Mylouch

Mylouch

okres Praha
rolling stone

22 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 13.2.2020  13:41
    1917 (2019)
    ***

    Producentsky tlačený formalismus, který až na výpůjčky rezignoval na klasickou filmařinu ve prospěch "dravého mládí". Naivně atmosférické hučení skrz naskrz, nedotažené vztahy a motivace, vsuvky nahodilých postav, průměrné dialogy, oslabené emocionální vyznění velké většiny scén. Za zapamatování stojí zpívaná verze Wayfaring stranger. Spielberg (ten i s velkou žánrovou nadsázkou) i Olmi se s poctou válečným ne-/hrdinům Velké války vyrovnali důstojněji ... a za většího ticha médií a festivalových porotců.

    • 31.1.2020  19:27

    Po formální stránce artově stavěný film, který až s blížícím se závěrem možná přináší opodstatnění tohoto přístupu. Přesto pro mě zatím asi nejbližší Almodóvar s řadou hezkých výtvarných prvků a režisérových obligátních témat i s hereckými výkony, které nezaslouží opomenutí. 3-4*

    • 22.1.2020  11:40

    Sága rodu od 19.st. v rutinně se opakujících mocenských i rodinných rituálech a dějinných zvratech, které stejně jako v našem životě nahodilostí výsledků třeba nedávají větší smysl. O to silnější je závěrečná scénáristická syntéza a katarze. Silní Ralph, Rosemary a Jennifer

    • 19.1.2020  22:29

    Koně, samý koně ! Ale Heda by nikdy nenadávala na houby ... Předobraz raného Godarda ale dramaticky přece jen slabší než Bergmanův standard

    • 19.1.2020  17:51

    Šílenství severské Ofélie s dvěma hamletovskými tvářemi, odhalující nenápadné šílenosti dalších postav. Využití filmové scény s možnostmi světelných efektů v divadelně sevřeném příběhu s Bohem za scénou

    • 14.1.2020  14:43
    Rádio Limonádový Joe (TV film) (1999)
    ***

    Vzpomínka na proklatě rozmarné časy rozpadu Hollywoodu chudých. kamera: Ramonas Greičius

    • 14.1.2020  13:15
    Matador (1986)
    ***

    Jednoduchý, kdysi snad provokující příběh v nepříliš přesvědčivém mladickém zpracování s pouze vnějškovou vizualitou, nevyužitým filmovým jazykem, neoslovujícími herci. 2-3*

    • 11.11.2019  13:29

    Vávra důrazně profackovává svůj původní Krakatit výšerozpočtovou trapností s dominantní tematikou polarity mírový Východ - imperialistický válkychtivý Západ. Výsledkem je konkurent toho nejhoršího z televizních inscenací nejen minulosti, ale dokonce současnosti. Plody spolupráce se Šotolou a odbornými poradci, znásilnění Čapka, vytěžení nejnovějších čs. technologií a architektury jako symbolu úpadku nepřátel, kladný hrdina s Oktávií. O hudbě raděj ani nemluvit. Překvapí účast L.Pospíšila a P.Kalandry v dekadentně máničkovské pasáži s textařskou šotolinou. Neuspořádaný tvar mezi agitkou a záměrnou parodií, 1-2*

    • 5.11.2019  22:28
    Le Mans '66 (2019)
    ****

    Oktanová jízda za snem s chlapskými rolemi a blízkým přiblížením dnes téměř již pionyrských dob.

    • 12.9.2019  15:46

    Podrobný přehled českou novou vlnou ve společenském kontextu a s filmovými ukázkami i rozhovory, užitečný hlavně pro zahraničního zájemce.

    • 10.6.2019  14:43

    Scénář čistý jak trávník vysbíraný Verbalem. Příběh od někoho, kdo man-rayovsky žije se surrealistickou samozřejmostí ve světě současném i v těch zděděných. Rozvinutí tohoto časoobčanství navíc přináší i psychologickou typologii, ztělesněnou v konfliktech partnerských párů, a s trpkostí i nadhledem promlouvá k dnešnímu divákovi a nahlíží mu pod pokličku jeho vlastního života a v umocněné míře a s empatií zejména do nitra tvůrčího jedince. Hravost miniportrétů klasiků, mámivé zadečky, tradičně náladová kamera a hudební koketnost písniček. Dnešku chybí aspoň jedna Gertruda

    • 15.5.2019  10:01

    Dokument nás nechává uvědomit si, jak zatraceně brzo nás naganský úspěch jako utěšující symbol výsledků polistopadové svobody dojímá. Konfontace kluků z líhní československých klubů s odcházející generací kanadských superstar a ruských elit.

