Mylouch

Mylouch

okres Praha
rolling stone

20 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
    • 10.9.2017  12:42

    Od prvního shlédnutí v dobách žánrem nepřesycených jedna z mých srdečních záležitostí. Spojení thrilleru s osobním vyjádřením ztracenosti v cizím městě a řešením vážné životní situace, do které se hrdina zaplete.

    • 27.4.2017  16:44
    Velký klid (1968)
    **

    Zběsilost na sněhu. V českém znění na DVD téměř nehodnotitelný celek, z něhož vyplyne hlavně kvalita výpravy, režie s kamerou jsou na společně vlně ale daleko pozadu za scénou zdaleka nejen vinou dobového trendu natáčení. Asi 2(-3)*

    • 26.4.2017  09:38
    Libido (1967)
    ***

    -"Tatínku, cos to tu vyváděl ?" - "Chtěl jsem se jen přesvědčit, že jsem naživu." Na můj vkus trochu okatě psychoanalýzou ovlivněný scénář, který naplňuje patřičná schémata až k závěrečnému propojení motivů.

    • 6.4.2017  12:52
    Křídla (1966)
    *****

    Dnešní masový divák ale především ani současný scénárista asi nebude vědět, o čem tenhle film má být, ale právě proto je ještě po 50 letech sonda do okamžiku v životě jedné obyčejné ženy tak živá. Symboličnost vyprávění, spektrum životních situací, výtvarné polarity, silné vyvrcholení.

    • 5.4.2017  12:57

    Setkání horalů a filmařů při spolupráci, ve které jedni řemeslně výrazně pokulhávají. Řada výborných formálních nápadů.

    • 4.4.2017  19:26

    Nostalgie a radost v prostředí umělecké školy - filmařská češtinka par excelence z rodu Intimního osvětlení. Neherecké elity plus Šmeral a Hálek (velká role Brejchové, nenápadně silný Sýkora a dědouškové si s rolemi pohrávají jen to jiskří).

    • 3.4.2017  13:35

    Probouzení obyčejné chlapecké touhy po županu s peřím a procházkách pustým francouzským parkem. hudba: Francis Seyrig. Asi 2-3*

    • 3.4.2017  13:04

    Standardní čechovská detektivní kvalita se solitérními postavami, hereckými typy (včetně návratu Nového), požehnaným Šmídou a lehkým humorem.

    • 3.4.2017  12:43

    Příběh vycházející z nezvykle psychologicky poučeného námětu, kterému je titul českého distributora důstojným dovětkem. Zřídka vídaná výtvarná kvalita kresby a malby (+vermeerovská maminka) nebo animace sloužící metaforickému příběhu nemá úplně rovnocenného partnera v kameramanském stylu civilních scén, režisérovi bych pak přál spolupracovníky pro vypracování scén reálného světa tak, aby dokázaly přenést emocionální naléhavost v akcích i v dialogických pasážích. K hrdinovi není lehké pocítit sympatie, o to víc potěší záblesk jeho úsměvu ve chvíli katarze. Třetinu filmu může být divák na pochybách jestli není o pár let starší než cílová skupina, ale výsledek dokáže přesvědčit o opaku. Mnohovrstevnatý film o netvorech našeho nitra se sdělením pro diváky s různorodým zaměřením. Spojení projekce čsfd se setkáním s pracovnicemi domácího hospice Cesta domů bylo obohacujícím umocněním celého filmového zážitku.

    • 27.3.2017  17:13
    Duel (TV film) (1971)
    *****

    Remake Toma a Jerryho pro dospělé se sugestivním budováním atmosféry a s vůní oktanů.

    • 8.3.2017  16:05

    Velká evropská klasika se spoustou drobných postřehů, které budou povědomé agroromantikům všech zemí tohoto kulturního okruhu. Právě v téhle dodnes živé komedii bych hledal inspiraci pro Kodýtkovu detektivní kancelář, pro velkou pošťáckou roli Kozderkové ale i pro Dědečka automobila.

