prezdivaka

prezdivaka

Miroslav Hurt

okres Praha

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 8.12.2017  22:18

    Výborně zpracované americké trauma, které je ovšem jen na pozadí rodinné tragédie. Chlapec v dětské roli je mimořádně přesvědčivý. Pěkné komentáře: Tirion, Malarkey, Novoten...

    • 7.12.2017  00:59

    Je smutné a kruté, že hodnotitelé nechápou, že filmy mají něco, čemu se říká žánr. A pokud je film dobrý, tak pravidla žánru ctí. Tudíž je li to krimi, vyšetřuje se zločin, sci-fi thriller má zase docela jiný obsah než romantická komedie. Lkaní nad tím, že jsem si přečetl jméno režiséra a čekal jsem, že to bude podobné jako předchozí film? Není to zcestné? Ano jsou filmy, které jsou si podobné a divák potom odchází z kina s pocitem, že dostal co chtěl. To jsou například Bondovky. Bratři Coenové mají svá dila velmi promyšlená. Pohybují se napříč žánry a z každého si uštípnou to, co se jim hodí do krámu. Ale celé to vždy dává smysl. Na jejich filmech je jako punc promyšlená kompozice záběrů a mimořádný smysl pro výběr herců do daných postav.

    • 6.12.2017  03:45

    Fascinuje mě pročítat vesměs kritické komentáře. Film je průměrný, nevybočuje, nepřekvapí, je plný klišé atd. a pak dá hodnotitel tři nebo čtyři hvezdičky. Tři hvězdy je 60% nadprůměrný film, čtyři hvězdy 80% velmi dobrý film na který se rádi podíváte znovu, pět hvězd 100% a výjimečné filmové dílo.

    • 19.11.2017  01:11

    Bylo by to o mnoho lepší, kdyby to netrpělo syndromem amerických akčních filmů: když už si divák myslí, že je to skvělé, přidej tak 3x víc výbuchů, 5x víc střelby a 7x víc akčních scén. A pak se ještě vyplatí film vypnout deset minut před koncem.

    • 18.11.2017  02:14

    Krystyna Krause - holka, která nám dělala klapku na dokumentu před tak 25 lety, natočila dokument, který se tady měl udělat už dávno. Ale musí to být zase Poláci, kteří dokáží s odstupem a živočišně natočit něco, co není pomníkem a co ukazuje člověka, který (doufám) ovlivnil několik po sobě jdoucích generací. Film po více než dvaceti lety objasňuje otázky, které jsme si nepoložili nebo o nich ani nevěděli. Ukazuje zákoutí duše básníka, idealisty a hlavně člověka morálně pevného za každého režimu. Byl pro mě etalonem chatakteru a jsem rád, že jsem se sním viděl a při koncertě Pro všechny slušný lidi stál pár metrů od něj v 1. řadě. Jiří Černý jako vždy - co slovo to perla. Mirek Kovařík a také přátelé z polského disentu jsou úžasní a jejich vzpomínky hřejí i mrazí.

    • 16.11.2017  01:04

    Zdánlivě do sebe vše zapadá, ale ve skutečnosti to nedává smysl. Také mi trvalo, než mi došlo, že hlavní zápletka je nesmyslná. Proto je ve filmu zkratka a obžalovaná se po několika záběrech ze soudní síně ocitá v cele smrti. Scénárista musel změnit tok času. Jinak by divákovi došlo, že Tony nebo Margot by museli odhalit, že mají jen jeden klíč od svého bytu. Zcela jistě to trvalo dny a možná spíš týdny, než byla Margot usvědčena z vraždy.

    • 14.11.2017  01:27
    Pod jedním nebem (TV seriál) (2017)
    *****

    Je to smutné. Vidíme minisérii natočenou v českých ulicích a městech, postavy se chovají uvěřitelně, příběh je napínavý a vycházející ze skutečných událostí. Minisérie, u které jsem si přál, aby měla tolik dílů jako Vyprávěj. Tím by se ovšem zabila. Proč to nejde tady? Proč, když jsou tady dva v posteli, je to křeč a klišé? Proč je tady humor k pláči a tragično vzbuzuje cukání koutků?