    • 3.5.2019  11:36
    Kat (1963)
    ***

    Hořko-černě lehký satirický námět (v upovídaném provedení na vlně hodně zkroceného Funese), který pro mě ale nemá osudovost Kohoutovy literární Katyně (a kdoví, jak ta by dopadla zfilmovaná). Nevíte o bytě ? "Né, že bych chtěl zrovna jí, ale co jsem měl dělat ?" Táto, vem nás k moři. (v čes. znění Kostka, Budínová)

    • 17.4.2019  12:37
    Nonstop (1999)
    *

    Kdo nefilosofuje na kameru, není Čech. Ochotné objekty se snaží vyhovět podnětům a naléhání režiséra, čímž přispívají k udržování pseudosituací, které zručný vachkovský střihač propojí prostřednictvím tematických (pseudo)vztahů do (pseudo)hluboké (pseudo)dokumentace našeho světa a nekonečna. O věčně hledajících alchymistech života před i za kamerou. Točte a smysl se vyjeví... anebo ne

    • 16.4.2019  13:43

    Hlavní proud a zátočiny, podléhání, naléhání i zasvěcení do kouzel přírody. Vítová a E.F.Burian na lodičkách u Zbraslavi při pomíjivých ale do paměti vepsaných chvílích, vyvolaných svěděním, které už pobyt v přírodě přináší. Nenápadná a podmanivě funkční hudba.

    • 8.4.2019  11:27
    Vodník - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2019)

    Na udržení smyslu vyprávěného (navíc příliš nedějového) příběhu trochu moc vizuálního high-key a především kompozičního umění v nadšenecko-regionálním formátu. Čert aby se z toho potom vystříhal.

    • 18.3.2019  11:10
    Chytilová versus Forman (TV film) (1981)
    **

    Myšlenka a provedení, ženské pseudo a mužova trpělivost, se kterou nabírá otázky jak rizoto. Režisérčin "trezorový" film z doby natáčení Ragtimu, kterému svědčí, když sama dokáže ve vzácných chvílích ustoupit do pozadí, protože Milošova výpověď je přínosná v jeho vlastních formulacích toho, co je důležité ... ale pak Věrka zase výsledek v nápovědě zhlubokomyslní Janáčkem.

    • 15.3.2019  17:51
    Černá ovce (2016)

    kamera: Djordje Arambašič

    • 21.12.2018  13:18

    Učebnice filmařských profesí jak ne. 1-2*

    • 17.12.2018  11:53
    Teorie tygra (2016)
    ***

    Oddechový sitcom s několika scénáristickými nápady, zručným zpracováním a náznaky potenciálu některých herecky silných ženských postav.

    • 31.10.2018  15:29
    Climax (2018)
    ****

    Umělecký projekt a podnikatelský záměr - ovšem natočený trochu neproporčně - od pohovoru po možná rozlučkový večírek. Reklama na domácí nápoje, encyklopedie queer identit, bezpečnostní školení, film prodchnutý touhou po tradiční rodině ... Formálně úžasně zvládnutý narativ scénáře i režijně, a to překvapivě včetně dialogů, následování ohniskových postav v "nekonečných" záběrech, schovávání filmového štábu :) a v neposlední řadě kus taneční choreografie a práce s prostorovým pojetím role hudby. Od mluvících hlav sebeprezentací k dantovskému open space dnešní společnosti s přilehlými chodbami. / soft spoiler: Hřejivé setkání křehkých uměleckých osobností, do jejichž světa vpadne bezcitná totalita státní represivní moci a způsobí zařazení filmu do kategorie horor./ Od stylově průkopnické ale nadhodnocené Suspirie uběhlo hodně času. 4+*

    • 29.10.2018  13:11
    Apokalypsa (1979)
    *****

    Ďábelsky sugestivní umělecké ztvárnění běsů dobového světa, rej filmařských profesí za hudby The Doors i Wagnera, vážnost, nadsázka a drsný humor. Top surfařských a válečných filmů

    • 29.10.2018  12:53

    Oslava té podoby čisté, tradiční rodiny, o kterou by se primas český s genderistkami a homosexualisty porval do krve. Tísnivý kontrapunkt rodinného života a někdejší celospolečenské atmosféry vytváří srovnání i promlouvá aktuálně k dnešku a nenápadně vyzdvihuje stabilizující počínání domácích dělnic v dominantním světě uměleckých světa trubců. Pečlivé výtvarné provedení, formální pestrost i nešablonovitá plasticita postavy staršího Beksińského udržují poutavost příběhu ohroženého chladem postav i stereotypem prostředí, osobité herecké provedení. Kvalitní scénář.

