Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor
  • Akční

Recenze (144)

plakát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

Při hodnocení se samozřejmě nelze vyhnout srovnání s čínskou verzí od Tencentu (Three Body) z loňska. Oba seriály se v podstatě doplňují - tam, kde byli Čínani literárně doslovní, odchyluje se Netflix od předlohy opravdu dost výrazně, předloze věrné (a stejně pojmenované) postavy v Three Body představují jen hrubou inspiraci pro aktéry v západní verzi a k televizně levným efektům z Číny stojí v protikladu nákladná americká výprava . Hlavním rozdílem je však tempo vyprávění - tam, kde čínská verze vše do nejmenších detailů převyprávěla (a zároveň poskytla prostor pro lepší vysvětlení motivací a vývoje postav), je v netflixovské adaptaci celý děj brutálním způsobem urychlen, takže se celá první kniha vejde do nějakých 3 - 4 dílů. Pochopitelně je to na úkor gradace a vlastně i celkové atmosféry příběhu. Když tedy pominu nižší rozpočet, toporné výkony některých herců a občasné cenzurní zásahy (ticho o kulturní revoluci), musím říct, že mě více oslovila právě čínská verze. Varianta od Netflixu se začíná skutečně rozjíždět až v posledních dvou epizodách (kéž by byl celý seriál jako poslední 8. díl!) a jedinou oblastí, ve které čínský Tencent trumfne, jsou detailněji rozpracované emoce postav (např. scéna v nemocnici před eutanázií Yun Tianminga / Willa), na které se víceméně kašlalo už i v knižní předloze. Tak jako tak doufám, že Netflix Problém tří těles neutne po první sezóně a dočkáme se pokračování. Až se děj posune o pár staletí do budoucnosti, sliboval bych si právě od Američanů, že ho budou umět vykreslit lépe (tj. nákladněji) než Tencent.

plakát

Transformers: Poslední rytíř (2017) odpad!

Ubíjející patos, tupé papundeklové postavy, nelogické a protiřečící si chování, slabomyslné repliky, ad hoc dějové zvraty, nesnesitelně trapné vtípky a rádobyhumor, zcela na hlavu postavená fyzika, mamutí dávka těch nejotřěpanějších filmařských klišé. Ano, Michael Bay - Zdeněk Troška Hollywoodu. Upřímně lituji každého, kdo dokázal shlédnout všech sedm (nebo kolik) dílů Transformerů, neboť každý z nich musí zabíjet několik miliard mozkových buněk, čímž z diváků postupně činí slintající idioty.

plakát

Žoldnéř (1968) 

Skvělý "zapaťácký" western, který nádherně vykresluje ducha své doby (Viva la revolución!) a zároveň ho podrobuje kritickému pohledu prostřednictvím hlavního hrdiny, indiferentního chamtivého žoldáka (ačkoliv je zcela zřejmé, na čí straně režisér stojí). Nelze též přehlédnout, že se film stal bohatou studnicí inspirace (či přímo výpujček) pro pozdější westernové majstrštyky: stačí si vzpomenout na naprosto přesnou citaci z Tarantinova Divokého Djanga (Nero included), kdy to DiCaprio schytá do srdce skrze tu samou kytičku, kterou zde nosí Jack Palance.

plakát

Žralok na kokainu (2023) odpad!

Film tak mizerný, že nefunguje ani jako guilty pleasure. Špatně je zde úplně vše, každý záběr, každá scéna, každá replika, každý herecký "výkon". Kvintesence odpadu. Dal bych záporné hodnocení (asi tak -3), ale CSFD to bohužel neumožňuje.

plakát

Kimi no na wa. (2016) 

Čekal jsem příběh založený na reálné fyzice, jako třeba na provázanosti nebo na relační interpretaci kvantové mechaniky, ale nakonec jsem dostal šintoistické ezo. Tak snad zase někdy příště.

plakát

Santa je úchyl! (2003) 

Na režiséra geniálního Přízračného světa překvapivě sentimentální a přeslazený závěr. Kdyby Santa v posledních pár minutách s plyšovým slonem v rukou skutečně zemřel, hodnotil bych jistě lépe. Takto bohužel jen průměr.

plakát

Husí kůže (2015) 

Nebýt Jany Peterkové v roli tety hlavního hrdiny, mohlo jít o vcelku ucházející halloweenský film. Takto pouze slabší tři hvězdičky.

plakát

Vládci vesmíru (1987) 

Typicky podprůměrná podívaná (inu, Lundgren), kterou na nový level posouvá bizarní český dabing, konkrétně pak trpajzlík, mluvící směsí slováckého nářečí a hantecu (dlouho jsem měl mylný pocit, že ho dabuje Arnošt Goldflam). Hlavní otázkou tak zůstává, co bylo dříve - jestli slepice (sada figurek MotU na rok 1987) nebo vejce (film, který má tyto figurky propagovat).

plakát

Fantastická čtyřka: Silver Surfer (2007) 

Ioan Gruffudd, který ve filmu vypadá tak hrozně moc jako mladý Richard Feynman, marní svůj čas hraním v takovémto braku, místo aby si střihl roli v něčem na způsob remaku Infinity nebo nějakém ještě lepším (hypotetickém) filmu o fyzice. Potenciálem by se němelo plýtvat.

plakát

Logistics (2012) 

Neexistuje nic lepšího, než si nakoupit metrák popcornu, pohodlně se uvelebit na gauči a strávit nezapomenutelných 35 dní sledováním Logistics. Doporučuji verzi z vlastního nosiče (něco málo přes 100 TB), na Nově nebo Primě do toho totiž dávají reklamy.