnotu, protože zkáza světa Star Wars už byla předchozím dílem dokonána. Scénář, jeho logika a celkové příběhové ukotvení je v tomto filmu tak hloupé a absurdní, že tentokrát to bez spoilerů nepůjde. // MRTVÝ PROMLUVIL! 😀 Kdesi v nejchladnějším místě vesmíru postavil přeživší/naklonovaný/whatever Palpatine za 20 let asi 10 000 armádu hvězdných křižníků (ty však stojí na místě a nemohou se pohnout). Základní kotva příběhu a už pořádný průser! Kdo je tam postavil? Co tam ty lidské posádky 20 let dělaly? Kam chodily do školy, kde probíhal armádní výcvik? Kam létali ti lidé na dovolenou? Kam chodili za děvkama? To tam opravdu 20 let všichni čuměli do zdi a čekali na Palpatinův povel? Přesně tohle je základní rozdíl mezi Georgem Lucasem a Darth Disneym. Těch 6 filmů prostě mělo funkční svět. Každý rychle pochopil, jak různé instituce fungují a jaký má onen svět zákony. Ale pojďme dál. Palpatine se nachází přišpendlený v nějaké chladné jeskyni. Její jediný důvod ve filmu je ten, že vypadá děsivě, takže Palpatine může tu a tam udělat na diváka bububu. Pochopili tvůrci, že Palpatine je člověk? Proč by v takové zatuchlé jeskyni přebýval? Aby mu mohla nastydnout prostata? Proč kurva nebyl normálně v nějaké obyčejné komnatě, nebo lékařském zařízení? Místo Palpatina tady tak máme Voldermorta, který už neintrikuje, ale zato více křičí a touží zničit celou galaxii. Čemu by pak vládl netuším. A ještě jedna lahůdka. Snoke byl stvořen Palpatinem, nebo to byl nepovedený klon Palpatina samotného (opět nevysvětleno). A pamatují si tvůrci, že Snoke vydal v Last Jedi jasný příkaz zabít Rey? Tak proč nyní je zase všechno naopak a Palpatine chce, aby se Rey stala jeho nástupkyní? // A teď pozor, Palpatine vyšle do galaxie vzkaz, že během několika hodin rozdrtí všechny rebely. Proč to kurva udělal? Vždyť stačilo promluvit do hlavy Kylo Renovi, aby za ním přiletěl. Proč upozornil na svůj plán celou galaxii? Aby ho mohla porazit? // Děla hvězdy smrti umístěné na všech křižnících, no to už byla úplná scénáristická bezmoc. Prostě spláchli do hajzlu veškerý origin Hvězdy smrti, cyber crystaly atd. // Pamatujete, jak se na Dagobah Lukovi utopil X-wing a když ho Yoda pracně vyzvedl, tak byl skoro nefunkční, musel ho tam ještě seřídit šroubovákem atd.? Tak u ostrova, kde v Last Jedi pobýval Luke, asi 20 let hnije na dně mořském jeho X-wing, až ho tam jistě žerou všichni červi. A po dvaceti letech, když se tam znovu vrátí Rey, tak nikoliv ona, ale DUCH LUKA!!! ten X-wing vyzvedne a on funguje jako nový. Hned do něj Rey naskočí a letí do bitvy. // Nejlepší jsou, jak napsal Aleš Borovan, ty deus ex machiny v podobě "kouzelných dědečků". Vždycky, když hrdinové někam prchají, nebo něco hledají, zjeví se kdosi a předá jim, cosi. Hrdiny pronásledují v davu vojáci impéria, náhle je někdo zatáhne do úkrytu a je to Lando Calrissian (mimochodem, úplně zbytečná postava). Na jiné planetě probíhá imperiální razie, hrdinové se odtamtud nemůžou dostat. Náhle se zjeví bývalá přítelkyně Poea a řekne, že má kód imperiálního pilota, díky kterému mohou odletět. Ona tam žije asi dvacet let jako ve vězení. Po dvaceti letech získala pracně ten kód pilota, aby odtamtud vypadla. Byla to prý její jediná naděje k odletu a ona ho místo toho dá povstalcům. Ti odletí, za pár minut planeta vybuchne. A v závěrečné bitce jim tam tato osoba najednou v rozhodující chvíli přijde na pomoc. Takže 20 let čekala na to, až ukradne kód pilota, pak se ho zbaví, a to, co nezvládla za 20 let, najednou zvládne (neznámo jak) během několika hodin. // Pokračujeme v nesmyslech se Sílou, kterým tak pracně položil základ Rian Johnson. Mezihvězdný Skype mezi Rey a Kylo Renem přešel na novou verzi, takže nyní už lze i podle libosti teleportovat předměty. Zejména přemístěný světelný meč (jako asi padesátá deux se machina) mi doslova vyrazil dech. Koukal jsem nevěřícně na plátno a pak se začal hlasitě