    • 14.11.2017  01:17
    Nesmrtelní (2015)
    **

    Do půlky docela nuda a pak, když se to trochu rozjede, přibývají nelogičnost a schematismus. Nakonec to vyústí do romantické postmoderny. Ostatně celou dobu si film nedělá hlavu s návazností a logikou.

    • 7.11.2017  16:26

    Tak předvídatelný a schématický scénář se hodí možná na epizodu cyklu Bakaláři a ne na celovečerní film. Jak egoista a sobec prozřel poté, co si přečetl několik vět z Malého prince. Kam se poděla proslulá kvalita francouzských scénářů a filmů 60' - 80' let?

    • 4.11.2017  20:33
    Šaráda (1963)
    **

    Co vás na tom tak bere? Naprosto předvídatelný, zromantizovaný a hlavně překombinovaný film, kterému se dají věřit možná závěrečné titulky. U filmu mě nezajímá, jak je někdo rozkošný nebo sympatický.

    • 30.10.2017  21:09
    Šílený svět studené války (TV seriál) (2015)
    ****

    S předchozím názorem nemohu souhlasit. Buď pán, který se zhlédl v bojových zápalných látkách neviděl všechny díly nebo je to neomarxista. Jinak by nepřehlédl díly o americké invazi na Grenadu, podporu Nikaragui, Vietnam, odmítnutá pomoc Maďarsku, Československu atd, atd.

    • 24.10.2017  00:43
    Hitler versus Churchill (TV film) (2017)
    *****

    Jeden z nejlepších životopisných dokumentů jaké jsem viděl. Výborně sestřihané.

    • 24.10.2017  00:37

    Viděl jsem to už potřetí, pravda poprvé mi bylo asi tolik jako Julii, ale pokaždé se mi to líbí méně. Herecké výkony jsou pro film až moc divadelní. Je to vidět hlavně v soubojích, které mají k realitě hodně daleko. Přechody od smíchu k pláči jsou přehrávané a všechno je tak načančané... Vlastně i z té nostalgie za 4* Co pro mě přetrvalo a vždy mě bude dojímat, je úžasná hudba Nino Roty.

    • 20.10.2017  22:44
    Whiplash (2014)
    ***

    Vždy mě bude iritovat to, že lidé potřebují vyhrocené emoce a čím víc tím lépe. O to víc si naše uznání zaslouží ti, co se bez toho obejdou.

    • 19.10.2017  01:11

    Naprosto unikátní film, který zase předběhl dobu. Je vyvážený ve všech směrech - obraz, hudba, výběr herců, kostýmy, scénář... A jako jeden z mála filmů dnešní doby, nepodlehl trendům akce a rychlosti. Naopak je tempem vyprávění v souznění se svým předobrazem. Kolik filmů ve stopáži bezmála tři hodiny vás udrží v napětí. V titulcích je sice napsaná jako předloha Dickova povídka, ale z ní v knize není téměř nic. Celý příběh je postaven nově. Bohužel v naší distribuci zvítězit nejkomerčněji laděný plakát, ale to už je tradice. A to, že mnoho zdejších kritiků film neocení je smutné a je mi to za ně líto.

    • 3.10.2017  23:28

    Tragicky nedostatečný příběh, ve kterém mi nejví chybí nadsázka. Je až moc vidět, jak je to dopsané, aby to zapadlo mezi už existující díly. Dětství je příšerné a herectví mladého Bruce je tomu odpovídající. Je tolik o mnoho lepších filmů, až mě bolí u srdce za to hodnocení. Sám bych to už podruhé vidět nechtěl.

    • 23.8.2017  00:42

    Nádherně natočený snímek, který vznikal časosběrem a jeho režisérka na počátku netušila, co se s delfínem Mokem stane. Největší jeho síla je v autenticitě. Film je paralelním příběhem maorské ženy, která změnila svůj život díky svému přátelsví s delfínem. Stejně jako film o vydře Tarce z roku 1979 (na který jsem si při sledování vzpomněl) i tento nedopadne dobře. Narozdíl od zvířat, lidé mají nedobré vlastnosti a u některých ty záporné převáží. Film má velký přesah a citlivé povahy nenechá bez odezvy.