    • 15.10.2018  13:37
    Photon (2017)
    ****

    Evoluce od Velkého třesku, úrovně kvarku přes mozek až do budoucnosti. Konceptem, šíří záběru napříč vědními obory i názorností vizualizace a odvahou argumentovaných předpovědí úctyhodný počin, který přitom provází originální autorský přístup. Každému z diváků toho na poprvé spousta uteče, někomu leccos nesedne, ale pak záleží ...

    • 15.10.2018  10:22

    Herecky silné ženské postavy v uvěřitelném příběhu, odkrývajícím rodinnou historii. Nenápadně kvalitní výprava a kamera, propracovaný scénář. Civilní i intimní podoba tradičně filmové tvorby, která v našich kinech chybí.

    • 10.5.2018  16:16
    Psí ostrov (2018)
    **

    Příběh zpracovaný do scénáristicko-režisérské nudy. Hodně slabý dystopický odvar Čísla 9, ale i Číslo 5 žije je o míle vzdálený filmový soupeř. Nepřehlédnutelná autorská nezkušenost s rytmem vyprávění roadmovie, pointováním scén, filmovou emocionalitou. Z animátorského díla zaujmou spíše jen některé scény s náladovým osvětlením, lidské (byť vedlejší) postavy velmi průměrné, střih často tempu vyprávění nepřispívá, skutečného humoru poskrovnu, hudba jen přiznávková, spousta snaživě urychlovaného textu, hlasy marně spoléhající na obraz. Generace zvyklá na záplavu kvalitního anime a manga, simpsonovských nápadů, ale i českých večerníčků, se tak musí cítit hodně podceněna nebo podvedena. Pro mě dejá-vu Grandhotelu, kdy také nic nepřicházelo a nepřišlo. Bez ohledu na zaměření na dětského nebo dospělého diváka, Míša Kulička rulez ! 2-3*

    • 2.5.2018  15:04

    Vztahy ani reklamky už na Jihu nejsou co bývaly, ale soudržnost místního společenství a kvalita policejní práce ještě jakžtakž funguje. Silné téma na vlně Wind River, které je rozmělňováno všemožnými zlehčováními, ale nepůsobí vždy tak sebevědomě jako u letošní Pomsty a ani pointující hlášky občas ne úplně vyzní. Celek naštěstí řídí silné herecké osobnosti v typově skvělém obsazení (připomínka Zelené míle) a daří se řada celosvětově aktualizujících motivů, škoda ovšem marketingového oslabení potenciálu námětu ve scénáristicky nevyužité příležitosti dotáhnout drama do konce (potenciál jižanské maminky je až mrazivý) a neposunout se od nadsázky Brugg dále. Trochu přílišný zápas kamery s ostřením, milý úvod s hudebním vstupem a přízvukem promluv, obligátní trpaslík, čtené dopisy, pár chytrých detailů. Jak by ale asi oskarové aspirace vypadaly třeba v sousedství 15 let staré, pozapomenuté Lidské skvrny ? Přísné 3-4*

    • 20.4.2018  17:50
    Pomsta (2017)
    ****

    O hmyzu v rudé poušti - povinný film pro adepty zdravotnictví, vyvolávající originální, smíšený divácký pocit. Mimořádně milé smlouvání s divákem o pravidlech žánrově syntetické/přepínající filmové hry, skvělé zvládnuté pestré odstíny hereckého projevu, dramatická stavba, proměna pinup girl v Indiánku, talentovaný kameraman a zvukař, občasné rezervy ve střihové návaznosti. Film bez urputných klišé ale těžící z poučeného zakotvení ve filmové historii, prozrazujícího fanouškovství - 48 hodin v Paříži, Zběsilost v srdci, Válečný kůň ad. Nápadný product-placement na konzervy, tv-shopping a mexické pivo. Text obsahu zde ovšem upatlal někdo z kategorie 1* diváků.

    • 19.4.2018  19:03
    Suspiria (1977)
    **

    Troškovo zpracování Polanského Rosemary by k tomuhle mohlo mít celkem blízko, zábava (ani plnohodnotný horor) to ale zrovna není. Vyděračsky únavné užití hudby. 2-3*

    • 19.4.2018  17:02

    Kombinace milého severského motivu a polské kinematografie přináší takové rozpracování motivu muže, který zdůrazňuje neukotvenost postavy v tradičních společenských vazbách a její zmítání se mezi pokušeními snového i reálného světa. Lehce peer-gyntovské téma, aktuální neméně pro současnou dobu, pro mě však zpracované způsobem, který nepřesvědčuje o tvůrčí jistotě při stylizaci divadelního hereckého projevu a vůbec ne při zvládnutí využití zvolených technických prostředků, ani neupoutává osobní naléhavostí sdělení. Krásné a přesvědčivé ženské postavy. 2-3*

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50