smát, protože to už se nedalo. Pak tady máme léčení. Uvědomují si scénáristé, že touto schopností vlastně znegovali celou původní sérii? Kdyby Jediové uměli léčit, tak se Anakin nikdy neobrátil k temné straně, protože mohl být v klidu. Kdyby Padmé po porodu umírala, tak by jí prostě Silou vyléčil. Blesky uměli vyslat jen ti nejmocnější Sithové. Tady ho Rey vyšle jen tak náhodou, aniž by věnovala byť jen minutu studiu Sithů nebo jejich holocronů. // Tvůrci měli našlápnuto udělat ze smrti Chewieho první emotivní moment ve filmu, ale poté, co přežil, už jsem zlomil hůl nad strachem o postavy, protože mi bylo jasné, že pokud ani takováhle scéna neskončí smrtí, tak už žádná z kladných postav nezemře (a trefil jsem se). // Kdo to je? To jsou rytíři z Renu! Ti tam byli proto, aby mohli na imperiální důstojníky udělat bububu a vytvořit série hraček. Tím jejich role ve filmu skončila. // Huxna byl v prvním filmu nejfanatičnější stoupenec Prvního řádu, novodobý Hitler. V Last Jedi z něj udělali trapnou postavičku a nyní zrádce. To jen pro nastínění, jak se v této trilogii pracuje s postavami. // Na konci filmu se dostaví jedna z vykrádaček Avengers: Endgame. Zatímco v předchozím díle nevyslyšel volání Odboje nikdo, nyní ho vyslyšeli VŠICHNI! A samozřejmě přiletí na poslední chvíli. Koho tohle překvapilo, musí mít IQ houpacího koně. // Palpatine svými blesky odrovná celou flotilu asi 100 tisíc povstaleckých lodí. Proč vlastně tvořil klonové jednotky, když umí ničit celé armády? Proč se tak babral s Yodou, když je silnější než jakýkoliv Jedi? // Dlouho jsem si lámal hlavu, co to je ta "diáda" (nebo tak nějak). Co to do nás tvůrci cpou? A pak mi to došlo. Jediný důvod tohoto výblitku byl, aby chřadnoucí Palpatine mohl na konci omládnout a pustit se do epické bitvy. Takhle se tvoří promyšlený scénář! // "MARTHA" opět na scéně! Pane Chrisi Teriio, vy si nedáte říct a vy to tam perete pořád! 😀 Leia náhle prohlásí, že se jde vysrat a vytlačí ze sebe to nejlepší. Pak si sedne na postel a řekne jediským Skypem Kylo Renovi jedno slovo "Bene!" Tím se obrátí na světlou stranu síly. Pamatujete si, jak ho Han Solo srdceryvně přemlouval v sedmičce a ani to s ním nehnulo? Tady stačí říct jedno slovo od mámy a je hotovo. // Někdo tady výstižně napsal, že umírání má v posledním filmu stejnou vážnost jako chřipka. Objevil se dokonce i Han Solo a promluvil k Benovi. To jsem si opět ťukal na hlavu. Jen nejmocnější Jediové za všech se dokázali po smrti stát duchy. Qui-gon, Obi-wan, Yoda a Anakin. Jejich řady nyní rozšířil Han Solo, který si v životě pomocí Síly ani neuprdnul. // Luke dokáže jako duch manipulovat s věcmi a používat Sílu. Neměl by tedy správný název filmu znít Star Wars: Poltergeist? // "Ten navigační maják je na támhle tom křižníku (jednom z 10 000). Jak to víš? (Finn se na chvilku zamyslí) Řekla mi to Síla! 😀 // Ten závěr byl tak patetický, že jsem musel odvracet zrak od plátna. Hlavně, jak se tam objevili ti duchové Luka a Lei. // Příšerný, doslova prkenný herecký výkon Daisy Ridley. Ta uměla zahrát jen nevinnou vystrašenou dívku objevující nový svět v Síle se probouzí. Ale její hluboké dýchání ve scénách, kdy se měla bát, nebo kdy ukázala temnou stránku, nemá s herectvím nic společného. U souboje se svým temným já jsem se smíchy málem zakuckal. // Co to nevidí, oko mé modravé. Na konci filmu se políbily dvě ženy. Ok, mohou si ve studiu Disney odškrtnout poslední nesplněnou kolonku z minulých dílů. // Celkově je asi nejsmutnější ta absolutní apatie a nezájem o postavy a jejich osudy. Rey je zkrátka Mary Sue, která z vlastních rozhodnutí chyby nedělá a nikdy zlu nepodlehne. Vzpomeňte si třeba na Luka, jak rozhodnutím letět do Oblačného města bez tréninku málem ohrozil budoucnost rebelů. Nebo jak v záchvatu hněvu málem zabil vlastního otce. Nic z toho tady není. Rey je čistá jak lilie a když udělá chybu, tak vždycky jen nešťastnou náhodou.