    • 7.8.2017  17:34

    Moc pěkné, hlavně herecky. Brilantně napsané dialogy, které povyšují bezútěšnost života v pustině plné buranů a magorů. Scénář se na pár okamžiků zadrhne a přeleze několik oslích můstků. Nepochopitelné je přepadení banky plné lidí, které jde zcela proti plánům bratrů a zvrhne se v divokou přestřelku. Co taky čekat v Texasu? Dále nesmyslné dýško servírce, aby později zachránila Tobyho před kriminálem. Hlídka policie, která vůbec neprohlédné odjíždějícího (ani jeho auto) z místa činu. Konec je už trochu americký, ale stále je to snesitelné a hlavně není to hloupé.

    • 4.8.2017  19:24

    Nikdy nepochopím překlady filmů. Tady naprosto jednoznačný - Tvář lásky, protože o tu tvář a její podobu jde, nahradil distributor dost unylým a nic neříkajícím názvem. Film rozhodně není špatný, ale na mě působil vykonstruovaně a zápletce jsem vůbec nevěřil. Konec už pak byl typicky americký a nejvíce nevěrohodný.

    • 1.8.2017  14:12

    Tak pitomý a nesmyslný název může vymyslet jen český distributor. I ten slovenský dává smysl. Film je chvílemi až tak kýčovitě lepkavý, že si říkáte, že je to snad jiný žánr. Bohužel je i předvídatelný a ta krize je hodně násilně naroubovaná, aby pak uboze směřovala k happy endu. Snad jen charisma a sympatie obou protagonistů zachraňují to, co chvílemi vypadá jako reklama na kloubní chrupavku či životní pojištění.

    • 31.7.2017  19:22
    Hosté (1972)
    **

    De facto film se stejnou tématikou byl natočen později. Jmenuje se Oběti války a je v něm vše, co tady nefunguje. Zde postavy jednají podivně a navíc bezdůvodně. Žena se od počátku chová podivně vztřícně k cizincům, které nezná a pouští je k sobě do domu. Brzy by bylo i malému dítěti jasné, že něco není v pořádku. Její manžel, který ví o co jde jí klidně nechá samotnou s pomstychtivým vrahem a klidně si hodinu vykládá pasiáns. Postava černocha je úplně zbytečná a nemá v příběhu žádné opodstatnění. Je vlastně jan stafáží. Ani nevíme, nakolik byl účasten znásilnění a zabití Vietnamky. Poté, co se žena doví Billovu verzi vraždy mladé Vietnamky, je vyděšená a plná obav, ale ke svému příteli pocítí obdiv. Místo aby se s oběma vetřelci co nejdříve rozloučila, vše protahuje, s vrahem se pouští do hádky a obviňuje ho. Nepochopitelně pak pouští hudbu a jakoby začne bývalého vězně svádět. Tančí spolu a objímají se. Vše pochopitelně vyústí rvačkou a nakonec i znásilněním. Nepochopitelné zvraty a anglická lidová hudba, k tomu zbytečně dlouhé záběry, které se ještě občas opakují. Nemají výtvarnou hodnotu, jsou ryze dokumentární a syrové. To jediné se mi snad líbilo. O herectví se moc nedá psát, protože postavy (až na ženu) neprocházejí žádným vývojem a spíše se v obraze posunují. Při srovnání s Oběťmi války či Strašáky film neobstojí. Důsledky války jsou tady jen malou berličkou a retrospektiva se objeví na chvilku, ale netušíme, zda je tady jako Tonyho sebeobviňování nebo jako paralela se znásilněním Marthy.

