Recenze (592)
Návštěvníci 3: Revoluce (2016)
Tohle je zkrátka průser. Návštěvníci jsou moje srdcovka, zasměji se u jedničky i dvojky. Trojka byla sice tupý americký remake, ale některé recyklované vtipy tam i po čase fungovaly. Abych se u Návštěvníků 3 za celý film uchechtnul 3 - 4x je prostě málo. Celá ta rodina aristokratů byla zoufale zbytečná a nikam děj neposouvala. Sami hlavní dva protagonisté mají až překvapivě málo prostoru se předvést. Zklamání je, že tento film měl být natočen tak před deseti lety, kdy ještě většina postav z původních filmů žila. Zoufalé změny ve scénáři jsou patrné a některé vtipy už přestaly fungovat. Dvě hvězdičky dávám jen z nostalgie a za skvělou hudbu (která mimochodem vykrádá Zimmerovu skladbu "Jack Sparrow", ale to je jedno). I přesto doufám, že se Godefroy ještě jednou vrátí a konečně nalezne cestu domů.
Sedm let v Tibetu (1997)
Ano, takhle vypadal ten "feudálně otrokářský" režim v Tibetu, který musela osvobodit hrdinná čínská armáda, aby tyranští mniši nesekali svým podřízeným ruce na potkání, jak pravila Jeho výsost prezident Miloš Zeman.
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Tento film je nakažen virem "pocta filmovým klasikám" zkombinovaným s chladným marketingovým kalkulem, takže navzdory tomu, že se jedná o pokračování, na nás číhají odkazy na původní epizody na každém rohu. Osobní invence však téměř žádná. Navíc děj kopíruje epizodu IV do takové míry, že to působí až rušivě. O multi-kulti kvótách na hlavní hrdiny raději pomlčím.
Spectre (2015)
Hollywoodem obchází strašidlo. Jeho název je "pocta filmovým klasikám". Marně pátrám po filmu, který tento trend odstartoval (mám podezření na film Superman se vrací), ale v podstatě se jedná o to, že filmaři, kterým už logicky došly nápady, začínají rebootovat, remakovat, či vytvářet pokračování, ve kterých s láskou vzpomínají na staré kultovní filmy (zlé jazyky by řekly vykrádají) a doufají, že se z toho fanoušci posadí na zadek. Někdy se to povede, jindy ne. Spectre má samozřejmě mnohem více plusů a mínusů, ale v rámci "pocty" původním filmům uspěl tak na 50 %, protože někdy je to až do očí bijící, navzdory logice.
Lovec: Zimní válka (2016)
Zábavné pokračování Sněhurky a lovce, ke které jsem si dlouho nacházel cestu, ale nakonec se mi tahle série líbí. Zážitek z filmu by mohl být větší, kdyby se v traileru na film neobjevily dva megaspoilery. Také se tam nachází závěrečná smrt hlavní záporačky, což je neuvěřitelné. Takže kdo chce vědět bez shlédnutí, o čem to bylo, stačí kouknout na trailer.
Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016)
Na jedné straně doslova omračující akční scény, které rozhodně stály za zhlédnutí, působivá atmosféra i dobré herecké výkony. Na druhé straně naprostá degradace filmového řemesla. Scénář už se ani nesnaží působit celistvě. Prostě přišel šéf Warnerů za scénáristy, na papír napsal jména: Batman, Superman, Lois Lane, Lex Luthor, Alfred, Wonder Woman, generál Zod, Daily Planet, Gotham, Metropolis. A řekl scénáristům: "Tak a teď to dejte dohromady." Výsledek ani jiný být nemohl. Polovina postav tam je prostě jen proto, že tam být musí. Nejzřetelnější je to u Wonder Woman, která tam vůbec nemusela být. Film rozhodně stojí za shlédnutí a není špatný, ale jak říkám, časy, kdy se postupně budovala atmosféra a postavy měly hlavu a patu jsou pryč. Tady vidíme jen filmové ikony, které pomrkávají na diváka.
Digimon Adventure tri. Kecui (2016)
Prostor, kde se v prvním díle budovala atmosféra, aby mohlo přijít opětovné setkání s digimony, zde nahrazuje nudné tlachání o ničem. Je to smutné, ale celých 75 minut by se dalo sestříhat tak do 20, kde by většinu tvořila závěrečná část. Digisvěta jsme se zde také nedočkali. Vysvětlení děje kdo, co s proč také ne. Už by to chtělo místo tajemných náznaků nějak nastartovat příběh, jinak skončí dřív, než k tomu vůbec dojde.
Sociální síť (2010)
Zajímavá životopisná sonda o tom, jakým způsobem přichází k majetku miliardáři. Natočme na podobné téma napůl špionážní thriller a máme agenta Bureše.
Digimon Adventure tri. Saikai (2015)
Příjemné nostalgické setkání s původními sympatickými digivyvolenými. Potěší skvělá grafika, děj by mohl být na 80 minut trochu hutnější, ale zase se více pracovalo na atmosféře. Těším se na další díly.
Digimon Adventure gekidžóban (1999)
Pilotní film k první řadě úspěšného seriálu. Fanoušky nadchne, ostatní asi neosloví.