    • 7.3.2017  13:46
    Večírek (1968)
    ****

    Překvapivě lehce zvládnuté zpracování něčeho tak trapně důvěrně známého jako je večírek s dobrou společností, zde v duchu pohrávání s britskou koloniální minulostí. Řada drobných inspirací pro Svěráka se Smoljakem, filmařská sebranka, vystavěné gagy, swingující Ej uchněm, lakonické "Zachraňte její šperky, zachraňte obrazy".

    • 27.2.2017  16:06
    Bohéma (TV seriál) (2017)
    **

    Nejcennější přínos série pro český film je, že hercům nabízí možnost zahrát si role, ne jen prezentovat svojí zavedenou škatulku.

    • 21.2.2017  20:15

    Něco mezi Bezstarostnou jízdou, instruktážním DVD o couvání, chvílemi za školou a tím nejprůměrnějším z MPFC. Cenná Deppova průprava na Piráty z Karibiku

    • 21.2.2017  17:23

    Gruzínští furianti v příběhu o lásce, cti a především obrovské radosti ze života. Á capellový muzikál světové třídy s nevídaně stoprocentními hereckými výkony. Drobné lyrické obrazové prostřihy jsou nejvyšší kameramanskou školou.

    • 20.2.2017  19:00

    Stvrzení popkulturní ambice autorů v dílu, kde se sice mile objevují scény z krkonošské Hříběcí boudy, hezky je vystižen Drda. Fučík ... pardon, Žižka drží na koni pevně, komunismus je ale vykreslen trapně schematicky (polistopadové dejá vu), souložit umělce přestává bavit a především chybí moudro starého klauna ... i když Horníčkův duch bych tomu neupíral (v ambiciózních tónech basklarinetu jsem jej neomylně poznal). O nejkritizovanějších agitkách zde na čsfd (Pyšná princezna) také ani slovo, i když aspoň Anděl přítomen je. No, prostě škoda nevyužité šance vystihnout skutečné lavírování mezi tvůrčí svobodou a ideologiemi 20.st. /2-3*/

    • 17.2.2017  10:27
    Mlčení (2016)
    ***

    Japonské pašije s věčným Jidášem (párkrát mi během projekce vytanula vzpomínka na naléhavost Pašijových her PPU). Těžko odhadovat, jak velké podobenství chtěli tvůrci do výsledku vložit, čistě křesťanské pojetí by na dnešní svět bylo trochu málo, ale každopádně plasticitu přesvědčení, pochybností a sílu obětavosti v boji o symboly či podstatu jakékoliv víry se na mě přenést nepodařilo. Po sevřeném úvodu plném strachu i jednoznačnosti pravdy se otevírá nadějná pasáž /prozrazení zápletky !!/ scholastické transkulturní pře o pluralitní pravdy s poznaným nepřítelem, jejíž výsledek končí z dramatického hlediska nedotaženě (možná tvůrčí záměr). Naplno pak vyzní obecná důležitost filmové hudby pro podporu emocí, na kterou zde filmaři rezignovali a kreativita sound-designéra se projevuje v kombinaci přírodních zvuků, doplněných o jemné rezonance, které ale při absenci epického nebo lyrického kontrapunktu už samy přes minimalistickou jemnost často ruší. Příběhu by slušely rytmické dějové akcenty, z očekávání herecké kvality mě lehce vytrhnul už první obraz s dialogy, ale zvolené typy a představitelé staříků a žen drží celek pohromadě, Jidáš je osou. Výsledek pro mě nepřináší očekávanou niternost a sílu (srovnej s Jméno růže, Casino či Killing fields), kterou by téma naznačovalo .