    • 26.7.2017  14:54
    Zlodějka (TV film) (1975)
    ****

    Skvělý krátkometrážní film - povídka z cyklu Bakaláři. Když se sejde tolik talentovaných a profesionálních lidí, nemůže to dopadnout jinak. Jaroslav Dufek do 24 minut dostal vše podstatné a ani na chvilku jsem se nenudil. Naopak jsem napjatě čekal, kam se příběh, který prochází mnoha zvraty, dostane. Herecky to nemohlo být lepší.

    • 24.7.2017  01:51

    Průměrný film, který by stál za zhlédnutí, ale museli byste jej 20 min před koncem vypnout. Nesmyslný děj (zajímala by mě kniha), kdy IRA zřejmě ovládá i počasí a do svých plánů zapojí i bouři, kupa klišé a akční scény, ve kterých nechybí ani honičky ve člunech. Vše podstatné napsal Tron.

    • 9.7.2017  14:48
    Malé ženy (1994)
    ****

    Celý život se setkávám s tvrzením, že cokoliv romantické je zároveň kýčovité. To je velký omyl a kýče jsou všude kolen nás a možná teď více než dřív. Skvělý film s nádhernou kamerou Geoffreye Simpsona, (kterého jsem si povšilm už v Záři) a hudbou Toma Newmana. Pokud někomu přijde příběh sentimentální, měl by si uvědomit, že autorka je vrstevnice třeba Charlese Dickense. Pro hlavní roli byla vybrána Winona Rider a skvěle jí sekunduje Christian Bale. Podotkl bych, že otrocký překlad slova little zcela jistě neznamenal malý, ale spíše nicotný, nevýznamný a koresponduje s obsahem románu, jehož hrdinkami jsou ženy. V tehdejší společnosti svým významem - nevýznamné.

    • 9.7.2017  00:39

    Nebetyčná hollywoodská srágora plná siláckých keců, zpomalených záběrů, uslzených chlapskejch ksichtů a ubrečenejch krásnejch černošskejch holek. Nebojte se, všechno dobře dopadne a výhra v poslední vteřině klapne. Vrazi, co neuměli ani číst, zmoudří a vystudují univerzity a...pohádky je konec.

    • 5.7.2017  15:49
    Útěk ze seriálu (TV film) (1989)
    ****

    Moc nechápu to nízké hodnocení tady, ale to bych se mohl upsat, je to trvalý jev. Televizní práci považují zdejší "recenzenti" za podřadnou a kdejaký filmový blábol má vyšší hodnocení než dobrá inscenace. Tahle je zrovna skvělá. Výtečně obsazená a zahraná všemi představiteli, ale hlavně mistrně vybalancová mírou nadsázky. Humor je všudypřítomný a situace jsou jen vypointované situace, které se tak často při natáčení vyskytnou. Za skoro 30 let na place, jsem většinu z nich osobně zažil.

    • 2.7.2017  12:58

    Přijde mi jako nehoráznost hodnotit tento film výše než třeba Sicilský klan nebo Melodie podzemí. Ač je nabitý hvězdnými herci, scénář nemá potenciál zaujmout. Příběh je ubohý a těžce nevěrohodný. Není bohužel ani vtipný. Dal jsem mu ještě jednu šanci a pokoušel se nalézt perlu v bahně, ale není tam. Hodnocení odráží oblíbenost obsazených herců, ale tak by to být nemělo.

