Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Akční

Recenze (623)

plakát

Úsvit (2023) 

Král je nahý. To se od nepaměti obávají zvolat všichni ve chvili, kdy se bojí odsoudit něco, aby sami nebyli odsouzeni. Film je unylý a vleče se jako med. Možná je přínosné, že polovině dialogů stěží rozumíte. Nerozumíte totiž ani chování postav. Snad proto i sám konec je rozpačitý a do ztracena. Asi aby si i sám divák zlolil takový, jaký očekává.

plakát

Princ Mamánek (2022) 

Jak jsem rád, že jsem se nedal strhnout nízkým hodnocením a sedl si k televizní pohádce Princ Mamánek. Možná jsem hlupák, ale to bylo něco úžasného. Tak jak to někdy u autorských projektů vyjde. A podobně jako třeba Havlovo odcházení, i tenhle film se neopájí přízní diváků. Měl stejného kameramana: Honzu Malíře a výsledek je skvostná malba. Určitě měl velký podíl na celkovém vyznění. Bezchybné kompozice od Olgy Malířové. Architekt Milan Býček se zase vytáhl, ale všechny složky se propojily a vzniklo mimořádné dílo. Autorské dílo se vším všudy. Nápady s výběrem hudby a střihu, který je někde překotný, aby na jiném místě hodně zvolnil. Tolik kreativity v českém filmu jsem už dlouho neviděl. Bohužel je to podobné, jako když vezmete sto teenagerů na Janáčkovu operu. Deset jich brzy usne, šedesát se bude příšerně nudit, dvacet bude překvapených, že to není tak strašné a deset bude nadšených. I když spíš asi jen dva. A podobně jako filmy Wese Andersona, i tenhle si najde své obdivovatele. Já jsem jeden z nich. Nebude jich asi tolik jako jich má Princezna ze mlejna, ale třeba se to časem vylepší. Film Trhák také po premiéře kritika strhala.

plakát

Midwichské kukačky (2022) (seriál) 

Sci fi je můj oblíbený žánr a tak se mi už před dávnými lety dostala do ruky novela Midwichské kukačky. V 80. letech jsem potom viděl v kině Ponrepo Britský film z roku 1960 Vesnice prokletých. Pod tímto názvem byl film promítán. I originál je Village of damned - tedy vesnice. A Midwich je zde vylíčen jako malá vesnice s malou školou. Později tento název změnili. Bezdůvodně, protože i Carpenterův remake se jmenuje zase Village of damned. Má to svou logiku, protože je jen málo žen v malé vesnici plodných. V seriálu je tohle celé hozeno přez palubu. Je to už větší městečko, které by správně mělo mít (když už najdeme jako jednu z budoucích maminek asi 18 letou dívku) stovky žen schopných otěhotnět. Také by asi nemělo jednu malou školu a nelogičnosti se vrší. Správně to popsala Anet21 - v té novele není materiál na  šestihodinový seriál. A bohužel tato ustrašená politicko korektní doba velí scénáristům psát nepravdy a používat floskule. Hned dva páry jsou tudíž rasově smíšené, přičemž v Británii bych čekal spíše Asiaty. Děj se zaplétá do čím dál větších nelogičností - bylo by to na mnohem delší článek, ale jedna za všechny: děti jsou v určité chvíli schopné číst myšlenky, když se soustředí. Nebo alespoň odhalí lež, ale to seriál používá, když se to zrovna hodí. Stejně tak pro uspokojení přecitlivělého diváka vybere jedno z dětí, které prozře a přidá se k lidem. To už je úplný nesmysl, který popírá to, že jde o děti z vesmíru - kukačky, které mají se Zemí své plány. Lidská povaha a city jsou jim cizí. Podobných lapsů je tam opravdu mnoho a seriál tak kolísá od vysloveného béčka k průměru. Nesmysl je i pětačtyřicetiletý přeživší z prní generace kukaček. Nevíme jak a proč přežil a jak se dostal do Británie z komunistického Sovětského svazu, jak se dostal na svou vysokou pozici ve vládě, přičemž právě na tohle by byl v rozvleklé sérii čas.

plakát

Marilyn - zrod ikony (2021) (TV film) 

Každý dokument je svým způsobem zúžený pohled na realitu. Tady ale cítím ten závan politické korektnosti. Ano, vznikem je rok 2021 a režisérka je žena. Tudíž si vybere to podstatné a z Marilyn dělá oběť doby a zlých mužů. Ale ona si mohla vzít kohokoliv či být milenkou, koho by chtěla. Vybírá si jen velmi slavné a úspěšné muže. Také pictorial v časopise Playboy se do dokumentu nehodil.

plakát

Jack a obři (2013) 

Jakmile se začnete zamýšlet nad výtvarnou složkou, začne to skřípat. Jednou jsou obři desetkrát větší - třeba když chytí člověka do dlaně a jinde , když běží královskou chodbou, jsou najednou jen tak třikrát, čtyřikrát větší. Šípy, které by měly mít velikost občího nehtu jsou ohromné. Včely, které jsou i pro člověka malé, létají obrovi kolem hlavy a rázem jsou velké jako ptáci. To samé stromy, které by musely být v lese za obry malé atd atd....

plakát

Americký prezident (1995) 

Neskutečně předvídatelný kýč, který používá všechna schémata ze všemožných hollywoodských slaďáků, jen v trochu jiném kabátku.

plakát

Dallas 63 (2016) (seriál) 

Vůbec jsem nepochopil, proč byl do filmu (oproti románu) přidán Bill. Přihlouplý buran, který byl občas vlezlý, semtam drzý a co bylo nasnadě, nakonec byl přítěží. To byl ale už jako přidaná postava. Chválím casting i kameru. Moc pěkné. Nějak tak jsem si to při čtení knihy i představoval.

plakát

Ztraceni (2004) (seriál) 

To fakt není možné. Ta snůška  klišé, floskulí a dramatických zvratů jak z reality show někoho bere? Dokonce to zvou kultovním seriálem. Možná pro tehdejší teanagery. Vždyť to nemá logiku a ani zbla reality. Hned na začátku je má letadlo po pádu na pláž ostrova funkční turbínu... Co přívod paliva, nádrže a desítka dalších věcí. Řeší se, že se nemohou přesunout z pobřeží do jezkyně, protože by je neviděli z letadla, co je může zachránit. Každý, kdo letěl v letadle ví, že z té výšky vidíte maximálně domy a už skoro ne auta natož lidi. Zahlédli by trosky. Celý děj je podřízen vůli scénáristy (asi celého týmu) a snad i díky cílové skupině je to takové plytké. Baterie stále fungují, stejně jako světla. Každý, komu se po pár hodinách v přírodě vybil mobil, ví, co myslím. Všichni jsou i po dvou týdnech vymydlení a učesaní a mužům nerostou vousy. A světelně je úplná srágora. Studio, kde i v noci vše vidíte. Dal jsem tomu čas a u tohoto - šestého dílu končím.

plakát

Balón (2018) 

Film je rozhodně zajímavý svým námětem a příběhem. Ten je bohužel uchopený velmi nešťastně. Většina postav ukrutně přehrává a chvílemi vše kazí ohromná podbízivost dramatizaci děje. Na úkor uvěřitelnosti. Film tak zklouzává až k hollywoodskému béčkovému vyznění. Je to škoda, protože při lepším režíjním vedení mohl snímek dosáhnou o hodně výš.