    • 3.11.2019  14:51

    Tenhle film je zhmotněním všeho, co na současném Hollywoodu nenávidím. Stokrát zrecyklovaný generický příběh bez hloubky či vyššího smyslu, který by každý průměrný scénárista spíchnul snad za pár hodin. Postavy se snaží pronášet rádoby hluboké proklamace, které ale ve finále svou prázdnotou odhalují jednoduchost a zbytečnost filmu. Zapomeňte na filosofické dialogy z Já, Robot, nebo trilogie Matrix. Ničeho takového se od Arnieho nedočkáte. Jeho vývoj je naprosto promarněným potenciálem filmu. Tragédií jsou i jednotlivé vztahy hlavních postav. Ústřední dívčina, kterou honí terminátor, zná své ochránce jen pár hodin a už jsou nejlepší kamarádi, za které by položila život (srovnejte si to s vývojem vztahu Sáry ke Kyleovi z jedničky). Dalším hřebíkem do rakve je doslova smršť plot holes, až jsem zavzpomínal na nejlepší léta Riana Johnsona. Jeden příklad za všechny. Ze Sáry Connor je lovkyně terminátorů, kterou úkoluje kdosi na dálku, kde se terminátoři vynoří. A teď: Kdo ty terminátory posílá, když Skynet je zničen? Pokud je posílá někdo jiný, tak asi by měli být silnější než staré modely T-800 (pokud tedy nový software není blbější než Skynet, což se potvrdit nedá, protože se o něm nedozvíme nic). A pokud tam teda prší terminátoři, jak je Sára dokáže likvidovat, když sama nemá žádnou pořádnou výzbroj (kdyby ano, vytáhne jí hned na začátku)? Takovýhle otázek je nespočet a nabalují se na příběh jak sněhová koule. V polovině filmu se navíc vynoří jakási deux es machina v podobě černého velitele, který nejenže přiveze zbraň ke zničení terminátora, ale cestuje s našimi hlavními hrdiny a ti si tím podmaní veškerý obranný systém USA. Letí letadlem a prakticky jen stačí, aby do vysílačky ohlásil, že v něm cestuje on, ať si dá letectvo pohov. Do toho tam přiletí odjinud další letadlo se zlým terminátorem a nikoho to netrápí. Prostě jakýsi velitel vydal rozkaz, na palubě jsou neidentifikované osoby, za nimi letí neidentifikované letadlo, ale je to ok, necháme to jako armáda být. A takovýhle nesmyslů je ta spousty. Pak tu máme samotnou akci, která je také symbolem současného hollywoodského úpadku. Digitální koktejl, kde se o hrdiny nemusíte bát, protože přežijí všechno. Několikrát jsem při těchto akčních scénách s velmi podprůměrnými digitálními efekty zívnul. Digitálním efektům padl za oběť i hlavní padouch, který vůbec nemůže projevit své charisma, protože z něj udělali rychlého a skákavého digitálního panáka. Dílo zkázy dokonává feminismus prostoupený celým filmem. Kdybych se nekoukal na plátno a pouze poslouchal vyprávění Grace o povstání v temné budoucnosti, tak bych si myslel, že mluví o povstání proti mužům, nikoliv proti strojům. Ale kdo ví, třeba to má symbolizovat právě tohle. Ačkoliv Mackenzie Davis patří herecky k tomu lepšímu ve filmu, její postava je dokonale asexuální a chladná, že když ve filmu kdosi z vysílačky ohlásí, že zajali tři ženy a jednoho muže, počítají Grace právě mezi muže. Za normálních okolností bych film hodnotil odpadem, jednu hvězdičku ale přece jen dávám aspoň Arniemu, který by už ale měl raději zachraňovat klima a nedělat loutku zoufalým hollywoodským producentům.

    • 28.10.2019  21:24

    Kdo tomuto obludnému vystoupení dá byť jen jednu hvězdičku, je ruský agent.

    • 10.10.2019  07:27
    Premiér (TV seriál) (2019)
    odpad!

    Navrhuji zavést na ČSFD hodnocení Odpad Jaromíra Soukupa, které by se mohlo udělovat pořadům TV Barrandov. Klasický odpad! totiž není fér k dílům jako Babovřesky, Playgirls, Ordinace v růžové zahradě atd.

    • 15.9.2019  22:44
    To se ví (TV pořad) (2019)
    *****

    Na diváky Babovřesek to prostě jinak nejde.

    • 29.8.2019  21:18

    Michal Horáček byl můj prezidentský favorit. Hrozně rád bych dal dokumentu plný počet hvězdiček, ale nejde to. Ve své podstatě je tento dokument přesným opakem tvorby Víta Klusáka. Zatímco on s divákem pomocí strojených scén nenápadně manipuluje, Robin Kvapil přímo na kameru říká divákům, co si mají myslet. Obojí považuji za špatný přístup. Michalu Horáčkovi mohli rovnou v postprodukci dodělat nad hlavou svatozář, protože dokument postrádá jakoukoliv sebereflexi, jakékoliv nahlédnutí pod pokličku volebního týmu. Zkrátka máme tady mesiáše, proti kterému stojí všechny zlé síly a naše naivní nezkušenost, za kterou se následně divákovi pomocí doprovodného komentáře omlouváme. Nezajímavý a zapomenutelný dokument. Kdo to proboha pustil do kin?