    • 28.5.2017  22:31

    Asi se tu někdo zbláznil. Scénář je nejen nenápaditý, ale nemá ani žádnou propracovanou psychologii postav, jak tady píše sportovec. Je naopak plný hloupostí. Indián, který ve snaze najít syna, zabíjí každého, kdo se s ním potkal, vystopuje Sama, ačkoliv ten několikrát změní cíl cesty a neví ani sám, kam vlastně dorazí. Sam, aniž by komukoliv platil, tu posadí matku i s jejím indiánským synkem na dostavník, tam zase na vlak jedoucí přes tři státy. Předvídatelné finále je pak od hlavního hrdiny úplně nesmyslné. Tento stopař, poté co zjistí, že je mu indiánský zabiják na stopě, nedělá nic a jen čeká ve svém srubu u ohně. Když přijde o hlídacího psa a hned potom o svého starého přítele, který asi aby pomstil psa, běží vstříc smrti, místo aby jednal rozumně a vymyslel nějakou past, vyběhne za srubu i se svým přítelem Nickem, který pochopitelně přichází o život. Indián totiž střílí jako Buffalo Bill. Potom sedí u praskajícího ohně ve srubu a poslouchá, jestli venku neuslyší přicházet indiána. Ten jako pitomec večer vleze do dveří, ale Sam ho i tak netrefí. Vyběhne za ním, ale venku je kupodivu poledne. Dochází ke klasické přestřelce se všemi klišé, včetně přetahování, kdo koho uškrtí. Sam se pere i přes zraněnou nohu a z předchozí přestřelky i ruku jako lev a noha ho začne bolet, až když indiána téměř zlikviduje. Nakone do něj musí vypálit zblízka tři náboje, než ho dorazí. Film je nejen špatný, ale má i spoustu střihových chyb, za které by vás na FAMU nenechali složit zkoušku. Hraje si i podle libosti se světelnou náladou. Bohužel ale takový je svět od nepaměti. Když je něco podivné a nesmyslné, mívá to lepší hodnocení, než si zaslouží.

    • 21.5.2017  00:41

    Ridley se vydal na cestu, kterou kdysi sám prošlapával. Je trochu jiná, ale ono je to jiné i kolem nás. Stromy jsou větší a je potřeba větší síly k jejich odstranění z cesty. Točit tehdejším způsobem by mu totiž ani největší fanoušci neodpustili. Je to ale návrat ke kořenům, jen je musíte vidět. A chtít je vidět. Hudba je místy zcela totožná a citace zjevné: loď, která se sune záběrem a objevují se titulky jejího jména, členů posádky, nákladu...počítač se jmenuje Matka, posádku probudí android, přestože ta měla ještě spát, přistání průzkumného modulu...atd. Některé podobnosti jsou až hrou s divákem - scéna ve sprše a pařát s drápem, který se sune výš (Veronica Cartwright), vystřelení první oběti do vesmíru, snaha vystrčit vetřelce pomocí otevření vnějších dvěří lodi, toptank hlavní hrdinky s viditelnými obrysy bradavek... Mohl bych pokračovat, je toho hodně. Obrazová stránka je úžasná. Už první obraz v místnosti s piánem a sochou Davida je skvostný. Tento díl je temný a dvojrole androidů je jako zlá a dobrá stránka povahy člověka. Zlo nás nepřestává uchvacovat a někdy mu i chvilku fandíme. Potěšila mě absence citového vydírání u Cameronových Vetřelců a jeho blockbusterových vojáků. Díky tomu do poslední chvíle (pokud jste nečetli recenze) nestíháte dějovou linku. Nesedla mi snad jen scéna souboje na hřbetě letící lodi. Co je naopak úžasné, je citace známého díla Arnolda Böcklina Ostrov mrtvých.

    • 16.5.2017  21:51
    Extase (1932)
    **

    Za mě velmi rozporuplný snímek. Jistě, vznikl v době přechodu na zvukový film, ale zvuk není to, co by mi na něm vadilo. Když srovnám, co ve stejné době natočil Fritz Lang, Luis Buňuel, Hitchcock, Hawks, Mervyn LeRoy, Arnold Fanck...neubráním se tvrzení, že Extase je přeceňovaný film. Je to zajisté díky průkopnickému zobrazení nahoty. Výtvarná stránka totiž není nijak úžasná, občas je dokonce podprůměrná. Nesnese srovnání s filmy Andaluzský pes, Zlatý věk, Metropolis, filmy C. Chaplina atd. Příběh je plytký a nijak neobjevný. Hrdinka si vyjede na koni bosá! a jen v šatech bez spodního prádla. Šaty si odloží na hřbet koně a když ten podlehne vábení svého druha a uteče za ním, bosá Hedy za ním běhá po polích a loukách. Režie i střih místy neví co si počít. Závěrečná montáž oslavy práce je směšná a mám pocit, že byla zařazena jen aby měl snímek delší stopáž.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace