Poslední recenze (2 424)
Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023)
Nečekaně nápaditý a příjemný fantasy zážitek se svým vlastním propracovaným světem, který funguje sám o sobě. I když to není cíleně vtipné. I když někdy přitažené. Překvapení roku, výhradně milé.
Těžký rok (2023)
Nejsilnější pasáž filmu je intro. V tomto duchu to i vypadalo, že tvůrci půjdou dobrou cestou, která nám nadneseně pojedná o zbytečně vyhrocení dnešní době. To je však špička filmu. Zbytek je jen snaha o to dělat humor, což tvůrcům mnohdy nečekaně nejde. Komedie u které se zasměji jen dvakrát je velká bída. Nemluvě o tom, že mnoho motivů si tvůrci jen vypůjčují. Zneužívají ho s jednorázovým posměchem, který nijak nerozvíjí. Suma sumárum dosti podivná selanka, která má hezkou pointu v názvu a prvních dvou minutách. Pak na shledanou.
Sexuální výchova - Série 4 (2023) (série)
Je kurevsky nad tím přemýšlet nějak střízlivě. Tahle série je v něčem strašně zvláštní exces progresivní propagace. S tím bych vůbec neměl problém. Přijde mi spíše nešťastný způsob toho pojetí, který skoro dělá dojem, že si z toho Netflix spíš dělá prdel. Což je velká chyba scénáristů. Nevím, zda si pro tuto sérii ukousli na finále velké sousto, ale mnoho aspektů zde je strašně nedotažených a jsou hloupě prvoplánový. Postavy občas znějí totálně vyprázdněně a dávají si rady na úrovni dvou letých. Je to sice spíše seriál pro dospívající, ale ta zacyklenost v nějaké pubescentní ztracenosti byla občas strašně zbytečně točící se v kruhu. Je těžko hodnotit toto vše nějak moc kriticky, stále jde o pět let života s tímto kusem, který byl v mnoha úhlech zajímavý, zábavný a napínavý. Poslední série, to jak už je v byznysu zvykem, trochu přepískla.
Poslední deníček (367)
Báječný rok 2020 (?)
Předmluva autora: Letošek byl příšerný rok. A velice rychlý a jakoby krátký. Bez kultury, v podstatě bez ničeho. Obecně, když se člověk zamyslí nad tím, co letos vyšlo, i vybírání věcí do toho nejlepšího nebyl žádný med. Nějaké kategorie museli být letos i vyřazeny. O to smutnější je, že největší konkurenti mezi sebou byly jenom dva dánské filmy. Nicméně za to se tento rok dá hezky zhodnocovat relativně rychle po ukončení roku. Únor je docela rekord. I tak je tu spousta filmů, které paradoxně by asi nebyli vidět, pokud by vše nejelo letos VOD a naopak zde byli velice dobré a důležité filmy, které se k nám ani na VOD nedostali a mohli jsme je vidět v kině. Ale třeba jenom jeden týden. Já jenom doufám, že rok 2021 bude alespoň z poloviny lepší. Bude to rok, kdy sice nestrávíme v kinech tolik času jako v roce 2019, ale snad určitě více než v roce 2020.
Filmová sekce:
Nejlepší film:
Čestná pozice:
Ozvěna minulosti:
Nejlepší dramatický počin:
Nejlepší soundtrack:
Nejlepší kriminální počin:
Nejlepší animovaný počin:
Nejlepší dokumentární počin:
David Attenborough: Život na naší planetě
Nejlepší sci-fi/fantasy počin:
Nejlepší komedie:
Nejlepší domácí počin:
Nejlepší neaglicky mluvený počin:
Nejlepší horor:
celý rok 2020
Nejhorší film:
Seriálová sekce:
Nejlepší nový seriál:
Nejlepší série starého seriálu:
The Mandalorian (2. série)
Čestná pozice:
Objev roku:
Happy (1. série)
Nejlepší dramatický seriál:
Nejlepší dokumentární seriál:
Nejlepší komediální seriál:
Nejlepší akční seriál:
Nejlepší mysterózní/krimi seriál:
Nejlepší animovaný seriál:
The Wonderful World of Mickey Mouse
Nejlepší domácí seriál:
Nejlepší neaglicky mluvený seriál:
Hniezdo (Slovensko)
Nejhorší série starého seriálu:
What We Do in the Shadows (2. série)
Nejhorší seriál:
(Ne)vzpomínáme: See, Final Space, For All Mankind, Sinner, Westworld, Locke & Key, After Life, Kingdeom, What We Do in the Shadows, Raised by Wolves, Ratched, Warrior, Hunters, Barbaren, Disenchantment