prezdivaka

prezdivaka

Miroslav Hurt

okres Praha

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 7.8.2017  17:34

    Moc pěkné, hlavně herecky. Brilantně napsané dialogy, které povyšují bezútěšnost života v pustině plné buranů a magorů. Scénář se na pár okamžiků zadrhne a přeleze několik oslích můstků. Nepochopitelné je přepadení banky plné lidí, které jde zcela proti plánům bratrů a zvrhne se v divokou přestřelku. Co taky čekat v Texasu? Dále nesmyslné dýško servírce, aby později zachránila Tobyho před kriminálem. Hlídka policie, která vůbec neprohlédné odjíždějícího (ani jeho auto) z místa činu. Konec je už trochu americký, ale stále je to snesitelné a hlavně není to hloupé.

    • 4.8.2017  19:24

    Nikdy nepochopím překlady filmů. Tady naprosto jednoznačný - Tvář lásky, protože o tu tvář a její podobu jde, nahradil distributor dost unylým a nic neříkajícím názvem. Film rozhodně není špatný, ale na mě působil vykonstruovaně a zápletce jsem vůbec nevěřil. Konec už pak byl typicky americký a nejvíce nevěrohodný.

    • 1.8.2017  14:12

    Tak pitomý a nesmyslný název může vymyslet jen český distributor. I ten slovenský dává smysl. Film je chvílemi až tak kýčovitě lepkavý, že si říkáte, že je to snad jiný žánr. Bohužel je i předvídatelný a ta krize je hodně násilně naroubovaná, aby pak uboze směřovala k happy endu. Snad jen charisma a sympatie obou protagonistů zachraňují to, co chvílemi vypadá jako reklama na kloubní chrupavku či životní pojištění.

    • 31.7.2017  19:22
    Hosté (1972)
    **

    De facto film se stejnou tématikou byl natočen později. Jmenuje se Oběti války a je v něm vše, co tady nefunguje. Zde postavy jednají podivně a navíc bezdůvodně. Žena se od počátku chová podivně vztřícně k cizincům, které nezná a pouští je k sobě do domu. Brzy by bylo i malému dítěti jasné, že něco není v pořádku. Její manžel, který ví o co jde jí klidně nechá samotnou s pomstychtivým vrahem a klidně si hodinu vykládá pasiáns. Postava černocha je úplně zbytečná a nemá v příběhu žádné opodstatnění. Je vlastně jan stafáží. Ani nevíme, nakolik byl účasten znásilnění a zabití Vietnamky. Poté, co se žena doví Billovu verzi vraždy mladé Vietnamky, je vyděšená a plná obav, ale ke svému příteli pocítí obdiv. Místo aby se s oběma vetřelci co nejdříve rozloučila, vše protahuje, s vrahem se pouští do hádky a obviňuje ho. Nepochopitelně pak pouští hudbu a jakoby začne bývalého vězně svádět. Tančí spolu a objímají se. Vše pochopitelně vyústí rvačkou a nakonec i znásilněním. Nepochopitelné zvraty a anglická lidová hudba, k tomu zbytečně dlouhé záběry, které se ještě občas opakují. Nemají výtvarnou hodnotu, jsou ryze dokumentární a syrové. To jediné se mi snad líbilo. O herectví se moc nedá psát, protože postavy (až na ženu) neprocházejí žádným vývojem a spíše se v obraze posunují. Při srovnání s Oběťmi války či Strašáky film neobstojí. Důsledky války jsou tady jen malou berličkou a retrospektiva se objeví na chvilku, ale netušíme, zda je tady jako Tonyho sebeobviňování nebo jako paralela se znásilněním Marthy.

    • 26.7.2017  14:54
    Zlodějka (TV film) (1975)
    ****

    Skvělý krátkometrážní film - povídka z cyklu Bakaláři. Když se sejde tolik talentovaných a profesionálních lidí, nemůže to dopadnout jinak. Jaroslav Dufek do 24 minut dostal vše podstatné a ani na chvilku jsem se nenudil. Naopak jsem napjatě čekal, kam se příběh, který prochází mnoha zvraty, dostane. Herecky to nemohlo být lepší.