    • 15.2.2017  15:03
    Jackie (2016)
    ***

    A teď babo raď ! O samotný příběh s výčtem reálií tady zrovna nejde, o vývoj hlavní postavy asi taky ne ( i když potenciál proměny z veřejné ženy ve vleku své role na hrdinku sledující vnitřní hlas byl asi největší), zápas s nejistotou je pro mě na rozdíl od osobnostního afektu herecky nepřesvědčivý a nepomáhá mu ani polovičaté zvládání hereckých akcí, hudba je samostatnou "kvalitou" - neustále zcizujícím prvkem upoutávajícím pozornost na svou povrchnost, kamera hledá vizuální styl ve strnulých obrazech a občasné snaze ozvláštnit nahodilou kvalitou prostřihu. Ambivalenci reprezentační užitkovosti vnějších symbolů americké státnosti se jinde pro různorodé cíle podařilo využít lépe, nástup Lyndona mohl mít také dramatičtěji využitý dopad, někdejší rozhovor kněze se Salierim (Amadeus) je proti rozhovoru novináře s vdovou nejen vnějškově, ale především dramaticky ve prospěch celku proti zdejší odtažitosti o řády jinde. Amerika to nejspíš JE, výsledek je pro mě přes všechny pochybnosti zajímavější než třeba Hořící keř, Livie to ale po atentátu na našeho prezidenta určitě na obranu svého hocha z Kamelotu rozbalila jinak.

    • 30.1.2017  11:56

    Dramaticky další jednotvárný díl se Sedláčkovým postelovým vodoznakem a aby toho nebylo dost, tvůrci se za rohem škodolibě baví reakcemi diváků na řádění tetky Julky z válečného Velkomaďarska. S vážností a kvalitně zahrané role Nového a Štěpánka, nevyužitý potenciál cimburovské scény a okolností kolem.

    • 16.1.2017  12:22

    Produkční mašina z Kavčích hor vychází ze scénáře rezignujícího na stavbu s poctivou expozicí postav, opírá se o nepěknou kombinaci herců, poloherců a neherců, k tomu banální rychlorežie s naštěstí alespoň jakýms náznakem rytmu, kamera předstírá styl, závěrečná písnička slečny Ratajové už jen potvrzuje systém "malá domů" a v nahotě vyjevuje kvalitativní standardy českých producentů na něčem, co se subjektivitou okecat nedá. Tradiční výplň vysílacího času na atraktivní téma od pracovitého týmu může inspirovat k vyhledání dalších informací, nebo úplně odradit.

    • 6.1.2017  17:04
    La La Land (2016)
    ****

    Hodně reformní přístup k žánru, který přináší spíš eklektické pojetí vyzobávající z mnoha forem, ale kdo by lpěl na škatulkách. Lehké odkazy na klasiku vidím spíše na tu evropskou padesátiletou rochefortovou a cherbourgovou. Sympatická dvojice si zdařile odtančí povinné skotačení, silně působí v pěveckých číslech citlivého skladatele a září v klíčových scénách, přinášejících silné životní poselství na téma sny, úspěch, vztahy a jak to doopravdy bylo. Místopisné odkazy L.A. potěší, vizuálně nejde o nadpozemskou záležitost ( a to ještě doufám, že z technického hlediska jsem v Lucerně zdaleka neviděl plnou kvalitu ), hudebně také nejde o projev nejsoučasnější modernosti jako v muzikálových klasikách, obhajobu jazzu známe daleko přesvedčivěji z Tavernierovy Kolem půlnoci, přesto celek má přes výhrady kvalitu, ve které ale budu až na herce a aranžmá rozpačitě hledat tu, která si zaslouží oscarové ocenění. A noví fanoušci jazzu po trochu salónním filmovém zážitku asi budou hodně tápat, jaká je dnešní scéna, která by je mohla oslovit s předkládanou čistotou.

    • 29.12.2016  12:12
    Pasažéři (2016)
    ***

    Robinsonka jako lávštóry na zalidněné mezihvězdné lodičce, která plyne v pohodlném spotřebitelském (vztah podnikání a spotřebitelů je jinak nahozen celkem roztomile) tempu, jež byť ve službách celku ubírá hodně z potenciálu nejvypjatějších scén, kdy hrdinové řeší dilemata, krize, rozhodují se. Na postavy se dobře kouká, potěšitelně působí scénářem nenásilně postavené morální otázky ve vztahu jednotlivce a společnosti i vyvrcholení v závěrečném obrazu, který promlouvá ke každému z nás. S licencí vůči fyzice i žánru směle i 4*.