    • 6.4.2019  12:28

    K celé sérii přidám jeden shrnující komentář právě zde. Myslím, že hodnocení jednotlivých částí přesně odpovídá kvalitě seriálu. Je to jako jízda na horské dráze. První část považuji za nejlepší, protože navozuje tajemnou a nostalgickou atmosféru. Následně seriál rozbředne v infantilitě, aby se postupem času pomalými krůčky posunul k nějaké zápletce. Kvalitní pasáž v digisvětě je pak přebita zklamáním v podobě poslední části. Seriál má totiž úplně stejné neduhy jako druhá série. O to horší je fakt, že tvůrci si chyby ve druhé sérii uvědomovali, takže je z dějové linky díkybohu vyškrtli. Místo nahrazení prázdného místa něčím smysluplným se však rozhodli, že udělají jakýsi reeboot. Nic horšího je napadnout nemohlo. Stupidní zápletku nevylepšíte novým zpracováním, ať je jakékoliv. Tím narážím na to, že v poslední části se dozvíme, že celá zápletka je vlastně o tom samém, co z kanonu vyškrtnutý film Hurricane touchdown. Do toho se ještě přimíchaly prvky z filmu Návrat Diaboromona a zrebootoval se proklínaný epilog druhé série. Suma sumárum, prostě se pustili tvůrci na tenký led. Další smutná podobnost s druhou sérií je v celkovém příběhu. Nevím, jestli to je problém všech japonských sériálů, ale navzdory kompaktní první sérii zde výstavba příběhu probíhala následovně. Vymyslely se desítky dějových linek, první část seriálu se nahradila balastem a když se blížila poslední část, tak si tvůrci asi začali drbat hlavy, že už jim zbývá jen 5 dílů a zápletek mají nedořešených tolik, že by jim zbyly ještě na další sérii. Tak si vzali inspiraci z druhé série a prostě si řekli: Tuhle zápletku ukončíme, tuhle ukončovat nebudeme s tím, že si jí necháme na příště, a zbylé dvě zápletky prostě neukončíme nijak, ať si je divák domyslí. Ve finále nám tak zbývá několik klíčových postav, které plátno opustili a už se nevrátili. Záporáci skončili neporaženi. Osud hlavních hrdinů zůstal v mlze. Čekal jsem důstojné ukončení příběhu a nápravu chyb po druhé sérii. Nedostal jsem bohužel ani jedno, proto nemůžu hodnotit výš než 3 hvězdičkami.

    • 23.2.2019  19:50
    Politický kabaret (TV pořad) (2019)
    odpad!

    Kabaret má v hlavě především Jaromír Soukup.

    • 1.1.2019  13:23

    Naprosto bezcenná záležitost. Babišův otrok (respektive otrok Babišovy vůle, abych parafrázoval Pána prstenů) čte pečlivě sepsaný projev Marka Prchala. Kdyby na jeho místě přednášel Marek Prchal, dám čtyři hvězdičky. Ale takhle ne...

    • 1.1.2019  13:19

    Bla bla bla... politická korektnost... bla bla bla... Evropská unie... bla bla bla... kouření... Jaroslav Kubera místo státnického projevu pronesl osobní politickou agitaci s velkou dávkou dezinformací. Chápu, že Jaroslav Kubera již vzhledem ke svému věku zřejmě používá Aligátora (eeergh), ale aby tvrdil, že každá mobilní aplikace si o nás zjistí všechno, na to přece nemůže skočit ani člověk s elementárním užíváním chytrého telefonu, ne? A na této populistické vlně se nesl celý projev. Jednu hvězdičku dávám pouze za to, že poselství hradní obludy je přece jen ještě o kousek níž.

    • 27.12.2018  19:24

    100 let republiky reprezentované prezidentem Zemanem a premiérem Babišem. To vypovídá o našem o národu všechno.

    • 27.12.2018  19:22

    Přál bych vám být ten den ve společenských prostorách Hradu. Tam to vypadalo jako na sjezdu bývalých důstojníků KGB.

    • 26.12.2018  13:56

    Hovoří Moskva! Miloši, centrála hybridní války radí zmínit lepšolidi. Naše kreativní a analytické týmy si s tvorbou této nálepky daly práci, tak ať to nezapadne. A zatím se měj. Máme na druhém drátu Václava Klause ml., jehož jsme vytipovali jako tvého nástupce. Tak mu taky poradíme, kde všude o svátcích lepšolidi zmínit.

    • 25.12.2018  18:38
    Pravý rytíř (TV film) (2016)
    *

    Jaromír Hanzlík tu předvedl nejhorší herecký výkon své kariéry.