    • 24.7.2017  01:51

    Průměrný film, který by stál za zhlédnutí, ale museli byste jej 20 min před koncem vypnout. Nesmyslný děj (zajímala by mě kniha), kdy IRA zřejmě ovládá i počasí a do svých plánů zapojí i bouři, kupa klišé a akční scény, ve kterých nechybí ani honičky ve člunech. Vše podstatné napsal Tron.

    • 9.7.2017  14:48
    Malé ženy (1994)
    ****

    Celý život se setkávám s tvrzením, že cokoliv romantické je zároveň kýčovité. To je velký omyl a kýče jsou všude kolen nás a možná teď více než dřív. Skvělý film s nádhernou kamerou Geoffreye Simpsona, (kterého jsem si povšilm už v Záři) a hudbou Toma Newmana. Pokud někomu přijde příběh sentimentální, měl by si uvědomit, že autorka je vrstevnice třeba Charlese Dickense. Pro hlavní roli byla vybrána Winona Rider a skvěle jí sekunduje Christian Bale. Podotkl bych, že otrocký překlad slova little zcela jistě neznamenal malý, ale spíše nicotný, nevýznamný a koresponduje s obsahem románu, jehož hrdinkami jsou ženy. V tehdejší společnosti svým významem - nevýznamné.

    • 9.7.2017  00:39

    Nebetyčná hollywoodská srágora plná siláckých keců, zpomalených záběrů, uslzených chlapskejch ksichtů a ubrečenejch krásnejch černošskejch holek. Nebojte se, všechno dobře dopadne a výhra v poslední vteřině klapne. Vrazi, co neuměli ani číst, zmoudří a vystudují univerzity a...pohádky je konec.

    • 5.7.2017  15:49
    Útěk ze seriálu (TV film) (1989)
    ****

    Moc nechápu to nízké hodnocení tady, ale to bych se mohl upsat, je to trvalý jev. Televizní práci považují zdejší "recenzenti" za podřadnou a kdejaký filmový blábol má vyšší hodnocení než dobrá inscenace. Tahle je zrovna skvělá. Výtečně obsazená a zahraná všemi představiteli, ale hlavně mistrně vybalancová mírou nadsázky. Humor je všudypřítomný a situace jsou jen vypointované situace, které se tak často při natáčení vyskytnou. Za skoro 30 let na place, jsem většinu z nich osobně zažil.

    • 2.7.2017  12:58

    Přijde mi jako nehoráznost hodnotit tento film výše než třeba Sicilský klan nebo Melodie podzemí. Ač je nabitý hvězdnými herci, scénář nemá potenciál zaujmout. Příběh je ubohý a těžce nevěrohodný. Není bohužel ani vtipný. Dal jsem mu ještě jednu šanci a pokoušel se nalézt perlu v bahně, ale není tam. Hodnocení odráží oblíbenost obsazených herců, ale tak by to být nemělo.

    • 28.5.2017  22:31

    Asi se tu někdo zbláznil. Scénář je nejen nenápaditý, ale nemá ani žádnou propracovanou psychologii postav, jak tady píše sportovec. Je naopak plný hloupostí. Indián, který ve snaze najít syna, zabíjí každého, kdo se s ním potkal, vystopuje Sama, ačkoliv ten několikrát změní cíl cesty a neví ani sám, kam vlastně dorazí. Sam, aniž by komukoliv platil, tu posadí matku i s jejím indiánským synkem na dostavník, tam zase na vlak jedoucí přes tři státy. Předvídatelné finále je pak od hlavního hrdiny úplně nesmyslné. Tento stopař, poté co zjistí, že je mu indiánský zabiják na stopě, nedělá nic a jen čeká ve svém srubu u ohně. Když přijde o hlídacího psa a hned potom o svého starého přítele, který asi aby pomstil psa, běží vstříc smrti, místo aby jednal rozumně a vymyslel nějakou past, vyběhne za srubu i se svým přítelem Nickem, který pochopitelně přichází o život. Indián totiž střílí jako Buffalo Bill. Potom sedí u praskajícího ohně ve srubu a poslouchá, jestli venku neuslyší přicházet indiána. Ten jako pitomec večer vleze do dveří, ale Sam ho i tak netrefí. Vyběhne za ním, ale venku je kupodivu poledne. Dochází ke klasické přestřelce se všemi klišé, včetně přetahování, kdo koho uškrtí. Sam se pere i přes zraněnou nohu a z předchozí přestřelky i ruku jako lev a noha ho začne bolet, až když indiána téměř zlikviduje. Nakone do něj musí vypálit zblízka tři náboje, než ho dorazí. Film je nejen špatný, ale má i spoustu střihových chyb, za které by vás na FAMU nenechali složit zkoušku. Hraje si i podle libosti se světelnou náladou. Bohužel ale takový je svět od nepaměti. Když je něco podivné a nesmyslné, mívá to lepší hodnocení, než si zaslouží.

    • 21.5.2017  00:41

    Ridley se vydal na cestu, kterou kdysi sám prošlapával. Je trochu jiná, ale ono je to jiné i kolem nás. Stromy jsou větší a je potřeba větší síly k jejich odstranění z cesty. Točit tehdejším způsobem by mu totiž ani největší fanoušci neodpustili. Je to ale návrat ke kořenům, jen je musíte vidět. A chtít je vidět. Hudba je místy zcela totožná a citace zjevné: loď, která se sune záběrem a objevují se titulky jejího jména, členů posádky, nákladu...počítač se jmenuje Matka, posádku probudí android, přestože ta měla ještě spát, přistání průzkumného modulu...atd. Některé podobnosti jsou až hrou s divákem - scéna ve sprše a pařát s drápem, který se sune výš (Veronica Cartwright), vystřelení první oběti do vesmíru, snaha vystrčit vetřelce pomocí otevření vnějších dvěří lodi, toptank hlavní hrdinky s viditelnými obrysy bradavek... Mohl bych pokračovat, je toho hodně. Obrazová stránka je úžasná. Už první obraz v místnosti s piánem a sochou Davida je skvostný. Tento díl je temný a dvojrole androidů je jako zlá a dobrá stránka povahy člověka. Zlo nás nepřestává uchvacovat a někdy mu i chvilku fandíme. Potěšila mě absence citového vydírání u Cameronových Vetřelců a jeho blockbusterových vojáků. Díky tomu do poslední chvíle (pokud jste nečetli recenze) nestíháte dějovou linku. Nesedla mi snad jen scéna souboje na hřbetě letící lodi. Co je naopak úžasné, je citace známého díla Arnolda Böcklina Ostrov mrtvých.

    • 16.5.2017  21:51
    Extase (1932)
    **

    Za mě velmi rozporuplný snímek. Jistě, vznikl v době přechodu na zvukový film, ale zvuk není to, co by mi na něm vadilo. Když srovnám, co ve stejné době natočil Fritz Lang, Luis Buňuel, Hitchcock, Hawks, Mervyn LeRoy, Arnold Fanck...neubráním se tvrzení, že Extase je přeceňovaný film. Je to zajisté díky průkopnickému zobrazení nahoty. Výtvarná stránka totiž není nijak úžasná, občas je dokonce podprůměrná. Nesnese srovnání s filmy Andaluzský pes, Zlatý věk, Metropolis, filmy C. Chaplina atd. Příběh je plytký a nijak neobjevný. Hrdinka si vyjede na koni bosá! a jen v šatech bez spodního prádla. Šaty si odloží na hřbet koně a když ten podlehne vábení svého druha a uteče za ním, bosá Hedy za ním běhá po polích a loukách. Režie i střih místy neví co si počít. Závěrečná montáž oslavy práce je směšná a mám pocit, že byla zařazena jen aby měl snímek delší stopáž.

    • 10.5.2017  00:56

    Nepochopený a otrocký překlad názvu filmu. Mělo to být soukolí nebo mašinérie teroru. Tragické.

    • 29.4.2017  22:31
    Bojovník (2015)
    *

    Tak tohle žerete? Někdo to tady strhá a pak dá 4 hvězdy? Ta hodnocení? Možná hodnotili vesměs boxeři. Ten film je od začátku do konce konstrukce založená na nereálných základech, prodchnutá citovým vydíráním. Muž s mnoha miliony je mávnutím proutku bez peněz a musí uklízet v tělocvičně? Stačilo by poskytnout rozhovor pro noviny a má na rok vyděláno, vzpomeňte na Tysona. Film je předvídatelný jak nedělní návštěva tchyně. A samotný finální zápas je pro každého, kdo viděl profesionální box k smíchu.

    • 24.4.2017  00:14

    Stubidní béčko, které nemá napětí ani logiku. Nechápu jen, proč to distributor nechal pod titulem Chabrolova filmu.

    • 20.4.2017  17:52
    Varieté (2010)
    **

    Je to takové sterilně americké. Asi tak jako když si dáte kafe americano, je to velké, ale nemá to opravdovou chuť. Písničky jsou popovky, které se vám pod kůži fakt nezaryjí. Klišé je tam tolik, že by to vydalo na několik svazků červené knihovny. Nemá cenu to rozebírat. Sexy scény? Dbalo se na vše, aby to jakoby škádlilo, ale neurazilo ani dvanáctiletého školáka. A tak když jde Christina ven na déšť a vrací se promočená, během jednoho prostřihu je (světe div se) náhle obalená ručníkem. Když poprvé zpívá na pódiu nemá kupodivu mikrofón (nemá ho nikdy), takže je to playback, ale všichni jsou zpěvačkou nadšeni. No a plno dalších nesmyslů, které bych nevnímal, kdyby to za něco stálo.

    • 20.4.2017  13:29
    Robinsonka (1974)
    ****

    Film, který trpí jen tím, že jeho předlohou je povinná četba té komunistické novinářky a spisovatelky. Scénář je ovšem skvělý a Hofman vystihuje jak je mladičká dívka vržená do světa dospělých a při konfrontaci s ním utíká do světa svého, vytvořeného z postav oblíbených literárních hrdinů. Na konci, když za nemocnou Blážou přijdou na návštěvu spolužačky, vidíme, že ona je už tím co prožila, dál a dospělejší. Ze samotné knihy je vybráno to podstatné a líbí se mi i konec, který tak trochu otevřený a přitom nadějný. Kachyňa je také kameraman a proto v jeho filmech hraje tak významnou roli. Tady je velmi krásná. Často je nápaditě propojena s hudbou Pavla Lišky. V té době bylo celosvětově velmi módní používání transfokátoru a tak je i tady docela nadužíván. Je to ale výtvarné a poetické. Režisér zanedlouho použije stejnou herečku a podobné postupy prolínání a ztvárnění snových výjevů do pohádky Malá mořská víla.

    • 17.4.2017  22:46
    Quo Vadis (2001)
    ****

    Je mi smutno z těch ubohých a rádoby odborných komentářů, leč tak jako slepý nepozná kouzlo barev ani člověk, kterému není dáno rozpoznat kvalitu od povrchnosti a kýče, hodnotí také povrchně a uboze. Když někdo kritizuje skloňování latinských jmen, které je správné, měl by vyhledat učitelku své základní školy a dát jí pár facek, protože se nic nenaučil. Hnusná kamera? Režie? Bohužel to píší lidé, co této profesi nerozumí a schovávají se za falešný profil a přezdívku. Výborně napsal komentář GilEstel.

    • 5.2.2017  00:46
    Okupace (TV seriál) (2015)
    ****

    Jo Nesbø ukázal, že vedle kriminálního žánru dokonale ovládá i politický thriller. Velmi dobře chápe současnou světovou politiku a podle ní spřádá věrohodný hypotetický příběh. USA ustoupily od role světového četníka a sledují vlastní zájmy, Rusko okupací Krymu ukázalo, že se nebojí využít svou politiku k prosazení svých vizí. Scénář mistrně nastavuje zrcadlo světové politice a neschopnosti Evropských špiček k jednotnému postoji. Evropa jak ji známe z posledních krizových situací maximálně vydává prohlášení a ekonomické sankce. Razantní postup tak připadá na domací odboj Svobodné Norsko.

    • 25.1.2017  00:11

    Bohužel, často se stává, že tady nehodnotí film ale žánr. Je to potom, jako kdybych vytýkal hororu, že je tam málo tanečních scén a u psychologického dramatu by mi zase vadilo, že jsem se vůbec nebavil. Často zde mám ten pocit, když čtu komentáře.

    • 19.1.2017  20:07
    Josef Koudelka (TV film) (2017)
    *****

    Úžasný dokument, který výborně střídá minulost i přítomnost, točené pasáže se záběry fotografií J. Koudelky. Přirozenost a absence patosu je velkým kladem snímku, stejně jako velmi dobrá kamera.

    • 8.1.2017  23:00

    Nebýt scénář trochu pohádkový a některé věci přehnané a nereálné, bylo by to za pět hvězd. Pistole byla tehdy velmi cenná a drahá a nikdo takový Colt Peacemaker jen tak nezahazoval. Také v přesile nedošlo k tomu, že na jedné straně všichni desperáti padli a hrdinům se nic nestalo. Billovi a Ikeovi se nic nestalo. Také zbraně a jejich ráže podléhají ustáleným klišé. Puška na 100 metrů prostřelila strom, natož prkna, za kterými se útočník schovává. Mýtů je mnoho a asi by diváci nepřijali skutečnost, že většina soubojů se odehrála z bezprostřední blízkosti. Většinu mýtů vyvrací Clint Eastwood ve filmu Nesmiřitelní.

    • 7.1.2017  15:57

    Přesně to napsal Cervenak a tak se nebudu opakovat, ale nechápu, že nevidíte rozdíl mezi tímto trapným a ubohým humorem a mezi tím, co napsal Nick Hornby, Richard Curtis, Howard Goodall nebo skupina Monty Python.

    • 2.1.2017  14:53
    6. den (2000)
    **

    Při sledování hereckého projevu Arnolda Schwarzeneggera jsem si vzpomněl na dokument o slavném režisérovi Paulu Verhoevenovi. Vyprávěl, jak s Arnoldem točill Total Recall. On vůbec neuměl hrát, repliky deklamoval, pohyboval se prkeně a emoce ve tváři neprojevil. Byl ale nesmírně snaživý, točil dvacetkrát jednu scénu a byl ochoten to udělat třeba čtyřicetkrát. Podle Paula to je nejpracovitější herec, kterého poznal. Na akční filmy se hodí znamenitě a někde je jeho poker face dokonce výhodou - Terminátor. Ve filmu 6. den ale jeho křečovité a toporné herectví vzbuzovalo smích a ještě podtrhlo ubohost scénáže, jehož základní myšlenka nebyla vůbec špatná. Nesměl by se ovšem spíchnout horkou jehlou. Kdyby se napsal tak propracovaně, jak si to přál Spielberg pro Minority report, mohl se stát klasikou žánru.

    • 2.1.2017  14:32

    Dosti pitomá zápletka nevybočuje z celého nesmyslného scénáře. Tolik nelogičnosti pohromadě jsem u Quentina ještě neviděl. 4 desperáti museli vybít osazenstvo horské boudy a tím se vlastně stali podezřelými. Přitom stačilo na stejném místě čekat a dílo dokonat. Na tříhodinový opus je děj chabý a vykonstruovaný. Tvůrce si s ním evidentně nevěděl rady a konec, který vyšumí do trapna je toho důkazem.

    • 31.12.2016  16:45

    Na to se vážně nedá koukat. Přiznejte si, že kdyby v tom hrál třeba Jackie Chan, dostane to odpad.

    • 30.12.2016  21:58

    Typická kýčovitá limonáda, která by nejspíš zapadla, kdyby tady nehrála Audrey. Tak strašně to přece Capote nemohl napsat? Zajímavé je, že se líbí hlavně ženám, přestože je v závěru scéna, kterou ženy absolutně nesnášejí. U muže, tady je to naopak a to je ten paradox. Odvrhnutá milenka se rázem zamiluje do muže, který ji už dávno miluje. Jen proto, že jí řekne, že jí přestal milovat. Vzápětí mu padne do náruče :-)

    • 28.12.2016  21:49

    Skvělá komedie, která se netváří že je něčím víc než filmovým přepisem divadelní hry. Vtipné a brilantní divadelní hry. Byla by s malou úpravou úspěšná i nyní v našich divadlech. Humor není hloupý ani podbízivý.

    • 28.12.2016  02:05

    Viděl jsem film po 40 letech. Bohužel mě nijak neuchvátil a popravdě, za to co se stalo v závěru, by si zasloužil ještě o hvězdičku méně. Zvláštní, že si tady toho všiml jen Gudaulin. Jakto, že když Richard Harris střihá podle pokynu teroristy modrý drát a na poslední chvíli se rozhodne pro červený, nikomu svou volbu nesdělí. Pokud by to bylo špatně a on by vybuchl, přestřihli by i ostatní modrý a vybouchla by celá loď.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace