mr.filo

mr.filo

Velevážené Blahorodí

okres Jihlava
ten s pohyblivým obrázkem

22 bodů

Moji oblíbení režiséři

  • foto

    Tomm Moore

    Art Director: Cúilín Dualach aka Backwards Boy

    Irsky: https://vimeo.com/10925888, ach! konečně i na csfd!

     

    režie a scénář The Secret of Kells

  • foto

    Tomek Bagiński

    Tomasz Bagiński se narodil 10. ledna roku 1976 v Białystok.

    První film, kterým o sobě dal Thomasz vědět, nese název DÉŠŤ a získal několik ocenění. Nicméně skutečný úspěch příšel až s krátkým filmem KATEDRÁLA, který tvořil mezi lety 1999 až 2002 a který dostal první cenu na Siggraph, největším festivalu animace a speciálních efektů. Což pro něj byl obrovský úspěch a o rok později byl film dokonce nominován na Oskara jako nejlepší krátký animovaný film.

    V roce 2004 začal Tomasz tvořit druhý krátký animovaný film FALLEN ART. V roce 2005 získává opět ocenění Siggraph a stává se tak jediným umělcem v historii, který získal dvě hlavní ceny. FALLEN ART obdržel mimo ceny na festivalu Siggraph také cenu BAFTA za nejlepší krátký animovaný film.

    Poté si dal Tomasz menší pauzu a pracoval např. na filmových sekvencích pro celosvětově známou a chválenou hru ZAKLÍNAČ vytvořenou bodle knihy Andrzeje Sapkowského. V roce 2009 o sobě dává světu opět vědět další krátkým filmem KINEMATOGRAPH, založeném na komiksu od Mateusze Skutnika z alba Revolutions: monochrome.


    2010 Animowana historia Polski https://vimeo.com/14407425

    2010 Paths of Hate http://www.csfd.cz/film/304093-paths-of-hate/ (PRODUCENT)

    2008 Sedm bran jeruzalémských https://vimeo.com/14329667 !!!!!!!!

    2010 Grunwald Bitva https://vimeo.com/13948981

     

    Vedle vlastních projektů Baginski pracuje na speciálních efektech a animacích pro různé inscenace. V současné době připravuje realizaci filmu HARDKOR 44.

  • foto

    Emir Kusturica

  • foto

    Hajao Mijazaki

  • foto

    Lotte Reiniger

     

    Charlotte "Lotte" Reiniger se narodila roku 1899 v Berlínské čtvrti Charlottenburg.

    Už jako dítě byla fascinována čínským a indonéským stínovým divadlem. Později, jako teenager, byla ovlivněná tvorbou herce a režiséra Paula Wegenera a navštěvovala ho na přednáškách o animaci. Později se zapojila do herecké společnosti, kam Wagner náležel, a pracovala na vkládaných titulcích pro jeho filmy a přitom vystřihovala siluety podle tváří herců.

    Za práci na titulcích a krysách Wagnerova Der Rattenfänger von Hameln (Krysař z Hameln) byla přijata do animačního studia se vznešeným názvem do Institutu kulturního výzkumu. Zde se setkala se svým budoucím kameramanem a režisérem, a od roku 1921 byl Karl Koch také manželem.

    První samostatná režijní práce Lotte byla na filmu Das Ornament des verliebten Herzens, kde si jednak ověřila funkčnost a efektnost způsobu animace a zároveň zavedla mnoho metod a pravidel tohoto žánru. Zde bylo poprvé naplno vyzkoušeno animování vystřihovaných postav a výsledný snímek byl velmi kladně přijat. V průběhu následujících let Lotte pracovala na několika menších filmech a nebo spolupracovala s jinými tvůrci, například animovala dravce v první části germánské ságy o Nibelunzích od Fritze Langa.

    Prvním výrazným filmem je animovaný fantaskní příběh o lásce prince Achmeda a víly Peri Banu, který čerpá inspiraci v pohádkách Tisíce a jedné noci. Dobrodružství prince Achmeda, jehož animace trvala téměř čtyři roky,bylo těžké dostat do distribuce, ale s podporou režiséra Jeana Renoira se po roce podařila projekce v Paříži a snímek byl vřele přijat jak odbornou kritikou, tak i laickým publikem. Ovšem do konce své šedesátileté kariéry už nikdy nevytvořila celovečerní film.

    Spolupráce na hraném snímku Die Jagd nach dem Glück byla přerušena nečekanou událostí, kdy do Německa dorazil zvukový film a dodatečné dabování novými herci se nesetkalo s úspěchem.

    Se vzestupem nacizmu se manželé rozhodli emigrovat, avšak nemohli najít zemi, kde by dostali trvalá víza. Roky 1933-44 trávili cestováním a hledáním nového domova, a tak s nimi podle možností spolupracuje Jean Renoir v Paříži a Luchino Visconti v Římě. Nějakým způsobem dokončují dalších dvanáct snímků, tedy až od roku 1939, kdy konečně zůstávají v Londýně. Lotta poté navrhuje logo pro Anglickou Poštu se siluetou korunky a logo Národní společnost neslyšících NDCS. Také roku 1953 vytváří ilustrace pro spisovatele Lancelyn Greena a jeho knihu o rytířích.

    Poté animuje sérii více než tuctu filmů inspirovaných pohádkami bratří Grimmů.

    Její styl je mezi velkými postavami animovaného filmu, díky specifické animační technice čínských stínoher za použití krajkově jemné siluety, ojedinělý.

    Umírá ve věku 82 let v Německu.

  • foto

    Karel Zeman

  • foto

    Jiří Trnka

  • foto

    Christopher Nolan

  • foto

    Jiří Menzel

  • foto

    Danny Boyle