    • 14.11.2018  21:44

    Tahle sága už čtvrtým filmem leží v šedém průměru a viníkem není nikdo jiný než režisér David Yates. K čemu je, že dokáže jednou za film vykouzlit stoicky depresivní, nebo srdceryvnou scénu, když selhává v akčních scénách, vizuální stránce, zajímavosti vedlejších postav, tempu stopáže, tvorbě uvěřitelného světa atd. Trefa do černého byl naopak Jude Law v roli Brumbála i tradičně skvělý Johnny Depp. Na pokračování už půjdu jen z povinnosti.

    • 11.11.2018  10:35

    Největší záhadou tohoto filmu je, jak se takový režisérský břídil David Yates dokázal udržet u série paní Rowlingové tak strašně dlouho. On vůbec neumí pracovat s vizuálními efekty, nedokáže natočit jedinou dobrou akční scénu (což je u blockbusteru sakra problém) ale hlavně nedokáže vytvořit uvěřitelný a funkční svět, kde je během pár minut jasné, jak přesně funguje. Být na jeho místě třeba James Cameron, nebo Peter Jackson, dopadlo by to jinak. Takhle jsem film doslova prozíval. PS: Souhlasím s uživatelem Enšpígl, to zvířecí "babišátko" bylo přesné!

    • 29.10.2018  15:16
    Válka Bohů (2011)
    **

    Film je takovým festivalem promarněných šancí. K čemu je skvělé obsazení (zejména Henry Cavill, Mickey Rourke a Isabel Lucas, jen ten Luke Evans mi do role Dia vůbec neseděl), sympatické gore efekty a dobré vizuální efekty, když zbytek působí totálně béčkovitě? Upřímně, výše zmíněné atributy mají i filmy Uweho Bolla. A právě tato charakteristika sedí na film přesně. Ten selhává ve výpravě, která je laciná. Kostýmy jsou doslova katastrofální a scénář se zhruba od poloviny filmu pohybuje odnikud nikam. Dvě hvězdy pouze za mé oblíbené herce. PS: Myslel jsem, že být bůh, tím spíše Zeus, znamená lepší schopnosti, než jen zrychlený pohyb. I Poseidon toho uprostřed filmu ukáže za pár vteřin víc než ti nýmandi s Diem v čele proti titánům na konci filmu.

    • 26.10.2018  23:47

    Ano, mohli jsme pro vás natočit průměrné pokračování série Underworld a zábavné! Dobrá akce, hektolitry krve a potom nějaký ten easter egg pro fanoušky série. Ale my jsme řekli ne. Na režisérskou stoličku jsme posadili neskutečné jelito, které selhává v natáčení nejen akčních scén, ale i nudných dialogů, které vedou odnikud nikam. Lokace se střídají neuvěřitelným způsobem. Jednou jsme na Hlavním nádraží, pak na zámku Hluboká a takhle se to střídá, jakoby obě lokality byly od sebe pár set metrů. Scénář vznikl nejspíš za jeden večer, neboť neobsahuje nic, kvůli čemu bych měl na film vzpomínat. Místo pojmenování Krvavé války by se to mělo jmenovat Krvavé šarvátky, protože i bitka v hospodě ve druhém díle byla natočena epičtěji. Nemusím snad ani připomínat, že původní myšlenka prvních dvou dílů, tedy jakási nejistota, která strana je v právu, už nadobro vymizela. A pokud někde mimo záběr Thanos nelusknul prsty, tak by mě zajímalo, kam se poděli lidé. Vždyť v předchozím díle si žádný mutant ani nemohl uprdnout, aby po něm neskočila likvidační komanda. Tady nic. Herci ve vedlejších rolí vůbec nepatří kromě Charlese Dance na velké plátno. A na závěr to nejsmutnější: Marnost tohoto filmu tentokrát semlela i skvělou herečku Kate Beckinsale, která to ještě v předchozím díle držela nad vodou, ale tady předvádí katastrofální výkon. Může za to i postava Selene, která od druhého dílu neprošla díky skvělé práci scénáristů žádným vývojem, takže je Kate nucena hrát znovu to samé, což vyznívá mimořádně trapně. Jedna hvězdička z lítosti.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19