    • 7.12.2016  19:33

    Feudální svět se s jedinou čestnou výjimkou hroutí, rodící se maloburžoazie je onde týrána zvůlí panstva, tuto však na radostném vzestupu s písní na rtech a městská chudina se k ní přidává. A český televizní divák, vyzbrojený dějepisnými znalostmi o lovcích mamutů, v horším případě několika bolševickými školeními o dějinách dělnického hnutí, analytickými schopnostmi absolventa 1 semestru VUMLu nebo modrou legitimací (viz ona dogmatická varování sebevědomých elit z poloviny 90.let ! před zfilmovanými ideologicky diverzními pohádkami, zásadní pohoršení tehdy vzbuzovala zášť tvůrců vůči kmotrovským rádcům), aby se tu uinterpretoval. A protože cena zpívající květiny není tvůrci ani trhem ani do samého závěru určena, můžeme se věnovat filmu samotnému: Poetický skvost s příkladnou dramatickou stavbou, epochální hudební partitura pozdvihující celek do oblačných výšin, příběh o lásce a svobodě s nejedním nadčasovým morálním apelem směřujícím k divákovi, plynoucí ze souhry tvůrčího týmu, kterou si nikdo nevysedí v polospánku na přednáškách. Dnes přes každoroční reprízy už - zdá se - celkem neznámá pohádka, kterou na čsfd hodnotí jen 1/4 ! uživatelů proti některým jejím konkurentům. komentář: Marthos, Subjektiv

    • 7.12.2016  12:53

    Velké téma, které je bohužel scénáristicky rozpracované velmi průměrně. To, že chybí rozvinutí vedlejších postav, by se ještě dalo vysvětlit zaměřením na hlavní linii, ale bohužel i obsah a vedení dialogů jsou hodně neumělé a vedení herců má značné rezervy. Právní rovina je hodně skicovitě školometská. K pozitivům patří herecký typ Jastrabana, dávající celku svěžest, a syrová romská hudba bez kudrlinek. 2-3*

    • 6.12.2016  16:15

    Moje první UW - žánrový kousek, který mi i jako nezasvěcenci říká, že oproti hrám bude mnohým divákům vadit, že nemůžou kecat do děje. Přehledné (to dneska taky není tak málo) zpracování děje s vnitřními motivacemi postav, zvraty, silnými ženskými figurami i českými lokacemi a scénickou moderností, vtělenými do formálního romantismu. Síla rodinných vztahů, krása severské čisté rasy, také ale důkaz, že antropomorfní bytosti jsou nevýhodně zranitelné, ale pár set zásahů podle ne zcela jasných pravidel občas ještě snesou. Světlotonalita návazných ex- a in-teriérů občas kousek vedle, zvuková podoba na čsfd projekci ne moc uspokojivá, celkově ale přesvědčivý tvar pod stříbrem měsíce. 3-4*

    • 5.12.2016  16:43

    Filmařsky kreativně zpracovaný příběh se zjevnou snahou o sdělení. 3-4*

    • 2.12.2016  19:13

    Osobně niterný příběh, který se opět odehrává v pozlátkových kulisách showbyznysové high society. Nevinnost mládí a kariéry, sny a rozhodnutí na březích obou oceánů. K tomu tradiční scénáristický a režijní nadhled profesní, vztahový i religiózní, osudové kouzlo mladých žen, rodinné zázemí, ideál podporujícího okolí, jazzík. Další z lehkých, krásných a stylově důsledných ohlédnutí za marnostmi života. Kristen, Blake ... a samozřejmě Jeannie.

    • 29.11.2016  18:26

    53´ ... c´est tout

    • 3.11.2016  18:12

    Dobře prokrvený příběh osvěžený různými podobami vztahu lásky a financí. Vizuální zpracování vytváří v akademickém formátu přesvědčivý svět, který vyhovuje režijnímu pojetí. Tomu možná odpovídá i strnulejší podoba českého dabingu z r.1983 (Hudečková, Trávníček, Munzar, Langmiller) za 3*

    • 2.11.2016  10:27

    Radostná filmařinka, spojující v příběhu dobový smysl pro psychologii, mystiku a duchařinky. Revoluční smysl pro střih, svébytné výtvarné pojetí prostoru (inspirativní ještě pro mnohem pozdější Krakatiti nebo i animované filmy současnosti) a kompozici scén, k tomu emocionální uměřenost hereckých akcí.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace